U reist niet regelmatig in een SGMm? Deesuh sprrrintuh rijd naah elst......en .. nijmeege. Hieehhr kunt u overstappen naarUTRECHT enSHERTOGENBOSCH.quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:28 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in SLT 2426, waarin een andere stem de automatische omroep doet. Waarschijnlijk is dat een budgetgevalletje geweest, want het klinkt ontzettend blikkerig en niet-natuurlijk.
Ook een goede ja. Alsof er tegen een kind van 3 gepraat word.quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:37 schreef Hinder het volgende:
'Reist u met de OV-chipkaart? .... Vergeet dan niet úít te checken.'.
Altijd zo leuk als ik in Zutphen aankom vanuit Ruurlo. "Reizigers voor de trein naar Apeldoorn, Arnhem, Deventer en Hengelo dienen hier over te stappen."quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:37 schreef Hinder het volgende:
'Reist u met de OV-chipkaart? .... Vergeet dan niet úít te checken.'.
Verkapte.. "Kijk mij eens in een V250 hebben gereist"-postquote:Op vrijdag 20 september 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:
Ik heb al jaren geen SGMm meer van binnen gezien.
Ik vond de stem van wijlen Loes van der Schaft best aangenaam om naar te luisteren, duidelijk te verstaan (afgezien van 'Den Haag Holland Spow') en het klonk erg natuurlijk. Dat is voor de stem die ze in SLT 2426 hebben gestopt absoluut niet te zeggen.
De automatische omroep in de V250 was nog erger trouwens
quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Altijd zo leuk als ik in Zutphen aankom vanuit Ruurlo. "Reizigers voor de trein naar Apeldoorn, Arnhem, Deventer en Hengelo dienen hier over te stappen."
Ja. En reizigers voor de trein naar letterlijk ELKE andere bestemming moeten er hier ook uit
Ik denk dat ik op de eerste dag van 't nieuwe studiejaar in dezelfde SLT heb gezeten. Dacht toen even dat ze de stem in alle Sprinters hadden veranderd, maar dit bleek op de terugweg gelukkig niet het gevalquote:Op vrijdag 20 september 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:
Ik vond de stem van wijlen Loes van der Schaft best aangenaam om naar te luisteren, duidelijk te verstaan (afgezien van 'Den Haag Holland Spow') en het klonk erg natuurlijk. Dat is voor de stem die ze in SLT 2426 hebben gestopt absoluut niet te zeggen.
*Steekt zijn hand op*quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Verkapte.. "Kijk mij eens in een V250 hebben gereist"-post
Volgens mij is de stem die je n in SGMm's hoort nog steeds die van Loes van der Schaft, maar aangepast op wens van de familie (zoiets een keer gelezen op Somda geloof ik) klinkt nogal robot-achtig, terwijl je wel kan horen dat het een mens is. Verder gewoon prima materiaal, net als V. (bite mequote:Op vrijdag 20 september 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:
Afstand.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoe werkt die halte-afroep eigenlijk. Op tijd? Want ik heb meer dan een keer meegemaakt dat het de foute stations afriep of gewoon helemaal niets meer zei
Dat begreep ik natuurlijk ook wel, maar vond 't toen in die bomvolle Sprinters wel lachenquote:
Niet op positie/plaats gok ik, want heb ook vaak zat meegemaakt dat 't bandje bij Rotterdam Centraal op de één of andere manier gereset werd, en voor Blaak 'Den Haag HS' aangekondigd werd.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoe werkt die halte-afroep eigenlijk. Op tijd? Want ik heb meer dan een keer meegemaakt dat het de foute stations afriep of gewoon helemaal niets meer zei
Nów you're thinking with portals! Er staat niet voor niets een dependance van Aperture Science naast Utrecht Centraal.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Die SLT's maken er maar een zootje van. Gaat in elk geval niet op positie inderdaad.
[ afbeelding ]
Ja. Elk goor kut pubermobieltje heeft GPS, maar voor een trein is het te duur. We willen liever niet weten waar ons ijzer uithangt ook, want dan kunnen we ons daar lekker achter verschuilen in voorkomende gevallenquote:Op vrijdag 20 september 2013 19:24 schreef James1988 het volgende:
Het systeem werkt op basis van het ingevoerde treinnummer en de afstand die is afgelegd sinds het vorige haltepunt. Waarom er geen GPS wordt gebruikt weet ik niet (misschien was dat te duur?)
Ja, lijkt me ook twijfelachtig. In 2007 had ik al een smartphone met een ingebouwde, zeer nauwkeurige, GPS-chip. Voor een trein moet dat dan helemaal geen probleem meer zijn.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Elk goor kut pubermobieltje heeft GPS, maar voor een trein is het te duur.
NS heeft al jaren een systeem genaamd 'Track & Trace' waarmee ze kunnen zien waar de treinen precies uithangen. Arriva heeft ook zoiets en publiceert het zelfs op internet (www.treinviewer.nl). Waarom NS/Siemens/Bombardier dat niet zouden doen voor het RIS van een SLT is mij echt een raadsel.quote:We willen liever niet weten waar ons ijzer uithangt ook, want dan kunnen we ons daar lekker achter verschuilen in voorkomende gevallen
De NS is bang dat men de vertragingen in de gaten gaat houden.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook twijfelachtig. In 2007 had ik al een smartphone met een ingebouwde, zeer nauwkeurige, GPS-chip. Voor een trein moet dat dan helemaal geen probleem meer zijn.
[..]
NS heeft al jaren een systeem genaamd 'Track & Trace' waarmee ze kunnen zien waar de treinen precies uithangen. Arriva heeft ook zoiets en publiceert het zelfs op internet (www.treinviewer.nl). Waarom NS/Siemens/Bombardier dat niet zouden doen voor het RIS van een SLT is mij echt een raadsel.
Hebben ze Arriva gevraagd om het te doen? In de bussen hier klinkt de omroep namelijk ook zo belabberdquote:Op vrijdag 20 september 2013 18:28 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in SLT 2426, waarin een andere stem de automatische omroep doet. Waarschijnlijk is dat een budgetgevalletje geweest, want het klinkt ontzettend blikkerig en niet-natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |