Mr_Klaasje | woensdag 8 januari 2014 @ 22:23 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 22:31 |
3KV daar kan het sneller mee. Hotseflots. | |
#ANONIEM | woensdag 8 januari 2014 @ 22:41 |
Waar had jij hem gevonden? Want ik zie op zondag geen enkele bus (die van net was fout, ik had scheel gekeken en een gekozen van maandag). Als ik in de tabel kijk kom ik er met wikipedia/google translate/vmbo Frans, alleen achter dat die bus maandag-vrijdag gaat. Met 2x per dag een bus op zaterdag, niks op zondag. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 22:44:17 ] | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 22:58 |
magoegel, dan sta je in Calais. En dan? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 8 januari 2014 @ 23:00 |
Een maatje gaat ze neukertje vriendin met de auto naar London brengen (Leasebak ![]() ![]() Kwa nuttigheid nog een stapje nuttelozer dan een reisje naar Ansaldo-Tilburg ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 23:02:10 ] | |
Frozen-assassin | woensdag 8 januari 2014 @ 23:00 |
| |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 23:03 |
Dat is wel een goed punt. Ik heb zelden een saaier gat gezien dan Calais. Met uitzondering van Roosendaal dan ![]() | |
remcoP | woensdag 8 januari 2014 @ 23:04 |
Inb4 Ireyon | |
Basxt | woensdag 8 januari 2014 @ 23:07 |
Eerste keer dat ik wat zeg in een treinen topic, maar de NS doet toch wel goed hun best de laatste tijd. of heeft dit niks met het treinen topic te maken ![]() | |
James1988 | woensdag 8 januari 2014 @ 23:08 |
Welkom! Ik ben benieuwd, wat vind jij dat NS het de laatste tijd goed doet? (Niet bedoeld om te zeiken, oprecht benieuwd). | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 23:08 |
Nee, we klagen hier alleen maar op NS. Je kan beter een nieuw topic openen waarin je de NS de hemel in prijst. | |
Ireyon | woensdag 8 januari 2014 @ 23:09 |
Heh dat Roosendaal een saai kutgat is zal ik niet ontkennen hoor. Ging laatst weer eens uit sinds lange tijd, zegt de enige appetijtelijke chick in de kroeg "Ben je niet wat te oud voor mij?" toen ik d'r aansprak. Toen besefte ik me weer waarom ik hier nooit uitga; het is allemaal 16-17 jaar oud wat hier rondhuppelt. Maar qua spoor blijft Roosendaal een ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 januari 2014 @ 23:14 |
De Benelux is wel degelijk verdwenen. Wat er nu rijdt is een slap aftreksel van wat het ooit was. | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2014 @ 23:17 |
Goed verhaal dit ![]() | |
b2py | woensdag 8 januari 2014 @ 23:19 |
Ik moest ook echt keihard lachen ![]() Maar ((jouw leeftijd / 2) + 7) mag hè ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 8 januari 2014 @ 23:20 |
+/- 2, b2py tjongejonge let je nou nooit op. | |
Basxt | woensdag 8 januari 2014 @ 23:32 |
Nou.. ze rijden op tijd. En ze zetten sinds de nieuwe dienstregeling langere treinen in! | |
_serial_ | donderdag 9 januari 2014 @ 01:12 |
leeggehaald [ Bericht 25% gewijzigd door _serial_ op 09-01-2014 01:43:57 (verkeerd forum gepost) ] | |
GlenSpey | donderdag 9 januari 2014 @ 02:17 |
Wat een klote naam, bekt niet lekker om dat om te moeten roepen ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 9 januari 2014 @ 02:30 |
Dit. Sowieso is Eindhoven een plek waar je niet wilt komen, dat scheelt dan weer ![]() | |
_serial_ | donderdag 9 januari 2014 @ 06:14 |
Gezellig, in een 4tje (normaal 6 of meer) VIRM Roosendaal - Dordrecht onderweg naar Den Haag HS, dat gaat gezellig worden na Rotterdam. Bij mijn opstapplaats (Dordrecht) al in de plus (+2) omdat de reizigers die zich normaal mooi spreiden nu 2 wagonlengtes terug moesten lopen. Gelukkig zit er in deze serie dermate veel speling, dat dat makkelijk wegrijdt [ Bericht 13% gewijzigd door _serial_ op 09-01-2014 06:35:00 ] | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 januari 2014 @ 07:10 |
Je kan nog besparen op het stuk Moescroun Calais: http://www.ter-sncf.com/R(...)iste&ctcr=VL1&mode=1 | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 januari 2014 @ 07:15 |
Wat gebeurt hier:![]() Marc Descheemaecker A) Vertelt hoe je het beste kan gaan staan liften indien de Fyra stilvalt B) Doet een vertrekprocedure van een NMBS trein voor C) Speel luchtgitaar Oplossing [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 09-01-2014 07:23:35 ] | |
JDude | donderdag 9 januari 2014 @ 07:33 |
Mag best hoor, ik post hier ook alleen wat dagelijkse spoorbelevenissen. Verder neuzelen ze hier wat over het voltage op de waslijn, maar daar moet je maar omheen lezen. | |
Duvel | donderdag 9 januari 2014 @ 08:14 |
/ 2 + 7 is algemeen aanvaard toch? | |
Dr_Flash | donderdag 9 januari 2014 @ 08:29 |
ja klopt, deadlock.is gek ![]() | |
Duvel | donderdag 9 januari 2014 @ 08:35 |
![]() | |
James1988 | donderdag 9 januari 2014 @ 09:27 |
Ik zit nu (weer) in de IC Den Haag - Venlo, in een trein die wordt gereden met twee stuks DDZ. Volgens mij haalt dit spul de rijtijden een stukje beter dan VIRM (binnenkomst te Breda met -1, te Dordrecht met -2), zou dat kunnen kloppen? edit: zojuist Rotterdam binnengekomen met -2, en vlak na de Blaaktunnel ook nog voor een rood sein gestaan ![]() [ Bericht 31% gewijzigd door James1988 op 09-01-2014 09:40:48 ] | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 januari 2014 @ 09:45 |
Lok voorop zeker? ![]() | |
James1988 | donderdag 9 januari 2014 @ 09:46 |
DDZ rijdt met motorwagens ![]() | |
ReisT | donderdag 9 januari 2014 @ 09:48 |
Maar ook daarmee zijn de DDZ-viertjes veel sneller dan een VIRM. ![]() | |
James1988 | donderdag 9 januari 2014 @ 09:49 |
Het is te merken ![]() | |
V2 | donderdag 9 januari 2014 @ 09:49 |
Beter laat dan nooit, een behoorlijk crappy foto van een Amerikaans goederentreintje![]() Zag 'm te laat aan komen, en had niet de meest geschikte camera/lens in m'n handen, oeps. Maar! hij staat er op ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 januari 2014 @ 09:51 |
Motorwagen voorop zeker? ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 januari 2014 @ 09:52 |
Trouwens, hoelang is het vanaf station Rotterdam centraal naar Station Rhoon? Die reisplanner lijkt me wat positief met een half uur... ![]() | |
James1988 | donderdag 9 januari 2014 @ 09:55 |
Volgens mij eentje voorop en eentje achterop. ![]() Dat is met de RET (metro), dat ding heeft een eigen baan en hoeft niets te delen met goederentreinen. Kan best kloppen dus ![]() | |
V2 | donderdag 9 januari 2014 @ 09:56 |
Lang geleden dat ik dat stuk heb gemetro'd, maar dat lijkt wel ongeveer te kloppen hoor, die tijd ![]() | |
James1988 | donderdag 9 januari 2014 @ 09:58 |
Volgens de website van de RET is het zelfs maar een rit van 20 minuten, al is dit dan wel weer dubieus: ![]() | |
Ajaxfan | donderdag 9 januari 2014 @ 10:00 |
Oh geloof mij ik vind ook zeker dat jullie de vinger op de juiste plek leggen. Alleen kan de toon van een bericht het verschil maken over hoe 'de tegenstander' naar je kijkt. Er is een verschil tussen jullie zien als een constructieve discussiepartner of 'daar heb je hun weer'. ![]() | |
Duvel | donderdag 9 januari 2014 @ 10:14 |
Nee hoor, dat klopt wel. De metro in Rotterdam is lekker snel. | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 januari 2014 @ 10:38 |
we gaan het straks een proberen, eerst eens een ritje met de Thalys ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 9 januari 2014 @ 11:00 |
Over Rotterdam gesproken, ik was er al jaren niet meer geweest en ik was bijzonder prettig verrast door het nieuwe station. Dat is echt een prachtig gebouw geworden ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 januari 2014 @ 11:07 |
bijnaam: station kapsalon![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 januari 2014 @ 11:12 |
Nee het /2 + (5 or 9) dus ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 januari 2014 @ 11:13 |
Ik vind de perrons zo sexy met die mooie tegels. | |
James1988 | donderdag 9 januari 2014 @ 11:15 |
Eens. Ik zie er ook om de haverklap schoonmakers bezig ![]() | |
b2py | donderdag 9 januari 2014 @ 11:47 |
De hele Betuweroute is voorbereid op doublestack containers ![]() | |
Duvel | donderdag 9 januari 2014 @ 11:57 |
Het beton wel, de bovenleiding hangt wel in de weg. | |
b2py | donderdag 9 januari 2014 @ 11:58 |
Zeker waar. Maar het kan wel met de nodige aanpassingen, en volgens mij is het verhogen van de bvl geen erg complexe klus als in, er moeten nieuwe masten komen. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 9 januari 2014 @ 11:58 |
Ik vind de 5-variant leuker. | |
b2py | donderdag 9 januari 2014 @ 12:06 |
Vanmorgen werd ik wakker met onder ander dit bericht:Daar kwam onder andere deze creatieve namen uit:
Ik ben niet zo creatief helaas met dit soort dingen maar er zijn zat mensen in dit topic die wel wat geestigs kunnen maken met Nederlandse stations. Ik ben benieuwd! ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 januari 2014 @ 12:08 |
Heerhugobijlmer, (c) b2py | |
JDude | donderdag 9 januari 2014 @ 12:10 |
Tilburg Unietverderrijdt. | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 januari 2014 @ 12:12 |
Deventerror. Zwollywood. Hamasterdam. | |
Viezze | donderdag 9 januari 2014 @ 12:30 |
Lelydorp niet te vergeten, en Verrotterdam. Van Roodeschool kunnen we dan wel End of the world maken. | |
V2 | donderdag 9 januari 2014 @ 12:31 |
Cool, dat wist ik dan weer niet. Ook de oudere stukken zoals de Calandbrug? Ze gaan overigens de komende jaren kijken naar een alternatief voor die brug, want die zit (voor treinen) tegen end of life aan. | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 januari 2014 @ 12:35 |
Hoe kan je het in godsnaam voor elkaar krijgen om 5 keer heen en weer te lopen met je sleurkoffer in de thalys, opzoek naar je zitplaats. ![]() ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 9 januari 2014 @ 12:36 |
Ga je niet de gentleman spelen Darkwing door degene haar/zijn zitplaats helpen te vinden? | |
KomtTijd... | donderdag 9 januari 2014 @ 12:39 |
20 man servicepersoneel in die trein en dan moeten passagiers elkaar helpen om hun zitplaats te vinden? | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 9 januari 2014 @ 12:42 |
"Hmm, op die stoel zit al iemand, dus dat kan mijn plaats niet zijn... Ik zoek wel even verder"? ![]() | |
b2py | donderdag 9 januari 2014 @ 12:45 |
Officieel behoort de Calandbrug niet tot de Betuweroute/A15 tracé, maar bij de havenspoorlijn. Of de havenspoorlijn voorbereid is op doublestack weet ik niet maar ik durf met grote zekerheid wel nee te zeggen. Puur en alleen omdat dat deel gewoon erg oud is en doublestack toen nog niet nodig was. Overigens is doublestack alleen interessant als het mogelijk is om over de gehele route (Zoals bijvoorbeeld de corridor Rotterdam - Genua) met doublestack te kunnen rijden. Halverwege de boel moeten afbreken en een tweede trein maken kost meer dan het oplevert. | |
Frozen-assassin | donderdag 9 januari 2014 @ 12:46 |
Tsja, personeel merkt het niet blijkbaar. De passagier durft het niet te vragen.. | |
V2 | donderdag 9 januari 2014 @ 12:51 |
Ja precies, zoiets dacht ik al. Maar wel verstandig dat het alvast kan, benieuwd of het ooit ook echt gaat gebeuren. | |
KomtTijd... | donderdag 9 januari 2014 @ 12:54 |
![]() | |
Quasi-intellectueel | donderdag 9 januari 2014 @ 12:58 |
Hallo heren, ik heb een vraag. Is de sprinter richting Den Haag Centraal (die geloof ik vanaf Utrecht C via Schiphol gaat) gewoon dezelfde sprinter als de sprinter die vanaf Den Haag C doorgaat richting Breda (of Dordrecht)? Ik moet namelijk reizen van Hoofddorp naar Rijswijk, dan kan ik gewoon blijven zitten! Alvast dank. ![]() | |
remcoP | donderdag 9 januari 2014 @ 13:00 |
Nee, is een andere sprinter. | |
Quasi-intellectueel | donderdag 9 januari 2014 @ 13:01 |
Jammer.. vertrek en aankomsttijd waren hetzelfde namelijk. | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 januari 2014 @ 13:06 |
Ja maar t zijn Engelsen ![]() | |
Viezze | donderdag 9 januari 2014 @ 13:10 |
Double stack weet ik weinig vanaf, maar ik weet wel dat er een grote groei in containers wordt verwacht de komende jaren en dat de huidige modal split dit niet aan kan (dan komt er te veel vervoer over de weg). Daarom zal er wat moeten gebeuren waardoor er meer vervoer per binnenvaartschip/trein plaats gaat vinden. Double stack kan hier een (gedeeltelijke) oplossing voor zijn, maar er zijn nog wel andere problemen om op te lossen binnen de haven voor zowel binnenvaartschepen als treinen. Dus ik vraag me sterk af of het er op middellange termijn zal komen. | |
#ANONIEM | donderdag 9 januari 2014 @ 13:29 |
Is het spoortraject tussen Kopenhagen en Stockholm een beetje leuk qua uitzicht? En die trein, (SJ2000) is dat wat? [ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2014 13:32:08 ] | |
Duvel | donderdag 9 januari 2014 @ 13:38 |
Mooi stuk Zweden, X2000 is volgens mij ook best leuk. | |
MTL | donderdag 9 januari 2014 @ 13:50 |
Jep, absoluut. Mooie trein ook nog ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 januari 2014 @ 14:19 |
Vanaf Malø dan want tot aan daar is het vooral tunnel ![]() | |
ReisT | donderdag 9 januari 2014 @ 14:50 |
Ik vind dat stomme gewiebel van die apparaten helemaal niet leuk. | |
Regenjas | donderdag 9 januari 2014 @ 15:34 |
Vond de X2000 een erg prettige trein. De stoelen waren wel wat aan de lage kant, maar supercomfortabel, daar houd je het rustig de hele rit op uit. Elke zitplaats een stopcontact (beter dan ICE, daar slechts 1 stopcontact per 2 stoelen) en gratis wifi. Van het kantelen merkte ik eigenlijk niets en de trein is binnen geruisloos. De trein legt ook behoorlijke stukken af zonder tussenstations, dat maakt reizen altijd wel prettig. Minpuntje vond ik de Zweedse douane die met Björn de drugshond in mijn bagage ging neuzen omdat ik een Nederlandse identiteit had. | |
b2py | donderdag 9 januari 2014 @ 15:44 |
Hij rook je Bjorgies zeker? | |
V2 | donderdag 9 januari 2014 @ 15:46 |
Ik had geen gratis Wi-Fi op dat stuk, of ik wou dokken met m'n creditcard. Nee, dankje. | |
James1988 | donderdag 9 januari 2014 @ 15:53 |
Als ik me niet vergis is het wifi aan boord van de X2000 nog niet zo lang terug gratis geworden. | |
Dr_Flash | donderdag 9 januari 2014 @ 16:48 |
Ans zou ik van maken "Miep". Maar dat is nog België. Kozijn-Guillemins anders? | |
greavy | donderdag 9 januari 2014 @ 17:14 |
Op Luik ook. Gaan ze met 3 dweilmachines tegelijk het perron dweilen, en zetten ze 3 gele bordjes (je kent um vast wel) neer om te waarschuwen voor de natte vloer. En dan kan je daar echt ff glibberen ![]() | |
greavy | donderdag 9 januari 2014 @ 19:44 |
![]() DB Regio heeft de eerste testen met de Dieseltraxx gestart. Beide kanten van de trein een Dieseltraxx, en zo wordt er de komende dagen actief getest. | |
James1988 | donderdag 9 januari 2014 @ 20:23 |
De onwillendheid van NMBS/NS om informatie te verstrekken aan de Belgische Rekenkamer is ook AnsaldoBreda/Finmeccanica opgevallen:
| |
Dr_Flash | donderdag 9 januari 2014 @ 20:51 |
waar? Welke lijnen? hoe vaak? | |
Dr_Flash | donderdag 9 januari 2014 @ 20:53 |
Ja. AnsaldoKlapkut heeft perfecte treinen geleverd en NS en NMBS hebben ze gemold. Daarom is ook elke trein op een geheel eigen manier in elkaar gezet, daarom ontbranden accu's, daarom kankeren deuren en bodemplaten eraf, het leg allemaal aan hunnies. | |
James1988 | donderdag 9 januari 2014 @ 21:05 |
![]() ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 9 januari 2014 @ 23:03 |
NTV's .Italo (Italië) heeft in 2013 6,2 miljoen reizigers vervoerd met 17.380 ritten, die een punctualiteit van 94% hebben gerealiseerd. Een AGV biedt zitplek aan 460 reizigers, dat betekent een gemiddelde bezettingsgraad van 77,5%. Dat doen ze goed! Bron: IRJ | |
b2py | donderdag 9 januari 2014 @ 23:04 |
Valleilijn doortrekken naar Arnhem beste oplossing donderdag 9 januari 2014 Om een kwartiersdienst op de volledige Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen) mogelijk te maken én de reistijd naar Arnhem te verkorten kan de treindienst het beste doorgetrokken worden naar Arnhem. Dat blijkt uit een concept rapport van ProRail waarover Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber van de ChristenUnie tijdens een werkbezoek over is geïnformeerd. Bron en meer Zal wel weer wat extra GTW'tjes opleveren denk ik als de lijn wordt doorgetrokken. | |
James1988 | donderdag 9 januari 2014 @ 23:05 |
Gaat toch niet gebeuren, want concurrentie/samenloop op het HRN is slecht en boehoehoehoe. | |
b2py | donderdag 9 januari 2014 @ 23:07 |
Je hebt het artikel volgens mij niet eens gelezen ![]() Ik denk dat NS het niet eens wat boeit als ze die lijn kwijtraken.. | |
James1988 | donderdag 9 januari 2014 @ 23:11 |
Ik had het artikel wat eerder al gelezen. NS is er echt niet happig op om lijntjes (en dus marktaandeel) kwijt te raken. | |
b2py | donderdag 9 januari 2014 @ 23:12 |
Scheelt ze weer sprintermaterieel, al is het maar 1 omloop ![]() | |
dennistd | donderdag 9 januari 2014 @ 23:12 |
Volgens mij is dat stoppertje alleen maar verliesgevend, dus waarom zou je er dan niet vanaf willen? | |
dennistd | donderdag 9 januari 2014 @ 23:12 |
Twee in de spits zelfs ![]() | |
b2py | donderdag 9 januari 2014 @ 23:15 |
Nouja, er zijn wel meer zaken verlieslatend dus dat maakt niet zoveel uit. Op zich heeft James wel een punt, als je iemand een kootje geeft pakken ze daarna je hele hand. | |
Frozen-assassin | donderdag 9 januari 2014 @ 23:16 |
Al die kleine verliesgevende regionale lijnen zal NS toch wel kwijt willen raken, want ja... Winst moet er gemaakt worden.. Lijkt mij dan. | |
James1988 | donderdag 9 januari 2014 @ 23:17 |
Whoop-tee-doo. Op de schaal waarop NS opereert is dat wisselgeld. Een normaal bedrijf zou verlieslatende onderdelen inderdaad verkopen/schrappen, maar NS is geen normaal bedrijf. NS is een monopolist dat de hand boven het hoofd wordt gehouden door I&M, en dat zelfs een kilometer spoor kwijtraken aan 'een concurrent' als een enorme bedreiging ziet. Ongeacht wat reizigers willen. Hoe zit het eigenlijk met Wolfheze en Oosterbeek? Waar zijn de reizigersstromen vanaf die stations op gericht: Arnhem, Utrecht of Amersfoort? Als het merendeel van de reizigers naar Utrecht wilt heeft het geen zin om Ede-Wageningen - Arnhem aan de Valleilijn te koppelen. | |
Peterselieman | donderdag 9 januari 2014 @ 23:19 |
mja, zolang er geen doorgaande stopper Arnhem - Utrecht rijdt is het koppelen aan de Valleilijn best interessant | |
James1988 | donderdag 9 januari 2014 @ 23:20 |
Ik dacht dat die wel bestond. Ik kom daar nooit, en al helemaal niet met sprinters ![]() Als die nu toch niet bestaat kun je het prima doorkoppelen, voor de reiziger zal er weinig verschil zijn (behalve een overstap minder als je naar Amersfoort wilt). | |
b2py | donderdag 9 januari 2014 @ 23:22 |
Neuh, als je van Driebergen naar de Klomp wilt, moet je via Ede-Wageningen of Utrecht.. | |
Dr_Flash | donderdag 9 januari 2014 @ 23:26 |
Nou nou. Zelf bedacht? Zo'n dienst reed er eind jaren 80 al. Utrecht - Amersfoort - Ede - Arnhem. | |
Dr_Flash | donderdag 9 januari 2014 @ 23:27 |
tegenwoordig is dat een gedrochtelijke hoerenverbinding ja. Maar toen NS nog normaal kon doen was er gewoon een directe stoptrein Utrecht - Zutphen via Arnhem. | |
_JdM_ | vrijdag 10 januari 2014 @ 00:07 |
Alleen in de spits, afhankelijk van het uur ingehaald op Driebergen=Zeist, Maarn Goederen, Ede Wageningen of Wolfheze. of stopte niet op Maarn, Oosterbeek, Bunnik. Of wel. De vroegere 3500 (IC van een station in heel Nederland via Utrecht-Den Bosch naar een ander station in Nederland) was er niks bij. Buiten de spits alleen tussen Ede en Zutphen | |
Dr_Flash | vrijdag 10 januari 2014 @ 00:16 |
de vroegere 3500 Groningen - Valkenburg bedoel je? ![]() | |
_JdM_ | vrijdag 10 januari 2014 @ 00:24 |
Dat was een van de mogelijke treinen, ja. ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 januari 2014 @ 00:46 |
Is dat ding later niet ingekort tot Maastricht? Ik heb namelijk nog ergens foto's van een getrokken trein in Zwolle die vertrok van spoor 1 naar Maastricht. 1100 met minstens 12 rijtuigen erachter. Reed 1 of 2 keer per dag geloof ik? | |
Dr_Flash | vrijdag 10 januari 2014 @ 00:47 |
ja precies ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 10 januari 2014 @ 01:43 |
Laat zien ![]() | |
Bitlord | vrijdag 10 januari 2014 @ 02:07 |
Trek m gelijk door van Arnhem naar Zutphen. Krijg je vier verschillende chippaaltjes naast elkaar! | |
James1988 | vrijdag 10 januari 2014 @ 02:14 |
Op de website van Panorama (Canvas) is inmiddels de reportage over het vierde spoorwegpakket te bekijken, ook voor Nederlanders: http://www.canvas.be/prog(...)4-b922-ce4c79469a6b# Ik vind het een goede reportage geworden, alle verschillende standpunten worden goed belicht en men kijkt ook over de grenzen heen. 'Onze' Driek komt er ook in voor, al vond ik zijn verhaal - zoals het in de reportage naar voren kwam - niet helemaal sterk: ook de private vervoerders hebben zo nu en dan te kampen met overvolle treinen, zeker aan de start van een nieuw collegejaar. | |
#ANONIEM | vrijdag 10 januari 2014 @ 07:40 |
Leuk stuk ja. Ook leuk om te horen dat mijn werkgever het goed doet ![]() | |
Fiorano | vrijdag 10 januari 2014 @ 08:46 |
Ns1300 staat op het moment op Amersfoort. | |
b2py | vrijdag 10 januari 2014 @ 09:02 |
Amersfoort v.8.29 Amsterdam C a.9.16/21 Amsterdam Zaanstraat a.9.24 Amsterdam Zaanstraat v.10.22 Amsterdam C 10.26/45 Lelystad 11.39 Zwolle 12.24/29 Leeuwarden a.13.31 Leeuwarden v.14.11 Zwolle 15.2140 Amersfoort 16.31 Utrecht Maliebaan a.17.17 Via odr Facebook. | |
ReisT | vrijdag 10 januari 2014 @ 09:08 |
Ja, zolang tenminste het 'spoorboekloos reizen' niet wordt ingevoerd tussen Arnhem en Utrecht. Met 6x uur een IC wordt die aansluiting in Ede een heel ander verhaal. En als er weer een doorgaande sprinter gaat rijden tussen Utrecht en Ede (zodat er in De Klomp geen IC meer hoeft te stoppen) kan ik me zo voorstellen dat NS die door wil laten rijden naar Arnhem. | |
James1988 | vrijdag 10 januari 2014 @ 09:10 |
Beter dan ze zelf hadden verwacht, aldus Hettinga. De cijfers van National Express vond ik ook interessant: per treinkilometer 1 euro goedkoper dan vroeger met DB. | |
Peterselieman | vrijdag 10 januari 2014 @ 10:06 |
qua punctualiteit zeker, maar ook Arriva heeft af en toe te kampen met overvolle treinen | |
Bitlord | vrijdag 10 januari 2014 @ 10:06 |
Seinstoring bij het oude station van Maarn. 2 kilometer stapvoets rijden. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 januari 2014 @ 10:12 |
Dan moet ik bij mijn pa in de diacollectie duiken. Niet eens een slecht idee eigenlijk. | |
lyolyrc | vrijdag 10 januari 2014 @ 11:04 |
Die cijfers werden genoemd door Husmann van Verkehrsverbund Rhein-Ruhr en niet door Richter van National Express. De moraal van het verhaal is wel duidelijk: België kan beter een beperkte liberalisering doen volgens het Nederlandse of Duitse model dan een totale liberalisering volgens het Britse model. Ik denk ook dat er voldoende interesse zal zijn voor exploitatie van Belgische lijnen gezien de lengte van het Belgische net en het enorme verbeteringspotentieel op de nevenlijnen. Het totale reizigerspotentieel is zelfs nog veel groter als je de zware fileproblematiek in België ook meerekent. | |
James1988 | vrijdag 10 januari 2014 @ 11:15 |
De BEA-TT (het Franse ongevalsonderzoeksorgaan) presenteert vandaag z'n rapport over de crash in Brétigny van afgelopen juli. Uit onderzoek is gebleken dat één van de bouten die de las op z'n plek hield al voor een inspectie is gebroken ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 10 januari 2014 @ 11:18 |
ARGH die gasten van de vakbond in die aflevering van Panorama, het is toch om gek van te worden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 januari 2014 @ 11:20 |
Weenie, wat zeggen ze? ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 januari 2014 @ 11:25 |
Zo te zien aan deze tweets krijgt SNCF Infra er aardig van langs: Brétigny zou te voorkomen zijn geweest. | |
#ANONIEM | vrijdag 10 januari 2014 @ 11:26 |
Er wordt een stukje behandeld over Nederland, hoe Arriva en Veolia verlieslatende lijnen winstgevend hebben gekregen. Hierna komt een vertegenwoordiger van de christelijke vakbond aan het woord die doodleuk zegt dat commerciële bedrijven aan cherry picking doen en dus enkel de meest winstgevende lijnen willen hebben ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 10 januari 2014 @ 11:26 |
Alles is te voorkomen, alleen tegen welke prijs. | |
James1988 | vrijdag 10 januari 2014 @ 11:28 |
Eens, alles heeft z'n prijs. Dat er iets niet helemaal goed was met die las had al veel eerder opgemerkt kunnen en moeten worden tijdens een inspectie. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 januari 2014 @ 11:28 |
Interessant. Het IQ en de januaritemperatuur wedijveren om wie het eerst bij het vriespunt is? ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 januari 2014 @ 11:33 |
Een flinke lading bullshit inderdaad. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 januari 2014 @ 11:57 |
Is een trein met schrijver Dan Brown en wat fans. Hij bezoekt vandaag Leeuwarden | |
Bitlord | vrijdag 10 januari 2014 @ 13:59 |
Net voor het eerst die vreemd gestickerde 1600 op Nijmegen gezien. Ik zag ook nog een tweetal NS-sikken staan. Van wie zijn die? EDIT eentje is de 231 van de Gelderse Smalspoor Stichting. Toch leuk, locje is uit 1935 (79 jaar oud)![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Bitlord op 10-01-2014 14:06:27 ] | |
Peterselieman | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:06 |
Die loc is de 1832. Een loc van HSL Logistik die regelmatig tussen de Kijfhoek en Emmerich met cargo rijdt en Nijmegen als thuishaven heeft | |
Duvel | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:06 |
Hij is al gefotografeerd! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:13 |
Als ik Leeuwarden bezoek met mijn fans, krijgen we dan ook zo'n trein? | |
Duvel | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:14 |
Dat zal een losse loc worden. | |
Peterselieman | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:15 |
![]() ![]() ![]() | |
bork | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:17 |
Ik zat meer aan dit te denken ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:17 |
Ik heb een 'eigen' trein rondrijden, want ik was een tijd geleden een van de prijswinnaars bij de naamgeving van de Noordelijke Arriva GTW's ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:20 |
Er staat wel ergens een filmpje online waarop Flash aan het railfietsen is geloof ik. | |
b2py | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:20 |
BordRestaurant! <3 | |
b2py | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:20 |
Eerste wat ik vind op Google als ik zijn youtube account invul: | |
Bitlord | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:28 |
Netjes! Terwijl ze actief tegengewerkt worden door Trenitalia en Proraitalia. Ze kunnen toch nog steeds niet op Roma Termini stoppen? | |
Duvel | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:33 |
Nog beter! | |
#ANONIEM | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:36 |
Zo te zien op hun website niet, inderdaad. Misschien kan NS eens in Italië op cursus hoe je een HSL-treindienst runt? ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:55 |
![]() Schrijver Dan Brown, bekend van onder andere het succesvolle boek de Da Vince Code, reisde op vrijdag 10 januari 2014 per trein van Amsterdam naar Leeuwarden. De schrijver brengt hier een bezoek aan het 135 jaar jubileum van het Koninklijk Friesch Paardenstamboek, dat komend weekend gehouden wordt. Ook prinses Beatrix zal hierbij aanwezig zijn. Voor deze gelegenheid is oudgediende 1312 van de NS van stal gehaald om de schrijver en veel van zijn fans naar de Friese hoofdstad te rijden. Nadat de aankomst in Leeuwarden geheel bewolkt verliep vertrok de lege trein kort daarop tijdens een opklaring weer uit Leeuwarden en passeert zodoende onder fraaie lichtomstandigheden ter hoogte van Goutum/Wirdum even ten zuiden van Leeuwarden. | |
Cherna | vrijdag 10 januari 2014 @ 15:42 |
Tja alle nieuws is onbetrouwbaar. Veolia draaide in Limburg gigantische verliezen met als gevolg dat er steeds structureel subsidie vanuit de provincie aan te pas moest komen. Dus ook Veolia kon die schijnbaar niet winstgevend maken zoals niet een enkele vervoerder. Maar als de samenwerking met Connexxion goed gaat lukken kan Parijs zich in de handen wrijven. http://www.ovmagazine.nl/(...)ia-nederland-gunstig [ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 10-01-2014 16:13:39 ] | |
lyolyrc | vrijdag 10 januari 2014 @ 16:02 |
Ik denk dat zulk soort problemen inherent zijn aan liberalisering. Als de Belgen concessies gaan verlenen voor de lijnen die nu onrendabel zijn, zullen er net als hier successen zijn, maar ook enkele probleemgevallen. Het belangrijkste is dat de vicieuze cirkel van weinig passagiers-oud materieel-lage frequentie-minder passagiers-nog steeds oud materieel-lagere frequentie-etc. doorbroken wordt. | |
mschol | vrijdag 10 januari 2014 @ 16:06 |
niet eens een old skool stoomloc ervoor? | |
Cherna | vrijdag 10 januari 2014 @ 16:10 |
De mensen moeten begrijpen dat een goed openbaar vervoer nu eenmaal geld kost en je als non profit moet behandelen. Wie er ook rijd. Nu wil men van het openbaar vervoer een Profit onderneming maken. En nu kan ik geen oordeel geven over België anders dan als reiziger en zeer tevreden ben over het net. Schitterend materieel en een heerlijk comfort(I11-rijtuigen) en spotgoedkoop. Beter dan die Virms die we in NL hebben. | |
b2py | vrijdag 10 januari 2014 @ 16:10 |
Wel bejaard personeel! ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 10 januari 2014 @ 16:13 |
Gelukkig niet, dan had ie met tender voor terug gereden en had ik een buttplaat. | |
bork | vrijdag 10 januari 2014 @ 16:30 |
Nieuw dagkaartje van Blokker al gezien?![]() met chipfunctie voor NS in- en uitchecken. | |
Zug-Chef | vrijdag 10 januari 2014 @ 16:36 |
Ideaal, kan je toch voor 15 eurie in de OS reizen op een werkdag (indien je de 6:04 trein uit Lw pakt). | |
Duvel | vrijdag 10 januari 2014 @ 16:37 |
Chip. ![]() | |
bork | vrijdag 10 januari 2014 @ 16:40 |
hihi, lees net de voorwaarden je moet elke keer in- en uitchecken bij de NS wanneer je meerdere reizen per dag maakt, bij de overige vervoerders hoef je maar 1x af te stempelen, toch? | |
b2py | vrijdag 10 januari 2014 @ 16:40 |
Heeft het Kruidvatje ook al sinds september ![]() | |
bork | vrijdag 10 januari 2014 @ 16:41 |
Ok, ik had het nog niet gezien, fijn dat je er nu meer komt ![]() | |
greavy | vrijdag 10 januari 2014 @ 16:48 |
Diverse lijnen, maar waar exact en hoevaak getest wordt is mij niet bekend. | |
dennistd | vrijdag 10 januari 2014 @ 17:13 |
Die heb ik gezien ja, alleen het woord treinen hadden wel beter dikgedrukt kunnen maken: ik heb al zeker drie mensen gehad die dachten dat ze er ook met mijn bus mee kunnen reizen... | |
dennistd | vrijdag 10 januari 2014 @ 17:14 |
Münster-Enschede heb ik wel als verzoekje ![]() | |
greavy | vrijdag 10 januari 2014 @ 17:16 |
Zou leuk zijn ja, maar momenteel rijden ze rondom München. | |
b2py | vrijdag 10 januari 2014 @ 17:47 |
![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 januari 2014 @ 17:48 |
![]() ![]() | |
Peter | vrijdag 10 januari 2014 @ 17:56 |
Aparte BV starten, die stellen aankopen en in enkele intercityverbindingen hangen. Op 1 etage een vergaderhokkie er bij die te reserveren is, consumptie verplicht en klaar ![]() | |
ReisT | vrijdag 10 januari 2014 @ 17:57 |
Ja, bij NS moet je officieel altijd per reis in en uitchecken ongeacht met wat voor kaart of abonnement je reist. | |
b2py | vrijdag 10 januari 2014 @ 17:58 |
Er zit boven al een 'conferenceroom' voor 12 in dit rijtuig ![]() | |
Peter | vrijdag 10 januari 2014 @ 18:03 |
En een hok met een bed? ![]() | |
KomtTijd... | vrijdag 10 januari 2014 @ 18:08 |
Zou het niet te doen zijn om één zo'n stel te kopen en die op reservering aan te koppelen aan treinen in de reguliere dienstregeling? Leuk voor groepsreizen ![]() | |
remcoP | vrijdag 10 januari 2014 @ 18:40 |
Volgens mij zijn er slaapvarianten van dit type rijtuig. Er zijn iig tegenwoordig stuurstrandrijtuigen. ![]() [edit] En de slaapvariant: ![]() | |
remcoP | vrijdag 10 januari 2014 @ 18:51 |
Dingen zijn zwaar buiten profiel. Hebben een hoogte van 5,2 m ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 10 januari 2014 @ 18:51 |
Die Finse dingen zijn echt keiruim van binnen en HOOG O_O | |
b2py | vrijdag 10 januari 2014 @ 18:55 |
http://www.limburger.nl/a(...)_wil_stations_Leudal Ja, als Veolia er wilt stoppen willen wij er misschien ook wel stoppen. ( ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:01 |
Het Finse omgrenzingsprofiel is veel ruimer dan het Nederlandse. | |
remcoP | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:04 |
Ze rijden daar ook op breedspoor, dus dan heb je al snel bredere treinen. | |
bork | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:28 |
2 weken geleden had Ik nog een papieren kaartje van de HEMA ik wist het dus nog niet. | |
b2py | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:28 |
Kan je met de trein een beetje in de buurt van Pripyat/Tsjernobyl komen? | |
lyolyrc | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:42 |
Volgens mij heeft het niet met profit of non-profit te maken, maar hebben zowel de vervoerders als de regionale overheden moeten leren hoe het aanbestedings- en biedingsproces werkt. Blijkbaar is het in Limburg fout gelopen. Waarschijnlijk zal het niet nog een keer op dezelfde wijze misgaan als er weer een nieuwe concessie wordt verleend in Limburg. Zelf ken ik ook niet alle details op het Belgische net, maar ik zie wel grote overeenkomsten met de Nederlandse situatie in de tijd dat NS nog monopolist was. In die tijd waren de prijzen van de treinkaartjes hier ook veel lager. | |
Zug-Chef | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:46 |
Ja, rijdt dagelijks een trein naar Tsjernobyl voor werknemers daar. | |
b2py | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:48 |
Ook toegankelijk voor toeristen? | |
Zug-Chef | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:51 |
http://www.firesuite.com/chernobyl-exclusion-zone-page-7-|-yanov-train-station.html Volgens mij niet als ik dat zo lees. Je kan tot het Yanov station, vanaf daar alleen nog met permissie. | |
b2py | vrijdag 10 januari 2014 @ 19:59 |
Aha, duidelijk. Ik ga me er verder even ingraven! ![]() | |
Gezicht | vrijdag 10 januari 2014 @ 20:17 |
OV kapot. Dat wordt een maand lang dokken. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 januari 2014 @ 20:18 |
ov studentenkaart of is het een ander abo? | |
Gezicht | vrijdag 10 januari 2014 @ 20:19 |
Student week vrij. | |
Peterselieman | vrijdag 10 januari 2014 @ 20:21 |
dan zou ik niet zo panikeren. zie ook: http://www.studentenreisp(...)ntenreisproduct.aspx | |
Viezze | vrijdag 10 januari 2014 @ 20:21 |
Ik heb vernomen dat je moet zeggen dat hij is gejat, dan heb je binnen no-time een nieuwe. | |
Gezicht | vrijdag 10 januari 2014 @ 20:22 |
Kijk dat wist ik dus niet. Bedankt voor de tip. | |
Peterselieman | vrijdag 10 januari 2014 @ 20:24 |
je kunt dus morgen even regelen dat je met een vervangend product verder kunt reizen | |
_JdM_ | vrijdag 10 januari 2014 @ 20:48 |
In 2-3 dagen heb je een nieuwe. (2 keer ervaring hiermee... ![]() | |
Viezze | vrijdag 10 januari 2014 @ 20:49 |
Even afkloppen, maar ik heb al bijna 4,5 jaar een (studenten) ov chipkaart, het eerste type en hij doet het nog steeds ![]() | |
b2py | vrijdag 10 januari 2014 @ 20:59 |
Hier ook, ding verloopt op 8 september, spannend! | |
Kentekenplaat | vrijdag 10 januari 2014 @ 21:11 |
![]() ![]() Ja, ik heb mijn SOV destijds goed gebruikt. ![]() | |
Bitlord | vrijdag 10 januari 2014 @ 21:33 |
Mijn SOV-kaart verloopt over een maandje maar gebruik ik al even niet meer aangezien hij slecht reageerde. Gebruik nu een Valleilijn-railatiekaart. Was wel lastig om dat reisproduct over te zetten. Niemand bij Duo of ov-chipkaart wist hoe dat moest als je al een andere chipkaart in bezit had. Kwam er uiteindelijk op neer dat ik reisrecht moest stoppen en verwijderen van kaart 1 om dan opnieuw aan te vragen en op kaart 2 te laden. Eer dat iemand mij dat vertelde én dat het gedaan was duurde een paar weken. | |
Viezze | vrijdag 10 januari 2014 @ 21:36 |
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat straks gaat. Maar misschien valt het mee, op het moment dat mijn kaart verloopt studeer ik waarschijnlijk voor een paar maanden in het buitenland dus dan heb ik mijn reisrecht stopgezet. Als ik dan terug ben koop ik een nieuwe kaart en hopelijk kan mijn reisrecht daar dan gewoon op. We gaan het beleven. | |
Bitlord | vrijdag 10 januari 2014 @ 23:40 |
Heeft iemand de aflevering van Panorama opgeslagen? Ik ben bang dat ie er morgen niet meer opstaat terwijl ik m dan pas kan bekijken? De vlamingen hebben geen uitzendinggemist zoals wij. | |
James1988 | vrijdag 10 januari 2014 @ 23:45 |
Voor de geïnteresseerde, het rapport van BEA-TT over de ontsporing in Brétigny is hier terug te vinden: http://www.bea-tt.develop(...)t_BEATT_2013_009.pdf (Franstalig) | |
James1988 | vrijdag 10 januari 2014 @ 23:46 |
Wordt zondag herhaald op tv ![]() http://www.canvas.be/prog(...)guid=252711#page_top | |
Dr_Flash | zaterdag 11 januari 2014 @ 00:28 |
kutjoch ![]() | |
dennistd | zaterdag 11 januari 2014 @ 12:47 |
In de tunnel van Ede-Wageningen hing afgelopen week wel heel veel NS Weekend Vrij-reclame:![]() | |
Hugo__Boss | zaterdag 11 januari 2014 @ 13:09 |
Ik ga er eentje bestellen, nu mijn Dal Voordeel is ingegaan per 1 januari, heb ik opeens wel de mogelijkheid om te wijzigen naar Weekend Vrij voor 29 per maand in Mijn NS. Geen idee of je het geld van Dal Voordeel terugkrijgt of dat het verrekend wordt, maar dat zien we dan wel weer ![]() | |
Duvel | zaterdag 11 januari 2014 @ 13:11 |
Schrijf nou eerst maar eens een bestseller of zo, hoeft niet per se een goed boek te zijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 januari 2014 @ 13:28 |
"Ieder weekend onbeperkt op stap" Grotere leugen bestaat er niet ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 januari 2014 @ 13:36 |
Hoezo, je kan toch van bus naar bus!? | |
JDude | zaterdag 11 januari 2014 @ 13:38 |
Voor vervangend busvervoer heb je ook geen WeekendVrij nodig, tenminste, ik moet de eerste controle bij/in een NS-bus nog steeds tegenkomen. | |
Facepalm | zaterdag 11 januari 2014 @ 13:39 |
Voor de liefhebbers kwam ik net een eCoupon van DB tegen in mijn mail, alleen vandaag nog geldig. 10 euro korting vanaf 39 euro voor ICE/IC/EC. S71KECG1 | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 januari 2014 @ 13:43 |
Dit zei ik een paar maanden geleden op een ander forum en er kwam prompt iemand overheen die vertelde dat hij die dag twee keer gecontroleerd was bij het instappen in een Ersatzbus ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 januari 2014 @ 16:32 |
" ![]() [/moraalridder] | |
b2py | zaterdag 11 januari 2014 @ 16:42 |
Net even de Panorama uitzending bekeken. Duidelijk is in ieder geval dat die Britse man ontzettend gelijk heeft, veel kunde heeft en dat er verder vooral appels met peren vergeleken wordt. | |
James1988 | zaterdag 11 januari 2014 @ 16:44 |
Christian Wolmar weet er inderdaad heel veel vanaf. Fun fact, die man wil burgemeester van Londen worden. | |
b2py | zaterdag 11 januari 2014 @ 16:52 |
Geef die man een medaille. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 11 januari 2014 @ 17:51 |
Wat is er aan spoor bijgekomen, na rondje Nederland? De Hanzenlijn natuurlijk, maar ook iets in het noorde van het land toch? Kan ik dat ook doen met een blokker kaartje? Ik wil mn spoorbingo terug ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 januari 2014 @ 17:53 |
Zuidbroek - Veendam ja. | |
James1988 | zaterdag 11 januari 2014 @ 18:08 |
En de HSL. | |
b2py | zaterdag 11 januari 2014 @ 18:27 |
Hemboog wellicht? | |
James1988 | zaterdag 11 januari 2014 @ 18:34 |
En dan nog wat nieuwe stations zoals Houten-Castellum (i.p.v. dat trammetje), Mook-Molenhoek, Hoevelaken, enz. | |
greavy | zaterdag 11 januari 2014 @ 19:05 |
Vandaag zijn de gestolen stoomlocomotieven en bijhorende wagons van Nieuwenhuis weer teruggevonden. De dief(dieven) hadden de locomotieven en wagons in een weiland achtergelaten met een briefje "bel de politie". Helaas was het bijhorende gereedschap en rails niet meer aanwezig. | |
JDude | zaterdag 11 januari 2014 @ 19:05 |
Hebben jullie de Hofpleinlijn nog gedaan met het rondje eigenlijk? Of was die toen al verrandstadraild? | |
b2py | zaterdag 11 januari 2014 @ 19:14 |
Ik alleen met RR, en ben nog nooit in Zoetermeer geweest met de RR 3 of 4. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 januari 2014 @ 19:22 |
is in juni 2006 verRR'd, Rondje was in augustus ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 11 januari 2014 @ 19:29 |
Dat gaat nog gekloot opleveren. Startpunt 9 uur sochtends Breda, en dus naar Veendam, en de Hanzelijn doen, en dan 7 savonds op de thalys van rotterdam | |
Peterselieman | zaterdag 11 januari 2014 @ 19:30 |
dive-unders bij Arnhem en Amersfoort | |
b2py | zaterdag 11 januari 2014 @ 19:30 |
Red je makkelijk. Welk weekend ga je het doen? | |
Mr_Klaasje | zaterdag 11 januari 2014 @ 19:31 |
Het wisseltje bij.... | |
b2py | zaterdag 11 januari 2014 @ 19:33 |
Diemen! | |
Peterselieman | zaterdag 11 januari 2014 @ 19:33 |
![]() | |
JDude | zaterdag 11 januari 2014 @ 19:54 |
Fly-over Den Bosch. | |
Viezze | zaterdag 11 januari 2014 @ 19:56 |
Spoor 34 in Eindhoven | |
b2py | zaterdag 11 januari 2014 @ 19:57 |
Arnhem zelf. Zwolle. Nijverdal. Enschede. Breda. Hoe ver kunnen we nog gaan? | |
JDude | zaterdag 11 januari 2014 @ 19:59 |
Breda is nog een grote bouwput, dat telt niet. | |
Peterselieman | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:02 |
Zwolle is nog niet aangepast, dus dat telt ook niet | |
Dr_Flash | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:04 |
Schijnt dat er bij Bunnik ook een lampje verwisseld is bij een overweg. Moet je dus ook weer langs. | |
JDude | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:05 |
Oh en tussen Amsterdam en Breda rijden nieuwe treinen joh. Knallen zo met 250 de Moerdijk over. BAM! | |
Peterselieman | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:07 |
Daar zit wel een goeie schroothandelaar | |
Dr_Flash | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:07 |
Het Inox van de Lage Landen ja. ![]() | |
b2py | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:08 |
Onzin, eilandperron erbij en bijna een reizigerstunnel. De nieuwe brug over de IJssel. Naar Herfte is een andere verbouwing. | |
Peterselieman | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:11 |
Het is verre van af. Het hele sporenplan is nauwelijks aangepast op de nieuwe situatie en de reizigerstunnel is nog niet af. | |
Prins_Pils | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:12 |
Ja, wanneer is nou eindelijk die tunnel eens af? Daar zijn ze nou al DRIE jaar mee bezig. Waarom moet dat zo lang duren? | |
greavy | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:15 |
halverwege 2015 moet de nieuwe tunnel klaar zijn | |
b2py | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:16 |
Zoals vaker moet ik om je lachen. | |
greavy | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:18 |
Ik weet niet wat jij een grote aanpassing noemt, maar ik vind niet dat er veel aangepast is daar hoor. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:18 |
Ja, en in kuttenkoppendam duurt het nog langer dus we moeten niet zeuren. Nog meer onzin te melden? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:18 |
hmm, de storingen op het traject Rotterdam - Hoek van Holland worden deze periode vooral veroorzaakt door een kapotte onderlegplaat op de spoorbrug bij Schiedam. Eind deze maand zouden de problemen verholpen moeten zijn. Tot die tijd moet iedereen het doen met een noodoplossing | |
b2py | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:18 |
Compleet eilandperron, nieuwe brug. Niet niks. | |
Peterselieman | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:21 |
mja, waarom. Er zijn stukjes nieuwe infra en een nieuw eilandperron gekomen daar, maar alles erom heen is niet aangepast, terwijl dit wel oorspronkelijk zo gepland was. Nu moeten we nog jaren wachten voordat de treinen sneller binnen kunnen komen rijden en kunnen vertrekken | |
Mr_Klaasje | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:23 |
Het emplacement is inderdaad nauwelijks aangepast. Gedeeltelijk ook de schuld van hoe er met het project Zwolle is omgegaan.. Het oude eindplan is gestopt omdat er een nieuw plan met hoge ambities zou komen, vervolgens zijn de ambities omlaag geschroefd door de kosten en kwam er tussendoor nog een aanpassing van het tunnelplan. Uiteindelijk had het oude eindplan het beste gewoon afgebouwd kunnen worden met een wijziging Zwolle-Herfte erachteraan. | |
b2py | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:24 |
Het ging erover waar nieuwe meuk was gekomen, niet of het wel of geen nut heeft. | |
James1988 | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:28 |
Nieuwe vervoerders en (ver)nieuw(d) materieel op Zwolle - Emmen, Almelo - Mariënberg, de Achterhoek, en her en der zijn nog wat busconcessies van hand gewisseld. | |
b2py | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:29 |
Inderdaad. Die ook nog ja. Kan je dat GTWtje op de Valleilijn ook wel meenemen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:30 |
![]() | |
James1988 | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:36 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:37 |
bussen zijn voor carddumpers ![]() | |
Peter | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:39 |
En de vechtdallijnen, brengtreinen etc. etc. | |
James1988 | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:40 |
Die nieuwe bussen van Qbuzz in Groningen zijn anders vet spang, jeweetz | |
b2py | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:40 |
![]() | |
_JdM_ | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:44 |
Bij de werkzaamheden Zwolle-Raalte/Deventer (maar toen er iets tussen Amersfoort en Apeldoorn was en dat ze toen de Pimpelexpress over Zwolle-Deventer stuurde) afgelopen herfst werd keurig iedereen zonder geldig vervoersbewijs voor vertrektijd uit de bus getrapt door een V&S-team. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:44 |
Mercedes Capacity ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:50 |
Mensen die bussen leuk vinden zijn meestal dezelfde mensen die gewoon ALLE 300 foto's van hun dag op internet knallen. Niet selecteren, niet resizen, niet rechtopzetten, niks. Carddumpers. Beter bekend als achterlijke gasdebielen. | |
b2py | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:53 |
En vooral achterkanten hè! | |
Dr_Flash | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:59 |
In de verte, ergens. onscherp, zowel bewogen als uit focus. En onderbelicht. Maar "Grootwagennummer zoveelnogwat met een bevriende chauf aan het stuur :wink :wink :nudge :nudge" ![]() | |
_JdM_ | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:59 |
Nietus. Van mij heb je dat nog nooit gezien. (Ja, vast een keer een fototje als het object dat op de foto staat opvallend genoeg is. Maar ik ga dan nooit een foto maken om het foto maken. ) | |
Dr_Flash | zaterdag 11 januari 2014 @ 21:00 |
Schoen past, aantrekken. Kennelijk doel ik niet op jou ![]() | |
RichardHammond | zaterdag 11 januari 2014 @ 23:15 |
Vaak genoeg meegemaakt inderdaad. Vorig voorjaar toen nieuwe station Nijverdal werd aangesloten op de lijn en er vervangende bussen reden werd er ook stelselmatig gecontroleerd. | |
KnightSolaire | zaterdag 11 januari 2014 @ 23:37 |
In Utrecht zijn die oude GVU-bussen ook eindelijk vervangen door nieuwe Qbuzz U-OV-bussen. Bij de werkzaamheden in Den Bosch stond er volgens mij zo'n mobiel in-/uitcheckpaaltje bij de haltes waar de treinvervangende bussen reden, gepaard met controleurs. ![]() | |
greavy | zaterdag 11 januari 2014 @ 23:39 |
Gelukkig ben ik niet de enige die zich daar altijd aan ergert (stikt van die carddumpers op OVNL). Gelukkig zijn er ook een aantal (nee, niet al te veel volgens mij) die wél weten hoe het moet. | |
greavy | zaterdag 11 januari 2014 @ 23:49 |
-edit- foutje | |
bork | zaterdag 11 januari 2014 @ 23:53 |
Ik maak zo dadelijk even een vreugdedansje omdat ik werkelijk geen klap begrijp van het bovenstaande ![]() en nee, ik blief geen uitleg. ![]() (nb: geen kritiek hoor Greavy) | |
Darkwing_Duck | zondag 12 januari 2014 @ 09:24 |
Ik heb het puur over nieuwe Trajecten. HSL is al gedaan en de hemboog ook. Blijft dus Veendamdinges over en de Hanzenlijn. Nu nog een rondje in elkaar knallen dat zo pasten dat het aan de checkintijden van de vervoerders voldoet + savonds de thalys naar huis gehaald gaat worden. Morgen zou het moeten gebeuren ![]() ![]() | |
b2py | zondag 12 januari 2014 @ 10:50 |
Eitje, ga je redden. | |
JDude | zondag 12 januari 2014 @ 10:56 |
Oh dat had ik nog wel mogen weten ja, toen zat ik nota bene bij de spoorwegen op kantoor. | |
Bitlord | zondag 12 januari 2014 @ 13:30 |
Ik voel me ten dele aangesproken. Probeer over het algemeen toch wel wat selectie te maken. Maar als ik de bus nog niet eerder op de foto heb ben ik toch net wat minder kritisch. Ik vind het leuk om hier te zien dat de foto's van Greavy de afgelopen jaren zo enorm zijn verbeterd. Je ziet echt een verschil tussen nu en een paar jaar geleden. | |
Darkwing_Duck | zondag 12 januari 2014 @ 15:18 |
Nee, niet echt. 9 uur vertrek op breda naar rotterdam via veendam brengt me op een aankomsttijd van half 6 savonds, zonder t ommetje via de hanzelijn meegerekend. Zeg dus dat ik 18 uur op rotterdam aankom. Als er dan in het noorden van het land in elkaar stort, hang ik ![]() | |
b2py | zondag 12 januari 2014 @ 15:19 |
Je kan beter over Hanzelijn -> IC Direct. Is dat niet sneller? | |
bork | zondag 12 januari 2014 @ 15:27 |
Daar ben ik het absoluut mee eens. ![]() | |
Viezze | zondag 12 januari 2014 @ 15:29 |
Zwolle - Schiphol is al meer dan een uur, terwijl Zwolle - Rdam direct zo'n 1,5 uur is. Ik moet zeggen dat ik dacht dat Breda - Veendam - Rotterdam minder tijd kostte ![]() | |
GlenSpey | zondag 12 januari 2014 @ 15:32 |
Is dit nou spottersnijd? | |
ziggyziggyziggy | zondag 12 januari 2014 @ 15:36 |
Hey Mono, hoe laat pakken we zaterdag de trein naar Hengelo-o-o? | |
Dr_Flash | zondag 12 januari 2014 @ 15:48 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 12 januari 2014 @ 15:48 |
Ik heb er zin in ![]() | |
Peterselieman | zondag 12 januari 2014 @ 15:49 |
boekje al af? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 12 januari 2014 @ 15:56 |
voor zo ver mogelijk ja. Al een tijdje ![]() | |
Peterselieman | zondag 12 januari 2014 @ 16:00 |
Deze is ook nog op de route: http://www.nnttm.nl/ | |
Dr_Flash | zondag 12 januari 2014 @ 16:03 |
ja, maar daar hebben we geen tijd voor. Jij zeker niet ![]() | |
Peterselieman | zondag 12 januari 2014 @ 16:04 |
ik weet donderdag pas mijn exacte reisschema voor zaterdag ![]() | |
Dr_Flash | zondag 12 januari 2014 @ 16:05 |
ga je je nog afmelden? ![]() | |
Mr_Klaasje | zondag 12 januari 2014 @ 16:15 |
Dan kan ie misschien zijn vooraangekochte tickets aan mij verhandelen. Ga ik wel met Mono en Ziggy^3 mee vanaf Groningen. Mono, moest jij gisteravond werken en liep je toevallig in een straat langs het spoor tussen Europapark en het hoofdstation? | |
Peterselieman | zondag 12 januari 2014 @ 16:20 |
nope ik reis vanaf Leeuwarden, omdat dit zaterdagavond ook mijn eindpunt zal zijn | |
James1988 | zondag 12 januari 2014 @ 16:29 |
Gekke Groningers met hun 'Hoofdstation' ![]() | |
b2py | zondag 12 januari 2014 @ 16:30 |
Duitse invloed hè nog steeds.. | |
Peterselieman | zondag 12 januari 2014 @ 16:30 |
ach ja, zo heette het vroeger en zo hebben ze het nu weer genoemd | |
Dr_Flash | zondag 12 januari 2014 @ 16:34 |
Ja, maar het gaat ook altijd alleen maar over Groningen ![]() Net zoals sommige volksstammen denken dat het enige "Centraal" van Nederland het centraal station van Amsterdam is ![]() | |
Mr_Klaasje | zondag 12 januari 2014 @ 16:50 |
Ach ja, zolang Deventer geen centraal heeft valt het aantal mogelijkheden om het te missen wel mee. | |
b2py | zondag 12 januari 2014 @ 16:55 |
Die politie legt het treinverkeer de laatste tijd ook steeds vaker plat trouwens.. | |
Peter | zondag 12 januari 2014 @ 17:03 |
Ik stap zaterdag in Amersfoort op de Pimpel. Aankomst 10:17 op Deventer. Ik neem aan dat ik in de bordbistro zit ![]() | |
Peterselieman | zondag 12 januari 2014 @ 17:06 |
Eine Tasse Kaffee bitte | |
Dr_Flash | zondag 12 januari 2014 @ 17:07 |
Dat neem ik ook aan. Als het goed is heeft greavy de hele bistro (of jah, BordRestaurant natuurlijk) al bezet vanaf (gaatieweer ![]() ![]() | |
b2py | zondag 12 januari 2014 @ 17:08 |
Met de nodige verlengsnoeren uiteraard. | |
Peter | zondag 12 januari 2014 @ 17:08 |
Ik ben er alleennog niet achter of ik nu nog een apart kaartje moet halen voor Leer-eerste-NL-station... De Arriva klantenservice heeft al 8 dagen nodig om een antwoord te verzinnen.. | |
Peterselieman | zondag 12 januari 2014 @ 17:09 |
En heggenscharen om het ongewenste volk weg te snoeien ![]() | |
Bitlord | zondag 12 januari 2014 @ 17:10 |
Tot mijn verbazing liep ik net door een compleet opgeknapte middentunnel van Amsterdam Centraal. Ziet er bijzonder goed uit. | |
Peterselieman | zondag 12 januari 2014 @ 17:10 |
Volgens mij wel. Dat kruidvatkaartje is pas geldig vanaf het eerste station vanaf de grens | |
b2py | zondag 12 januari 2014 @ 17:11 |
Kan je niet gewoon bliepen in Leer? | |
b2py | zondag 12 januari 2014 @ 17:12 |
Hoeft niet eens, stempelen is voldoende. | |
James1988 | zondag 12 januari 2014 @ 17:13 |
Ik twijfel nog over hoe ik ga reizen, via Amsterdam of via Deventer. Het scheelt maar tien minuten bij vertrek uit Breda ![]() |