joepiequote:Op zaterdag 14 september 2013 14:57 schreef Ajaxfan het volgende:
Voor de afwisseling maar weer een wisselstoring bij Schiphol.
Eigenlijk zou onze reporter er heen moeten, maar die heeft nu een baanquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:07 schreef James1988 het volgende:
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 14-09-2013 om 16:07:19Monday Ceo Manfellotto will talk to press about Fyra case. Many news arriving reageer retweet
quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eigenlijk zou onze reporter er heen moeten, maar die heeft nu een baan
Fles?quote:zo 15 sep
12:55 AMS – 15:15 NAP
directe
2 u. 20 min.
di 17 sep
08:40 NAP – 11:20 AMS
directe
2 u. 40 min.
275 ¤
Nee, ze willen een dubbeldekker die lichter is en minder energie verbruikt dan de huidige TGVs.quote:
dan wordt het erg interessantquote:Op zaterdag 14 september 2013 17:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, ze willen een dubbeldekker die lichter is en minder energie verbruikt dan de huidige TGVs.
Kan misschien met een AGV Duplex, maar die is er (nog) niet.
de randomkaboutertjes staken?quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
joepie
Het is om te huilen zo belabberd is het daar momenteel
Feit blijft dat je op Apeldoorn-Zutphen in symmetrie wil blijven rijden, dus een vertrek om .05 in Apeldoorn en Zutphen. Dat wil je, ivm de overstappen in Zutphen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, 2,3,4 okee. En in Apeldoorn wil het weleens 8 worden omdat eoa MONGOOL bedacht heeft dat het sprintertje naar Klarenfuckingbeek voorlangs moet kruisen![]()
mijn collega's zijn zeer blij met die koffiepauzequote:Op zaterdag 14 september 2013 18:18 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Zou je de Pimpel in Apeldoorn sneller in willen leggen (dan ben je van die 8 minutenstop af), dan sta je ook 8 minuten eerder in Deventer, waar je weinig anders heen kan dan spoor 2.
De laatste keer dat ik in Eijsden ben geweest, en dat is volgens mij 2 jaar geleden, kon ik keurig uitchecken...quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Al die stations hebben net als Eijsden geen paaltje
Het is alleen jammer dat de kiosk zo ver van de loc af staat zeker?quote:Op zaterdag 14 september 2013 18:21 schreef Maegrim het volgende:
[..]
mijn collega's zijn zeer blij met die koffiepauze
In de bus misschien, tot 11 december 2011 reed de Maastricht-Brussel express en vervangend stoptreintje Eijsden gewoon voorbijquote:Op zaterdag 14 september 2013 18:22 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Eijsden ben geweest, en dat is volgens mij 2 jaar geleden, kon ik keurig uitchecken...
Nog niet, maar dat is wel een vrij goed plan op zich jaquote:Op zaterdag 14 september 2013 17:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Flessie is bierie aan het doen man
Je ging toch naar Dalfsen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nog niet, maar dat is wel een vrij goed plan op zich ja
Niet in m'n eentje hoorquote:
dat scheelt dan weer, maar dan hou je alsnog 3 stations over die buitenbeentjes zijnquote:Op zaterdag 14 september 2013 18:22 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Eijsden ben geweest, en dat is volgens mij 2 jaar geleden, kon ik keurig uitchecken...
en Heerlen de Kissel?quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat scheelt dan weer, maar dan hou je alsnog 3 stations over die buitenbeentjes zijn
daar stopt Veolia nog, dus daar zijn nog paaltjes. Idem geldt voor Landgraafquote:
Uit ijzerschuifoogpunt wil je de haltering zoveel mogelijk verkorten. Vanuit reizigersstandpunt wil je een overstapknoop bieden. Het liefst zowel robuust als met zo min mogelijk stilstand. Dat loopt echter tegen technische beperkingen aan vanuit veiligheidsregels. Stilstand kan dus het indirecte gevolg van een keuze voor de reiziger zijn.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo is opvolging geen omlooptechnische zaak dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En kan daaraan de volgende formules gefit worden, waarbij y=prijs van het treinkaartje en x het aantal tariefkilometers:
Een tweedegraadsvergelijking, geldig voor grotere waarden dan 8 voor x (x>8)
• y=-0.00037714 x2 + 0.19048x + 0.30056
Een derdegraadsvergelijking, geldig voor grotere waarden dan 8 voor x (x>8)
• y=1.2952*10^-7 x3 - 0.00042727x2 + 0.1958x + 0.1705
Grootste afwijking is overigens ¤ 0,39, met het gemiddelde verschil van - ¤ 0.04.
Reden is dat voor de tariefkilometers 0 tot en met 7 de prijs gelijk is aan ¤2,10, ongeacht of er nu 0 of 7 (of 8) tariefkilometers gereisd wordt.
Zo, en dan nu bier.Bij twijfel: gebruik beton.
Wacht wat? De pimpel Amsterdam - Berlijn moet zich maar schikken naar een boemeltje wat per se geen seconde mag verliezen op een kruising in Klarenbeek?quote:Op zaterdag 14 september 2013 18:18 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Feit blijft dat je op Apeldoorn-Zutphen in symmetrie wil blijven rijden,
Weet je ook waar?quote:
De combinatie gelijkvloerse en ongelijkvloerse kruising doet denken aan Blauwkapel. De 1100 met Silberlinge doet dan weer denken aan meer richting het Rotterdam van de jaren '80 (buurlandtrein Den Haag - Köln)quote:
Niet slecht het was hierquote:Op zondag 15 september 2013 01:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De combinatie gelijkvloerse en ongelijkvloerse kruising doet denken aan Blauwkapel. De 1100 met Silberlinge doet dan weer denken aan meer richting het Rotterdam van de jaren '80 (buurlandtrein Den Haag - Köln)
Lees de rest ook eens. Bij gebrek aan een ander pad op de rest van het traject.quote:Op zondag 15 september 2013 01:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht wat? De pimpel Amsterdam - Berlijn moet zich maar schikken naar een boemeltje wat per se geen seconde mag verliezen op een kruising in Klarenbeek?
Hehehe, in ieder geval wel een oplettende mcnquote:Op zondag 15 september 2013 09:41 schreef greavy het volgende:
Gister op de terugreis van Bochum-Dahlhausen met de SSN 01 1075 + 7 rijtuigen, kregen rood sein bij Arnhem Velperpoort. Waren 17 minuten te vroeg, dus de TRDL vond dat wij de vertrektijd in Arnhem moesten afwachten, maar het gekozen spoor was nog bezet door de CityNightLine.
Wel goed, tijdens de 6 minuten stop daar kwam er ineens een alarmoproep ... De machinist van de CityNightLine zag "veel rook" en dacht aan een hevige brand thv Velperpoort, op het spoor ... Gelukkig was het treinverkeer amper verstoord want gelukkig was de TRDL van onze stomer op de hoogte, want vlak daarna kwam de CNL ons voorbij, en mochten wij weer door.
Verder gister geen problemen gehad, waren zelfs een halfuur eerder terug op het depot terug, na een vliegensvlugge actie om de loc om te lopen in Rotterdam.
Haha! Jammer dat we gisterochtend alleen "onder" de kap stonden in Utrecht. Toen wou je daar op het andere perron naast ons niet staan onder de traverse. Toen we vertrokken nog ff knoerthard op de fluit, lekker de reizigers schrikken latenquote:Op zondag 15 september 2013 10:50 schreef MTL het volgende:
[..]
Hehehe, in ieder geval wel een oplettende mcn
Ik zag 'm gisterenochtend ook nog voorbij komen toen ik in de trein naar Nijmegen zat. Mensen die in de coupé zaten en de trein niet hadden gezien vroegen zich af waar die brandlucht vandaan kwam en één begon al te vertellen dat hij wel eens in een trein had gezeten die in de fik had gestaan, etc. De verhalen werden steeds sterker, tot ze zichzelf ervan overtuigd hadden dat de trein in de fik stond.![]()
De reactie op hun gezichten toen ik ze toen maar vertelde over de stoomtrein...![]()
![]()
Ben even benieuwd, op wat voor manier zou een brug voor een wisselstoring kunnen zorgen?quote:Op zondag 15 september 2013 13:02 schreef MTL het volgende:
Wat is dat toch telkens tussen Zutphen en Arnhem/Apeldoorn? De afgelopen week al drie keer een "wisselstoring", vandaag is het opnieuw raak. Gaat er iets mis met de IJsselbrug of zo (tenminste, dat lijkt mij de meest voor de hand liggende veroorzaker gezien de historie van dat ding)?
Volgens Somda:quote:Op zondag 15 september 2013 13:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Ben even benieuwd, op wat voor manier zou een brug voor een wisselstoring kunnen zorgen?
quote:Er is blijkbaar tijdens de 'verbouwing' van het emplacement te Zp een kabel beschadigd! En steeds als de grond vochtig is geeft het wissel een storing.
Herstel zou zondag klaar moeten zijn.
Waarom denk je dat ik "wisselstoring" tussen aanhalingstekens heb gezet? Ik meen mij van vorig jaar (of nog eerder) te herinneren dat er toen ook wisselstoring werd geroepen, terwijl het toen de brug was die net niet helemaal meer goed aansloot bij het dicht gaan en dus de seinen niet uit de stand stop gebracht konden worden.quote:Op zondag 15 september 2013 13:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Ben even benieuwd, op wat voor manier zou een brug voor een wisselstoring kunnen zorgen?
Ah, duidelijk, thanks!quote:
Ze komen anders behoorlijk dicht bij elkaar tussen Apeldoorn en Apeldoorn Aansluitingquote:Op zondag 15 september 2013 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb vorig jaar ook eens op de pimpel staan wachten in Deventer, bleek dat er in Apeldoorn door het voorlangs kruisende boemeltje een wissel opengereden was. Het is gewoon geen goed huwelijk, die twee
Duidelijkquote:Op zondag 15 september 2013 13:27 schreef MTL het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik "wisselstoring" tussen aanhalingstekens heb gezet? Ik meen mij van vorig jaar (of nog eerder) te herinneren dat er toen ook wisselstoring werd geroepen, terwijl het toen de brug was die net niet helemaal meer goed aansloot bij het dicht gaan en dus de seinen niet uit de stand stop gebracht konden worden.
Vandaar ook mijn vraag
[..]
Ah, duidelijk, thanks!
Dat lijkt mij ook wel aardig werk voor een of twee dagen. Kun je je daarvoor opgeven?quote:Op zondag 15 september 2013 19:59 schreef greavy het volgende:
Vandaag in opdracht van NS Reizigers 2,5 uur op station Zwijndrecht gestaan om steekproefsgewijs een enquete af te nemen onder reizigers die moesten omreizen met de bus in verband met de geplande werkzaamheden. Gister is dit bij deze werkzaamheden ook 2,5 uur lang gedaan. Ook elders in het land zijn deze enquetes dit weekend uitgevoerd.
daar zijn ze het dan ook wel gewend dat er een verstoring is of werkzaamheden zijnquote:Op zondag 15 september 2013 20:38 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik vind het in Maastricht en Sittard/Weert ook altijd erg goed geregeld als er bussen inplaats van treinen gaan.
Maar beste b2py, wat wilt u dan... Een rangeerder laten komen om een andere VIRM te laten bijplaatsen en zodoende zijn we dan gedwongen om de kaartjes met nog eens 0,1 procent duurder te laten worden. Want ja, we moeten wel 50 miljoen teruggeven aan onze suikeroompje Jeroen... Dus nou je bek houwe en lekker lichaamssappen uitwisselen in een knusse warme VIRM..quote:Op zondag 15 september 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
Lekker handig weer, solo VIRM-IV in de avonduren tussen Utrecht en Amsterdam..
Vervelend als je je beseft dat er aardig wat VIRM <25% gevuld heen en weer kachelt tussen 's-Hertogenbosch en Hoensbroek..quote:Op zondag 15 september 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
Lekker handig weer, solo VIRM-IV in de avonduren tussen Utrecht en Amsterdam..
Een zesje had niet misstaan.quote:Op zondag 15 september 2013 21:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar beste b2py, wat wilt u dan... Een rangeerder laten komen om een andere VIRM te laten bijplaatsen en zodoende zijn we dan gedwongen om de kaartjes met nog eens 0,1 procent duurder te laten worden. Want ja, we moeten wel 50 miljoen teruggeven aan onze suikeroompje Jeroen... Dus nou je bek houwe en lekker lichaamssappen uitwisselen in een knusse warme VIRM..
Groetjes de NS
Zesjescultuur. Dit land gaat naar de haaien.quote:
Laaste; ex NS 2275 en ex NMBS 7608.quote:Op zondag 15 september 2013 21:44 schreef Duvel het volgende:
Amf vandaag.
[ afbeelding ]
Quiz: van welk materieel is dit het interieur?
[ afbeelding ]
Dit is Plan U.
[ afbeelding ]
NS/NS Cargo/NSR 1637/1637/1837
[ afbeelding ]
766
[ afbeelding ]
Schroot-Bvk 270 7041
[ afbeelding ]
Quiz: het NS-nummer van deze loc?
quote:Op zondag 15 september 2013 21:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zesjescultuur. Dit land gaat naar de haaien.
daar heb je alleen de politici in Den Haag voor nodig om dat te bewerkstelligenquote:Op zondag 15 september 2013 21:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zesjescultuur. Dit land gaat naar de haaien.
Het idee dat alles gemeten moet worden en je daarom een idiote administratie nodig hebt die van het werkelijke werk afleidt is misschien wel een veel groter probleem dan een zesjescultuur.quote:Op zondag 15 september 2013 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar heb je alleen de politici in Den Haag voor nodig om dat te bewerkstelligen
Diploma's moeten ze gewoon uitdelen!quote:Op zondag 15 september 2013 22:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het idee dat alles gemeten moet worden en je daarom een idiote administratie nodig hebt die van het werkelijke werk afleidt is misschien wel een veel groter probleem dan een zesjescultuur.
Dat is al bijna een hele week zo tussen Alkmaar en Amsterdam, de hele dag, dus ook in de spits. Mensen in Castricum passen er soms niet eens meer in.quote:Op zondag 15 september 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
Lekker handig weer, solo VIRM-IV in de avonduren tussen Utrecht en Amsterdam..
Dat is niet waar, dat valt reuze mee in de spits.quote:Op zondag 15 september 2013 22:48 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat is al bijna een hele week zo tussen Alkmaar en Amsterdam, de hele dag, dus ook in de spits. Mensen in Castricum passen er soms niet eens meer in.
Iets met defect materieel ofzo
Dat Beneluxding in Leuven ziet er beter uitquote:
Ja, problemen op de Moerdijkbrug waar dit gehele weekend aan is gesleuteld.quote:Op maandag 16 september 2013 07:29 schreef dcm360 het volgende:
'Waarom zei ik afgelopen zaterdag nu weer iets over het uitlopen van werkzaamheden tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe', alsdus een dcm360 welke maar weer met de Fyra gaat zometeen.
Want?quote:Op maandag 16 september 2013 08:04 schreef J.B. het volgende:
16 V250's? Dan hebben die Italianen er toch een aantal bijgetoverd...
Dat Beneluxding in Leuven ziet er beter uitquote:
Dan had je mazzel denk ik. Als ze er op Alkmaar geen extra trein aan koppelen is het feest. Afgelopen week bijna elke dag dat ik reisde wel raak. Vanmorgen was het gelukkig gefixed.quote:Op zondag 15 september 2013 22:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is niet waar, dat valt reuze mee in de spits.
En terecht dat die stuk of twaalf die in Nederland staan weggehaald moeten worden. Staan maar in de weg en het is onderdeel van de strategie om geld terug te krijgenquote:Op maandag 16 september 2013 06:33 schreef b2py het volgende:
NS wil Fyra's weghebben
NS wil dat de fabrikant van de Fyra zo snel mogelijk 16 V250's komt ophalen die in de weg staan op een opstel- en werkterrein van NS in de Watergraafsmeer.
Een woordvoerder van NS zegt maandag dat er vrijdag een brief met die eis aan de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda de deur uit is gegaan. AnsaldoBreda heeft nog niet op de eis gereageerd.
NS zegt dat de Fyra's in de weg staan en dat het terrein nodig is voor andere treinen. De spoorwegen zegden eind augustus het contract voor de Fyra V250 op in verband met technische problemen.
''We hebben toen gezegd: deze treinen komen niet meer bij NS in commerciële dienst. Wat ons betreft brengt AnsaldoBreda ze terug naar de fabriek in Pistoia. Hoe eerder ze weg zijn, hoe liever.''
Bron en meer, nu.nl
Er wordt niet meer planmatig in Alkmaar gecombineerd in de ochtendspits richting Amsterdam. Alle dubbele stellen komen uit Den Helder.quote:Op maandag 16 september 2013 09:06 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dan had je mazzel denk ik. Als ze er op Alkmaar geen extra trein aan koppelen is het feest. Afgelopen week bijna elke dag dat ik reisde wel raak. Vanmorgen was het gelukkig gefixed.
Dat Beneluxding in Leuven ziet er beter uitquote:
mja, de 766 is in revisie en bak voor bak wordt deze aangepakt. De B-bak ziet er al een heel stuk beter uit en is nu weer mooi groenquote:Op maandag 16 september 2013 09:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat Beneluxding in Leuven ziet er beter uit
Omdat er een extra [/ quote] in staat. Fok! kent slechts 1-laag diepe quotes.quote:Op maandag 16 september 2013 09:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar had ik dan weer net geen foto van...
Waarom worden quotes telkens verneukt?
Dus die staat daar propvol niks te doen?quote:Op maandag 16 september 2013 09:50 schreef James1988 het volgende:
de Fyra van 8:28 was defect gegaan t.h.v. Prinsenbeek en de treindienstleider wilde het perron vrij houden.
Dat ding van 8:28 is inmiddels onderweg met +45, die van 8:58 met +30, die van 9:28 met +20 en die van 9:58 rijdt niet.quote:Op maandag 16 september 2013 10:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus die staat daar propvol niks te doen?
dat belooft wat, hier in delft ook al een kwartier geen trein te bekennen. Geen storingen though.quote:Op maandag 16 september 2013 09:56 schreef Hinder het volgende:
Sta al bijna drie kwartier op station Zwijndrecht, en er is nog geen enkele sprinter in de richting Den Haag Centraal gestopt.
quote:Op maandag 16 september 2013 10:19 schreef Peterselieman het volgende:
er moet eerst met ijzer geschoven worden voordat er reizigers vervoerd kunnen worden
En toch stapte ik vanmorgen in een lege gereedstaande VIRM, waarna het gedeelte wat uit Den Helder kwam werd aangekoppeld.quote:Op maandag 16 september 2013 09:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Er wordt niet meer planmatig in Alkmaar gecombineerd in de ochtendspits richting Amsterdam. Alle dubbele stellen komen uit Den Helder.
Meer zoquote:Op maandag 16 september 2013 11:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar dan van ijzer.
SM90quote:Op maandag 16 september 2013 11:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar dan van ijzer.
In de pits mag je maximaal 80 rijden, of 60. Ja dan schiet het niet op natuurlijk.quote:Op maandag 16 september 2013 11:30 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik ben behoorlijk pissed-off over de gebeurtenissen van vanmorgen in het zuiden. ProRail uitgelopen en NSH logistieke puinzooi.
Op onze site:
OV-bedrijven zijn van mening dat het reizen in de pits moet worden ontmoedigd. Op een dag als vandaag is de flauwe grap snel gemaakt: Doordat de werkzaamheden van ProRail zijn uitgelopen en NS HiSpeed de gebruikelijke logistieke problemen had, reden er geen treinen tussen Breda/Roosendaal en Dordrecht. Geen gewone treinen en geen Fyra’s op deze slagader van het treinsysteem. Een zondermeer beschamende vertoning.
Er is ook een meer serieuze manier om naar het spitsmijden te kijken:
http://www.voorbeterov.nl/page3.php
Daarom zeg ik dus dat eerst de samenleving moet worden aangepast. Pas daarna is spitsmijden haalbaar, eerlijk en zinvol.quote:Op maandag 16 september 2013 11:44 schreef Litpho het volgende:
OV-bedrijven willen de reiziger graag spreiden over de dag, maar de voorgestelde tariefdifferentiaties zijn gegeven de huidige realiteit alleen maar zakkenvullen ten koste van een forens die zijn tijden over het algemeen niet kan aanpassen.
Eensch.quote:Als (en dat is een grote als) de werkgevers meer ruimte gaan bieden om gespreider over de dag werkzaamheden uit te voeren, dan is het wellicht tijd om dat te stimuleren met tariefdifferentiatie. Nu is het zoals met de ProRail heffing van 2015: voor de muziek uitlopen en alvast geld innen (met een sausje van "we maken de maatschappij beter/we zorgen ervoor dat de verhoging minder groot lijkt").
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |