Best goed heur.quote:
Hoeveel treinrampen zijn er afgelopen jaar op Watergraafsmeer gebeurd, hm?quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En wij moeten Manfeletto geloven op zijn blauwe ogen?
Zestien.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hoeveel treinrampen zijn er afgelopen jaar op Watergraafsmeer gebeurd, hm?
Nou goed, dat een machinist 250 rijdt in de sneeuw, de trein stil valt, de trein gereset wordt en vervolgens weer 250 km/h gaat rijden kan ik me nog wel voorstellen. Maar zoals de bron tweet en een reactie daarop al laten blijken klinkt het meer als lulkoek.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En wij moeten Manfeletto geloven op zijn blauwe ogen?
twitter:_RubenEg twitterde op dinsdag 17-09-2013 om 11:57:13"Beveiliging Fyra voorkwam treinramp". Het Europese ERTMS-systeem heet dat. http://t.co/JV3KtSjtdl reageer retweet
twitter:lucrosrailway twitterde op dinsdag 17-09-2013 om 16:52:34@_RubenEg @mijvoorbeterov nee hoor, ETCS ERTMS remt niet bij slip... En bovendien heeft zelfs de fyra geen gaspedaal... reageer retweet
Okee dan:quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:19 schreef b2py het volgende:
Toch zit er in dikke klodder overdrevenheid vaak nog wel een kern van waarheid helaas.
klopt. Maar door de brakke software van de boordcomputer wist je nooit wanneer een storing nu echt was of dat het een loze melding betrof waar later nog wel eens naar gekeken kon wordenquote:Op dinsdag 17 september 2013 17:19 schreef b2py het volgende:
Toch zit er in dikke klodder overdrevenheid vaak nog wel een kern van waarheid helaas.
Mijn opmerking ging niet specifiek over dit artikel overigens, maar ik kan het niet anders met je eens zijnquote:Op dinsdag 17 september 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Maar door de brakke software van de boordcomputer wist je nooit wanneer een storing nu echt was of dat het een loze melding betrof waar later nog wel eens naar gekeken kon worden
ik weet het. Ook bij interviews pakken ze vaak de meest spraakmakende quote eruit om de titel mee te maken, terwijl dit vrijwel nooit de lading dektquote:Op dinsdag 17 september 2013 17:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Mijn opmerking ging niet specifiek over dit artikel overigens
Ik volg dit niet zo maar is dit positief of negatief?twitter:MH_ExDir_EIM twitterde op dinsdag 17-09-2013 om 17:41:46A stunning number of 2000 amendments were submitted for the 4th Railway Package. Keen to see the changes in the EC proposals ! reageer retweet
Niets voor de NS. Laat een los consortium van bouwers en ervaren hogesnelheidsexploiteurs dat maar opzetten..quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:19 schreef daanski82 het volgende:
Betonbaan --> Maglev. Hengelo --> Deventer--> Amersfoort (eindstation). Groningen --> zwolle --> Amersfoort. Dat lijkt me een mooie toekomst voor de NS. Maar helaas komt deze droom niet van de grond
Er gold inderdaad tijdenlang een snelheidsbeperking op dat spoor. Toen de maximale tijdsduur waarin een tijdelijke snelheidsbeperking aanwezig mocht zijn werd overschreden is dit later definitief gemaakt dmv borden en bijbehorende ATB-code. Ben benieuwd of dat ook verwijderd wordt.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was toch ook verzakking van de baan ofzo en dat het afwijkende deel niet goed aansloot op de rest van de baan, waardoor er een snelheidsbeperking op dat spoor gold?
Grinnikquote:Op dinsdag 17 september 2013 18:44 schreef Peter het volgende:
[..]
Niets voor de NS. Laat een los consortium van bouwers en ervaren hogesnelheidsexploiteurs dat maar opzetten..
Ja, zoiets. En de machinist die gister strandde op de brug tussen Dordrecht en Zwijndrecht strandde vandaag bij Geldermalsen rg de Betuweroute. En beide keren heeft hij de TRDL nog gebeld om te waarschuwen dat hij een zware trein mee had.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:13 schreef James1988 het volgende:
TRDL zit een krantje te lezen en laat ARI de rijwegen doen?
Als een TRDL niets doet wordt het standaardplan uitgevoerd. Als je in dat plan door de 40 km/h wissels moet vlak voor een helling dan is het gewoon een verkeerd plan. Dan is de boel op een TRDL afschuiven wel heel makkelijk. Ja, die mag er best op letten maar ik denk ook dat die er vanuit mag gaan dat het standaardplan voldoende goed is.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, zoiets. En de machinist die gister strandde op de brug tussen Dordrecht en Zwijndrecht strandde vandaag bij Geldermalsen rg de Betuweroute. En beide keren heeft hij de TRDL nog gebeld om te waarschuwen dat hij een zware trein mee had.
In Dordrecht kreeg hij gister een rijweg via een paar 40 km/h wissels, en bij Geldermalsen kreeg hij ook niet de gewenste rijweg. Daar was de TRDL druk met een LWB'er (maar wat dat mag betekenen?).
Mooie foto van een in mijn ogen prima trein (perfect voor de Sprinterdiensten die ermee worden uitgevoerd anyhoo).quote:
Is het een gekke gedachte waarom hiervoor een zesje uit de dienstregeling gehaald is? Had een viertje niet dezelfde proeven kunnen doen?quote:
Zes zesjes en vier viertjes worden er gebruikt waarvan alleen deze de drgl is uitgetrokken. En voor die twee bakken hoef je het niet te doen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:48 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Mooie foto van een in mijn ogen prima trein (perfect voor de Sprinterdiensten die ermee worden uitgevoerd anyhoo).
Maar: waarom nemen ze nu een zesje uit dienst voor de ERTMS-testritten i.p.v. een viertje? Een zesje kan in de spits her en der nog wel gebruikt worden, biedt toch net dat beetje extra capaciteit...
De viertjes en zesjes komen uit verschillende fabrieken toch? Wellicht heeft dat er mee van doen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Zes zesjes en vier viertjes worden er gebruikt waarvan alleen deze de drgl is uitgetrokken. En voor die twee bakken hoef je het niet te doen.
je moet alles testen en dat zal ook gaan gebeuren. Wel te laat als je het aan mij vraagt, want het had ook al jaren eerder gekund, maar daar had de NS geen trek in.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:13 schreef Peter het volgende:
[..]
De viertjes en zesjes komen uit verschillende fabrieken toch? Wellicht heeft dat er mee van doen.
dat was m'n mentor, klein wereldjequote:Op dinsdag 17 september 2013 22:47 schreef greavy het volgende:
Ik was er niet bij, dit was wat ik van de machinist begrepen heb.
<knip>
Geen idee.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:13 schreef Peter het volgende:
[..]
De viertjes en zesjes komen uit verschillende fabrieken toch? Wellicht heeft dat er mee van doen.
Verwachting 9:00. Wordt het niet eens tijd om "tijd om de personeelsroosters weer kloppend te krijgen" er bij op te tellen in de informatie? Iets als "We hopen dat rond de avondspits de naweeën van deze storing in het niet vallen bij recentere storingen".quote:Op woensdag 18 september 2013 07:38 schreef Ajaxfan het volgende:
Wisselstoring Zwolle <> Dronten. Gaan wij voor het record van een week geleden?
Nou, vooruit. Voor deze keer dan.quote:Op woensdag 18 september 2013 07:21 schreef wolfrolf het volgende:
Ik reis vandaag met de metro
Mag dat ook?
Vertel eens wat leuks over je reis :-)quote:Op woensdag 18 september 2013 07:21 schreef wolfrolf het volgende:
Ik reis vandaag met de metro
Mag dat ook?
Zie PTA / Treinentopic #629: Blauw en verder. Staat het uitgelegdquote:Op woensdag 18 september 2013 09:57 schreef bleiblei het volgende:
Weet hier iemand waarom ze vorige week ineens de treinen van Eindhoven naar Tilburg en weer terug midden in het seizoen ineens een paar min later laten vertrekken?
Op Eindhoven komt de trein om 30 aan en vertrekt pas om 35, terwijl de trein naar Amsterdam gewoon om 32 vertrekt.
En andersom dacht ik dat ze dat gedaan hadden vanwege de goederentrein die er altijd voor zit in de spits waardoor die altijd een paar min vertraging heeft, maar dat gebeurt nog steeds.
Is ook verder naar mijn weten geen communicatie ofzo over geweest.
Verwachting al 13:30 inmiddels. Gaat weer lekker.quote:Op woensdag 18 september 2013 07:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Verwachting 9:00. Wordt het niet eens tijd om "tijd om de personeelsroosters weer kloppend te krijgen" er bij op te tellen in de informatie? Iets als "We hopen dat rond de avondspits de naweeën van deze storing in het niet vallen bij recentere storingen".
ah! Lurk ik toch niet genoegquote:Op woensdag 18 september 2013 10:05 schreef Peter het volgende:
[..]
Zie PTA / Treinentopic #629: Blauw en verder. Staat het uitgelegd.
zal ik ook een reisverslag doen over mijn reis vandaag? 30 minuten in de trein gezeten.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Vertel eens wat leuks over je reis :-)
En gefixed.quote:Op woensdag 18 september 2013 07:38 schreef Ajaxfan het volgende:
Wisselstoring Zwolle <> Dronten. Gaan wij voor het record van een week geleden?
Dat is eerder dan gepland, nicequote:Op woensdag 18 september 2013 06:56 schreef b2py het volgende:
Vanaf vier november gaat de pimpel weer door vanaf Hannover naar Spandau en Berlijn.
Er stond in dit geval een stop te "Sgra" of "Sgrbr" op het dienstkaartje.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:05 schreef mc3347 het volgende:
Ik vind het zeer opvallend dat het OM stelt dat op onze dienstkaartjes te zien is waar we rode seinen kunnen verwachten.
Dat staat namelijk nergens aangegeven. De dienstregelingstops: Ja, de doorrijpunten: Ja, maar ze kunnen NOOIT op een dienstkaartje zetten waar ik voor de rooie loop......
Edit: Volgens dit bericht
Daar moet je ook helemaal niet lopen. Gewoon lekker met de trein gaanquote:
Ik vind het een smerige heksenjacht. Ik zal na overleg met mijn mensen ook wel even uitleggen, waarom.quote:Op woensdag 18 september 2013 14:57 schreef Peterselieman het volgende:
Het OM wil de machiniste vervolgen die vorig jaar bij Amsterdam een rood sein miste en zo de dodelijke treinbotsing veroorzaakte
http://nos.nl/artikel/552642-machinist-treinongeluk-vervolgd.html
Nou nou nou Oplopers. Dat die dame misschien niet moeders mooiste is, okee. Dat kan. Maar vind je dit nodig?quote:Op woensdag 18 september 2013 17:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik vind het een smerige heksenjacht. Ik zal na overleg met mijn mensen ook wel even uitleggen, waarom.
zo stellig wil ik het niet noemen, maar bij spoorongevallen zijn altijd veel achterliggende omstandigheden die meespelen en een machinist zal nooit met opzet een rood sein gaan negeren.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik vind het een smerige heksenjacht. Ik zal na overleg met mijn mensen ook wel even uitleggen, waarom.
Wordt iedere veroorzaker op de weg van een dodelijk ongeval dan vervolgd? Geloof ik niets van.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:58 schreef dennistd het volgende:
Maar goed, is er een reden waarom een automobilist die per ongeluk een rood stoplicht negeerde waardoor hij op het kruispunt een auto ramt waarin een dode valt niet vervolgd zou moeten worden?
In principe mag het OM iemand vervolgen zodra er letsel of erger optreed na een ongeluk. In ieder geval in autoverkeer. Dan moet het ongeluk wel verwijtbaar zijn, maar zelfs dan gebeurt dat zelden daar vrijwel niemand voor zijn of haar plezier een ander kapot rijd.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:04 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wordt iedere veroorzaker op de weg van een dodelijk ongeval dan vervolgd? Geloof ik niets van.
Nee, als die mcn nu grove opzet had gepleegd, dan lag het anders.
Sneak preview van een stukje van onze conceptreactie:
Voor wat betreft dat telefoneren merkt Voor Beter OV op, dat de machiniste bezig was, de verkeersleiding door te geven dat van een andere trein een achterlicht kapot was. Zo’n veiligheidskwestie is een heel ander gespreksonderwerp dan in een telefoontje met het thuisfront over de vraag of er morgen spruitjes of bloemkool op het menu zullen staan. In dat laatste geval (een onnodig privé-telefoontje dus) was vervolging wél op zijn plaats geweest.
Zeer mee eens. En inderdaad: ProRail blijft lekker buiten schot. Dat is ook de strekking van ons persbericht, dat je hier vindt:quote:Op woensdag 18 september 2013 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het érg makkelijk om alles maar op het conto van de mcn af te schuiven. Natuurlijk ben je eindverantwoordelijk voor de trein, maar kom op man. Alsof die vrouw het niet lastig zat heeft. Onder haar bestuur is er iemand overleden en zijn er talloze gewonden gevallen. Van opzet is geen sprake. Ik vind dit maar laf..
Maar natuurlijk. Da's gezichtsverlies voor prorail. Wie boeit die ene mcn nou? Volgens mij wordt er letterlijk zo gedachtquote:Op woensdag 18 september 2013 18:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zeer mee eens. En inderdaad: ProRail blijft lekker buiten schot. Dat is ook de strekking van ons persbericht, dat je hier vindt:
http://www.voorbeterov.nl/120421.php
Eens. Maar de schuld aan één individu geven is zo gemakkelijk.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In principe mag het OM iemand vervolgen zodra er letsel of erger optreed na een ongeluk. In ieder geval in autoverkeer. Dan moet het ongeluk wel verwijtbaar zijn, maar zelfs dan gebeurt dat zelden daar vrijwel niemand voor zijn of haar plezier een ander kapot rijd.
Ik vind het érg makkelijk om alles maar op het conto van de mcn af te schuiven. Natuurlijk ben je eindverantwoordelijk voor de trein, maar kom op man. Alsof die vrouw het niet lastig zat heeft. Onder haar bestuur is er iemand overleden en zijn er talloze gewonden gevallen. Van opzet is geen sprake. Ik vind dit maar laf..
Spanje komt bovendrijven, dát is verwijtbaar nalatig. Als de NS/Prorail dit soort problemen niet meer wil hebben moeten ze maar opschieten met ETCS
Waarom is de top nalatig als de machinist een fout maakt waarop ze zelfs extra geattendeerd is?quote:Op woensdag 18 september 2013 19:12 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens:
http://www.om.nl/actueel/(...)aakstraf-machiniste/
Extra schofterig vind ik deze passage: " Daarmee hebben beide organisaties artikel 7 van de Beheersconcessie hoofdspoorweginfrastructuur overtreden. Deze overtreding kan niet strafrechtelijk worden vervolgd. In het bestuursrechtelijk domein is overigens reeds actie ondernomen: zowel ProRail als de NS is onder verscherpt toezicht gesteld van de ILT."
Dus de top wordt niet vervolgd, maar de uitvoerende wel? Onaanvaardbaar.
Het gevolg hiervan kan trouwens zijn, dat machinisten gaan weigeren om te rijden zodra er ook maar het geringste risico op de loer ligt, qua planning etc. En dan hebben ze nog gelijk ook. met dank aan het OM. Is de reiziger weer fijn de lul.
Door het planningtechnisch overtreden van de zorgplicht in de spoorwegwet.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom is de top nalatig als de machinist een fout maakt waarop ze zelfs extra geattendeerd is?
Mja. Als je verstandelijk zwaar gehandicapt bent, kun je altijd nog bij het OM gaan werken...quote:Op woensdag 18 september 2013 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Individuen hebben een kop die kan rollen. Instanties niet. Altijd zo geweest trouwens.
quote:Op woensdag 18 september 2013 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Individuen hebben een kop die kan rollen. Instanties niet. Altijd zo geweest trouwens.
Ik moet hier om lachen, maar eigenlijk is het gewoon diep en dieptriest.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mja. Als je verstandelijk zwaar gehandicapt bent, kun je altijd nog bij het OM gaan werken...
de telefoon opnemen is een keuze ook als het je werktelefoon is.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:12 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens:
http://www.om.nl/actueel/(...)aakstraf-machiniste/
Extra schofterig vind ik deze passage: " Daarmee hebben beide organisaties artikel 7 van de Beheersconcessie hoofdspoorweginfrastructuur overtreden. Deze overtreding kan niet strafrechtelijk worden vervolgd. In het bestuursrechtelijk domein is overigens reeds actie ondernomen: zowel ProRail als de NS is onder verscherpt toezicht gesteld van de ILT."
Dus de top wordt niet vervolgd, maar de uitvoerende wel? Onaanvaardbaar.
Het gevolg hiervan kan trouwens zijn, dat machinisten gaan weigeren om te rijden zodra er ook maar het geringste risico op de loer ligt, qua planning etc. En dan hebben ze nog gelijk ook. met dank aan het OM. Is de reiziger weer fijn de lul.
Maar zoals MVBOV in het persbericht ook benadrukt: het ene telefoontje is het andere niet.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:35 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de telefoon opnemen is een keuze ook als het je werktelefoon is.
dat kan voorkomen ja. Maar we hebben het in dit geval niet over iemand die een rijbewijs heeft gehaald bij een pakje boter, maar over iemand die een gedegen opleiding heeft genoten en nooit zomaar in de fout zal gaan.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:58 schreef dennistd het volgende:
Maar goed, is er een reden waarom een automobilist die per ongeluk een rood stoplicht negeerde waardoor hij op het kruispunt een auto ramt waarin een dode valt niet vervolgd zou moeten worden?
Plus: Verschil "Kiezen te bellen" :: "gebeld worden"quote:Op woensdag 18 september 2013 19:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar zoals MVBOV in het persbericht ook benadrukt: het ene telefoontje is het andere niet.
Dan had er helemaal niets kunnen rijden. De veiligste trein is geen trein, al kun je daar bij de V250 nog vraagtekens bij zetten, omdat ze zelfs stilstaand niet veilig waren.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Then again, als ik me even van hetzelfde opportunistische huichelachtige gedrag als het OM mag bedienenAls Prorail gewoon veel eerder en veel sneller al die wissels gesaneerd had, hadden die treinen nooit op hetzelfde spoor terecht kunnen komen! How'bout THAT!
Met minder wissels hoeft er ook minder onderhoud uitgevoerd te worden, minder buitendienststellingen dus een hogere beschikbaarheid. Hé, daar had je even niet aan gedachtquote:Op woensdag 18 september 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Then again, als ik me even van hetzelfde opportunistische huichelachtige gedrag als het OM mag bedienenAls Prorail gewoon veel eerder en veel sneller al die wissels gesaneerd had, hadden die treinen nooit op hetzelfde spoor terecht kunnen komen! How'bout THAT!
Je versterkt alleen maar mijn punt. Prorail is de grote faler hier. En niet poppetje X of poppetje Y op de bok van een stuk ijzer dat veroordeeld is tot een catastrofaal falende infra-compleximadness.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Met minder wissels hoeft er ook minder onderhoud uitgevoerd te worden, minder buitendienststellingen dus een hogere beschikbaarheid. Hé, daar had je even niet aan gedacht
Er heeft geen infra gefaald. De machinist heeft gefaald doordat zij niet gestopt is voor rood.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je versterkt alleen maar mijn punt. Prorail is de grote faler hier. En niet poppetje X of poppetje Y op de bok van een stuk ijzer dat veroordeeld is tot een catastrofaal falende infra-compleximadness.
Zo kan ik het ook bolle. Die reiziger heeft gefaald. Als die gewoon door was blijven ademen was er niks aan de hand geweest.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Er heeft geen infra gefaald. De machinist heeft gefaald doordat zij niet gestopt is voor rood.
Wat is de kerncompetentie van het beroep machinist? Bij groen doorrijden, bij geel afremmen en bij rood stoppen. De rest zijn randvoorwaarden.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo kan ik het ook bolle. Die reiziger heeft gefaald. Als die gewoon door was blijven ademen was er niks aan de hand geweest.
NADENKEN
er had ATB-Vv kunnen of eigenlijk moeten liggen, aangezien het beschikbaar was en voor deze werkzaamheden haar dienst had kunnen bewijzenquote:Op woensdag 18 september 2013 20:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Er heeft geen infra gefaald. De machinist heeft gefaald doordat zij niet gestopt is voor rood.
Maar die lag er niet. Er kan dus niet gezegd worden dat de infra gefaald heeft. Verder is zo'n sein in de normale dienstregeling geen extreem risicovol sein dus logischerwijs niet meegenomen in het vv programma.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er had ATB-Vv kunnen of eigenlijk moeten liggen, aangezien het beschikbaar was en voor deze werkzaamheden haar dienst had kunnen bewijzen
Wat is de kerncompetentie van de mens? Ademhalen toch of niet?quote:Op woensdag 18 september 2013 20:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat is de kerncompetentie van het beroep machinist? Bij groen doorrijden, bij geel afremmen en bij rood stoppen. De rest zijn randvoorwaarden.
Ja, en als je de kerncompetentie niet beheerst zal je dus niet meer meedoen.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is de kerncompetentie van de mens? Ademhalen toch of niet?
Nee dat argument snijdt geen hout, en dat van jou dus ook niet
"Kerncompetentie"quote:Op woensdag 18 september 2013 20:24 schreef b2py het volgende:
NS.nl heeft een zoekfunctie!!!
http://www.ns.nl/
quote:Op woensdag 18 september 2013 20:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
"Kerncompetentie"
Er zijn geen resultaten gevonden.
Gelukkig zijn we van die k*t-Eva af die je standaard kreeg.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:24 schreef b2py het volgende:
NS.nl heeft een zoekfunctie!!!
http://www.ns.nl/
Dat zeg ik ook niet. De bestaande infra heeft zijn werk gedaan. Prorail heeft gefaald in het bijtijds "afschalen" van de infra, waardoor dit ongeval mogelijk geworden is.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar die lag er niet. Er kan dus niet gezegd worden dat de infra gefaald heeft.
Bestaat zoiets ja? Een groep "extreem risicovolle seinen"? Tof. Als je al weet dat het SEIN risicovol nee wacht EXTREEM risicovol is. Om dan een machinist maar de schuld te geven. Of, als het blijkbaar geen extreem risicovol sein is, om het maar niet van VV te voorzien.quote:Verder is zo'n sein in de normale dienstregeling geen extreem risicovol sein dus logischerwijs niet meegenomen in het vv programma.
het had vanwege de werkzaamheden wel gekund, omdat er een nieuw tijdelijk gevaarpunt gecreëerd werd. Het zegt idd niet dat de infra gefaald heeft, maar ik wijs alleen op de mogelijkheid dat het veiliger had gekundquote:Op woensdag 18 september 2013 20:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar die lag er niet. Er kan dus niet gezegd worden dat de infra gefaald heeft. Verder is zo'n sein in de normale dienstregeling geen extreem risicovol sein dus logischerwijs niet meegenomen in het vv programma.
Precies. Die reiziger moet gestraft worden. Ik stel voor dat we het lijk opgraven, verkrachten, in honderd stukken snijden, erop spugen, er op gaan springen alsof het een beeldje op de rommelmarkt is, en het dan in de brand steken en de as naar de maan schieten. Dat zal d'r leren verdomme kutwijf. Beetje stoppen met ademhalen WAT DENK JE WELquote:Op woensdag 18 september 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, en als je de kerncompetentie niet beheerst zal je dus niet meer meedoen.
Gastquote:Op woensdag 18 september 2013 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Die reiziger moet gestraft worden. Ik stel voor dat we het lijk opgraven, verkrachten, in honderd stukken snijden, erop spugen, er op gaan springen alsof het een beeldje op de rommelmarkt is, en het dan in de brand steken en de as naar de maan schieten. Dat zal d'r leren verdomme kutwijf. Beetje stoppen met ademhalen WAT DENK JE WEL
dit zijn juist vragen die je EVA had kunnen stellenquote:Op woensdag 18 september 2013 20:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we van die k*t-Eva af die je standaard kreeg.
Wanneer gaan we weer bier wegtikken?quote:Op woensdag 18 september 2013 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, klinkt dat niet erg realistisch? Toch is het niet veel minder realistisch dan wat er nu gebeurt. Okee, wel een beetje.
je draaft een beetje door, vriendquote:Op woensdag 18 september 2013 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Die reiziger moet gestraft worden. Ik stel voor dat we het lijk opgraven, verkrachten, in honderd stukken snijden, erop spugen, er op gaan springen alsof het een beeldje op de rommelmarkt is, en het dan in de brand steken en de as naar de maan schieten. Dat zal d'r leren verdomme kutwijf. Beetje stoppen met ademhalen WAT DENK JE WEL
EVA is er nog hoor! Maar ook die is vernieuwd, werkt een stuk sneller bij mij althans.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we van die k*t-Eva af die je standaard kreeg.
Je meent hetquote:Op woensdag 18 september 2013 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je draaft een beetje door, vriend
Hey, als Danny zijn infra niet afschaalt...quote:Op woensdag 18 september 2013 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je draaft een beetje door, vriend
Moeten we zeker naar dat Heerhugovaniemi van jequote:Op woensdag 18 september 2013 20:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Wanneer gaan we weer bier wegtikken?
Nee hoor, we wilden nog een FLIRT tour gaan doen, met uiteraard pimpelend terug!quote:Op woensdag 18 september 2013 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moeten we zeker naar dat Heerhugovaniemi van je
Je googlet nog steeds, zoekfunctie is geïmplementeerd aan de hand van Google Softwarequote:Op woensdag 18 september 2013 20:36 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
EVA is er nog hoor! Maar ook die is vernieuwd, werkt een stuk sneller bij mij althans.
https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent/
Maar wel top dat er een standaard zoekfunctie is, hoef ik niet meer te googelen.
Hoe stel je je dat voor precies?quote:Op woensdag 18 september 2013 20:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee hoor, we wilden nog een FLIRT tour gaan doen, met uiteraard pimpelend terug!
er is juist weer wat bijgekomen in de vorm van een nieuwe SSDquote:Op woensdag 18 september 2013 20:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hey, als Danny zijn infra niet afschaalt...
Klaasje is fan van FLIRT's, maar heeft er nog nooit ingezeten. Dus stelde onze krullenman voor om een FLIRT tour te gaan maken op een zaterdag. Venlo grens over denk ik of wellicht wat dichterbij. Altijd wat te regelen en dan wat FLIRT's rijden.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe stel je je dat voor precies?
Zie je die sterretjes naast mijn naam? Ik betaal genoeg infraheffingquote:Op woensdag 18 september 2013 20:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hey, als Danny zijn infra niet afschaalt...
Met kleine letters geldt dat ook voor mijquote:Op woensdag 18 september 2013 20:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Klaasje is fan van FLIRT's, maar heeft er nog nooit ingezeten.
quote:Op woensdag 18 september 2013 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met kleine letters geldt dat ook voor mij
quote:Op woensdag 18 september 2013 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
En KISS heb ik ook alleen maar uit de verte gezien
Zegge, mag ik ook mee?quote:Op woensdag 18 september 2013 20:42 schreef b2py het volgende:
[..]
[..]![]()
We gaan wel even zien. Doel was begin oktober, mijn dagkaart is geldig t/m de 17e. We'll see.
Ja, het goederenvervoer in het land heeft 3 dagen stil gelegen. Voor één foto. Want als iemand van het spoor het wil, dan kan ineens allesquote:
Overigens heeft ILT niet voor niets geconcludeerd dat ProRail is tekortgeschoten in zijn zorgplicht. Dus.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het had vanwege de werkzaamheden wel gekund, omdat er een nieuw tijdelijk gevaarpunt gecreëerd werd. Het zegt idd niet dat de infra gefaald heeft, maar ik wijs alleen op de mogelijkheid dat het veiliger had gekund
Ja. En dus? Aai over de bol, 10 minuten schoffeldienst en doorbroddelen maar. En vervolgens ZO'N bek dat er een Persoon Schuldig is en Vervolgd moet worden. Sterk hoorquote:Op woensdag 18 september 2013 21:41 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Overigens heeft ILT niet voor niets geconcludeerd dat ProRail is tekortgeschoten in zijn zorgplicht. Dus.
Vanuit de trein ziet het er een stuk kleiner uitquote:Op woensdag 18 september 2013 21:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zo, dat is best groot daar.
uhu. Kijfhoek heeft 43 verdeelsporen waarop geheuveld kan worden (alle 43 verdeelsporen met railremmen enz. uitgerust) en dan nog 10 vertreksporen (tijdelijke opstelsporen voor treinen die wachten op vertrek) op de Kijfhoek Zuid. Op de Kijfhoek Noord heb je vervolgens ook nog 14 aankomstsporen (ook opstelsporen, maar ze hebben daar een andere naam aan gegeven).quote:Op woensdag 18 september 2013 21:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Vanuit de trein ziet het er een stuk kleiner uit
RE2 Wismar-Cottbusquote:Op woensdag 18 september 2013 22:20 schreef James1988 het volgende:
Waar in West-Duitsland rijdt dan ergens een KISS?
Freilassing - Salzburg om te beginnen.quote:Op woensdag 18 september 2013 22:20 schreef James1988 het volgende:
Waar in West-Duitsland rijdt dan ergens een KISS?
Maakt niet uit. West-Duitsland heeft nooit bestaan sinds hij kon poepenquote:Op woensdag 18 september 2013 22:23 schreef greavy het volgende:
[..]
RE2 Wismar–Cottbus
RE4 Stendal–Jüterbog
Tzt ook op RE Luxemburg-Trier–Koblenz en RE Braunschweig–Rheine/Bielefeld
Edit: Ik las ut ff verkeerd, had "west" gemist
Zullen we er dan meteen een weekendretourtje naar Wenen van maken?quote:Op woensdag 18 september 2013 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Freilassing - Salzburg om te beginnen.
quote:Op woensdag 18 september 2013 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maakt niet uit. West-Duitsland heeft nooit bestaan sinds hij kon poepen
Neuh CNL München is genoeg. kan je ook nog leuk naar Berchtesgaden en zo.quote:Op woensdag 18 september 2013 22:26 schreef James1988 het volgende:
Zullen we er dan meteen een weekendretourtje naar Wenen van maken?
IC-dienst Wenen - Freilassing is ook KISS ja.quote:Op woensdag 18 september 2013 22:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zullen we er dan meteen een weekendretourtje naar Wenen van maken?
GRUWEL DUBBELDEKSMAT GREAVYquote:Op woensdag 18 september 2013 22:28 schreef greavy het volgende:
[..]
IC-dienst Wenen - Freilassing is ook KISS ja.
betaal je ook eens voor je genot, net als iedereen.quote:Op woensdag 18 september 2013 22:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb geen vrij reizen in de BRD.
Ik vind dit er best wel netjes uitzien: WESTbahn Interiorquote:Op woensdag 18 september 2013 22:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Moet wel veel moeite kosten voor die meuk om het VIRM te overtreffen, nietwaar?
spul van Stadler he, dus dan is de kwaliteit dik in ordequote:Op woensdag 18 september 2013 22:39 schreef greavy het volgende:
De RE-versie zal wel wat meer uitgekleed zijn, maar het zal vast goede meuk zijn
Die bruine in het midden stond dus zondag in Amersfoort.quote:Op woensdag 18 september 2013 21:11 schreef greavy het volgende:
Vroegah:
[ afbeelding ]
Foto's: Peter de Waard
[ afbeelding ]
Goed bezigquote:Op donderdag 19 september 2013 01:49 schreef GlenSpey het volgende:
Vandaag voor de eerste keer een rijdende dienst gehad. Heerlijk rondje door t land gemaakt met een 1700/ICR, ICM, SGM en DDZ. Supertoffe ervaring
Ben benieuwd wat er zo dringend isquote:Dringende herstelwerkzaamheden, Rotterdam-Utrecht zeer beperkt treinverkeer
Melding donderdag 19 september 2013, 10:15 uur:
Oorzaak: Dringende herstelwerkzaamheden
Dringende herstelwerkzaamheden
Geen intercity's tussen Rotterdam en Utrecht
Tussen 12.00 en 13.30 uur
* Rotterdam-Amersfoort v.v. omreizen via Schiphol * Rotterdam-Utrecht v.v. omreizen via Den Haag
Ik kijk even bij www.railpro.nl of daar iets staat, breekt mijn klomp, moet je maar eens op klikken wat is dat nu weer?quote:Op donderdag 19 september 2013 10:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er zo dringend is
dat wat bij Nieuwekerk het vervangen van een stuk spoor dat toch nog niet helemaal versleten bleek te zijnquote:Op donderdag 19 september 2013 10:58 schreef b2py het volgende:
Hadden we dat vorig jaar ook al niet?
Que?quote:Op donderdag 19 september 2013 11:05 schreef bork het volgende:
[..]
Ik kijk even bij www.railpro.nl of daar iets staat, breekt mijn klomp, moet je maar eens op klikken wat is dat nu weer?![]()
je bedoelt die gezonde ballasttrein? Niets speciaals aan toch? Het is een enorm stofgeval en het is goed om te kijken of dat iets minder kanquote:Op donderdag 19 september 2013 11:05 schreef bork het volgende:
[..]
Ik kijk even bij www.railpro.nl of daar iets staat, breekt mijn klomp, moet je maar eens op klikken wat is dat nu weer?![]()
Nee dat bedoel ik niet, ik krijg: http://www.voestalpine.com/railpro/nl/ te zien bij www.prorail.nl.quote:Op donderdag 19 september 2013 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je bedoelt die gezonde ballasttrein? Niets speciaals aan toch? Het is een enorm stofgeval en het is goed om te kijken of dat iets minder kan
Ja dat begrijp ik nu wel, ik had er alleen nog nooooooooit van gehoord, beroerde naam btwquote:Op donderdag 19 september 2013 13:15 schreef b2py het volgende:
Voestalpine is het moederbedrijf van RailPro.
Gaat dat niet gewoon om materieel dat ergens in het land staat voor werkzaamheden vannacht? Niet dat ik de voorraad heb kunnen vinden op die site...quote:Op donderdag 19 september 2013 13:17 schreef bork het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik nu wel, ik had er alleen nog nooooooooit van gehoord, beroerde naam btw.
Wel handig om te zien wat ze op voorraad hebben, ze moeten van nogal wat dingen er 1 hebben maar de werkelijke voorraad staat op 0, gaat lekker daar.
Hier staat de lijst -> http://www.voestalpine.co(...)-_Railstocklijst.pdfquote:Op donderdag 19 september 2013 13:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Gaat dat niet gewoon om materieel dat ergens in het land staat voor werkzaamheden vannacht? Niet dat ik de voorraad heb kunnen vinden op die site...
Gelukkig, ik was al bang dat een lokale marketeer dit bedacht had.quote:Op donderdag 19 september 2013 13:28 schreef b2py het volgende:
Voestalpine is de grootste Europese bouwer van spooronderdelen. Zit in Linz in Oostenrijk en heeft meer dan 40.000 werknemers.
Is van 2 augustus :pquote:Op donderdag 19 september 2013 14:23 schreef bork het volgende:
[..]
Hier staat de lijst -> http://www.voestalpine.co(...)-_Railstocklijst.pdf
Ik stel voor dat we Nieuwekerk afschaffen.quote:Op donderdag 19 september 2013 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat wat bij Nieuwekerk het vervangen van een stuk spoor dat toch nog niet helemaal versleten bleek te zijn
Dit jaar was het zelfs, 25 februari.quote:Op donderdag 19 september 2013 16:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we Nieuwekerk afschaffen.
Absoluut en die brand enkele jaren geleden heeft de STAR ook niet geholpen. Gelukkig hebben ze toen de schouders er onder gezet en de Rus snel op kunnen lappen en ook weer de hal vernieuwd.quote:Op donderdag 19 september 2013 21:25 schreef dennistd het volgende:
Maar goed: het staat er in elk geval nog, dat is al wat. Helaas is er nergens geld om al het materieel op te knappen. En goederenwagens leveren nou eenmaal geen geld op (althans, niet direct zoals rijtuigen waarin je mensen kunt vervoeren)
Wat kan prorail dat nou schelen? Die hebben niks met reizigers te makenquote:Op donderdag 19 september 2013 21:35 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden op elkaar afstemmen: Apeldoorn - Deventer én Almere - Weesp eruit gooien, tegelijk. Handig hoor, worden de treinen gezellig druk op de Veluwelijn. Want die zijn tot nu toe allen met max. 10 bakken ICM of 8 bakken VIRM ingelegd ....
Is dat inclusief ETCS level 3?quote:Op donderdag 19 september 2013 23:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Voor de liefhebber.
http://www.simuwelt.de/game/schwebebahn-simulator-2013
Die van de ene kant van mijn slaapkamer naar de andere kant van de slaapkamer.. Conclusie: spoor door modelspoor vervangen. Dat is tenminste wel betrouwbaar.quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:06 schreef Peter het volgende:
Welke intercity's rijden er dit weekend wel normaal?
Zou het ooit een keer een weekend mogelijk worden normaal te reizen tussen Utrecht - Den Bosch - Tilburg/Eindhovenquote:Op donderdag 19 september 2013 23:50 schreef _JdM_ het volgende:
Tilburg/'s Hertogenbosch-Eindhoven : geen treinen Boxtel-Eindhoven.
Zaterdag en zondag
-IC Alkmaar-Maastricht is opgeheven tussen 's Hertogenbosch-Maastricht en rijdt Alkmaar/Amsterdam C-'t Hertogenbosch Tussen Sittard-Maastricht rijdt een vervangende IC.
-IC Den Haag C-Venlo is opgeheven tussen Boxtel-Eindhoven. Er rijdt een deel Den Haag-Boxtel en Eindhoven-Venlo.
-IC schiphol-Heerlen is opgeheven tussen Boxtel-Eindhoven (en Hoensbroek-Heerlen). Er rijdt een deel Schiphol-Boxtel en een deel Eindhoven-Hoensbroek. Wordt gesplitst en gecombineerd te Sittard met de vervangende IC Sittard-Maastricht.
-Sprinter Tilburg Universiteit-Eindhoven is opgeheven tussen Boxtel-Eindhoven.
-Sprinter 's Hertogenbosch-Deurne is opgeheven tussen Boxtel-Eindhoven. Er rijdt een deel 's Hertogenbosch-Boxtel en een deel Eindhoven-Deurne.
Sinds wanneer bemoeien jullie je met wat de SS in Hattem heeft gedaan?quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:51 schreef DriekOplopers het volgende:
ProRail heeft desgevraagd naar MVBOV gereageerd op vragen over SS Hattemerbroek. Naast de al eerder op prorail.nl verschenen algemene teksten (die wij dus uit de verklaring hebben gesloopt), heeft ProRail eigenlijk weinig te melden en wordt (begrijpelijkerwijze) gekozen voor een formele opstelling.
Oordeel zelf: http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Typo verhercorrigeerd.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:02 schreef Viezze het volgende:
Sinds wanneer bemoeien jullie je met wat de SS in Hattem heeft gedaan?
Ze hebben tot begin jaren '00 in Deventer gereden.quote:Op donderdag 19 september 2013 21:08 schreef Doc__Zenith het volgende:
Waar hebben ze dat groene VAM-ding in Amersfoort trouwens vandaan getoverd? De laatste keer dat ik die zag was in 1995 in Zwolle op spoor 2 denk ik...
Ik als spoorleek denk dan, hé er staat er 1 te niksen op bokkeduinen, koppel die dan ff aan in de morgen...quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:42 schreef Bitlord het volgende:
Dat kan niet is geen materieel voor. En een extra stel aanschaffen voor een spitsrit per dag is voor een kleine spoorvervoerder als Connexxion een beetje lastig.
Hoogstens zouden ze een extra bus Amersfoort - Hoevelaken kunnen laten rijden om het iets te verzachten. Probleem is dan weer dat daar een andere busvervoerder rijdt, namelijk Syntus.
Een paar jaar geleden liet Veolia ook extra bussen rijden Boxmeer - Nijmegen om de druk op de volle spitsritten op de Maaslijn iets te verzachten.
De bus is ook niet echt een optie in de spits, die staat ongeveer een uur in de file op dat stukje.quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:42 schreef Bitlord het volgende:
Hoogstens zouden ze een extra bus Amersfoort - Hoevelaken kunnen laten rijden om het iets te verzachten. Probleem is dan weer dat daar een andere busvervoerder rijdt, namelijk Syntus.
Een rijtuig aankoppelen op de eindpunten geen optie?quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:42 schreef Bitlord het volgende:
Dat kan niet is geen materieel voor. En een extra stel aanschaffen voor een spitsrit per dag is voor een kleine spoorvervoerder als Connexxion een beetje lastig.
Hoogstens zouden ze een extra bus Amersfoort - Hoevelaken kunnen laten rijden om het iets te verzachten. Probleem is dan weer dat daar een andere busvervoerder rijdt, namelijk Syntus.
Een paar jaar geleden liet Veolia ook extra bussen rijden Boxmeer - Nijmegen om de druk op de volle spitsritten op de Maaslijn iets te verzachten.
En alleen al hierom is aanbesteding gewoon geen goed idee voor het Openbaar Vervoer. Oh jee, belangen van een vervoerder dreigen in de knel te komenquote:Op vrijdag 20 september 2013 13:42 schreef Bitlord het volgende:
Hoogstens zouden ze een extra bus Amersfoort - Hoevelaken kunnen laten rijden om het iets te verzachten. Probleem is dan weer dat daar een andere busvervoerder rijdt, namelijk Syntus.
U reist niet regelmatig in een SGMm? Deesuh sprrrintuh rijd naah elst......en .. nijmeege. Hieehhr kunt u overstappen naarUTRECHT enSHERTOGENBOSCH.quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:28 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in SLT 2426, waarin een andere stem de automatische omroep doet. Waarschijnlijk is dat een budgetgevalletje geweest, want het klinkt ontzettend blikkerig en niet-natuurlijk.
Ook een goede ja. Alsof er tegen een kind van 3 gepraat word.quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:37 schreef Hinder het volgende:
'Reist u met de OV-chipkaart? .... Vergeet dan niet úít te checken.'.
Altijd zo leuk als ik in Zutphen aankom vanuit Ruurlo. "Reizigers voor de trein naar Apeldoorn, Arnhem, Deventer en Hengelo dienen hier over te stappen."quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:37 schreef Hinder het volgende:
'Reist u met de OV-chipkaart? .... Vergeet dan niet úít te checken.'.
Verkapte.. "Kijk mij eens in een V250 hebben gereist"-postquote:Op vrijdag 20 september 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:
Ik heb al jaren geen SGMm meer van binnen gezien.
Ik vond de stem van wijlen Loes van der Schaft best aangenaam om naar te luisteren, duidelijk te verstaan (afgezien van 'Den Haag Holland Spow') en het klonk erg natuurlijk. Dat is voor de stem die ze in SLT 2426 hebben gestopt absoluut niet te zeggen.
De automatische omroep in de V250 was nog erger trouwens
quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Altijd zo leuk als ik in Zutphen aankom vanuit Ruurlo. "Reizigers voor de trein naar Apeldoorn, Arnhem, Deventer en Hengelo dienen hier over te stappen."
Ja. En reizigers voor de trein naar letterlijk ELKE andere bestemming moeten er hier ook uit
Ik denk dat ik op de eerste dag van 't nieuwe studiejaar in dezelfde SLT heb gezeten. Dacht toen even dat ze de stem in alle Sprinters hadden veranderd, maar dit bleek op de terugweg gelukkig niet het gevalquote:Op vrijdag 20 september 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:
Ik heb al jaren geen SGMm meer van binnen gezien.
Ik vond de stem van wijlen Loes van der Schaft best aangenaam om naar te luisteren, duidelijk te verstaan (afgezien van 'Den Haag Holland Spow') en het klonk erg natuurlijk. Dat is voor de stem die ze in SLT 2426 hebben gestopt absoluut niet te zeggen.
De automatische omroep in de V250 was nog erger trouwens
*Steekt zijn hand op*quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Verkapte.. "Kijk mij eens in een V250 hebben gereist"-post
Volgens mij is de stem die je n in SGMm's hoort nog steeds die van Loes van der Schaft, maar aangepast op wens van de familie (zoiets een keer gelezen op Somda geloof ik) klinkt nogal robot-achtig, terwijl je wel kan horen dat het een mens is. Verder gewoon prima materiaal, net als V. (bite mequote:Op vrijdag 20 september 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:
Ik heb al jaren geen SGMm meer van binnen gezien.
Ik vond de stem van wijlen Loes van der Schaft best aangenaam om naar te luisteren, duidelijk te verstaan (afgezien van 'Den Haag Holland Spow') en het klonk erg natuurlijk. Dat is voor de stem die ze in SLT 2426 hebben gestopt absoluut niet te zeggen.
De automatische omroep in de V250 was nog erger trouwens
Afstand.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoe werkt die halte-afroep eigenlijk. Op tijd? Want ik heb meer dan een keer meegemaakt dat het de foute stations afriep of gewoon helemaal niets meer zei
Dat begreep ik natuurlijk ook wel, maar vond 't toen in die bomvolle Sprinters wel lachenquote:
Niet op positie/plaats gok ik, want heb ook vaak zat meegemaakt dat 't bandje bij Rotterdam Centraal op de één of andere manier gereset werd, en voor Blaak 'Den Haag HS' aangekondigd werd.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoe werkt die halte-afroep eigenlijk. Op tijd? Want ik heb meer dan een keer meegemaakt dat het de foute stations afriep of gewoon helemaal niets meer zei
Nów you're thinking with portals! Er staat niet voor niets een dependance van Aperture Science naast Utrecht Centraal.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Die SLT's maken er maar een zootje van. Gaat in elk geval niet op positie inderdaad.
[ afbeelding ]
Ja. Elk goor kut pubermobieltje heeft GPS, maar voor een trein is het te duur. We willen liever niet weten waar ons ijzer uithangt ook, want dan kunnen we ons daar lekker achter verschuilen in voorkomende gevallenquote:Op vrijdag 20 september 2013 19:24 schreef James1988 het volgende:
Het systeem werkt op basis van het ingevoerde treinnummer en de afstand die is afgelegd sinds het vorige haltepunt. Waarom er geen GPS wordt gebruikt weet ik niet (misschien was dat te duur?)
Ja, lijkt me ook twijfelachtig. In 2007 had ik al een smartphone met een ingebouwde, zeer nauwkeurige, GPS-chip. Voor een trein moet dat dan helemaal geen probleem meer zijn.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Elk goor kut pubermobieltje heeft GPS, maar voor een trein is het te duur.
NS heeft al jaren een systeem genaamd 'Track & Trace' waarmee ze kunnen zien waar de treinen precies uithangen. Arriva heeft ook zoiets en publiceert het zelfs op internet (www.treinviewer.nl). Waarom NS/Siemens/Bombardier dat niet zouden doen voor het RIS van een SLT is mij echt een raadsel.quote:We willen liever niet weten waar ons ijzer uithangt ook, want dan kunnen we ons daar lekker achter verschuilen in voorkomende gevallen
De NS is bang dat men de vertragingen in de gaten gaat houden.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook twijfelachtig. In 2007 had ik al een smartphone met een ingebouwde, zeer nauwkeurige, GPS-chip. Voor een trein moet dat dan helemaal geen probleem meer zijn.
[..]
NS heeft al jaren een systeem genaamd 'Track & Trace' waarmee ze kunnen zien waar de treinen precies uithangen. Arriva heeft ook zoiets en publiceert het zelfs op internet (www.treinviewer.nl). Waarom NS/Siemens/Bombardier dat niet zouden doen voor het RIS van een SLT is mij echt een raadsel.
Hebben ze Arriva gevraagd om het te doen? In de bussen hier klinkt de omroep namelijk ook zo belabberdquote:Op vrijdag 20 september 2013 18:28 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in SLT 2426, waarin een andere stem de automatische omroep doet. Waarschijnlijk is dat een budgetgevalletje geweest, want het klinkt ontzettend blikkerig en niet-natuurlijk.
Oh ja en dat men op basis daarvan voor MILJARDEN aan valse frauduleuze clandestiene illegale verboden GtbV claims gaat indienen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:40 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De NS is bang dat men de vertragingen in de gaten gaat houden.
Dat is ook leuk met werkzaamheden, als een serie van een ander staion vertrekt dan normaal. Zoals laatst met de Sprinter almere - Rhenen. Wisselde op Bijlmer van treinnummer waarbij het systerm dacht in Breukelen te zijn, en daarna consequent een paar stations voor bleef lopen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:24 schreef James1988 het volgende:
Het systeem werkt op basis van het ingevoerde treinnummer en de afstand die is afgelegd sinds het vorige haltepunt. Waarom er geen GPS wordt gebruikt weet ik niet (misschien was dat te duur?)
Als de werkelijkheid het kan, dan moet een afgeleide van de werkelijkheid (namelijk "informatie over de werkelijkheid") het ook kunnen. Dus OF iemand had iets verkeerd ingesteld, OF er zit een bug in infoplus. Wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt natuurlijkquote:Op vrijdag 20 september 2013 21:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is ook leuk met werkzaamheden, als een serie van een ander staion vertrekt dan normaal. Zoals laatst met de Sprinter almere - Rhenen. Wisselde op Bijlmer van treinnummer waarbij het systerm dacht in Breukelen te zijn, en daarna consequent een paar stations voor bleef lopen.
bij een slt kun je betrekkelijk eenvoudig wijzigingen invoeren zolang het station in de normale dienstregeling ook in gebruik is.quote:Op vrijdag 20 september 2013 21:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is ook leuk met werkzaamheden, als een serie van een ander staion vertrekt dan normaal. Zoals laatst met de Sprinter almere - Rhenen. Wisselde op Bijlmer van treinnummer waarbij het systerm dacht in Breukelen te zijn, en daarna consequent een paar stations voor bleef lopen.
Beidequote:Op vrijdag 20 september 2013 19:35 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij werkt het Track en Trace-systeem gewoon met bakens die op bepaalde punten gegevens van de trein opvangen
in 1986 is de laatste trein er gepasseerd. Een jaar later is de boel opgeruimdquote:
Ik heb nog wel bewust meegemaakt dat Amsterdam Rai een eindpunt was. Was het voorlaatste binnenlandse kopstation waar je helemaal omheen kon rijden. Het laatste bestaat nog steeds.quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
het vroegste dat ik op treingebied kan herinneren is dat de IC tussen het noorden en Schiphol na Amsterdam CS nog doorging naar Schiphol. De Zuidtak was op dat moment nog niet gereed
je doelt nu op Rhenen?quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb nog wel bewust meegemaakt dat Amsterdam Rai een eindpunt was. Was het voorlaatste binnenlandse kopstation waar je helemaal omheen kon rijden. Het laatste bestaat nog steeds.
Ja, en Utrecht Maliebaan, zo kan ik het ookquote:Op vrijdag 20 september 2013 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eigenlijk was Houten Castellum er vroeger ook eentje
Ja, want langs Castellum reden wel andere treinen, maar die stopten er allemaal niet, daar geen station langs de vrije baan lag, maar slechts op een zijspoortje dat door een apart treintje bediend werd.quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en Utrecht Maliebaan, zo kan ik het ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Wat zou dat moeten zijn? De Hanzelijn had wel een hoop kunnen oplossen trouwens. We zaten op de laatste dag nog met een hoop geklier in Groningen en moesten toen met de Interliner van Zwolle naar lelystad. Nou dat duurde echt like anderhalf uur of zo manquote:
Not really no. Zitten stations tussen. En stations overslaan kan sowieso niet. We hebben zitten denken aan "een verbinding tussen 2 stations die elk minstens 3 buurstations hebben" maar Zwolle - Meppel een boog noemen ging ook nietquote:Op vrijdag 20 september 2013 23:31 schreef V2 het volgende:
Eindhoven - Venlo is dan zeker ook een twijfelgeval?
Ditquote:Op vrijdag 20 september 2013 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal wel iets met het Westelijk Havengebied te maken hebben?
Dat zou kunnen, ik was na dat ik mij binnen melde bij jou nog even in de AH wat drinken gaan halen en toen met mijn vriendin doorgelopen naar huis (Oosterpoort)quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Grappig, zo heb je opeens Monopoly weer op de gsm-r.
Kwam ik jou nou ook net nog tegen bij het hek?
MONO ZIJN JULLIE NOU ZWANGER OF NIET??!!quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:51 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, ik was na dat ik mij binnen melde bij jou nog even in de AH wat drinken gaan halen en toen met mijn vriendin doorgelopen naar huis (Oosterpoort)
Welliicht heb je me zien lopen (2 meter lang, bril en veiligheidstas op de rug)
Welnee man jij bent vier meter veertig plus het peerd van ome Loeksquote:Op vrijdag 20 september 2013 23:51 schreef Monopoly het volgende:
Welliicht heb je me zien lopen (2 meter lang, bril en veiligheidstas op de rug)
dat peerd is oerlelijkquote:Op vrijdag 20 september 2013 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee man jij bent vier meter veertig plus het peerd van ome Loeks
quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat breekt het signalement allerminst
Daar is Eurostar mee bezig...quote:Op vrijdag 20 september 2013 22:48 schreef Doc__Zenith het volgende:
Neem ik eens een keer een HSL in Europa, kom ik in die Eurostar terecht...
Wanneer gaan ze die hondenhokken renoveren?
Het zal vast wel min of meer lukken qua proef. Maar of je er blij mee moet zijn? VIRM in de sprinters Utrecht - Zwolle en "DDZ in Echte IC-Diensten"? Like what? De InterCity Utrecht - Leiden die op 50 hele kilometers 3 S-Bahn haltes overslaat? De InterCity Amsterdam Centraal - Zandvoort die op 27 km Misschien 2, maar anders minstens 1 halte overslaat?quote:Op zaterdag 21 september 2013 00:26 schreef KnightSolaire het volgende:
Wat denken jullie van de praktijkproef met VIRM in enkele Sprinterseries om te kijken of deze de rijtijden halen? O.a. Utrecht - Tiel/Breda en Utrecht - Zwolle zijn de uitverkoren series. Ik gok dat de bedoeling is dat, als de proef succesvol is, dat hiermee het DDZ-materieel vrijgespeeld wordt zodat dat weer daadwerkelijk IC-diensten kan gaan rijden?
Sporenplan heeft de tekeningen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:38 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dit, Verbind het westelijk deel van de Westhaven (Daar zitten veel auto fabrikanten met hun havens) met de rangeer/opstelmeuk aan de Westhavenweg. Om van daaruit richting Centraal te kunnen boemelen.
DDM-1 wordt iig uit de mottenballen gehaald, dit jaar volgens mij nog.quote:Op zaterdag 21 september 2013 00:38 schreef James1988 het volgende:
Brainfart: DDZ op de HSL.
Met de motorbak kun je sowieso niets (lust geen 25 kV, heeft geen ERTMS), maar zou je met de rijtuigen i.c.m. een Traxx iets kunnen? Misschien zelfs om ermee naar Antwerpen/Brussel te rijden?
Het is geen test om te kijken of ze de rijtijden halen (op de 5600 is dat met een VIRM -vooral in de herfst- onmogelijk), maar om te kijken wat de gevolgen zijn als ze onder de minimale halteafstand van 7 kilometer gaan zitten. Iets waar ik overigens nooit van gehoord had, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 21 september 2013 00:26 schreef KnightSolaire het volgende:
Wat denken jullie van de praktijkproef met VIRM in enkele Sprinterseries om te kijken of deze de rijtijden halen? O.a. Utrecht - Tiel/Breda en Utrecht - Zwolle zijn de uitverkoren series. Ik gok dat de bedoeling is dat, als de proef succesvol is, dat hiermee het DDZ-materieel vrijgespeeld wordt zodat dat weer daadwerkelijk IC-diensten kan gaan rijden?
Maar goed, dat is toch echt max 140km/h..quote:Op zaterdag 21 september 2013 01:19 schreef b2py het volgende:
[..]
DDM-1 wordt iig uit de mottenballen gehaald, dit jaar volgens mij nog.
Helemaal duidelijk. Was wel een vrij bizar beeld de eerste keer omdat het vlak na een kruispunt zit.quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:38 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dit, Verbind het westelijk deel van de Westhaven (Daar zitten veel auto fabrikanten met hun havens) met de rangeer/opstelmeuk aan de Westhavenweg. Om van daaruit richting Centraal te kunnen boemelen.
GTST is er niks bij. Wel mooie wending dit.quote:Op zaterdag 21 september 2013 08:10 schreef computergirl het volgende:
Mogelijk al geplaatst
AMSTERDAM -
Fyra blijkt een prima trein
De Fyra is niet het wrak waar NS de trein voor houdt. Dat blijkt uit geheim onderzoek van het onafhankelijke Britse technisch bureau Mott MacDonald, dat door NS zelf werd geraadpleegd, en waarvan de directiesamenvatting in het bezit is van De Telegraaf
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_prima_trein__.html
' Er zijn wel talloze kleine problemen, maar binnen maximaal zeventien maanden is de gehele Fyra-vloot tot een kwalitatief goede trein opgelapt, schrijft Mott.'quote:Op zaterdag 21 september 2013 08:10 schreef computergirl het volgende:
Mogelijk al geplaatst
AMSTERDAM -
Fyra blijkt een prima trein
De Fyra is niet het wrak waar NS de trein voor houdt. Dat blijkt uit geheim onderzoek van het onafhankelijke Britse technisch bureau Mott MacDonald, dat door NS zelf werd geraadpleegd, en waarvan de directiesamenvatting in het bezit is van De Telegraaf
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_prima_trein__.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |