abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 september 2013 @ 10:37:48 #51
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_131307487
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:05 schreef Peter het volgende:

[..]

Zie PTA / Treinentopic #629: Blauw en verder. Staat het uitgelegd :Y.
ah! Lurk ik toch niet genoeg :P .
Thanks!
pi_131308095
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 08:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Vertel eens wat leuks over je reis :-)
zal ik ook een reisverslag doen over mijn reis vandaag? 30 minuten in de trein gezeten.

en weer 5 minuten vertraging, bijna 10 zelfs.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 18 september 2013 @ 12:07:47 #53
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131309761
quote:
6s.gif Op woensdag 18 september 2013 07:38 schreef Ajaxfan het volgende:
Wisselstoring Zwolle <> Dronten. Gaan wij voor het record van een week geleden?
En gefixed.
  woensdag 18 september 2013 @ 12:28:38 #54
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131310340
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 06:56 schreef b2py het volgende:
Vanaf vier november gaat de pimpel weer door vanaf Hannover naar Spandau en Berlijn.
Dat is eerder dan gepland, nice ^O^ .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131310621
Komt goed uit ja! :)
pi_131310634
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:28 schreef bork het volgende:

[..]

Dat is eerder dan gepland, nice ^O^ .
Dat is net een maand nadat ik naar Berlijn ga helaas...
  woensdag 18 september 2013 @ 13:54:17 #57
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131312667
Rondwandelen op Tilburgs station van de toekomst tijdens startbijeenkomst verbouwing

In Tilburg werd woensdagochtend het startsein gegeven voor de bouw van de reizigerspassage op het centraal station in die stad. Het moet een brede doorgang met winkels worden van de kant van het centrum naar de kant van de Spoorzone. Beide stationskanten krijgen een entree. Mensen konden woensdag zelfs al rondwandelen op een virtueel station van de toekomst.
bron: omroepbrabant
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2013 @ 14:57:52 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131314412
Het OM wil de machiniste vervolgen die vorig jaar bij Amsterdam een rood sein miste en zo de dodelijke treinbotsing veroorzaakte
http://nos.nl/artikel/552642-machinist-treinongeluk-vervolgd.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 september 2013 @ 15:02:56 #59
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131314558
Ik vind het ergens wel goed dat NS voor het eigen personeel opkomt maar tegelijkertijd moet je erg uitkijken met communicatie hiervan omdat je zomaar het beeld naar buiten kunt creëren dat veiligheid niet belangrijk is. Dat is ook weer niet erg handig als je het met het Hattemerbroekincident combineert waar NS zelf de veiligheid beter voor elkaar had kunnen hebben door ETCS in de trein te hebben.
pi_131314613
Ik vind het zeer opvallend dat het OM stelt dat op onze dienstkaartjes te zien is waar we rode seinen kunnen verwachten.
Dat staat namelijk nergens aangegeven. De dienstregelingstops: Ja, de doorrijpunten: Ja, maar ze kunnen NOOIT op een dienstkaartje zetten waar ik voor de rooie loop......

Edit: Volgens dit bericht
  woensdag 18 september 2013 @ 15:11:18 #61
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131314746
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:05 schreef mc3347 het volgende:
Ik vind het zeer opvallend dat het OM stelt dat op onze dienstkaartjes te zien is waar we rode seinen kunnen verwachten.
Dat staat namelijk nergens aangegeven. De dienstregelingstops: Ja, de doorrijpunten: Ja, maar ze kunnen NOOIT op een dienstkaartje zetten waar ik voor de rooie loop......

Edit: Volgens dit bericht
Er stond in dit geval een stop te "Sgra" of "Sgrbr" op het dienstkaartje.
pi_131319087
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:05 schreef mc3347 het volgende:

waar ik voor de rooie loop......
Daar moet je ook helemaal niet lopen. Gewoon lekker met de trein gaan :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131319587
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:57 schreef Peterselieman het volgende:
Het OM wil de machiniste vervolgen die vorig jaar bij Amsterdam een rood sein miste en zo de dodelijke treinbotsing veroorzaakte
http://nos.nl/artikel/552642-machinist-treinongeluk-vervolgd.html
Ik vind het een smerige heksenjacht. Ik zal na overleg met mijn mensen ook wel even uitleggen, waarom.
pi_131319664
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:43 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik vind het een smerige heksenjacht. Ik zal na overleg met mijn mensen ook wel even uitleggen, waarom.
Nou nou nou Oplopers. Dat die dame misschien niet moeders mooiste is, okee. Dat kan. Maar vind je dit nodig? :{w
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2013 @ 17:49:48 #65
Maffe Fries
pi_131319747
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:43 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

zo stellig wil ik het niet noemen, maar bij spoorongevallen zijn altijd veel achterliggende omstandigheden die meespelen en een machinist zal nooit met opzet een rood sein gaan negeren.

De gevolgen waren ditmaal zeer ernstig, maar een vervolging gaat net weer een brug te ver, ondanks dat er een dodelijk slachtoffer te betreuren was en er meer dan 100 gewonden waren.
  Redactie Sport woensdag 18 september 2013 @ 17:58:42 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_131319982
Maar goed, is er een reden waarom een automobilist die per ongeluk een rood stoplicht negeerde waardoor hij op het kruispunt een auto ramt waarin een dode valt niet vervolgd zou moeten worden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_131320179
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:58 schreef dennistd het volgende:
Maar goed, is er een reden waarom een automobilist die per ongeluk een rood stoplicht negeerde waardoor hij op het kruispunt een auto ramt waarin een dode valt niet vervolgd zou moeten worden?
Wordt iedere veroorzaker op de weg van een dodelijk ongeval dan vervolgd? Geloof ik niets van.

Nee, als die mcn nu grove opzet had gepleegd, dan lag het anders.

Sneak preview van een stukje van onze conceptreactie:

Voor wat betreft dat telefoneren merkt Voor Beter OV op, dat de machiniste bezig was, de verkeersleiding door te geven dat van een andere trein een achterlicht kapot was. Zo’n veiligheidskwestie is een heel ander gespreksonderwerp dan in een telefoontje met het thuisfront over de vraag of er morgen spruitjes of bloemkool op het menu zullen staan. In dat laatste geval (een onnodig privé-telefoontje dus) was vervolging wél op zijn plaats geweest.
pi_131320854
Nja, dat is "verwijtbaar nalatig" dan. Al is er natuurlijk nog een verschil tussen vervolgen en veroordelen. OM kan, als ze denken een zaak te hebben, best gaan vervolgen. Als de rechter vervolgens (hihi vervolgens :'( ) vindt dat er niks aan de hand is, dan is er niks aan de hand :) Toch?
pi_131321030
Sowieso, mag er onderscheid gemaakt worden tussen twee dezelfde overtredingen waarbij de overtreding de ene keer leidt tot een botsing met doden en gewonden en de andere keer niet?

Waarbij ik niet wil zeggen dat elke door rood rijdende mcn maar een taakstraf van 120 uur moet krijgen
  Forum Admin woensdag 18 september 2013 @ 18:47:52 #70
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_131321455
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:04 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wordt iedere veroorzaker op de weg van een dodelijk ongeval dan vervolgd? Geloof ik niets van.

Nee, als die mcn nu grove opzet had gepleegd, dan lag het anders.

Sneak preview van een stukje van onze conceptreactie:

Voor wat betreft dat telefoneren merkt Voor Beter OV op, dat de machiniste bezig was, de verkeersleiding door te geven dat van een andere trein een achterlicht kapot was. Zo’n veiligheidskwestie is een heel ander gespreksonderwerp dan in een telefoontje met het thuisfront over de vraag of er morgen spruitjes of bloemkool op het menu zullen staan. In dat laatste geval (een onnodig privé-telefoontje dus) was vervolging wél op zijn plaats geweest.
In principe mag het OM iemand vervolgen zodra er letsel of erger optreed na een ongeluk. In ieder geval in autoverkeer. Dan moet het ongeluk wel verwijtbaar zijn, maar zelfs dan gebeurt dat zelden daar vrijwel niemand voor zijn of haar plezier een ander kapot rijd.

Ik vind het érg makkelijk om alles maar op het conto van de mcn af te schuiven. Natuurlijk ben je eindverantwoordelijk voor de trein, maar kom op man. Alsof die vrouw het niet lastig zat heeft. Onder haar bestuur is er iemand overleden en zijn er talloze gewonden gevallen. Van opzet is geen sprake. Ik vind dit maar laf..

Spanje komt bovendrijven, dát is verwijtbaar nalatig. Als de NS/Prorail dit soort problemen niet meer wil hebben moeten ze maar opschieten met ETCS
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_131321716
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik vind het érg makkelijk om alles maar op het conto van de mcn af te schuiven. Natuurlijk ben je eindverantwoordelijk voor de trein, maar kom op man. Alsof die vrouw het niet lastig zat heeft. Onder haar bestuur is er iemand overleden en zijn er talloze gewonden gevallen. Van opzet is geen sprake. Ik vind dit maar laf..

Zeer mee eens. En inderdaad: ProRail blijft lekker buiten schot. Dat is ook de strekking van ons persbericht, dat je hier vindt:

http://www.voorbeterov.nl/120421.php
  Forum Admin woensdag 18 september 2013 @ 19:06:29 #72
pi_131322015
quote:
4s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:58 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zeer mee eens. En inderdaad: ProRail blijft lekker buiten schot. Dat is ook de strekking van ons persbericht, dat je hier vindt:

http://www.voorbeterov.nl/120421.php
Maar natuurlijk. Da's gezichtsverlies voor prorail. Wie boeit die ene mcn nou? Volgens mij wordt er letterlijk zo gedacht :'(
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_131322051
Sowieso, een taakstraf, welk doel is daarmee gediend? Brengt het de overledene terug? Heelt het de gewonden? Heeft die machiniste een taakstraf nodig om ervan doordrongen te raken "Volgende keer kan ik beter niet een SLT aan knoesten rijden. Bedankt voor deze taakstraf, zonder taakstraf was ik er volgende week weer bovenop gerost!!"

Of is het primaal oog-om-oog-tand-om-tand-gedrag? Is vergelding het enige doel? Verbind daar dan maar eens een conclusie aan, OM. :{
pi_131322152
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

In principe mag het OM iemand vervolgen zodra er letsel of erger optreed na een ongeluk. In ieder geval in autoverkeer. Dan moet het ongeluk wel verwijtbaar zijn, maar zelfs dan gebeurt dat zelden daar vrijwel niemand voor zijn of haar plezier een ander kapot rijd.

Spanje komt bovendrijven, dát is verwijtbaar nalatig. Als de NS/Prorail dit soort problemen niet meer wil hebben moeten ze maar opschieten met ETCS
Eens. Maar de schuld aan één individu geven is zo gemakkelijk.
pi_131322236
Overigens:

http://www.om.nl/actueel/(...)aakstraf-machiniste/

Extra schofterig vind ik deze passage: " Daarmee hebben beide organisaties artikel 7 van de Beheersconcessie hoofdspoorweginfrastructuur overtreden. Deze overtreding kan niet strafrechtelijk worden vervolgd. In het bestuursrechtelijk domein is overigens reeds actie ondernomen: zowel ProRail als de NS is onder verscherpt toezicht gesteld van de ILT."

Dus de top wordt niet vervolgd, maar de uitvoerende wel? Onaanvaardbaar.

Het gevolg hiervan kan trouwens zijn, dat machinisten gaan weigeren om te rijden zodra er ook maar het geringste risico op de loer ligt, qua planning etc. En dan hebben ze nog gelijk ook. met dank aan het OM. Is de reiziger weer fijn de lul.
pi_131322270
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:12 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens:

Extra schofterig vind ik deze passage: " Daarmee hebben beide organisaties artikel 7 van de Beheersconcessie hoofdspoorweginfrastructuur overtreden. Deze overtreding kan niet strafrechtelijk worden vervolgd. In het bestuursrechtelijk domein is overigens reeds actie ondernomen: zowel ProRail als de NS is onder verscherpt toezicht gesteld van de ILT."

Het gevolg hiervan kan trouwens zijn, dat machinisten gaan weigeren om te rijden zodra er ook maar het geringste risico op de loer ligt, qua planning etc. En dan hebben ze nog gelijk ook. met dank aan het OM. Is de reiziger weer fijn de lul.
Waarom is de top nalatig als de machinist een fout maakt waarop ze zelfs extra geattendeerd is?
pi_131322310
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom is de top nalatig als de machinist een fout maakt waarop ze zelfs extra geattendeerd is?
Door het planningtechnisch overtreden van de zorgplicht in de spoorwegwet.

Ik zeg niet dat de machinist geen fout heeft gemaakt, ik vind het wel verwerpelijk dat zij als enige wordt gestraft.
pi_131322394
Individuen hebben een kop die kan rollen. Instanties niet. Altijd zo geweest trouwens.
pi_131322472
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Individuen hebben een kop die kan rollen. Instanties niet. Altijd zo geweest trouwens.
Mja. Als je verstandelijk zwaar gehandicapt bent, kun je altijd nog bij het OM gaan werken...
  Forum Admin woensdag 18 september 2013 @ 19:21:52 #80
pi_131322584
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:19 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Mja. Als je verstandelijk zwaar gehandicapt bent, kun je altijd nog bij het OM gaan werken...
Ik moet hier om lachen, maar eigenlijk is het gewoon diep en dieptriest.
pi_131322609
Individuen hebben trouwens ook een kop die kan NADENKEN.

Instanties, vult u zelf maar in.
  woensdag 18 september 2013 @ 19:30:50 #82
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131322898
  woensdag 18 september 2013 @ 19:33:15 #83
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131322979
pi_131323040
quote:
Hele voorkant van de bus is ook gewoon vernietigd.. :/
pi_131323065
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:12 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens:

de telefoon opnemen is een keuze ook als het je werktelefoon is.
pi_131323375
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:35 schreef Salatrel het volgende:

[..]

de telefoon opnemen is een keuze ook als het je werktelefoon is.
Maar zoals MVBOV in het persbericht ook benadrukt: het ene telefoontje is het andere niet.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2013 @ 19:43:19 #87
Maffe Fries
pi_131323424
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:58 schreef dennistd het volgende:
dat kan voorkomen ja. Maar we hebben het in dit geval niet over iemand die een rijbewijs heeft gehaald bij een pakje boter, maar over iemand die een gedegen opleiding heeft genoten en nooit zomaar in de fout zal gaan.
pi_131323979
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:42 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar zoals MVBOV in het persbericht ook benadrukt: het ene telefoontje is het andere niet.
Plus: Verschil "Kiezen te bellen" :: "gebeld worden"
pi_131324056
Then again, als ik me even van hetzelfde opportunistische huichelachtige gedrag als het OM mag bedienen :7 Als Prorail gewoon veel eerder en veel sneller al die wissels gesaneerd had, hadden die treinen nooit op hetzelfde spoor terecht kunnen komen! How'bout THAT!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2013 @ 20:02:57 #90
Maffe Fries
pi_131324173
quote:
17s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Then again, als ik me even van hetzelfde opportunistische huichelachtige gedrag als het OM mag bedienen :7 Als Prorail gewoon veel eerder en veel sneller al die wissels gesaneerd had, hadden die treinen nooit op hetzelfde spoor terecht kunnen komen! How'bout THAT!
Dan had er helemaal niets kunnen rijden. De veiligste trein is geen trein, al kun je daar bij de V250 nog vraagtekens bij zetten, omdat ze zelfs stilstaand niet veilig waren.
pi_131324236
quote:
17s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Met minder wissels hoeft er ook minder onderhoud uitgevoerd te worden, minder buitendienststellingen dus een hogere beschikbaarheid. Hé, daar had je even niet aan gedacht ;)
pi_131324466
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Met minder wissels hoeft er ook minder onderhoud uitgevoerd te worden, minder buitendienststellingen dus een hogere beschikbaarheid. Hé, daar had je even niet aan gedacht ;)
Je versterkt alleen maar mijn punt. Prorail is de grote faler hier. En niet poppetje X of poppetje Y op de bok van een stuk ijzer dat veroordeeld is tot een catastrofaal falende infra-compleximadness.
pi_131324638
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je versterkt alleen maar mijn punt. Prorail is de grote faler hier. En niet poppetje X of poppetje Y op de bok van een stuk ijzer dat veroordeeld is tot een catastrofaal falende infra-compleximadness.
Er heeft geen infra gefaald. De machinist heeft gefaald doordat zij niet gestopt is voor rood.
pi_131324707
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Er heeft geen infra gefaald. De machinist heeft gefaald doordat zij niet gestopt is voor rood.
Zo kan ik het ook bolle. Die reiziger heeft gefaald. Als die gewoon door was blijven ademen was er niks aan de hand geweest.

NADENKEN :6
pi_131324755
quote:
10s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo kan ik het ook bolle. Die reiziger heeft gefaald. Als die gewoon door was blijven ademen was er niks aan de hand geweest.

NADENKEN :6
Wat is de kerncompetentie van het beroep machinist? Bij groen doorrijden, bij geel afremmen en bij rood stoppen. De rest zijn randvoorwaarden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2013 @ 20:18:32 #96
Maffe Fries
pi_131324780
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:15 schreef b2py het volgende:

[..]

er had ATB-Vv kunnen of eigenlijk moeten liggen, aangezien het beschikbaar was en voor deze werkzaamheden haar dienst had kunnen bewijzen
pi_131324895
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er had ATB-Vv kunnen of eigenlijk moeten liggen, aangezien het beschikbaar was en voor deze werkzaamheden haar dienst had kunnen bewijzen
Maar die lag er niet. Er kan dus niet gezegd worden dat de infra gefaald heeft. Verder is zo'n sein in de normale dienstregeling geen extreem risicovol sein dus logischerwijs niet meegenomen in het vv programma.
pi_131324973
Niemand zegt dat die Mcn geen fout heeft gemaakt.

Alleen: zij wordt (naar mijn mening) buitensporig hard en als enige van de verantwoordelijken aangepakt door het OM.
pi_131325036
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat is de kerncompetentie van het beroep machinist? Bij groen doorrijden, bij geel afremmen en bij rood stoppen. De rest zijn randvoorwaarden.
Wat is de kerncompetentie van de mens? Ademhalen toch of niet?

Nee dat argument snijdt geen hout, en dat van jou dus ook niet :)
pi_131325084
NS.nl heeft een zoekfunctie!!!
http://www.ns.nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')