Dit zei ik een paar maanden geleden op een ander forum en er kwam prompt iemand overheen die vertelde dat hij die dag twee keer gecontroleerd was bij het instappen in een Ersatzbusquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:38 schreef JDude het volgende:
Voor vervangend busvervoer heb je ook geen WeekendVrij nodig, tenminste, ik moet de eerste controle bij/in een NS-bus nog steeds tegenkomen.
"quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:38 schreef JDude het volgende:
Voor vervangend busvervoer heb je ook geen WeekendVrij nodig, tenminste, ik moet de eerste controle bij/in een NS-bus nog steeds tegenkomen.
Zuidbroek - Veendam ja.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat is er aan spoor bijgekomen, na rondje Nederland? De Hanzenlijn natuurlijk, maar ook iets in het noorde van het land toch? Kan ik dat ook doen met een blokker kaartje? Ik wil mn spoorbingo terug
En de HSL.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat is er aan spoor bijgekomen, na rondje Nederland? De Hanzenlijn natuurlijk, maar ook iets in het noorde van het land toch? Kan ik dat ook doen met een blokker kaartje? Ik wil mn spoorbingo terug
En dan nog wat nieuwe stations zoals Houten-Castellum (i.p.v. dat trammetje), Mook-Molenhoek, Hoevelaken, enz.quote:
is in juni 2006 verRR'd, Rondje was in augustusquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:05 schreef JDude het volgende:
Hebben jullie de Hofpleinlijn nog gedaan met het rondje eigenlijk? Of was die toen al verrandstadraild?
Dat gaat nog gekloot opleveren. Startpunt 9 uur sochtends Breda, en dus naar Veendam, en de Hanzelijn doen, en dan 7 savonds op de thalys van rotterdamquote:
dive-unders bij Arnhem en Amersfoortquote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Red je makkelijk.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat gaat nog gekloot opleveren. Startpunt 9 uur sochtends Breda, en dus naar Veendam, en de Hanzelijn doen, en dan 7 savonds op de thalys van rotterdam
Het wisseltje bij....quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dive-unders bij Arnhem en Amersfoort
Fly-over Den Bosch.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
dive-unders bij Arnhem en Amersfoort
Zwolle is nog niet aangepast, dus dat telt ook nietquote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:57 schreef b2py het volgende:
Arnhem zelf. Zwolle. Nijverdal. Enschede. Breda. Hoe ver kunnen we nog gaan?
Schijnt dat er bij Bunnik ook een lampje verwisseld is bij een overweg. Moet je dus ook weer langs.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:57 schreef b2py het volgende:
Arnhem zelf. Zwolle. Nijverdal. Enschede. Breda. Hoe ver kunnen we nog gaan?
Daar zit wel een goeie schroothandelaarquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:05 schreef JDude het volgende:
Oh en tussen Amsterdam en Breda rijden nieuwe treinen joh. Knallen zo met 250 de Moerdijk over. BAM!
Het Inox van de Lage Landen ja.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:05 schreef JDude het volgende:
Oh en tussen Amsterdam en Breda rijden nieuwe treinen joh. Knallen zo met 250 de Moerdijk over. BAM!
Onzin, eilandperron erbij en bijna een reizigerstunnel. De nieuwe brug over de IJssel.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zwolle is nog niet aangepast, dus dat telt ook niet
Het is verre van af. Het hele sporenplan is nauwelijks aangepast op de nieuwe situatie en de reizigerstunnel is nog niet af.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Onzin, eilandperron erbij en bijna een reizigerstunnel. De nieuwe brug over de IJssel.
Naar Herfte is een andere verbouwing.
Zoals vaker moet ik om je lachen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is verre van af. Het hele sporenplan is nauwelijks aangepast op de nieuwe situatie en de reizigerstunnel is nog niet af.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:12 schreef Prins_Pils het volgende:
Ja, wanneer is nou eindelijk die tunnel eens af? Daar zijn ze nou al DRIE jaar mee bezig. Waarom moet dat zo lang duren?
Ja, en in kuttenkoppendam duurt het nog langer dus we moeten niet zeuren. Nog meer onzin te melden?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:15 schreef greavy het volgende:
halverwege 2015 moet de nieuwe tunnel klaar zijn
mja, waarom. Er zijn stukjes nieuwe infra en een nieuw eilandperron gekomen daar, maar alles erom heen is niet aangepast, terwijl dit wel oorspronkelijk zo gepland was. Nu moeten we nog jaren wachten voordat de treinen sneller binnen kunnen komen rijden en kunnen vertrekkenquote:
Het emplacement is inderdaad nauwelijks aangepast. Gedeeltelijk ook de schuld van hoe er met het project Zwolle is omgegaan.. Het oude eindplan is gestopt omdat er een nieuw plan met hoge ambities zou komen, vervolgens zijn de ambities omlaag geschroefd door de kosten en kwam er tussendoor nog een aanpassing van het tunnelplan. Uiteindelijk had het oude eindplan het beste gewoon afgebouwd kunnen worden met een wijziging Zwolle-Herfte erachteraan.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is verre van af. Het hele sporenplan is nauwelijks aangepast op de nieuwe situatie en de reizigerstunnel is nog niet af.
Het ging erover waar nieuwe meuk was gekomen, niet of het wel of geen nut heeft.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, waarom. Er zijn stukjes nieuwe infra en een nieuw eilandperron gekomen daar, maar alles erom heen is niet aangepast, terwijl dit wel oorspronkelijk zo gepland was. Nu moeten we nog jaren wachten voordat de treinen sneller binnen kunnen komen rijden en kunnen vertrekken
Nieuwe vervoerders en (ver)nieuw(d) materieel op Zwolle - Emmen, Almelo - Mariënberg, de Achterhoek, en her en der zijn nog wat busconcessies van hand gewisseld.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Het ging erover waar nieuwe meuk was gekomen, niet of het wel of geen nut heeft.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:28 schreef James1988 het volgende:
her en der zijn nog wat busconcessies van hand gewisseld.
En de vechtdallijnen, brengtreinen etc. etc.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:29 schreef b2py het volgende:
Inderdaad. Die ook nog ja. Kan je dat GTWtje op de Valleilijn ook wel meenemen
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:39 schreef Peter het volgende:
[..]
En de vechtdallijnen, brengtreinen etc. etc.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nieuwe vervoerders en (ver)nieuw(d) materieel op Zwolle - Emmen, Almelo - Mariënberg, de Achterhoek, en her en der zijn nog wat busconcessies van hand gewisseld.
Bij de werkzaamheden Zwolle-Raalte/Deventer (maar toen er iets tussen Amersfoort en Apeldoorn was en dat ze toen de Pimpelexpress over Zwolle-Deventer stuurde) afgelopen herfst werd keurig iedereen zonder geldig vervoersbewijs voor vertrektijd uit de bus getrapt door een V&S-team.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dit zei ik een paar maanden geleden op een ander forum en er kwam prompt iemand overheen die vertelde dat hij die dag twee keer gecontroleerd was bij het instappen in een Ersatzbus
Mercedes Capacityquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die nieuwe bussen van Qbuzz in Groningen zijn anders vet spang, jeweetz
Mensen die bussen leuk vinden zijn meestal dezelfde mensen die gewoon ALLE 300 foto's van hun dag op internet knallen. Niet selecteren, niet resizen, niet rechtopzetten, niks. Carddumpers. Beter bekend als achterlijke gasdebielen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
In de verte, ergens. onscherp, zowel bewogen als uit focus. En onderbelicht.quote:
Nietus. Van mij heb je dat nog nooit gezien.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mensen die bussen leuk vinden zijn meestal dezelfde mensen die gewoon ALLE 300 foto's van hun dag op internet knallen. Niet selecteren, niet resizen, niet rechtopzetten, niks. Carddumpers. Beter bekend als achterlijke gasdebielen.
Schoen past, aantrekken. Kennelijk doel ik niet op jouquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:59 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Nietus. Van mij heb je dat nog nooit gezien.
(Ja, vast een keer een fototje als het object dat op de foto staat opvallend genoeg is. Maar ik ga dan nooit een foto maken om het foto maken. )
Vaak genoeg meegemaakt inderdaad. Vorig voorjaar toen nieuwe station Nijverdal werd aangesloten op de lijn en er vervangende bussen reden werd er ook stelselmatig gecontroleerd.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:44 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Bij de werkzaamheden Zwolle-Raalte/Deventer (maar toen er iets tussen Amersfoort en Apeldoorn was en dat ze toen de Pimpelexpress over Zwolle-Deventer stuurde) afgelopen herfst werd keurig iedereen zonder geldig vervoersbewijs voor vertrektijd uit de bus getrapt door een V&S-team.
In Utrecht zijn die oude GVU-bussen ook eindelijk vervangen door nieuwe Qbuzz U-OV-bussen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij de werkzaamheden in Den Bosch stond er volgens mij zo'n mobiel in-/uitcheckpaaltje bij de haltes waar de treinvervangende bussen reden, gepaard met controleurs.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:15 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Vaak genoeg meegemaakt inderdaad. Vorig voorjaar toen nieuwe station Nijverdal werd aangesloten op de lijn en er vervangende bussen reden werd er ook stelselmatig gecontroleerd.
Gelukkig ben ik niet de enige die zich daar altijd aan ergert (stikt van die carddumpers op OVNL). Gelukkig zijn er ook een aantal (nee, niet al te veel volgens mij) die wél weten hoe het moet.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In de verte, ergens. onscherp, zowel bewogen als uit focus. En onderbelicht.
Maar "Grootwagennummer zoveelnogwat met een bevriende chauf aan het stuur :wink :wink :nudge :nudge"
Ik maak zo dadelijk even een vreugdedansje omdat ik werkelijk geen klap begrijp van het bovenstaandequote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik niet de enige die zich daar altijd aan ergert (stikt van die carddumpers op OVNL). Gelukkig zijn er ook een aantal (nee, niet al te veel volgens mij) die wél weten hoe het moet.
Oh dat had ik nog wel mogen weten ja, toen zat ik nota bene bij de spoorwegen op kantoor.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
is in juni 2006 verRR'd, Rondje was in augustus
Ik voel me ten dele aangesproken. Probeer over het algemeen toch wel wat selectie te maken. Maar als ik de bus nog niet eerder op de foto heb ben ik toch net wat minder kritisch.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:53 schreef bork het volgende:
[..]
Ik maak zo dadelijk even een vreugdedansje omdat ik werkelijk geen klap begrijp van het bovenstaande![]()
en nee, ik blief geen uitleg.
(nb: geen kritiek hoor Greavy)
Nee, niet echt. 9 uur vertrek op breda naar rotterdam via veendam brengt me op een aankomsttijd van half 6 savonds, zonder t ommetje via de hanzelijn meegerekend. Zeg dus dat ik 18 uur op rotterdam aankom. Als er dan in het noorden van het land in elkaar stort, hang ikquote:
Daar ben ik het absoluut mee eens.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:30 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik voel me ten dele aangesproken. Probeer over het algemeen toch wel wat selectie te maken. Maar als ik de bus nog niet eerder op de foto heb ben ik toch net wat minder kritisch.
Ik vind het leuk om hier te zien dat de foto's van Greavy de afgelopen jaren zo enorm zijn verbeterd. Je ziet echt een verschil tussen nu en een paar jaar geleden.
Zwolle - Schiphol is al meer dan een uur, terwijl Zwolle - Rdam direct zo'n 1,5 uur is.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:19 schreef b2py het volgende:
Je kan beter over Hanzelijn -> IC Direct. Is dat niet sneller?
Is dit nou spottersnijd?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In de verte, ergens. onscherp, zowel bewogen als uit focus. En onderbelicht.
Maar "Grootwagennummer zoveelnogwat met een bevriende chauf aan het stuur :wink :wink :nudge :nudge"
Ik heb er zin inquote:Op zondag 12 januari 2014 15:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hey Mono, hoe laat pakken we zaterdag de trein naar Hengelo-o-o?
Deze is ook nog op de route: http://www.nnttm.nl/quote:Op zondag 12 januari 2014 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
voor zo ver mogelijk ja. Al een tijdje
Dan kan ie misschien zijn vooraangekochte tickets aan mij verhandelen. Ga ik wel met Mono en Ziggy^3 mee vanaf Groningen.quote:
nopequote:
ik reis vanaf Leeuwarden, omdat dit zaterdagavond ook mijn eindpunt zal zijnquote:Op zondag 12 januari 2014 16:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan kan ie misschien zijn vooraangekochte tickets aan mij verhandelen. Ga ik wel met Mono en Ziggy^3 mee vanaf Groningen.
ach ja, zo heette het vroeger en zo hebben ze het nu weer genoemdquote:Op zondag 12 januari 2014 16:29 schreef James1988 het volgende:
Gekke Groningers met hun 'Hoofdstation'
Ja, maar het gaat ook altijd alleen maar over Groningenquote:Op zondag 12 januari 2014 16:29 schreef James1988 het volgende:
Gekke Groningers met hun 'Hoofdstation'
Ach ja, zolang Deventer geen centraal heeft valt het aantal mogelijkheden om het te missen wel mee.quote:Op zondag 12 januari 2014 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat ook altijd alleen maar over GroningenNooit over een ander hoofdstation.
Net zoals sommige volksstammen denken dat het enige "Centraal" van Nederland het centraal station van Amsterdam is
Eine Tasse Kaffee bittequote:Op zondag 12 januari 2014 17:03 schreef Peter het volgende:
Ik stap zaterdag in Amersfoort op de Pimpel. Aankomst 10:17 op Deventer. Ik neem aan dat ik in de bordbistro zit.
Dat neem ik ook aan. Als het goed is heeft greavy de hele bistro (of jah, BordRestaurant natuurlijk) al bezet vanaf (gaatieweerquote:Op zondag 12 januari 2014 17:03 schreef Peter het volgende:
Ik stap zaterdag in Amersfoort op de Pimpel. Aankomst 10:17 op Deventer. Ik neem aan dat ik in de bordbistro zit.
Met de nodige verlengsnoeren uiteraard.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat neem ik ook aan. Als het goed is heeft greavy de hele bistro (of jah, BordRestaurant natuurlijk) al bezet vanaf (gaatieweer) Centraal
En heggenscharen om het ongewenste volk weg te snoeienquote:Op zondag 12 januari 2014 17:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Met de nodige verlengsnoeren uiteraard.
Volgens mij wel. Dat kruidvatkaartje is pas geldig vanaf het eerste station vanaf de grensquote:Op zondag 12 januari 2014 17:08 schreef Peter het volgende:
Ik ben er alleennog niet achter of ik nu nog een apart kaartje moet halen voor Leer-eerste-NL-station... De Arriva klantenservice heeft al 8 dagen nodig om een antwoord te verzinnen..
Kan je niet gewoon bliepen in Leer?quote:Op zondag 12 januari 2014 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Dat kruidvatkaartje is pas geldig vanaf het eerste station vanaf de grens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |