Waarom is de top nalatig als de machinist een fout maakt waarop ze zelfs extra geattendeerd is?quote:Op woensdag 18 september 2013 19:12 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens:
http://www.om.nl/actueel/(...)aakstraf-machiniste/
Extra schofterig vind ik deze passage: " Daarmee hebben beide organisaties artikel 7 van de Beheersconcessie hoofdspoorweginfrastructuur overtreden. Deze overtreding kan niet strafrechtelijk worden vervolgd. In het bestuursrechtelijk domein is overigens reeds actie ondernomen: zowel ProRail als de NS is onder verscherpt toezicht gesteld van de ILT."
Dus de top wordt niet vervolgd, maar de uitvoerende wel? Onaanvaardbaar.
Het gevolg hiervan kan trouwens zijn, dat machinisten gaan weigeren om te rijden zodra er ook maar het geringste risico op de loer ligt, qua planning etc. En dan hebben ze nog gelijk ook. met dank aan het OM. Is de reiziger weer fijn de lul.
Door het planningtechnisch overtreden van de zorgplicht in de spoorwegwet.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom is de top nalatig als de machinist een fout maakt waarop ze zelfs extra geattendeerd is?
Mja. Als je verstandelijk zwaar gehandicapt bent, kun je altijd nog bij het OM gaan werken...quote:Op woensdag 18 september 2013 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Individuen hebben een kop die kan rollen. Instanties niet. Altijd zo geweest trouwens.
quote:Op woensdag 18 september 2013 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Individuen hebben een kop die kan rollen. Instanties niet. Altijd zo geweest trouwens.
Ik moet hier om lachen, maar eigenlijk is het gewoon diep en dieptriest.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mja. Als je verstandelijk zwaar gehandicapt bent, kun je altijd nog bij het OM gaan werken...
de telefoon opnemen is een keuze ook als het je werktelefoon is.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:12 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens:
http://www.om.nl/actueel/(...)aakstraf-machiniste/
Extra schofterig vind ik deze passage: " Daarmee hebben beide organisaties artikel 7 van de Beheersconcessie hoofdspoorweginfrastructuur overtreden. Deze overtreding kan niet strafrechtelijk worden vervolgd. In het bestuursrechtelijk domein is overigens reeds actie ondernomen: zowel ProRail als de NS is onder verscherpt toezicht gesteld van de ILT."
Dus de top wordt niet vervolgd, maar de uitvoerende wel? Onaanvaardbaar.
Het gevolg hiervan kan trouwens zijn, dat machinisten gaan weigeren om te rijden zodra er ook maar het geringste risico op de loer ligt, qua planning etc. En dan hebben ze nog gelijk ook. met dank aan het OM. Is de reiziger weer fijn de lul.
Maar zoals MVBOV in het persbericht ook benadrukt: het ene telefoontje is het andere niet.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:35 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de telefoon opnemen is een keuze ook als het je werktelefoon is.
dat kan voorkomen ja. Maar we hebben het in dit geval niet over iemand die een rijbewijs heeft gehaald bij een pakje boter, maar over iemand die een gedegen opleiding heeft genoten en nooit zomaar in de fout zal gaan.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:58 schreef dennistd het volgende:
Maar goed, is er een reden waarom een automobilist die per ongeluk een rood stoplicht negeerde waardoor hij op het kruispunt een auto ramt waarin een dode valt niet vervolgd zou moeten worden?
Plus: Verschil "Kiezen te bellen" :: "gebeld worden"quote:Op woensdag 18 september 2013 19:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar zoals MVBOV in het persbericht ook benadrukt: het ene telefoontje is het andere niet.
Dan had er helemaal niets kunnen rijden. De veiligste trein is geen trein, al kun je daar bij de V250 nog vraagtekens bij zetten, omdat ze zelfs stilstaand niet veilig waren.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Then again, als ik me even van hetzelfde opportunistische huichelachtige gedrag als het OM mag bedienenAls Prorail gewoon veel eerder en veel sneller al die wissels gesaneerd had, hadden die treinen nooit op hetzelfde spoor terecht kunnen komen! How'bout THAT!
Met minder wissels hoeft er ook minder onderhoud uitgevoerd te worden, minder buitendienststellingen dus een hogere beschikbaarheid. Hé, daar had je even niet aan gedachtquote:Op woensdag 18 september 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Then again, als ik me even van hetzelfde opportunistische huichelachtige gedrag als het OM mag bedienenAls Prorail gewoon veel eerder en veel sneller al die wissels gesaneerd had, hadden die treinen nooit op hetzelfde spoor terecht kunnen komen! How'bout THAT!
Je versterkt alleen maar mijn punt. Prorail is de grote faler hier. En niet poppetje X of poppetje Y op de bok van een stuk ijzer dat veroordeeld is tot een catastrofaal falende infra-compleximadness.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Met minder wissels hoeft er ook minder onderhoud uitgevoerd te worden, minder buitendienststellingen dus een hogere beschikbaarheid. Hé, daar had je even niet aan gedacht
Er heeft geen infra gefaald. De machinist heeft gefaald doordat zij niet gestopt is voor rood.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je versterkt alleen maar mijn punt. Prorail is de grote faler hier. En niet poppetje X of poppetje Y op de bok van een stuk ijzer dat veroordeeld is tot een catastrofaal falende infra-compleximadness.
Zo kan ik het ook bolle. Die reiziger heeft gefaald. Als die gewoon door was blijven ademen was er niks aan de hand geweest.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Er heeft geen infra gefaald. De machinist heeft gefaald doordat zij niet gestopt is voor rood.
Wat is de kerncompetentie van het beroep machinist? Bij groen doorrijden, bij geel afremmen en bij rood stoppen. De rest zijn randvoorwaarden.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo kan ik het ook bolle. Die reiziger heeft gefaald. Als die gewoon door was blijven ademen was er niks aan de hand geweest.
NADENKEN
er had ATB-Vv kunnen of eigenlijk moeten liggen, aangezien het beschikbaar was en voor deze werkzaamheden haar dienst had kunnen bewijzenquote:Op woensdag 18 september 2013 20:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Er heeft geen infra gefaald. De machinist heeft gefaald doordat zij niet gestopt is voor rood.
Maar die lag er niet. Er kan dus niet gezegd worden dat de infra gefaald heeft. Verder is zo'n sein in de normale dienstregeling geen extreem risicovol sein dus logischerwijs niet meegenomen in het vv programma.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er had ATB-Vv kunnen of eigenlijk moeten liggen, aangezien het beschikbaar was en voor deze werkzaamheden haar dienst had kunnen bewijzen
Wat is de kerncompetentie van de mens? Ademhalen toch of niet?quote:Op woensdag 18 september 2013 20:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat is de kerncompetentie van het beroep machinist? Bij groen doorrijden, bij geel afremmen en bij rood stoppen. De rest zijn randvoorwaarden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |