abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:23:24 #1
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135254110
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135254530
3KV daar kan het sneller mee. Hotseflots.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135255126
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:18 schreef Bitlord het volgende:
Welke bus heb jij gevonden van Duinkerken naar Calais dan dat ie om 18:55 vertrekt en goedkoper is?
Waar had jij hem gevonden?
Want ik zie op zondag geen enkele bus (die van net was fout, ik had scheel gekeken en een gekozen van maandag).

Als ik in de tabel kijk kom ik er met wikipedia/google translate/vmbo Frans, alleen achter dat die bus maandag-vrijdag gaat. Met 2x per dag een bus op zaterdag, niks op zondag.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 22:44:17 ]
pi_135256051
magoegel, dan sta je in Calais. En dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135256146
Een maatje gaat ze neukertje vriendin met de auto naar London brengen (Leasebak :z ) op zaterdag, zondag terug via Eurotunnel. Aan mij de taak om hem wakker te houden op de terugweg en hem uit te horen >:)

Kwa nuttigheid nog een stapje nuttelozer dan een reisje naar Ansaldo-Tilburg o|O >:)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 23:02:10 ]
pi_135256152
quote:
3s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
magoegel, dan sta je in Calais. En dan? :?
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:03:12 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135256311
quote:
3s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
magoegel, dan sta je in Calais. En dan? :?
Dat is wel een goed punt. Ik heb zelden een saaier gat gezien dan Calais.

Met uitzondering van Roosendaal dan :')
pi_135256408
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is wel een goed punt. Ik heb zelden een saaier gat gezien dan Calais.

Met uitzondering van Roosendaal dan :')
Inb4 Ireyon
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:07:14 #9
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_135256545
Eerste keer dat ik wat zeg in een treinen topic, maar de NS doet toch wel goed hun best de laatste tijd.

of heeft dit niks met het treinen topic te maken :')
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:08:14 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135256596
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:07 schreef Basxt het volgende:
Eerste keer dat ik wat zeg in een treinen topic, maar de NS doet toch wel goed hun best de laatste tijd.

of heeft dit niks met het treinen topic te maken :')
Welkom! Ik ben benieuwd, wat vind jij dat NS het de laatste tijd goed doet? (Niet bedoeld om te zeiken, oprecht benieuwd).
pi_135256613
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:07 schreef Basxt het volgende:
Eerste keer dat ik wat zeg in een treinen topic, maar de NS doet toch wel goed hun best de laatste tijd.

of heeft dit niks met het treinen topic te maken :')
Nee, we klagen hier alleen maar op NS. Je kan beter een nieuw topic openen waarin je de NS de hemel in prijst.
pi_135256679
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:04 schreef remcoP het volgende:

[..]

Inb4 Ireyon
Heh dat Roosendaal een saai kutgat is zal ik niet ontkennen hoor. Ging laatst weer eens uit sinds lange tijd, zegt de enige appetijtelijke chick in de kroeg "Ben je niet wat te oud voor mij?" toen ik d'r aansprak. Toen besefte ik me weer waarom ik hier nooit uitga; het is allemaal 16-17 jaar oud wat hier rondhuppelt.

Maar qua spoor blijft Roosendaal een _O_ Wereldstad _O_ . Jullie lachten me allemaal uit toen ik jaren geleden riep dat de Benelux nooit zal verdwijnen en kijk eens watskeburt _O_ .
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 januari 2014 @ 23:14:47 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135256967
De Benelux is wel degelijk verdwenen. Wat er nu rijdt is een slap aftreksel van wat het ooit was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135257157
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:09 schreef Ireyon het volgende:
Ging laatst weer eens uit sinds lange tijd, zegt de enige appetijtelijke chick in de kroeg "Ben je niet wat te oud voor mij?" toen ik d'r aansprak. Toen besefte ik me weer waarom ik hier nooit uitga; het is allemaal 16-17 jaar oud wat hier rondhuppelt.
Goed verhaal dit ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135257267
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Goed verhaal dit ^O^
Ik moest ook echt keihard lachen :P
Maar ((jouw leeftijd / 2) + 7) mag hè ;)
pi_135257309
+/- 2, b2py tjongejonge let je nou nooit op.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:32:39 #17
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_135258003
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Welkom! Ik ben benieuwd, wat vind jij dat NS het de laatste tijd goed doet? (Niet bedoeld om te zeiken, oprecht benieuwd).
Nou.. ze rijden op tijd. En ze zetten sinds de nieuwe dienstregeling langere treinen in!
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_135261176
leeggehaald

[ Bericht 25% gewijzigd door _serial_ op 09-01-2014 01:43:57 (verkeerd forum gepost) ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_135261819
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:53 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Jij hebt het enkel over de naamswijziging, maar er gaat nog meer gebeuren.

http://www.studio040.nl/n(...)tation-strijp-s.html
Wat een klote naam, bekt niet lekker om dat om te moeten roepen :P
pi_135261911
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 02:17 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Wat een klote naam, bekt niet lekker om dat om te moeten roepen :P
Dit.
Sowieso is Eindhoven een plek waar je niet wilt komen, dat scheelt dan weer :)
pi_135262265
Gezellig, in een 4tje (normaal 6 of meer) VIRM Roosendaal - Dordrecht onderweg naar Den Haag HS, dat gaat gezellig worden na Rotterdam.

Bij mijn opstapplaats (Dordrecht) al in de plus (+2) omdat de reizigers die zich normaal mooi spreiden nu 2 wagonlengtes terug moesten lopen.

Gelukkig zit er in deze serie dermate veel speling, dat dat makkelijk wegrijdt

[ Bericht 13% gewijzigd door _serial_ op 09-01-2014 06:35:00 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 9 januari 2014 @ 07:10:34 #22
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135262442
quote:
99s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:00 schreef CrashO het volgende:
Een maatje gaat ze neukertje vriendin met de auto naar London brengen (Leasebak :z ) op zaterdag, zondag terug via Eurotunnel. Aan mij de taak om hem wakker te houden op de terugweg en hem uit te horen >:)

Kwa nuttigheid nog een stapje nuttelozer dan een reisje naar Ansaldo-Tilburg o|O >:)
Je kan nog besparen op het stuk Moescroun Calais: http://www.ter-sncf.com/R(...)iste&ctcr=VL1&mode=1
  donderdag 9 januari 2014 @ 07:15:33 #23
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135262474
Wat gebeurt hier:



Marc Descheemaecker
A) Vertelt hoe je het beste kan gaan staan liften indien de Fyra stilvalt
B) Doet een vertrekprocedure van een NMBS trein voor
C) Speel luchtgitaar

Oplossing

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 09-01-2014 07:23:35 ]
  donderdag 9 januari 2014 @ 07:33:01 #24
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135262573
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:07 schreef Basxt het volgende:
Eerste keer dat ik wat zeg in een treinen topic, maar de NS doet toch wel goed hun best de laatste tijd.

of heeft dit niks met het treinen topic te maken :')
Mag best hoor, ik post hier ook alleen wat dagelijkse spoorbelevenissen. Verder neuzelen ze hier wat over het voltage op de waslijn, maar daar moet je maar omheen lezen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 9 januari 2014 @ 08:14:45 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135262952
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
+/- 2, b2py tjongejonge let je nou nooit op.
/ 2 + 7 is algemeen aanvaard toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_135263082
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

/ 2 + 7 is algemeen aanvaard toch?
ja klopt, deadlock.is gek :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 januari 2014 @ 08:35:20 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135263159
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja klopt, deadlock.is gek :P
:D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:27:53 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135263899
Ik zit nu (weer) in de IC Den Haag - Venlo, in een trein die wordt gereden met twee stuks DDZ. Volgens mij haalt dit spul de rijtijden een stukje beter dan VIRM (binnenkomst te Breda met -1, te Dordrecht met -2), zou dat kunnen kloppen?

edit: zojuist Rotterdam binnengekomen met -2, en vlak na de Blaaktunnel ook nog voor een rood sein gestaan :o

[ Bericht 31% gewijzigd door James1988 op 09-01-2014 09:40:48 ]
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:45:07 #29
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135264276
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:27 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu (weer) in de IC Den Haag - Venlo, in een trein die wordt gereden met twee stuks DDZ. Volgens mij haalt dit spul de rijtijden een stukje beter dan VIRM (binnenkomst te Breda met -1, te Dordrecht met -2), zou dat kunnen kloppen?

edit: zojuist Rotterdam binnengekomen met -2, en vlak na de Blaaktunnel ook nog voor een rood sein gestaan :o
Lok voorop zeker? ;)
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:46:32 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135264318
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Lok voorop zeker? ;)
DDZ rijdt met motorwagens :s)
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:48:02 #31
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_135264357
Maar ook daarmee zijn de DDZ-viertjes veel sneller dan een VIRM. ;)
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:49:19 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135264389
Het is te merken :Y
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:49:44 #33
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_135264400
Beter laat dan nooit, een behoorlijk crappy foto van een Amerikaans goederentreintje



Zag 'm te laat aan komen, en had niet de meest geschikte camera/lens in m'n handen, oeps. Maar! hij staat er op :D Merk op hoe huge die goederenwagons daar zijn, echt zoveel hoger dan hier. Je ziet ook wagons met 2 gestapelde containers rondrijden... gaat hier niet passen ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:51:26 #34
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135264449
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

DDZ rijdt met motorwagens :s)
Motorwagen voorop zeker? :')
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:52:20 #35
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135264465
Trouwens, hoelang is het vanaf station Rotterdam centraal naar Station Rhoon? Die reisplanner lijkt me wat positief met een half uur... :)
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:55:44 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135264546
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Motorwagen voorop zeker? :')
Volgens mij eentje voorop en eentje achterop. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Trouwens, hoelang is het vanaf station Rotterdam centraal naar Station Rhoon? Die reisplanner lijkt me wat positief met een half uur... :)
Dat is met de RET (metro), dat ding heeft een eigen baan en hoeft niets te delen met goederentreinen. Kan best kloppen dus :)
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:56:33 #37
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_135264565
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Trouwens, hoelang is het vanaf station Rotterdam centraal naar Station Rhoon? Die reisplanner lijkt me wat positief met een half uur... :)
Lang geleden dat ik dat stuk heb gemetro'd, maar dat lijkt wel ongeveer te kloppen hoor, die tijd :) is inderdaad metro, aparte baan, maar wel veel stops.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:58:29 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135264622
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:56 schreef V2 het volgende:

[..]

Lang geleden dat ik dat stuk heb gemetro'd, maar dat lijkt wel ongeveer te kloppen hoor, die tijd :) is inderdaad metro, aparte baan, maar wel veel stops.
Volgens de website van de RET is het zelfs maar een rit van 20 minuten, al is dit dan wel weer dubieus:



:')
  donderdag 9 januari 2014 @ 10:00:12 #39
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_135264661
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:50 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Het is niet de bedoeling om mensen bij NS, ProRail of wie dan ook af te fakkelen. Maar we leggen wel de vinger op de zere plek. Dat lijkt brommerig, maar slecht nieuws ziet er nu eenmaal niet vrolijk uit.

Ook in dit geval. De infra (sporen, perroncapaciteit, maar ook energievoorziening) heeft geen gelijke tred gehouden met de groei van het treinverkeer.

Ik hoor ProRail dan wel dingen roepen over 0% verwijtbare storingen, maar daar is, nu zo'n twee jaar later, nog nul komma niks van terecht gekomen. En dit is net zoiets. Veel narigheid op het spoor heeft niets te maken met te lage bovenleidingsspanning, maar vloeit voort uit hele andere tekortkomingen qua betrouwbaarheid en capaciteit van de infra.
Oh geloof mij ik vind ook zeker dat jullie de vinger op de juiste plek leggen. Alleen kan de toon van een bericht het verschil maken over hoe 'de tegenstander' naar je kijkt. Er is een verschil tussen jullie zien als een constructieve discussiepartner of 'daar heb je hun weer'. ;) Dat laatste wil je niet hebben omdat alles dan het ene oor in en andere oor uit gaat.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  donderdag 9 januari 2014 @ 10:14:54 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135265008
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Trouwens, hoelang is het vanaf station Rotterdam centraal naar Station Rhoon? Die reisplanner lijkt me wat positief met een half uur... :)
Nee hoor, dat klopt wel. De metro in Rotterdam is lekker snel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 januari 2014 @ 10:38:37 #41
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135265565
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 10:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee hoor, dat klopt wel. De metro in Rotterdam is lekker snel.
we gaan het straks een proberen, eerst eens een ritje met de Thalys :s)
pi_135266210
Over Rotterdam gesproken, ik was er al jaren niet meer geweest en ik was bijzonder prettig verrast door het nieuwe station. Dat is echt een prachtig gebouw geworden :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 januari 2014 @ 11:07:35 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135266421
bijnaam: station kapsalon

:P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135266546
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

/ 2 + 7 is algemeen aanvaard toch?
Nee het /2 + (5 or 9) dus ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135266610
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:00 schreef J.B. het volgende:
Over Rotterdam gesproken, ik was er al jaren niet meer geweest en ik was bijzonder prettig verrast door het nieuwe station. Dat is echt een prachtig gebouw geworden :)
Ik vind de perrons zo sexy met die mooie tegels.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 9 januari 2014 @ 11:15:40 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135266663
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik vind de perrons zo sexy met die mooie tegels.
Eens. Ik zie er ook om de haverklap schoonmakers bezig :)
pi_135267635
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:49 schreef V2 het volgende:
Beter laat dan nooit, een behoorlijk crappy foto van een Amerikaans goederentreintje

[ afbeelding ]

Zag 'm te laat aan komen, en had niet de meest geschikte camera/lens in m'n handen, oeps. Maar! hij staat er op :D Merk op hoe huge die goederenwagons daar zijn, echt zoveel hoger dan hier. Je ziet ook wagons met 2 gestapelde containers rondrijden... gaat hier niet passen ;)
De hele Betuweroute is voorbereid op doublestack containers ;)
  donderdag 9 januari 2014 @ 11:57:28 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135267923
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:47 schreef b2py het volgende:

[..]

De hele Betuweroute is voorbereid op doublestack containers ;)
Het beton wel, de bovenleiding hangt wel in de weg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_135267950
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het beton wel, de bovenleiding hangt wel in de weg.
Zeker waar. Maar het kan wel met de nodige aanpassingen, en volgens mij is het verhogen van de bvl geen erg complexe klus als in, er moeten nieuwe masten komen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 11:58:27 #50
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135267951
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee het /2 + (5 or 9) dus ;)
Ik vind de 5-variant leuker.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_135268192
Vanmorgen werd ik wakker met onder ander dit bericht:
StationschefBMO twitterde op donderdag 09-01-2014 om 07:18:25 Wifi in trein & stations = tijd voor hippere stationsnamen?Mortsel-Oh-My-God ipv Oude God bvWelke naam zou jij veranderen?#pimpmystation reageer retweet
Daar kwam onder andere deze creatieve namen uit:
StationschefBMO twitterde op donderdag 09-01-2014 om 07:26:41 Antwerpen-LuchtBronx ipv Luchtbal#pimpmystation reageer retweet
StationschefBMO twitterde op donderdag 09-01-2014 om 07:31:09 Brussel Congres wordt dan The Black Hole #pimpmystation reageer retweet
biepronouncebee twitterde op donderdag 09-01-2014 om 07:40:12 @biepronouncebee: @StationschefBMO Watergate in the Woods (Watermaal Bosvoorde) of iets hipper 'Green Water Diet' #pimpmystation reageer retweet
StationschefBMO twitterde op donderdag 09-01-2014 om 07:43:49 New beat gewijs zou ik Hasselt, of Haaaasssel zoals ze zeggen, omdopen in Haaaciiiiid#pimpmystation #tsob reageer retweet
Ik ben niet zo creatief helaas met dit soort dingen maar er zijn zat mensen in dit topic die wel wat geestigs kunnen maken met Nederlandse stations. Ik ben benieuwd! ^O^
pi_135268252
Heerhugobijlmer, (c) b2py
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 9 januari 2014 @ 12:10:22 #53
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135268298
Tilburg Unietverderrijdt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_135268352
Deventerror. Zwollywood. Hamasterdam.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135268956
Lelydorp niet te vergeten, en Verrotterdam. Van Roodeschool kunnen we dan wel End of the world maken.
  donderdag 9 januari 2014 @ 12:31:33 #56
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_135268978
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:47 schreef b2py het volgende:

[..]

De hele Betuweroute is voorbereid op doublestack containers ;)
Cool, dat wist ik dan weer niet. Ook de oudere stukken zoals de Calandbrug? Ze gaan overigens de komende jaren kijken naar een alternatief voor die brug, want die zit (voor treinen) tegen end of life aan.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 9 januari 2014 @ 12:35:41 #57
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135269098
Hoe kan je het in godsnaam voor elkaar krijgen om 5 keer heen en weer te lopen met je sleurkoffer in de thalys, opzoek naar je zitplaats. -O- Hoe verdwaald kan je raken in zo een trein? |:(
pi_135269140
Ga je niet de gentleman spelen Darkwing door degene haar/zijn zitplaats helpen te vinden?
pi_135269232
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ga je niet de gentleman spelen Darkwing door degene haar/zijn zitplaats helpen te vinden?
20 man servicepersoneel in die trein en dan moeten passagiers elkaar helpen om hun zitplaats te vinden?
pi_135269305
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoe kan je het in godsnaam voor elkaar krijgen om 5 keer heen en weer te lopen met je sleurkoffer in de thalys, opzoek naar je zitplaats. -O- Hoe verdwaald kan je raken in zo een trein? |:(
"Hmm, op die stoel zit al iemand, dus dat kan mijn plaats niet zijn... Ik zoek wel even verder"? |:(
pi_135269388
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:31 schreef V2 het volgende:

[..]

Cool, dat wist ik dan weer niet. Ook de oudere stukken zoals de Calandbrug? Ze gaan overigens de komende jaren kijken naar een alternatief voor die brug, want die zit (voor treinen) tegen end of life aan.
Officieel behoort de Calandbrug niet tot de Betuweroute/A15 tracé, maar bij de havenspoorlijn. Of de havenspoorlijn voorbereid is op doublestack weet ik niet maar ik durf met grote zekerheid wel nee te zeggen. Puur en alleen omdat dat deel gewoon erg oud is en doublestack toen nog niet nodig was.

Overigens is doublestack alleen interessant als het mogelijk is om over de gehele route (Zoals bijvoorbeeld de corridor Rotterdam - Genua) met doublestack te kunnen rijden. Halverwege de boel moeten afbreken en een tweede trein maken kost meer dan het oplevert.
pi_135269395
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:39 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

20 man servicepersoneel in die trein en dan moeten passagiers elkaar helpen om hun zitplaats te vinden?
Tsja, personeel merkt het niet blijkbaar. De passagier durft het niet te vragen..
  donderdag 9 januari 2014 @ 12:51:44 #63
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_135269587
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Officieel behoort de Calandbrug niet tot de Betuweroute/A15 tracé, maar bij de havenspoorlijn. Of de havenspoorlijn voorbereid is op doublestack weet ik niet maar ik durf met grote zekerheid wel nee te zeggen. Puur en alleen omdat dat deel gewoon erg oud is en doublestack toen nog niet nodig was.

Overigens is doublestack alleen interessant als het mogelijk is om over de gehele route (Zoals bijvoorbeeld de corridor Rotterdam - Genua) met doublestack te kunnen rijden. Halverwege de boel moeten afbreken en een tweede trein maken kost meer dan het oplevert.
Ja precies, zoiets dacht ik al. Maar wel verstandig dat het alvast kan, benieuwd of het ooit ook echt gaat gebeuren.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_135269684
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

"Hmm, op die stoel zit al iemand, dus dat kan mijn plaats niet zijn... Ik zoek wel even verder"? |:(
  donderdag 9 januari 2014 @ 12:58:35 #65
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_135269830
Hallo heren, ik heb een vraag.

Is de sprinter richting Den Haag Centraal (die geloof ik vanaf Utrecht C via Schiphol gaat) gewoon dezelfde sprinter als de sprinter die vanaf Den Haag C doorgaat richting Breda (of Dordrecht)? Ik moet namelijk reizen van Hoofddorp naar Rijswijk, dan kan ik gewoon blijven zitten!

Alvast dank. :)
pi_135269887
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:58 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Hallo heren, ik heb een vraag.

Is de sprinter richting Den Haag Centraal (die geloof ik vanaf Utrecht C via Schiphol gaat) gewoon dezelfde sprinter als de sprinter die vanaf Den Haag C doorgaat richting Breda (of Dordrecht)? Ik moet namelijk reizen van Hoofddorp naar Rijswijk, dan kan ik gewoon blijven zitten!

Alvast dank. :)
Nee, is een andere sprinter.
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:01:23 #67
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_135269918
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:00 schreef remcoP het volgende:

[..]

Nee, is een andere sprinter.
Jammer.. vertrek en aankomsttijd waren hetzelfde namelijk.
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:06:29 #68
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135270089
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ga je niet de gentleman spelen Darkwing door degene haar/zijn zitplaats helpen te vinden?
Ja maar t zijn Engelsen -O-
pi_135270235
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:51 schreef V2 het volgende:

[..]

Ja precies, zoiets dacht ik al. Maar wel verstandig dat het alvast kan, benieuwd of het ooit ook echt gaat gebeuren.
Double stack weet ik weinig vanaf, maar ik weet wel dat er een grote groei in containers wordt verwacht de komende jaren en dat de huidige modal split dit niet aan kan (dan komt er te veel vervoer over de weg). Daarom zal er wat moeten gebeuren waardoor er meer vervoer per binnenvaartschip/trein plaats gaat vinden. Double stack kan hier een (gedeeltelijke) oplossing voor zijn, maar er zijn nog wel andere problemen om op te lossen binnen de haven voor zowel binnenvaartschepen als treinen. Dus ik vraag me sterk af of het er op middellange termijn zal komen.
pi_135270964
Is het spoortraject tussen Kopenhagen en Stockholm een beetje leuk qua uitzicht? En die trein, (SJ2000) is dat wat?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2014 13:32:08 ]
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:38:08 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135271295
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:29 schreef J.B. het volgende:
Is het spoortraject tussen Kopenhagen en Stockholm een beetje leuk qua uitzicht? En die trein, (SJ2000) is dat wat?
Mooi stuk Zweden, X2000 is volgens mij ook best leuk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_135271796
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:29 schreef J.B. het volgende:
Is het spoortraject tussen Kopenhagen en Stockholm een beetje leuk qua uitzicht? En die trein, (SJ2000) is dat wat?
Jep, absoluut. Mooie trein ook nog :)
pi_135272968
Vanaf Malø dan want tot aan daar is het vooral tunnel ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:50:48 #74
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_135274106
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

X2000 is volgens mij ook best leuk.
Ik vind dat stomme gewiebel van die apparaten helemaal niet leuk.
pi_135275879
Vond de X2000 een erg prettige trein. De stoelen waren wel wat aan de lage kant, maar supercomfortabel, daar houd je het rustig de hele rit op uit. Elke zitplaats een stopcontact (beter dan ICE, daar slechts 1 stopcontact per 2 stoelen) en gratis wifi. Van het kantelen merkte ik eigenlijk niets en de trein is binnen geruisloos. De trein legt ook behoorlijke stukken af zonder tussenstations, dat maakt reizen altijd wel prettig.

Minpuntje vond ik de Zweedse douane die met Björn de drugshond in mijn bagage ging neuzen omdat ik een Nederlandse identiteit had.
pi_135276270
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:34 schreef Regenjas het volgende:
Vond de X2000 een erg prettige trein. De stoelen waren wel wat aan de lage kant, maar supercomfortabel, daar houd je het rustig de hele rit op uit. Elke zitplaats een stopcontact (beter dan ICE, daar slechts 1 stopcontact per 2 stoelen) en gratis wifi. Van het kantelen merkte ik eigenlijk niets en de trein is binnen geruisloos. De trein legt ook behoorlijke stukken af zonder tussenstations, dat maakt reizen altijd wel prettig.

Minpuntje vond ik de Zweedse douane die met Björn de drugshond in mijn bagage ging neuzen omdat ik een Nederlandse identiteit had.
Hij rook je Bjorgies zeker?
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:46:56 #77
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_135276399
Ik had geen gratis Wi-Fi op dat stuk, of ik wou dokken met m'n creditcard. Nee, dankje.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:53:39 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135276720
Als ik me niet vergis is het wifi aan boord van de X2000 nog niet zo lang terug gratis geworden.
pi_135279048
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:06 schreef b2py het volgende:
Vanmorgen werd ik wakker met onder ander dit bericht:
[tweet="421164033098919936","385363786","StationschefBMO","http://pbs.twimg.com/profile_images/2882585410/768e3d8381a089c43810baacd945c435_normal.jpeg","Thu Jan 09 06:18:25 +0000 2014"]Wifi in trein & stations = tijd voor hippere stationsnamen?
Mortsel-Oh-My-God ipv Oude God bv
Welke naam zou jij veranderen?

Ik ben niet zo creatief helaas met dit soort dingen maar er zijn zat mensen in dit topic die wel wat geestigs kunnen maken met Nederlandse stations. Ik ben benieuwd! ^O^
Ans zou ik van maken "Miep".

Maar dat is nog België. Kozijn-Guillemins anders?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:14:32 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135280105
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eens. Ik zie er ook om de haverklap schoonmakers bezig :)
Op Luik ook. Gaan ze met 3 dweilmachines tegelijk het perron dweilen, en zetten ze 3 gele bordjes (je kent um vast wel) neer om te waarschuwen voor de natte vloer. En dan kan je daar echt ff glibberen :')
  donderdag 9 januari 2014 @ 19:44:10 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135286657


DB Regio heeft de eerste testen met de Dieseltraxx gestart. Beide kanten van de trein een Dieseltraxx, en zo wordt er de komende dagen actief getest.
  donderdag 9 januari 2014 @ 20:23:29 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135288710
De onwillendheid van NMBS/NS om informatie te verstrekken aan de Belgische Rekenkamer is ook AnsaldoBreda/Finmeccanica opgevallen:
Francesco1407 twitterde op donderdag 09-01-2014 om 19:41:47 . #Fyra investigation halted. BE and NL Railways unwilling to disclose crucial information. Something to hide? @Ansahttp://t.co/X0eKJkb5LC reageer retweet
pi_135290041
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:44 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]

DB Regio heeft de eerste testen met de Dieseltraxx gestart. Beide kanten van de trein een Dieseltraxx, en zo wordt er de komende dagen actief getest.
waar? Welke lijnen? hoe vaak?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135290116
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:23 schreef James1988 het volgende:
De onwillendheid van NMBS/NS om informatie te verstrekken aan de Belgische Rekenkamer is ook AnsaldoBreda/Finmeccanica opgevallen:
Francesco1407 twitterde op donderdag 09-01-2014 om 19:41:47 . #Fyra investigation halted. BE and NL Railways unwilling to disclose crucial information. Something to hide? @Ansahttp://t.co/X0eKJkb5LC reageer retweet
Ja. AnsaldoKlapkut heeft perfecte treinen geleverd en NS en NMBS hebben ze gemold. Daarom is ook elke trein op een geheel eigen manier in elkaar gezet, daarom ontbranden accu's, daarom kankeren deuren en bodemplaten eraf, het leg allemaal aan hunnies.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 januari 2014 @ 21:05:52 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135290701
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. AnsaldoKlapkut heeft perfecte treinen geleverd en NS en NMBS hebben ze gemold. Daarom is ook elke trein op een geheel eigen manier in elkaar gezet, daarom ontbranden accu's, daarom kankeren deuren en bodemplaten eraf, het leg allemaal aan hunnies.
:D _O- :D
  donderdag 9 januari 2014 @ 23:03:15 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135297593
NTV's .Italo (Italië) heeft in 2013 6,2 miljoen reizigers vervoerd met 17.380 ritten, die een punctualiteit van 94% hebben gerealiseerd. Een AGV biedt zitplek aan 460 reizigers, dat betekent een gemiddelde bezettingsgraad van 77,5%.

Dat doen ze goed!

Bron: IRJ
pi_135297676
Valleilijn doortrekken naar Arnhem beste oplossing
donderdag 9 januari 2014

Om een kwartiersdienst op de volledige Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen) mogelijk te maken én de reistijd naar Arnhem te verkorten kan de treindienst het beste doorgetrokken worden naar Arnhem. Dat blijkt uit een concept rapport van ProRail waarover Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber van de ChristenUnie tijdens een werkbezoek over is geïnformeerd.

Bron en meer

Zal wel weer wat extra GTW'tjes opleveren denk ik als de lijn wordt doorgetrokken.
  donderdag 9 januari 2014 @ 23:05:28 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135297727
Gaat toch niet gebeuren, want concurrentie/samenloop op het HRN is slecht en boehoehoehoe.
pi_135297868
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:05 schreef James1988 het volgende:
Gaat toch niet gebeuren, want concurrentie/samenloop op het HRN is slecht en boehoehoehoe.
Je hebt het artikel volgens mij niet eens gelezen :P

Ik denk dat NS het niet eens wat boeit als ze die lijn kwijtraken..
  donderdag 9 januari 2014 @ 23:11:21 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135298046
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hebt het artikel volgens mij niet eens gelezen :P

Ik denk dat NS het niet eens wat boeit als ze die lijn kwijtraken..
Ik had het artikel wat eerder al gelezen. NS is er echt niet happig op om lijntjes (en dus marktaandeel) kwijt te raken.
pi_135298080
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik had het artikel wat eerder al gelezen. NS is er echt niet happig op om lijntjes (en dus marktaandeel) kwijt te raken.
Scheelt ze weer sprintermaterieel, al is het maar 1 omloop ;)
  Redactie Sport donderdag 9 januari 2014 @ 23:12:25 #92
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135298088
Volgens mij is dat stoppertje alleen maar verliesgevend, dus waarom zou je er dan niet vanaf willen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 9 januari 2014 @ 23:12:45 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135298103
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Scheelt ze weer sprintermaterieel, al is het maar 1 omloop ;)
Twee in de spits zelfs :D
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_135298249
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is dat stoppertje alleen maar verliesgevend, dus waarom zou je er dan niet vanaf willen?
Nouja, er zijn wel meer zaken verlieslatend dus dat maakt niet zoveel uit. Op zich heeft James wel een punt, als je iemand een kootje geeft pakken ze daarna je hele hand.
pi_135298315
Al die kleine verliesgevende regionale lijnen zal NS toch wel kwijt willen raken, want ja... Winst moet er gemaakt worden.. Lijkt mij dan.
  donderdag 9 januari 2014 @ 23:17:27 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135298349
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Scheelt ze weer sprintermaterieel, al is het maar 1 omloop ;)
Whoop-tee-doo. Op de schaal waarop NS opereert is dat wisselgeld.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is dat stoppertje alleen maar verliesgevend, dus waarom zou je er dan niet vanaf willen?
Een normaal bedrijf zou verlieslatende onderdelen inderdaad verkopen/schrappen, maar NS is geen normaal bedrijf. NS is een monopolist dat de hand boven het hoofd wordt gehouden door I&M, en dat zelfs een kilometer spoor kwijtraken aan 'een concurrent' als een enorme bedreiging ziet. Ongeacht wat reizigers willen.

Hoe zit het eigenlijk met Wolfheze en Oosterbeek? Waar zijn de reizigersstromen vanaf die stations op gericht: Arnhem, Utrecht of Amersfoort? Als het merendeel van de reizigers naar Utrecht wilt heeft het geen zin om Ede-Wageningen - Arnhem aan de Valleilijn te koppelen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 januari 2014 @ 23:19:14 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135298441
mja, zolang er geen doorgaande stopper Arnhem - Utrecht rijdt is het koppelen aan de Valleilijn best interessant
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 9 januari 2014 @ 23:20:48 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135298536
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
mja, zolang er geen doorgaande stopper Arnhem - Utrecht rijdt is het koppelen aan de Valleilijn best interessant
Ik dacht dat die wel bestond. Ik kom daar nooit, en al helemaal niet met sprinters :)

Als die nu toch niet bestaat kun je het prima doorkoppelen, voor de reiziger zal er weinig verschil zijn (behalve een overstap minder als je naar Amersfoort wilt).
pi_135298598
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik dacht dat die wel bestond. Ik kom daar nooit, en al helemaal niet met sprinters :)

Als die nu toch niet bestaat kun je het prima doorkoppelen, voor de reiziger zal er weinig verschil zijn (behalve een overstap minder als je naar Amersfoort wilt).
Neuh, als je van Driebergen naar de Klomp wilt, moet je via Ede-Wageningen of Utrecht..
pi_135298872
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:04 schreef b2py het volgende:
Valleilijn doortrekken naar Arnhem beste oplossing
donderdag 9 januari 2014

Om een kwartiersdienst op de volledige Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen) mogelijk te maken én de reistijd naar Arnhem te verkorten kan de treindienst het beste doorgetrokken worden naar Arnhem.
Nou nou. Zelf bedacht? Zo'n dienst reed er eind jaren 80 al. Utrecht - Amersfoort - Ede - Arnhem.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')