RE2 Wismar-Cottbusquote:Op woensdag 18 september 2013 22:20 schreef James1988 het volgende:
Waar in West-Duitsland rijdt dan ergens een KISS?
Freilassing - Salzburg om te beginnen.quote:Op woensdag 18 september 2013 22:20 schreef James1988 het volgende:
Waar in West-Duitsland rijdt dan ergens een KISS?
Maakt niet uit. West-Duitsland heeft nooit bestaan sinds hij kon poepenquote:Op woensdag 18 september 2013 22:23 schreef greavy het volgende:
[..]
RE2 Wismar–Cottbus
RE4 Stendal–Jüterbog
Tzt ook op RE Luxemburg-Trier–Koblenz en RE Braunschweig–Rheine/Bielefeld
Edit: Ik las ut ff verkeerd, had "west" gemist
Zullen we er dan meteen een weekendretourtje naar Wenen van maken?quote:Op woensdag 18 september 2013 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Freilassing - Salzburg om te beginnen.
quote:Op woensdag 18 september 2013 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maakt niet uit. West-Duitsland heeft nooit bestaan sinds hij kon poepen
Neuh CNL München is genoeg. kan je ook nog leuk naar Berchtesgaden en zo.quote:Op woensdag 18 september 2013 22:26 schreef James1988 het volgende:
Zullen we er dan meteen een weekendretourtje naar Wenen van maken?
IC-dienst Wenen - Freilassing is ook KISS ja.quote:Op woensdag 18 september 2013 22:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zullen we er dan meteen een weekendretourtje naar Wenen van maken?
GRUWEL DUBBELDEKSMAT GREAVYquote:Op woensdag 18 september 2013 22:28 schreef greavy het volgende:
[..]
IC-dienst Wenen - Freilassing is ook KISS ja.
betaal je ook eens voor je genot, net als iedereen.quote:Op woensdag 18 september 2013 22:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb geen vrij reizen in de BRD.
Ik vind dit er best wel netjes uitzien: WESTbahn Interiorquote:Op woensdag 18 september 2013 22:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Moet wel veel moeite kosten voor die meuk om het VIRM te overtreffen, nietwaar?
spul van Stadler he, dus dan is de kwaliteit dik in ordequote:Op woensdag 18 september 2013 22:39 schreef greavy het volgende:
De RE-versie zal wel wat meer uitgekleed zijn, maar het zal vast goede meuk zijn
Die bruine in het midden stond dus zondag in Amersfoort.quote:Op woensdag 18 september 2013 21:11 schreef greavy het volgende:
Vroegah:
[ afbeelding ]
Foto's: Peter de Waard
[ afbeelding ]
Goed bezigquote:Op donderdag 19 september 2013 01:49 schreef GlenSpey het volgende:
Vandaag voor de eerste keer een rijdende dienst gehad. Heerlijk rondje door t land gemaakt met een 1700/ICR, ICM, SGM en DDZ. Supertoffe ervaring
Ben benieuwd wat er zo dringend isquote:Dringende herstelwerkzaamheden, Rotterdam-Utrecht zeer beperkt treinverkeer
Melding donderdag 19 september 2013, 10:15 uur:
Oorzaak: Dringende herstelwerkzaamheden
Dringende herstelwerkzaamheden
Geen intercity's tussen Rotterdam en Utrecht
Tussen 12.00 en 13.30 uur
* Rotterdam-Amersfoort v.v. omreizen via Schiphol * Rotterdam-Utrecht v.v. omreizen via Den Haag
Ik kijk even bij www.railpro.nl of daar iets staat, breekt mijn klomp, moet je maar eens op klikken wat is dat nu weer?quote:Op donderdag 19 september 2013 10:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er zo dringend is
dat wat bij Nieuwekerk het vervangen van een stuk spoor dat toch nog niet helemaal versleten bleek te zijnquote:Op donderdag 19 september 2013 10:58 schreef b2py het volgende:
Hadden we dat vorig jaar ook al niet?
Que?quote:Op donderdag 19 september 2013 11:05 schreef bork het volgende:
[..]
Ik kijk even bij www.railpro.nl of daar iets staat, breekt mijn klomp, moet je maar eens op klikken wat is dat nu weer?![]()
je bedoelt die gezonde ballasttrein? Niets speciaals aan toch? Het is een enorm stofgeval en het is goed om te kijken of dat iets minder kanquote:Op donderdag 19 september 2013 11:05 schreef bork het volgende:
[..]
Ik kijk even bij www.railpro.nl of daar iets staat, breekt mijn klomp, moet je maar eens op klikken wat is dat nu weer?![]()
Nee dat bedoel ik niet, ik krijg: http://www.voestalpine.com/railpro/nl/ te zien bij www.prorail.nl.quote:Op donderdag 19 september 2013 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je bedoelt die gezonde ballasttrein? Niets speciaals aan toch? Het is een enorm stofgeval en het is goed om te kijken of dat iets minder kan
Ja dat begrijp ik nu wel, ik had er alleen nog nooooooooit van gehoord, beroerde naam btwquote:Op donderdag 19 september 2013 13:15 schreef b2py het volgende:
Voestalpine is het moederbedrijf van RailPro.
Gaat dat niet gewoon om materieel dat ergens in het land staat voor werkzaamheden vannacht? Niet dat ik de voorraad heb kunnen vinden op die site...quote:Op donderdag 19 september 2013 13:17 schreef bork het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik nu wel, ik had er alleen nog nooooooooit van gehoord, beroerde naam btw.
Wel handig om te zien wat ze op voorraad hebben, ze moeten van nogal wat dingen er 1 hebben maar de werkelijke voorraad staat op 0, gaat lekker daar.
Hier staat de lijst -> http://www.voestalpine.co(...)-_Railstocklijst.pdfquote:Op donderdag 19 september 2013 13:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Gaat dat niet gewoon om materieel dat ergens in het land staat voor werkzaamheden vannacht? Niet dat ik de voorraad heb kunnen vinden op die site...
Gelukkig, ik was al bang dat een lokale marketeer dit bedacht had.quote:Op donderdag 19 september 2013 13:28 schreef b2py het volgende:
Voestalpine is de grootste Europese bouwer van spooronderdelen. Zit in Linz in Oostenrijk en heeft meer dan 40.000 werknemers.
Is van 2 augustus :pquote:Op donderdag 19 september 2013 14:23 schreef bork het volgende:
[..]
Hier staat de lijst -> http://www.voestalpine.co(...)-_Railstocklijst.pdf
Ik stel voor dat we Nieuwekerk afschaffen.quote:Op donderdag 19 september 2013 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat wat bij Nieuwekerk het vervangen van een stuk spoor dat toch nog niet helemaal versleten bleek te zijn
Dit jaar was het zelfs, 25 februari.quote:Op donderdag 19 september 2013 16:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we Nieuwekerk afschaffen.
Absoluut en die brand enkele jaren geleden heeft de STAR ook niet geholpen. Gelukkig hebben ze toen de schouders er onder gezet en de Rus snel op kunnen lappen en ook weer de hal vernieuwd.quote:Op donderdag 19 september 2013 21:25 schreef dennistd het volgende:
Maar goed: het staat er in elk geval nog, dat is al wat. Helaas is er nergens geld om al het materieel op te knappen. En goederenwagens leveren nou eenmaal geen geld op (althans, niet direct zoals rijtuigen waarin je mensen kunt vervoeren)
Wat kan prorail dat nou schelen? Die hebben niks met reizigers te makenquote:Op donderdag 19 september 2013 21:35 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden op elkaar afstemmen: Apeldoorn - Deventer én Almere - Weesp eruit gooien, tegelijk. Handig hoor, worden de treinen gezellig druk op de Veluwelijn. Want die zijn tot nu toe allen met max. 10 bakken ICM of 8 bakken VIRM ingelegd ....
Is dat inclusief ETCS level 3?quote:Op donderdag 19 september 2013 23:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Voor de liefhebber.
http://www.simuwelt.de/game/schwebebahn-simulator-2013
Die van de ene kant van mijn slaapkamer naar de andere kant van de slaapkamer.. Conclusie: spoor door modelspoor vervangen. Dat is tenminste wel betrouwbaar.quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:06 schreef Peter het volgende:
Welke intercity's rijden er dit weekend wel normaal?
Zou het ooit een keer een weekend mogelijk worden normaal te reizen tussen Utrecht - Den Bosch - Tilburg/Eindhovenquote:Op donderdag 19 september 2013 23:50 schreef _JdM_ het volgende:
Tilburg/'s Hertogenbosch-Eindhoven : geen treinen Boxtel-Eindhoven.
Zaterdag en zondag
-IC Alkmaar-Maastricht is opgeheven tussen 's Hertogenbosch-Maastricht en rijdt Alkmaar/Amsterdam C-'t Hertogenbosch Tussen Sittard-Maastricht rijdt een vervangende IC.
-IC Den Haag C-Venlo is opgeheven tussen Boxtel-Eindhoven. Er rijdt een deel Den Haag-Boxtel en Eindhoven-Venlo.
-IC schiphol-Heerlen is opgeheven tussen Boxtel-Eindhoven (en Hoensbroek-Heerlen). Er rijdt een deel Schiphol-Boxtel en een deel Eindhoven-Hoensbroek. Wordt gesplitst en gecombineerd te Sittard met de vervangende IC Sittard-Maastricht.
-Sprinter Tilburg Universiteit-Eindhoven is opgeheven tussen Boxtel-Eindhoven.
-Sprinter 's Hertogenbosch-Deurne is opgeheven tussen Boxtel-Eindhoven. Er rijdt een deel 's Hertogenbosch-Boxtel en een deel Eindhoven-Deurne.
Sinds wanneer bemoeien jullie je met wat de SS in Hattem heeft gedaan?quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:51 schreef DriekOplopers het volgende:
ProRail heeft desgevraagd naar MVBOV gereageerd op vragen over SS Hattemerbroek. Naast de al eerder op prorail.nl verschenen algemene teksten (die wij dus uit de verklaring hebben gesloopt), heeft ProRail eigenlijk weinig te melden en wordt (begrijpelijkerwijze) gekozen voor een formele opstelling.
Oordeel zelf: http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Typo verhercorrigeerd.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:02 schreef Viezze het volgende:
Sinds wanneer bemoeien jullie je met wat de SS in Hattem heeft gedaan?
Ze hebben tot begin jaren '00 in Deventer gereden.quote:Op donderdag 19 september 2013 21:08 schreef Doc__Zenith het volgende:
Waar hebben ze dat groene VAM-ding in Amersfoort trouwens vandaan getoverd? De laatste keer dat ik die zag was in 1995 in Zwolle op spoor 2 denk ik...
Ik als spoorleek denk dan, hé er staat er 1 te niksen op bokkeduinen, koppel die dan ff aan in de morgen...quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:42 schreef Bitlord het volgende:
Dat kan niet is geen materieel voor. En een extra stel aanschaffen voor een spitsrit per dag is voor een kleine spoorvervoerder als Connexxion een beetje lastig.
Hoogstens zouden ze een extra bus Amersfoort - Hoevelaken kunnen laten rijden om het iets te verzachten. Probleem is dan weer dat daar een andere busvervoerder rijdt, namelijk Syntus.
Een paar jaar geleden liet Veolia ook extra bussen rijden Boxmeer - Nijmegen om de druk op de volle spitsritten op de Maaslijn iets te verzachten.
De bus is ook niet echt een optie in de spits, die staat ongeveer een uur in de file op dat stukje.quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:42 schreef Bitlord het volgende:
Hoogstens zouden ze een extra bus Amersfoort - Hoevelaken kunnen laten rijden om het iets te verzachten. Probleem is dan weer dat daar een andere busvervoerder rijdt, namelijk Syntus.
Een rijtuig aankoppelen op de eindpunten geen optie?quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:42 schreef Bitlord het volgende:
Dat kan niet is geen materieel voor. En een extra stel aanschaffen voor een spitsrit per dag is voor een kleine spoorvervoerder als Connexxion een beetje lastig.
Hoogstens zouden ze een extra bus Amersfoort - Hoevelaken kunnen laten rijden om het iets te verzachten. Probleem is dan weer dat daar een andere busvervoerder rijdt, namelijk Syntus.
Een paar jaar geleden liet Veolia ook extra bussen rijden Boxmeer - Nijmegen om de druk op de volle spitsritten op de Maaslijn iets te verzachten.
En alleen al hierom is aanbesteding gewoon geen goed idee voor het Openbaar Vervoer. Oh jee, belangen van een vervoerder dreigen in de knel te komenquote:Op vrijdag 20 september 2013 13:42 schreef Bitlord het volgende:
Hoogstens zouden ze een extra bus Amersfoort - Hoevelaken kunnen laten rijden om het iets te verzachten. Probleem is dan weer dat daar een andere busvervoerder rijdt, namelijk Syntus.
U reist niet regelmatig in een SGMm? Deesuh sprrrintuh rijd naah elst......en .. nijmeege. Hieehhr kunt u overstappen naarUTRECHT enSHERTOGENBOSCH.quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:28 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in SLT 2426, waarin een andere stem de automatische omroep doet. Waarschijnlijk is dat een budgetgevalletje geweest, want het klinkt ontzettend blikkerig en niet-natuurlijk.
Ook een goede ja. Alsof er tegen een kind van 3 gepraat word.quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:37 schreef Hinder het volgende:
'Reist u met de OV-chipkaart? .... Vergeet dan niet úít te checken.'.
Altijd zo leuk als ik in Zutphen aankom vanuit Ruurlo. "Reizigers voor de trein naar Apeldoorn, Arnhem, Deventer en Hengelo dienen hier over te stappen."quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:37 schreef Hinder het volgende:
'Reist u met de OV-chipkaart? .... Vergeet dan niet úít te checken.'.
Verkapte.. "Kijk mij eens in een V250 hebben gereist"-postquote:Op vrijdag 20 september 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:
Ik heb al jaren geen SGMm meer van binnen gezien.
Ik vond de stem van wijlen Loes van der Schaft best aangenaam om naar te luisteren, duidelijk te verstaan (afgezien van 'Den Haag Holland Spow') en het klonk erg natuurlijk. Dat is voor de stem die ze in SLT 2426 hebben gestopt absoluut niet te zeggen.
De automatische omroep in de V250 was nog erger trouwens
quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Altijd zo leuk als ik in Zutphen aankom vanuit Ruurlo. "Reizigers voor de trein naar Apeldoorn, Arnhem, Deventer en Hengelo dienen hier over te stappen."
Ja. En reizigers voor de trein naar letterlijk ELKE andere bestemming moeten er hier ook uit
Ik denk dat ik op de eerste dag van 't nieuwe studiejaar in dezelfde SLT heb gezeten. Dacht toen even dat ze de stem in alle Sprinters hadden veranderd, maar dit bleek op de terugweg gelukkig niet het gevalquote:Op vrijdag 20 september 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:
Ik heb al jaren geen SGMm meer van binnen gezien.
Ik vond de stem van wijlen Loes van der Schaft best aangenaam om naar te luisteren, duidelijk te verstaan (afgezien van 'Den Haag Holland Spow') en het klonk erg natuurlijk. Dat is voor de stem die ze in SLT 2426 hebben gestopt absoluut niet te zeggen.
De automatische omroep in de V250 was nog erger trouwens
*Steekt zijn hand op*quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Verkapte.. "Kijk mij eens in een V250 hebben gereist"-post
Volgens mij is de stem die je n in SGMm's hoort nog steeds die van Loes van der Schaft, maar aangepast op wens van de familie (zoiets een keer gelezen op Somda geloof ik) klinkt nogal robot-achtig, terwijl je wel kan horen dat het een mens is. Verder gewoon prima materiaal, net als V. (bite mequote:Op vrijdag 20 september 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:
Ik heb al jaren geen SGMm meer van binnen gezien.
Ik vond de stem van wijlen Loes van der Schaft best aangenaam om naar te luisteren, duidelijk te verstaan (afgezien van 'Den Haag Holland Spow') en het klonk erg natuurlijk. Dat is voor de stem die ze in SLT 2426 hebben gestopt absoluut niet te zeggen.
De automatische omroep in de V250 was nog erger trouwens
Afstand.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoe werkt die halte-afroep eigenlijk. Op tijd? Want ik heb meer dan een keer meegemaakt dat het de foute stations afriep of gewoon helemaal niets meer zei
Dat begreep ik natuurlijk ook wel, maar vond 't toen in die bomvolle Sprinters wel lachenquote:
Niet op positie/plaats gok ik, want heb ook vaak zat meegemaakt dat 't bandje bij Rotterdam Centraal op de één of andere manier gereset werd, en voor Blaak 'Den Haag HS' aangekondigd werd.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoe werkt die halte-afroep eigenlijk. Op tijd? Want ik heb meer dan een keer meegemaakt dat het de foute stations afriep of gewoon helemaal niets meer zei
Nów you're thinking with portals! Er staat niet voor niets een dependance van Aperture Science naast Utrecht Centraal.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Die SLT's maken er maar een zootje van. Gaat in elk geval niet op positie inderdaad.
[ afbeelding ]
Ja. Elk goor kut pubermobieltje heeft GPS, maar voor een trein is het te duur. We willen liever niet weten waar ons ijzer uithangt ook, want dan kunnen we ons daar lekker achter verschuilen in voorkomende gevallenquote:Op vrijdag 20 september 2013 19:24 schreef James1988 het volgende:
Het systeem werkt op basis van het ingevoerde treinnummer en de afstand die is afgelegd sinds het vorige haltepunt. Waarom er geen GPS wordt gebruikt weet ik niet (misschien was dat te duur?)
Ja, lijkt me ook twijfelachtig. In 2007 had ik al een smartphone met een ingebouwde, zeer nauwkeurige, GPS-chip. Voor een trein moet dat dan helemaal geen probleem meer zijn.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Elk goor kut pubermobieltje heeft GPS, maar voor een trein is het te duur.
NS heeft al jaren een systeem genaamd 'Track & Trace' waarmee ze kunnen zien waar de treinen precies uithangen. Arriva heeft ook zoiets en publiceert het zelfs op internet (www.treinviewer.nl). Waarom NS/Siemens/Bombardier dat niet zouden doen voor het RIS van een SLT is mij echt een raadsel.quote:We willen liever niet weten waar ons ijzer uithangt ook, want dan kunnen we ons daar lekker achter verschuilen in voorkomende gevallen
De NS is bang dat men de vertragingen in de gaten gaat houden.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook twijfelachtig. In 2007 had ik al een smartphone met een ingebouwde, zeer nauwkeurige, GPS-chip. Voor een trein moet dat dan helemaal geen probleem meer zijn.
[..]
NS heeft al jaren een systeem genaamd 'Track & Trace' waarmee ze kunnen zien waar de treinen precies uithangen. Arriva heeft ook zoiets en publiceert het zelfs op internet (www.treinviewer.nl). Waarom NS/Siemens/Bombardier dat niet zouden doen voor het RIS van een SLT is mij echt een raadsel.
Hebben ze Arriva gevraagd om het te doen? In de bussen hier klinkt de omroep namelijk ook zo belabberdquote:Op vrijdag 20 september 2013 18:28 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in SLT 2426, waarin een andere stem de automatische omroep doet. Waarschijnlijk is dat een budgetgevalletje geweest, want het klinkt ontzettend blikkerig en niet-natuurlijk.
Oh ja en dat men op basis daarvan voor MILJARDEN aan valse frauduleuze clandestiene illegale verboden GtbV claims gaat indienen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:40 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De NS is bang dat men de vertragingen in de gaten gaat houden.
Dat is ook leuk met werkzaamheden, als een serie van een ander staion vertrekt dan normaal. Zoals laatst met de Sprinter almere - Rhenen. Wisselde op Bijlmer van treinnummer waarbij het systerm dacht in Breukelen te zijn, en daarna consequent een paar stations voor bleef lopen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:24 schreef James1988 het volgende:
Het systeem werkt op basis van het ingevoerde treinnummer en de afstand die is afgelegd sinds het vorige haltepunt. Waarom er geen GPS wordt gebruikt weet ik niet (misschien was dat te duur?)
Als de werkelijkheid het kan, dan moet een afgeleide van de werkelijkheid (namelijk "informatie over de werkelijkheid") het ook kunnen. Dus OF iemand had iets verkeerd ingesteld, OF er zit een bug in infoplus. Wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt natuurlijkquote:Op vrijdag 20 september 2013 21:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is ook leuk met werkzaamheden, als een serie van een ander staion vertrekt dan normaal. Zoals laatst met de Sprinter almere - Rhenen. Wisselde op Bijlmer van treinnummer waarbij het systerm dacht in Breukelen te zijn, en daarna consequent een paar stations voor bleef lopen.
bij een slt kun je betrekkelijk eenvoudig wijzigingen invoeren zolang het station in de normale dienstregeling ook in gebruik is.quote:Op vrijdag 20 september 2013 21:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is ook leuk met werkzaamheden, als een serie van een ander staion vertrekt dan normaal. Zoals laatst met de Sprinter almere - Rhenen. Wisselde op Bijlmer van treinnummer waarbij het systerm dacht in Breukelen te zijn, en daarna consequent een paar stations voor bleef lopen.
Beidequote:Op vrijdag 20 september 2013 19:35 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij werkt het Track en Trace-systeem gewoon met bakens die op bepaalde punten gegevens van de trein opvangen
in 1986 is de laatste trein er gepasseerd. Een jaar later is de boel opgeruimdquote:
Ik heb nog wel bewust meegemaakt dat Amsterdam Rai een eindpunt was. Was het voorlaatste binnenlandse kopstation waar je helemaal omheen kon rijden. Het laatste bestaat nog steeds.quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
het vroegste dat ik op treingebied kan herinneren is dat de IC tussen het noorden en Schiphol na Amsterdam CS nog doorging naar Schiphol. De Zuidtak was op dat moment nog niet gereed
je doelt nu op Rhenen?quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb nog wel bewust meegemaakt dat Amsterdam Rai een eindpunt was. Was het voorlaatste binnenlandse kopstation waar je helemaal omheen kon rijden. Het laatste bestaat nog steeds.
Ja, en Utrecht Maliebaan, zo kan ik het ookquote:Op vrijdag 20 september 2013 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eigenlijk was Houten Castellum er vroeger ook eentje
Ja, want langs Castellum reden wel andere treinen, maar die stopten er allemaal niet, daar geen station langs de vrije baan lag, maar slechts op een zijspoortje dat door een apart treintje bediend werd.quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en Utrecht Maliebaan, zo kan ik het ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Wat zou dat moeten zijn? De Hanzelijn had wel een hoop kunnen oplossen trouwens. We zaten op de laatste dag nog met een hoop geklier in Groningen en moesten toen met de Interliner van Zwolle naar lelystad. Nou dat duurde echt like anderhalf uur of zo manquote:
Not really no. Zitten stations tussen. En stations overslaan kan sowieso niet. We hebben zitten denken aan "een verbinding tussen 2 stations die elk minstens 3 buurstations hebben" maar Zwolle - Meppel een boog noemen ging ook nietquote:Op vrijdag 20 september 2013 23:31 schreef V2 het volgende:
Eindhoven - Venlo is dan zeker ook een twijfelgeval?
Ditquote:Op vrijdag 20 september 2013 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal wel iets met het Westelijk Havengebied te maken hebben?
Dat zou kunnen, ik was na dat ik mij binnen melde bij jou nog even in de AH wat drinken gaan halen en toen met mijn vriendin doorgelopen naar huis (Oosterpoort)quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Grappig, zo heb je opeens Monopoly weer op de gsm-r.
Kwam ik jou nou ook net nog tegen bij het hek?
MONO ZIJN JULLIE NOU ZWANGER OF NIET??!!quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:51 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, ik was na dat ik mij binnen melde bij jou nog even in de AH wat drinken gaan halen en toen met mijn vriendin doorgelopen naar huis (Oosterpoort)
Welliicht heb je me zien lopen (2 meter lang, bril en veiligheidstas op de rug)
Welnee man jij bent vier meter veertig plus het peerd van ome Loeksquote:Op vrijdag 20 september 2013 23:51 schreef Monopoly het volgende:
Welliicht heb je me zien lopen (2 meter lang, bril en veiligheidstas op de rug)
dat peerd is oerlelijkquote:Op vrijdag 20 september 2013 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee man jij bent vier meter veertig plus het peerd van ome Loeks
quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat breekt het signalement allerminst
Daar is Eurostar mee bezig...quote:Op vrijdag 20 september 2013 22:48 schreef Doc__Zenith het volgende:
Neem ik eens een keer een HSL in Europa, kom ik in die Eurostar terecht...
Wanneer gaan ze die hondenhokken renoveren?
Het zal vast wel min of meer lukken qua proef. Maar of je er blij mee moet zijn? VIRM in de sprinters Utrecht - Zwolle en "DDZ in Echte IC-Diensten"? Like what? De InterCity Utrecht - Leiden die op 50 hele kilometers 3 S-Bahn haltes overslaat? De InterCity Amsterdam Centraal - Zandvoort die op 27 km Misschien 2, maar anders minstens 1 halte overslaat?quote:Op zaterdag 21 september 2013 00:26 schreef KnightSolaire het volgende:
Wat denken jullie van de praktijkproef met VIRM in enkele Sprinterseries om te kijken of deze de rijtijden halen? O.a. Utrecht - Tiel/Breda en Utrecht - Zwolle zijn de uitverkoren series. Ik gok dat de bedoeling is dat, als de proef succesvol is, dat hiermee het DDZ-materieel vrijgespeeld wordt zodat dat weer daadwerkelijk IC-diensten kan gaan rijden?
Sporenplan heeft de tekeningen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:38 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dit, Verbind het westelijk deel van de Westhaven (Daar zitten veel auto fabrikanten met hun havens) met de rangeer/opstelmeuk aan de Westhavenweg. Om van daaruit richting Centraal te kunnen boemelen.
DDM-1 wordt iig uit de mottenballen gehaald, dit jaar volgens mij nog.quote:Op zaterdag 21 september 2013 00:38 schreef James1988 het volgende:
Brainfart: DDZ op de HSL.
Met de motorbak kun je sowieso niets (lust geen 25 kV, heeft geen ERTMS), maar zou je met de rijtuigen i.c.m. een Traxx iets kunnen? Misschien zelfs om ermee naar Antwerpen/Brussel te rijden?
Het is geen test om te kijken of ze de rijtijden halen (op de 5600 is dat met een VIRM -vooral in de herfst- onmogelijk), maar om te kijken wat de gevolgen zijn als ze onder de minimale halteafstand van 7 kilometer gaan zitten. Iets waar ik overigens nooit van gehoord had, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 21 september 2013 00:26 schreef KnightSolaire het volgende:
Wat denken jullie van de praktijkproef met VIRM in enkele Sprinterseries om te kijken of deze de rijtijden halen? O.a. Utrecht - Tiel/Breda en Utrecht - Zwolle zijn de uitverkoren series. Ik gok dat de bedoeling is dat, als de proef succesvol is, dat hiermee het DDZ-materieel vrijgespeeld wordt zodat dat weer daadwerkelijk IC-diensten kan gaan rijden?
Maar goed, dat is toch echt max 140km/h..quote:Op zaterdag 21 september 2013 01:19 schreef b2py het volgende:
[..]
DDM-1 wordt iig uit de mottenballen gehaald, dit jaar volgens mij nog.
Helemaal duidelijk. Was wel een vrij bizar beeld de eerste keer omdat het vlak na een kruispunt zit.quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:38 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dit, Verbind het westelijk deel van de Westhaven (Daar zitten veel auto fabrikanten met hun havens) met de rangeer/opstelmeuk aan de Westhavenweg. Om van daaruit richting Centraal te kunnen boemelen.
GTST is er niks bij. Wel mooie wending dit.quote:Op zaterdag 21 september 2013 08:10 schreef computergirl het volgende:
Mogelijk al geplaatst
AMSTERDAM -
Fyra blijkt een prima trein
De Fyra is niet het wrak waar NS de trein voor houdt. Dat blijkt uit geheim onderzoek van het onafhankelijke Britse technisch bureau Mott MacDonald, dat door NS zelf werd geraadpleegd, en waarvan de directiesamenvatting in het bezit is van De Telegraaf
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_prima_trein__.html
' Er zijn wel talloze kleine problemen, maar binnen maximaal zeventien maanden is de gehele Fyra-vloot tot een kwalitatief goede trein opgelapt, schrijft Mott.'quote:Op zaterdag 21 september 2013 08:10 schreef computergirl het volgende:
Mogelijk al geplaatst
AMSTERDAM -
Fyra blijkt een prima trein
De Fyra is niet het wrak waar NS de trein voor houdt. Dat blijkt uit geheim onderzoek van het onafhankelijke Britse technisch bureau Mott MacDonald, dat door NS zelf werd geraadpleegd, en waarvan de directiesamenvatting in het bezit is van De Telegraaf
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_prima_trein__.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |