abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131322270
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:12 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens:

http://www.om.nl/actueel/(...)aakstraf-machiniste/

Extra schofterig vind ik deze passage: " Daarmee hebben beide organisaties artikel 7 van de Beheersconcessie hoofdspoorweginfrastructuur overtreden. Deze overtreding kan niet strafrechtelijk worden vervolgd. In het bestuursrechtelijk domein is overigens reeds actie ondernomen: zowel ProRail als de NS is onder verscherpt toezicht gesteld van de ILT."

Dus de top wordt niet vervolgd, maar de uitvoerende wel? Onaanvaardbaar.

Het gevolg hiervan kan trouwens zijn, dat machinisten gaan weigeren om te rijden zodra er ook maar het geringste risico op de loer ligt, qua planning etc. En dan hebben ze nog gelijk ook. met dank aan het OM. Is de reiziger weer fijn de lul.
Waarom is de top nalatig als de machinist een fout maakt waarop ze zelfs extra geattendeerd is?
pi_131322310
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom is de top nalatig als de machinist een fout maakt waarop ze zelfs extra geattendeerd is?
Door het planningtechnisch overtreden van de zorgplicht in de spoorwegwet.

Ik zeg niet dat de machinist geen fout heeft gemaakt, ik vind het wel verwerpelijk dat zij als enige wordt gestraft.
pi_131322394
Individuen hebben een kop die kan rollen. Instanties niet. Altijd zo geweest trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131322472
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Individuen hebben een kop die kan rollen. Instanties niet. Altijd zo geweest trouwens.
Mja. Als je verstandelijk zwaar gehandicapt bent, kun je altijd nog bij het OM gaan werken...
  Forum Admin woensdag 18 september 2013 @ 19:21:52 #80
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_131322584
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:19 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Mja. Als je verstandelijk zwaar gehandicapt bent, kun je altijd nog bij het OM gaan werken...
Ik moet hier om lachen, maar eigenlijk is het gewoon diep en dieptriest.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_131322609
Individuen hebben trouwens ook een kop die kan NADENKEN.

Instanties, vult u zelf maar in.
  woensdag 18 september 2013 @ 19:30:50 #82
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131322898
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 18 september 2013 @ 19:33:15 #83
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131322979
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131323040
quote:
Hele voorkant van de bus is ook gewoon vernietigd.. :/
pi_131323065
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:12 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens:

http://www.om.nl/actueel/(...)aakstraf-machiniste/

Extra schofterig vind ik deze passage: " Daarmee hebben beide organisaties artikel 7 van de Beheersconcessie hoofdspoorweginfrastructuur overtreden. Deze overtreding kan niet strafrechtelijk worden vervolgd. In het bestuursrechtelijk domein is overigens reeds actie ondernomen: zowel ProRail als de NS is onder verscherpt toezicht gesteld van de ILT."

Dus de top wordt niet vervolgd, maar de uitvoerende wel? Onaanvaardbaar.

Het gevolg hiervan kan trouwens zijn, dat machinisten gaan weigeren om te rijden zodra er ook maar het geringste risico op de loer ligt, qua planning etc. En dan hebben ze nog gelijk ook. met dank aan het OM. Is de reiziger weer fijn de lul.
de telefoon opnemen is een keuze ook als het je werktelefoon is.
pi_131323375
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:35 schreef Salatrel het volgende:

[..]

de telefoon opnemen is een keuze ook als het je werktelefoon is.
Maar zoals MVBOV in het persbericht ook benadrukt: het ene telefoontje is het andere niet.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2013 @ 19:43:19 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131323424
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:58 schreef dennistd het volgende:
Maar goed, is er een reden waarom een automobilist die per ongeluk een rood stoplicht negeerde waardoor hij op het kruispunt een auto ramt waarin een dode valt niet vervolgd zou moeten worden?
dat kan voorkomen ja. Maar we hebben het in dit geval niet over iemand die een rijbewijs heeft gehaald bij een pakje boter, maar over iemand die een gedegen opleiding heeft genoten en nooit zomaar in de fout zal gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131323979
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:42 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar zoals MVBOV in het persbericht ook benadrukt: het ene telefoontje is het andere niet.
Plus: Verschil "Kiezen te bellen" :: "gebeld worden"
pi_131324056
Then again, als ik me even van hetzelfde opportunistische huichelachtige gedrag als het OM mag bedienen :7 Als Prorail gewoon veel eerder en veel sneller al die wissels gesaneerd had, hadden die treinen nooit op hetzelfde spoor terecht kunnen komen! How'bout THAT!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2013 @ 20:02:57 #90
Maffe Fries
pi_131324173
quote:
17s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Then again, als ik me even van hetzelfde opportunistische huichelachtige gedrag als het OM mag bedienen :7 Als Prorail gewoon veel eerder en veel sneller al die wissels gesaneerd had, hadden die treinen nooit op hetzelfde spoor terecht kunnen komen! How'bout THAT!
Dan had er helemaal niets kunnen rijden. De veiligste trein is geen trein, al kun je daar bij de V250 nog vraagtekens bij zetten, omdat ze zelfs stilstaand niet veilig waren.
pi_131324236
quote:
17s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Met minder wissels hoeft er ook minder onderhoud uitgevoerd te worden, minder buitendienststellingen dus een hogere beschikbaarheid. Hé, daar had je even niet aan gedacht ;)
pi_131324466
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Met minder wissels hoeft er ook minder onderhoud uitgevoerd te worden, minder buitendienststellingen dus een hogere beschikbaarheid. Hé, daar had je even niet aan gedacht ;)
Je versterkt alleen maar mijn punt. Prorail is de grote faler hier. En niet poppetje X of poppetje Y op de bok van een stuk ijzer dat veroordeeld is tot een catastrofaal falende infra-compleximadness.
pi_131324638
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je versterkt alleen maar mijn punt. Prorail is de grote faler hier. En niet poppetje X of poppetje Y op de bok van een stuk ijzer dat veroordeeld is tot een catastrofaal falende infra-compleximadness.
Er heeft geen infra gefaald. De machinist heeft gefaald doordat zij niet gestopt is voor rood.
pi_131324707
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Er heeft geen infra gefaald. De machinist heeft gefaald doordat zij niet gestopt is voor rood.
Zo kan ik het ook bolle. Die reiziger heeft gefaald. Als die gewoon door was blijven ademen was er niks aan de hand geweest.

NADENKEN :6
pi_131324755
quote:
10s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo kan ik het ook bolle. Die reiziger heeft gefaald. Als die gewoon door was blijven ademen was er niks aan de hand geweest.

NADENKEN :6
Wat is de kerncompetentie van het beroep machinist? Bij groen doorrijden, bij geel afremmen en bij rood stoppen. De rest zijn randvoorwaarden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2013 @ 20:18:32 #96
Maffe Fries
pi_131324780
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:15 schreef b2py het volgende:

[..]

er had ATB-Vv kunnen of eigenlijk moeten liggen, aangezien het beschikbaar was en voor deze werkzaamheden haar dienst had kunnen bewijzen
pi_131324895
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er had ATB-Vv kunnen of eigenlijk moeten liggen, aangezien het beschikbaar was en voor deze werkzaamheden haar dienst had kunnen bewijzen
Maar die lag er niet. Er kan dus niet gezegd worden dat de infra gefaald heeft. Verder is zo'n sein in de normale dienstregeling geen extreem risicovol sein dus logischerwijs niet meegenomen in het vv programma.
pi_131324973
Niemand zegt dat die Mcn geen fout heeft gemaakt.

Alleen: zij wordt (naar mijn mening) buitensporig hard en als enige van de verantwoordelijken aangepakt door het OM.
pi_131325036
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat is de kerncompetentie van het beroep machinist? Bij groen doorrijden, bij geel afremmen en bij rood stoppen. De rest zijn randvoorwaarden.
Wat is de kerncompetentie van de mens? Ademhalen toch of niet?

Nee dat argument snijdt geen hout, en dat van jou dus ook niet :)
pi_131325084
NS.nl heeft een zoekfunctie!!!
http://www.ns.nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')