Is dat inclusief ETCS level 3?quote:Op donderdag 19 september 2013 23:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Voor de liefhebber.
http://www.simuwelt.de/game/schwebebahn-simulator-2013
Die van de ene kant van mijn slaapkamer naar de andere kant van de slaapkamer.. Conclusie: spoor door modelspoor vervangen. Dat is tenminste wel betrouwbaar.quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:06 schreef Peter het volgende:
Welke intercity's rijden er dit weekend wel normaal?
Zou het ooit een keer een weekend mogelijk worden normaal te reizen tussen Utrecht - Den Bosch - Tilburg/Eindhovenquote:Op donderdag 19 september 2013 23:50 schreef _JdM_ het volgende:
Tilburg/'s Hertogenbosch-Eindhoven : geen treinen Boxtel-Eindhoven.
Zaterdag en zondag
-IC Alkmaar-Maastricht is opgeheven tussen 's Hertogenbosch-Maastricht en rijdt Alkmaar/Amsterdam C-'t Hertogenbosch Tussen Sittard-Maastricht rijdt een vervangende IC.
-IC Den Haag C-Venlo is opgeheven tussen Boxtel-Eindhoven. Er rijdt een deel Den Haag-Boxtel en Eindhoven-Venlo.
-IC schiphol-Heerlen is opgeheven tussen Boxtel-Eindhoven (en Hoensbroek-Heerlen). Er rijdt een deel Schiphol-Boxtel en een deel Eindhoven-Hoensbroek. Wordt gesplitst en gecombineerd te Sittard met de vervangende IC Sittard-Maastricht.
-Sprinter Tilburg Universiteit-Eindhoven is opgeheven tussen Boxtel-Eindhoven.
-Sprinter 's Hertogenbosch-Deurne is opgeheven tussen Boxtel-Eindhoven. Er rijdt een deel 's Hertogenbosch-Boxtel en een deel Eindhoven-Deurne.
Sinds wanneer bemoeien jullie je met wat de SS in Hattem heeft gedaan?quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:51 schreef DriekOplopers het volgende:
ProRail heeft desgevraagd naar MVBOV gereageerd op vragen over SS Hattemerbroek. Naast de al eerder op prorail.nl verschenen algemene teksten (die wij dus uit de verklaring hebben gesloopt), heeft ProRail eigenlijk weinig te melden en wordt (begrijpelijkerwijze) gekozen voor een formele opstelling.
Oordeel zelf: http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Typo verhercorrigeerd.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:02 schreef Viezze het volgende:
Sinds wanneer bemoeien jullie je met wat de SS in Hattem heeft gedaan?
Ze hebben tot begin jaren '00 in Deventer gereden.quote:Op donderdag 19 september 2013 21:08 schreef Doc__Zenith het volgende:
Waar hebben ze dat groene VAM-ding in Amersfoort trouwens vandaan getoverd? De laatste keer dat ik die zag was in 1995 in Zwolle op spoor 2 denk ik...
Ik als spoorleek denk dan, hé er staat er 1 te niksen op bokkeduinen, koppel die dan ff aan in de morgen...quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:42 schreef Bitlord het volgende:
Dat kan niet is geen materieel voor. En een extra stel aanschaffen voor een spitsrit per dag is voor een kleine spoorvervoerder als Connexxion een beetje lastig.
Hoogstens zouden ze een extra bus Amersfoort - Hoevelaken kunnen laten rijden om het iets te verzachten. Probleem is dan weer dat daar een andere busvervoerder rijdt, namelijk Syntus.
Een paar jaar geleden liet Veolia ook extra bussen rijden Boxmeer - Nijmegen om de druk op de volle spitsritten op de Maaslijn iets te verzachten.
De bus is ook niet echt een optie in de spits, die staat ongeveer een uur in de file op dat stukje.quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:42 schreef Bitlord het volgende:
Hoogstens zouden ze een extra bus Amersfoort - Hoevelaken kunnen laten rijden om het iets te verzachten. Probleem is dan weer dat daar een andere busvervoerder rijdt, namelijk Syntus.
Een rijtuig aankoppelen op de eindpunten geen optie?quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:42 schreef Bitlord het volgende:
Dat kan niet is geen materieel voor. En een extra stel aanschaffen voor een spitsrit per dag is voor een kleine spoorvervoerder als Connexxion een beetje lastig.
Hoogstens zouden ze een extra bus Amersfoort - Hoevelaken kunnen laten rijden om het iets te verzachten. Probleem is dan weer dat daar een andere busvervoerder rijdt, namelijk Syntus.
Een paar jaar geleden liet Veolia ook extra bussen rijden Boxmeer - Nijmegen om de druk op de volle spitsritten op de Maaslijn iets te verzachten.
En alleen al hierom is aanbesteding gewoon geen goed idee voor het Openbaar Vervoer. Oh jee, belangen van een vervoerder dreigen in de knel te komenquote:Op vrijdag 20 september 2013 13:42 schreef Bitlord het volgende:
Hoogstens zouden ze een extra bus Amersfoort - Hoevelaken kunnen laten rijden om het iets te verzachten. Probleem is dan weer dat daar een andere busvervoerder rijdt, namelijk Syntus.
U reist niet regelmatig in een SGMm? Deesuh sprrrintuh rijd naah elst......en .. nijmeege. Hieehhr kunt u overstappen naarUTRECHT enSHERTOGENBOSCH.quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:28 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in SLT 2426, waarin een andere stem de automatische omroep doet. Waarschijnlijk is dat een budgetgevalletje geweest, want het klinkt ontzettend blikkerig en niet-natuurlijk.
Ook een goede ja. Alsof er tegen een kind van 3 gepraat word.quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:37 schreef Hinder het volgende:
'Reist u met de OV-chipkaart? .... Vergeet dan niet úít te checken.'.
Altijd zo leuk als ik in Zutphen aankom vanuit Ruurlo. "Reizigers voor de trein naar Apeldoorn, Arnhem, Deventer en Hengelo dienen hier over te stappen."quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:37 schreef Hinder het volgende:
'Reist u met de OV-chipkaart? .... Vergeet dan niet úít te checken.'.
Verkapte.. "Kijk mij eens in een V250 hebben gereist"-postquote:Op vrijdag 20 september 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:
Ik heb al jaren geen SGMm meer van binnen gezien.
Ik vond de stem van wijlen Loes van der Schaft best aangenaam om naar te luisteren, duidelijk te verstaan (afgezien van 'Den Haag Holland Spow') en het klonk erg natuurlijk. Dat is voor de stem die ze in SLT 2426 hebben gestopt absoluut niet te zeggen.
De automatische omroep in de V250 was nog erger trouwens
quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Altijd zo leuk als ik in Zutphen aankom vanuit Ruurlo. "Reizigers voor de trein naar Apeldoorn, Arnhem, Deventer en Hengelo dienen hier over te stappen."
Ja. En reizigers voor de trein naar letterlijk ELKE andere bestemming moeten er hier ook uit
Ik denk dat ik op de eerste dag van 't nieuwe studiejaar in dezelfde SLT heb gezeten. Dacht toen even dat ze de stem in alle Sprinters hadden veranderd, maar dit bleek op de terugweg gelukkig niet het gevalquote:Op vrijdag 20 september 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:
Ik heb al jaren geen SGMm meer van binnen gezien.
Ik vond de stem van wijlen Loes van der Schaft best aangenaam om naar te luisteren, duidelijk te verstaan (afgezien van 'Den Haag Holland Spow') en het klonk erg natuurlijk. Dat is voor de stem die ze in SLT 2426 hebben gestopt absoluut niet te zeggen.
De automatische omroep in de V250 was nog erger trouwens
*Steekt zijn hand op*quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Verkapte.. "Kijk mij eens in een V250 hebben gereist"-post
Volgens mij is de stem die je n in SGMm's hoort nog steeds die van Loes van der Schaft, maar aangepast op wens van de familie (zoiets een keer gelezen op Somda geloof ik) klinkt nogal robot-achtig, terwijl je wel kan horen dat het een mens is. Verder gewoon prima materiaal, net als V. (bite mequote:Op vrijdag 20 september 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:
Ik heb al jaren geen SGMm meer van binnen gezien.
Ik vond de stem van wijlen Loes van der Schaft best aangenaam om naar te luisteren, duidelijk te verstaan (afgezien van 'Den Haag Holland Spow') en het klonk erg natuurlijk. Dat is voor de stem die ze in SLT 2426 hebben gestopt absoluut niet te zeggen.
De automatische omroep in de V250 was nog erger trouwens
Afstand.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoe werkt die halte-afroep eigenlijk. Op tijd? Want ik heb meer dan een keer meegemaakt dat het de foute stations afriep of gewoon helemaal niets meer zei
Dat begreep ik natuurlijk ook wel, maar vond 't toen in die bomvolle Sprinters wel lachenquote:
Niet op positie/plaats gok ik, want heb ook vaak zat meegemaakt dat 't bandje bij Rotterdam Centraal op de één of andere manier gereset werd, en voor Blaak 'Den Haag HS' aangekondigd werd.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoe werkt die halte-afroep eigenlijk. Op tijd? Want ik heb meer dan een keer meegemaakt dat het de foute stations afriep of gewoon helemaal niets meer zei
Nów you're thinking with portals! Er staat niet voor niets een dependance van Aperture Science naast Utrecht Centraal.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Die SLT's maken er maar een zootje van. Gaat in elk geval niet op positie inderdaad.
[ afbeelding ]
Ja. Elk goor kut pubermobieltje heeft GPS, maar voor een trein is het te duur. We willen liever niet weten waar ons ijzer uithangt ook, want dan kunnen we ons daar lekker achter verschuilen in voorkomende gevallenquote:Op vrijdag 20 september 2013 19:24 schreef James1988 het volgende:
Het systeem werkt op basis van het ingevoerde treinnummer en de afstand die is afgelegd sinds het vorige haltepunt. Waarom er geen GPS wordt gebruikt weet ik niet (misschien was dat te duur?)
Ja, lijkt me ook twijfelachtig. In 2007 had ik al een smartphone met een ingebouwde, zeer nauwkeurige, GPS-chip. Voor een trein moet dat dan helemaal geen probleem meer zijn.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Elk goor kut pubermobieltje heeft GPS, maar voor een trein is het te duur.
NS heeft al jaren een systeem genaamd 'Track & Trace' waarmee ze kunnen zien waar de treinen precies uithangen. Arriva heeft ook zoiets en publiceert het zelfs op internet (www.treinviewer.nl). Waarom NS/Siemens/Bombardier dat niet zouden doen voor het RIS van een SLT is mij echt een raadsel.quote:We willen liever niet weten waar ons ijzer uithangt ook, want dan kunnen we ons daar lekker achter verschuilen in voorkomende gevallen
De NS is bang dat men de vertragingen in de gaten gaat houden.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook twijfelachtig. In 2007 had ik al een smartphone met een ingebouwde, zeer nauwkeurige, GPS-chip. Voor een trein moet dat dan helemaal geen probleem meer zijn.
[..]
NS heeft al jaren een systeem genaamd 'Track & Trace' waarmee ze kunnen zien waar de treinen precies uithangen. Arriva heeft ook zoiets en publiceert het zelfs op internet (www.treinviewer.nl). Waarom NS/Siemens/Bombardier dat niet zouden doen voor het RIS van een SLT is mij echt een raadsel.
Hebben ze Arriva gevraagd om het te doen? In de bussen hier klinkt de omroep namelijk ook zo belabberdquote:Op vrijdag 20 september 2013 18:28 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in SLT 2426, waarin een andere stem de automatische omroep doet. Waarschijnlijk is dat een budgetgevalletje geweest, want het klinkt ontzettend blikkerig en niet-natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |