Ik dacht hetzelfde toen ik het las. Moest ook hier aan denken>>quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:28 schreef James1988 het volgende:
Klinkt alsof iemand ervoor wilde springen maar de verkeerde trein uitkoostwitter:NS_online twitterde op woensdag 08-01-2014 om 21:25:38Ede-Wageningen-Arnhem: Er reden even geen treinen doordat een persoon voor een trein stond. De persoon is afgevoerd, de treinen rijden weer. reageer retweet
ik hoor het al niet eens meerquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:27 schreef James1988 het volgende:
Ik werd vanochtend een beetje kriegel van de Arriva-trein die tussen Dordrecht en Geldermalsen rijdt. Ik heb de hele rit uitgezeten, bij iedere stop was het volgende riedeltje te horen:
[..]
De omroep klinkt veel beter (natuurlijker) dan die in SGMm/SLT, dat dan weer wel.
niet voor persoonsgegevens genoteerd bij uitschrijven kaartje in ieder geval. Ik vind persoonlijk dat NS heel lang heel coulant is geweest met studenten die niet ingecheckt zijn.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar dacht je dat de P in "pinnen" voor staat?
quote:
Ik heb wel regelmatig muziek op m'n orenquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik hoor het al niet eens meer
En dan te bedenken dat hier in het Noorden die *pling* tweemaal te horen is. En zelfs drie keer in Veenwouden en Zwaagwesteinde. Oh en diegene die weet waarom mag het zeggen (Peterselieman is uitgesloten).quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik hoor het al niet eens meer
Maar geef Klaasje eens antwoord dan op de vrij legitieme opmerking en daaraan gekoppelde vraag die hij stelde. Hij heeft geen onvertogen woord gezegd. Ik wel, ik ga me echt nergens achter verschuilen. Als de rest hier vindt dat ik m'n toon moet matigen, okay, daar kan ik best mee leven, maar als je niet eens bereid bent om dit soort dingen te beantwoorden, wie kan je dan nog serieus nemen vraag ik me af.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:29 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mja, dat doe ik al geruime tijd.
Zucht. Diepe zucht. Heel erg diepe zucht.quote:
Die anderhalftalige omroep daarquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat hier in het Noorden die *pling* tweemaal te horen is. En zelfs drie keer in Veenwouden en Zwaagwesteinde. Oh en diegene die weet waarom mag het zeggen (Peterselieman is uitgesloten).
Mwoa. Kunnen wel wat scherpe kantjes afquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als de rest hier vindt dat ik m'n toon moet matigen,
Het antwoord aan Klaasje vergt wat meer uitzoekwerk. Dus dat laat even op zich wachten. Maar hij heeft een PM en zal ook mijn antwoord per PM ontvangen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Maar geef Klaasje eens antwoord dan op de vrij legitieme opmerking en daaraan gekoppelde vraag die hij stelde. Hij heeft geen onvertogen woord gezegd. Ik wel, ik ga me echt nergens achter verschuilen. Als de rest hier vindt dat ik m'n toon moet matigen, okay, daar kan ik best mee leven, maar als je niet eens bereid bent om dit soort dingen te beantwoorden, wie kan je dan nog serieus nemen vraag ik me af.
Over je vergelijking, daarmee insinueer je wel dat de overheid dit ooit heeft gedaan om de burger tegemoet te komen. Volgens mij moet je nu altijd betalen, en kan je dan nog bezwaar maken. Vroeger kon je bezwaar maken (tegenwoordig nog steeds voor boetes die buiten de wet Mulder vallen) en hoefde je pas te betalen als het bezwaar was behandeld (en was afgekeurd). Dus niet echt een vooruitgang.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zucht. Diepe zucht. Heel erg diepe zucht.
IK ga serieus in op een vraag en neem de moeite om daar ook even goed over na te denken. Maar nee hoor. Je bent het er oneens mee omdat etc. Maar dan meteen weer eindigen met de diskwalificatie dat mijn betoog slaat als een lul op een drumstel...
Volgens mij ben ik wel klaar met mijn bijdragen aan dit topic. Gefeliciteerd met het behaalde resultaat.
Het is geen vraag van vandaag. Hij heeft hem begin 2013 ook al gesteld.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:44 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het antwoord aan Klaasje vergt wat meer uitzoekwerk. Dus dat laat even op zich wachten. Maar hij heeft een PM en zal ook mijn antwoord per PM ontvangen.
Ok doei.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zucht. Diepe zucht. Heel erg diepe zucht.
Ik ga serieus in op een vraag en neem de moeite om daar ook even goed over na te denken. Maar nee hoor. Je bent het er oneens mee omdat etc. Maar dan meteen weer eindigen met de diskwalificatie dat mijn betoog slaat als een lul op een drumstel...
Volgens mij ben ik wel klaar met mijn bijdragen aan dit topic. Gefeliciteerd met het behaalde resultaat.
Ik blijf hem echt gruwelijk geniaal vinden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:17 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb m even aangepast, er zat rond Breskens en Westkapelle een fout in. Nu mag je drie uur in de tram zitten, is dat niet leuk? En een betere overstap in Duinkerken. Aangezien Adinkerke niets meer is dan een eindhalte van de Kusttram, verwacht ik dat de Dkbus daar op je wacht.
NS IC ¤0
08:16 Enschede
09:37 Amersfoort
-----
09:56 Amersfoort
10:55 Rotterdam
----
11:11 Rotterdam
12:54 Vlissingen
Veolia Boot ¤0
13:05 Vlissingen
13:25 Breskens
De Lijn (Dagkaart voorverkoop ¤5)
Lijn 42
13:32 Breskens
14:21 Westkapelle
----
De Lijn 41
14:50 Westkapelle
15:00 Knokke
----
De Lijn Kusttram
15:14 Knokke
18:14 Adinkerke
DKbus lijn 2 ¤1,40
18:15 Adinkerken
18:46 Duinkerken SNCF
Bus BCD ¤9
19:43 Duinkerken SNCF
20:18 Calais SNCF
Kosten 15,40, rijtijd 12u02 minuten, daarnaast bijna 2 uur pauze op verschillende plekjes. Afstand: ~550 km. Gemiddelde snelheid: 45 kilometer/uur. Prijs: 2,8 cent per kilometer.
Bijna een uur sneller, geen tram en maar 20 cent duurderquote:-> 0,00 <-
08:45 Enschede
09:29 Deventer
09:45 Deventer
12:09 Roosendaal
----------------------
-> 7,30 <-
12:53 Roosendaal
13:40 Antwerpen CS
13:49 Antwerpen CS
14:44 Gent St Pieters
14:51 Gent St Pieters
16:09 De Panne (Adinkerke)
----------
-> 1,40 <-
17:15 De Panne (Adinkerke) [bus]
17:48 Duinkerke
--------
-> 6,90 <-
18:55 Duinkerke [bus]
20:00 Calais
---------
Totaal: 15,60
De rechter heeft vorig jaar (april?) een uitspraak gedaan dat tegen iedere bestuurlijke boete bezwaar aangetekend kan worden, de mulderboetes vallen daar ook onder. Nu is dus de vraag of dit een bestuurlijke boete is. Ik denk eigenlijk van niet maar daar heb ik niet genoeg verstand van. De rechtszaak waarin die uitspraak viel ging trouwens over de toen nog ¤6,- (nu ¤7,-) administratiekosten die er bovenop een normale boete komen bij het CJIB, aangespannen door een hoogleraar bestuursrecht.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:45 schreef Viezze het volgende:
[..]
Over je vergelijking, daarmee insinueer je wel dat de overheid dit ooit heeft gedaan om de burger tegemoet te komen. Volgens mij moet je nu altijd betalen, en kan je dan nog bezwaar maken. Vroeger kon je bezwaar maken (tegenwoordig nog steeds voor boetes die buiten de wet Mulder vallen) en hoefde je pas te betalen als het bezwaar was behandeld (en was afgekeurd). Dus niet echt een vooruitgang.
Dit is overigens geen aanval op jou ofzo, gewoon een aanvulling op je vergelijking
Ja bezwaar maken kan bij Mulder boetes ook, maar ik doelde er op dat je als je bezwaar maakt je je nog steeds aan de betalingstermijn moet houden. Dat is door die uitspraak niet tenietgedaan als ik het zo zie.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De rechter heeft vorig jaar (april?) een uitspraak gedaan dat tegen iedere bestuurlijke boete bezwaar aangetekend kan worden, de mulderboetes vallen daar ook onder. Nu is dus de vraag of dit een bestuurlijke boete is. Ik denk eigenlijk van niet maar daar heb ik niet genoeg verstand van. De rechtszaak waarin die uitspraak viel ging trouwens over de toen nog ¤6,- (nu ¤7,-) administratiekosten die er bovenop een normale boete komen bij het CJIB, aangespannen door een hoogleraar bestuursrecht.
In de sprinter Tilburg-Eindhoven heb ik al een paar mensen zien/horen lachen om de omroep "OIsterwijk" (eigenlijk uit te spreken als Oosterwijk. Of Osterwččk voor de Tilburgers.)quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:27 schreef James1988 het volgende:
Ik werd vanochtend een beetje kriegel van de Arriva-trein die tussen Dordrecht en Geldermalsen rijdt. Ik heb de hele rit uitgezeten, bij iedere stop was het volgende riedeltje te horen:
[..]
De omroep klinkt veel beter (natuurlijker) dan die in SGMm/SLT, dat dan weer wel.
het kaartje in de trein is al geen boete al noemen een hoop mensen het onterecht wel zo maar slechts de ritprijs + een wettelijke verhoging. De boete voor het reizen zonder geldig vervoerbewijs volgt pas als je niet binnen de wettelijk vastgestelde termijn van 28 dagen betaald hebt (eventuele bezwaartermijn buiten beschouwing gelaten) en is gebaseerd op artikel 70 wet personenvervoer 2000 en bedroeg in 2013 het bedrag van 90 euro. Geen idee of dit nog hoger is geworden per 1-1.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De rechter heeft vorig jaar (april?) een uitspraak gedaan dat tegen iedere bestuurlijke boete bezwaar aangetekend kan worden, de mulderboetes vallen daar ook onder. Nu is dus de vraag of dit een bestuurlijke boete is. Ik denk eigenlijk van niet maar daar heb ik niet genoeg verstand van. De rechtszaak waarin die uitspraak viel ging trouwens over de toen nog ¤6,- (nu ¤7,-) administratiekosten die er bovenop een normale boete komen bij het CJIB, aangespannen door een hoogleraar bestuursrecht.
Wie ben jij om daar zo op te zitten jagen? Hou eens op zeg.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is geen vraag van vandaag. Hij heeft hem begin 2013 ook al gesteld.
Welke bus heb jij gevonden van Duinkerken naar Calais dan dat ie om 18:55 vertrekt en goedkoper is?quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:49 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik blijf hem echt gruwelijk geniaal vinden.
Maar heb nu wel een alternatief waar ik geen 2 uur op een trambankje hoef te kramperen
[..]
Bijna een uur sneller, geen tram en maar 20 cent duurder
Een van SNCF, maar zie nu dat ik faaldequote:Op woensdag 8 januari 2014 22:18 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Welke bus heb jij gevonden van Duinkerken naar Calais dan dat ie om 18:55 vertrekt en goedkoper is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |