ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Misschien een beetje domme vraag, maar hoe gaan ze het met de anonieme OV chip-kaart doen als je een buitenlander bent die op een zondag in enschede is beland en naar schiphol wilt?
Ik heb al een paar keer gehad dat er japanners aan mij vroegen hoe een kaartje kopen ging. (Je krijgt nogal wat vragen als je in een geel hesje daar rondloopt, ookal ben je geen NS personeel).
Through the gates of hell, as we make our way to heaven. Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
Op vrijdag 27 juni 2014 13:49 schreef Jhovall het volgende: Misschien een beetje domme vraag, maar hoe gaan ze het met de anonieme OV chip-kaart doen als je een buitenlander bent die op een zondag in enschede is beland en naar schiphol wilt?
Ik heb al een paar keer gehad dat er japanners aan mij vroegen hoe een kaartje kopen ging. (Je krijgt nogal wat vragen als je in een geel hesje daar rondloopt, ookal ben je geen NS personeel).
Een toerist kan gewoon een eenmalige chipkaart kopen.
Op donderdag 26 juni 2014 18:53 schreef James1988 het volgende: Nog frappanter: ik kan via Mijn NS 'tijdelijk reisrecht' aanvragen waardoor het product alsnog op een andere kaart komt te staan. Voor een periode van 3 weken ofzo.
Dat is nu ook een, beetje dat ding.
Ik heb naast een persoonlijke ook een anonime chipkaart. Die had ik al 1000 keer kunnen uitlenen/weggeven aan Franse collegas die naar Nederland komt voor de plantjes, maar ik hou m toch zelf want ik WEET gewoon dat er een situatie gaat komen dat ik er toch aanspraak op moet gaan maken. Nu hebben wij vervoersfans de luxe dat we er vaak meerdere hebben...
Maar eigenlijk is het in en in triest dat wij "kenners" weten, dat je er een reserve moet houden
Op vrijdag 27 juni 2014 13:54 schreef Monopoly het volgende: Gisteren functioneringsgesprek gehad. Vast contract in de pocket. Vandaag vrij dus dat is gisteravond gevierd met collega's en wat andere mensen
Gefeliciteerd Dus je carrière als loodgieter definitief naar de vaantjes!
Op vrijdag 27 juni 2014 13:57 schreef MTL het volgende: Vandaag arbeidsvoorwaardengesprek gehad, vanaf 1 juli aan de slag als machinist bij NS Reizigers
Ik heb naast een persoonlijke ook een anonime chipkaart. Die had ik al 1000 keer kunnen uitlenen/weggeven aan Franse collegas die naar Nederland komt voor de plantjes, maar ik hou m toch zelf want ik WEET gewoon dat er een situatie gaat komen dat ik er toch aanspraak op moet gaan maken. Nu hebben wij vervoersfans de luxe dat we er vaak meerdere hebben...
Maar eigenlijk is het in en in triest dat wij "kenners" weten, dat je er een reserve moet houden
Ach, een anonieme OV-chipkaart kun je altijd gewoon uit de automaat trekken. Een reserve heb je dus snel bij de hand
Gefeliciteerd Dus je carrière als loodgieter definitief naar de vaantjes!
Dat is maar goed ook Dat was ook geen succesverhaal
quote:
Op vrijdag 27 juni 2014 13:57 schreef MTL het volgende: Vandaag arbeidsvoorwaardengesprek gehad, vanaf 1 juli aan de slag als machinist bij NS Reizigers
Super man. Welke standplaats krijg je toebedeeld? Gefeliciteerd!
Op vrijdag 27 juni 2014 13:59 schreef KnightSolaire het volgende: Ach, een anonieme OV-chipkaart kun je altijd gewoon uit de automaat trekken. Een reserve heb je dus snel bij de hand
Ja maar, je bent het toch wel met me eens dat het eigenlijk gewoon belachelijk is...
Ja maar, je bent het toch wel met me eens dat het eigenlijk gewoon belachelijk is...
Tijdelijk reisrecht kun je nadat het is aangevraagd min of meer direct op een vervangende kaart zetten. Vroeger moest je een week of twee wachten voordat je een duplicaat van je abonnement had.
Op donderdag 26 juni 2014 22:10 schreef greavy het volgende: Kaart 2: Nog x-aantal euro aan saldo, ex-NSR WeekendVrij kaart (maar staat het product nog op "want verwijderen mislukt steeds, dus is onmogelijk." aldus NS...). Nog 3 jaar geldig.
Dat heb ik nu dus ook, ik heb nu ook 2 keer 'reizen op saldo produkt' op mn NS kaart staan, na het niet kunnen opladen van mn VDU kaart... geen idee waarom
Op vrijdag 27 juni 2014 14:14 schreef ReisT het volgende: Dat je een apart 'reizen op saldo product' nodig hebt bij NS is om te beginnen al belachelijk. 't Is de basisfunctie van een chipkaart...
Hoe moet de kaartlezer dan weten of je 2e of 1e klas wil reizen?
Fietste net van het station naar huis en door het geluidsscherm zag ik een oude zwart-bruine 1200-locomotief (met aan de bovenkant de tekst: " Het origineel is hier " oid voorbij komen, met een hele bonte sleep met rijtuigen zoals je vroeger in de trein naar Parijs zag.
Fietste net van het station naar huis en door het geluidsscherm zag ik een oude zwart-bruine 1200-locomotief (met aan de bovenkant de tekst: " Het origineel is hier " oid voorbij komen, met een hele bonte sleep met rijtuigen zoals je vroeger in de trein naar Parijs zag.
Toen ik laatst een overstap had in Roosendaal viel het me op wat een afgeragde oude troep die Belgen naar Roosendaal sturen. Dat moet toch wel beter kunnen?
Op vrijdag 27 juni 2014 15:08 schreef ReisT het volgende: Nee, want die bestaan helemaal niet, de ov-chipkaart is immers een Nederlands systeem. Er is alleen een NS-paal.
Tuurlijk, domme ik ........ Maar ik weet zeker dat je daar kan overstappen met een kaartje
Through the gates of hell, as we make our way to heaven. Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
stel je wilt naar Antwerpen met de trein via Roosendaal (want thalys is duur) moet je dan in Roosendaal een Belgisch treinkaartje kopen?
Nee, dan koop je gewoon bij een willekeurige NS automaat een kaartje naar Antwerpen. Je kan dan de directe intercity Den Haag HS - Brussel nemen of in Roosendaal overstappen op de stoptrein Roosendaal - Antwerpen. Kaartjes via de NMBS kopen is in Roosendaal niet mogelijk.
Nee, dan koop je gewoon bij een willekeurige NS automaat een kaartje naar Antwerpen. Je kan dan de directe intercity Den Haag HS - Brussel nemen of in Roosendaal overstappen op de stoptrein Roosendaal - Antwerpen. Kaartjes via de NMBS kopen is in Roosendaal niet mogelijk.
super bedankt allemaal voor de reacties
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
Op vrijdag 27 juni 2014 16:01 schreef Ajaxfan het volgende: Ik begrijp nu wel waarom daar bij storm snel bomen op het spoor liggen. Wat een knudde plek zo.
Je zou denken dat alle bomen daar wel weg zijn onderhand.. Ligt vaak genoeg een boom op het spoor. Of herplanten ze m weer?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ben ik de enige die het vreemd vind dat je dit op Twitter gaat zetten? Ik bedoel, bel Prorail, NS, politie boeit mij het maar Twitter is niet echt het medium om zoiets door te geven.
Ben ik de enige die het vreemd vind dat je dit op Twitter gaat zetten? Ik bedoel, bel Prorail, NS, politie boeit mij het maar Twitter is niet echt het medium om zoiets door te geven.
als jan boerelul in de trein het weet, weten al die clubjes het ook allang. Heb jij het nummer van ProRail trouwens?
als jan boerelul in de trein het weet, weten al die clubjes het ook allang. Heb jij het nummer van ProRail trouwens?
Maar hij stond op het perron. Nou weet je dan natuurlijk niet of het net is gebeurd, of dat die boom er al vijftien minuten ligt want dan weten ze het onderhand ook wel daar.
Nee. Maar als je kan Twitteren kan je dat nummer ook wel opzoeken.
Ben ik de enige die het vreemd vind dat je dit op Twitter gaat zetten? Ik bedoel, bel Prorail, NS, politie boeit mij het maar Twitter is niet echt het medium om zoiets door te geven.
Niet aan ProRail, NS of politie, nee, maar iemand moet @NS_Online toch op de hoogte stellen? De NS of ProRail zelf doen het overduidelijk niet.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
De spanning was van de derde rail gehaald en de persoon is inmiddels weggehaald, maar South West Trains verwacht dat de gevolgen van deze storing nog tot 22:00 Britse tijd zullen aanhouden.
SWT heeft een Journey Check-website waar je live informatie kunt vinden over de status van het netwerk, en ook over bijvoorbeeld kortere treinen dan gebruikelijk. Ik vind het er best wel bruikbaar uit zien, zou misschien ook handig kunnen zijn voor Nederland.
Het is wel te hopen dat NS voor de Coradia Polyvalent of Coradia Meridian kiest, van die lelijke dingen van CAF word je 's nachts badend in het zweet wakker Ik vraag me ook af of de NS het aan zou durven om voor een relatief onervaren bedrijf op het gebied van stoptreinen te kiezen, na het debacle met de Fyra schat ik in dat de voorkeur naar Alstom gaat.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2014 19:49:32 ]
Op vrijdag 27 juni 2014 19:56 schreef greavy het volgende: Maarja, Europese regeltjes Dus de beste / goedkoopste moet winnen En dat heeft zich tot een V250 geleidt die nu ter dood veroordeeld staat.
Die Europese regels zijn prima, dat er bij de NS een stel mongolen zitten/zaten die daar niet mee om konden gaan is niet de schuld van de EU.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2014 19:58:37 ]
Op vrijdag 27 juni 2014 19:56 schreef greavy het volgende: Maarja, Europese regeltjes Dus de beste / goedkoopste moet winnen En dat heeft zich tot een V250 geleidt die nu ter dood veroordeeld staat.
In principe is NS een privaat bedrijf toch? Met weliswaar de staat als aandeelhouder. Of geld die regeling ook voor bedrijven?
Op vrijdag 27 juni 2014 19:49 schreef J.B. het volgende: Het is wel te hopen dat NS voor de Coradia Polyvalent of Coradia Meridian kiest, van die lelijke dingen van CAF word je 's nachts badend in het zweet wakker Ik vraag me ook af of de NS het aan zou durven om voor een relatief onervaren bedrijf op het gebied van stoptreinen te kiezen, na het debacle met de Fyra schat ik in dat de voorkeur naar Alstom gaat.
CAF is niet onervaren als het om stoptreinen gaat.
Op vrijdag 27 juni 2014 19:56 schreef greavy het volgende: Maarja, Europese regeltjes Dus de beste / goedkoopste moet winnen En dat heeft zich tot een V250 geleidt die nu ter dood veroordeeld staat.
Dat is dus helemaal niet waar (ff geen parate tekst bij de hand maar is uitgebreid langs geweest), NS heeft bewust voor Ansaldo gekozen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het zit hem dan ook in het woord relatief, hoewel ik weet dat CAF stoptreinen maakt zou ik niet weten waar die treinen rondrijden in West-Europa.
CAF maakt ook HSL-treinen, is alleen onbekend hier. Onbekend is onbemind misschien?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 27 juni 2014 20:28 schreef b2py het volgende: Het klinkt gewoon niet cool. Wat voor trein heb je? Ja een CAF. Oh, ik heb Alstom of ik heb Bombardier. Klinkt toch als iets met veel meer body.
Ik ken CAF vooral van de slijtagegevoelige metro's in Amsterdam. Wat verder overigens prima dingetjes zijn.
Het zit hem dan ook in het woord relatief, hoewel ik weet dat CAF stoptreinen maakt zou ik niet weten waar die treinen rondrijden in West-Europa.
Je vindt ze veel in Spanje en Portugal, maar ze hebben bijvoorbeeld ook aan Ierland geleverd. Daarnaast hebben ze ook veel ervaring met stadsmaterieel (trams voor Edinburgh, metro's voor Amsterdam en Brussel). Op hun website, www.caf.es, kun je zien wat ze zoal gebouwd hebben en voor wie.
quote:
Op vrijdag 27 juni 2014 20:28 schreef b2py het volgende: Het klinkt gewoon niet cool. Wat voor trein heb je? Ja een CAF. Oh, ik heb Alstom of ik heb Bombardier. Klinkt toch als iets met veel meer body.
Joepie. Heb antwoord van NS op mailtje 457 ofzo. Kortweg: "Nee, wij kunnen geen producten van een kaart verwijderen. Alleen als u een abonnement beëindigd, kan dat. Ja, maar uw abonnement is al beëindigd, en het verwijderen is mislukt, dus wij kunnen dat echt niet opnieuw doen hoor."
Dan zondag maar ff met die kennis een rondje treinen, en dan vragen wat hij er van vind, en wat de juiste opties zijn (Senior test engineer bij NSR afd. OV-chipkaart).
ps. Die mensen hebben het wel relaxed hoor. 1x/maand een weekje naar Parijs, om nieuwe software te testen bij Thales voordat het naar Nederland komt. Dan weer 3 weken in Amersfoort testen, en dan weer een weekje naar Thales toe.
Wat is er relaxed aan iedere 3 weken naar Parijs? Dat is misschien de eerste drie keer leuk, maar daarna heb je het ook wel gezien en is het gewoon een reis voor je werk hoor.
Is er verder niemand hier die ook op 3 juli voor het NS Testlab is uitgenodigd? Ik zie het echt niet zitten om met alleen een stel Tweakers daar te zijn..
Bonuspunten als je het in perfect Castilliaans uit kunt spreken.
Castilliaans? CAF komt toch uit Euskal Herria??
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 27 juni 2014 20:52 schreef James1988 het volgende: Wat is er relaxed aan iedere 3 weken naar Parijs? Dat is misschien de eerste drie keer leuk, maar daarna heb je het ook wel gezien en is het gewoon een reis voor je werk hoor.
Soms zit er wat meer tijd tussen. Maar hij vindt het best relaxed hoor.
Op vrijdag 27 juni 2014 21:21 schreef Ireyon het volgende: Is er verder niemand hier die ook op 3 juli voor het NS Testlab is uitgenodigd? Ik zie het echt niet zitten om met alleen een stel Tweakers daar te zijn..