ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Misschien een beetje domme vraag, maar hoe gaan ze het met de anonieme OV chip-kaart doen als je een buitenlander bent die op een zondag in enschede is beland en naar schiphol wilt?
Ik heb al een paar keer gehad dat er japanners aan mij vroegen hoe een kaartje kopen ging. (Je krijgt nogal wat vragen als je in een geel hesje daar rondloopt, ookal ben je geen NS personeel).
Through the gates of hell, as we make our way to heaven. Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
Op vrijdag 27 juni 2014 13:49 schreef Jhovall het volgende: Misschien een beetje domme vraag, maar hoe gaan ze het met de anonieme OV chip-kaart doen als je een buitenlander bent die op een zondag in enschede is beland en naar schiphol wilt?
Ik heb al een paar keer gehad dat er japanners aan mij vroegen hoe een kaartje kopen ging. (Je krijgt nogal wat vragen als je in een geel hesje daar rondloopt, ookal ben je geen NS personeel).
Een toerist kan gewoon een eenmalige chipkaart kopen.
Op donderdag 26 juni 2014 18:53 schreef James1988 het volgende: Nog frappanter: ik kan via Mijn NS 'tijdelijk reisrecht' aanvragen waardoor het product alsnog op een andere kaart komt te staan. Voor een periode van 3 weken ofzo.
Dat is nu ook een, beetje dat ding.
Ik heb naast een persoonlijke ook een anonime chipkaart. Die had ik al 1000 keer kunnen uitlenen/weggeven aan Franse collegas die naar Nederland komt voor de plantjes, maar ik hou m toch zelf want ik WEET gewoon dat er een situatie gaat komen dat ik er toch aanspraak op moet gaan maken. Nu hebben wij vervoersfans de luxe dat we er vaak meerdere hebben...
Maar eigenlijk is het in en in triest dat wij "kenners" weten, dat je er een reserve moet houden
Op vrijdag 27 juni 2014 13:54 schreef Monopoly het volgende: Gisteren functioneringsgesprek gehad. Vast contract in de pocket. Vandaag vrij dus dat is gisteravond gevierd met collega's en wat andere mensen
Gefeliciteerd Dus je carrière als loodgieter definitief naar de vaantjes!
Op vrijdag 27 juni 2014 13:57 schreef MTL het volgende: Vandaag arbeidsvoorwaardengesprek gehad, vanaf 1 juli aan de slag als machinist bij NS Reizigers
Ik heb naast een persoonlijke ook een anonime chipkaart. Die had ik al 1000 keer kunnen uitlenen/weggeven aan Franse collegas die naar Nederland komt voor de plantjes, maar ik hou m toch zelf want ik WEET gewoon dat er een situatie gaat komen dat ik er toch aanspraak op moet gaan maken. Nu hebben wij vervoersfans de luxe dat we er vaak meerdere hebben...
Maar eigenlijk is het in en in triest dat wij "kenners" weten, dat je er een reserve moet houden
Ach, een anonieme OV-chipkaart kun je altijd gewoon uit de automaat trekken. Een reserve heb je dus snel bij de hand
Gefeliciteerd Dus je carrière als loodgieter definitief naar de vaantjes!
Dat is maar goed ook Dat was ook geen succesverhaal
quote:
Op vrijdag 27 juni 2014 13:57 schreef MTL het volgende: Vandaag arbeidsvoorwaardengesprek gehad, vanaf 1 juli aan de slag als machinist bij NS Reizigers
Super man. Welke standplaats krijg je toebedeeld? Gefeliciteerd!
Op vrijdag 27 juni 2014 13:59 schreef KnightSolaire het volgende: Ach, een anonieme OV-chipkaart kun je altijd gewoon uit de automaat trekken. Een reserve heb je dus snel bij de hand
Ja maar, je bent het toch wel met me eens dat het eigenlijk gewoon belachelijk is...
Ja maar, je bent het toch wel met me eens dat het eigenlijk gewoon belachelijk is...
Tijdelijk reisrecht kun je nadat het is aangevraagd min of meer direct op een vervangende kaart zetten. Vroeger moest je een week of twee wachten voordat je een duplicaat van je abonnement had.
Op donderdag 26 juni 2014 22:10 schreef greavy het volgende: Kaart 2: Nog x-aantal euro aan saldo, ex-NSR WeekendVrij kaart (maar staat het product nog op "want verwijderen mislukt steeds, dus is onmogelijk." aldus NS...). Nog 3 jaar geldig.
Dat heb ik nu dus ook, ik heb nu ook 2 keer 'reizen op saldo produkt' op mn NS kaart staan, na het niet kunnen opladen van mn VDU kaart... geen idee waarom
Op vrijdag 27 juni 2014 14:14 schreef ReisT het volgende: Dat je een apart 'reizen op saldo product' nodig hebt bij NS is om te beginnen al belachelijk. 't Is de basisfunctie van een chipkaart...
Hoe moet de kaartlezer dan weten of je 2e of 1e klas wil reizen?
Fietste net van het station naar huis en door het geluidsscherm zag ik een oude zwart-bruine 1200-locomotief (met aan de bovenkant de tekst: " Het origineel is hier " oid voorbij komen, met een hele bonte sleep met rijtuigen zoals je vroeger in de trein naar Parijs zag.
Fietste net van het station naar huis en door het geluidsscherm zag ik een oude zwart-bruine 1200-locomotief (met aan de bovenkant de tekst: " Het origineel is hier " oid voorbij komen, met een hele bonte sleep met rijtuigen zoals je vroeger in de trein naar Parijs zag.
Toen ik laatst een overstap had in Roosendaal viel het me op wat een afgeragde oude troep die Belgen naar Roosendaal sturen. Dat moet toch wel beter kunnen?
Op vrijdag 27 juni 2014 15:08 schreef ReisT het volgende: Nee, want die bestaan helemaal niet, de ov-chipkaart is immers een Nederlands systeem. Er is alleen een NS-paal.
Tuurlijk, domme ik ........ Maar ik weet zeker dat je daar kan overstappen met een kaartje
Through the gates of hell, as we make our way to heaven. Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
stel je wilt naar Antwerpen met de trein via Roosendaal (want thalys is duur) moet je dan in Roosendaal een Belgisch treinkaartje kopen?
Nee, dan koop je gewoon bij een willekeurige NS automaat een kaartje naar Antwerpen. Je kan dan de directe intercity Den Haag HS - Brussel nemen of in Roosendaal overstappen op de stoptrein Roosendaal - Antwerpen. Kaartjes via de NMBS kopen is in Roosendaal niet mogelijk.
Nee, dan koop je gewoon bij een willekeurige NS automaat een kaartje naar Antwerpen. Je kan dan de directe intercity Den Haag HS - Brussel nemen of in Roosendaal overstappen op de stoptrein Roosendaal - Antwerpen. Kaartjes via de NMBS kopen is in Roosendaal niet mogelijk.
super bedankt allemaal voor de reacties
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
Op vrijdag 27 juni 2014 16:01 schreef Ajaxfan het volgende: Ik begrijp nu wel waarom daar bij storm snel bomen op het spoor liggen. Wat een knudde plek zo.
Je zou denken dat alle bomen daar wel weg zijn onderhand.. Ligt vaak genoeg een boom op het spoor. Of herplanten ze m weer?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ben ik de enige die het vreemd vind dat je dit op Twitter gaat zetten? Ik bedoel, bel Prorail, NS, politie boeit mij het maar Twitter is niet echt het medium om zoiets door te geven.
Ben ik de enige die het vreemd vind dat je dit op Twitter gaat zetten? Ik bedoel, bel Prorail, NS, politie boeit mij het maar Twitter is niet echt het medium om zoiets door te geven.
als jan boerelul in de trein het weet, weten al die clubjes het ook allang. Heb jij het nummer van ProRail trouwens?
als jan boerelul in de trein het weet, weten al die clubjes het ook allang. Heb jij het nummer van ProRail trouwens?
Maar hij stond op het perron. Nou weet je dan natuurlijk niet of het net is gebeurd, of dat die boom er al vijftien minuten ligt want dan weten ze het onderhand ook wel daar.
Nee. Maar als je kan Twitteren kan je dat nummer ook wel opzoeken.
Ben ik de enige die het vreemd vind dat je dit op Twitter gaat zetten? Ik bedoel, bel Prorail, NS, politie boeit mij het maar Twitter is niet echt het medium om zoiets door te geven.
Niet aan ProRail, NS of politie, nee, maar iemand moet @NS_Online toch op de hoogte stellen? De NS of ProRail zelf doen het overduidelijk niet.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
De spanning was van de derde rail gehaald en de persoon is inmiddels weggehaald, maar South West Trains verwacht dat de gevolgen van deze storing nog tot 22:00 Britse tijd zullen aanhouden.
SWT heeft een Journey Check-website waar je live informatie kunt vinden over de status van het netwerk, en ook over bijvoorbeeld kortere treinen dan gebruikelijk. Ik vind het er best wel bruikbaar uit zien, zou misschien ook handig kunnen zijn voor Nederland.
Het is wel te hopen dat NS voor de Coradia Polyvalent of Coradia Meridian kiest, van die lelijke dingen van CAF word je 's nachts badend in het zweet wakker Ik vraag me ook af of de NS het aan zou durven om voor een relatief onervaren bedrijf op het gebied van stoptreinen te kiezen, na het debacle met de Fyra schat ik in dat de voorkeur naar Alstom gaat.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2014 19:49:32 ]
Op vrijdag 27 juni 2014 19:56 schreef greavy het volgende: Maarja, Europese regeltjes Dus de beste / goedkoopste moet winnen En dat heeft zich tot een V250 geleidt die nu ter dood veroordeeld staat.
Die Europese regels zijn prima, dat er bij de NS een stel mongolen zitten/zaten die daar niet mee om konden gaan is niet de schuld van de EU.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2014 19:58:37 ]
Op vrijdag 27 juni 2014 19:56 schreef greavy het volgende: Maarja, Europese regeltjes Dus de beste / goedkoopste moet winnen En dat heeft zich tot een V250 geleidt die nu ter dood veroordeeld staat.
In principe is NS een privaat bedrijf toch? Met weliswaar de staat als aandeelhouder. Of geld die regeling ook voor bedrijven?
Op vrijdag 27 juni 2014 19:49 schreef J.B. het volgende: Het is wel te hopen dat NS voor de Coradia Polyvalent of Coradia Meridian kiest, van die lelijke dingen van CAF word je 's nachts badend in het zweet wakker Ik vraag me ook af of de NS het aan zou durven om voor een relatief onervaren bedrijf op het gebied van stoptreinen te kiezen, na het debacle met de Fyra schat ik in dat de voorkeur naar Alstom gaat.
CAF is niet onervaren als het om stoptreinen gaat.
Op vrijdag 27 juni 2014 19:56 schreef greavy het volgende: Maarja, Europese regeltjes Dus de beste / goedkoopste moet winnen En dat heeft zich tot een V250 geleidt die nu ter dood veroordeeld staat.
Dat is dus helemaal niet waar (ff geen parate tekst bij de hand maar is uitgebreid langs geweest), NS heeft bewust voor Ansaldo gekozen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het zit hem dan ook in het woord relatief, hoewel ik weet dat CAF stoptreinen maakt zou ik niet weten waar die treinen rondrijden in West-Europa.
CAF maakt ook HSL-treinen, is alleen onbekend hier. Onbekend is onbemind misschien?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 27 juni 2014 20:28 schreef b2py het volgende: Het klinkt gewoon niet cool. Wat voor trein heb je? Ja een CAF. Oh, ik heb Alstom of ik heb Bombardier. Klinkt toch als iets met veel meer body.
Ik ken CAF vooral van de slijtagegevoelige metro's in Amsterdam. Wat verder overigens prima dingetjes zijn.
Het zit hem dan ook in het woord relatief, hoewel ik weet dat CAF stoptreinen maakt zou ik niet weten waar die treinen rondrijden in West-Europa.
Je vindt ze veel in Spanje en Portugal, maar ze hebben bijvoorbeeld ook aan Ierland geleverd. Daarnaast hebben ze ook veel ervaring met stadsmaterieel (trams voor Edinburgh, metro's voor Amsterdam en Brussel). Op hun website, www.caf.es, kun je zien wat ze zoal gebouwd hebben en voor wie.
quote:
Op vrijdag 27 juni 2014 20:28 schreef b2py het volgende: Het klinkt gewoon niet cool. Wat voor trein heb je? Ja een CAF. Oh, ik heb Alstom of ik heb Bombardier. Klinkt toch als iets met veel meer body.
Joepie. Heb antwoord van NS op mailtje 457 ofzo. Kortweg: "Nee, wij kunnen geen producten van een kaart verwijderen. Alleen als u een abonnement beëindigd, kan dat. Ja, maar uw abonnement is al beëindigd, en het verwijderen is mislukt, dus wij kunnen dat echt niet opnieuw doen hoor."
Dan zondag maar ff met die kennis een rondje treinen, en dan vragen wat hij er van vind, en wat de juiste opties zijn (Senior test engineer bij NSR afd. OV-chipkaart).
ps. Die mensen hebben het wel relaxed hoor. 1x/maand een weekje naar Parijs, om nieuwe software te testen bij Thales voordat het naar Nederland komt. Dan weer 3 weken in Amersfoort testen, en dan weer een weekje naar Thales toe.
Wat is er relaxed aan iedere 3 weken naar Parijs? Dat is misschien de eerste drie keer leuk, maar daarna heb je het ook wel gezien en is het gewoon een reis voor je werk hoor.
Is er verder niemand hier die ook op 3 juli voor het NS Testlab is uitgenodigd? Ik zie het echt niet zitten om met alleen een stel Tweakers daar te zijn..
Bonuspunten als je het in perfect Castilliaans uit kunt spreken.
Castilliaans? CAF komt toch uit Euskal Herria??
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 27 juni 2014 20:52 schreef James1988 het volgende: Wat is er relaxed aan iedere 3 weken naar Parijs? Dat is misschien de eerste drie keer leuk, maar daarna heb je het ook wel gezien en is het gewoon een reis voor je werk hoor.
Soms zit er wat meer tijd tussen. Maar hij vindt het best relaxed hoor.
Op vrijdag 27 juni 2014 21:21 schreef Ireyon het volgende: Is er verder niemand hier die ook op 3 juli voor het NS Testlab is uitgenodigd? Ik zie het echt niet zitten om met alleen een stel Tweakers daar te zijn..
Op vrijdag 27 juni 2014 22:13 schreef Dr_Flash het volgende: Single icm 3 van Enschede richting Schiphol het was weer eens zo'n werkdag van 400+ km
Vanmorgen hadden ze op Enschede moeite twee drietjes aan elkaar te koppelen, vijf minuten voor vertrek "nog 1 poging, anders doen we het zonder". Lukte niet, dus met 1 drietje vertrokken, maar wel op tijd, en in Hengelo hadden ze er al een tweede stel bij geregeld!
Op vrijdag 27 juni 2014 13:54 schreef Monopoly het volgende: Gisteren functioneringsgesprek gehad. Vast contract in de pocket. Vandaag vrij dus dat is gisteravond gevierd met collega's en wat andere mensen
Gefeliciteerd!!
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op vrijdag 27 juni 2014 13:57 schreef MTL het volgende: Vandaag arbeidsvoorwaardengesprek gehad, vanaf 1 juli aan de slag als machinist bij NS Reizigers
Jij ook gefeliciteerd!!
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Limburg start inschrijving Europese aanbesteding openbaar vervoer Concessie OV Limburg 2017 27 juni 2014 Vanaf vandaag kunnen openbaar vervoersbedrijven zich inschrijven voor de nieuwe Limburgse openbaar vervoer concessie. Dit maakte het college van Gedeputeerde Staten bekend door de totale OV-vraag op de aanbestedingskalender te publiceren. De reiziger heeft vanaf 2016 en de daaropvolgende 15 jaar nog maar met één vervoersbedrijf te maken. Zowel stoptreinen, bussen als openbaar vervoer op maat zitten straks bij dezelfde vervoerder.
"Okee door JOU staan we nu allemaal stil mooie zweetlul. Kom maar op de plaat ook dan. Hier, vange *klik"
Yep, dat is ook wat er gebeurt. De foto gaat aardig rond op Twitter, met daarbij opmerkingen als "Bedankt, door jou waren honderden mensen uren later thuis" en "Wie kent deze man? De reizigers van/naar Londen Waterloo van vanavond zouden dat graag willen weten."
Het Oostenrijkse WESTbahn, de private concurrent voor ÖBB die sinds december 2011 tussen Wenen en Salzburg rijdt, schrijft zwarte cijfers.
De dag begint al weer lekker: in Hengelo de omroep dat er geen treienen Deventer-Apeldoorn rijden, en dat je via Zwolle moet reizen. Nog net de trein naar Zwolle kunnen halen, wordt er net voor Almelo omgeroepen dat de verstoring voorbij is en dat de IC weer doorrijdt. Zit nu in de IC, maar volgens de NS-site duurt het nog tot 10.30u. Maar hopen dat ie toch dooorrrijdt.
Edit: nu net een omroep dat de versperring inderdaad voorbij is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 27 juni 2014 13:54 schreef Monopoly het volgende: Gisteren functioneringsgesprek gehad. Vast contract in de pocket. Vandaag vrij dus dat is gisteravond gevierd met collega's en wat andere mensen
Weinig mis met CAF behalve het uiterlijk. Zat de afgelopen dagen meermalen in de metro in Madrid en daar rijden ook CAFs. Het rijdt prima, alleen die koppen van die metrostellen zien er totaal niet uit
Op zaterdag 28 juni 2014 12:02 schreef ReisT het volgende: Ik heb net toch die mail gehad met code on voor 2 euro een persoonlijke of anonieme kaart aan te schaffen. Voor medereizigers.
mm, Hanneke ook maar ik nog niet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Abonnementhouders van NS krijgen een code waarmee ze tot maximaal drie anonieme OV-chipkaarten kunnen kopen à ¤ 2,00 per stuk. Voor medereizigers die nu nog een OV-chipkaart hebben.
Abonnementhouders van NS krijgen een code waarmee ze tot maximaal drie anonieme OV-chipkaarten kunnen kopen à ¤ 2,00 per stuk. Voor medereizigers die nu nog een OV-chipkaart hebben.
a 3 stuks dat stond er niet bij volgens mij, heb me al geegerd aan Eva , thx
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dus ik moet eerst een mailtje afwachten naar een website gaan een kortingscode en nog van alles invullen 2 euro betalen wachten tot ik de kaart thuisgestuurd krijg kaart aan mijn meereizer geven die moet dan het product Samenreiskorting op die kaart zetten en dan natuurlijk ook nog een minimum saldo en dan moet je nog inchecken en dan pas mag je de trein in.
En dat durven ze dan "om u het reizen zo makkelijk mogelijk te maken" te noemen. Wat een schandvolk daar
Bijzonder niet? Ik vraag me toch af wat er in die kantoorkoppen omgaat. Gewoon het station in banjeren was toch beduidend makkelijker dan met die klotenkaart.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Dat was dus exact waar mijn rant op Twitter (en hier) gisteren over ging. Een dagje samen winkelen met mijn moeder is nu goedkoper met de auto dan met voordeelurenkorting.
Zie net op Hilversum extra lichtbakken naast het vertreksein. Afgeplakt met plastic nog, waar zijn die voor?
Mede met dank aan de Vervoerder-apologisten die meermaals aangeven dat je niet moet zeuren omdat de plannen nog niet definitief zijn afgewisseld met "waarom kom je nu pas met je klachten terwijl het proces al zo ver gevorderd is" .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Mede met dank aan de Vervoerder-apologisten die meermaals aangeven dat je niet moet zeuren omdat de plannen nog niet definitief zijn afgewisseld met "waarom kom je nu pas met je klachten terwijl het proces al zo ver gevorderd is" .
Klachten waren er altijd al hoor. Dat ze nu pas, misschien, gehoord worden is wat anders
Stelletje walgelijke incompetente huichelachtige leugenaars zijn het. Neukfouten.
Gaat weer lekker los hier, weinig argumentatie en veel loze uitspraken. Ik ben nog altijd blij met de OV-chipkaart. Niet iedere keer naar de kaartautomaat om losse kaartjes te kopen. Niet iedere keer langs de kaartautomaat om ICd toeslagen te kopen, maar gewoon even langs een paal halen. Dagje eerste klas met een klassewissel die je zo op de kaart hebt gezet, in plaats van losse overgangsbewijzen. Niet weken wachten op een duplicaat van je abonnement, maar binnen een kwartier tijdelijk reisrecht op een andere OV-chipkaart. Met automatisch opladen nooit meer pinnen bij de kaartautomaat, dus minder kans op misbruik van je pinpas. Als de poortjes sluiten minder zwartrijders en overlast, zoals in de reeds gesloten metrosystemen van Rotterdam en Amsterdam. Meer doen met één pas: OV-fiets huren, je fiets stallen, Greenwheels huren, en natuurlijk reizen met alle andere OV in plaats van een portemonnee die uitpuilt van strippenkaarten en verbruikt oude papieren tickets. Moet ik doorgaan?
Dat was dus exact waar mijn rant op Twitter (en hier) gisteren over ging. Een dagje samen winkelen met mijn moeder is nu goedkoper met de auto dan met voordeelurenkorting.
Dat is echt onzin. De korting blijft precies hetzelfde. Die OV-chipkaart koop je nu voor ¤ 2,00. Het restsaldo gebruik je de volgende keer dat je samen met je moeder gaat shoppen.Kortom een eenmalige investering van ¤ 2,00.
Ik vraag me trouwens wel af of je bij het autogebruik ook de eenmalige aanschafkosten van de auto iedere keer meerekent. Ben je toch iedere keer mooi een paar duizend euro kwijt als je naar de stad gaat.
Op zaterdag 28 juni 2014 18:55 schreef KnightSolaire het volgende: Gaat weer lekker los hier, weinig argumentatie en veel loze uitspraken. Ik ben nog altijd blij met de OV-chipkaart. Niet iedere keer naar de kaartautomaat om losse kaartjes te kopen. Niet iedere keer langs de kaartautomaat om ICd toeslagen te kopen, maar gewoon even langs een paal halen. Dagje eerste klas met een klassewissel die je zo op de kaart hebt gezet, in plaats van losse overgangsbewijzen. Niet weken wachten op een duplicaat van je abonnement, maar binnen een kwartier tijdelijk reisrecht op een andere OV-chipkaart. Met automatisch opladen nooit meer pinnen bij de kaartautomaat, dus minder kans op misbruik van je pinpas. Als de poortjes sluiten minder zwartrijders en overlast, zoals in de reeds gesloten metrosystemen van Rotterdam en Amsterdam. Meer doen met één pas: OV-fiets huren, je fiets stallen, Greenwheels huren, en natuurlijk reizen met alle andere OV in plaats van een portemonnee die uitpuilt van strippenkaarten en verbruikt oude papieren tickets. Moet ik doorgaan?
[..]
Dat is echt onzin. De korting blijft precies hetzelfde. Die OV-chipkaart koop je nu voor ¤ 2,00. Het restsaldo gebruik je de volgende keer dat je samen met je moeder gaat shoppen.Kortom een eenmalige investering van ¤ 2,00.
Ik vraag me trouwens wel af of je bij het autogebruik ook de eenmalige aanschafkosten van de auto iedere keer meerekent. Ben je toch iedere keer mooi een paar duizend euro kwijt als je naar de stad gaat.
en als je niet een standaard ritje a>b doet betaal je dik meer nu
en als je niet een standaard ritje a>b doet betaal je dik meer nu
De tarieven bij NS zijn niet verhoogd anders dan de gebruikelijke inflatiecorrectie, plus de verhoogde gebruikskosten van het spoor aan ProRail. Ze mogen niet eens meer worden verhoogd dan dat.
Of bedoel je de reizen met regionale vervoerders? Tja, die zijn nu eenmaal een duurder dan NS. Dat ligt bij de provincies en die vervoerders. Heeft niets met de OV-chipkaart te maken.
Op vrijdag 27 juni 2014 13:54 schreef Monopoly het volgende: Gisteren functioneringsgesprek gehad. Vast contract in de pocket. Vandaag vrij dus dat is gisteravond gevierd met collega's en wat andere mensen
Was gezellig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zaterdag 28 juni 2014 18:55 schreef KnightSolaire het volgende: [quote]Niet iedere keer naar de kaartautomaat om losse kaartjes te kopen. Niet iedere keer langs de kaartautomaat om ICd toeslagen te kopen, maar gewoon even langs een paal halen.
En voor de hond? de fiets? de meereiskorting? de grenstrajecten?
quote:
Dagje eerste klas met een klassewissel die je zo op de kaart hebt gezet, in plaats van losse overgangsbewijzen.
Ja tof gewoon 25 euro voor een klassewissel aftikken of je nou van Vlissingen naar Middelburg of van Groningen naar Maastricht reist.
quote:
Niet weken wachten op een duplicaat van je abonnement, maar binnen een kwartier tijdelijk reisrecht op een andere OV-chipkaart.
Niet serieus te nemen dit. Wachten op zowel een nieuwe OV-Chipkaart als een abonnement dat klaarstaat duurt wéken.
quote:
Als de poortjes sluiten minder zwartrijders en overlast, zoals in de reeds gesloten metrosystemen van Rotterdam en Amsterdam.
Staat los van het product 'OV-chipkaart', dit had net zo goed met andere vervoersbewijzen gerealiseerd kunnen worden.
quote:
Meer doen met één pas: OV-fiets huren, je fiets stallen, Greenwheels huren, en natuurlijk reizen met alle andere OV in plaats van een portemonnee die uitpuilt van strippenkaarten en verbruikt oude papieren tickets.
LOL. Jij denkt dat al die producten op één OV-chipkaart kunnen, hi-la-risch. Aparte kaart voor studentenreisproduct, aparte kaart voor de fietsenstalling, aparte kaart voor NS-abonnementen en aparte kaart voor Greenwheels, dát is de realiteit ja.
En voor de hond? de fiets? de meereiskorting? de grenstrajecten?
Inderdaad moet je daarvoor langs de kaartautomaat. Maar dat was vroeger niet anders. Overall een verbetering.
quote:
LOL. Jij denkt dat al die producten op één OV-chipkaart kunnen, hi-la-risch. Aparte kaart voor studentenreisproduct, aparte kaart voor de fietsenstalling, aparte kaart voor NS-abonnementen en aparte kaart voor Greenwheels, dát is de realiteit ja.
Inderdaad, die producten kunnen allemaal op één kaart. Natuurlijk kun je het nog niet gebruiken om je fiets te stallen in de fietsenstalling bij Hindeloopen maar ja dat zou ik ook wat onrealistisch vinden. Ontwikkeling vindt meestal gestaag plaats, zou leuk zijn als het anders was natuurlijk maar toch
[ Bericht 25% gewijzigd door KnightSolaire op 28-06-2014 19:57:05 ]
"Stelletje walgelijke incompetente huichelachtige leugenaars zijn het. Neukfouten."
Noem ik loze uitspraken. Discussie is dus zinloos als je dat niet eens onderschrijft
Tsja, als je niet eens weet hoe discussie werkt, dan houdt het op inderdaad. En dat er wat zogenaamd loze uitspraken tussen staan geeft je nog niet het recht om maar te ontkennen dat er ook wel zinnige argumenten tussen staan. Dus met jou ben ik wel klaar inderdaad
De tarieven bij NS zijn niet verhoogd anders dan de gebruikelijke inflatiecorrectie, plus de verhoogde gebruikskosten van het spoor aan ProRail. Ze mogen niet eens meer worden verhoogd dan dat.
Of bedoel je de reizen met regionale vervoerders? Tja, die zijn nu eenmaal een duurder dan NS. Dat ligt bij de provincies en die vervoerders. Heeft niets met de OV-chipkaart te maken.
bijvoorbeeld reizen met onderbreking is de ov chip veel duurder dan met kaartjes.
Inderdaad moet je daarvoor langs de kaartautomaat. Maar dat was vroeger niet anders. Overall een verbetering.
Ja doei. Vooral lekker de rest negeren en gewoon blijven volhouden dat het een verbetering is, kansloos.
quote:
Inderdaad, die producten kunnen allemaal op één kaart. Natuurlijk kun je het nog niet gebruiken om je fiets te stallen in de fietsenstalling bij Hindeloopen maar ja dat zou ik ook wat onrealistisch vinden. Ontwikkeling vindt meestal gestaag plaats, zou leuk zijn als het anders was natuurlijk maar toch
Nee, dat kan niet. Iedereen die dat ooit heeft geprobeerd, weet dat dat niet kan. Je hebt écht geen idee waar je over praat jij.
Tsja, als je niet eens weet hoe discussie werkt, dan houdt het op inderdaad. En dat er wat zogenaamd loze uitspraken tussen staan geeft je nog niet het recht om maar te ontkennen dat er ook wel zinnige argumenten tussen staan. Dus met jou ben ik wel klaar inderdaad
Ik heb je nog geen tegenargumenten zien geven i.t.t.t. Ireyon. Weinig om op in te gaan dus. Maar ik wil je complimenteren met deze post. Geen loze uitspraken te bekennen!
of niet even snel voor 4¤ een 1ste klas overgang kunnen halen
Ik vind dat serieus zo kanker hè. Ik nam regelmatig een overgangskaartje voor Tilburg - Eindhoven à 2 euro als ik wist dat het druk zou worden. Echt een teringmongool die dat geschrapt heeft.
Ik vind dat serieus zo kanker hè. Ik nam regelmatig een overgangskaartje voor Tilburg - Eindhoven à 2 euro als ik wist dat het druk zou worden. Echt een teringmongool die dat geschrapt heeft.
Ik was gisteren ook nogal teleurgesteld toen het gewoon niet meer in de automaat bleek te zitten
Ik was gisteren ook nogal teleurgesteld toen het gewoon niet meer in de automaat bleek te zitten
Oh dat heb ik nog niet meegekregen. Ik heb een ov jaarkaart 2e klas en nam altijd een 1e klas overgang met korting voor lange treinreizen zoals naar Maastricht
Ik was gisteren ook nogal teleurgesteld toen het gewoon niet meer in de automaat bleek te zitten
ook dat gedoe met die automaten nu.. Ene helft geeft nog normale papieren kaartjes. Mensen die dat niet door hebben dan een euro extra aftroggelen is echt treurig
Klopt. Maar het treft relatief wel een beperkt aantal reizen. En in andere gevallen kan het weer relatief voordelig zijn qua prijs, die toeslagproducten, vergeleken met de papieren overgangen (voor langere trajecten en in de dal/weekenduren voornamelijk).
Maar dat betekent niet dat alles slecht en kut is, die weergave is te eenzijdig als je het mij vraagt.
ook dat gedoe met die automaten nu.. Ene helft geeft nog normale papieren kaartjes. Mensen die dat niet door hebben dan een euro extra aftroggelen is echt treurig
Volgens http://www.treinreiziger.(...)ige_chipkaart-146215 wordt er nu nog geen toeslag geheven op de eenmalige chipkaarten die al worden verkocht? Zou nogal vreemd zijn als dat nu is veranderd, dat kun je niet maken inderdaad.
Oh dat heb ik nog niet meegekregen. Ik heb een ov jaarkaart 2e klas en nam altijd een 1e klas overgang met korting voor lange treinreizen zoals naar Maastricht
je kan nog wel een hele dag afkopen, dus in jouw geval maakt het niet uit, als je ook retour gaat die dag.
ook dat gedoe met die automaten nu.. Ene helft geeft nog normale papieren kaartjes. Mensen die dat niet door hebben dan een euro extra aftroggelen is echt treurig
ook zoiets wat compleet haaks staat op alles wat rijmt op "makkelijker" inderdaad. En dan weer eoa promo riedeltje over het ene type heeft een bolle buik en de andere een platte buik en daaraan kan je het herkennen en allemaal van die onzin die in een kantoorgebouw bedacht wordt
Klopt. Maar het treft relatief wel een beperkt aantal reizen. En in andere gevallen kan het weer relatief voordelig zijn qua prijs, die toeslagproducten, vergeleken met de papieren overgangen (voor langere trajecten en in de dal/weekenduren voornamelijk).
wel in heel uitzonderlijke stukken is het goedkoper. Dat het 5¤ goedkoper is in het weekend is wel weer aardig.
quote:
Maar dat betekent niet dat alles slecht en kut is, die weergave is te eenzijdig als je het mij vraagt.
[..]
Volgens http://www.treinreiziger.(...)ige_chipkaart-146215 wordt er nu nog geen toeslag geheven op de eenmalige chipkaarten die al worden verkocht? Zou nogal vreemd zijn als dat nu is veranderd, dat kun je niet maken inderdaad.
Ik ben ook wel tevreden met de OV chipkaart, met m'n voordeelurenabonnement en automatisch opladen kom ik nooit meer bij een automaat en ik vind het prima dat ik het in al het OV probleemloos kan gebruiken Niettemin heeft het systeem vele tekortkomingen waar de vaste topicvolgers blijkbaar geregeld tegenaan lopen. Het is absoluut voor (de nodige) verbeteringen vatbaar, maar voor mij werkt het prima dus ik heb geen klachten
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2014 20:26:01 ]
Op zaterdag 28 juni 2014 20:25 schreef J.B. het volgende: Ik ben ook wel tevreden met de OV chipkaart, met m'n voordeelurenabonnement en automatisch opladen kom ik nooit meer bij een automaat en ik vind het prima dat ik het in al het OV probleemloos kan gebruiken Niettemin heeft het systeem vele tekortkomingen waar de vaste topicvolgers blijkbaar geregeld tegenaan lopen. Het is absoluut voor (de nodige) verbeteringen vatbaar, maar voor mij werkt het prima dus ik heb geen klachten
Ik vind de OV-chipkaart een onding. Waarom? Om te beginnen de aanschafprijs. Voor iemand die zelden met het OV gaat is dat wel een overweging. De strippenkaart had ik ook voor iets van 7,50, maar dat kon ik gelijk naar Groningen en weer terug. Nu heb ik alleen een lege kaart, waar ik dan eerst weer saldo op moet pleuren.
De strippenkaart was op veel meer plekken verkrijgbaar dan dat er nu oplaadpunten zijn. In ons dorp kon je de strippenkaart op vijf verschillende plekken kopen, nu zijn er nog maar twee oplaadpunten.
Vroeger had je de OV-dagkaart en de Zomertoer, waarbij je voor een klein extra bedrag ook met het resterende OV kon. Nu is er altijd wel een vage toeslag waardoor dat niet kan. Of doordat een vervoerder er niet in participeert.
En dan natuurlijk dat gehannes wat hier voorbij komt. Dingen die niet overgezet worden, verplicht inchecken met een abonnement (dat hoefde eerder niet).
Afgezien van de aanbiedingskaartjes is het niet meer leuk om voor de lol met de trein ergens heen te gaan. De auto is, als je die al hebt, met meerdere mensen al gauw goedkoper en vooral sneller en betrouwbaarder.
Het OV is gewoon compleet naar de kloten geholpen door Europese regelgeving, totale desinteresse naar de klant en incompetent management van de desbetreffende instanties.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Het papieren overgangsbewijs 2-1 voor enkele reizen en dagretours is absoluut niet verdwenen, ik heb deze gisteren nog uit een automaat in Eindhoven gehaald.
De overgangsbewijzen staan nu onder Papieren kaartjes (knop linksonder) -> Overige kaartjes (opnieuw knop linksonder) -> Overgangsbewijs 2-1 dagretour en Overgangsbewijs 2-1 enkele reis, in de meest rechtse kolom van het Overige kaartjes-scherm.
Tijdens de Grote Snoeiactie bij Zevenbergen op de fotobult bij de Molenweg even bezoek gehad van ome agent. Wat ik aan het doen was, want een machinist had gebeld dat er een auto langs de weg, vlakbij het spoor, onbeheerd geparkeerd stond Hij en zijn collega zagen even vreemd op toen zij wel wat gekortwiekt onkruid zagen enzo, maar dat vonden zij helemaal niet boeiend. Ook de snoeischaar die zij op de grond zagen liggen, was niet van belang. Zij peerden 'm weer toen ik vertelde dat ik treintjes fotografeerde. Moet er misschien nog een keer heen, want ben 40 minuten bezig geweest, en toen had ik er genoeg van. Ben nog niet echt klaar Treintje reed niet, dus snel naar een andere stek gereden voor een andere trein die wél reed.
Terig de omgeleide IC Alkmaar - Nijmegen rijdt zo veel om via Hilversum.en staat een kwartier stil op Amsterdam, dat het sneller is om op Sloterdijk uit te stappen, de trein naar Schiphol te gaan en daar de NS-bus naar Utrecht te pakken.
Komt niet vaak voor dat de NS-bus sneller is dan de trein.
Op zaterdag 28 juni 2014 22:38 schreef Bitlord het volgende: Terig de omgeleide IC Alkmaar - Nijmegen rijdt zo veel om via Hilversum.en staat een kwartier stil op Amsterdam, dat het sneller is om op Sloterdijk uit te stappen, de trein naar Schiphol te gaan en daar de NS-bus naar Utrecht te pakken.
Komt niet vaak voor dat de NS-bus sneller is dan de trein.
Ik dacht om 16h55 in Amsterdam ook 'even snel naar huis [Breda] te gaan met de ICd'. En ik dacht; laat ik de toeslagpaal eens proberen! Uiteindelijk springer bij Rotterdam-Lombardijen dus reed er *niks* meer naar het zuiden. Uiteindelijk via Utrecht moeten reizen en tegen 21h30 een keer thuis.
...maar om voor het geld-terug-bij-vertraging en de toeslagpaal-toeslag terug te krijgen heb ik dan wel weer 2 aparte formulieren in moeten vullen die naar twee aparte adressen moesten, waarvan die naar NS International dan ook nog een postzegel moet, maar op die naar NS weer niet. Ik vermoed die toeslagpaal-toeslag ook niet meer terug te zien eerlijk gezegd.
Moest je vanaf Amsterdam richting Utrecht, of bij Schiphol afgetakt? Die toeslag kan je binnen 15? minuten op hetzelfde station weer terug naar je OVC chippen, door weer "in te checken" bij de zuil.
Freightliner 189 201 + ERS 189 212 + Poznàn-shuttle by Durk Houtsma., on Flickr Sinds kort werkt ERS met Freightliner samen om de Poznàn-shuttles tussen Polen en Rotterdam te vervoeren. Hiervoor zijn 2 ERS-189'en, te weten de 189 212 en 189 213, voorzien van speciale bestickering. De 189 201 is naar Freightliner overgegaan, en voorzien van kleine stickertjes 'Freightliner'.
Bij Dordrecht passeert deze shuttle met vooraan de 189 201, gevolgd door de 189 212, onderweg naar de Waalhaven.
ik had je dus kunnen treffen in Leeuwarden, want mijn trein kwam om 20.17 aan. Viel me wel op dat de sneltrein van 20.43 uur al erg vroeg omgebouwd was, maar dat was jij dus
Op zaterdag 28 juni 2014 23:16 schreef Sandrvich het volgende: Ik dacht om 16h55 in Amsterdam ook 'even snel naar huis [Breda] te gaan met de ICd'. En ik dacht; laat ik de toeslagpaal eens proberen! Uiteindelijk springer bij Rotterdam-Lombardijen dus reed er *niks* meer naar het zuiden. Uiteindelijk via Utrecht moeten reizen en tegen 21h30 een keer thuis.
...maar om voor het geld-terug-bij-vertraging en de toeslagpaal-toeslag terug te krijgen heb ik dan wel weer 2 aparte formulieren in moeten vullen die naar twee aparte adressen moesten, waarvan die naar NS International dan ook nog een postzegel moet, maar op die naar NS weer niet. Ik vermoed die toeslagpaal-toeslag ook niet meer terug te zien eerlijk gezegd.
Wat een gehaat. Loze opmerkingen, dit is gewwon veel makkelijker voor de reiziger. Luister maar naar KnightSolaire
Laatste ICE komt volgens mij rond half 12 al aan in Amsterdam, mss was ie vertraagd [edit] onee, vandaag rijdt die niet, de laatste die vandaag aankwam was al om 21:55 in Amsterdam
Op zaterdag 28 juni 2014 23:16 schreef Sandrvich het volgende: Ik dacht om 16h55 in Amsterdam ook 'even snel naar huis [Breda] te gaan met de ICd'. En ik dacht; laat ik de toeslagpaal eens proberen! Uiteindelijk springer bij Rotterdam-Lombardijen dus reed er *niks* meer naar het zuiden. Uiteindelijk via Utrecht moeten reizen en tegen 21h30 een keer thuis.
...maar om voor het geld-terug-bij-vertraging en de toeslagpaal-toeslag terug te krijgen heb ik dan wel weer 2 aparte formulieren in moeten vullen die naar twee aparte adressen moesten, waarvan die naar NS International dan ook nog een postzegel moet, maar op die naar NS weer niet. Ik vermoed die toeslagpaal-toeslag ook niet meer terug te zien eerlijk gezegd.
Als je binnen 30 minuten je kaart weer tegen de toeslagzuil houdt (op hetzelfde station als waar je de toeslag hebt gekocht natuurlijk) krijg je het geld terug. Anders moet het via een loket of klantenservice.
Ik heb even gekeken maar ik zie niet waarin die Elron kaart verschilt met onze?
Kost 2,50 en is te koop bij een conducteur, geen vervaldatum, opladen kan zelfs in de trein (met hulp van een conducteur), kaart kan door anderen gebruikt worden.
Dan kijk je niet gped (o.a. inchecken bij conducteur, meerdere personen op 1 kaart, thuis bijstorten.. overdraagbaar.. 2,50 productiekosten..)
En jij ziet het voor je als 1 miljoen reizigers zich bij het instappen eerst moeten melden bij de hc om in te checken mits je er eerst online een kaartje op geboekt hebt, of voldoende geld (ook via de hc) erop hebt geladen.
2,50¤ is natuurlijk wel correcter dan die schandalige 7,50¤.
Op zaterdag 28 juni 2014 22:07 schreef greavy het volgende: Tijdens de Grote Snoeiactie bij Zevenbergen op de fotobult bij de Molenweg even bezoek gehad van ome agent. Wat ik aan het doen was, want een machinist had gebeld dat er een auto langs de weg, vlakbij het spoor, onbeheerd geparkeerd stond Hij en zijn collega zagen even vreemd op toen zij wel wat gekortwiekt onkruid zagen enzo, maar dat vonden zij helemaal niet boeiend. Ook de snoeischaar die zij op de grond zagen liggen, was niet van belang. Zij peerden 'm weer toen ik vertelde dat ik treintjes fotografeerde. Moet er misschien nog een keer heen, want ben 40 minuten bezig geweest, en toen had ik er genoeg van. Ben nog niet echt klaar Treintje reed niet, dus snel naar een andere stek gereden voor een andere trein die wél reed.
WTF? Jij staat je 40 minuten uit te leven op het gemeentelijk groen, alleen maar om een foto te maken???
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
ik had je dus kunnen treffen in Leeuwarden, want mijn trein kwam om 20.17 aan. Viel me wel op dat de sneltrein van 20.43 uur al erg vroeg omgebouwd was, maar dat was jij dus
Ja, ik zat voetbal te luisteren op Radio 1. Wilde zo snel mogelijk in de andere cabine zitten met het geluid aan Heb nog wel even buiten zitten roken. Het was donders spannend met die klote Brazilianen.
Die betreffende machinist zou ik ook wel even een uurtje willen ondervragen trouwens.
Als het een plek is waar veel gebeurt met spoorlopers, suïcidale mensen etc, kan ik het op zich wel begrijpen. Je komt genoeg mafketels tegen op en langs het spoor.
Van de week nog iemand die op de brug over het Van Starkenborghkanaal (voorbij Groningen Noord) over de reling hing, half op het spoor, om een foto te maken van de trein die ik reed. Wat een gek, heb getyfoneerd als een idioot en mijn middelvinger opgestoken Toen ik weer terug ging naar Delfzijl een paar minuten later was hij weg.
WTF? Jij staat je 40 minuten uit te leven op het gemeentelijk groen, alleen maar om een foto te maken???
Die fotobult ligt bij een boer in een weiland. En die boer doet er niks mee, en er is door mij (en nog een paar fotografen) vorig jaar gevraagd of wij een pad op die bult mochten snoeien, zodat daar een fraaie fotostek kwam. Dat mocht. Helaas was die stek inmiddels weer volledig dichtgegroeid, maar was ik er al even niet meer geweest. Nu had ik het initiatief dus genomen om te snoeien
Op zondag 29 juni 2014 12:54 schreef James1988 het volgende: Bij het passeren van Hollandsche Rading: "Dames en heren, we bereiken zometeen Utrecht Centraal"
Euhh dat is nog wel 10 minuten hoor
Vaak genoeg gehad dat Den Haag CS al werd omgeroepen tussen Zoetermeer en Ypenburg
Technisch kan het vast wel (het nummer moet weer verwijderd worden van de te-blokkeren-kaarten-lijsten), maar ik kan me wel voorstellen dat het procedureel ongewenst is. Een kaart laat je met een reden blokkeren (diefstal, verlies), als je een mogelijkheid geeft om de kaart te laten deblokkeren open je een mogelijkheid tot misbruik/fraude/etc.
Wel stom, degene die mijn kaart heeft gevonden had me zo'n 3 uur voor ik 'm liet blokkeren een bericht gestuurd, maar omdat ik niet met hem bevriend ben kwam het ding in het mapje "Other" op FB. Anders had ik het wel gezien, en had ik die hele kaart nooit hoeven laten blokkeren
Ook vaak gezien, tientallen mensen beginnen bij zo'n mededeling ook in de benen te komen. Want stel je voor de trein stopt en gaat 3 seconden later weer te rijden dan zit je toch mooi vast, toch?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Ook vaak gezien, tientallen mensen beginnen bij zo'n mededeling ook in de benen te komen. Want stel je voor de trein stopt en gaat 3 seconden later weer te rijden dan zit je toch mooi vast, toch?
Of mensen die al bij leidsche rijn gaan staan in de Intercity Rotterdam -> Leeuwarden
Ik heb ooit op het werk (supermarkt, ik was wat jonger) een bloedneus gekregen omdat ik tegen de laadklep liep met mijn stomme kop. Lag een kapot pak maandverband in de kratten waar kapotte verpakkingen etc lagen. Het eerste wat ik zag Ze helpen op zich wel aardig bloed tegenhouden, alleen sta je gigantisch voor lul als je die om je neus heen vouwt
Ik heb ooit op het werk (supermarkt, ik was wat jonger) een bloedneus gekregen omdat ik tegen de laadklep liep met mijn stomme kop. Lag een kapot pak maandverband in de kratten waar kapotte verpakkingen etc lagen. Het eerste wat ik zag Ze helpen op zich wel aardig bloed tegenhouden, alleen sta je gigantisch voor lul als je die om je neus heen vouwt
Als het een plek is waar veel gebeurt met spoorlopers, suïcidale mensen etc, kan ik het op zich wel begrijpen. Je komt genoeg mafketels tegen op en langs het spoor.
Van de week nog iemand die op de brug over het Van Starkenborghkanaal (voorbij Groningen Noord) over de reling hing, half op het spoor, om een foto te maken van de trein die ik reed. Wat een gek, heb getyfoneerd als een idioot en mijn middelvinger opgestoken Toen ik weer terug ging naar Delfzijl een paar minuten later was hij weg.
Maar daarover gesproken, ik ben sinds 11u30 op pad en heb nog geen enkele vertraging gehad. Sterker nog, doordat een ICE vertraagd was was ik zelfs wat sneller op reis.
Maar daarover gesproken, ik ben sinds 11u30 op pad en heb nog geen enkele vertraging gehad. Sterker nog, doordat een ICE vertraagd was was ik zelfs wat sneller op reis.
Ik heb ooit op het werk (supermarkt, ik was wat jonger) een bloedneus gekregen omdat ik tegen de laadklep liep met mijn stomme kop. Lag een kapot pak maandverband in de kratten waar kapotte verpakkingen etc lagen. Het eerste wat ik zag Ze helpen op zich wel aardig bloed tegenhouden, alleen sta je gigantisch voor lul als je die om je neus heen vouwt
Het kan nog erger. Er bestaan ook tampons met aan twee kanten een touwtje. Die touwtjes (elastisch) doe je dan links en rechts om je oren. Dient om bloedingen na een neusoperatie (vanbinnen dus) te stelpen. Ik heb vier dagen totaal voor lul gelopen met tampons dwars over m’n smoel als een soort snor.
Mensen die zich afvragen “schaamt die Oplopers zich nou nooit ergens voor” weten nu dus het antwoord. Als je dit doorstaat, kan je alles aan.
Het kan nog erger. Er bestaan ook tampons met aan twee kanten een touwtje. Die touwtjes (elastisch) doe je dan links en rechts om je oren. Dient om bloedingen na een neusoperatie (vanbinnen dus) te stelpen. Ik heb vier dagen totaal voor lul gelopen met tampons dwars over m’n smoel als een soort snor.
Mensen die zich afvragen “schaamt die Oplopers zich nou nooit ergens voor” weten nu dus het antwoord. Als je dit doorstaat, kan je alles aan.
Als je je er niet voor schaamt waarom zou je dan zeggen dat je voor lul loopt met zoiets. Ik vind namelijk niet dat je dan voor lul loopt. Loop je voor lul als je poot in het gips zit? Als je nadat je een wervel breekt met een looprek moet lopen? Hell no. Iedereen die denkt dat dat wel zo is is een trieste idioot.
Behalve als je een dwerg bent. Natuurlijk. Want dan kan ik niet anders dan oncontroleerbaar hard lachen. Ja ik ben een hypocriet maar ik kan het niet helpen.
Vanochtend strandde DDZ 7646 Als IC1922 Eindhoven - Den Haag in Dordrecht, vanwege vastgelopen remmen bij 2 draaistellen, en werd bij haltering in Dordrecht gevonden (veel rookontwikkeling, brandgeur. Was nog niet bekend). Binnen 5 minuten had men besloten de trein op te heffen, en werd al het treinverkeer via spoor 3 ipv 1 geleid. De IC richting Rotterdam - Amsterdam - Lelystad wachtte keurig op de overstappende reizigers. Na ongeveer een uur werd er leeg richting Rotterdam vertrokken. Ze stonden wel met 11 man te kijken naar de rookontwikkeling. 8x V&S, PLP, Hc, Mcn. Blussen was niet nodig, maar men had gelijk 2 schuimblussers gepakt.
Op zondag 29 juni 2014 16:50 schreef DeaDLocK2K het volgende: Behalve als je een dwerg bent. Natuurlijk. Want dan kan ik niet anders dan oncontroleerbaar hard lachen. Ja ik ben een hypocriet maar ik kan het niet helpen.
Het kan nog erger. Er bestaan ook tampons met aan twee kanten een touwtje. Die touwtjes (elastisch) doe je dan links en rechts om je oren. Dient om bloedingen na een neusoperatie (vanbinnen dus) te stelpen. Ik heb vier dagen totaal voor lul gelopen met tampons dwars over m’n smoel als een soort snor.
Mensen die zich afvragen “schaamt die Oplopers zich nou nooit ergens voor” weten nu dus het antwoord. Als je dit doorstaat, kan je alles aan.
Dat is ook niet al te fraai nee. Zijn nare dingen. Maar goed, als het helpt, dan helpt het
4x controle waarvan 1x bij Arriva vechtdallijn Zwolle Emmen.
Ik hoop dat bij de nieuwe concessie in het noorden wordt besloten om standaard op elke trein een steward te hebben. In ieder geval 's avonds. Laatste tijd veel mensen die zich schijnbaar niet in kunnen houden met de drank- en drugs inname.
Op zondag 29 juni 2014 16:50 schreef DeaDLocK2K het volgende: Behalve als je een dwerg bent. Natuurlijk. Want dan kan ik niet anders dan oncontroleerbaar hard lachen. Ja ik ben een hypocriet maar ik kan het niet helpen.
hier ook niet zoveel. Dordrecht - Breda - Zwolle - Mariënberg (lunchen bij Spoor 7 in het stationsgebouw) - Almelo - Utrecht - Rotterdam - Dordrecht. Straks ook ff berekenen.
Ja, ik ga serieus naar Mariënberg om te lunchen. Die uitsmijters zijn daar verrukkelijk.
hier ook niet zoveel. Dordrecht - Breda - Zwolle - Mariënberg (lunchen bij Spoor 7 in het stationsgebouw) - Almelo - Utrecht - Rotterdam - Dordrecht. Straks ook ff berekenen.
Ja, ik ga serieus naar Mariënberg om te lunchen. Die uitsmijters zijn daar verrukkelijk.
Ik rijd er net voorbij :p Maar had er idd vaker goede dingen over gehoord.
Ik vind het trouwens nog best druk in de trein op dit moment. Hoopte dat iedereen aan de buis zou zijn gekluisterd
Vanwege werkzaamheden reed de een van de sprinters Hilversum-Utrecht via Baarn en Soest. Ik had dus de toeristische route vandaag. Wel een beetje apart stukje spoor, zo'n enkel lijntje door de bossen en woonwijken op een dijkje. Met overal overwegen en overpaden. Het is net zo'n pretparktreintje. Het is koddig gewoon. Waarom hebben ze dat lijntje niet al opgedoekt en vervangen door bussen?
Ik rijd er net voorbij :p Maar had er idd vaker goede dingen over gehoord.
Ik vind het trouwens nog best druk in de trein op dit moment. Hoopte dat iedereen aan de buis zou zijn gekluisterd
Ook het Sallands Beenhammetje voor het avondeten is aan te raden. Een heerlijk streekgerecht. Spoor 7 Mariënberg is van dezelfde eigenaar als die al enige jaren in Ommen zit, ook in het stationsgebouw. Die is eveneens goed.
Op zondag 29 juni 2014 18:24 schreef Fixers het volgende: Vanwege werkzaamheden reed de een van de sprinters Hilversum-Utrecht via Baarn en Soest. Ik had dus de toeristische route vandaag. Wel een beetje apart stukje spoor, zo'n enkel lijntje door de bossen en woonwijken op een dijkje. Met overal overwegen en overpaden. Het is net zo'n pretparktreintje. Het is koddig gewoon. Waarom hebben ze dat lijntje niet al opgedoekt en vervangen door bussen?
Het is een heel leuk lijntje, inderdaad. Waarom er nog treinen rijden, geen idee, ik kan me niet voorstellen dat dat ding ooit kostendekkend is.
Ik ben vandaag met de ICE van Amsterdam naar Arnhem gegaan via Hilversum/Hollandse Rading. Ook erg leuk! Vertrek uit Amsterdam was met 15 minuten vertraging, volgens de omroep "in verband met de rusttijdenwet." Dat vond ik niet erg, want daardoor had ik 'm nog kunnen halen
Waar ik vandaag zoal geweest ben. De streep van Wijhe naar Schiphol klopt niet helemaal, die moet via Zwolle/Lelystad/Almere lopen.
Vanwege de aangekondigde staking in België vanaf 22:00 heeft DB alle ICE's uit de planner gehaald tussen Keulen en Brussel. De allerlaatste rijdt niet, en morgen rijdt er ook niks. In Dit document is alle informatie te vinden, inclusief de vervangende businzet per ICE. Ook zal dinsdagochtend de eerste ICE van Brussel naar Keulen niet rijden tussen Brussel en Luik, omdat er geen ICE's in Brussel overnachten.
Op zondag 29 juni 2014 18:41 schreef greavy het volgende: Vanwege de aangekondigde staking in België vanaf 22:00 heeft DB alle ICE's uit de planner gehaald tussen Keulen en Brussel. De allerlaatste rijdt niet, en morgen rijdt er ook niks.
Ik had net zo goed een kaartje Emmen-Emmen Zuid kunnen kopen ipv Emmen-Ede-Wageningen. Na Emmen geen controle weer gehad. Conducteurs zullen wel aan radio 1 gekluisterd hebben gezeten...
Werd net wel gecontroleerd in de trein tijdens de wedstrijd :p. Zelfs de koffie-en-thee slaaf kwam gewoon langs. Van heerenveen -> utrecht.
Trouwens, waarom is het internet in de trein de laatste tijd zo vreselijk slecht. Eerst kon ik zelfs wel eens ermee gamen, nu kan ik nauwelijks plaatjes laden.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven. Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
Op zondag 29 juni 2014 22:29 schreef Monopoly het volgende: Nachtdienst. Kijken of ik deze week wegbekendheid kan uitbreiden naar Onnen-Noord en de boog. Dan kan ik zelf ook driehoeken
Hoe werkt dat eigenlijk? Eén keer heen en terug en je bent er?
hier ook niet zoveel. Dordrecht - Breda - Zwolle - Mariënberg (lunchen bij Spoor 7 in het stationsgebouw) - Almelo - Utrecht - Rotterdam - Dordrecht. Straks ook ff berekenen.
Ja, ik ga serieus naar Mariënberg om te lunchen. Die uitsmijters zijn daar verrukkelijk.
Ik ben 5x op station Rijssen en 6x op station Goor geweest vandaag Acht uur gewerkt (waarvan zes uur effectief gereden) en in totaal wel negen reizigers gehad
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik ben 5x op station Rijssen en 6x op station Goor geweest vandaag Acht uur gewerkt (waarvan zes uur effectief gereden) en in totaal wel negen reizigers gehad
In Rijssen mogen ze natuurlijk ook niet reizen op zondag
Ik ben 5x op station Rijssen en 6x op station Goor geweest vandaag Acht uur gewerkt (waarvan zes uur effectief gereden) en in totaal wel negen reizigers gehad
Ik moest vier keer van Rijssen naar Markelo en terug, en volgens mij heb ik geen enkele keer dezelfde route gereden omdat er steeds weer een andere weg afgesloten was
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
zit te bedenken of ik nog meer rare dingen kan verzinnen. Volgens mij staan de automaten op duivendrecht ook achter de poortjes...
Er staat er vast ook wel een buiten de poortjes, maar de meeste reizigers komen natuurlijk overstappen vanaf de metro en zijn dan al binnen de poortjes.
Op Duivendrecht is het wel logisch dat er automaten binnen de poortjes staan om die reden, maar waarom in Enschede? Mensen die inchecken, bij de trein zien dat ie toch wel erg vol zit en alsnog 1e klas willen reizen?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik heb ooit op het werk (supermarkt, ik was wat jonger) een bloedneus gekregen omdat ik tegen de laadklep liep met mijn stomme kop. Lag een kapot pak maandverband in de kratten waar kapotte verpakkingen etc lagen. Het eerste wat ik zag Ze helpen op zich wel aardig bloed tegenhouden, alleen sta je gigantisch voor lul als je die om je neus heen vouwt
Nee, echt? Meen je dat nou? Het is maandverband, had je gedacht dat het zo lek was als een zeef?
Nee, echt? Meen je dat nou? Het is maandverband, had je gedacht dat het zo lek was als een zeef?
Een bloedneus is toch wat meer bloedverlies dan een paar laffe druppels en wat slijm. Of heb jij er bij je ongesteldheid ook van die zwarte stolsels etc bij zitten?
Zag net op Lelystad dat men in ieder geval iets meer moeite had gedaan om bolle buik automaten van ov-chip-only automaten te onderscheiden. Dus dat zal wel verbetering zijn.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Het gaat lekker bij de Belgen, en vooral Wallonië. Vanaf Charleroi hebben nog maar 2(!!!) treinen gereden, te weten een Thalys naar Parijs en één P-trein richting Brussel. Het is daar een zootje, station is overvol. Ook zijn er stations (ook IC-stations) waar nog geen trein heeft vertrokken! In Vlaanderen is het leed kleiner.
Op maandag 30 juni 2014 07:31 schreef greavy het volgende: Het gaat lekker bij de Belgen, en vooral Wallonië. Vanaf Charleroi hebben nog maar 2(!!!) treinen gereden, te weten een Thalys naar Parijs en één P-trein richting Brussel. Het is daar een zootje, station is overvol. Ook zijn er stations (ook IC-stations) waar nog geen trein heeft vertrokken! In Vlaanderen is het leed kleiner.
Er is toch van te voren aangegeven dat ze gingen staken?
Op maandag 30 juni 2014 07:19 schreef Litpho het volgende: Zag net op Lelystad dat men in ieder geval iets meer moeite had gedaan om bolle buik automaten van ov-chip-only automaten te onderscheiden. Dus dat zal wel verbetering zijn.
Ook met zo'n mooie gele lichtbak er boven? Zet er "kroketten" op en het is net de Febo.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Fijn, met 40 door Rijen boemelen ivm "aanwijzing verkeersleiding". Straks "ongeplande werkzaamheden"?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 30 juni 2014 07:31 schreef greavy het volgende: Het gaat lekker bij de Belgen, en vooral Wallonië. Vanaf Charleroi hebben nog maar 2(!!!) treinen gereden, te weten een Thalys naar Parijs en één P-trein richting Brussel. Het is daar een zootje, station is overvol. Ook zijn er stations (ook IC-stations) waar nog geen trein heeft vertrokken! In Vlaanderen is het leed kleiner.
Stond net met mijn koffertje of Brussel-Centraal, kon ik mooi weer terug . Kut NMBS