AGV niet goed genoeg?quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:36 schreef b2py het volgende:
De Franse overheid geeft Alstom 5 jaar de tijd om een nieuwe TGV te ontwikkelen.
http://www.lefigaro.fr/so(...)-le-tgv-du-futur.php
joepiequote:Op zaterdag 14 september 2013 14:57 schreef Ajaxfan het volgende:
Voor de afwisseling maar weer een wisselstoring bij Schiphol.
Eigenlijk zou onze reporter er heen moeten, maar die heeft nu een baanquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:07 schreef James1988 het volgende:
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 14-09-2013 om 16:07:19Monday Ceo Manfellotto will talk to press about Fyra case. Many news arriving reageer retweet
quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eigenlijk zou onze reporter er heen moeten, maar die heeft nu een baan
Fles?quote:zo 15 sep
12:55 AMS – 15:15 NAP
directe
2 u. 20 min.
di 17 sep
08:40 NAP – 11:20 AMS
directe
2 u. 40 min.
275 ¤
Nee, ze willen een dubbeldekker die lichter is en minder energie verbruikt dan de huidige TGVs.quote:
dan wordt het erg interessantquote:Op zaterdag 14 september 2013 17:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, ze willen een dubbeldekker die lichter is en minder energie verbruikt dan de huidige TGVs.
Kan misschien met een AGV Duplex, maar die is er (nog) niet.
de randomkaboutertjes staken?quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
joepie
Het is om te huilen zo belabberd is het daar momenteel
Feit blijft dat je op Apeldoorn-Zutphen in symmetrie wil blijven rijden, dus een vertrek om .05 in Apeldoorn en Zutphen. Dat wil je, ivm de overstappen in Zutphen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, 2,3,4 okee. En in Apeldoorn wil het weleens 8 worden omdat eoa MONGOOL bedacht heeft dat het sprintertje naar Klarenfuckingbeek voorlangs moet kruisen![]()
mijn collega's zijn zeer blij met die koffiepauzequote:Op zaterdag 14 september 2013 18:18 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Zou je de Pimpel in Apeldoorn sneller in willen leggen (dan ben je van die 8 minutenstop af), dan sta je ook 8 minuten eerder in Deventer, waar je weinig anders heen kan dan spoor 2.
De laatste keer dat ik in Eijsden ben geweest, en dat is volgens mij 2 jaar geleden, kon ik keurig uitchecken...quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Al die stations hebben net als Eijsden geen paaltje
Het is alleen jammer dat de kiosk zo ver van de loc af staat zeker?quote:Op zaterdag 14 september 2013 18:21 schreef Maegrim het volgende:
[..]
mijn collega's zijn zeer blij met die koffiepauze
In de bus misschien, tot 11 december 2011 reed de Maastricht-Brussel express en vervangend stoptreintje Eijsden gewoon voorbijquote:Op zaterdag 14 september 2013 18:22 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Eijsden ben geweest, en dat is volgens mij 2 jaar geleden, kon ik keurig uitchecken...
Nog niet, maar dat is wel een vrij goed plan op zich jaquote:Op zaterdag 14 september 2013 17:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Flessie is bierie aan het doen man
Je ging toch naar Dalfsen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nog niet, maar dat is wel een vrij goed plan op zich ja
Niet in m'n eentje hoorquote:
dat scheelt dan weer, maar dan hou je alsnog 3 stations over die buitenbeentjes zijnquote:Op zaterdag 14 september 2013 18:22 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Eijsden ben geweest, en dat is volgens mij 2 jaar geleden, kon ik keurig uitchecken...
en Heerlen de Kissel?quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat scheelt dan weer, maar dan hou je alsnog 3 stations over die buitenbeentjes zijn
daar stopt Veolia nog, dus daar zijn nog paaltjes. Idem geldt voor Landgraafquote:
Uit ijzerschuifoogpunt wil je de haltering zoveel mogelijk verkorten. Vanuit reizigersstandpunt wil je een overstapknoop bieden. Het liefst zowel robuust als met zo min mogelijk stilstand. Dat loopt echter tegen technische beperkingen aan vanuit veiligheidsregels. Stilstand kan dus het indirecte gevolg van een keuze voor de reiziger zijn.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo is opvolging geen omlooptechnische zaak dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En kan daaraan de volgende formules gefit worden, waarbij y=prijs van het treinkaartje en x het aantal tariefkilometers:
Een tweedegraadsvergelijking, geldig voor grotere waarden dan 8 voor x (x>8)
• y=-0.00037714 x2 + 0.19048x + 0.30056
Een derdegraadsvergelijking, geldig voor grotere waarden dan 8 voor x (x>8)
• y=1.2952*10^-7 x3 - 0.00042727x2 + 0.1958x + 0.1705
Grootste afwijking is overigens ¤ 0,39, met het gemiddelde verschil van - ¤ 0.04.
Reden is dat voor de tariefkilometers 0 tot en met 7 de prijs gelijk is aan ¤2,10, ongeacht of er nu 0 of 7 (of 8) tariefkilometers gereisd wordt.
Zo, en dan nu bier.Bij twijfel: gebruik beton.
Wacht wat? De pimpel Amsterdam - Berlijn moet zich maar schikken naar een boemeltje wat per se geen seconde mag verliezen op een kruising in Klarenbeek?quote:Op zaterdag 14 september 2013 18:18 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Feit blijft dat je op Apeldoorn-Zutphen in symmetrie wil blijven rijden,
Weet je ook waar?quote:
De combinatie gelijkvloerse en ongelijkvloerse kruising doet denken aan Blauwkapel. De 1100 met Silberlinge doet dan weer denken aan meer richting het Rotterdam van de jaren '80 (buurlandtrein Den Haag - Köln)quote:
Niet slecht het was hierquote:Op zondag 15 september 2013 01:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De combinatie gelijkvloerse en ongelijkvloerse kruising doet denken aan Blauwkapel. De 1100 met Silberlinge doet dan weer denken aan meer richting het Rotterdam van de jaren '80 (buurlandtrein Den Haag - Köln)
Lees de rest ook eens. Bij gebrek aan een ander pad op de rest van het traject.quote:Op zondag 15 september 2013 01:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht wat? De pimpel Amsterdam - Berlijn moet zich maar schikken naar een boemeltje wat per se geen seconde mag verliezen op een kruising in Klarenbeek?
Hehehe, in ieder geval wel een oplettende mcnquote:Op zondag 15 september 2013 09:41 schreef greavy het volgende:
Gister op de terugreis van Bochum-Dahlhausen met de SSN 01 1075 + 7 rijtuigen, kregen rood sein bij Arnhem Velperpoort. Waren 17 minuten te vroeg, dus de TRDL vond dat wij de vertrektijd in Arnhem moesten afwachten, maar het gekozen spoor was nog bezet door de CityNightLine.
Wel goed, tijdens de 6 minuten stop daar kwam er ineens een alarmoproep ... De machinist van de CityNightLine zag "veel rook" en dacht aan een hevige brand thv Velperpoort, op het spoor ... Gelukkig was het treinverkeer amper verstoord want gelukkig was de TRDL van onze stomer op de hoogte, want vlak daarna kwam de CNL ons voorbij, en mochten wij weer door.
Verder gister geen problemen gehad, waren zelfs een halfuur eerder terug op het depot terug, na een vliegensvlugge actie om de loc om te lopen in Rotterdam.
Haha! Jammer dat we gisterochtend alleen "onder" de kap stonden in Utrecht. Toen wou je daar op het andere perron naast ons niet staan onder de traverse. Toen we vertrokken nog ff knoerthard op de fluit, lekker de reizigers schrikken latenquote:Op zondag 15 september 2013 10:50 schreef MTL het volgende:
[..]
Hehehe, in ieder geval wel een oplettende mcn
Ik zag 'm gisterenochtend ook nog voorbij komen toen ik in de trein naar Nijmegen zat. Mensen die in de coupé zaten en de trein niet hadden gezien vroegen zich af waar die brandlucht vandaan kwam en één begon al te vertellen dat hij wel eens in een trein had gezeten die in de fik had gestaan, etc. De verhalen werden steeds sterker, tot ze zichzelf ervan overtuigd hadden dat de trein in de fik stond.![]()
De reactie op hun gezichten toen ik ze toen maar vertelde over de stoomtrein...![]()
![]()
Ben even benieuwd, op wat voor manier zou een brug voor een wisselstoring kunnen zorgen?quote:Op zondag 15 september 2013 13:02 schreef MTL het volgende:
Wat is dat toch telkens tussen Zutphen en Arnhem/Apeldoorn? De afgelopen week al drie keer een "wisselstoring", vandaag is het opnieuw raak. Gaat er iets mis met de IJsselbrug of zo (tenminste, dat lijkt mij de meest voor de hand liggende veroorzaker gezien de historie van dat ding)?
Volgens Somda:quote:Op zondag 15 september 2013 13:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Ben even benieuwd, op wat voor manier zou een brug voor een wisselstoring kunnen zorgen?
quote:Er is blijkbaar tijdens de 'verbouwing' van het emplacement te Zp een kabel beschadigd! En steeds als de grond vochtig is geeft het wissel een storing.
Herstel zou zondag klaar moeten zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |