en als je niet een standaard ritje a>b doet betaal je dik meer nuquote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:55 schreef KnightSolaire het volgende:
Gaat weer lekker los hier, weinig argumentatie en veel loze uitspraken. Ik ben nog altijd blij met de OV-chipkaart. Niet iedere keer naar de kaartautomaat om losse kaartjes te kopen. Niet iedere keer langs de kaartautomaat om ICd toeslagen te kopen, maar gewoon even langs een paal halen. Dagje eerste klas met een klassewissel die je zo op de kaart hebt gezet, in plaats van losse overgangsbewijzen. Niet weken wachten op een duplicaat van je abonnement, maar binnen een kwartier tijdelijk reisrecht op een andere OV-chipkaart. Met automatisch opladen nooit meer pinnen bij de kaartautomaat, dus minder kans op misbruik van je pinpas. Als de poortjes sluiten minder zwartrijders en overlast, zoals in de reeds gesloten metrosystemen van Rotterdam en Amsterdam. Meer doen met één pas: OV-fiets huren, je fiets stallen, Greenwheels huren, en natuurlijk reizen met alle andere OV in plaats van een portemonnee die uitpuilt van strippenkaarten en verbruikt oude papieren tickets. Moet ik doorgaan?
[..]
Dat is echt onzin. De korting blijft precies hetzelfde. Die OV-chipkaart koop je nu voor ¤ 2,00. Het restsaldo gebruik je de volgende keer dat je samen met je moeder gaat shoppen.Kortom een eenmalige investering van ¤ 2,00.
Ik vraag me trouwens wel af of je bij het autogebruik ook de eenmalige aanschafkosten van de auto iedere keer meerekent. Ben je toch iedere keer mooi een paar duizend euro kwijt als je naar de stad gaat.
De tarieven bij NS zijn niet verhoogd anders dan de gebruikelijke inflatiecorrectie, plus de verhoogde gebruikskosten van het spoor aan ProRail. Ze mogen niet eens meer worden verhoogd dan dat.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
en als je niet een standaard ritje a>b doet betaal je dik meer nu
Dingen waar jij het niet mee eens bent zijn niet meteen "loze uitspraken"quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:55 schreef KnightSolaire het volgende:
Gaat weer lekker los hier, weinig argumentatie en veel loze uitspraken.
Heerlijk toch danquote:Ik ben nog altijd blij met de OV-chipkaart.
Dit komt een beetje gehersenspoeld over, maar goed. Kan jij ook niet helpen verderquote:Niet iedere keer naar de kaartautomaat om losse kaartjes te kopen. [..]
Ga je goddelijke gang, ik ga voetbal kijkenquote:Moet ik doorgaan?
Was gezellig.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:54 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren functioneringsgesprek gehad. Vast contract in de pocket.
Vandaag vrij dus dat is gisteravond gevierd met collega's en wat andere mensen
En voor de hond? de fiets? de meereiskorting? de grenstrajecten?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:55 schreef KnightSolaire het volgende:
[quote]Niet iedere keer naar de kaartautomaat om losse kaartjes te kopen.
Niet iedere keer langs de kaartautomaat om ICd toeslagen te kopen, maar gewoon even langs een paal halen.
Ja tof gewoon 25 euro voor een klassewissel aftikken of je nou van Vlissingen naar Middelburg of van Groningen naar Maastricht reist.quote:Dagje eerste klas met een klassewissel die je zo op de kaart hebt gezet, in plaats van losse overgangsbewijzen.
Niet serieus te nemen dit. Wachten op zowel een nieuwe OV-Chipkaart als een abonnement dat klaarstaat duurt wéken.quote:Niet weken wachten op een duplicaat van je abonnement, maar binnen een kwartier tijdelijk reisrecht op een andere OV-chipkaart.
Staat los van het product 'OV-chipkaart', dit had net zo goed met andere vervoersbewijzen gerealiseerd kunnen worden.quote:Als de poortjes sluiten minder zwartrijders en overlast, zoals in de reeds gesloten metrosystemen van Rotterdam en Amsterdam.
LOL. Jij denkt dat al die producten op één OV-chipkaart kunnen, hi-la-risch. Aparte kaart voor studentenreisproduct, aparte kaart voor de fietsenstalling, aparte kaart voor NS-abonnementen en aparte kaart voor Greenwheels, dát is de realiteit ja.quote:Meer doen met één pas: OV-fiets huren, je fiets stallen, Greenwheels huren, en natuurlijk reizen met alle andere OV in plaats van een portemonnee die uitpuilt van strippenkaarten en verbruikt oude papieren tickets.
"Stelletje walgelijke incompetente huichelachtige leugenaars zijn het. Neukfouten."quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Dingen waar jij het niet mee eens bent zijn niet meteen "loze uitspraken"
Inderdaad moet je daarvoor langs de kaartautomaat. Maar dat was vroeger niet anders. Overall een verbetering.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En voor de hond? de fiets? de meereiskorting? de grenstrajecten?
Inderdaad, die producten kunnen allemaal op één kaart. Natuurlijk kun je het nog niet gebruiken om je fiets te stallen in de fietsenstalling bij Hindeloopen maar ja dat zou ik ook wat onrealistisch vinden. Ontwikkeling vindt meestal gestaag plaats, zou leuk zijn als het anders was natuurlijk maar tochquote:LOL. Jij denkt dat al die producten op één OV-chipkaart kunnen, hi-la-risch. Aparte kaart voor studentenreisproduct, aparte kaart voor de fietsenstalling, aparte kaart voor NS-abonnementen en aparte kaart voor Greenwheels, dát is de realiteit ja.
Tsja, als je niet eens weet hoe discussie werkt, dan houdt het op inderdaad. En dat er wat zogenaamd loze uitspraken tussen staan geeft je nog niet het recht om maar te ontkennen dat er ook wel zinnige argumenten tussen staan. Dus met jou ben ik wel klaar inderdaadquote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:50 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
"Stelletje walgelijke incompetente huichelachtige leugenaars zijn het. Neukfouten."
Noem ik loze uitspraken. Discussie is dus zinloos als je dat niet eens onderschrijft
bijvoorbeeld reizen met onderbreking is de ov chip veel duurder dan met kaartjes.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:05 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
De tarieven bij NS zijn niet verhoogd anders dan de gebruikelijke inflatiecorrectie, plus de verhoogde gebruikskosten van het spoor aan ProRail. Ze mogen niet eens meer worden verhoogd dan dat.
Of bedoel je de reizen met regionale vervoerders? Tja, die zijn nu eenmaal een duurder dan NS. Dat ligt bij de provincies en die vervoerders. Heeft niets met de OV-chipkaart te maken.
Ja doei. Vooral lekker de rest negeren en gewoon blijven volhouden dat het een verbetering is, kansloos.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:50 schreef KnightSolaire het volgende:
Inderdaad moet je daarvoor langs de kaartautomaat. Maar dat was vroeger niet anders. Overall een verbetering.
Nee, dat kan niet. Iedereen die dat ooit heeft geprobeerd, weet dat dat niet kan. Je hebt écht geen idee waar je over praat jij.quote:Inderdaad, die producten kunnen allemaal op één kaart. Natuurlijk kun je het nog niet gebruiken om je fiets te stallen in de fietsenstalling bij Hindeloopen maar ja dat zou ik ook wat onrealistisch vinden. Ontwikkeling vindt meestal gestaag plaats, zou leuk zijn als het anders was natuurlijk maar toch
Ik heb je nog geen tegenargumenten zien geven i.t.t.t. Ireyon. Weinig om op in te gaan dus. Maar ik wil je complimenteren met deze post. Geen loze uitspraken te bekennen!quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, als je niet eens weet hoe discussie werkt, dan houdt het op inderdaad. En dat er wat zogenaamd loze uitspraken tussen staan geeft je nog niet het recht om maar te ontkennen dat er ook wel zinnige argumenten tussen staan. Dus met jou ben ik wel klaar inderdaad
Zo zou ik de bal ook terug naar jou kunnen spelen; jij doet volgens deze logica het omgekeerde. Ach ja.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja doei. Vooral lekker de rest negeren en gewoon blijven volhouden dat het een verbetering is, kansloos.
Ik kan niet van tevoren weten dat je achteraf je post gaat aanpassen hèquote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:58 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zo zou ik de bal ook terug naar jou kunnen spelen; jij doet volgens deze logica het omgekeerde. Ach ja.
Ik vind dat serieus zo kanker hè. Ik nam regelmatig een overgangskaartje voor Tilburg - Eindhoven à 2 euro als ik wist dat het druk zou worden. Echt een teringmongool die dat geschrapt heeft.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:59 schreef Yreal het volgende:
of niet even snel voor 4¤ een 1ste klas overgang kunnen halen
Als je reist met afgekocht reisrecht heb je inderdaad minder keuze, absoluut waar.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:59 schreef Yreal het volgende:
of niet even snel voor 4¤ een 1ste klas overgang kunnen halen
ja en daar gaat het dus om. Minder opties..quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:01 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als je reist met afgekocht reisrecht heb je inderdaad minder keuze, absoluut waar.
Zonder afgekocht reisrecht kun je wel een klassewissel laden en betaal je afhankelijk van het traject de 1e klas ritprijs. Daar doelde ik op.
Ik was gisteren ook nogal teleurgesteld toen het gewoon niet meer in de automaat bleek te zittenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik vind dat serieus zo kanker hè. Ik nam regelmatig een overgangskaartje voor Tilburg - Eindhoven à 2 euro als ik wist dat het druk zou worden. Echt een teringmongool die dat geschrapt heeft.
Oh dat heb ik nog niet meegekregen. Ik heb een ov jaarkaart 2e klas en nam altijd een 1e klas overgang met korting voor lange treinreizen zoals naar Maastrichtquote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik was gisteren ook nogal teleurgesteld toen het gewoon niet meer in de automaat bleek te zitten
ook dat gedoe met die automaten nu.. Ene helft geeft nog normale papieren kaartjes. Mensen die dat niet door hebben dan een euro extra aftroggelen is echt treurigquote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik was gisteren ook nogal teleurgesteld toen het gewoon niet meer in de automaat bleek te zitten
Klopt. Maar het treft relatief wel een beperkt aantal reizen. En in andere gevallen kan het weer relatief voordelig zijn qua prijs, die toeslagproducten, vergeleken met de papieren overgangen (voor langere trajecten en in de dal/weekenduren voornamelijk).quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja en daar gaat het dus om. Minder opties..
Volgens http://www.treinreiziger.(...)ige_chipkaart-146215 wordt er nu nog geen toeslag geheven op de eenmalige chipkaarten die al worden verkocht? Zou nogal vreemd zijn als dat nu is veranderd, dat kun je niet maken inderdaad.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
ook dat gedoe met die automaten nu.. Ene helft geeft nog normale papieren kaartjes. Mensen die dat niet door hebben dan een euro extra aftroggelen is echt treurig
je kan nog wel een hele dag afkopen, dus in jouw geval maakt het niet uit, als je ook retour gaat die dag.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
Oh dat heb ik nog niet meegekregen. Ik heb een ov jaarkaart 2e klas en nam altijd een 1e klas overgang met korting voor lange treinreizen zoals naar Maastricht
ook zoiets wat compleet haaks staat op alles wat rijmt op "makkelijker" inderdaad. En dan weer eoa promo riedeltje over het ene type heeft een bolle buik en de andere een platte buik en daaraan kan je het herkennen en allemaal van die onzin die in een kantoorgebouw bedacht wordtquote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
ook dat gedoe met die automaten nu.. Ene helft geeft nog normale papieren kaartjes. Mensen die dat niet door hebben dan een euro extra aftroggelen is echt treurig
wel in heel uitzonderlijke stukken is het goedkoper. Dat het 5¤ goedkoper is in het weekend is wel weer aardig.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:09 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Klopt. Maar het treft relatief wel een beperkt aantal reizen. En in andere gevallen kan het weer relatief voordelig zijn qua prijs, die toeslagproducten, vergeleken met de papieren overgangen (voor langere trajecten en in de dal/weekenduren voornamelijk).
oh dan heb ik dat verkeerd.quote:Maar dat betekent niet dat alles slecht en kut is, die weergave is te eenzijdig als je het mij vraagt.
[..]
Volgens http://www.treinreiziger.(...)ige_chipkaart-146215 wordt er nu nog geen toeslag geheven op de eenmalige chipkaarten die al worden verkocht? Zou nogal vreemd zijn als dat nu is veranderd, dat kun je niet maken inderdaad.
Estland is toch een land met 1 pasje voor veel, volgens mij kan je daarmee ook de rechtbank binnenkomen enzo.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
in Estland hebben ze een chipkaart die vrijwel alle tekortkomingen van die van ons oplost: http://elron.ee/en/piletid/elron-soidukaart/
het KAN dus wel. Als je maar wilt. Als je maar daadwerkelijk oog hebt voor je klanten
Dus hoeft het niet verbeterd worden?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:25 schreef J.B. het volgende:
Ik ben ook wel tevreden met de OV chipkaart, met m'n voordeelurenabonnement en automatisch opladen kom ik nooit meer bij een automaat en ik vind het prima dat ik het in al het OV probleemloos kan gebruikenNiettemin heeft het systeem vele tekortkomingen waar de vaste topicvolgers blijkbaar geregeld tegenaan lopen. Het is absoluut voor (de nodige) verbeteringen vatbaar, maar voor mij werkt het prima dus ik heb geen klachten
![]()
Er staat toch dat het voor (de nodige) verbeteringen vatbaar is?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dus hoeft het niet verbeterd worden?
Sorry, ik had wat anders te doen. Ik kwam nog wel een trein tegen trouwens:quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:22 schreef Monopoly het volgende:
Nog leden van het topic in de buurt van het noorden vandaag?
[..]
juist jaquote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:38 schreef Bitlord het volgende:
Terig de omgeleide IC Alkmaar - Nijmegen rijdt zo veel om via Hilversum.en staat een kwartier stil op Amsterdam, dat het sneller is om op Sloterdijk uit te stappen, de trein naar Schiphol te gaan en daar de NS-bus naar Utrecht te pakken.
Komt niet vaak voor dat de NS-bus sneller is dan de trein.
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:47 schreef greavy het volgende:
NS is het spoor helemaal bijster. Dit heeft serieus op de schermen gestaan vandaag
[ afbeelding ]
ik had je dus kunnen treffen in Leeuwarden, want mijn trein kwam om 20.17 aan. Viel me wel op dat de sneltrein van 20.43 uur al erg vroeg omgebouwd was, maar dat was jij dusquote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:22 schreef Monopoly het volgende:
Nog leden van het topic in de buurt van het noorden vandaag?
[..]
Wat een gehaat. Loze opmerkingen, dit is gewwon veel makkelijker voor de reiziger. Luister maar naar KnightSolairequote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:16 schreef Sandrvich het volgende:
Ik dacht om 16h55 in Amsterdam ook 'even snel naar huis [Breda] te gaan met de ICd'. En ik dacht; laat ik de toeslagpaal eens proberen! Uiteindelijk springer bij Rotterdam-Lombardijen dus reed er *niks* meer naar het zuiden. Uiteindelijk via Utrecht moeten reizen en tegen 21h30 een keer thuis.
...maar om voor het geld-terug-bij-vertraging en de toeslagpaal-toeslag terug te krijgen heb ik dan wel weer 2 aparte formulieren in moeten vullen die naar twee aparte adressen moesten, waarvan die naar NS International dan ook nog een postzegel moet, maar op die naar NS weer niet. Ik vermoed die toeslagpaal-toeslag ook niet meer terug te zien eerlijk gezegd.
wahahaquote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:47 schreef greavy het volgende:
NS is het spoor helemaal bijster. Dit heeft serieus op de schermen gestaan vandaag
[ afbeelding ]
Brandje in een bordbistro van een ICEquote:23:45:57 28-06-14 13 Amsterdam-Amstelland
?
BR 1 BRAND SPOORVERVOER (+INC.NET: 1+) (MOGELIJK MIDDEL BRAND) NEDTRAIN , CAROLINA MACGILLAVRYLAAN 3402 AMSTERDAM SPOORWEGGEBOUW [ OVDN NET01 ALV AMSTELVEEN ASW ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |