abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:20:12 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131298148
LWB = Leider Werkplek Beveiliging aldus Infrasite.
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:32:42 #27
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131298933
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, zoiets. En de machinist die gister strandde op de brug tussen Dordrecht en Zwijndrecht strandde vandaag bij Geldermalsen rg de Betuweroute. En beide keren heeft hij de TRDL nog gebeld om te waarschuwen dat hij een zware trein mee had.
In Dordrecht kreeg hij gister een rijweg via een paar 40 km/h wissels, en bij Geldermalsen kreeg hij ook niet de gewenste rijweg. Daar was de TRDL druk met een LWB'er (maar wat dat mag betekenen?).
Als een TRDL niets doet wordt het standaardplan uitgevoerd. Als je in dat plan door de 40 km/h wissels moet vlak voor een helling dan is het gewoon een verkeerd plan. Dan is de boel op een TRDL afschuiven wel heel makkelijk. Ja, die mag er best op letten maar ik denk ook dat die er vanuit mag gaan dat het standaardplan voldoende goed is.
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:35:27 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131299039
Normaal gaan de goederentreinen bij Dordrecht de brug op richting Zwijndrecht altijd "rechtdoor", en niet via de 40 km/h wissels.
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:42:47 #29
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131299401
Staan daar geen L/H-seinen dan? En de aanname dat hij dan wel een krantje zal zitten te lezen, is natuurlijk wel een hele makkelijke.

En ja, met een LWB kan je het knap druk hebben, dat gaat namelijk over werkzaamheden en de veiligheidsmaatregelen die daar bij horen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:47:49 #30
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131299622
Ik was er niet bij, dit was wat ik van de machinist begrepen heb.
De situatie gister bij Dordrecht: Mcn belt TRDL, meldt dat hij een zware goederentrein mee heeft, en TRDL bevestigd dit en zal hierop een juiste rijweg kiezen. Machinist gaat er dus vanuit dat hij "plankgas" de brug op kan, en komt met een dot tractie de bocht door (zoals de meeste zware goederentreinen daar doen), en ziet dan ineens een seinbeeld Geel-4 (vorig sein was groen-8). Op tijd stilstaan om weer "plankgas" via een juiste rijweg de brug op te rijden was inmiddels al te laat, en na het mogelijke eruit te halen kwam hij toch nog tot stilstand op de helling met zijn 3600 ton aan de haak. Hierdoor kreeg hij nog 2 40km/h wissels om uiteindelijk vanaf spoor 1 naar spoor 2 te gaan ...
pi_131299649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:15 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een schoonheid! :D
Mooie foto van een in mijn ogen prima trein (perfect voor de Sprinterdiensten die ermee worden uitgevoerd anyhoo).

Maar: waarom nemen ze nu een zesje uit dienst voor de ERTMS-testritten i.p.v. een viertje? Een zesje kan in de spits her en der nog wel gebruikt worden, biedt toch net dat beetje extra capaciteit...
pi_131299663
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:15 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een schoonheid! :D
Is het een gekke gedachte waarom hiervoor een zesje uit de dienstregeling gehaald is? Had een viertje niet dezelfde proeven kunnen doen?
pi_131299683
Twee zielen, een gedachte.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 september 2013 @ 22:51:48 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131299797
och één stelletje kunnen ze wel missen, er zijn meer stellen dan diensten als het goed is, dus dat moet wel lukken. Daar komt nog eens bij dat ze zowel met viertjes als zesjes moeten testen, alsmede gekoppeld om alles uit te proberen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131300022
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:48 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Mooie foto van een in mijn ogen prima trein (perfect voor de Sprinterdiensten die ermee worden uitgevoerd anyhoo).

Maar: waarom nemen ze nu een zesje uit dienst voor de ERTMS-testritten i.p.v. een viertje? Een zesje kan in de spits her en der nog wel gebruikt worden, biedt toch net dat beetje extra capaciteit...
Zes zesjes en vier viertjes worden er gebruikt waarvan alleen deze de drgl is uitgetrokken. En voor die twee bakken hoef je het niet te doen.
pi_131300592
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Zes zesjes en vier viertjes worden er gebruikt waarvan alleen deze de drgl is uitgetrokken. En voor die twee bakken hoef je het niet te doen.
De viertjes en zesjes komen uit verschillende fabrieken toch? Wellicht heeft dat er mee van doen.
dag
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 september 2013 @ 23:15:02 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131300675
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:13 schreef Peter het volgende:

[..]

De viertjes en zesjes komen uit verschillende fabrieken toch? Wellicht heeft dat er mee van doen.
je moet alles testen en dat zal ook gaan gebeuren. Wel te laat als je het aan mij vraagt, want het had ook al jaren eerder gekund, maar daar had de NS geen trek in.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 september 2013 @ 23:16:36 #38
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131300763
Grappig, zo heb je opeens Monopoly weer op de gsm-r.

Kwam ik jou nou ook net nog tegen bij het hek?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 17 september 2013 @ 23:16:51 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131300770
Ik meen me te herinneren dat ERTMS eerst voorzien was, maar dat Bombardier dit nog niet goed voor elkaar kreeg i.c.m. ATB en dat daarom maar is besloten om ze zonder ERTMS te leveren.
pi_131302965
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:47 schreef greavy het volgende:
Ik was er niet bij, dit was wat ik van de machinist begrepen heb.
<knip>
dat was m'n mentor, klein wereldje :+
pi_131304442
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:13 schreef Peter het volgende:

[..]

De viertjes en zesjes komen uit verschillende fabrieken toch? Wellicht heeft dat er mee van doen.
Geen idee.
pi_131304532
Vanaf vier november gaat de pimpel weer door vanaf Hannover naar Spandau en Berlijn.
pi_131304650
Ik reis vandaag met de metro

Mag dat ook? :@
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 18 september 2013 @ 07:38:54 #44
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_131304722
Wisselstoring Zwolle <> Dronten. Gaan wij voor het record van een week geleden?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_131304790
quote:
6s.gif Op woensdag 18 september 2013 07:38 schreef Ajaxfan het volgende:
Wisselstoring Zwolle <> Dronten. Gaan wij voor het record van een week geleden?
Verwachting 9:00. Wordt het niet eens tijd om "tijd om de personeelsroosters weer kloppend te krijgen" er bij op te tellen in de informatie? Iets als "We hopen dat rond de avondspits de naweeën van deze storing in het niet vallen bij recentere storingen".
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 18 september 2013 @ 08:22:24 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131305030
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2013 07:21 schreef wolfrolf het volgende:
Ik reis vandaag met de metro

Mag dat ook? :@
Nou, vooruit. Voor deze keer dan.
pi_131305094
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2013 07:21 schreef wolfrolf het volgende:
Ik reis vandaag met de metro

Mag dat ook? :@
Vertel eens wat leuks over je reis :-)
  woensdag 18 september 2013 @ 09:57:17 #48
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_131306609
Weet hier iemand waarom ze vorige week ineens de treinen van Eindhoven naar Tilburg en weer terug midden in het seizoen ineens een paar min later laten vertrekken?
Op Eindhoven komt de trein om 30 aan en vertrekt pas om 35, terwijl de trein naar Amsterdam gewoon om 32 vertrekt.
En andersom dacht ik dat ze dat gedaan hadden vanwege de goederentrein die er altijd voor zit in de spits waardoor die altijd een paar min vertraging heeft, maar dat gebeurt nog steeds.
Is ook verder naar mijn weten geen communicatie ofzo over geweest.
pi_131306823
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:57 schreef bleiblei het volgende:
Weet hier iemand waarom ze vorige week ineens de treinen van Eindhoven naar Tilburg en weer terug midden in het seizoen ineens een paar min later laten vertrekken?
Op Eindhoven komt de trein om 30 aan en vertrekt pas om 35, terwijl de trein naar Amsterdam gewoon om 32 vertrekt.
En andersom dacht ik dat ze dat gedaan hadden vanwege de goederentrein die er altijd voor zit in de spits waardoor die altijd een paar min vertraging heeft, maar dat gebeurt nog steeds.
Is ook verder naar mijn weten geen communicatie ofzo over geweest.
Zie PTA / Treinentopic #629: Blauw en verder. Staat het uitgelegd :Y.
dag
  woensdag 18 september 2013 @ 10:27:39 #50
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_131307288
quote:
6s.gif Op woensdag 18 september 2013 07:52 schreef Litpho het volgende:

[..]

Verwachting 9:00. Wordt het niet eens tijd om "tijd om de personeelsroosters weer kloppend te krijgen" er bij op te tellen in de informatie? Iets als "We hopen dat rond de avondspits de naweeën van deze storing in het niet vallen bij recentere storingen".
Verwachting al 13:30 inmiddels. Gaat weer lekker.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')