abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 september 2013 @ 18:46:57 #251
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131247238
Joepie, ook in dienstregeling 2014 blijft de Excuus-Expresse nodeloos lang in Roosendaal bivakkeren. De stop in Rotterdam wordt wel wat verkort. En om de feestvreugde compleet te maken rijdt dat ding in het weekend volgens een iets andere dienstregeling dan doordeweeks.
pi_131247570
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 18:46 schreef James1988 het volgende:
Joepie, ook in dienstregeling 2014 blijft de Excuus-Expresse nodeloos lang in Roosendaal bivakkeren. De stop in Rotterdam wordt wel wat verkort. En om de feestvreugde compleet te maken rijdt dat ding in het weekend volgens een iets andere dienstregeling dan doordeweeks.
In het weekend wel 8! minuten minder dan nu.. ;)
  maandag 16 september 2013 @ 19:06:22 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131248017
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 18:55 schreef b2py het volgende:

[..]

In het weekend wel 8! minuten minder dan nu.. ;)
Dat wordt gecompenseerd in Antwerpen en Rotterdam. :')
pi_131248143
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 19:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat wordt gecompenseerd in Antwerpen en Rotterdam. :')
Daar is tenminste nog wat te beleven :P
  maandag 16 september 2013 @ 19:11:55 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131248275
Dat wel.
pi_131248484
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 19:11 schreef James1988 het volgende:
Dat wel.
Mooie Luikse wafel scoren bij die uberdure vent op de 0'de verdieping :P
  maandag 16 september 2013 @ 19:16:12 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131248505
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 19:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Mooie Luikse wafel scoren bij die uberdure vent op de 0'de verdieping :P
:Y

Of een broodje Martino van de Panos :9
  maandag 16 september 2013 @ 19:59:46 #258
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131250787
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 18:46 schreef James1988 het volgende:
Joepie, ook in dienstregeling 2014 blijft de Excuus-Expresse nodeloos lang in Roosendaal bivakkeren. De stop in Rotterdam wordt wel wat verkort. En om de feestvreugde compleet te maken rijdt dat ding in het weekend volgens een iets andere dienstregeling dan doordeweeks.
Vond ik persoonlijk de oude DRGL toch iets fijner. Dit is niet echt een verbetering.

Edit: Ik zie nu pas dat het voornamelijk een uursdienst is :) Op 4 treintjes na dan.

[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 16-09-2013 20:04:56 ]
pi_131257781
Overigens kan ik van trein 1201 nog wel begrijpen dat deze niet rijdt, tot vorig jaar kwam de eerste (in Nederland behoorlijk lege) trein uit Amsterdam een paar minuten voor negen aan in Brussel, dan nu een trein hebben die iets na achten aankomt lijkt mij dan niet heel erg nodig. En bovendien zou die trein niet eens met goed fatsoen te halen zijn vanuit andere plaatsen dan Rotterdam, alleen met de laatste nachttrein misschien.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 22:23:22 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131260411
AnsaldoTilburg wil de al bezorgde V250's niet naar Italië terugslepen. Had ook niet anders verwacht, omdat dit de volgende stap in het juridisch steekspel is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131261769
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
AnsaldoTilburg wil de al bezorgde V250's niet naar Italië terugslepen. Had ook niet anders verwacht, omdat dit de volgende stap in het juridisch steekspel is
Gewoon een paardekop in zijn bed leggen, dan begrijpt ie het wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 22:49:38 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131261961
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gewoon een paardekop in zijn bed leggen, dan begrijpt ie het wel
de Italianen begrijpen het heus wel, alleen ze doen vanwege het juridisch proces anders voorkomen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131262632
We hebben beelden van de nieuwe Fyra!

... maar de verschillen komen niet in beeld.

Bron

Ach, sowieso wel bijzonder om weer eens een rijdende V250 te zien. :7
pi_131263344
Ik zie toch echt iets onder de neus wat op een sneeuwruimer lijkt?
Niet dus, andere hebben dit ook...
Het is trouwens de 4816, de laatste Fyra.....

[ Bericht 25% gewijzigd door GSMboy op 16-09-2013 23:23:02 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 23:23:00 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131263752
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 23:03 schreef KnightSolaire het volgende:
We hebben beelden van de nieuwe Fyra!

... maar de verschillen komen niet in beeld.

Bron

Ach, sowieso wel bijzonder om weer eens een rijdende V250 te zien. :7
toch mooi dat er geen vragen mochten worden gesteld :s)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131266105
Wat was dat nou weer vandaag met AnsaldoKnakhoer? :?

Ze presenteerden een nieuwe Fyra die iedereen nog kende van toen hij met zijn wieletjes omhoog lag te spartelen, en niemand mocht vragen stellen, maar het was allemaal iedereen z'n schuld en Ansaldo alles wat daarop rijmt is geweldig, zoiets? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 september 2013 @ 00:15:43 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131266136
Daar komt het wel op neer, ja. :')

Een nagesynchroniseerde, audio-only versie, van de persconferentie is hier te vinden: www.ansaldobreda.it/Portals/0/videos/Inglese.MP3
pi_131266301
begint best wel een tragisch verhaal te worden voor m'n vriend Maussie M he. Nog steeds blijven denken dat iemand hem gelooft. Misschien moet ie eens zoeen jas aan met van die hele lange mouwen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 september 2013 @ 00:26:28 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131266438
Ja, eens. Het is een heel treurig verhaal aan het worden en dat die directeur vandaag wederom liet weten niet te begrijpen waarom de Nederlanders en de Belgen de V250 niet meer willen is toch echt wel een dieptepunt.

We leven inmiddels 3,5 maand na de vernietigende presentatie van Berend Brulboei, het moet nu zo onderhand toch wel gelukt zijn om een tolk te vinden die Vlaams kan vertalen naar Italiaans?
pi_131266517
zolang ze geen inzage krijgen in die "onafhankelijke rapporten" zullen ze enige uitkomsten daarvan nooit accepteren natuurlijk. Maar serieus, waarom duurt dit tranendal nu al ZO LANG? Heeft NSH zich dan zo in de luren laten leggen dat ze zelfs tegen dit gefaal juridisch maar weinig kunnen beginnen of kloppen er dingen zwaar niet aan de beeldvorming? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 september 2013 @ 00:36:55 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131266657
AnsaldoBreda probeert via de rechter af te dwingen dat ze toegang krijgen in de opgestelde rapporten (wat in mijn ogen terecht is, wat is gepubliceerd uit de rapporten van Mott McDonald, Concept Risk en NedTrain liegt er niet om) en dat er een onafhankelijke second (of moet ik zeggen third?) opinion uitgevoerd gaat worden.

Dat NSH/NSR/NS Groep deze dingen zo lang op hun beloop laat kan onderdeel zijn van een juridische strategie om AnsaldoBreda hun eigen positie te laten verzwakken. Door het contract met AB pas eind augustus op te zeggen kan NS aanvoeren dat AB tot die tijd niet aan hun contractuele verplichtingen heeft gedaan (bijvoorbeeld verplichting tot levering). De vraag van NS aan AB om de treinen af te voeren werd met een "Nee!" beantwoord, ook dat kan NS weer in hun eigen voordeel uitleggen.

De afgelopen tijd is AB een aantal keer in de media gekomen, bijvoorbeeld met de persconferentie in Napels, optredens bij de rechter, en vandaag wederom een persconferentie waar een 'vernieuwde' trein werd gepresenteerd. Omdat AB vandaag wederom alleen maar inging op de winterproblemen en de andere problemen bagatelliseerde kan NS bij de rechter aanvoeren dat AnsaldoBreda niet serieus luistert naar kritiek van klanten.

De tragikomedie die je nu ziet gebeuren is een juridisch steekspel, en het zou me niet verbazen als NS dat beter weet te spelen dan AnsaldoBreda.
pi_131266815
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 00:36 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda probeert via de rechter af te dwingen dat ze toegang krijgen in de opgestelde rapporten (wat in mijn ogen terecht is, wat is gepubliceerd uit de rapporten van Mott McDonald, Concept Risk en NedTrain liegt er niet om) en dat er een onafhankelijke second (of moet ik zeggen third?) opinion uitgevoerd gaat worden.
True, vind ik ook billijk.

quote:
Dat NSH/NSR/NS Groep deze dingen zo lang op hun beloop laat kan onderdeel zijn van een juridische strategie om AnsaldoBreda hun eigen positie te laten verzwakken. Door het contract met AB pas eind augustus op te zeggen kan NS aanvoeren dat AB tot die tijd niet aan hun contractuele verplichtingen heeft gedaan (bijvoorbeeld verplichting tot levering). De vraag van NS aan AB om de treinen af te voeren werd met een "Nee!" beantwoord, ook dat kan NS weer in hun eigen voordeel uitleggen.
Hoezo kan NS dat in hun voordeel uitleggen? Hoe dan ook spelen ze sowieso met vuur door überhaupt dingen zo lang op hun beloop te laten. Je kan moeilijk later zeggen "ja we hebben ze echt ALLE kans willen geven, maar helaas" als je zelf totaal niet daadkrachtig optreedt. En wat dat betreft is NS(H) toch echt wel het kwijlende schoothondje van NMBS, ook al gingen ze er voor 7 keer zoveel ijzer in -O-

quote:
De afgelopen tijd is AB een aantal keer in de media gekomen, bijvoorbeeld met de persconferentie in Napels, optredens bij de rechter, en vandaag wederom een persconferentie waar een 'vernieuwde' trein werd gepresenteerd. Omdat AB vandaag wederom alleen maar inging op de winterproblemen en de andere problemen bagatelliseerde kan NS bij de rechter aanvoeren dat AnsaldoBreda niet serieus luistert naar kritiek van klanten.
Nee dat moet een poppenkast geweest zijn idd -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 september 2013 @ 00:50:24 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131266998
Ik denk niet dat NS en NMBS het op z'n beloop hebben gelaten, er zijn veel reizen naar Italië geweest om de vinger aan de pols te houden. Ook is er regelmatig overleg geweest tussen NS, NMBS, AnsaldoBreda, Lloyd's, BelgoRail en vele anderen. Van al die gesprekken, reizen en overleggen zijn logboeken en verslagen gemaakt die overlegd kunnen worden aan een rechter zodat NS kan aantonen dat zij niet de lakse partij zijn geweest.

Wat ik niet goed snap is waarom het bijna 2 maanden heeft moeten duren voordat NS het contract met AnsaldoBreda annuleerde, terwijl NMBS dit meteen deed. Misschien heeft dit te maken met de andere verhouding (NSH leaset van NSFSC, NSFSC koopt bij AB) en heeft NSFSC eerst zelf moeten besluiten of ze de V250 nog zouden willen afnemen.

Ierse wetgeving is nogal strikt over het bestuur van een bedrijf in Ierland, NSFSC opereert redelijk autonoom t.o.v. de rest van NS. Dat kan betekenen dat de beslissing van NSH om te stoppen met de V250 eerst intern is onderzocht door NSFSC. Maar dat is speculatief, ik weet niet hoe die zaken er intern bij NS aan toegaan.
pi_131267479
iemand hier enig idee waar ik foto's van het interieur van de etoil du nord kan vinden? Ookwel inox rijtuigen genoemd geloof ik.. dank :)

zoals deze bijv http://www.railfaneurope.net/pix/fr/car/TEE/Inox/InoxPBA_WR_i.jpg
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 september 2013 @ 10:40:17 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131271779
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 00:50 schreef James1988 het volgende:
Ik denk niet dat NS en NMBS het op z'n beloop hebben gelaten, er zijn veel reizen naar Italië geweest om de vinger aan de pols te houden. Ook is er regelmatig overleg geweest tussen NS, NMBS, AnsaldoBreda, Lloyd's, BelgoRail en vele anderen. Van al die gesprekken, reizen en overleggen zijn logboeken en verslagen gemaakt die overlegd kunnen worden aan een rechter zodat NS kan aantonen dat zij niet de lakse partij zijn geweest.

Wat ik niet goed snap is waarom het bijna 2 maanden heeft moeten duren voordat NS het contract met AnsaldoBreda annuleerde, terwijl NMBS dit meteen deed. Misschien heeft dit te maken met de andere verhouding (NSH leaset van NSFSC, NSFSC koopt bij AB) en heeft NSFSC eerst zelf moeten besluiten of ze de V250 nog zouden willen afnemen.

Ierse wetgeving is nogal strikt over het bestuur van een bedrijf in Ierland, NSFSC opereert redelijk autonoom t.o.v. de rest van NS. Dat kan betekenen dat de beslissing van NSH om te stoppen met de V250 eerst intern is onderzocht door NSFSC. Maar dat is speculatief, ik weet niet hoe die zaken er intern bij NS aan toegaan.
Ik denk dat het best wel eens onderdeel van de strategie van de NS kan zijn geweest. Door verwarring te zaaien en doodleuk te melden dat het contract nog niet opgezegd is hoopten ze de Italianen te verleiden tot het nemen van rare sprongen. Het presenteren van de verbeterde V250 kan dan ook koren op de molen van de NS zijn en de juridische positie van de NS verstevigen, maar goed, dat is koffiedik kijken
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')