abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2013 @ 17:06:07 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131167541
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:57 schreef Ajaxfan het volgende:
Voor de afwisseling maar weer een wisselstoring bij Schiphol.
joepie -O-

Het is om te huilen zo belabberd is het daar momenteel
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2013 @ 17:06:45 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131167558
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:07 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 14-09-2013 om 16:07:19 Monday Ceo Manfellotto will talk to press about Fyra case. Many news arriving reageer retweet
Eigenlijk zou onze reporter er heen moeten, maar die heeft nu een baan :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131167652
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Eigenlijk zou onze reporter er heen moeten, maar die heeft nu een baan :')
quote:
zo 15 sep
12:55 AMS – 15:15 NAP
directe
2 u. 20 min.

di 17 sep
08:40 NAP – 11:20 AMS
directe
2 u. 40 min.

275 ¤
Fles?
pi_131167690
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

AGV niet goed genoeg?
Zo goed is mijn Frans niet :')
pi_131167697
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

[..]

Fles?
Flessie is bierie aan het doen man :P
  zaterdag 14 september 2013 @ 17:27:49 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131168144
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

AGV niet goed genoeg?
Nee, ze willen een dubbeldekker die lichter is en minder energie verbruikt dan de huidige TGVs.

Kan misschien met een AGV Duplex, maar die is er (nog) niet.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2013 @ 17:40:30 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131168601
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, ze willen een dubbeldekker die lichter is en minder energie verbruikt dan de huidige TGVs.

Kan misschien met een AGV Duplex, maar die is er (nog) niet.
dan wordt het erg interessant :)

Maar ze hebben ook enkeldekkers nodig neem ik aan?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 14 september 2013 @ 17:46:58 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131168790
De laatste bestellingen TGV's zijn allemaal dubbeldekkers geweest, ik verwacht niet dat dat in de toekomst zal veranderen. Er is steeds meer vraag naar de trein, door nu te zorgen voor een grote vloot dubbeldekkers is men voorbereid op de groeiende vraag.

Als men toch enkeldeks treinen wil kunnen ze altijd een paar AGV's bestellen :)
pi_131168982
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

joepie -O-

Het is om te huilen zo belabberd is het daar momenteel
de randomkaboutertjes staken? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2013 @ 17:58:02 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131169119
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

de randomkaboutertjes staken? :P
de wisselomlegkabouters
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131169304
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de wisselomlegkabouters
vieze kleine hufters :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131169376
even een leuke quote over Manfellotto:

Steven Vandeput: "Manfellotto is even onbetrouwbaar als zijn treinen"
bron: http://www.deredactie.be/(...)130618_fyra_vandeput
oud artikel, maar de quote is leuk :)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_131169641
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, 2,3,4 okee. En in Apeldoorn wil het weleens 8 worden omdat eoa MONGOOL bedacht heeft dat het sprintertje naar Klarenfuckingbeek voorlangs moet kruisen 8)7
Feit blijft dat je op Apeldoorn-Zutphen in symmetrie wil blijven rijden, dus een vertrek om .05 in Apeldoorn en Zutphen. Dat wil je, ivm de overstappen in Zutphen.

Zou je de Pimpel in Apeldoorn sneller in willen leggen (dan ben je van die 8 minutenstop af), dan sta je ook 8 minuten eerder in Deventer, waar je weinig anders heen kan dan spoor 2. Dat kan, maar dan moet je die twee treinen die in de spits rijden (de 242 en de 149) ergens anders kwijt kunnen, omdat daar een IC uit/naar Enkhuizen staat te keren.
Dan is die Berlijner ook eerder uit Deventer, maar dan kun je alsnog geen kant op, omdat je in Hengelo strak achter de sprinter Apeldoorn-Enschede rijdt, Of je staat in Bad Bentheim of all places uit je neus te eten.

Daarnaast heb je op Hilversum-Weesp ook weinig plek om de pimpel daar door heen te fietsen en dan ben je ook nog tenminste twee van de zeven treinen die per dag vertraging hebben, dus extra marge voor zo'n druk traject (zodat je daar op tijd bent) is ook heel fijn.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_131169742
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:18 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Zou je de Pimpel in Apeldoorn sneller in willen leggen (dan ben je van die 8 minutenstop af), dan sta je ook 8 minuten eerder in Deventer, waar je weinig anders heen kan dan spoor 2.
mijn collega's zijn zeer blij met die koffiepauze :+
pi_131169762
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Al die stations hebben net als Eijsden geen paaltje
De laatste keer dat ik in Eijsden ben geweest, en dat is volgens mij 2 jaar geleden, kon ik keurig uitchecken...
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Sport zaterdag 14 september 2013 @ 18:45:24 #117
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_131170514
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:21 schreef Maegrim het volgende:

[..]

mijn collega's zijn zeer blij met die koffiepauze :+
Het is alleen jammer dat de kiosk zo ver van de loc af staat zeker? :D
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_131171283
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:22 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik in Eijsden ben geweest, en dat is volgens mij 2 jaar geleden, kon ik keurig uitchecken...
In de bus misschien, tot 11 december 2011 reed de Maastricht-Brussel express en vervangend stoptreintje Eijsden gewoon voorbij ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2013 19:08:20 ]
pi_131171320
Dan zal het net in december geweest zijn dan. 1.75 jaar geleden, afgerond 2 jaar...
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_131171353
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Flessie is bierie aan het doen man :P
Nog niet, maar dat is wel een vrij goed plan op zich ja :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131172310
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nog niet, maar dat is wel een vrij goed plan op zich ja :P
Je ging toch naar Dalfsen?
pi_131172326
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Je ging toch naar Dalfsen?
Niet in m'n eentje hoor :N Heb vandaag aan het hek geklust :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2013 @ 19:55:03 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131173030
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:22 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik in Eijsden ben geweest, en dat is volgens mij 2 jaar geleden, kon ik keurig uitchecken...
dat scheelt dan weer, maar dan hou je alsnog 3 stations over die buitenbeentjes zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131173110
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat scheelt dan weer, maar dan hou je alsnog 3 stations over die buitenbeentjes zijn
en Heerlen de Kissel?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2013 @ 20:02:04 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131173358
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en Heerlen de Kissel?
daar stopt Veolia nog, dus daar zijn nog paaltjes. Idem geldt voor Landgraaf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131173369
oh ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 14 september 2013 @ 21:53:45 #127
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131178450
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo is opvolging geen omlooptechnische zaak dan
Uit ijzerschuifoogpunt wil je de haltering zoveel mogelijk verkorten. Vanuit reizigersstandpunt wil je een overstapknoop bieden. Het liefst zowel robuust als met zo min mogelijk stilstand. Dat loopt echter tegen technische beperkingen aan vanuit veiligheidsregels. Stilstand kan dus het indirecte gevolg van een keuze voor de reiziger zijn.
pi_131178695
Tijdens het oefenen van een bepaald computerrekenprogramma voor de studie (het programma Matlab) en op ovnl de vraag ontstond welke formule achter de prijskaartjes zit, heb ik met behulp van de tabel op de site van NS, tarieven 2013 bij de volgende grafiek kunnen maken (zie spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En kan daaraan de volgende formules gefit worden, waarbij y=prijs van het treinkaartje en x het aantal tariefkilometers:
Een tweedegraadsvergelijking, geldig voor grotere waarden dan 8 voor x (x>8)
• y=-0.00037714 x2 + 0.19048x + 0.30056
Een derdegraadsvergelijking, geldig voor grotere waarden dan 8 voor x (x>8)
• y=1.2952*10^-7 x3 - 0.00042727x2 + 0.1958x + 0.1705
Grootste afwijking is overigens ¤ 0,39, met het gemiddelde verschil van - ¤ 0.04.
Reden is dat voor de tariefkilometers 0 tot en met 7 de prijs gelijk is aan ¤2,10, ongeacht of er nu 0 of 7 (of 8) tariefkilometers gereisd wordt.

Zo, en dan nu bier.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_131180322
Welke studie? Hier op de TU/e zijn de eerstejaars er ook volop mee bezig :P
pi_131181075
Civiele techniek, op de UT :)
Bij twijfel: gebruik beton.
  zondag 15 september 2013 @ 00:18:59 #131
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131184735
Blauw!

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131186215
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:56 schreef _JdM_ het volgende:
Civiele techniek, op de UT :)
Ga ik volgend jaar een master beginnen!
pi_131186886
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:18 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Feit blijft dat je op Apeldoorn-Zutphen in symmetrie wil blijven rijden,
Wacht wat? De pimpel Amsterdam - Berlijn moet zich maar schikken naar een boemeltje wat per se geen seconde mag verliezen op een kruising in Klarenbeek? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131186902
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2013 00:18 schreef bork het volgende:
Blauw!

[ afbeelding ]
Gaaf :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 15 september 2013 @ 01:22:49 #135
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131186961
quote:
17s.gif Op zondag 15 september 2013 01:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaaf :Y
Weet je ook waar? :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131187072
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 01:22 schreef bork het volgende:

[..]

Weet je ook waar? :)
De combinatie gelijkvloerse en ongelijkvloerse kruising doet denken aan Blauwkapel. De 1100 met Silberlinge doet dan weer denken aan meer richting het Rotterdam van de jaren '80 (buurlandtrein Den Haag - Köln)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 15 september 2013 @ 01:41:29 #137
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131187366
quote:
5s.gif Op zondag 15 september 2013 01:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De combinatie gelijkvloerse en ongelijkvloerse kruising doet denken aan Blauwkapel. De 1100 met Silberlinge doet dan weer denken aan meer richting het Rotterdam van de jaren '80 (buurlandtrein Den Haag - Köln)
Niet slecht het was hier
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 15 september 2013 @ 02:12:58 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131187717


_O-
  zondag 15 september 2013 @ 09:41:17 #139
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131189442
Gister op de terugreis van Bochum-Dahlhausen met de SSN 01 1075 + 7 rijtuigen, kregen rood sein bij Arnhem Velperpoort. Waren 17 minuten te vroeg, dus de TRDL vond dat wij de vertrektijd in Arnhem moesten afwachten, maar het gekozen spoor was nog bezet door de CityNightLine.
Wel goed, tijdens de 6 minuten stop daar kwam er ineens een alarmoproep ... De machinist van de CityNightLine zag "veel rook" en dacht aan een hevige brand thv Velperpoort, op het spoor ... Gelukkig was het treinverkeer amper verstoord want gelukkig was de TRDL van onze stomer op de hoogte, want vlak daarna kwam de CNL ons voorbij, en mochten wij weer door.
Verder gister geen problemen gehad, waren zelfs een halfuur eerder terug op het depot terug, na een vliegensvlugge actie om de loc om te lopen in Rotterdam.
pi_131189625
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2013 01:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wacht wat? De pimpel Amsterdam - Berlijn moet zich maar schikken naar een boemeltje wat per se geen seconde mag verliezen op een kruising in Klarenbeek? :')
Lees de rest ook eens. Bij gebrek aan een ander pad op de rest van het traject.

Ja, er waren plannen om de stoptrein Apeldoorn-Enschede in Almelo of in Rijssen te laten inhalen. Maar dan krijg je een langzamere dienstregeling daardoor, terwijl dat slechts 1x in de twee uur nodig is, en 3 treinen onnodige tijd verspillen. Daarnaast rijden ca 2 van de 7 treinen vol in de vertraging, waardoor ze hun pad kwijt zijn en de stoptrein wederom onnodig staat te wachten voor inhaling.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_131190339
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 09:41 schreef greavy het volgende:
Gister op de terugreis van Bochum-Dahlhausen met de SSN 01 1075 + 7 rijtuigen, kregen rood sein bij Arnhem Velperpoort. Waren 17 minuten te vroeg, dus de TRDL vond dat wij de vertrektijd in Arnhem moesten afwachten, maar het gekozen spoor was nog bezet door de CityNightLine.
Wel goed, tijdens de 6 minuten stop daar kwam er ineens een alarmoproep ... De machinist van de CityNightLine zag "veel rook" en dacht aan een hevige brand thv Velperpoort, op het spoor ... Gelukkig was het treinverkeer amper verstoord want gelukkig was de TRDL van onze stomer op de hoogte, want vlak daarna kwam de CNL ons voorbij, en mochten wij weer door.
Verder gister geen problemen gehad, waren zelfs een halfuur eerder terug op het depot terug, na een vliegensvlugge actie om de loc om te lopen in Rotterdam.
Hehehe, in ieder geval wel een oplettende mcn :P
Ik zag 'm gisterenochtend ook nog voorbij komen toen ik in de trein naar Nijmegen zat. Mensen die in de coupé zaten en de trein niet hadden gezien vroegen zich af waar die brandlucht vandaan kwam en één begon al te vertellen dat hij wel eens in een trein had gezeten die in de fik had gestaan, etc. De verhalen werden steeds sterker, tot ze zichzelf ervan overtuigd hadden dat de trein in de fik stond. |:(
De reactie op hun gezichten toen ik ze toen maar vertelde over de stoomtrein... :') :P
pi_131190353
quote:
:D. Hij is leuk.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 september 2013 @ 11:56:18 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131191656
quote:
hij is goed :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 15 september 2013 @ 12:34:59 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131192680
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 10:50 schreef MTL het volgende:

[..]

Hehehe, in ieder geval wel een oplettende mcn :P
Ik zag 'm gisterenochtend ook nog voorbij komen toen ik in de trein naar Nijmegen zat. Mensen die in de coupé zaten en de trein niet hadden gezien vroegen zich af waar die brandlucht vandaan kwam en één begon al te vertellen dat hij wel eens in een trein had gezeten die in de fik had gestaan, etc. De verhalen werden steeds sterker, tot ze zichzelf ervan overtuigd hadden dat de trein in de fik stond. |:(
De reactie op hun gezichten toen ik ze toen maar vertelde over de stoomtrein... :') :P
Haha! Jammer dat we gisterochtend alleen "onder" de kap stonden in Utrecht. Toen wou je daar op het andere perron naast ons niet staan onder de traverse. Toen we vertrokken nog ff knoerthard op de fluit, lekker de reizigers schrikken laten :)
Altijd leuk om overal die gezichten te zien als ze de stoomtrein zien en horen voorbij komen. Sommigen staan echt even zeer verbaasd te kijken, de ander probeert vliegensvlug zijn telefoon te pakken voor een mogelijke foto / film enzo.
pi_131193560
Wat is dat toch telkens tussen Zutphen en Arnhem/Apeldoorn? De afgelopen week al drie keer een "wisselstoring", vandaag is het opnieuw raak. Gaat er iets mis met de IJsselbrug of zo (tenminste, dat lijkt mij de meest voor de hand liggende veroorzaker gezien de historie van dat ding)?
pi_131193569
Edit: Tweemaal posten is iets overdreven :(
pi_131194120
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 13:02 schreef MTL het volgende:
Wat is dat toch telkens tussen Zutphen en Arnhem/Apeldoorn? De afgelopen week al drie keer een "wisselstoring", vandaag is het opnieuw raak. Gaat er iets mis met de IJsselbrug of zo (tenminste, dat lijkt mij de meest voor de hand liggende veroorzaker gezien de historie van dat ding)?
Ben even benieuwd, op wat voor manier zou een brug voor een wisselstoring kunnen zorgen?
pi_131194237
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 13:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Ben even benieuwd, op wat voor manier zou een brug voor een wisselstoring kunnen zorgen?
Volgens Somda:
quote:
Er is blijkbaar tijdens de 'verbouwing' van het emplacement te Zp een kabel beschadigd! En steeds als de grond vochtig is geeft het wissel een storing.
Herstel zou zondag klaar moeten zijn.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_131194314
en waar komt het woord "brug" voor in die "verklaring"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131194354
Brug. Over de Ijssel. Rivier. Water. Vochtige grond. *)
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_131194364
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 13:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Ben even benieuwd, op wat voor manier zou een brug voor een wisselstoring kunnen zorgen?
Waarom denk je dat ik "wisselstoring" tussen aanhalingstekens heb gezet? Ik meen mij van vorig jaar (of nog eerder) te herinneren dat er toen ook wisselstoring werd geroepen, terwijl het toen de brug was die net niet helemaal meer goed aansloot bij het dicht gaan en dus de seinen niet uit de stand stop gebracht konden worden.
Vandaar ook mijn vraag ;)

quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 13:22 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Volgens Somda:

[..]

Ah, duidelijk, thanks!
pi_131194503
ik heb vorig jaar ook eens op de pimpel staan wachten in Deventer, bleek dat er in Apeldoorn door het voorlangs kruisende boemeltje een wissel opengereden was. Het is gewoon geen goed huwelijk, die twee :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131194626
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb vorig jaar ook eens op de pimpel staan wachten in Deventer, bleek dat er in Apeldoorn door het voorlangs kruisende boemeltje een wissel opengereden was. Het is gewoon geen goed huwelijk, die twee :P
Ze komen anders behoorlijk dicht bij elkaar tussen Apeldoorn en Apeldoorn Aansluiting :D
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_131195131
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 13:27 schreef MTL het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik "wisselstoring" tussen aanhalingstekens heb gezet? Ik meen mij van vorig jaar (of nog eerder) te herinneren dat er toen ook wisselstoring werd geroepen, terwijl het toen de brug was die net niet helemaal meer goed aansloot bij het dicht gaan en dus de seinen niet uit de stand stop gebracht konden worden.
Vandaar ook mijn vraag ;)

[..]

Ah, duidelijk, thanks!
Duidelijk :)
  zondag 15 september 2013 @ 19:59:45 #155
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131208643
Vandaag in opdracht van NS Reizigers 2,5 uur op station Zwijndrecht gestaan om steekproefsgewijs een enquete af te nemen onder reizigers die moesten omreizen met de bus in verband met de geplande werkzaamheden. Gister is dit bij deze werkzaamheden ook 2,5 uur lang gedaan. Ook elders in het land zijn deze enquetes dit weekend uitgevoerd.

Was erg leuk, en hopelijk heeft NSR hier wat aan. Gaat de komende tijd vaker gebeuren, deze steekproeven dmv een enquete.

Mijn ervaring was dat de reizigers het erg goed geregeld vonden, de bussen reden af en aan. Volgens een NS-medewerker die op locatie was ter assistentie voor reizigers, zijn de regels: Ongeveer binnen 10 minuten na aankomst van de trein moeten die reizigers uit die trein in een bus zitten en vertrokken zijn.
Tijdens mijn werk daar was dat veelal ook het geval.
Grootste opmerkingen die je kreeg was dat de wachttijden op het station op aansluitende trein soms lang was. Helaas kan hier niet beter op ingespeeld worden. Een bus kan eenmaal niet harder, een trein kan eenmaal niet wachten.

Sinds 1 juli 2013 is officieel Traffic Control de uitvoerder in opdracht van NSR op de stations bij geplande werkzaamheden de afhandeling van bussen goed te laten verlopen. Traffic Control zorgt dat de bus efficiënt ingezet wordt, niet te lang en onnodig blijft staan, en assisteert reizigers om de juiste bus te vinden indien er meerdere bestemmingen zijn.
Voor juli 2013 deed Traffic Control dit ook al, maar was het nog proefmatig. Nu wordt in principe altijd Traffic Control ingezet.

Uit steekproeven van de afgelopen 2 maanden blijkt dat de afhandeling onder Traffic Control, en niet meer door NSR zelf, sterk is verbeterd.
Traffic Control wordt ook ingehuurd om bij evenementen pendelbussen af te handelen, en heeft hierdoor al een grote ervaring in dit werk.

Sinds een maandje is NSR steekproefsgewijs met enquetes bezig tijdens zulke werkzaamheden, om de ervaringen, meningen en verbeterpunten vanuit de reiziger te horen. NSR probeert de service tijdens werkzaamheden meer te verbeteren met deze resultaten, in samenwerking met Traffic Control en ProRail.
pi_131209893
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 19:59 schreef greavy het volgende:
Vandaag in opdracht van NS Reizigers 2,5 uur op station Zwijndrecht gestaan om steekproefsgewijs een enquete af te nemen onder reizigers die moesten omreizen met de bus in verband met de geplande werkzaamheden. Gister is dit bij deze werkzaamheden ook 2,5 uur lang gedaan. Ook elders in het land zijn deze enquetes dit weekend uitgevoerd.
Dat lijkt mij ook wel aardig werk voor een of twee dagen. Kun je je daarvoor opgeven?
  zondag 15 september 2013 @ 20:36:54 #157
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131210680
Personeel wordt ingehuurd via een studenten uitzendbureau. Ik heb het voor een keer gedaan via een kennis die bij NS werkt. Ik zal even informeren welk studenten uitzendbureau zij hiervoor inhuren.
pi_131210811
Ik vind het in Maastricht en Sittard/Weert ook altijd erg goed geregeld als er bussen inplaats van treinen gaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 september 2013 @ 20:43:55 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131211112
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:38 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik vind het in Maastricht en Sittard/Weert ook altijd erg goed geregeld als er bussen inplaats van treinen gaan.
daar zijn ze het dan ook wel gewend dat er een verstoring is of werkzaamheden zijn :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131212155
Lekker handig weer, solo VIRM-IV in de avonduren tussen Utrecht en Amsterdam..
  zondag 15 september 2013 @ 21:20:56 #161
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_131213468
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
Lekker handig weer, solo VIRM-IV in de avonduren tussen Utrecht en Amsterdam..
Maar beste b2py, wat wilt u dan... Een rangeerder laten komen om een andere VIRM te laten bijplaatsen en zodoende zijn we dan gedwongen om de kaartjes met nog eens 0,1 procent duurder te laten worden. Want ja, we moeten wel 50 miljoen teruggeven aan onze suikeroompje Jeroen... Dus nou je bek houwe en lekker lichaamssappen uitwisselen in een knusse warme VIRM..

Groetjes de NS
pi_131214478
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
Lekker handig weer, solo VIRM-IV in de avonduren tussen Utrecht en Amsterdam..
Vervelend als je je beseft dat er aardig wat VIRM <25% gevuld heen en weer kachelt tussen 's-Hertogenbosch en Hoensbroek..
  zondag 15 september 2013 @ 21:44:57 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131215534
Amf vandaag.


Quiz: van welk materieel is dit het interieur?


Dit is Plan U.


NS/NS Cargo/NSR 1637/1637/1837


766


Schroot-Bvk 270 7041


Quiz: het NS-nummer van deze loc?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_131216122
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2013 21:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar beste b2py, wat wilt u dan... Een rangeerder laten komen om een andere VIRM te laten bijplaatsen en zodoende zijn we dan gedwongen om de kaartjes met nog eens 0,1 procent duurder te laten worden. Want ja, we moeten wel 50 miljoen teruggeven aan onze suikeroompje Jeroen... Dus nou je bek houwe en lekker lichaamssappen uitwisselen in een knusse warme VIRM..

Groetjes de NS
Een zesje had niet misstaan.
  zondag 15 september 2013 @ 21:53:50 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131216282
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 21:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Een zesje had niet misstaan.
Zesjescultuur. Dit land gaat naar de haaien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_131216352
quote:
2s.gif Op zondag 15 september 2013 21:44 schreef Duvel het volgende:
Amf vandaag.

[ afbeelding ]
Quiz: van welk materieel is dit het interieur?

[ afbeelding ]
Dit is Plan U.

[ afbeelding ]
NS/NS Cargo/NSR 1637/1637/1837

[ afbeelding ]
766

[ afbeelding ]
Schroot-Bvk 270 7041

[ afbeelding ]
Quiz: het NS-nummer van deze loc?
Laaste; ex NS 2275 en ex NMBS 7608.
pi_131216396
quote:
15s.gif Op zondag 15 september 2013 21:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zesjescultuur. Dit land gaat naar de haaien.
_O-
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 september 2013 @ 21:58:02 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131216700
quote:
15s.gif Op zondag 15 september 2013 21:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zesjescultuur. Dit land gaat naar de haaien.
daar heb je alleen de politici in Den Haag voor nodig om dat te bewerkstelligen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 15 september 2013 @ 22:11:34 #169
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131217889
quote:
14s.gif Op zondag 15 september 2013 21:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daar heb je alleen de politici in Den Haag voor nodig om dat te bewerkstelligen
Het idee dat alles gemeten moet worden en je daarom een idiote administratie nodig hebt die van het werkelijke werk afleidt is misschien wel een veel groter probleem dan een zesjescultuur.
pi_131218409
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 22:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het idee dat alles gemeten moet worden en je daarom een idiote administratie nodig hebt die van het werkelijke werk afleidt is misschien wel een veel groter probleem dan een zesjescultuur.
Diploma's moeten ze gewoon uitdelen!
pi_131220779
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
Lekker handig weer, solo VIRM-IV in de avonduren tussen Utrecht en Amsterdam..
Dat is al bijna een hele week zo tussen Alkmaar en Amsterdam, de hele dag, dus ook in de spits. Mensen in Castricum passen er soms niet eens meer in.

Iets met defect materieel ofzo :r
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_131220870
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 22:48 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Dat is al bijna een hele week zo tussen Alkmaar en Amsterdam, de hele dag, dus ook in de spits. Mensen in Castricum passen er soms niet eens meer in.

Iets met defect materieel ofzo :r
Dat is niet waar, dat valt reuze mee in de spits.
pi_131227115
NS wil Fyra's weghebben

NS wil dat de fabrikant van de Fyra zo snel mogelijk 16 V250's komt ophalen die in de weg staan op een opstel- en werkterrein van NS in de Watergraafsmeer.

Een woordvoerder van NS zegt maandag dat er vrijdag een brief met die eis aan de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda de deur uit is gegaan. AnsaldoBreda heeft nog niet op de eis gereageerd.

NS zegt dat de Fyra's in de weg staan en dat het terrein nodig is voor andere treinen. De spoorwegen zegden eind augustus het contract voor de Fyra V250 op in verband met technische problemen.

''We hebben toen gezegd: deze treinen komen niet meer bij NS in commerciële dienst. Wat ons betreft brengt AnsaldoBreda ze terug naar de fabriek in Pistoia. Hoe eerder ze weg zijn, hoe liever.''

Bron en meer, nu.nl
pi_131227169
quote:
2s.gif Op zondag 15 september 2013 21:44 schreef Duvel het volgende:
Amf vandaag.
[ afbeelding ]
766

Dat Beneluxding in Leuven ziet er beter uit :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131227284
'Waarom zei ik afgelopen zaterdag nu weer iets over het uitlopen van werkzaamheden tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe', alsdus een dcm360 welke maar weer met de Fyra gaat zometeen.
pi_131227509
16 V250's? Dan hebben die Italianen er toch een aantal bijgetoverd...
  maandag 16 september 2013 @ 08:08:08 #177
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131227536
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 07:29 schreef dcm360 het volgende:
'Waarom zei ik afgelopen zaterdag nu weer iets over het uitlopen van werkzaamheden tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe', alsdus een dcm360 welke maar weer met de Fyra gaat zometeen.
Ja, problemen op de Moerdijkbrug waar dit gehele weekend aan is gesleuteld.
pi_131227755
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:04 schreef J.B. het volgende:
16 V250's? Dan hebben die Italianen er toch een aantal bijgetoverd...
Want?
  maandag 16 september 2013 @ 08:30:14 #179
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131227783
quote:
9s.gif Op maandag 16 september 2013 06:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat Beneluxding in Leuven ziet er beter uit :'(
[/quote]

Ja, maar het verschil is dat deze bak met ingang van deze week de tent in gaat om serieus aangepakt te gaan worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_131228289
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 22:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is niet waar, dat valt reuze mee in de spits.
Dan had je mazzel denk ik. Als ze er op Alkmaar geen extra trein aan koppelen is het feest. Afgelopen week bijna elke dag dat ik reisde wel raak. Vanmorgen was het gelukkig gefixed.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 09:34:50 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131228763
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 06:33 schreef b2py het volgende:
NS wil Fyra's weghebben

NS wil dat de fabrikant van de Fyra zo snel mogelijk 16 V250's komt ophalen die in de weg staan op een opstel- en werkterrein van NS in de Watergraafsmeer.

Een woordvoerder van NS zegt maandag dat er vrijdag een brief met die eis aan de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda de deur uit is gegaan. AnsaldoBreda heeft nog niet op de eis gereageerd.

NS zegt dat de Fyra's in de weg staan en dat het terrein nodig is voor andere treinen. De spoorwegen zegden eind augustus het contract voor de Fyra V250 op in verband met technische problemen.

''We hebben toen gezegd: deze treinen komen niet meer bij NS in commerciële dienst. Wat ons betreft brengt AnsaldoBreda ze terug naar de fabriek in Pistoia. Hoe eerder ze weg zijn, hoe liever.''

Bron en meer, nu.nl
En terecht dat die stuk of twaalf die in Nederland staan weggehaald moeten worden. Staan maar in de weg en het is onderdeel van de strategie om geld terug te krijgen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131228792
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:06 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Dan had je mazzel denk ik. Als ze er op Alkmaar geen extra trein aan koppelen is het feest. Afgelopen week bijna elke dag dat ik reisde wel raak. Vanmorgen was het gelukkig gefixed.
Er wordt niet meer planmatig in Alkmaar gecombineerd in de ochtendspits richting Amsterdam. Alle dubbele stellen komen uit Den Helder.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 09:37:23 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131228801
quote:
9s.gif Op maandag 16 september 2013 06:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat Beneluxding in Leuven ziet er beter uit :'(
[/quote]
mja, de 766 is in revisie en bak voor bak wordt deze aangepakt. De B-bak ziet er al een heel stuk beter uit en is nu weer mooi groen :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 september 2013 @ 09:41:44 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131228896
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 09:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat Beneluxding in Leuven ziet er beter uit :'(
mja, de 766 is in revisie en bak voor bak wordt deze aangepakt. De B-bak ziet er al een heel stuk beter uit en is nu weer mooi groen :Y
[/quote]

Daar had ik dan weer net geen foto van...

Waarom worden quotes telkens verneukt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_131228955
quote:
2s.gif Op maandag 16 september 2013 09:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar had ik dan weer net geen foto van...

Waarom worden quotes telkens verneukt?
Omdat er een extra [/ quote] in staat. Fok! kent slechts 1-laag diepe quotes.
  maandag 16 september 2013 @ 09:50:29 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131229023
Nou, wat een succes vanochtend _O-

Ik kwam om 8:15 in Breda op het station: "Geen treinen Lage Zwaluwe - Dordrecht ivm uitloop werkzaamheden, neem Fyra"... vooruit dan. De Fyra van 8:28 stond al langs het perron en zat stampvol mensen: overal zaten of stonden mensen, zowel in de rijtuigen als op de balkons. Het treinpersoneel kon er amper bij. De loc werd er op het perron aan vastgeplakt, waarschijnlijk hebben de reizigers het vertrekproces gehinderd. Uiteindelijk vertrok de die trein rond 8.40.

Ik heb gewacht op de volgende Fyra (die van 8:58), iedereen stapte al in terwijl die trein eerst zou moeten uitwijken naar de bundel (zo werd het omgeroepen). Ik ben ook maar ingestapt (dan had ik tenminste een zitplek :')), eenmaal op het rangeerterreintje ten oosten van Breda werd verteld dat de trein voorlopig daar zou blijven staan, de Fyra van 8:28 was defect gegaan t.h.v. Prinsenbeek en de treindienstleider wilde het perron vrij houden.

Uiteindelijk was ik om 9:20 weer in Breda op het perron en heb ik het maar opgegeven. :')
pi_131229120
Sta al bijna drie kwartier op station Zwijndrecht, en er is nog geen enkele sprinter in de richting Den Haag Centraal gestopt :').
Get stoned
  maandag 16 september 2013 @ 10:12:35 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131229422
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:50 schreef James1988 het volgende:

de Fyra van 8:28 was defect gegaan t.h.v. Prinsenbeek en de treindienstleider wilde het perron vrij houden.
Dus die staat daar propvol niks te doen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 16 september 2013 @ 10:16:14 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131229503
quote:
2s.gif Op maandag 16 september 2013 10:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dus die staat daar propvol niks te doen?
Dat ding van 8:28 is inmiddels onderweg met +45, die van 8:58 met +30, die van 9:28 met +20 en die van 9:58 rijdt niet.
pi_131229550
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:56 schreef Hinder het volgende:
Sta al bijna drie kwartier op station Zwijndrecht, en er is nog geen enkele sprinter in de richting Den Haag Centraal gestopt :').
dat belooft wat, hier in delft ook al een kwartier geen trein te bekennen. Geen storingen though.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 10:19:55 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131229594
er moet eerst met ijzer geschoven worden voordat er reizigers vervoerd kunnen worden ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131230379
ben op vakantie geweest in Italie, 47 minuten rijden vanaf Pistoi (fabriek van AnsaldoBreda).
helemaal niet aan gedacht :)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_131230842
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 10:19 schreef Peterselieman het volgende:
er moet eerst met ijzer geschoven worden voordat er reizigers vervoerd kunnen worden ;)


Maar dan van ijzer.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131230877
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 08:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Want?
Want er zijn er pas 9 geleverd?
  maandag 16 september 2013 @ 11:13:05 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131230982
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 11:09 schreef J.B. het volgende:

[..]

Want er zijn er pas 9 geleverd?
De rest staat ook al op de Meer maar is niet afgenomen door NS.
pi_131231109
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 09:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Er wordt niet meer planmatig in Alkmaar gecombineerd in de ochtendspits richting Amsterdam. Alle dubbele stellen komen uit Den Helder.
En toch stapte ik vanmorgen in een lege gereedstaande VIRM, waarna het gedeelte wat uit Den Helder kwam werd aangekoppeld.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 16 september 2013 @ 11:17:35 #197
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131231111
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 11:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar dan van ijzer.
Meer zo :Y)

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131231143
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 11:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar dan van ijzer.
SM90 _O_
pi_131231517
Ik ben behoorlijk pissed-off over de gebeurtenissen van vanmorgen in het zuiden. ProRail uitgelopen en NSH logistieke puinzooi.

Op onze site:

OV-bedrijven zijn van mening dat het reizen in de pits moet worden ontmoedigd. Op een dag als vandaag is de flauwe grap snel gemaakt: Doordat de werkzaamheden van ProRail zijn uitgelopen en NS HiSpeed de gebruikelijke logistieke problemen had, reden er geen treinen tussen Breda/Roosendaal en Dordrecht. Geen gewone treinen en geen Fyra’s op deze slagader van het treinsysteem. Een zondermeer beschamende vertoning.

Er is ook een meer serieuze manier om naar het spitsmijden te kijken:

http://www.voorbeterov.nl/page3.php
pi_131231936
OV-bedrijven willen de reiziger graag spreiden over de dag, maar de voorgestelde tariefdifferentiaties zijn gegeven de huidige realiteit alleen maar zakkenvullen ten koste van een forens die zijn tijden over het algemeen niet kan aanpassen.

Als (en dat is een grote als) de werkgevers meer ruimte gaan bieden om gespreider over de dag werkzaamheden uit te voeren, dan is het wellicht tijd om dat te stimuleren met tariefdifferentiatie. Nu is het zoals met de ProRail heffing van 2015: voor de muziek uitlopen en alvast geld innen (met een sausje van "we maken de maatschappij beter/we zorgen ervoor dat de verhoging minder groot lijkt").
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131232049
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:30 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik ben behoorlijk pissed-off over de gebeurtenissen van vanmorgen in het zuiden. ProRail uitgelopen en NSH logistieke puinzooi.

Op onze site:

OV-bedrijven zijn van mening dat het reizen in de pits moet worden ontmoedigd. Op een dag als vandaag is de flauwe grap snel gemaakt: Doordat de werkzaamheden van ProRail zijn uitgelopen en NS HiSpeed de gebruikelijke logistieke problemen had, reden er geen treinen tussen Breda/Roosendaal en Dordrecht. Geen gewone treinen en geen Fyra’s op deze slagader van het treinsysteem. Een zondermeer beschamende vertoning.

Er is ook een meer serieuze manier om naar het spitsmijden te kijken:

http://www.voorbeterov.nl/page3.php
In de pits mag je maximaal 80 rijden, of 60. Ja dan schiet het niet op natuurlijk. ;)

Strekking duidelijk iig.
pi_131232090
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 11:44 schreef Litpho het volgende:
OV-bedrijven willen de reiziger graag spreiden over de dag, maar de voorgestelde tariefdifferentiaties zijn gegeven de huidige realiteit alleen maar zakkenvullen ten koste van een forens die zijn tijden over het algemeen niet kan aanpassen.
Daarom zeg ik dus dat eerst de samenleving moet worden aangepast. Pas daarna is spitsmijden haalbaar, eerlijk en zinvol.
quote:
Als (en dat is een grote als) de werkgevers meer ruimte gaan bieden om gespreider over de dag werkzaamheden uit te voeren, dan is het wellicht tijd om dat te stimuleren met tariefdifferentiatie. Nu is het zoals met de ProRail heffing van 2015: voor de muziek uitlopen en alvast geld innen (met een sausje van "we maken de maatschappij beter/we zorgen ervoor dat de verhoging minder groot lijkt").
Eensch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')