Doen ze wel vaker. Ik hoop dat ze definitief de conducteurs de deur wijzen en dan overgaan op steekproeven.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:27 schreef Beardslasher het volgende:
Huh sinds wanneer controleert de NS in burger op vervoersbewijzen?
Want?quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Doen ze wel vaker. Ik hoop dat ze definitief de conducteurs de deur wijzen en dan overgaan op steekproeven.
ja en van die omhooggevallen bavianen die als parkeerwacht overtollig zijn daarvoor inzetten. Met je geweldige ideeënquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Doen ze wel vaker. Ik hoop dat ze definitief de conducteurs de deur wijzen en dan overgaan op steekproeven.
Versnelt de vertrekprocedure, is goedkoper. Kunnen de treinkaartjes ook goedkoper en wordt de capaciteit op het spoor flink vergroot. (Ik schat meer dan 10%)quote:
Versnelt de vertrekprocedure.........als ik dat zelf moet gaan doen wordt het er echt niet sneller op hoor, vooral met SLT.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Versnelt de vertrekprocedure, is goedkoper. Kunnen de treinkaartjes ook goedkoper en wordt de capaciteit op het spoor flink vergroot. (Ik schat meer dan 10%)
En dan gezellig met twaalf bakken over op eenmansbediening? Daar wordt het een stuk veiliger op...quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Versnelt de vertrekprocedure, is goedkoper. Kunnen de treinkaartjes ook goedkoper en wordt de capaciteit op het spoor flink vergroot. (Ik schat meer dan 10%)
Hogere capaciteit is vooral het gevolg van de kortere vertrekprocedure. Gewoon vanuit de cabine deuren sluiten net als de regionale vervoerders doen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:55 schreef mc3347 het volgende:
[..]
Versnelt de vertrekprocedure.........als ik dat zelf moet gaan doen wordt het er echt niet sneller op hoor, vooral met SLT.
De gebruikersvergoeding wordt echt niet minder als we alle HC's eruit schoppen, het aantal zwartrijders wordt waarschijnlijk wel hoger -->hogere kostenpost -->duurdere treinkaartjes
Capaciteit op het spoor wordt vergroot...okee, dus als we alle HC's wegwerken, kunnen er op miraculeuze wijze meer treinen op het NL spoor rijden?
Zie boven, de regionalo's kunnen en mogen het ook.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En dan gezellig met twaalf bakken over op eenmansbediening? Daar wordt het een stuk veiliger op...
Dat probleem is allang opgelost hoor. Lekker vol stomen door de regen. Is het ook wat rustiger langs de lijn en niet/nauwelijks last van lastgevingenquote:Op vrijdag 13 september 2013 20:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het voldoende heeft geregend om de bermbrandjes tegen te gaan..
De regionalo's rijden niet met 12 bakken VIRM op bochtige perrons.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Hogere capaciteit is vooral het gevolg van de kortere vertrekprocedure. Gewoon vanuit de cabine deuren sluiten net als de regionale vervoerders doen.
Daar zou ik niet zomaar van uit gaan, zie onderstaand plaatje:quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat probleem is allang opgelost hoor. Lekker vol stomen door de regen. Is het ook wat rustiger langs de lijn en niet/nauwelijks last van lastgevingen
Als je door de verhoging van de capaciteit meer treinen kan laten rijden zonder miljard kostende infrastructuurprojecten te hoeven lanceren is je winstmaximalisatie een stuk groter.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:01 schreef mc3347 het volgende:
[..]
De regionalo's rijden niet met 12 bakken VIRM op bochtige perrons.
Ik heb ooit in de spits met 7 bakken ICM in Gouda mogen vertrekken zonder HC, heeft behoorlijk lang geduurd voor ik kon zien of de deuren dicht konden.
Goeie ideeën heb je
Ja, zo kan ik er ook wel van alles bij halen. De neerslagcijfers van april tot en met juli hebben ongeveer NUL invloed op de grondwaterstand en de droogte NU.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar zou ik niet zomaar van uit gaan, zie onderstaand plaatje:
[ afbeelding ]
Uh-huh. En hoe precies zie jij de vertrekprocedure versnellen door minder personeel? Of roep je eigenlijk gewoon maar wat? Want daar lijkt het wel op namelijk.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Zie boven, de regionalo's kunnen en mogen het ook.
Het moest niet meer regenen om die bermbrandjes te voorkomen, kwam niet alleen door de droogte.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar zou ik niet zomaar van uit gaan, zie onderstaand plaatje:
[ afbeelding ]
Momenteel worden de deuren pas gesloten als iedereen er in zit, moet de conducteur de deuren sluiten, controleren of alles dicht is en vervolgens zijn eigen deur nog sluiten. Al met al een tijdrovende procedure waarbij ik ongetwijfeld nog wel enkele acties ben vergeten.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Uh-huh. En hoe precies zie jij de vertrekprocedure versnellen door minder personeel? Of roep je eigenlijk gewoon maar wat? Want daar lijkt het wel op namelijk.
Beginnen ze soms rustig 20-30 sec voor vertrek mee, idd om op tijd weg te kunnen rijdenquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:25 schreef Ajaxfan het volgende:
Hoort de conducteur die controle + afsluiten van deuren eigenlijk pas exact bij vertrektijd te doen of moet dit vlak voor de vertrektijd in worden gezet? Vooral in de spits duurt dat soms echt een eeuwigheid.
Regelgeving zegt: sleutelen op moment dat er op vertrektijd vertrokken kan worden. Mocht de trein om 12:30:00 moeten vertrekken, de procedure 20 seconden gaat duren dan zal de HC dus om 12:29:40 moeten beginnen met sleutelen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:25 schreef Ajaxfan het volgende:
Hoort de conducteur die controle + afsluiten van deuren eigenlijk pas exact bij vertrektijd te doen of moet dit vlak voor de vertrektijd in worden gezet? Vooral in de spits duurt dat soms echt een eeuwigheid.
Inderdaad, wat niet alle reizigers begrijpen en dan klagen dat de trein te vroeg is vertrokken. Wat niet zo is.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Regelgeving zegt: sleutelen op moment dat er op vertrektijd vertrokken kan worden. Mocht de trein om 12:30:00 moeten vertrekken, de procedure 20 seconden gaat duren dan zal de HC dus om 12:29:40 moeten beginnen met sleutelen.
Het is in weze ook een beetje banaal. Als alle HC's om 12:30:00 beginnen met de procedure zou het theoretisch niet uit mogen maken.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:30 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Inderdaad, wat niet alle reizigers begrijpen en dan klagen dat de trein te vroeg is vertrokken. Wat niet zo is.
kan weleens -.30 worden in bijv Zutphen waar je als HC heel ver het perron op moet lopen om te zien of alles vrij is. bochten zijn niet het toppunt van handigheid wat dat betreftquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Regelgeving zegt: sleutelen op moment dat er op vertrektijd vertrokken kan worden. Mocht de trein om 12:30:00 moeten vertrekken, de procedure 20 seconden gaat duren dan zal de HC dus om 12:29:40 moeten beginnen met sleutelen.
quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:32 schreef dennistd het volgende:
Goede service voor de liefhebber (tevens blauw bord waarop een blauwe loc aangekondigd wordt):
https://www.facebook.com/(...)24518&type=1&theater
Dat zei ik ja.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:38 schreef KnightSolaire het volgende:
Ja maar dat komt door de wisselkabouters las ik laatst ergens, dus dat weten we ook pas de laatste vijf seconden.
Tsja. Is het in Glanerbrug of de Eschmarke veel anders?quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Net een stukje over station Eygelshoven Markt in Kanniewaarzijn. OV-chip? Nooit van gehoord. Nederlandse kaartautomaat? Staat er pas anderhalf jaar, etc
Nou, tiswat.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Al die stations hebben net als Eijsden geen paaltje
quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ach ja, sommigen zijn verknocht aan het plastic kaartje
Flikker op gek daar komen 500 man per jaar of zo. Nobody cares.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Succes op station Eygelshoven Markt
de mensen die met het onzingeval willen reizen welquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Flikker op gek daar komen 500 man per jaar of zo. Nobody cares.
Langer open geweest dan Ter Apel Rijksgrens. En ik heb het bordje al. Dus wat mij betreft: Kruis erover.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de mensen die met het onzingeval willen reizen wel
Maar goed, het belangrijkste onderwerp over Eygelshoven Markt was eigenlijk dat sluiting al weer dreigt voor het in 2007 geopende station omdat er een IC Eindhoven - Aken moet komen. De bouw van het station heeft toch even 1,5 miljoen euro gekost
gewoon in Übach-Palenberg uitstappen en de bus pakken, stelletje Limburgersquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de mensen die met het onzingeval willen reizen wel
Maar goed, het belangrijkste onderwerp over Eygelshoven Markt was eigenlijk dat sluiting al weer dreigt voor het in 2007 geopende station omdat er een IC Eindhoven - Aken moet komen. De bouw van het station heeft toch even 1,5 miljoen euro gekost
Precies. En wandelwagens in tweeën knippen met je SLT-deuren is natuurlijk een meegenomen bonus. Want reizigers zijn helemaal niet waar het om gaat, die zijn maar lastig. SECONDEN is waar het om gaat. IJZER schuiven voor de winstquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Adrie072 het volgende:
Momenteel worden de deuren pas gesloten als iedereen er in zit, moet de conducteur de deuren sluiten, controleren of alles dicht is en vervolgens zijn eigen deur nog sluiten. Al met al een tijdrovende procedure waarbij ik ongetwijfeld nog wel enkele acties ben vergeten.
Als je net zoals de regionalen als machinist de deur dichtzet kan dit zo per stop een seconde of 20 schelen. Dan heb je vanaf Oostvaarders tot aan Poort toch al gauw een minuut te pakken. En minuten zijn in de spoorwereld nou eenmaal enorm dure zaken die je liever kan winnen door relatief simpele en goedkope oplossingen dan enorm dure zoals viersporigheid of fly-overs.
Als jij op een verbinding Eindhoven - Amsterdam zo 3-4 minuten kan pakken is dat zeker wel een aantrekkelijker product.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Adrie072 het volgende:
Momenteel worden de deuren pas gesloten als iedereen er in zit, moet de conducteur de deuren sluiten, controleren of alles dicht is en vervolgens zijn eigen deur nog sluiten. Al met al een tijdrovende procedure waarbij ik ongetwijfeld nog wel enkele acties ben vergeten.
Als je net zoals de regionalen als machinist de deur dichtzet kan dit zo per stop een seconde of 20 schelen. Dan heb je vanaf Oostvaarders tot aan Poort toch al gauw een minuut te pakken. En minuten zijn in de spoorwereld nou eenmaal enorm dure zaken die je liever kan winnen door relatief simpele en goedkope oplossingen dan enorm dure zoals viersporigheid of fly-overs.
Meer reizigers hierdoor aantrekken is moeilijk aannemelijk te maken. En dat het eventueel voor het goederenvervoer winst kan opleveren, is een mogelijkheid, maar daarin zijn grotere en betere efficiencyslagen te maken. Die los staan van het sluiten van de deuren.
Als jij op de verbinding Assen - Amsterdam NIET 12 minuten stilstaat in Zwolle is dat een op zn minst 3 keer zo aantrekkelijk product. Maar ja, "het past niet" volgens Mr klaasje. Zijn we toch weer aan het ijzer schuivenquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Als jij op een verbinding Eindhoven - Amsterdam zo 3-4 minuten kan pakken is dat zeker wel een aantrekkelijker product.
Dat doe je ook niet, doet alleen de Leeuwarder tak als die naar Rotterdam gaat en v.v.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij op de verbinding Assen - Amsterdam NIET 12 minuten stilstaat in Zwolle is dat een op zn minst 3 keer zo aantrekkelijk product. Maar ja, "het past niet" volgens Mr klaasje. Zijn we toch weer aan het ijzer schuiven
ik moet er nog heen. Is een van de weinige stukjes Nederlands spoor die ik nog moetquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Langer open geweest dan Ter Apel Rijksgrens. En ik heb het bordje al. Dus wat mij betreft: Kruis erover.
"SECONDEN"? Bij een traject zoals pakweg de stoptrein Rotterdam - Woerden - Breukelen - Amsterdam kan het volgens mij minuten schelen als je de vertrekprocedure kan inkorten. En je beeld van "wandelwagens in tweeën knippen" is natuurlijk onzin. Moeten we ook alle spoorwegovergangen weer bemannen om te voorkomen dat de slagbomen auto's in tweeën hakken? Elke lift weer van een liftboy voorzien? Enz.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. En wandelwagens in tweeën knippen met je SLT-deuren is natuurlijk een meegenomen bonus. Want reizigers zijn helemaal niet waar het om gaat, die zijn maar lastig. SECONDEN is waar het om gaat. IJZER schuiven voor de winst
En wie weet krijg je de badslipperlobby dan ook wel mee, altijd leuk
Yeah whatever. Die ene.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat doe je ook niet, doet alleen de Leeuwarder tak als die naar Rotterdam gaat en v.v.
Hihi
Perronopvolging, 3 minuten regel enzo. Daar is weinig omlooptechnisch aan.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo is opvolging geen omlooptechnische zaak dan
Stel je voor dat het een aantrekkelijke optie wordt. Dat kan natuurlijk nietquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
De Fyra is ook zo'n leuke trein: staat in beide richtingen 5 minuten stil op Rotterdam centraal. De schaamlapexpresse staat richting Den Haag zelfs iets van 13 minuten te bivakkeren in Roosendaal.
De 1900 (Den Haag - Venlo) staat op de grote stations (buiten de spits) ook wel een paar minuten te niksen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stel je voor dat het een aantrekkelijke optie wordt. Dat kan natuurlijk niet
"De reiziger is gebaat bij eenduiding, dus geen wisselende tijden in spits en dal."quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
De 1900 (Den Haag - Venlo) staat op de grote stations (buiten de spits) ook wel een paar minuten te niksen.
Komt in Breda binnen om :36, vertrekt om :40. :56 in Dordrecht, vertrek :58. Om :11 in Rotterdam om er vervolgens om :14 te vertrekken. Lalala, lekker doorrijden, om :33 in Den Haag HS en daar om :36 weer vertrekken om om :38 in Den Haag Centraal aan te komen.
Tijdens de spits zijn die lange stationnementen wel nodig: de smalle trage deuren en gangen in het ICRm zijn niet bevorderlijk voor het in- en uitstappen. Buiten de spits zijn die lange hanteringen gewoon bezopen, je kunt zo 10 minuten winnen op het hele traject door die stationnementen te verkorten.
Nja, en daar is ook nog best wat voor te zeggen ook. Al laten de regionalo's zich daaraan niks gelegen liggen. In vliegende ochtendspits wordt de overstap Deventer - Zutphen - Winterswijk gewoon geknipt van 8 naar 4 minuten omdat dat ze kennelijk beter uitkomt. buiten de spits heb je 8 minuten, wat wel zo relaxt is. In de spits is het tik tak boem power play en anders doeieloei en een onclaimbaar half uur aan je broek.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:48 schreef b2py het volgende:
[..]
"De reiziger is gebaat bij eenduiding, dus geen wisselende tijden in spits en dal."
ja, 2,3,4 okee. En in Apeldoorn wil het weleens 8 worden omdat eoa MONGOOL bedacht heeft dat het sprintertje naar Klarenfuckingbeek voorlangs moet kruisenquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:48 schreef KnightSolaire het volgende:
Ach, er zijn zoveel treinen die geregeld een aantal minuten stilstaan op een station, maar die marges zijn er niet voor niks.
Zolang je regionaal bent kan je alles flikken. Zodra je NS heet is het fout. De spoorwegen hebben sinds de splitsing geleden aan imagoschade, zowel intern als extern.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja, en daar is ook nog best wat voor te zeggen ook. Al laten de regionalo's zich daaraan niks gelegen liggen. In vliegende ochtendspits wordt de overstap Deventer - Zutphen - Winterswijk gewoon geknipt van 8 naar 4 minuten omdat dat ze kennelijk beter uitkomt. buiten de spits heb je 8 minuten, wat wel zo relaxt is. In de spits is het tik tak boem power play en anders doeieloei en een onclaimbaar half uur aan je broek.
Je kan je ook afvragen wat een kortere stop oplevert. Het gros van de reizigers zal in Zwolle, uit beide richtingen, uit- of overstappen en niet naar Amersfoort gaan. Ik denk dat het percentage reizigers dat vanuit de richting Leeuwarden verder gaat naar Amersfoort minder is dan 2%. Diezelfde situatie geldt ook in de viçe versa richting.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, 2,3,4 okee. En in Apeldoorn wil het weleens 8 worden omdat eoa MONGOOL bedacht heeft dat het sprintertje naar Klarenfuckingbeek voorlangs moet kruisen![]()
Dat is dus ook al debiel. Maar TWAALF minuten? Denk eens na of zo.
Ik denk dat je daar verschil moet maken tussen spits en dal. In de dalperiodes zijn er relatief gezien veel meer doorgaande reizigers dan in de spitsen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan je ook afvragen wat een kortere stop oplevert. Het gros van de reizigers zal in Zwolle, uit beide richtingen, uit- of overstappen en niet naar Amersfoort gaan. Ik denk dat het percentage reizigers dat vanuit de richting Leeuwarden verder gaat naar Amersfoort minder is dan 2%. Diezelfde situatie geldt ook in de viçe versa richting.
Dan ga je hetzelfde verhaal als hierboven krijgen. In het dal lange stilstanden omdat je gelijkheid gedurende de dag wilt, en in de spits lange stops om de reizigers de tijd te gunnen in te stappen. Overigens is een lang stationnement in het dal ook niet onwenselijk, al die dagjesmensen zijn onwennig in de trein en hebben meer tijd nodig om zich over een station te verplaatsen. Wat zeker wel belangrijk is bij een knoop als Zwolle.quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar verschil moet maken tussen spits en dal. In de dalperiodes zijn er relatief gezien veel meer doorgaande reizigers dan in de spitsen.
Als dat een overweging isquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan je ook afvragen wat een kortere stop oplevert. Het gros van de reizigers zal in Zwolle, uit beide richtingen, uit- of overstappen en niet naar Amersfoort gaan. Ik denk dat het percentage reizigers dat vanuit de richting Leeuwarden verder gaat naar Amersfoort minder is dan 2%. Diezelfde situatie geldt ook in de viçe versa richting.
ja leuk, maar 5 minuten is echt wel ZAT hoor. 12 is niet DAARVOOR nodig, en zorgt er later bijvoorbeeld wel voor dat mensen hun aansluiting richting Noordelijke Nevenlijnen missen. Maar hey dat zijn andere vervoerders DUS is niet claimbaar DUS val maar lekker doodquote:Op zaterdag 14 september 2013 00:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan ga je hetzelfde verhaal als hierboven krijgen. In het dal lange stilstanden omdat je gelijkheid gedurende de dag wilt, en in de spits lange stops om de reizigers de tijd te gunnen in te stappen.
ietsje inkorten mag wel. Als je er voor de Leeuwarder vier minuten af kunt halen kom je al op een veel acceptabeler niveauquote:Op zaterdag 14 september 2013 00:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan ga je hetzelfde verhaal als hierboven krijgen. In het dal lange stilstanden omdat je gelijkheid gedurende de dag wilt, en in de spits lange stops om de reizigers de tijd te gunnen in te stappen. Overigens is een lang stationnement in het dal ook niet onwenselijk, al die dagjesmensen zijn onwennig in de trein en hebben meer tijd nodig om zich over een station te verplaatsen. Wat zeker wel belangrijk is bij een knoop als Zwolle.
En op dit moment komt de omloop wel ter sprake, want sommige treinen krijg je niet keerbaar in twee minuten. Plus ik spreek nergens uit dat de treinen losgetrokken van elkaar moeten worden hèquote:Op zaterdag 14 september 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als dat een overweging is![]()
Ga dan gewoon alleen Leeuwarden - Zwolle en Groningen - Zwolle rijden, en laat "die paar katten en een kraai" overstappen. Veel robuuster, en waarschijnlijk voor iedereen sneler![]()
Dus nee.
Je moet in dat geval er ook voor zorgen dat je verderop in de dienstregeling niet alsnog voor de rode loopt. Als je richting Amersfoort te dicht achter de sprinter komt zal je gepland voor de rode komen en dat is verboden. Sprinter versnellen is lastig, hooguit door schrappen station of sneller materieel. Lastige puzzel hoor.quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ietsje inkorten mag wel. Als je er voor de Leeuwarder vier minuten af kunt halen kom je al op een veel acceptabeler niveau
Nee maar wel dat er geen markt voor doorrijden isquote:Op zaterdag 14 september 2013 00:15 schreef b2py het volgende:
[..]
En op dit moment komt de omloop wel ter sprake, want sommige treinen krijg je niet keerbaar in twee minuten. Plus ik spreek nergens uit dat de treinen losgetrokken van elkaar moeten worden hè
quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:13 schreef Alexxxxx het volgende:
In Heilbronn rijdt de trein door de straat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de puzzel is zo lastig als je m zelf maakt. Aan de noordzijde van Zwolle zijn de minuten te winnen. Aan de westzijde creëer je wat extra rijtijdmargequote:Op zaterdag 14 september 2013 00:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Je moet in dat geval er ook voor zorgen dat je verderop in de dienstregeling niet alsnog voor de rode loopt. Als je richting Amersfoort te dicht achter de sprinter komt zal je gepland voor de rode komen en dat is verboden. Sprinter versnellen is lastig, hooguit door schrappen station of sneller materieel. Lastige puzzel hoor.
quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:32 schreef bork het volgende:
[..]![]()
![]()
Nou ja trein, deze komt uit Karlsruhe daar hebben ze het min- of meer uitgevonden (trein/tram), zou ook prachtig zijn voor Utrecht denk ik weleens maar ja.
In Zwickau hebben ze ook het Karlsruhe Model.
[ afbeelding ]
Ik was er begin juli als even per ongeluk. Maar deze keer gaat het WEL goed.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga over 4 weken wer naar Wwa![]()
Oe nice, wij de 20e oktober om afscheid te nemen van Janquote:Op zaterdag 14 september 2013 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga over 4 weken wer naar Wwa![]()
Ik heb nu contact met een oud-huisgenote van iemand waar ik helaas geen contact meer mee heb. Het wordt steentje springen om tenminste 1 directe link in leven te houdenquote:Op zaterdag 14 september 2013 02:04 schreef bork het volgende:
[..]
Oe nice, wij de 20e oktober om afscheid te nemen van Jan
Dat zou bizar zijn, jr en ik hebben the missus gemist afgelopen zomer toen wij van Ulm naar Nürnberg gingen en zij van Utrecht naar München, we hadden 3 minuten, helaas verkeerde kant opgelopen, zij had ons nog gezien wij niet, pijnlijkquote:Op zaterdag 14 september 2013 02:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Baaso di tutti basi zou natuurlijk zijn dat ik bork min of meer toevallig ergens in PL tegenkom
quote:Op zaterdag 14 september 2013 02:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Dr Bork I presume?
Ja daar heb je gelijk in kerel, maar je moet nu even aan de kant voor een Zugdurchfahrt op Czestochowa Stradom. Okee.
In het weekend is die excuus-benelux (Schaamlapexpresse) helemaal een ramp. Vanuit Antwerpen kan je met -13 in Roosendaal arriveren, en dat terwijl je daar al 10 minuten planmatig staat te bivakkeren. En de andere richting wordt je ook niet blij van, 10 minuten stof happen, en dan vanaf Ekeren kruipend verder, want je zit achter de L-trein.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
De Fyra is ook zo'n leuke trein: staat in beide richtingen 5 minuten stil op Rotterdam centraal. De schaamlapexpresse staat richting Den Haag zelfs iets van 13 minuten te bivakkeren in Roosendaal.
Extra rijtijdmarge op een stop van 6 minuten?quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de puzzel is zo lastig als je m zelf maakt. Aan de noordzijde van Zwolle zijn de minuten te winnen. Aan de westzijde creëer je wat extra rijtijdmarge
Deze? http://112groningen.nl/Gr(...)govergang-video.htmlquote:Op zaterdag 14 september 2013 12:55 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren een motor op de overweg gevonden. Motorrijder lag in de berm. Verhaal staat op 112groningen.nl
Ik zit mobiel (nog geen internet op kamer, vandaar de grote afwezigheid). En kan de url niet kopiëren.
Zelf niet geraakt gelukkig, 2 uur bij de overweg gestaan met blauwe lampjes overal.
Sterkte. Gelukkig van jou uit alleen materiële schadequote:Op zaterdag 14 september 2013 12:55 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren een motor op de overweg gevonden. Motorrijder lag in de berm. Verhaal staat op 112groningen.nl
Ik zit mobiel (nog geen internet op kamer, vandaar de grote afwezigheid). En kan de url niet kopiëren.
Zelf niet geraakt gelukkig, 2 uur bij de overweg gestaan met blauwe lampjes overal.
Er gingen er al zoveel.twitter:NS_online twitterde op zaterdag 14-09-2013 om 14:52:17Van en naar Schiphol: veel minder treinen door een wisselstoring. http://t.co/axyyfHaEPO #Shl reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 14-09-2013 om 16:07:19Monday Ceo Manfellotto will talk to press about Fyra case. Many news arriving reageer retweet
laat me raden, ze gaan zeggen dat NS niet goed is omgegaan met de treinen en dat ze nog meer rechtzaken aanspannen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:07 schreef James1988 het volgende:
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 14-09-2013 om 16:07:19Monday Ceo Manfellotto will talk to press about Fyra case. Many news arriving reageer retweet
Jep. Kleine krasjes op de assen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
Sterkte. Gelukkig van jou uit alleen materiële schade.
Ben toch benieuwd wat het "many news" inhoudt. Wat valt er nog te vertellen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:12 schreef mschol het volgende:
[..]
laat me raden, ze gaan zeggen dat NS niet goed is omgegaan met de treinen en dat ze nog meer rechtzaken aanspannen?
valt mee dusquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Jep. Kleine krasjes op de assen.
AGV niet goed genoeg?quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:36 schreef b2py het volgende:
De Franse overheid geeft Alstom 5 jaar de tijd om een nieuwe TGV te ontwikkelen.
http://www.lefigaro.fr/so(...)-le-tgv-du-futur.php
joepiequote:Op zaterdag 14 september 2013 14:57 schreef Ajaxfan het volgende:
Voor de afwisseling maar weer een wisselstoring bij Schiphol.
Eigenlijk zou onze reporter er heen moeten, maar die heeft nu een baanquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:07 schreef James1988 het volgende:
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 14-09-2013 om 16:07:19Monday Ceo Manfellotto will talk to press about Fyra case. Many news arriving reageer retweet
quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eigenlijk zou onze reporter er heen moeten, maar die heeft nu een baan
Fles?quote:zo 15 sep
12:55 AMS – 15:15 NAP
directe
2 u. 20 min.
di 17 sep
08:40 NAP – 11:20 AMS
directe
2 u. 40 min.
275 ¤
Nee, ze willen een dubbeldekker die lichter is en minder energie verbruikt dan de huidige TGVs.quote:
dan wordt het erg interessantquote:Op zaterdag 14 september 2013 17:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, ze willen een dubbeldekker die lichter is en minder energie verbruikt dan de huidige TGVs.
Kan misschien met een AGV Duplex, maar die is er (nog) niet.
de randomkaboutertjes staken?quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
joepie
Het is om te huilen zo belabberd is het daar momenteel
Feit blijft dat je op Apeldoorn-Zutphen in symmetrie wil blijven rijden, dus een vertrek om .05 in Apeldoorn en Zutphen. Dat wil je, ivm de overstappen in Zutphen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, 2,3,4 okee. En in Apeldoorn wil het weleens 8 worden omdat eoa MONGOOL bedacht heeft dat het sprintertje naar Klarenfuckingbeek voorlangs moet kruisen![]()
mijn collega's zijn zeer blij met die koffiepauzequote:Op zaterdag 14 september 2013 18:18 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Zou je de Pimpel in Apeldoorn sneller in willen leggen (dan ben je van die 8 minutenstop af), dan sta je ook 8 minuten eerder in Deventer, waar je weinig anders heen kan dan spoor 2.
De laatste keer dat ik in Eijsden ben geweest, en dat is volgens mij 2 jaar geleden, kon ik keurig uitchecken...quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Al die stations hebben net als Eijsden geen paaltje
Het is alleen jammer dat de kiosk zo ver van de loc af staat zeker?quote:Op zaterdag 14 september 2013 18:21 schreef Maegrim het volgende:
[..]
mijn collega's zijn zeer blij met die koffiepauze
In de bus misschien, tot 11 december 2011 reed de Maastricht-Brussel express en vervangend stoptreintje Eijsden gewoon voorbijquote:Op zaterdag 14 september 2013 18:22 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Eijsden ben geweest, en dat is volgens mij 2 jaar geleden, kon ik keurig uitchecken...
Nog niet, maar dat is wel een vrij goed plan op zich jaquote:Op zaterdag 14 september 2013 17:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Flessie is bierie aan het doen man
Je ging toch naar Dalfsen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nog niet, maar dat is wel een vrij goed plan op zich ja
Niet in m'n eentje hoorquote:
dat scheelt dan weer, maar dan hou je alsnog 3 stations over die buitenbeentjes zijnquote:Op zaterdag 14 september 2013 18:22 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Eijsden ben geweest, en dat is volgens mij 2 jaar geleden, kon ik keurig uitchecken...
en Heerlen de Kissel?quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat scheelt dan weer, maar dan hou je alsnog 3 stations over die buitenbeentjes zijn
daar stopt Veolia nog, dus daar zijn nog paaltjes. Idem geldt voor Landgraafquote:
Uit ijzerschuifoogpunt wil je de haltering zoveel mogelijk verkorten. Vanuit reizigersstandpunt wil je een overstapknoop bieden. Het liefst zowel robuust als met zo min mogelijk stilstand. Dat loopt echter tegen technische beperkingen aan vanuit veiligheidsregels. Stilstand kan dus het indirecte gevolg van een keuze voor de reiziger zijn.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo is opvolging geen omlooptechnische zaak dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En kan daaraan de volgende formules gefit worden, waarbij y=prijs van het treinkaartje en x het aantal tariefkilometers:
Een tweedegraadsvergelijking, geldig voor grotere waarden dan 8 voor x (x>8)
• y=-0.00037714 x2 + 0.19048x + 0.30056
Een derdegraadsvergelijking, geldig voor grotere waarden dan 8 voor x (x>8)
• y=1.2952*10^-7 x3 - 0.00042727x2 + 0.1958x + 0.1705
Grootste afwijking is overigens ¤ 0,39, met het gemiddelde verschil van - ¤ 0.04.
Reden is dat voor de tariefkilometers 0 tot en met 7 de prijs gelijk is aan ¤2,10, ongeacht of er nu 0 of 7 (of 8) tariefkilometers gereisd wordt.
Zo, en dan nu bier.Bij twijfel: gebruik beton.
Wacht wat? De pimpel Amsterdam - Berlijn moet zich maar schikken naar een boemeltje wat per se geen seconde mag verliezen op een kruising in Klarenbeek?quote:Op zaterdag 14 september 2013 18:18 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Feit blijft dat je op Apeldoorn-Zutphen in symmetrie wil blijven rijden,
Weet je ook waar?quote:
De combinatie gelijkvloerse en ongelijkvloerse kruising doet denken aan Blauwkapel. De 1100 met Silberlinge doet dan weer denken aan meer richting het Rotterdam van de jaren '80 (buurlandtrein Den Haag - Köln)quote:
Niet slecht het was hierquote:Op zondag 15 september 2013 01:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De combinatie gelijkvloerse en ongelijkvloerse kruising doet denken aan Blauwkapel. De 1100 met Silberlinge doet dan weer denken aan meer richting het Rotterdam van de jaren '80 (buurlandtrein Den Haag - Köln)
Lees de rest ook eens. Bij gebrek aan een ander pad op de rest van het traject.quote:Op zondag 15 september 2013 01:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht wat? De pimpel Amsterdam - Berlijn moet zich maar schikken naar een boemeltje wat per se geen seconde mag verliezen op een kruising in Klarenbeek?
Hehehe, in ieder geval wel een oplettende mcnquote:Op zondag 15 september 2013 09:41 schreef greavy het volgende:
Gister op de terugreis van Bochum-Dahlhausen met de SSN 01 1075 + 7 rijtuigen, kregen rood sein bij Arnhem Velperpoort. Waren 17 minuten te vroeg, dus de TRDL vond dat wij de vertrektijd in Arnhem moesten afwachten, maar het gekozen spoor was nog bezet door de CityNightLine.
Wel goed, tijdens de 6 minuten stop daar kwam er ineens een alarmoproep ... De machinist van de CityNightLine zag "veel rook" en dacht aan een hevige brand thv Velperpoort, op het spoor ... Gelukkig was het treinverkeer amper verstoord want gelukkig was de TRDL van onze stomer op de hoogte, want vlak daarna kwam de CNL ons voorbij, en mochten wij weer door.
Verder gister geen problemen gehad, waren zelfs een halfuur eerder terug op het depot terug, na een vliegensvlugge actie om de loc om te lopen in Rotterdam.
Haha! Jammer dat we gisterochtend alleen "onder" de kap stonden in Utrecht. Toen wou je daar op het andere perron naast ons niet staan onder de traverse. Toen we vertrokken nog ff knoerthard op de fluit, lekker de reizigers schrikken latenquote:Op zondag 15 september 2013 10:50 schreef MTL het volgende:
[..]
Hehehe, in ieder geval wel een oplettende mcn
Ik zag 'm gisterenochtend ook nog voorbij komen toen ik in de trein naar Nijmegen zat. Mensen die in de coupé zaten en de trein niet hadden gezien vroegen zich af waar die brandlucht vandaan kwam en één begon al te vertellen dat hij wel eens in een trein had gezeten die in de fik had gestaan, etc. De verhalen werden steeds sterker, tot ze zichzelf ervan overtuigd hadden dat de trein in de fik stond.![]()
De reactie op hun gezichten toen ik ze toen maar vertelde over de stoomtrein...![]()
![]()
Ben even benieuwd, op wat voor manier zou een brug voor een wisselstoring kunnen zorgen?quote:Op zondag 15 september 2013 13:02 schreef MTL het volgende:
Wat is dat toch telkens tussen Zutphen en Arnhem/Apeldoorn? De afgelopen week al drie keer een "wisselstoring", vandaag is het opnieuw raak. Gaat er iets mis met de IJsselbrug of zo (tenminste, dat lijkt mij de meest voor de hand liggende veroorzaker gezien de historie van dat ding)?
Volgens Somda:quote:Op zondag 15 september 2013 13:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Ben even benieuwd, op wat voor manier zou een brug voor een wisselstoring kunnen zorgen?
quote:Er is blijkbaar tijdens de 'verbouwing' van het emplacement te Zp een kabel beschadigd! En steeds als de grond vochtig is geeft het wissel een storing.
Herstel zou zondag klaar moeten zijn.
Waarom denk je dat ik "wisselstoring" tussen aanhalingstekens heb gezet? Ik meen mij van vorig jaar (of nog eerder) te herinneren dat er toen ook wisselstoring werd geroepen, terwijl het toen de brug was die net niet helemaal meer goed aansloot bij het dicht gaan en dus de seinen niet uit de stand stop gebracht konden worden.quote:Op zondag 15 september 2013 13:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Ben even benieuwd, op wat voor manier zou een brug voor een wisselstoring kunnen zorgen?
Ah, duidelijk, thanks!quote:
Ze komen anders behoorlijk dicht bij elkaar tussen Apeldoorn en Apeldoorn Aansluitingquote:Op zondag 15 september 2013 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb vorig jaar ook eens op de pimpel staan wachten in Deventer, bleek dat er in Apeldoorn door het voorlangs kruisende boemeltje een wissel opengereden was. Het is gewoon geen goed huwelijk, die twee
Duidelijkquote:Op zondag 15 september 2013 13:27 schreef MTL het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik "wisselstoring" tussen aanhalingstekens heb gezet? Ik meen mij van vorig jaar (of nog eerder) te herinneren dat er toen ook wisselstoring werd geroepen, terwijl het toen de brug was die net niet helemaal meer goed aansloot bij het dicht gaan en dus de seinen niet uit de stand stop gebracht konden worden.
Vandaar ook mijn vraag
[..]
Ah, duidelijk, thanks!
Dat lijkt mij ook wel aardig werk voor een of twee dagen. Kun je je daarvoor opgeven?quote:Op zondag 15 september 2013 19:59 schreef greavy het volgende:
Vandaag in opdracht van NS Reizigers 2,5 uur op station Zwijndrecht gestaan om steekproefsgewijs een enquete af te nemen onder reizigers die moesten omreizen met de bus in verband met de geplande werkzaamheden. Gister is dit bij deze werkzaamheden ook 2,5 uur lang gedaan. Ook elders in het land zijn deze enquetes dit weekend uitgevoerd.
daar zijn ze het dan ook wel gewend dat er een verstoring is of werkzaamheden zijnquote:Op zondag 15 september 2013 20:38 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik vind het in Maastricht en Sittard/Weert ook altijd erg goed geregeld als er bussen inplaats van treinen gaan.
Maar beste b2py, wat wilt u dan... Een rangeerder laten komen om een andere VIRM te laten bijplaatsen en zodoende zijn we dan gedwongen om de kaartjes met nog eens 0,1 procent duurder te laten worden. Want ja, we moeten wel 50 miljoen teruggeven aan onze suikeroompje Jeroen... Dus nou je bek houwe en lekker lichaamssappen uitwisselen in een knusse warme VIRM..quote:Op zondag 15 september 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
Lekker handig weer, solo VIRM-IV in de avonduren tussen Utrecht en Amsterdam..
Vervelend als je je beseft dat er aardig wat VIRM <25% gevuld heen en weer kachelt tussen 's-Hertogenbosch en Hoensbroek..quote:Op zondag 15 september 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
Lekker handig weer, solo VIRM-IV in de avonduren tussen Utrecht en Amsterdam..
Een zesje had niet misstaan.quote:Op zondag 15 september 2013 21:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar beste b2py, wat wilt u dan... Een rangeerder laten komen om een andere VIRM te laten bijplaatsen en zodoende zijn we dan gedwongen om de kaartjes met nog eens 0,1 procent duurder te laten worden. Want ja, we moeten wel 50 miljoen teruggeven aan onze suikeroompje Jeroen... Dus nou je bek houwe en lekker lichaamssappen uitwisselen in een knusse warme VIRM..
Groetjes de NS
Zesjescultuur. Dit land gaat naar de haaien.quote:
Laaste; ex NS 2275 en ex NMBS 7608.quote:Op zondag 15 september 2013 21:44 schreef Duvel het volgende:
Amf vandaag.
[ afbeelding ]
Quiz: van welk materieel is dit het interieur?
[ afbeelding ]
Dit is Plan U.
[ afbeelding ]
NS/NS Cargo/NSR 1637/1637/1837
[ afbeelding ]
766
[ afbeelding ]
Schroot-Bvk 270 7041
[ afbeelding ]
Quiz: het NS-nummer van deze loc?
quote:Op zondag 15 september 2013 21:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zesjescultuur. Dit land gaat naar de haaien.
daar heb je alleen de politici in Den Haag voor nodig om dat te bewerkstelligenquote:Op zondag 15 september 2013 21:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zesjescultuur. Dit land gaat naar de haaien.
Het idee dat alles gemeten moet worden en je daarom een idiote administratie nodig hebt die van het werkelijke werk afleidt is misschien wel een veel groter probleem dan een zesjescultuur.quote:Op zondag 15 september 2013 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar heb je alleen de politici in Den Haag voor nodig om dat te bewerkstelligen
Diploma's moeten ze gewoon uitdelen!quote:Op zondag 15 september 2013 22:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het idee dat alles gemeten moet worden en je daarom een idiote administratie nodig hebt die van het werkelijke werk afleidt is misschien wel een veel groter probleem dan een zesjescultuur.
Dat is al bijna een hele week zo tussen Alkmaar en Amsterdam, de hele dag, dus ook in de spits. Mensen in Castricum passen er soms niet eens meer in.quote:Op zondag 15 september 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
Lekker handig weer, solo VIRM-IV in de avonduren tussen Utrecht en Amsterdam..
Dat is niet waar, dat valt reuze mee in de spits.quote:Op zondag 15 september 2013 22:48 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat is al bijna een hele week zo tussen Alkmaar en Amsterdam, de hele dag, dus ook in de spits. Mensen in Castricum passen er soms niet eens meer in.
Iets met defect materieel ofzo
Dat Beneluxding in Leuven ziet er beter uitquote:
Ja, problemen op de Moerdijkbrug waar dit gehele weekend aan is gesleuteld.quote:Op maandag 16 september 2013 07:29 schreef dcm360 het volgende:
'Waarom zei ik afgelopen zaterdag nu weer iets over het uitlopen van werkzaamheden tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe', alsdus een dcm360 welke maar weer met de Fyra gaat zometeen.
Want?quote:Op maandag 16 september 2013 08:04 schreef J.B. het volgende:
16 V250's? Dan hebben die Italianen er toch een aantal bijgetoverd...
Dat Beneluxding in Leuven ziet er beter uitquote:
Dan had je mazzel denk ik. Als ze er op Alkmaar geen extra trein aan koppelen is het feest. Afgelopen week bijna elke dag dat ik reisde wel raak. Vanmorgen was het gelukkig gefixed.quote:Op zondag 15 september 2013 22:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is niet waar, dat valt reuze mee in de spits.
En terecht dat die stuk of twaalf die in Nederland staan weggehaald moeten worden. Staan maar in de weg en het is onderdeel van de strategie om geld terug te krijgenquote:Op maandag 16 september 2013 06:33 schreef b2py het volgende:
NS wil Fyra's weghebben
NS wil dat de fabrikant van de Fyra zo snel mogelijk 16 V250's komt ophalen die in de weg staan op een opstel- en werkterrein van NS in de Watergraafsmeer.
Een woordvoerder van NS zegt maandag dat er vrijdag een brief met die eis aan de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda de deur uit is gegaan. AnsaldoBreda heeft nog niet op de eis gereageerd.
NS zegt dat de Fyra's in de weg staan en dat het terrein nodig is voor andere treinen. De spoorwegen zegden eind augustus het contract voor de Fyra V250 op in verband met technische problemen.
''We hebben toen gezegd: deze treinen komen niet meer bij NS in commerciële dienst. Wat ons betreft brengt AnsaldoBreda ze terug naar de fabriek in Pistoia. Hoe eerder ze weg zijn, hoe liever.''
Bron en meer, nu.nl
Er wordt niet meer planmatig in Alkmaar gecombineerd in de ochtendspits richting Amsterdam. Alle dubbele stellen komen uit Den Helder.quote:Op maandag 16 september 2013 09:06 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dan had je mazzel denk ik. Als ze er op Alkmaar geen extra trein aan koppelen is het feest. Afgelopen week bijna elke dag dat ik reisde wel raak. Vanmorgen was het gelukkig gefixed.
Dat Beneluxding in Leuven ziet er beter uitquote:
mja, de 766 is in revisie en bak voor bak wordt deze aangepakt. De B-bak ziet er al een heel stuk beter uit en is nu weer mooi groenquote:Op maandag 16 september 2013 09:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat Beneluxding in Leuven ziet er beter uit
Omdat er een extra [/ quote] in staat. Fok! kent slechts 1-laag diepe quotes.quote:Op maandag 16 september 2013 09:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar had ik dan weer net geen foto van...
Waarom worden quotes telkens verneukt?
Dus die staat daar propvol niks te doen?quote:Op maandag 16 september 2013 09:50 schreef James1988 het volgende:
de Fyra van 8:28 was defect gegaan t.h.v. Prinsenbeek en de treindienstleider wilde het perron vrij houden.
Dat ding van 8:28 is inmiddels onderweg met +45, die van 8:58 met +30, die van 9:28 met +20 en die van 9:58 rijdt niet.quote:Op maandag 16 september 2013 10:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus die staat daar propvol niks te doen?
dat belooft wat, hier in delft ook al een kwartier geen trein te bekennen. Geen storingen though.quote:Op maandag 16 september 2013 09:56 schreef Hinder het volgende:
Sta al bijna drie kwartier op station Zwijndrecht, en er is nog geen enkele sprinter in de richting Den Haag Centraal gestopt.
quote:Op maandag 16 september 2013 10:19 schreef Peterselieman het volgende:
er moet eerst met ijzer geschoven worden voordat er reizigers vervoerd kunnen worden
En toch stapte ik vanmorgen in een lege gereedstaande VIRM, waarna het gedeelte wat uit Den Helder kwam werd aangekoppeld.quote:Op maandag 16 september 2013 09:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Er wordt niet meer planmatig in Alkmaar gecombineerd in de ochtendspits richting Amsterdam. Alle dubbele stellen komen uit Den Helder.
Meer zoquote:Op maandag 16 september 2013 11:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar dan van ijzer.
SM90quote:Op maandag 16 september 2013 11:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar dan van ijzer.
In de pits mag je maximaal 80 rijden, of 60. Ja dan schiet het niet op natuurlijk.quote:Op maandag 16 september 2013 11:30 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik ben behoorlijk pissed-off over de gebeurtenissen van vanmorgen in het zuiden. ProRail uitgelopen en NSH logistieke puinzooi.
Op onze site:
OV-bedrijven zijn van mening dat het reizen in de pits moet worden ontmoedigd. Op een dag als vandaag is de flauwe grap snel gemaakt: Doordat de werkzaamheden van ProRail zijn uitgelopen en NS HiSpeed de gebruikelijke logistieke problemen had, reden er geen treinen tussen Breda/Roosendaal en Dordrecht. Geen gewone treinen en geen Fyra’s op deze slagader van het treinsysteem. Een zondermeer beschamende vertoning.
Er is ook een meer serieuze manier om naar het spitsmijden te kijken:
http://www.voorbeterov.nl/page3.php
Daarom zeg ik dus dat eerst de samenleving moet worden aangepast. Pas daarna is spitsmijden haalbaar, eerlijk en zinvol.quote:Op maandag 16 september 2013 11:44 schreef Litpho het volgende:
OV-bedrijven willen de reiziger graag spreiden over de dag, maar de voorgestelde tariefdifferentiaties zijn gegeven de huidige realiteit alleen maar zakkenvullen ten koste van een forens die zijn tijden over het algemeen niet kan aanpassen.
Eensch.quote:Als (en dat is een grote als) de werkgevers meer ruimte gaan bieden om gespreider over de dag werkzaamheden uit te voeren, dan is het wellicht tijd om dat te stimuleren met tariefdifferentiatie. Nu is het zoals met de ProRail heffing van 2015: voor de muziek uitlopen en alvast geld innen (met een sausje van "we maken de maatschappij beter/we zorgen ervoor dat de verhoging minder groot lijkt").
doet me denken aan Den Bosch waar cargo's regelmatig stranden op de fly-over richting Oss, omdat ze geen doorgaand pad haddenquote:Op maandag 16 september 2013 11:59 schreef Maegrim het volgende:
er stond/staat wel een goederentrein gestrand in dordrecht nu
iets met een brug...
Als (en dat is ook een grote als) de werknemers massaal zin hebben om vroeger op te staan of later thuis te komen.quote:Op maandag 16 september 2013 11:44 schreef Litpho het volgende:
Als (en dat is een grote als) de werkgevers meer ruimte gaan bieden om gespreider over de dag werkzaamheden uit te voeren, dan is het wellicht tijd om dat te stimuleren met tariefdifferentiatie.
Als de regering toch weer plannen doorzet om dat als loon in natura te belasten? Gegarandeerd dat trajectkaart geldig in spits (dus niet alleen dal) met tariefdifferentiatie een hoger belastingplaatje op gaat leveren.quote:Op maandag 16 september 2013 13:17 schreef ReisT het volgende:
Een ander puntje: wat merkt de forens met een door de baas betaalde trajectkaart eigenlijk van tariefdifferentiatie?
Klopt....quote:Op maandag 16 september 2013 12:58 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Is die kop al weggeroest?
Waar is dat ding tegenwoordig, nog in Blerick?
...Maar is het dan ook daadwerkelijk een andere trein? Of is het gewoon een V250 met een andere neus.quote:
Die trein op het scherm van de presentatie is een totaal andere trein.quote:Op maandag 16 september 2013 14:29 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
...Maar is het dan ook daadwerkelijk een andere trein? Of is het gewoon een V250 met een andere neus.
...En een neerslagsensor die 'm begrenst op 100km/h zodra het regent of sneeuwt.
het is dan ook niet belangrijk nieuwsquote:Op maandag 16 september 2013 14:39 schreef GSMboy het volgende:
Echt nergens is er een fatsoenllijke liveblog over de nieuwe V250.
Costa Concordia is blijkbaar interessanter....quote:Op maandag 16 september 2013 14:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is dan ook niet belangrijk nieuws
was het maar zo eenvoudig ...quote:Op maandag 16 september 2013 15:45 schreef GSMboy het volgende:
Kijk, en met deze nieuwe V250 geeft AB toe dat ze rotzooi aan de NS hebben geleverd, waarmee de NS sterker staat in de juridische strijd. Goed werk AB, het graf ligt al open, nu nog er in liggen waarna deze gedolven mag worden.
Ik denk dat dit mogelijk in AB's nadeel zou kunnen werken. Maar goed, we wachten af.quote:Op maandag 16 september 2013 15:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was het maar zo eenvoudig ...
Niet dat het in de praktijk uitmaakt, als de NS op papier haar geld "terug krijgt", is dat het faillissement van AB en kunnen ze alsnog naar de centen fluiten.quote:Op maandag 16 september 2013 15:52 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Ik denk dat dit mogelijk in AB's nadeel zou kunnen werken. Maar goed, we wachten af.
De 186 heeft dat ook hoorquote:Op maandag 16 september 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:
Italianen: 'Neem onze trein nou gewoon'
Door Pieter van den Akker, 16 september 2013 04:32 PM
De Italianen zijn nog steeds woedend op ons, maar willen toch weer dat we hun treinen gaan gebruiken.
AnsaldoBreda presenteerde vanmiddag dé oplossing voor de kapotte Fyra-treinen. De Italianen hopen zo de NS toch nog te overtuigen dat de Italiaanse trein best nog wel een optie is. Want als de Italianen en de NS moeten wachten tot alles bij de rechter is uitgevochten, kan het nog wel even duren voordat er eindelijk een hogesnelheidstrein rijdt.
Sneeuwschuivers
Correspondent Maarten Veeger was bij de persconferentie: "Ze kwamen met een Fyra-trein aanrijden hier op het terrein van AnsaldoBreda. Die heeft als nieuwigheidje extra sneeuwschuivers onder de trein. Dat stond niet in de officiële specificaties en het is volgens de veiligheidseisen van AnsaldoBreda ook niet echt nodig. Maar als je dan toch heel hard wil rijden in de sneeuw, zeggen ze, kom je met die schuivers een stuk verder."
'Neem onze trein gewoon'
Het is de vraag of het genoeg is om de NS te overtuigen. Veeger: "De bestuursvoorzitter van AnsaldoBreda zei: "Waar wachten ze eigenlijk nog op? Wij hebben hier nu al vijf treinen die deze herfst kunnen gaan rijden. Als jullie bij een nieuwe partij een trein gaan kopen, dan zijn jullie een paar jaar verder. Dit kost niets extra's, de trein is verder gewoon goed. De 2000 problemen waarover de NS en de Belgen het hebben gehad, zijn helemaal geen 2000 problemen, maar controlemomenten. Het probleem met de sneeuw hebben we opgelost, neem die trein nou gewoon."
Bron: BNR.nl
Serieus, what the fuck... een sneeuwschuiver?
Ik denk dat het meer effect heeft dan wij denken eigenlijk. Zit hier geen locomotief ontwerper ofzo?quote:Op maandag 16 september 2013 16:52 schreef James1988 het volgende:
Maar nou snap ik wel waarom er dit keer geen livestream was, dit is toch te beschamend voor woorden?
Als het graf openligt, is het al gedolven, he.quote:Op maandag 16 september 2013 15:45 schreef GSMboy het volgende:
Kijk, en met deze nieuwe V250 geeft AB toe dat ze rotzooi aan de NS hebben geleverd, waarmee de NS sterker staat in de juridische strijd. Goed werk AB, het graf ligt al open, nu nog er in liggen waarna deze gedolven mag worden.
We kennen alleen de gebeurtenis, niet de oorzaak. Voor hetzelfde geld heeft er personeel zitten blunderen en niet de handleiding gevolgd.quote:Op maandag 16 september 2013 16:56 schreef James1988 het volgende:
De sneeuwschuiver op zich zal best wel effect hebben, maar zo te horen doet AnsaldoBreda of alle andere genoemde problemen (brakke deurbevestiging, accubranden, inferieure afwerking) niet bestaan.
Cruciale opeenstapeling van aannames..quote:Op maandag 16 september 2013 17:05 schreef James1988 het volgende:
NS-/NMBS-personeel kan heel weinig doen aan gebrekkige afwerking, of aan een accu die in brand vliegt als de door AB geleverde apparatuur en instructies gewoon gevolgd worden. Datzelfde geldt voor die brakke deur en loslatende tredes.
Treinen worden gebouwd om 30 jaar mee te gaan, dat moet wel hufterproof zijn. Als je bijvoorbeeld ziet hoe vaak mensen deuren van een trein openhouden zonder dat ze ontwricht raken, dan kan het niet zo zijn dat die deur is losgeraakt door "verkeerd gebruik".
Neuh, gewoon gezond boerenverstand. Als het normaal was dat een spiksplinternieuwe trein kampt met deuren die eraf vallen, accu's die spontaan ontbranden, bodemplaten die erafvallen en allerlei montagefouten dan had er geen trein meer gereden.quote:Op maandag 16 september 2013 17:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Cruciale opeenstapeling van aannames..
True.quote:Op maandag 16 september 2013 17:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Neuh, gewoon gezond boerenverstand. Als het normaal was dat een spiksplinternieuwe trein kampt met deuren die eraf vallen, accu's die spontaan ontbranden, bodemplaten die erafvallen en allerlei montagefouten dan had er geen trein meer gereden.
Mott McDonald's conclusie was zeer duidelijk: "The manufacturing quality of the trains is poor."
Zoiets jaquote:Op maandag 16 september 2013 16:50 schreef Peter het volgende:
Hup!
Dit:
[ afbeelding ]
Onder je trein klikken en alle problemen zijn opgelost!
gewoon een paar emmertjes uitgooien om te remmen. Werkte bij Ter Land, ter zee en in de lucht primaquote:Op maandag 16 september 2013 17:12 schreef KomtTijd... het volgende:
In die handleiding staat ook dat de machinist vóór iedere rit even de assen moet oliën om roestvorming tegen te gaan?En dat bij remmingen boven de 160 km/h eerst een remparachute gebruikt moet worden?
Misschien moeten ze maar gaan tobbedansen met die V250's, daar kijkt er ook niemand van op als er wat bodemplaten van de voertuigen afvallen.quote:Op maandag 16 september 2013 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gewoon een paar emmertjes uitgooien om te remmen. Werkte bij Ter Land, ter zee en in de lucht prima
Ach ja, dichtgegooid dan....quote:Op maandag 16 september 2013 16:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als het graf openligt, is het al gedolven, he.
Correct, een paar dagen later ofzo...quote:Maar als je dan toch heel hard wil rijden in de sneeuw, zeggen ze, kom je met die schuivers een stuk verder."
Eigenlijk zou je die voor de gein eens in ijzer moeten uitbrengenquote:Op maandag 16 september 2013 11:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar dan van ijzer.
Hahaha, da's geen sneeuwschuiver, maar een koeienvanger. Al zullen ze bij AnsaldoBlabla het verschil wel niet kennen.quote:Op maandag 16 september 2013 16:50 schreef Peter het volgende:
Hup!
Dit:
[ afbeelding ]
Onder je trein klikken en alle problemen zijn opgelost!
"Ja maar sneeuw is toch ook grotendeels wit??"quote:Op maandag 16 september 2013 18:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hahaha, da's geen sneeuwschuiver, maar een koeienvanger. Al zullen ze bij AnsaldoBlabla het verschil wel niet kennen.
Pics or it didn't happenquote:Op maandag 16 september 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:
Correspondent Maarten Veeger was bij de persconferentie: "Ze kwamen met een Fyra-trein aanrijden hier op het terrein van AnsaldoBreda. Die heeft als nieuwigheidje extra sneeuwschuivers onder de trein.
In het weekend wel 8! minuten minder dan nu..quote:Op maandag 16 september 2013 18:46 schreef James1988 het volgende:
Joepie, ook in dienstregeling 2014 blijft de Excuus-Expresse nodeloos lang in Roosendaal bivakkeren. De stop in Rotterdam wordt wel wat verkort. En om de feestvreugde compleet te maken rijdt dat ding in het weekend volgens een iets andere dienstregeling dan doordeweeks.
Dat wordt gecompenseerd in Antwerpen en Rotterdam.quote:Op maandag 16 september 2013 18:55 schreef b2py het volgende:
[..]
In het weekend wel 8! minuten minder dan nu..
Daar is tenminste nog wat te belevenquote:Op maandag 16 september 2013 19:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat wordt gecompenseerd in Antwerpen en Rotterdam.
quote:Op maandag 16 september 2013 19:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Mooie Luikse wafel scoren bij die uberdure vent op de 0'de verdieping
Vond ik persoonlijk de oude DRGL toch iets fijner. Dit is niet echt een verbetering.quote:Op maandag 16 september 2013 18:46 schreef James1988 het volgende:
Joepie, ook in dienstregeling 2014 blijft de Excuus-Expresse nodeloos lang in Roosendaal bivakkeren. De stop in Rotterdam wordt wel wat verkort. En om de feestvreugde compleet te maken rijdt dat ding in het weekend volgens een iets andere dienstregeling dan doordeweeks.
Gewoon een paardekop in zijn bed leggen, dan begrijpt ie het welquote:Op maandag 16 september 2013 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
AnsaldoTilburg wil de al bezorgde V250's niet naar Italië terugslepen. Had ook niet anders verwacht, omdat dit de volgende stap in het juridisch steekspel is
de Italianen begrijpen het heus wel, alleen ze doen vanwege het juridisch proces anders voorkomenquote:Op maandag 16 september 2013 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon een paardekop in zijn bed leggen, dan begrijpt ie het wel
toch mooi dat er geen vragen mochten worden gesteldquote:Op maandag 16 september 2013 23:03 schreef KnightSolaire het volgende:
We hebben beelden van de nieuwe Fyra!
... maar de verschillen komen niet in beeld.
Bron
Ach, sowieso wel bijzonder om weer eens een rijdende V250 te zien.
True, vind ik ook billijk.quote:Op dinsdag 17 september 2013 00:36 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda probeert via de rechter af te dwingen dat ze toegang krijgen in de opgestelde rapporten (wat in mijn ogen terecht is, wat is gepubliceerd uit de rapporten van Mott McDonald, Concept Risk en NedTrain liegt er niet om) en dat er een onafhankelijke second (of moet ik zeggen third?) opinion uitgevoerd gaat worden.
Hoezo kan NS dat in hun voordeel uitleggen? Hoe dan ook spelen ze sowieso met vuur door überhaupt dingen zo lang op hun beloop te laten. Je kan moeilijk later zeggen "ja we hebben ze echt ALLE kans willen geven, maar helaas" als je zelf totaal niet daadkrachtig optreedt. En wat dat betreft is NS(H) toch echt wel het kwijlende schoothondje van NMBS, ook al gingen ze er voor 7 keer zoveel ijzer inquote:Dat NSH/NSR/NS Groep deze dingen zo lang op hun beloop laat kan onderdeel zijn van een juridische strategie om AnsaldoBreda hun eigen positie te laten verzwakken. Door het contract met AB pas eind augustus op te zeggen kan NS aanvoeren dat AB tot die tijd niet aan hun contractuele verplichtingen heeft gedaan (bijvoorbeeld verplichting tot levering). De vraag van NS aan AB om de treinen af te voeren werd met een "Nee!" beantwoord, ook dat kan NS weer in hun eigen voordeel uitleggen.
Nee dat moet een poppenkast geweest zijn iddquote:De afgelopen tijd is AB een aantal keer in de media gekomen, bijvoorbeeld met de persconferentie in Napels, optredens bij de rechter, en vandaag wederom een persconferentie waar een 'vernieuwde' trein werd gepresenteerd. Omdat AB vandaag wederom alleen maar inging op de winterproblemen en de andere problemen bagatelliseerde kan NS bij de rechter aanvoeren dat AnsaldoBreda niet serieus luistert naar kritiek van klanten.
Ik denk dat het best wel eens onderdeel van de strategie van de NS kan zijn geweest. Door verwarring te zaaien en doodleuk te melden dat het contract nog niet opgezegd is hoopten ze de Italianen te verleiden tot het nemen van rare sprongen. Het presenteren van de verbeterde V250 kan dan ook koren op de molen van de NS zijn en de juridische positie van de NS verstevigen, maar goed, dat is koffiedik kijkenquote:Op dinsdag 17 september 2013 00:50 schreef James1988 het volgende:
Ik denk niet dat NS en NMBS het op z'n beloop hebben gelaten, er zijn veel reizen naar Italië geweest om de vinger aan de pols te houden. Ook is er regelmatig overleg geweest tussen NS, NMBS, AnsaldoBreda, Lloyd's, BelgoRail en vele anderen. Van al die gesprekken, reizen en overleggen zijn logboeken en verslagen gemaakt die overlegd kunnen worden aan een rechter zodat NS kan aantonen dat zij niet de lakse partij zijn geweest.
Wat ik niet goed snap is waarom het bijna 2 maanden heeft moeten duren voordat NS het contract met AnsaldoBreda annuleerde, terwijl NMBS dit meteen deed. Misschien heeft dit te maken met de andere verhouding (NSH leaset van NSFSC, NSFSC koopt bij AB) en heeft NSFSC eerst zelf moeten besluiten of ze de V250 nog zouden willen afnemen.
Ierse wetgeving is nogal strikt over het bestuur van een bedrijf in Ierland, NSFSC opereert redelijk autonoom t.o.v. de rest van NS. Dat kan betekenen dat de beslissing van NSH om te stoppen met de V250 eerst intern is onderzocht door NSFSC. Maar dat is speculatief, ik weet niet hoe die zaken er intern bij NS aan toegaan.
Somda is een deurtje verderop.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er een reden dat de 800 naar Mt vaak vertraging heeft op Ehv tegenwoordig?
Afgelopen 2 weken maar 1x zonder vertraging aangekomen/vertrokken
Fijn dat je een inhoudelijk en rullevant antwoord hebt op mijn vraag.quote:
Treinenforum waar men wél in afkortingen praat. Hier dus niet. Dus dat was wel een rullevant antwoord.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Fijn dat je een inhoudelijk en rullevant antwoord hebt op mijn vraag.
Wat is somda trouwens?
Uh, oké.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Treinenforum waar men wél in afkortingen praat. Hier dus niet. Dus dat was wel een rullevant antwoord.
Kusje. Geen idee, heb je @ns_online al gevraagd?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uh, oké.
Dan nu voor jou:
Weet je waarom de intercity van station alkmaar naar station maastricht, die om .02 en .32 op Eindhoven stopt tegenwoordig standaard 5 minuten vertraging heeft?
Ik heb geen twitter, dat is voor mensen die per se hun leven met de wereld moeten delen en dat ben ik niet.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:21 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kusje. Geen idee, heb je @ns_online al gevraagd?
Heb je hem verwijderd?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb geen twitter, dat is voor mensen die per se hun leven met de wereld moeten delen en dat ben ik niet.
Bedankt.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
Ligt allemaal aan de reizigers. Als die er niet zouden zijn zou die trein prima op tijd rijden.
Nee euh, ik heb het vermoeden dat dat iets te maken heeft met de werkzaamheden tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt, waardoor er tijdelijk maar één spoor richting Eindhoven beschikbaar is en er dus meer treinen over hetzelfde spoor moeten.
Denk dat dit idd de verklaring is. Hierdoor moest er wat met de dienstregeling geschoven wordenquote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
Ligt allemaal aan de reizigers. Als die er niet zouden zijn zou die trein prima op tijd rijden.
Nee euh, ik heb het vermoeden dat dat iets te maken heeft met de werkzaamheden tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt, waardoor er tijdelijk maar één spoor richting Eindhoven beschikbaar is en er dus meer treinen over hetzelfde spoor moeten.
tot en met 4 oktober, aldus ProRailquote:Op dinsdag 17 september 2013 15:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe lang zijn ze daarmee vermoedelijk bezig?
jij hebt wel twittorquote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb geen twitter, dat is voor mensen die per se hun leven met de wereld moeten delen en dat ben ik niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lekker faxen heel de dag echt genot
Waarom?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt,
Uiteraard, maar de werklui hebben dit als achtergrondmuziek:quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
En die werkzaamheden verlopen nogal geluidloos, vanzelfsprekend?
was toch ook verzakking van de baan ofzo en dat het afwijkende deel niet goed aansloot op de rest van de baan, waardoor er een snelheidsbeperking op dat spoor gold?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:45 schreef James1988 het volgende:
Het was een proef om te kijken of het geluidsdempend zou werken. Het werkte deels: het omgevingsgeluid werd minder, maar het geluid in de trein blijkt harder te zijn geworden.
En de TSB in de spoortunnel te Best vanwege openslaande nooddeuren als de treinen met 140 km/h door de bak razen. En dat voor een tunnel die ontworpen is voor 200 km/h... (Bron reden TSB: Somda)quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
Ligt allemaal aan de reizigers. Als die er niet zouden zijn zou die trein prima op tijd rijden.
Nee euh, ik heb het vermoeden dat dat iets te maken heeft met de werkzaamheden tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt, waardoor er tijdelijk maar één spoor richting Eindhoven beschikbaar is en er dus meer treinen over hetzelfde spoor moeten.
Geen asfalt, maar ingegoten spoorstaven in een betonbaan. Onderhoud bleek achteraf vele malen duurder te zijn door complexe vervangingen. Wordt nu weer normale ballastspoor.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:45 schreef James1988 het volgende:
Het was een proef om te kijken of het geluidsdempend zou werken. Het werkte deels: het omgevingsgeluid werd minder, maar het geluid in de trein blijkt harder te zijn geworden.
Ik had altijd het idee dat het veel soepeler reed, maar qua geluid traden er inderdaad HSL-taferelen op.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:45 schreef James1988 het volgende:
Het was een proef om te kijken of het geluidsdempend zou werken. Het werkte deels: het omgevingsgeluid werd minder, maar het geluid in de trein blijkt harder te zijn geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |