Daar kwam onder andere deze creatieve namen uit:twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 09-01-2014 om 07:18:25Wifi in trein & stations = tijd voor hippere stationsnamen?Mortsel-Oh-My-God ipv Oude God bvWelke naam zou jij veranderen?#pimpmystation reageer retweet
twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 09-01-2014 om 07:26:41Antwerpen-LuchtBronx ipv Luchtbal#pimpmystation reageer retweet
twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 09-01-2014 om 07:31:09Brussel Congres wordt dan The Black Hole #pimpmystation reageer retweet
twitter:biepronouncebee twitterde op donderdag 09-01-2014 om 07:40:12@biepronouncebee: @StationschefBMO Watergate in the Woods (Watermaal Bosvoorde) of iets hipper 'Green Water Diet' #pimpmystation reageer retweet
Ik ben niet zo creatief helaas met dit soort dingen maar er zijn zat mensen in dit topic die wel wat geestigs kunnen maken met Nederlandse stations. Ik ben benieuwd!twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 09-01-2014 om 07:43:49New beat gewijs zou ik Hasselt, of Haaaasssel zoals ze zeggen, omdopen in Haaaciiiiid#pimpmystation #tsob reageer retweet
Cool, dat wist ik dan weer niet. Ook de oudere stukken zoals de Calandbrug? Ze gaan overigens de komende jaren kijken naar een alternatief voor die brug, want die zit (voor treinen) tegen end of life aan.quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:47 schreef b2py het volgende:
[..]
De hele Betuweroute is voorbereid op doublestack containers
20 man servicepersoneel in die trein en dan moeten passagiers elkaar helpen om hun zitplaats te vinden?quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ga je niet de gentleman spelen Darkwing door degene haar/zijn zitplaats helpen te vinden?
"Hmm, op die stoel zit al iemand, dus dat kan mijn plaats niet zijn... Ik zoek wel even verder"?quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoe kan je het in godsnaam voor elkaar krijgen om 5 keer heen en weer te lopen met je sleurkoffer in de thalys, opzoek naar je zitplaats.Hoe verdwaald kan je raken in zo een trein?
Officieel behoort de Calandbrug niet tot de Betuweroute/A15 tracé, maar bij de havenspoorlijn. Of de havenspoorlijn voorbereid is op doublestack weet ik niet maar ik durf met grote zekerheid wel nee te zeggen. Puur en alleen omdat dat deel gewoon erg oud is en doublestack toen nog niet nodig was.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:31 schreef V2 het volgende:
[..]
Cool, dat wist ik dan weer niet. Ook de oudere stukken zoals de Calandbrug? Ze gaan overigens de komende jaren kijken naar een alternatief voor die brug, want die zit (voor treinen) tegen end of life aan.
Tsja, personeel merkt het niet blijkbaar. De passagier durft het niet te vragen..quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
20 man servicepersoneel in die trein en dan moeten passagiers elkaar helpen om hun zitplaats te vinden?
Ja precies, zoiets dacht ik al. Maar wel verstandig dat het alvast kan, benieuwd of het ooit ook echt gaat gebeuren.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Officieel behoort de Calandbrug niet tot de Betuweroute/A15 tracé, maar bij de havenspoorlijn. Of de havenspoorlijn voorbereid is op doublestack weet ik niet maar ik durf met grote zekerheid wel nee te zeggen. Puur en alleen omdat dat deel gewoon erg oud is en doublestack toen nog niet nodig was.
Overigens is doublestack alleen interessant als het mogelijk is om over de gehele route (Zoals bijvoorbeeld de corridor Rotterdam - Genua) met doublestack te kunnen rijden. Halverwege de boel moeten afbreken en een tweede trein maken kost meer dan het oplevert.
quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
"Hmm, op die stoel zit al iemand, dus dat kan mijn plaats niet zijn... Ik zoek wel even verder"?
Nee, is een andere sprinter.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:58 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Hallo heren, ik heb een vraag.
Is de sprinter richting Den Haag Centraal (die geloof ik vanaf Utrecht C via Schiphol gaat) gewoon dezelfde sprinter als de sprinter die vanaf Den Haag C doorgaat richting Breda (of Dordrecht)? Ik moet namelijk reizen van Hoofddorp naar Rijswijk, dan kan ik gewoon blijven zitten!
Alvast dank.
Ja maar t zijn Engelsenquote:Op donderdag 9 januari 2014 12:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ga je niet de gentleman spelen Darkwing door degene haar/zijn zitplaats helpen te vinden?
Double stack weet ik weinig vanaf, maar ik weet wel dat er een grote groei in containers wordt verwacht de komende jaren en dat de huidige modal split dit niet aan kan (dan komt er te veel vervoer over de weg). Daarom zal er wat moeten gebeuren waardoor er meer vervoer per binnenvaartschip/trein plaats gaat vinden. Double stack kan hier een (gedeeltelijke) oplossing voor zijn, maar er zijn nog wel andere problemen om op te lossen binnen de haven voor zowel binnenvaartschepen als treinen. Dus ik vraag me sterk af of het er op middellange termijn zal komen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:51 schreef V2 het volgende:
[..]
Ja precies, zoiets dacht ik al. Maar wel verstandig dat het alvast kan, benieuwd of het ooit ook echt gaat gebeuren.
Mooi stuk Zweden, X2000 is volgens mij ook best leuk.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:29 schreef J.B. het volgende:
Is het spoortraject tussen Kopenhagen en Stockholm een beetje leuk qua uitzicht? En die trein, (SJ2000) is dat wat?
Jep, absoluut. Mooie trein ook nogquote:Op donderdag 9 januari 2014 13:29 schreef J.B. het volgende:
Is het spoortraject tussen Kopenhagen en Stockholm een beetje leuk qua uitzicht? En die trein, (SJ2000) is dat wat?
Ik vind dat stomme gewiebel van die apparaten helemaal niet leuk.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
X2000 is volgens mij ook best leuk.
Hij rook je Bjorgies zeker?quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:34 schreef Regenjas het volgende:
Vond de X2000 een erg prettige trein. De stoelen waren wel wat aan de lage kant, maar supercomfortabel, daar houd je het rustig de hele rit op uit. Elke zitplaats een stopcontact (beter dan ICE, daar slechts 1 stopcontact per 2 stoelen) en gratis wifi. Van het kantelen merkte ik eigenlijk niets en de trein is binnen geruisloos. De trein legt ook behoorlijke stukken af zonder tussenstations, dat maakt reizen altijd wel prettig.
Minpuntje vond ik de Zweedse douane die met Björn de drugshond in mijn bagage ging neuzen omdat ik een Nederlandse identiteit had.
Ans zou ik van maken "Miep".quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:06 schreef b2py het volgende:
Vanmorgen werd ik wakker met onder ander dit bericht:
[tweet="421164033098919936","385363786","StationschefBMO","http://pbs.twimg.com/profile_images/2882585410/768e3d8381a089c43810baacd945c435_normal.jpeg","Thu Jan 09 06:18:25 +0000 2014"]Wifi in trein & stations = tijd voor hippere stationsnamen?
Mortsel-Oh-My-God ipv Oude God bv
Welke naam zou jij veranderen?
Ik ben niet zo creatief helaas met dit soort dingen maar er zijn zat mensen in dit topic die wel wat geestigs kunnen maken met Nederlandse stations. Ik ben benieuwd!
Op Luik ook. Gaan ze met 3 dweilmachines tegelijk het perron dweilen, en zetten ze 3 gele bordjes (je kent um vast wel) neer om te waarschuwen voor de natte vloer. En dan kan je daar echt ff glibberenquote:Op donderdag 9 januari 2014 11:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eens. Ik zie er ook om de haverklap schoonmakers bezig
twitter:Francesco1407 twitterde op donderdag 09-01-2014 om 19:41:47. #Fyra investigation halted. BE and NL Railways unwilling to disclose crucial information. Something to hide? @Ansa…http://t.co/X0eKJkb5LC reageer retweet
waar? Welke lijnen? hoe vaak?quote:Op donderdag 9 januari 2014 19:44 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
DB Regio heeft de eerste testen met de Dieseltraxx gestart. Beide kanten van de trein een Dieseltraxx, en zo wordt er de komende dagen actief getest.
Ja. AnsaldoKlapkut heeft perfecte treinen geleverd en NS en NMBS hebben ze gemold. Daarom is ook elke trein op een geheel eigen manier in elkaar gezet, daarom ontbranden accu's, daarom kankeren deuren en bodemplaten eraf, het leg allemaal aan hunnies.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:23 schreef James1988 het volgende:
De onwillendheid van NMBS/NS om informatie te verstrekken aan de Belgische Rekenkamer is ook AnsaldoBreda/Finmeccanica opgevallen:twitter:Francesco1407 twitterde op donderdag 09-01-2014 om 19:41:47. #Fyra investigation halted. BE and NL Railways unwilling to disclose crucial information. Something to hide? @Ansa…http://t.co/X0eKJkb5LC reageer retweet
quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. AnsaldoKlapkut heeft perfecte treinen geleverd en NS en NMBS hebben ze gemold. Daarom is ook elke trein op een geheel eigen manier in elkaar gezet, daarom ontbranden accu's, daarom kankeren deuren en bodemplaten eraf, het leg allemaal aan hunnies.
Je hebt het artikel volgens mij niet eens gelezenquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:05 schreef James1988 het volgende:
Gaat toch niet gebeuren, want concurrentie/samenloop op het HRN is slecht en boehoehoehoe.
Ik had het artikel wat eerder al gelezen. NS is er echt niet happig op om lijntjes (en dus marktaandeel) kwijt te raken.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hebt het artikel volgens mij niet eens gelezen
Ik denk dat NS het niet eens wat boeit als ze die lijn kwijtraken..
Scheelt ze weer sprintermaterieel, al is het maar 1 omloopquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik had het artikel wat eerder al gelezen. NS is er echt niet happig op om lijntjes (en dus marktaandeel) kwijt te raken.
Twee in de spits zelfsquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Scheelt ze weer sprintermaterieel, al is het maar 1 omloop
Nouja, er zijn wel meer zaken verlieslatend dus dat maakt niet zoveel uit. Op zich heeft James wel een punt, als je iemand een kootje geeft pakken ze daarna je hele hand.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is dat stoppertje alleen maar verliesgevend, dus waarom zou je er dan niet vanaf willen?
Whoop-tee-doo. Op de schaal waarop NS opereert is dat wisselgeld.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Scheelt ze weer sprintermaterieel, al is het maar 1 omloop
Een normaal bedrijf zou verlieslatende onderdelen inderdaad verkopen/schrappen, maar NS is geen normaal bedrijf. NS is een monopolist dat de hand boven het hoofd wordt gehouden door I&M, en dat zelfs een kilometer spoor kwijtraken aan 'een concurrent' als een enorme bedreiging ziet. Ongeacht wat reizigers willen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is dat stoppertje alleen maar verliesgevend, dus waarom zou je er dan niet vanaf willen?
Ik dacht dat die wel bestond. Ik kom daar nooit, en al helemaal niet met sprintersquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
mja, zolang er geen doorgaande stopper Arnhem - Utrecht rijdt is het koppelen aan de Valleilijn best interessant
Neuh, als je van Driebergen naar de Klomp wilt, moet je via Ede-Wageningen of Utrecht..quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik dacht dat die wel bestond. Ik kom daar nooit, en al helemaal niet met sprinters
Als die nu toch niet bestaat kun je het prima doorkoppelen, voor de reiziger zal er weinig verschil zijn (behalve een overstap minder als je naar Amersfoort wilt).
Nou nou. Zelf bedacht? Zo'n dienst reed er eind jaren 80 al. Utrecht - Amersfoort - Ede - Arnhem.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:04 schreef b2py het volgende:
Valleilijn doortrekken naar Arnhem beste oplossing
donderdag 9 januari 2014
Om een kwartiersdienst op de volledige Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen) mogelijk te maken én de reistijd naar Arnhem te verkorten kan de treindienst het beste doorgetrokken worden naar Arnhem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |