Daar kwam onder andere deze creatieve namen uit:twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 09-01-2014 om 07:18:25Wifi in trein & stations = tijd voor hippere stationsnamen?Mortsel-Oh-My-God ipv Oude God bvWelke naam zou jij veranderen?#pimpmystation reageer retweet
twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 09-01-2014 om 07:26:41Antwerpen-LuchtBronx ipv Luchtbal#pimpmystation reageer retweet
twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 09-01-2014 om 07:31:09Brussel Congres wordt dan The Black Hole #pimpmystation reageer retweet
twitter:biepronouncebee twitterde op donderdag 09-01-2014 om 07:40:12@biepronouncebee: @StationschefBMO Watergate in the Woods (Watermaal Bosvoorde) of iets hipper 'Green Water Diet' #pimpmystation reageer retweet
Ik ben niet zo creatief helaas met dit soort dingen maar er zijn zat mensen in dit topic die wel wat geestigs kunnen maken met Nederlandse stations. Ik ben benieuwd!twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 09-01-2014 om 07:43:49New beat gewijs zou ik Hasselt, of Haaaasssel zoals ze zeggen, omdopen in Haaaciiiiid#pimpmystation #tsob reageer retweet
Cool, dat wist ik dan weer niet. Ook de oudere stukken zoals de Calandbrug? Ze gaan overigens de komende jaren kijken naar een alternatief voor die brug, want die zit (voor treinen) tegen end of life aan.quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:47 schreef b2py het volgende:
[..]
De hele Betuweroute is voorbereid op doublestack containers
20 man servicepersoneel in die trein en dan moeten passagiers elkaar helpen om hun zitplaats te vinden?quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ga je niet de gentleman spelen Darkwing door degene haar/zijn zitplaats helpen te vinden?
"Hmm, op die stoel zit al iemand, dus dat kan mijn plaats niet zijn... Ik zoek wel even verder"?quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoe kan je het in godsnaam voor elkaar krijgen om 5 keer heen en weer te lopen met je sleurkoffer in de thalys, opzoek naar je zitplaats.Hoe verdwaald kan je raken in zo een trein?
Officieel behoort de Calandbrug niet tot de Betuweroute/A15 tracé, maar bij de havenspoorlijn. Of de havenspoorlijn voorbereid is op doublestack weet ik niet maar ik durf met grote zekerheid wel nee te zeggen. Puur en alleen omdat dat deel gewoon erg oud is en doublestack toen nog niet nodig was.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:31 schreef V2 het volgende:
[..]
Cool, dat wist ik dan weer niet. Ook de oudere stukken zoals de Calandbrug? Ze gaan overigens de komende jaren kijken naar een alternatief voor die brug, want die zit (voor treinen) tegen end of life aan.
Tsja, personeel merkt het niet blijkbaar. De passagier durft het niet te vragen..quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
20 man servicepersoneel in die trein en dan moeten passagiers elkaar helpen om hun zitplaats te vinden?
Ja precies, zoiets dacht ik al. Maar wel verstandig dat het alvast kan, benieuwd of het ooit ook echt gaat gebeuren.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Officieel behoort de Calandbrug niet tot de Betuweroute/A15 tracé, maar bij de havenspoorlijn. Of de havenspoorlijn voorbereid is op doublestack weet ik niet maar ik durf met grote zekerheid wel nee te zeggen. Puur en alleen omdat dat deel gewoon erg oud is en doublestack toen nog niet nodig was.
Overigens is doublestack alleen interessant als het mogelijk is om over de gehele route (Zoals bijvoorbeeld de corridor Rotterdam - Genua) met doublestack te kunnen rijden. Halverwege de boel moeten afbreken en een tweede trein maken kost meer dan het oplevert.
quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
"Hmm, op die stoel zit al iemand, dus dat kan mijn plaats niet zijn... Ik zoek wel even verder"?
Nee, is een andere sprinter.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:58 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Hallo heren, ik heb een vraag.
Is de sprinter richting Den Haag Centraal (die geloof ik vanaf Utrecht C via Schiphol gaat) gewoon dezelfde sprinter als de sprinter die vanaf Den Haag C doorgaat richting Breda (of Dordrecht)? Ik moet namelijk reizen van Hoofddorp naar Rijswijk, dan kan ik gewoon blijven zitten!
Alvast dank.
Ja maar t zijn Engelsenquote:Op donderdag 9 januari 2014 12:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ga je niet de gentleman spelen Darkwing door degene haar/zijn zitplaats helpen te vinden?
Double stack weet ik weinig vanaf, maar ik weet wel dat er een grote groei in containers wordt verwacht de komende jaren en dat de huidige modal split dit niet aan kan (dan komt er te veel vervoer over de weg). Daarom zal er wat moeten gebeuren waardoor er meer vervoer per binnenvaartschip/trein plaats gaat vinden. Double stack kan hier een (gedeeltelijke) oplossing voor zijn, maar er zijn nog wel andere problemen om op te lossen binnen de haven voor zowel binnenvaartschepen als treinen. Dus ik vraag me sterk af of het er op middellange termijn zal komen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:51 schreef V2 het volgende:
[..]
Ja precies, zoiets dacht ik al. Maar wel verstandig dat het alvast kan, benieuwd of het ooit ook echt gaat gebeuren.
Mooi stuk Zweden, X2000 is volgens mij ook best leuk.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:29 schreef J.B. het volgende:
Is het spoortraject tussen Kopenhagen en Stockholm een beetje leuk qua uitzicht? En die trein, (SJ2000) is dat wat?
Jep, absoluut. Mooie trein ook nogquote:Op donderdag 9 januari 2014 13:29 schreef J.B. het volgende:
Is het spoortraject tussen Kopenhagen en Stockholm een beetje leuk qua uitzicht? En die trein, (SJ2000) is dat wat?
Ik vind dat stomme gewiebel van die apparaten helemaal niet leuk.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
X2000 is volgens mij ook best leuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |