Waar gaat het fout?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 10:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Tweede keer EuroNight Jan Kiepura dit jaar, tweede keer +120. Toch maar eens wat anders inplannen dan?
Perrons in bajonetligging dus. Op Almelo-Mariënberg is dat helemaal erg: op de enkelsporige lijn hebben de haltes Daarlerveen en Geerdijk ook twee perrons: aan beide kanten van de overweg één, zodat de trein altijd achter de overweg stopt. Een perron neerleggen was blijkbaar goedkoper dan een stop-door schakeling inbouwenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:32 schreef sararaats het volgende:
[..]
weet je wat ik nu wel handig vind? ze hebben de perrons achter de overweg gelegd omdat anders de slagbomen te lang dicht blijven. ik hoop dat ik het zo juist heb uitgelegd
mooi he dat saneren van al die wisselsquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 11:55 schreef Bitlord het volgende:
We konden er uiteindelijk omheen, maar moesten vanaf Vaartsche Rijn tegenspoor rijden. Uiteindwlijk pas voorbij Houten Castellum weer op het normale spoor.
Euh vanuit Veliko Tarnovo rijdt geen rechtstreekse trein naar Boekarest, zul je eerst naar Gorna Orjahovica moeten. Die nachttrein is de Russische Sofia-Moskva. Officieel zou de toeslag ¤20 moeten zijn (die je bij de conducteur moet halen, het loket kan dit hoogstwaarschijnlijk niet regelen) en InterRail is WČL geldig, maar in het verleden werd er flink moeilijk gedaan. Als de Russische provodnik echt lastig is, kun je het ook nog proberen bij het Oekraīens rijtuig (knalblauw met gele streep). Kortom; succes!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:13 schreef J.B. het volgende:
Ik ben inmiddels in Sofia aanbeland na o.a. een heel erg fijne nachttrein van Belgrado naar Skopje. Bedankt voor de tip, het was echt een prima slaapwagon.
Ik ga nu nog naar Plovdiv, Veliko Tarnavo en vanuit laatstgenoemde plaats neem ik de nachttrein naar Boekarest. Iemand ervaring met de bedden in dat ding?
Dat verbodsbord is een tikkie lastig als je verder vooraan (of is het achteraan) de trein zit buiten het perron.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ondertussen... vanochtend op Mortsel-Oude-God en machinist die niet weet welke samenstelling die bij zich had...
[ afbeelding ]
Jawel, de trein van Istanbul naar Boekarest rijdt via Veliko Turnovo. Er rijdt op Dimitrovgrad - Boekarest als het goed is ook een zitwagon mee als overdag-verbinding.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:51 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Euh vanuit Veliko Tarnovo rijdt geen rechtstreekse trein naar Boekarest, zul je eerst naar Gorna Orjahovica moeten.
kan gebeuren. Waarschijnlijk de slaap nog niet uit gehadquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ondertussen... vanochtend op Mortsel-Oude-God en machinist die niet weet welke samenstelling die bij zich had...
[ afbeelding ]
Dat wordt krap volgende week moeten om 12.25 (Centralna) de 53106 naar Krakow hebben, kunnen dus bij vertraging nog in Zachodnia uitstappen, scheelt weer wat tijd, wel raar HAFAS geeft voor mijn trein TLK 53106 iets andere tijden aan die op mijn Poolse kaartje staanquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 10:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Tweede keer EuroNight Jan Kiepura dit jaar, tweede keer +120. Toch maar eens wat anders inplannen dan?
Ik weet dat ik naar Gorna Orjahovica moet, maar ik was de naam vergeten dus VT was even makkelijkerquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:51 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Euh vanuit Veliko Tarnovo rijdt geen rechtstreekse trein naar Boekarest, zul je eerst naar Gorna Orjahovica moeten. Die nachttrein is de Russische Sofia-Moskva. Officieel zou de toeslag ¤20 moeten zijn (die je bij de conducteur moet halen, het loket kan dit hoogstwaarschijnlijk niet regelen) en InterRail is WČL geldig, maar in het verleden werd er flink moeilijk gedaan. Als de Russische provodnik echt lastig is, kun je het ook nog proberen bij het Oekraīens rijtuig (knalblauw met gele streep). Kortom; succes!
Vorige maand zag hij er zo uit:
(De donkerrode rijtuigen zijn versterkingsrijtuigen die pas vanaf Boekarest meegaan)
Een zwaan.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 11:31 schreef Bitlord het volgende:
Gvd een dier op het spoor, waardoor ik nu al twintig minuten stilsta bij Utrecht Vaartsche Rijn.
Haha, IC is relaxed in Duitsland! Lekker knallen over het spoor met geen onnodige stops. Ik heb volgend weekend de Pimpel van- en naar Hannover.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:46 schreef b2py het volgende:
Flirt trein, goedgekeurd.
En de pimpel ligt in Duitsland echt zeker drie keer beter op het spoor dan in Nederland. Wat een biljartlaken is dat zeg.
Frutstukje, Binz - Konstanz is een echte IC-lijnquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Haha, IC is relaxed in Duitsland! Lekker knallen over het spoor met geen onnodige stops. Ik heb volgend weekend de Pimpel van- en naar Hannover.
Nah, doe mij dan toch maar liever het reguliere spoor. Vind ik persoonlijk. Kan je beter genieten van de omgeving ...quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:07 schreef James1988 het volgende:
Köln - Frankfurt met ICE vind ik ook wel gaaf anders
Hmmm, dat klinkt best haalbaar. Schroot is maar 20euro per ton. Dus een heel stel plan V kost dan nog geen 1000euro. Blijven nog de kwestie van locatie en vervoer over.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:58 schreef greavy het volgende:
Je moet meer bieden als de oud-ijzer waarde (wat de slopers dus bieden moet je boven zitten), normaalgesproken
Ik denk dat je ergens een komma verkeerd hebt gezet, schroot zit ergens tussen de ¤200 en ¤250. En dan vergeet je nog dat er niet alleen ijzer schroot in zit, maar ook een hele bult koper en de rest.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:20 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Hmmm, dat klinkt best haalbaar. Schroot is maar 20euro per ton. Dus een heel stel plan V kost dan nog geen 1000euro. Blijven nog de kwestie van locatie en vervoer over.
Heeft er iemand nog een stukje land bij enschede over waar ik een treinstel mag parkeren?
Ik vind beide reisopties wel leuk, zowel de snelheid als het uitzichtquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Nah, doe mij dan toch maar liever het reguliere spoor. Vind ik persoonlijk. Kan je beter genieten van de omgeving ...
Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren dan, als deze stappen al genomen worden. Wordt toch een aardig karwei om het overal weg te halen.. En hoe gaat het genoemd worden? Gewoon "IC" kan niet, want je moet toch duidelijk maken dat er een toeslag betaald moet worden. "IC met toeslag" en dan de toeslag gelijktrekken met ICE ofzo?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:58 schreef James1988 het volgende:
Fyra heet straks geen Fyra meer
Ik had het eigenlijk al wel verwacht, eerder deze week zag ik al een rode Traxx rondrijden waar van de letters "Fyra" alleen nog vage contouren over waren.
het hele achterlijke toeslag gedoe schrappen en gewoon het ding een IC noemen...quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren dan, als deze stappen al genomen worden. Wordt toch een aardig karwei om het overal weg te halen.. En hoe gaat het genoemd worden? Gewoon "IC" kan niet, want je moet toch duidelijk maken dat er een toeslag betaald moet worden. "IC met toeslag" en dan de toeslag gelijktrekken met ICE ofzo?
ik weet niet hoe het contracttechnisch zit, maar als het zou kunnen en je biedt genoeg dan is het voor de NS best interessant. Bedenk wel dat je er met alleen de aanschaf niet bent, want ook het transport zul je dan zelf wel moeten lappen. Is niet echt goedkoop, omdat het een convoi exeptionel isquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:57 schreef cryforhelp het volgende:
Ik vraag me af wat het zou kosten om een oude plan v te kopen. En of het überhaupt mag.
Het lijkt me episch om zo'n ding om te bouwen tot woning en ergens neer te zetten.
Op het rollend materieel valt het redelijk mee: de locpool is niet zo groot, net zoals de hoeveelheid rijtuigen. Op iedere stam staat in totaal 4x het Fyra-logo, als je de kleurstelling laat zoals hij is zal het werk waarschijnlijk wel meevallen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren dan, als deze stappen al genomen worden. Wordt toch een aardig karwei om het overal weg te halen.. En hoe gaat het genoemd worden? Gewoon "IC" kan niet, want je moet toch duidelijk maken dat er een toeslag betaald moet worden. "IC met toeslag" en dan de toeslag gelijktrekken met ICE ofzo?
dan staan ze niet gunstig bij de uit/overstapquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:42 schreef greavy het volgende:
De reizigers wel klaagden dat de trein zo druk was, maar te beroerd waren om naar het bijna lege treinstel over te stappen.
Als het straks geen apart bedrijfsonderdeel meer is lijkt me dat niet meer dan logisch.quote:Op zondag 13 oktober 2013 05:19 schreef James1988 het volgende:
Het zou me niet verbazen als dat gewoon standaard NSR-bedrijfskleding wordt i.p.v. Hispeed-specifiek.
Ze kunnen het altijd nog "IC Max" noemen.quote:Een naam "IC met toeslag" is denk ik wel het duidelijkste voor reizigers, maar dan moeten ze wel iets bedenken voor situaties waarbij dat ding toeslagvrij is. "Voor de IC met Toeslag hoeft u vandaag geen toeslag te betalen" klinkt een beetje knullig.
Of BR-IC en proberen de slogan "Ach man, ga toch Bric-en" te kapen van Yellowbrick (België-Randstad-IC uiteraard).quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:56 schreef ReisT het volgende:
Ze kunnen het altijd nog "IC Max" noemen.
IC Plusquote:Op zondag 13 oktober 2013 09:56 schreef ReisT het volgende:
Ze kunnen het altijd nog "IC Max" noemen.
Inclusief de huisstijl? Kost wat centen maar hij blijft goed. Past ook beter bij de toekomstige integratie van NSH met NSR qua kleurstelling dan de huidige.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:52 schreef Peterselieman het volgende:
hmm, dan toch maar eens de naam IC+ vast gaan leggen
als je de plannen zou weten, dan kun je de NS mooi in de wielen rijdenquote:Op zondag 13 oktober 2013 10:55 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Inclusief de huisstijl? Kost wat centen maar hij blijft goed. Past ook beter bij de toekomstige integratie van NSH met NSR qua kleurstelling dan de huidige.
[ afbeelding ]
IC+, de beste optie inderdaad.quote:
Kan me voorstellen dat het voor hun sowieso een PiTA is om met een kleine privepersoon over dit soort dingen te bakkeleien enzo, en dat het dan een stuk handiger is dat ie naar een opkoper gaat die hele dagen niks anders doet dan dit soort dingenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:57 schreef cryforhelp het volgende:
Ik vraag me af wat het zou kosten om een oude plan v te kopen. En of het überhaupt mag.
Het lijkt me episch om zo'n ding om te bouwen tot woning en ergens neer te zetten.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)end-voor-machinistenquote:"We hadden ons niet gerealiseerd dat dit impact zou hebben op machinisten", zegt Bernadette Haase, directeur van de Nederlandse Transplantatie Stichting dat het spotje liet maken.
Ja, die IC+ dat was leuk. Plugde je koptelfoon in om radio te luisteren, werd het programma als in een autoradio onderbroken door de fileberichten....in de treinquote:Op zondag 13 oktober 2013 10:55 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Inclusief de huisstijl? Kost wat centen maar hij blijft goed. Past ook beter bij de toekomstige integratie van NSH met NSR qua kleurstelling dan de huidige.
[ afbeelding ]
ICX, vertraagd met 16 maanden. Siemens gaat een Ansaldotje doen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:14 schreef lyolyrc het volgende:
Nu ik de UI van Socios zie vraag ik me meteen het volgende af: hoe staat het eigenlijk met de nieuwe ICE in Duitsland, Velaro D? Is dat materieel inmiddels actief, of zijn daarmee ook nog steeds problemen?
Baureihe 407 (zoals in UI) is níet hetzelfde type als ICX.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:17 schreef b2py het volgende:
[..]
ICX, vertraagd met 16 maanden. Siemens gaat een Ansaldotje doen.
Is nog steeds niet in dienst, verwachting is eerste helft volgend jaar.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:14 schreef lyolyrc het volgende:
Nu ik de UI van Socios zie vraag ik me meteen het volgende af: hoe staat het eigenlijk met de nieuwe ICE in Duitsland, Velaro D? Is dat materieel inmiddels actief, of zijn daarmee ook nog steeds problemen?
Oh, foutjequote:Op zondag 13 oktober 2013 17:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Baureihe 407 (zoals in UI) is níet hetzelfde type als ICX.
Ah, leuk om te weten. Wat gaan ze doen dan?quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:07 schreef Monopoly het volgende:
Volgende week (23 t/m 27 oktober) zijn er werkzaamheden tussen:
Groningen - Veendam - Leer
Vanaf Groningen rijden er bussen naar alle stations. Treinen rijden alleen maar naar Roodeschool, Delfzijl en Leeuwarden.
Hier een download voor bustijden per station: http://www.arriva.nl/uplo(...)gen_Veendam_Leer.pdf
Iets later (16, 17 en 18 november) zal de 'Friesenbrücke' over de Ems voorbij Weener worden verwijderd zodat er een nieuw cruise schip te water zal worden gelaten, van de firma Meyer. Dan is er geen treinverkeer mogelijk tussen Nieuweschans en Leer.
Bij het transport van de Meyer werf naar (mogelijk de Eemshaven) de zee wordt het cruise schip achterwaarts gesleept. Dit trekt en boeit elke keer weer tienduizenden bezoekers. Schijnt een fraai schouwspel te zijn.
Ik heb mijn rooster nog niet gezien maar ben benieuwd. Naar Leeuwarden mag ik nog niet (60 dagen rijden voor ik daarheen mag ivm de afstand). Dus zal wel alleen maar naar Roodeschool en Delfzijl moetenWeinig afwisseling. Maar wellicht ook een paar extra vrije dagen. Ik ben benieuwd
Geplande inzet (om te beginnen) op Frankfurt (Main) Hbf - Lyon - Marseille, gevolgd door Frankfurt (Main) Hbf - Köln Hbf - Bruxelles Midi en Frankfurt (Main) Hbf - Saarbrücken Hbf - Paris Est. Vooralsnog helaas niet naar Amsterdam Centraal.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Is nog steeds niet in dienst, verwachting is eerste helft volgend jaar.
Ik vermoed dat ze bij Waterhuisaansluiting bezig gaan.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah, leuk om te weten. Wat gaan ze doen dan?
Ik heb nachtdienst aan het eind van die week, zal ik het vast weer in dienst mogen nemen...
Dat is in de toekomst ook afgelopen. Alle nachtelijke buitendienststellingen worden dan altijd dubbelsporig, dus geen gedonder meer met het links rijden van de eerste of laatste treinen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:51 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze bij Waterhuisaansluiting bezig gaan.
Hopelijk trappen ze het hele spoor er daar uit en weer opnieuw er in. Schommelt als een malle.
Verbaas me er nog wel over dat we er nog gewoon met 100 overheen mogen.
Ik zal vanavond met de laatste trein uit Nieuweschans ook wel weer linkerspoor mogen rijden vanaf Zuidbroek terug
Vind ook wel prettig. De eerste zelfstandige dienst had ik die laatste slag Nieuweschans overgenomen van iemand, en ik wist niet dat ik linkerspoor moest. Overal werklui opeens en ik stond daar maarquote:Op zondag 13 oktober 2013 18:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is in de toekomst ook afgelopen. Alle nachtelijke buitendienststellingen worden dan altijd dubbelsporig, dus geen gedonder meer met het links rijden van de eerste of laatste treinen.
Helaas nog nietquote:Op zondag 13 oktober 2013 18:06 schreef drakin het volgende:
mag je ook nog niet met de sneltrein tussen groningen en leeuwarden monopoly?
kwa tijd duren de ritjes, behalve dan Groningen-Leer voor mijn gevoel evenlang. Het stuk naar Leeuwarden met de sneltrein hoef je ook nog het minste handelingen bij uit te voeren, rare baas hebben jullie toch.quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Helaas nog niet
Het is een regel van mijn werkgever meen ik dat je pas na 60 dagen een x aantal kilometers aan één stuk mag rijden.
Ergens is er wat voor te zeggen, maar ik heb ook diensten dat ik 2 slagen Roodeschool achter elkaar heb en dan twee keer naar Nieuweschans moet.
Groningen - Roodeschool = 37km x 4 (2 keer heen en weer) = 148km (zonder pauze)
Groningen - Nieuweschans = 47,7km x4 = 190km
Terwijl Groningen Leeuwarden 'maar' 53km is
Enige voordeel is dat ik er komende maand en nieuw baanvak bij heb, dat is wel iets om naar uit te kijken
Mja, het ging meer om de alertheid meen ik. Na een X aantal kilometers.quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:32 schreef drakin het volgende:
[..]
kwa tijd duren de ritjes, behalve dan Groningen-Leer voor mijn gevoel evenlang. Het stuk naar Leeuwarden met de sneltrein hoef je ook nog het minste handelingen bij uit te voeren, rare baas hebben jullie toch.
60 dagen is ook niet veel op een leven, of bedoel je 60 opleidings/werkdagen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:50 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Mja, het ging meer om de alertheid meen ik. Na een X aantal kilometers.
Anyways, zon probleem is het ook niet. Ik kijk er wel naar uit om volgende maand naar Lljouwert te gaan
Dat was een wedstrijd tussen mat '54 en plan V/T bij de introductie van laatstgenoemd materieel. Dit om het verschil in optreksnelheid te demonstreren.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:47 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
En een oud plaatje toen er nog Hondekoppen in Heerhugowaard kwamen, inclusief het oude stationsgebouw.
[ afbeelding ]
De overweg bij Waterhuizen gaat ook een paar dagen dicht, misschien gaan ze daar klooien.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:51 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze bij Waterhuisaansluiting bezig gaan.
Hopelijk trappen ze het hele spoor er daar uit en weer opnieuw er in. Schommelt als een malle.
Verbaas me er nog wel over dat we er nog gewoon met 100 overheen mogen.
Ik zal vanavond met de laatste trein uit Nieuweschans ook wel weer linkerspoor mogen rijden vanaf Zuidbroek terug
Tof.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:01 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat was een wedstrijd tussen mat '54 en plan V/T bij de introductie van laatstgenoemd materieel. Dit om het verschil in optreksnelheid te demonstreren.
Beetje triest. Had wel wat creatievers van de Rotterdammers verwacht..quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:03 schreef Pino112 het volgende:
Wat vinden jullie van Station Kapsalon?
Klantbinding stimulerenquote:Op zondag 13 oktober 2013 16:28 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ja, die IC+ dat was leuk. Plugde je koptelfoon in om radio te luisteren, werd het programma als in een autoradio onderbroken door de fileberichten....in de trein
heb ik meer kans om jou eens te treffenquote:Op zondag 13 oktober 2013 18:50 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Mja, het ging meer om de alertheid meen ik. Na een X aantal kilometers.
Anyways, zon probleem is het ook niet. Ik kijk er wel naar uit om volgende maand naar Lljouwert te gaan
Wat wil je ook als je ziet voor wat voor doelen beide materieelsoorten gebouwd zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik weet welke er won.. En niet zo'n beetje ook.
Ik heb een oud boekje waar in de Plan-"Trein Toekomst" (plan-TT dus) werd beschreven. Het is net alsof je het verhaal over de net nieuwe SLT zit te lezen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat wil je ook als je ziet voor wat voor doelen beide materieelsoorten gebouwd zijn.
Sneller dan dat racemonster van gisteren?quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik heb een oud boekje waar in de Plan-"Trein Toekomst" (plan-TT dus) werd beschreven. Het is net alsof je het verhaal over de net nieuwe SLT zit te lezen.![]()
Niet meer een lelijke vouwbalg maar een licht poortje. (en meer van dat soort uitspraken)
Na x seconden zal deze trein maar liefst de ongekende snelheid van 180 km/h redden.
De enig juiste naam: Failra to the Max!quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:51 schreef KnightSolaire het volgende:
IC Max of IC+ bekt inderdaad wat lekkerder dan 'IC met toeslag', en dan voorkom je zaken zoals James aankaart.
Gelukkig maar. Er ligt daar een wissel (als je vanuit Kropswolde richting Europapark gaat), daar maak je een beste zwieperd. Beetje achtbaan idee.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:02 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
De overweg bij Waterhuizen gaat ook een paar dagen dicht, misschien gaan ze daar klooien.
Dit keer zonder de +25 zoals in Kesteren vorig jaarquote:Op zondag 13 oktober 2013 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
heb ik meer kans om jou eens te treffen
Nog eentje:quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)end-voor-machinisten
Achterlijk mens.
http://nos.nl/artikel/562(...)chter-donorspot.htmlquote:Wat ik terugzie is iemand die het leven leeft met een donorhart, living on the edge!"
En het spotje "is natuurlijk niet realistisch"... Moet ze voor de grap eens een uurtje bij een willekeurige overweg in een scholierenfietsroute gaan kijken.quote:Op maandag 14 oktober 2013 08:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nog eentje:
[..]
http://nos.nl/artikel/562(...)chter-donorspot.html
Minister Schippers van Volksgezondheid vindt door rood rennen 'living on the edge'.
Ik snap niet dat een minister zo iets kan zeggenquote:Op maandag 14 oktober 2013 09:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En het spotje "is natuurlijk niet realistisch"... Moet ze voor de grap eens een uurtje bij een willekeurige overweg in een scholierenfietsroute gaan kijken.
in die hoek ben ik al in geen jaren meer geweestquote:Op maandag 14 oktober 2013 03:01 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit keer zonder de +25 zoals in Kesteren vorig jaar
echt ...quote:Op maandag 14 oktober 2013 09:19 schreef James1988 het volgende:
Only in Belgium: Treinstation gesloopt ondanks taalperikelen
je zult de rechtstreekse trein tussen Roodeschool/Delfzijl en Heerlen maar moeten nemen ...quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:54 schreef James1988 het volgende:
Zo, dat is een flinke verstoring!
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:54 schreef James1988 het volgende:
Zo, dat is een flinke verstoring!
[ afbeelding ]
twitter:Maikel_TR17 twitterde op maandag 14-10-2013 om 10:05:42De NS zoekt alternatiefvoor de winter. http://t.co/8GZqBNdoAm reageer retweet
Carolina MacGillavrylaan in Amsterdam.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:06 schreef Gitarist het volgende:
Ergens in Nederland, maar waar?[ afbeelding ]twitter:Maikel_TR17 twitterde op maandag 14-10-2013 om 10:05:42De NS zoekt alternatiefvoor de winter. http://t.co/8GZqBNdoAm reageer retweet
Dat was ik volgens mijquote:Op maandag 14 oktober 2013 03:01 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit keer zonder de +25 zoals in Kesteren vorig jaar
Cultuurpaleis, zie je dat gaatje bij die rotonde waar het zo druk is, daar moet ook nog even in plaatjes van de nieuwe metrostellen knallenquote:Op maandag 14 oktober 2013 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoi, ben ik weer![]()
Even een timelapse filmpje gemaaktHelaas geen treinen erop. Wel zat ander OV, dus ik denk dat het wel mag hier
![]()
Dan ben je ook niet lekker in je koekoekquote:Op maandag 14 oktober 2013 15:24 schreef Peterselieman het volgende:
In Sachsen-Anhalt zijn bij twee treinen mogelijk de remmen gesaboteerd ...
http://www.mdr.de/sachsen(...)f81_zs-ae30b3e4.html
Kan volgende keer wel weerquote:Op maandag 14 oktober 2013 14:11 schreef bork het volgende:
[..]
Cultuurpaleis, zie je dat gaatje bij die rotonde waar het zo druk is, daar moet ook nog even in plaatjes van de nieuwe metrostellen knallen.
¤3,7 miljard, dat valt dan weer mee.quote:Op maandag 14 oktober 2013 17:30 schreef James1988 het volgende:
Bij Alstom hebben ze waarschijnlijk de champagne laten knallen, een Zuid-Afrikaanse treinmaatschappij heeft maarliefst 600 nieuwe treinstellen besteld, goed voor in totaal 3.600 bakken. Het is qua omvang de grootste order ooit voor het Franse bedrijf.
kosten vallen behoorlijk mee omdat veel van die opdracht door lokaal personeel uitgevoerd zal gaan worden. Alstom bouwt een nieuwe fabriek in Zuid-Afrika. Slechts de eerste 20 treinstellen zullen uit Brazilië komen. De rest wordt terplekke in elkaar geschroefd.quote:Op maandag 14 oktober 2013 17:53 schreef b2py het volgende:
[..]
¤3,7 miljard, dat valt dan weer mee.
Goed bezig iig daar in Frankrijk! \O/
Volgens de regels niet. Bij aanvang dienst en elke keer als je een trein opstapt.quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:41 schreef dennistd het volgende:
Geldt dat eigenlijk ook na een lange stop? Ik noem bijvoorbeeld Gouda Goverwelle waar de sprinter zes minuten stil staat. De machinist gaat bij mooi weer even een sigaretje roken op het perron, en ondertussen maakt iemand de remmen onklaar (zou toch moeten lukken in zes minuten).
Sinds wanneer rijden ze die met V250's?quote:Op maandag 14 oktober 2013 17:51 schreef b2py het volgende:
Maat van mij meld dat er brand is in de trein van Amersfoort naar Amsterdam Zuid, Amersfoort vertrek 17:40.
Trein rookt aan de onderkant.
je moet de link even fixenquote:Op maandag 14 oktober 2013 19:36 schreef b2py het volgende:
indienststellingsdata
Lijst met opleverdata van diverse infrastructurele projecten van ProRail.
Gelukkig heb je vaak twee remsystemen, bijvoorbeeld ook magneetremmen. Zijn daar eigenlijk regels voor, dat een trein meerdere systemen moet hebben?quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:19 schreef Monopoly het volgende:
Daarom ben ik blij dat we in NL altijd een correcte remproef afnemen voor de rit
Zou er niet aan moeten denken dat je remt en dat je gewoon door gaat. Lijkt me echt verschrikkelijk.
Volgens mij niet.quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Gelukkig heb je vaak twee remsystemen, bijvoorbeeld ook magneetremmen. Zijn daar eigenlijk regels voor, dat een trein meerdere systemen moet hebben?
De Stentorquote:Protestmanifestatie tegen extra goederentreinen Oost-Nederland
ZUTPHEN - Honderden mensen komen naar verwachting op 1 november naar Zutphen om te protesteren tegen de geplande uitbreiding van goederenvervoer door Oost-Nederland.
Het Regionaal Overleg Noordelijke Aftakking, beter bekend als RONA, houdt op vrijdag 1 november een grote manifestatie op de IJsselkade in Zutphen.
RONA een vereniging die poogt de leefbaarheid en veiligheid voor omwonenden van het spoor te waarborgen, roept mensen op met spandoeken naar de Hanzestad te komen. Op de IJsselkade staan informatiekramen, politici en bestuurders zullen spreken en er is een mars over de oude IJsselbrug en weer terug. "We hopen op honderden deelnemers. We moeten de politiek in Den Haag laten zien dat we tegen de uitbreiding van het goederenvervoer door onze leefomgeving zijn", vertelt Henk Derks van RONA. De manifestatie duurt van 19.30 tot 21.30 uur.
Dat is nog niet bekend, maar binnen 5 jaar zou er nieuw materieel besteld moeten worden. M4 en M5 zouden eventueel nog maximaal 10 jaar langer mee kunnen, maar dat geldt niet voor het gehele park M4 en M5, gezien sommige rijtuigen (zeker in de M4-vloor) er slecht aan toe zijn.quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:
Interessant, dat klinkt als aardig wat verschuivingen in het park. M4/M5 zal wel worden opgevuld met nieuwe dubbeldekkers, de vraag is of het treinstellen of rijtuigen worden. Ik vermoed dat dat nog wel eens treinstellen zouden kunnen worden.
Er staan ook veel goedkopere oplossingen in..quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:27 schreef James1988 het volgende:
De afgelopen jaren is Arnhem grondig verbouwd en is ook de 'Japanse methode' toegepast op de infrastructuur. Weinig wissels, lekker snel binnen komen rijden, en niet te veel spoor. Zo is doorgaand spoor 5 geheel verwijderd.
Nu ligt er een overbelastverklaring en is één van de door ProRail voorgestelde oplossingsrichtingen om extra in infrastructuur te voorzien: terugbouw van spoor 5a.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
is ook bevestigd op Somda, want die bak is naar HKS Metals nabij Sloterdijk vervoerd
http://somda.nl/forum/12856/p470837/Ontwikkelingen+mat.+%2764/
Minstens 2 bakken overigens vandaag gezien. Ik hou m'n ogen open.twitter:Richard_Klok twitterde op maandag 14-10-2013 om 13:42:36Ze slopen de plan V's! Niet snel genoeg. http://t.co/a4y8tewBAo reageer retweet
Bestelling binnen 5 jaar, levering + toelating prototype binnen 2,5 jaar, serielevering 2 jaar later voltooid... zou precies moeten passen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is nog niet bekend, maar binnen 5 jaar zou er nieuw materieel besteld moeten worden. M4 en M5 zouden eventueel nog maximaal 10 jaar langer mee kunnen, maar dat geldt niet voor het gehele park M4 en M5, gezien sommige rijtuigen (zeker in de M4-vloor) er slecht aan toe zijn.
Klopt. Dat is waar nu op aan gestuurd wordt, maar na die 10 jaar zal er een kleine vloot M5 en/of M4 beschikbaar blijven voor een beperkte periode.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bestelling binnen 5 jaar, levering + toelating prototype binnen 2,5 jaar, serielevering 2 jaar later voltooid... zou precies moeten passen.
De vraag is dan waar ze het geld vandaan halen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:06 schreef greavy het volgende:
[..]
MS86 (Duikbrillen) zouden ook binnen 10 jaar van het spoor verwijderd moeten zijn. De revisie en modernisering die NMBS in de planning had, en waarvan er nu 2 stellen van zijn voltooid, gaan niet meer door. De kosten waren dusdanig hoog per treinstel dat het niet loont om het materieel langer in dienst te houden. Ook de maximum snelheid van 120 km/h geeft een grote beperking in de mogelijke treindiensten waar het materieel kan rijden.
Ook daarvoor zal dus nieuw materieel besteld gaan worden.
Dat is een ander potje (Infrabel) en er wordt al volop gewerkt aan een landelijke invoering van ERTMS. België heeft inmiddels meer kilometers ERTMS dan Nederland voor zover ik weet.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:08 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Als er al geld moet worden uitgegeven daar is het aan de infrastructuur, want dat is een bende. En de 2 treinongelukken daar zijn wellicht wel de strop voor de portomonee. Die zal aardig leeg raken.
Dit is dan wel weer een pluspunt.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is een ander potje (Infrabel) en er wordt al volop gewerkt aan een landelijke invoering van ERTMS. België heeft inmiddels meer kilometers ERTMS dan Nederland voor zover ik weet.
ik hoop dat het beter gaat dan in de afgelopen jarenquote:Op maandag 14 oktober 2013 21:11 schreef b2py het volgende:
Hoe zou het met de wintervoorbereidingen zijn van ProRail en NS?
Zo werd er beloofd aan I&M te werken aan een LUD2 die ook tijdens de dag nog aangepast kon worden of deels van de dag actief zou zijn. Ben benieuwd naar de uitkomsten daarvan.
Klopt. Elke spoorlijn die grootschalig onderhoud krijgt, wordt voorbereid op ERTMS. Overal komt TBL1+ te liggen, een voorbereiding op ERTMS. Wanneer ERTMS echt actief wordt, durf ik niet te zeggen. Er is bij NMBS materieel aanwezig die geen ERTMS gaan krijgen, dus die zullen tegen die tijd verdwenen zijn van het spoor of nog beperkt ingezet worden op "afgezonderde" lijnen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is een ander potje (Infrabel) en er wordt al volop gewerkt aan een landelijke invoering van ERTMS. België heeft inmiddels meer kilometers ERTMS dan Nederland voor zover ik weet.
Hangt van de lijn af, hier is de planning voor 2015: http://www.infrabel.be/si(...)20Planning%20ETCS%20(22-12-2010).pdfquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt. Elke spoorlijn die grootschalig onderhoud krijgt, wordt voorbereid op ERTMS. Overal komt TBL1+ te liggen, een voorbereiding op ERTMS. Wanneer ERTMS echt actief wordt, durf ik niet te zeggen.
met 305 Desiro-stellen moet je echt een heel eind kunnen komen, maar het lijkt er wel op dat de NMBS veel meer materieel rond heeft rijden dan de NSquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:14 schreef greavy het volgende:
De MS86 moet gewoon weg. Maar mede door de instroom van de 305 bestelde Desiro's zal er nu ook al eea opgevangen kunnen worden (de klassieke (bordeaux-rode) motorstellen verdwijnen ook).
Break (MS80) wordt wel gemoderniseerd en gereviseerd, dat zou tot zeker 2035 mee moeten gaan.
Het probleem wat NMBS nu heeft, is dat er voornamelijk oud materieel rondrijdt wat zeker vervangen moet worden. M4 rijdt op veel diensten, M5 voornamelijk Piekuurtreinen en extra treinen. Met alleen de instroom van Desiro's kan je niet binnen 10 jaar de MS80, M4 en M5 opvangen. Want Desiro vervangt ook een vloot klassieke motorstellen. Dus er zal ongetwijfeld weer iets nieuws besteld worden. En ja, dat hoort erbij, gezien de verouderde vloot.
Nieuw materieel bij NMBS krijgt direct ERTMS. En ja, het oude materieel moet voor die tijd zijn uitgefaseerd, waardoor ze het dus ook niet ingebouwd gaan krijgen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hangt van de lijn af, hier is de planning voor 2015: http://www.infrabel.be/si(...)20Planning%20ETCS%20(22-12-2010).pdf
Het jongste materieel (305 Desiro en 120 HLE 18) heeft/krijgt sowieso ERTMS, dus kan wel een tijdje vooruit. Tegen de tijd dat het hele netwerk is uitgerust (2030?) moet het oudste materieel wel zijn verdwenen.
HSL 2 was mij niet bekend, maar L36N wel. Daar ligt nu wel ERTMS, maar moet alsnog de laterale seininrichting gebruikt worden, wat dus maximaal 160km/h betekend. Zou mooi worden, van Brugge naar Luik met 200km/h knallen, met enkele tussenstops.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:30 schreef James1988 het volgende:
HSL 2 (Leuven - Luik) is nu uitgerust met TBL2, daar wil men ook vanaf. Tot vreugde van Thalys, want dan kunnen zij dat systeem uit hun treinen halen wat onderhoud weer vergemakkelijkt.
de vraag is of het echt zo nodig is, want wat is de gemiddelde bezetting van de treinen in de spitsuren?quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:27 schreef James1988 het volgende:
En ja, NMBS heeft een grote vloot maar gebruikt het ontzettend inefficiënt: buiten de spitsen staat de helft aan de kant en vrijwel ieder boerengat heeft minstens een trein naar Brussel.
HSL 2 zou in 2016 moeten zijn uitgerust getuige dit bericht: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=185876#p185876 (de auteur is onderdeel van het etcs-team van Infrabel).quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:32 schreef greavy het volgende:
[..]
HSL 2 was mij niet bekend, maar L36N wel. Daar ligt nu wel ERTMS, maar moet alsnog de laterale seininrichting gebruikt worden, wat dus maximaal 160km/h betekend. Zou mooi worden, van Brugge naar Luik met 200km/h knallen, met enkele tussenstops.
dat is de nieuwe manier van werken. Korte termijn en wat er op de lange termijn gebeurt zien we dan wel weer. Dat het uiteindelijk meer gaat kosten doet er niet toe, want op korte termijn zijn de kosten lagerquote:Op maandag 14 oktober 2013 21:27 schreef James1988 het volgende:
De afgelopen jaren is Arnhem grondig verbouwd en is ook de 'Japanse methode' toegepast op de infrastructuur. Weinig wissels, lekker snel binnen komen rijden, en niet te veel spoor. Zo is doorgaand spoor 5 geheel verwijderd.
Nu ligt er een overbelastverklaring en is één van de door ProRail voorgestelde oplossingsrichtingen om extra in infrastructuur te voorzien: terugbouw van spoor 5a.
Ik denk eerder dat er slechts een beperkt budget beschikbaar is waarin keuzes moeten worden gemaakt. In dat geval zou het station honderden extra's moeten krijgen omdat het mogelijk noodzakelijk zou kunnen zijn in de toekomst.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
dat is de nieuwe manier van werken. Korte termijn en wat er op de lange termijn gebeurt zien we dan wel weer. Dat het uiteindelijk meer gaat kosten doet er niet toe, want op korte termijn zijn de kosten lager
Neuh, dat is overdreven, maar je zou toch minstens even naar de plannen voor de middellange termijn moeten kijken, daar deze behoorlijk relevant zijn.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:54 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat er slechts een beperkt budget beschikbaar is waarin keuzes moeten worden gemaakt. In dat geval zou het station honderden extra's moeten krijgen omdat het mogelijk noodzakelijk zou kunnen zijn in de toekomst.
dat stationsgebouw is er vanwege het beperkte beschikbare budget niet eerder gekomen. Nu bedrijven zitten te springen om opdrachten nemen ze met een beperktere winstmarge al genoegen.quote:Het zelfde zie je terug bij de terminal van Arnhem, de architect ontwerpt iets futuristisch. Voor de crisis wou geen aannemer dit bouwen vanwege te grote risico, na de criss is een consortium van drie partijen opgestaan om dit project te realiseren. Ik vraag mij af of dit afhankelijk is van de kortzichtigheid van Prorail vs beperkte budget.
Dergelijke flexibiliteit is per definitie onrijmbaar met pertroosters en baangaranties dus dat wordt niks. Dat weet je zelf ook wel. Hoeveel iedereen er ook over roeptquote:Op maandag 14 oktober 2013 21:11 schreef b2py het volgende:
Hoe zou het met de wintervoorbereidingen zijn van ProRail en NS?
Zo werd er beloofd aan I&M te werken aan een LUD2 die ook tijdens de dag nog aangepast kon worden of deels van de dag actief zou zijn. Ben benieuwd naar de uitkomsten daarvan.
zeker, maar op een gegeven moment heb je alles al aangepakt om te zorgen dat het zoveel mogelijk blijft rijden. Uiteindelijk ontkom je er dan niet aan om simpeler personeelsroosters af te dwingen, anders blijf je bij een verstoring maar wijziging op wijziging stapelen en gaat de NS-computer roken en zit bijsturing voor de zoveelste maal met de handen in het haar en rijdt er nietsquote:
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op maandag 14-10-2013 om 23:11:30Tomorrow a new press release about Fyra train http://t.co/G1vC9eni1h reageer retweet
Waar moet ik heen?quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:23 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op maandag 14-10-2013 om 23:11:30Tomorrow a new press release about Fyra train http://t.co/G1vC9eni1h reageer retweet
Ik kan niet wachten!
wehehehe. Jouw grote vrienden zullen je met open armen ontvangenquote:
Vanavond nog een paar keer wat V'tjes weg kunnen rangeren. Heerlijk die cabine... alles ouderwets, geen computer te bekennen, ruitenwissers die je nog met de hand kan bedienen, machtig mooi gekraak in dat hok. Geweldig!quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:02 schreef Monopoly het volgende:
Blijft zonde. Nostalgie gaat verloren.
De eerste trein waar ik als kleine jongen in heb gezeten.
Toevallig een maandje of 2-3 geleden nog ingezeten toen er wat uit was gevallen. De stoptrein Amersfoort - Zwolle.
Ondanks dat het een takke herrie maakt, en het van ellende uit elkaar valt heb ik zitten genieten
Enkel de doorgaande zelfwerkende luchtdrukrem is een verplichte rem voor toelating tot het spoor.quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Gelukkig heb je vaak twee remsystemen, bijvoorbeeld ook magneetremmen. Zijn daar eigenlijk regels voor, dat een trein meerdere systemen moet hebben?
thx, dat zou goed kunnenquote:@die locs: Zo van bovenaf lijken ze op de door Alstom en Transmasholding gebouwde KZ8A, bestemd voor Kazachstan.
[ afbeelding ]
Foto: Railcolor / Simon Wijnakker
ik tel er zes?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:05 schreef greavy het volgende:
Momenteel is een schip onderweg naar de Sloehaven met 4 locomotieven. Die locomotieven gaan in de Sloehaven overgeladen worden op een ander schip, maar de verdere bestemming is mij nu niet bekend.
[ afbeelding ]
Kazachstan is overigens niet per schip bereikbaar, maar okeequote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:24 schreef James1988 het volgende:
@die locs: Zo van bovenaf lijken ze op de door Alstom en Transmasholding gebouwde KZ8A, bestemd voor Kazachstan.
[ afbeelding ]
Foto: Railcolor / Simon Wijnakker
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
kwaliteitspost trouwens: http://www.prorail.nl/nie(...)esteren-in-de-liefde
hihahoquote:We zijn daarin op het goede spoor
In de categorie wij nemen onszelf heel serieus:quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
kwaliteitspost trouwens: http://www.prorail.nl/nie(...)esteren-in-de-liefde
quote:
quote:NS online @NS_online 4m
@ProRail bij werkzaamheden flirten we wel eens met de weg, daarbuiten zijn we jullie trouw. Ook wij blijven investeren in onze relatie ^GJ
'We moeten er iets over schrijven maar we weten niet zo goed wat.'quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
kwaliteitspost trouwens: http://www.prorail.nl/nie(...)esteren-in-de-liefde
Je weet al die Valentijns-"grappigheid" nog wel toch?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:23 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
In de categorie wij nemen onszelf heel serieus:
[..]
[..]
Ben je wel mooi klaar mee als webcare medewerker wanneer je dit soort bagger op het web mag gooien.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je weet al die Valentijns-"grappigheid" nog wel toch?
die moeite hadden ze ook kunnen steken in het echt verbeteren van het Nederlandse spoorquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:15 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ben je wel mooi klaar mee als webcare medewerker wanneer je dit soort bagger op het web mag gooien.
Beetje hetzelfde als wij hier de hele dag door doen he, alleen krijgen zij er voor betaaldquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:15 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ben je wel mooi klaar mee als webcare medewerker wanneer je dit soort bagger op het web mag gooien.
Webcaremedewerkers met een aannemer meesturen om te klussen in het spoor?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die moeite hadden ze ook kunnen steken in het echt verbeteren van het Nederlandse spoor
neuh, maar ProRail had zonder die webcaremedewerker iets meer middelen gehad om in andere zaken te stekenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Webcaremedewerkers met een aannemer meesturen om te klussen in het spoor?
Je mist een letter. Ik zou een "k" kopen als ik jou wasquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, maar ProRail had zonder die webcaremedewerker iets meer middelen gehad om in andere zaken te steken
Kazachstan ligt aan de Kaspische Zee en is goed direct bereikbaar per schip vanaf hier.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kazachstan is overigens niet per schip bereikbaar, maar okee
Dat water is diep genoeg. Geen enkel probleem. Wat wel een probleem kan zijn is de beschikbaarheid van (mobiele) kranen om de locs te lossen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, is dat water overal diep genoeg?![]()
Trouwens wel interessant om te kijken waar ze aan land gaan. Neem aan dat ze inderdaad het laatste stuk over Russisch Breedspoor gaan. Maar vanaf waar? Odessa of zo? Of iets als Tallinn?
Bronquote:De NS-publieksprijs gaat dit jaar naar het traject Apeldoorn-Almelo. Het traject wint een sculptuur van Jeroen Henneman.
De afgelopen twee weken konden reizigers stemmen op hun favoriete route van het afgelopen jaar. De overige genomineerden waren Groningen-Rotterdam, Barneveld-Barneveld-Noord, Deventer-Almelo en Heerenveen-Den Helder. Het is voor het eerst dat een Gelders-Overijssels traject de verkiezing weet te winnen. Vorig jaar ging de NS-publieksprijs naar het traject Ede-Wageningen.
Voor de liefhebbers ook in het Engels.. http://www.ansaldobreda.i(...)atiengb.aspx?id=1807quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ansaldo heeft het rapport van Mott MacDonald ook op interweb gevonden: http://www.ansaldobreda.i(...)unicati.aspx?id=1806
Leuk man. Nou is het weer dat rapport wat "de reputatie en het imago van het bedrijf ernstig beschadigd heeft"quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ansaldo heeft het rapport van Mott MacDonald ook op interweb gevonden: http://www.ansaldobreda.i(...)unicati.aspx?id=1806
Nee, nee, niet het rapport maar de NMBS die het rapport anders hebben voorgesteld dan er in werkelijkheid in stond.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk man. Nou is het weer dat rapport wat "de reputatie en het imago van het bedrijf ernstig beschadigd heeft"Het ligt altijd wel aan iemand anders
Wat een advies van die NS-woordvoerder. Joh boeit het, neem lekker de volgende. Oh u mist uw station? Stap je toch gewoon uit op het volgende station, neem je een treintje terug. Niet zo zeuren hoor meneer.quote:"Overslaan station goed uitleggen''
De NS moet zich altijd duidelijk verantwoorden als er bij vertragingen kleine stations worden overgeslagen om tijd in te halen. Dat zei staatssecretaris Mansveld in de Tweede Kamer.
Volgens de NS is het soms nodig kleine stations over te slaan om te voorkomen dat de dienstregeling in de problemen komt en veel meer mensen vertraging oplopen. Volgens Mansveld zijn de vertragingen bijna altijd gerelateerd aan ernstige incidenten, maar moet de NS wel transparant zijn en altijd goede uitleg geven.
Mansveld wees in de Kamer op de verklaring van de NS, die zegt te begrijpen dat de situatie voor sommige reizigers vervelend kan zijn, maar dat het soms niet anders kan om nog meer vertraging te voorkomen. Mansveld benadrukte ook dat de NS als maker van de dienstregeling zelf verantwoordelijk blijft voor de beslissingen om treinen door te laten rijden.
Kamerleden van D66, GroenLinks en ChristenUnie willen dat er meer duidelijkheid komt over het aantal incidenten. Mansveld benadrukte dat de NS dit al in kaart brengt voor reizigersvereniging Rover, maar dat ze zal bekijken of een bredere uitleg mogelijk is.
Reizigersvereniging Rover zegt steeds vaker meldingen te krijgen omdat stations zijn overgeslagen. Veel klachten gaan over de intercity Roosendaal-Zwolle, die een aantal keer de stations Lent, Elst en Arnhem-Zuid zou hebben overgeslagen. Op andere trajecten werden onder meer de stations Bilthoven, Utrecht Overvecht, Bussum-Zuid, Hilversum-Noord, Hollandsche Rading, Haarlem-Spaarnwoude en Krommenie-Assendelft overgeslagen, aldus de klagers.
Volgens een NS-woordvoerder kunnen mensen die op het station staan te wachten, en een trein voorbij zien rijden, een volgende trein nemen. Wie zijn station voorbij rijdt, krijgt van de NS het advies om op het volgende station de trein terug te nemen.
En hoe zit dat dan met in- en uitchecken?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:29 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Wat een advies van die NS-woordvoerder. Joh boeit het, neem lekker de volgende. Oh u mist uw station? Stap je toch gewoon uit op het volgende station, neem je een treintje terug. Niet zo zeuren hoor meneer.
Misschien is er spontaan wat verborgen talent aanwezig waardoor de standaard storingen tot het verleden behoren.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Webcaremedewerkers met een aannemer meesturen om te klussen in het spoor?
Duurder dan een basisschoolboekje Nederlands.quote:
Dat is sowieso een probleem met spoorwegen ja. Maar het stadsverkeer in Berlin zelf is gelukkig meer dan perfect. Met S-Bahn, tram en U-Bahn ben je in een vloek en een zucht van elk punt naar elk ander punt in Berlinquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:22 schreef MCH het volgende:
Wel irritant dat DB opeens onaangekondigd de nieuwe dienstregeling opengooit en dat lang niet alles te boeken is. Wilde eigenlijk elders in Berlijn starten maar die verbinding werd niet weergegeven. Kon ook nog geen zitplaatsreservering kopen.
Naarden-Bussum. Zijn sowieso rotoverwegen daar, omdat er vier sporen overgestoken moeten worden. Hebben dan ook camerabewaking, omdat het anders te gevaarlijk kan zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:00 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
Auto vs Pimpel 0-1. Bestuurder er net optijd uit. Voorlopig geen treinen tussen Hilversum en Schiphol/Amsterdam Centraal.
En voor de verandering maar weer eens een wisselstoring tussen Utrecht en Alphen a/d Rijn/Gouda. Gaat lekker op dat traject de afgelopen dagen.
Ja maar ik moet nu dus wel een extra kaartje kopen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is sowieso een probleem met spoorwegen ja. Maar het stadsverkeer in Berlin zelf is gelukkig meer dan perfect. Met S-Bahn, tram en U-Bahn ben je in een vloek en een zucht van elk punt naar elk ander punt in Berlin
Groter als / groter danquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Duurder dan een basisschoolboekje Nederlands.
Niet dat camerabewaking een auto tegenhoudt. Of een bestuurder. maar okee.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Naarden-Bussum. Zijn sowieso rotoverwegen daar, omdat er vier sporen overgestoken moeten worden. Hebben dan ook camerabewaking, omdat het anders te gevaarlijk kan zijn.
Dat is een gevalletje "als je het onderwijs maar ver genoeg uitholt noemen we dat gewoon de dynamiek van de taal"quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:35 schreef MCH het volgende:
[..]
Groter als / groter dan
Is naast groter dan tegenwoordig groter als ook goed?
Ja, zeggen taalkundigen. Maar in de praktijk kan toch het best voor groter dan gekozen worden, omdat groter als nog altijd veel weerstand oproept – en dat zal nog wel een tijdje zo blijven.
Gezien model en kleur auto en plaats waar de auto was, heb ik wel een idee van wat voor soort persoon daar achter het stuur zat. Een zogeheten 'parel van de samenleving'.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:00 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
Auto vs Pimpel 0-1. Bestuurder er net optijd uit. Voorlopig geen treinen tussen Hilversum en Schiphol/Amsterdam Centraal.
En voor de verandering maar weer eens een wisselstoring tussen Utrecht en Alphen a/d Rijn/Gouda. Gaat lekker op dat traject de afgelopen dagen.
nee, maar dan zou er misschien nog wel iets aan gedaan kunnen worden door de automobilist nog een vluchtweg te bieden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet dat camerabewaking een auto tegenhoudt. Of een bestuurder. maar okee.
Komop hee..quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Gezien model en kleur auto en plaats waar de auto was, heb ik wel een idee van wat voor soort persoon daar achter het stuur zat. Een zogeheten 'parel van de samenleving'.
- knip -
Vijf.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Naarden-Bussum. Zijn sowieso rotoverwegen daar, omdat er vier sporen overgestoken moeten worden. Hebben dan ook camerabewaking, omdat het anders te gevaarlijk kan zijn.
Niks mis met billig.quote:
Wacht wat? Idiootquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Gezien model en kleur auto en plaats waar de auto was, heb ik wel een idee van wat voor soort persoon daar achter het stuur zat. Een zogeheten 'parel van de samenleving'.
- knip -
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Gezien model en kleur auto en plaats waar de auto was, heb ik wel een idee van wat voor soort persoon daar achter het stuur zat. Een zogeheten 'parel van de samenleving'.
- knip -
Doe even normaal ofzo..quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Gezien model en kleur auto en plaats waar de auto was, heb ik wel een idee van wat voor soort persoon daar achter het stuur zat. Een zogeheten 'parel van de samenleving'.
- knip -
Dat was een per ongelukje geloof ikquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Heeft men eindelijk zijn mind upgemaked? Dit was al in Februari begonnen geloof ik, met die 2 advertenties naast elkaar ergens.
welke bedoel je?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:58 schreef Peter het volgende:
Staat het complete NRC-artikel toevallig ergens online?
Een donkerblauwe vijfdeurs gezinsauto.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Gezien model en kleur auto en plaats waar de auto was, heb ik wel een idee van wat voor soort persoon daar achter het stuur zat. Een zogeheten 'parel van de samenleving'.
- knip -
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Gezien model en kleur auto en plaats waar de auto was, heb ik wel een idee van wat voor soort persoon daar achter het stuur zat. Een zogeheten 'parel van de samenleving'.
- knip -
Zal wel een vlaagje verstandsverbijstering geweest zijn he. Hebben we allemaal weleens last vanquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:59 schreef MPG het volgende:
[..]
Een donkerblauwe vijfdeurs gezinsauto.
- weg -
Oh ja, zo'n voorlopig definitief voornemen tot kandidaat-besluit wat onder embargo in sensu lato beperkte kring voorwaardelijk naar buiten gebracht mocht worden.quote:
De voorpagina van vandaag over het NS/EC verhaal. Wat jij postte: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)dse-overheid-aan-ns/quote:
Oh je hebt de bestuurder gesproken? Vraag even of hij een petje op hadquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De motor van de auto was afgeslagen halverwege de overweg.
Dat stond in de Telegraaf.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh je hebt de bestuurder gesproken? Vraag even of hij een petje op had
Betaald bij NRC op de site?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:58 schreef Peter het volgende:
Staat het complete NRC-artikel toevallig ergens online?
proberen op de startmotor weg te rijdenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De motor van de auto was afgeslagen halverwege de overweg.
waarom zou je er een voorpagina bij nodig hebben?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:05 schreef Peter het volgende:
[..]
De voorpagina van vandaag over het NS/EC verhaal. Wat jij postte: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)dse-overheid-aan-ns/
Dat meen je nietquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:05 schreef Peter het volgende:
[..]
De voorpagina van vandaag over het NS/EC verhaal. Wat jij postte: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)dse-overheid-aan-ns/
Omdat niet het hele artikel online staat en ik wel benieuwd ben ( maar te cheap om 2 euro te dokken om 1 artikel te lezen..)quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarom zou je er een voorpagina bij nodig hebben?
Het is niet dat ik anti-NS ben, maar ik ben wel een beetje klaar met het jarenlange geblunder en de totale ambitieloosheid van die lui m.b.t. de HSL.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Van jou had ik niets anders verwacht hoor
dan moet je iemand opsnorren die het NRC wel heeftquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Omdat niet het hele artikel online staat en ik wel benieuwd ben ( maar te cheap om 2 euro te dokken om 1 artikel te lezen..)
Als de NS de toekomstige locomotieven idd dezelfde kleurstelling geeft als de 1700 word de traxx echt een soort kanarie volgens mij. De 1700 heeft nog wat grijs van de roosters, maar de traxx is dan echt helemaal geelquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:09 schreef James1988 het volgende:
Reken er maar op dat dat allemaal geel/blauw gaat worden... (iemand toevallig zin om een gele Traxx te photoshoppen?)
precies. Dat geblunder moet maar eens afgelopen zijnquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is niet dat ik anti-NS ben, maar ik ben wel een beetje klaar met het jarenlange geblunder en de totale ambitieloosheid van die lui m.b.t. de HSL.
Ik vind dat wel gaaf, zo'n groot logo op de zijkant! Doet me aan de 1500 denken, en die is ook tof. Ik zeg: doen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:22 schreef remcoP het volgende:
[..]
Als de NS de toekomstige locomotieven idd dezelfde kleurstelling geeft als de 1700 word de traxx echt een soort kanarie volgens mij. De 1700 heeft nog wat grijs van de roosters, maar de traxx is dan echt helemaal geel
Tevens heeft Piko al een gele traxx.
[ afbeelding ]
ik zou opteren voor wat meer blauw op de loc. Denk dat het er fraai uit kan komen te zienquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:28 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik vind dat wel gaaf, zo'n groot logo op de zijkant! Doet me aan de 1500 denken, en die is ook tof. Ik zeg: doen.
Zou u mij niet willen quoten met dit soort licht debiele opmerkingen? Bvdquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Gezien model en kleur auto en plaats waar de auto was, heb ik wel een idee van wat voor soort persoon daar achter het stuur zat. Een zogeheten 'parel van de samenleving'.
- weg, dat gaat wat te ver -
Zoals dat rondrijdende schaakbord bedoel je? Lekker zinvol jaquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:36 schreef James1988 het volgende:
Welnee joh, die ruimte kun je beter verhuren voor reclamedoeleinden, dat compenseert de verliezen tenminste een beetje
Dat snap ik ook niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:36 schreef James1988 het volgende:
Welnee joh, die ruimte kun je beter verhuren voor reclamedoeleinden, dat compenseert de verliezen tenminste een beetje
Nah, dat is te klein. Ik dacht meer aan Werbeloksquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoals dat rondrijdende schaakbord bedoel je? Lekker zinvol ja
Sorry.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:39 schreef Anne het volgende:
Dat van Driek gaat inderdaad te ver -> weg gehaald dus.
In onze FAQ staat duidelijk wat wel of niet mag.
een DSM-loc, een Philipsloc, eentje van de KLM, eentje van ProRailquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:36 schreef James1988 het volgende:
Welnee joh, die ruimte kun je beter verhuren voor reclamedoeleinden, dat compenseert de verliezen tenminste een beetje
Of met reclame voor dat ene Italiaanse bedrijf dat nog een beetje aan z'n imago moet werken...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een DSM-loc, een Philipsloc, eentje van de KLM, eentje van ProRail, etcetera
als ze genoeg betalen, waarom niet?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:45 schreef ReisT het volgende:
[..]
Of met reclame voor dat ene Italiaanse bedrijf dat nog een beetje aan z'n imago moet werken...
Op die vervolgpagina's staan wat interviews met achtergrondinformatie. Geen wereldschokkende dingen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Omdat niet het hele artikel online staat en ik wel benieuwd ben ( maar te cheap om 2 euro te dokken om 1 artikel te lezen..)
Nooit begrepen waarom dat niet op grotere schaal gebeurt, misschien is er geen bedrijf te vinden dat geassocieerd wil worden met de NS?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
sowieso mag er in de hele ov-keten wel wat meer reclame gemaakt worden op de voertuigen
Vroegah was dat toch vrij gebruikelijk?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
sowieso mag er in de hele ov-keten wel wat meer reclame gemaakt worden op de voertuigen
Precies.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:51 schreef MPG het volgende:
[..]
Vroegah was dat toch vrij gebruikelijk?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De hele Londense, Parijse, New Yorkse metro hangt er vol mee, en hier weer niet. Zijn ze hier nou echt zo onintelligent.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:48 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Nooit begrepen waarom dat niet op grotere schaal gebeurt, misschien is er geen bedrijf te vinden dat geassocieerd wil worden met de NS?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |