abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:24:23 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131143367
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:24:34 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131143378
Blauw!

pi_131143407
Van de Tsjechische spoorwegen?
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:26:34 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131143464
:Y
pi_131143508
Huh sinds wanneer controleert de NS in burger op vervoersbewijzen?
pi_131143666
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:27 schreef Beardslasher het volgende:
Huh sinds wanneer controleert de NS in burger op vervoersbewijzen?
Doen ze wel vaker. Ik hoop dat ze definitief de conducteurs de deur wijzen en dan overgaan op steekproeven.
pi_131143872
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Doen ze wel vaker. Ik hoop dat ze definitief de conducteurs de deur wijzen en dan overgaan op steekproeven.
Want?
pi_131143943
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Doen ze wel vaker. Ik hoop dat ze definitief de conducteurs de deur wijzen en dan overgaan op steekproeven.
ja en van die omhooggevallen bavianen die als parkeerwacht overtollig zijn daarvoor inzetten. Met je geweldige ideeën 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131144141
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:34 schreef mc3347 het volgende:

[..]

Want?
Versnelt de vertrekprocedure, is goedkoper. Kunnen de treinkaartjes ook goedkoper en wordt de capaciteit op het spoor flink vergroot. (Ik schat meer dan 10%)
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:39:24 #10
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131144142
blauw
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131145015
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Versnelt de vertrekprocedure, is goedkoper. Kunnen de treinkaartjes ook goedkoper en wordt de capaciteit op het spoor flink vergroot. (Ik schat meer dan 10%)
Versnelt de vertrekprocedure.........als ik dat zelf moet gaan doen wordt het er echt niet sneller op hoor, vooral met SLT.

De gebruikersvergoeding wordt echt niet minder als we alle HC's eruit schoppen, het aantal zwartrijders wordt waarschijnlijk wel hoger -->hogere kostenpost -->duurdere treinkaartjes

Capaciteit op het spoor wordt vergroot...okee, dus als we alle HC's wegwerken, kunnen er op miraculeuze wijze meer treinen op het NL spoor rijden?
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:56:53 #12
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131145064
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Versnelt de vertrekprocedure, is goedkoper. Kunnen de treinkaartjes ook goedkoper en wordt de capaciteit op het spoor flink vergroot. (Ik schat meer dan 10%)
En dan gezellig met twaalf bakken over op eenmansbediening? Daar wordt het een stuk veiliger op... :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_131145216
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:55 schreef mc3347 het volgende:

[..]

Versnelt de vertrekprocedure.........als ik dat zelf moet gaan doen wordt het er echt niet sneller op hoor, vooral met SLT.

De gebruikersvergoeding wordt echt niet minder als we alle HC's eruit schoppen, het aantal zwartrijders wordt waarschijnlijk wel hoger -->hogere kostenpost -->duurdere treinkaartjes

Capaciteit op het spoor wordt vergroot...okee, dus als we alle HC's wegwerken, kunnen er op miraculeuze wijze meer treinen op het NL spoor rijden?
Hogere capaciteit is vooral het gevolg van de kortere vertrekprocedure. Gewoon vanuit de cabine deuren sluiten net als de regionale vervoerders doen.
pi_131145229
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En dan gezellig met twaalf bakken over op eenmansbediening? Daar wordt het een stuk veiliger op... :')
Zie boven, de regionalo's kunnen en mogen het ook.
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:00:21 #15
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131145279
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Laten we hopen dat het voldoende heeft geregend om de bermbrandjes tegen te gaan..
Dat probleem is allang opgelost hoor. Lekker vol stomen door de regen. Is het ook wat rustiger langs de lijn en niet/nauwelijks last van lastgevingen :)
pi_131145375
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Hogere capaciteit is vooral het gevolg van de kortere vertrekprocedure. Gewoon vanuit de cabine deuren sluiten net als de regionale vervoerders doen.
De regionalo's rijden niet met 12 bakken VIRM op bochtige perrons.
Ik heb ooit in de spits met 7 bakken ICM in Gouda mogen vertrekken zonder HC, heeft behoorlijk lang geduurd voor ik kon zien of de deuren dicht konden.

Goeie ideeën heb je :')
pi_131145465
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:00 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat probleem is allang opgelost hoor. Lekker vol stomen door de regen. Is het ook wat rustiger langs de lijn en niet/nauwelijks last van lastgevingen :)
Daar zou ik niet zomaar van uit gaan, zie onderstaand plaatje:
pi_131145525
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:01 schreef mc3347 het volgende:

[..]

De regionalo's rijden niet met 12 bakken VIRM op bochtige perrons.
Ik heb ooit in de spits met 7 bakken ICM in Gouda mogen vertrekken zonder HC, heeft behoorlijk lang geduurd voor ik kon zien of de deuren dicht konden.

Goeie ideeën heb je :')
Als je door de verhoging van de capaciteit meer treinen kan laten rijden zonder miljard kostende infrastructuurprojecten te hoeven lanceren is je winstmaximalisatie een stuk groter.
pi_131145589
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Daar zou ik niet zomaar van uit gaan, zie onderstaand plaatje:
[ afbeelding ]
Ja, zo kan ik er ook wel van alles bij halen. De neerslagcijfers van april tot en met juli hebben ongeveer NUL invloed op de grondwaterstand en de droogte NU.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:05:45 #20
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131145626
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Zie boven, de regionalo's kunnen en mogen het ook.
Uh-huh. En hoe precies zie jij de vertrekprocedure versnellen door minder personeel? Of roep je eigenlijk gewoon maar wat? Want daar lijkt het wel op namelijk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:08:19 #21
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131145750
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Daar zou ik niet zomaar van uit gaan, zie onderstaand plaatje:
[ afbeelding ]
Het moest niet meer regenen om die bermbrandjes te voorkomen, kwam niet alleen door de droogte.
pi_131145953
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Uh-huh. En hoe precies zie jij de vertrekprocedure versnellen door minder personeel? Of roep je eigenlijk gewoon maar wat? Want daar lijkt het wel op namelijk.
Momenteel worden de deuren pas gesloten als iedereen er in zit, moet de conducteur de deuren sluiten, controleren of alles dicht is en vervolgens zijn eigen deur nog sluiten. Al met al een tijdrovende procedure waarbij ik ongetwijfeld nog wel enkele acties ben vergeten.
Als je net zoals de regionalen als machinist de deur dichtzet kan dit zo per stop een seconde of 20 schelen. Dan heb je vanaf Oostvaarders tot aan Poort toch al gauw een minuut te pakken. En minuten zijn in de spoorwereld nou eenmaal enorm dure zaken die je liever kan winnen door relatief simpele en goedkope oplossingen dan enorm dure zoals viersporigheid of fly-overs.
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:25:47 #23
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_131146535
Hoort de conducteur die controle + afsluiten van deuren eigenlijk pas exact bij vertrektijd te doen of moet dit vlak voor de vertrektijd in worden gezet? Vooral in de spits duurt dat soms echt een eeuwigheid.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_131146574
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:25 schreef Ajaxfan het volgende:
Hoort de conducteur die controle + afsluiten van deuren eigenlijk pas exact bij vertrektijd te doen of moet dit vlak voor de vertrektijd in worden gezet? Vooral in de spits duurt dat soms echt een eeuwigheid.
Beginnen ze soms rustig 20-30 sec voor vertrek mee, idd om op tijd weg te kunnen rijden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131146680
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:25 schreef Ajaxfan het volgende:
Hoort de conducteur die controle + afsluiten van deuren eigenlijk pas exact bij vertrektijd te doen of moet dit vlak voor de vertrektijd in worden gezet? Vooral in de spits duurt dat soms echt een eeuwigheid.
Regelgeving zegt: sleutelen op moment dat er op vertrektijd vertrokken kan worden. Mocht de trein om 12:30:00 moeten vertrekken, de procedure 20 seconden gaat duren dan zal de HC dus om 12:29:40 moeten beginnen met sleutelen.
pi_131146707
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Regelgeving zegt: sleutelen op moment dat er op vertrektijd vertrokken kan worden. Mocht de trein om 12:30:00 moeten vertrekken, de procedure 20 seconden gaat duren dan zal de HC dus om 12:29:40 moeten beginnen met sleutelen.
Inderdaad, wat niet alle reizigers begrijpen en dan klagen dat de trein te vroeg is vertrokken. Wat niet zo is.
pi_131146736
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:30 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Inderdaad, wat niet alle reizigers begrijpen en dan klagen dat de trein te vroeg is vertrokken. Wat niet zo is.
Het is in weze ook een beetje banaal. Als alle HC's om 12:30:00 beginnen met de procedure zou het theoretisch niet uit mogen maken.
  Redactie Sport vrijdag 13 september 2013 @ 22:32:52 #28
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_131146813
Goede service voor de liefhebber (tevens blauw bord waarop een blauwe loc aangekondigd wordt):

https://www.facebook.com/(...)24518&type=1&theater
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_131146841
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Regelgeving zegt: sleutelen op moment dat er op vertrektijd vertrokken kan worden. Mocht de trein om 12:30:00 moeten vertrekken, de procedure 20 seconden gaat duren dan zal de HC dus om 12:29:40 moeten beginnen met sleutelen.
kan weleens -.30 worden in bijv Zutphen waar je als HC heel ver het perron op moet lopen om te zien of alles vrij is. bochten zijn niet het toppunt van handigheid wat dat betreft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131146871
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:32 schreef dennistd het volgende:
Goede service voor de liefhebber (tevens blauw bord waarop een blauwe loc aangekondigd wordt):

https://www.facebook.com/(...)24518&type=1&theater
:D geil.

In NL raakt 98 % van de reizigers acuut van de leg als je ook maar een treinnummer NOEMT 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131146933
Dannog, dat je op de schermen kunt aangeven welke loc ervoor zit _O_

Op Schiphol slagen ze er nog niet eens in om 5 seconden van tevoren het vertrekspoor correct te voorspellen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131147001
Ja maar dat komt door de wisselkabouters las ik laatst ergens, dus dat weten we ook pas de laatste vijf seconden.
pi_131147022
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:38 schreef KnightSolaire het volgende:
Ja maar dat komt door de wisselkabouters las ik laatst ergens, dus dat weten we ook pas de laatste vijf seconden.
Dat zei ik ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 22:45:07 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131147275
Net een stukje over station Eygelshoven Markt in Kanniewaarzijn. OV-chip? Nooit van gehoord. Nederlandse kaartautomaat? Staat er pas anderhalf jaar, etc :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131147475
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Net een stukje over station Eygelshoven Markt in Kanniewaarzijn. OV-chip? Nooit van gehoord. Nederlandse kaartautomaat? Staat er pas anderhalf jaar, etc :P
Tsja. Is het in Glanerbrug of de Eschmarke veel anders?

Hebben die stations nog mazzel dat ze een verbinding met een binnenlands knooppunt hebben. In Frankrijk liggen minstens 2 stations die alleen vanuit het buitenland bediend worden EN waar de Franse spoorwegen zelf totaal niet komen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 22:52:30 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131147590
Al die stations hebben net als Eijsden geen paaltje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131147863
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Al die stations hebben net als Eijsden geen paaltje
Nou, tiswat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 22:59:21 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131147891
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, tiswat.
ach ja, sommigen zijn verknocht aan het plastic kaartje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131148041
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ach ja, sommigen zijn verknocht aan het plastic kaartje
:W
pi_131148075
zijn in Duitsland zo veel haltes zonder automaat of whatever. In Zwitserland wordt de reiziger op bepaalde stations vriendelijk verzocht om bij zijn eindbestemming alsnog een kaartje te kopen. Maar in dit kinderachtige kloteland vol tokkies die doodvallen over een dubbeltje heb je nou eenmaal geen andere keus dan iemand eerst voor 35 euro aan te slaan als zwartrijder (want de meesten zijn dat ook gewoon) en dan later maar eens kijken of het wel terecht was. Tsja, daar tref je dan ook een paar onschuldigen mee. Met dank aan de overgrote meerderheid bewuste zwartrijders. Overigens van harte in de hand gewerkt door vervoerders die vinden dat een conducteur op een trein ook maar een functieloos symbool is.

Gewoon lekker verder bezuinigen en de gevolgen daarvan zelf de schuld geven. Way to go Johnny.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 23:06:22 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131148174
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:02 schreef b2py het volgende:

[..]

:W
Succes op station Eygelshoven Markt :W
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131148224
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Succes op station Eygelshoven Markt :W
Flikker op gek daar komen 500 man per jaar of zo. Nobody cares.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 23:11:28 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131148364
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Flikker op gek daar komen 500 man per jaar of zo. Nobody cares.
de mensen die met het onzingeval willen reizen wel :+

Maar goed, het belangrijkste onderwerp over Eygelshoven Markt was eigenlijk dat sluiting al weer dreigt voor het in 2007 geopende station omdat er een IC Eindhoven - Aken moet komen. De bouw van het station heeft toch even 1,5 miljoen euro gekost
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131148383
Momenteel worden de deuren pas gesloten als iedereen er in zit, moet de conducteur de deuren sluiten, controleren of alles dicht is en vervolgens zijn eigen deur nog sluiten. Al met al een tijdrovende procedure waarbij ik ongetwijfeld nog wel enkele acties ben vergeten.
Als je net zoals de regionalen als machinist de deur dichtzet kan dit zo per stop een seconde of 20 schelen. Dan heb je vanaf Oostvaarders tot aan Poort toch al gauw een minuut te pakken. En minuten zijn in de spoorwereld nou eenmaal enorm dure zaken die je liever kan winnen door relatief simpele en goedkope oplossingen dan enorm dure zoals viersporigheid of fly-overs.

Meer reizigers hierdoor aantrekken is moeilijk aannemelijk te maken. En dat het eventueel voor het goederenvervoer winst kan opleveren, is een mogelijkheid, maar daarin zijn grotere en betere efficiencyslagen te maken. Die los staan van het sluiten van de deuren.
pi_131148457
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de mensen die met het onzingeval willen reizen wel :+

Maar goed, het belangrijkste onderwerp over Eygelshoven Markt was eigenlijk dat sluiting al weer dreigt voor het in 2007 geopende station omdat er een IC Eindhoven - Aken moet komen. De bouw van het station heeft toch even 1,5 miljoen euro gekost
Langer open geweest dan Ter Apel Rijksgrens. En ik heb het bordje al. Dus wat mij betreft: Kruis erover.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131148458
In Heilbronn rijdt de trein door de straat. ^O^



pi_131148520
ProRail heeft een aanbesteding uitgeschreven voor de productie, levering en ondersteuning bij instandhouding van voorgemonteerde wissels inclusief wisselbediening van 1:29 en 1:18 wissels.
Een 1:29 wissel gaat er dus definitief komen. Zelfde snelheden als 1:34,7, alleen geen beweegbaar puntstuk. Dus goedkoper en minder storingsgevoelig.
https://www.tenderned.nl/(...)5d29830ed51/cid/3299
pi_131148535
g
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de mensen die met het onzingeval willen reizen wel :+

Maar goed, het belangrijkste onderwerp over Eygelshoven Markt was eigenlijk dat sluiting al weer dreigt voor het in 2007 geopende station omdat er een IC Eindhoven - Aken moet komen. De bouw van het station heeft toch even 1,5 miljoen euro gekost
gewoon in Übach-Palenberg uitstappen en de bus pakken, stelletje Limburgers :P
pi_131148548
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Adrie072 het volgende:
Momenteel worden de deuren pas gesloten als iedereen er in zit, moet de conducteur de deuren sluiten, controleren of alles dicht is en vervolgens zijn eigen deur nog sluiten. Al met al een tijdrovende procedure waarbij ik ongetwijfeld nog wel enkele acties ben vergeten.
Als je net zoals de regionalen als machinist de deur dichtzet kan dit zo per stop een seconde of 20 schelen. Dan heb je vanaf Oostvaarders tot aan Poort toch al gauw een minuut te pakken. En minuten zijn in de spoorwereld nou eenmaal enorm dure zaken die je liever kan winnen door relatief simpele en goedkope oplossingen dan enorm dure zoals viersporigheid of fly-overs.
Precies. En wandelwagens in tweeën knippen met je SLT-deuren is natuurlijk een meegenomen bonus. Want reizigers zijn helemaal niet waar het om gaat, die zijn maar lastig. SECONDEN is waar het om gaat. IJZER schuiven voor de winst _O_

En wie weet krijg je de badslipperlobby dan ook wel mee, altijd leuk *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131148623
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Adrie072 het volgende:
Momenteel worden de deuren pas gesloten als iedereen er in zit, moet de conducteur de deuren sluiten, controleren of alles dicht is en vervolgens zijn eigen deur nog sluiten. Al met al een tijdrovende procedure waarbij ik ongetwijfeld nog wel enkele acties ben vergeten.
Als je net zoals de regionalen als machinist de deur dichtzet kan dit zo per stop een seconde of 20 schelen. Dan heb je vanaf Oostvaarders tot aan Poort toch al gauw een minuut te pakken. En minuten zijn in de spoorwereld nou eenmaal enorm dure zaken die je liever kan winnen door relatief simpele en goedkope oplossingen dan enorm dure zoals viersporigheid of fly-overs.

Meer reizigers hierdoor aantrekken is moeilijk aannemelijk te maken. En dat het eventueel voor het goederenvervoer winst kan opleveren, is een mogelijkheid, maar daarin zijn grotere en betere efficiencyslagen te maken. Die los staan van het sluiten van de deuren.
Als jij op een verbinding Eindhoven - Amsterdam zo 3-4 minuten kan pakken is dat zeker wel een aantrekkelijker product.
pi_131148665
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Als jij op een verbinding Eindhoven - Amsterdam zo 3-4 minuten kan pakken is dat zeker wel een aantrekkelijker product.
Als jij op de verbinding Assen - Amsterdam NIET 12 minuten stilstaat in Zwolle is dat een op zn minst 3 keer zo aantrekkelijk product. Maar ja, "het past niet" volgens Mr klaasje. Zijn we toch weer aan het ijzer schuiven :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131148711
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als jij op de verbinding Assen - Amsterdam NIET 12 minuten stilstaat in Zwolle is dat een op zn minst 3 keer zo aantrekkelijk product. Maar ja, "het past niet" volgens Mr klaasje. Zijn we toch weer aan het ijzer schuiven :)
Dat doe je ook niet, doet alleen de Leeuwarder tak als die naar Rotterdam gaat en v.v.

Hihi :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 23:21:34 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131148735
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Langer open geweest dan Ter Apel Rijksgrens. En ik heb het bordje al. Dus wat mij betreft: Kruis erover.
ik moet er nog heen. Is een van de weinige stukjes Nederlands spoor die ik nog moet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131148763
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. En wandelwagens in tweeën knippen met je SLT-deuren is natuurlijk een meegenomen bonus. Want reizigers zijn helemaal niet waar het om gaat, die zijn maar lastig. SECONDEN is waar het om gaat. IJZER schuiven voor de winst _O_

En wie weet krijg je de badslipperlobby dan ook wel mee, altijd leuk *O*
"SECONDEN"? Bij een traject zoals pakweg de stoptrein Rotterdam - Woerden - Breukelen - Amsterdam kan het volgens mij minuten schelen als je de vertrekprocedure kan inkorten. En je beeld van "wandelwagens in tweeën knippen" is natuurlijk onzin. Moeten we ook alle spoorwegovergangen weer bemannen om te voorkomen dat de slagbomen auto's in tweeën hakken? Elke lift weer van een liftboy voorzien? Enz. :X

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2013 23:22:51 ]
pi_131148789
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat doe je ook niet, doet alleen de Leeuwarder tak als die naar Rotterdam gaat en v.v.

Hihi :P
Yeah whatever. Die ene.

Hoerig hoerend lang stilstaan uit omlooptechnische redenen dat doe je maar met een City Nicht lijn of zo. Totale debilisering van je eigen clientèle door te denken dat dat overdag elk uur ook wel met een InterCity kan 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131148864
Het heeft met opvolging te maken, absoluut niks met omlooptechnische zaken.
pi_131148882
Hoezo is opvolging geen omlooptechnische zaak dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 13 september 2013 @ 23:32:27 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131149130
De Fyra is ook zo'n leuke trein: staat in beide richtingen 5 minuten stil op Rotterdam centraal. De schaamlapexpresse staat richting Den Haag zelfs iets van 13 minuten te bivakkeren in Roosendaal.
pi_131149193
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo is opvolging geen omlooptechnische zaak dan
Perronopvolging, 3 minuten regel enzo. Daar is weinig omlooptechnisch aan.
pi_131149320
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
De Fyra is ook zo'n leuke trein: staat in beide richtingen 5 minuten stil op Rotterdam centraal. De schaamlapexpresse staat richting Den Haag zelfs iets van 13 minuten te bivakkeren in Roosendaal.
Stel je voor dat het een aantrekkelijke optie wordt. Dat kan natuurlijk niet 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 13 september 2013 @ 23:45:43 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131149585
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stel je voor dat het een aantrekkelijke optie wordt. Dat kan natuurlijk niet 8)7
De 1900 (Den Haag - Venlo) staat op de grote stations (buiten de spits) ook wel een paar minuten te niksen.

Komt in Breda binnen om :36, vertrekt om :40. :56 in Dordrecht, vertrek :58. Om :11 in Rotterdam om er vervolgens om :14 te vertrekken. Lalala, lekker doorrijden, om :33 in Den Haag HS en daar om :36 weer vertrekken om om :38 in Den Haag Centraal aan te komen.

Tijdens de spits zijn die lange stationnementen wel nodig: de smalle trage deuren en gangen in het ICRm zijn niet bevorderlijk voor het in- en uitstappen. Buiten de spits zijn die lange hanteringen gewoon bezopen, je kunt zo 10 minuten winnen op het hele traject door die stationnementen te verkorten.
pi_131149682
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

De 1900 (Den Haag - Venlo) staat op de grote stations (buiten de spits) ook wel een paar minuten te niksen.

Komt in Breda binnen om :36, vertrekt om :40. :56 in Dordrecht, vertrek :58. Om :11 in Rotterdam om er vervolgens om :14 te vertrekken. Lalala, lekker doorrijden, om :33 in Den Haag HS en daar om :36 weer vertrekken om om :38 in Den Haag Centraal aan te komen.

Tijdens de spits zijn die lange stationnementen wel nodig: de smalle trage deuren en gangen in het ICRm zijn niet bevorderlijk voor het in- en uitstappen. Buiten de spits zijn die lange hanteringen gewoon bezopen, je kunt zo 10 minuten winnen op het hele traject door die stationnementen te verkorten.
"De reiziger is gebaat bij eenduiding, dus geen wisselende tijden in spits en dal."
pi_131149700
Ach, er zijn zoveel treinen die geregeld een aantal minuten stilstaan op een station, maar die marges zijn er niet voor niks.
pi_131149807
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:48 schreef b2py het volgende:

[..]

"De reiziger is gebaat bij eenduiding, dus geen wisselende tijden in spits en dal."
Nja, en daar is ook nog best wat voor te zeggen ook. Al laten de regionalo's zich daaraan niks gelegen liggen. In vliegende ochtendspits wordt de overstap Deventer - Zutphen - Winterswijk gewoon geknipt van 8 naar 4 minuten omdat dat ze kennelijk beter uitkomt. buiten de spits heb je 8 minuten, wat wel zo relaxt is. In de spits is het tik tak boem power play en anders doeieloei en een onclaimbaar half uur aan je broek.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131149854
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:48 schreef KnightSolaire het volgende:
Ach, er zijn zoveel treinen die geregeld een aantal minuten stilstaan op een station, maar die marges zijn er niet voor niks.
ja, 2,3,4 okee. En in Apeldoorn wil het weleens 8 worden omdat eoa MONGOOL bedacht heeft dat het sprintertje naar Klarenfuckingbeek voorlangs moet kruisen 8)7

Dat is dus ook al debiel. Maar TWAALF minuten? Denk eens na of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131149926
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nja, en daar is ook nog best wat voor te zeggen ook. Al laten de regionalo's zich daaraan niks gelegen liggen. In vliegende ochtendspits wordt de overstap Deventer - Zutphen - Winterswijk gewoon geknipt van 8 naar 4 minuten omdat dat ze kennelijk beter uitkomt. buiten de spits heb je 8 minuten, wat wel zo relaxt is. In de spits is het tik tak boem power play en anders doeieloei en een onclaimbaar half uur aan je broek.
Zolang je regionaal bent kan je alles flikken. Zodra je NS heet is het fout. De spoorwegen hebben sinds de splitsing geleden aan imagoschade, zowel intern als extern.
Hoofdstuk 1 en 2 geven hier wel enig inzicht in: http://www.infrasite.nl/i(...)0282255/80446240.pdf
pi_131150006
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, 2,3,4 okee. En in Apeldoorn wil het weleens 8 worden omdat eoa MONGOOL bedacht heeft dat het sprintertje naar Klarenfuckingbeek voorlangs moet kruisen 8)7

Dat is dus ook al debiel. Maar TWAALF minuten? Denk eens na of zo.
Je kan je ook afvragen wat een kortere stop oplevert. Het gros van de reizigers zal in Zwolle, uit beide richtingen, uit- of overstappen en niet naar Amersfoort gaan. Ik denk dat het percentage reizigers dat vanuit de richting Leeuwarden verder gaat naar Amersfoort minder is dan 2%. Diezelfde situatie geldt ook in de viçe versa richting.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2013 @ 00:00:24 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131150084
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Je kan je ook afvragen wat een kortere stop oplevert. Het gros van de reizigers zal in Zwolle, uit beide richtingen, uit- of overstappen en niet naar Amersfoort gaan. Ik denk dat het percentage reizigers dat vanuit de richting Leeuwarden verder gaat naar Amersfoort minder is dan 2%. Diezelfde situatie geldt ook in de viçe versa richting.
Ik denk dat je daar verschil moet maken tussen spits en dal. In de dalperiodes zijn er relatief gezien veel meer doorgaande reizigers dan in de spitsen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131150150
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar verschil moet maken tussen spits en dal. In de dalperiodes zijn er relatief gezien veel meer doorgaande reizigers dan in de spitsen.
Dan ga je hetzelfde verhaal als hierboven krijgen. In het dal lange stilstanden omdat je gelijkheid gedurende de dag wilt, en in de spits lange stops om de reizigers de tijd te gunnen in te stappen. Overigens is een lang stationnement in het dal ook niet onwenselijk, al die dagjesmensen zijn onwennig in de trein en hebben meer tijd nodig om zich over een station te verplaatsen. Wat zeker wel belangrijk is bij een knoop als Zwolle.
pi_131150153
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Je kan je ook afvragen wat een kortere stop oplevert. Het gros van de reizigers zal in Zwolle, uit beide richtingen, uit- of overstappen en niet naar Amersfoort gaan. Ik denk dat het percentage reizigers dat vanuit de richting Leeuwarden verder gaat naar Amersfoort minder is dan 2%. Diezelfde situatie geldt ook in de viçe versa richting.
Als dat een overweging is 8)7

Ga dan gewoon alleen Leeuwarden - Zwolle en Groningen - Zwolle rijden, en laat "die paar katten en een kraai" overstappen. Veel robuuster, en waarschijnlijk voor iedereen sneler 8)7

Dus nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131150224
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan ga je hetzelfde verhaal als hierboven krijgen. In het dal lange stilstanden omdat je gelijkheid gedurende de dag wilt, en in de spits lange stops om de reizigers de tijd te gunnen in te stappen.
ja leuk, maar 5 minuten is echt wel ZAT hoor. 12 is niet DAARVOOR nodig, en zorgt er later bijvoorbeeld wel voor dat mensen hun aansluiting richting Noordelijke Nevenlijnen missen. Maar hey dat zijn andere vervoerders DUS is niet claimbaar DUS val maar lekker dood :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2013 @ 00:05:18 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131150233
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan ga je hetzelfde verhaal als hierboven krijgen. In het dal lange stilstanden omdat je gelijkheid gedurende de dag wilt, en in de spits lange stops om de reizigers de tijd te gunnen in te stappen. Overigens is een lang stationnement in het dal ook niet onwenselijk, al die dagjesmensen zijn onwennig in de trein en hebben meer tijd nodig om zich over een station te verplaatsen. Wat zeker wel belangrijk is bij een knoop als Zwolle.
ietsje inkorten mag wel. Als je er voor de Leeuwarder vier minuten af kunt halen kom je al op een veel acceptabeler niveau
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131150565
quote:
13s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als dat een overweging is 8)7

Ga dan gewoon alleen Leeuwarden - Zwolle en Groningen - Zwolle rijden, en laat "die paar katten en een kraai" overstappen. Veel robuuster, en waarschijnlijk voor iedereen sneler 8)7

Dus nee.
En op dit moment komt de omloop wel ter sprake, want sommige treinen krijg je niet keerbaar in twee minuten. Plus ik spreek nergens uit dat de treinen losgetrokken van elkaar moeten worden hè ;)
pi_131150681
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ietsje inkorten mag wel. Als je er voor de Leeuwarder vier minuten af kunt halen kom je al op een veel acceptabeler niveau
Je moet in dat geval er ook voor zorgen dat je verderop in de dienstregeling niet alsnog voor de rode loopt. Als je richting Amersfoort te dicht achter de sprinter komt zal je gepland voor de rode komen en dat is verboden. Sprinter versnellen is lastig, hooguit door schrappen station of sneller materieel. Lastige puzzel hoor.
pi_131150725
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:15 schreef b2py het volgende:

[..]

En op dit moment komt de omloop wel ter sprake, want sommige treinen krijg je niet keerbaar in twee minuten. Plus ik spreek nergens uit dat de treinen losgetrokken van elkaar moeten worden hè ;)
Nee maar wel dat er geen markt voor doorrijden is :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131150911
Ook niet. De hoeveelheid reizigers die doorreist is zo klein dat de investering eigenlijk veel te groot is voor de winst die je ermee behaald.
  zaterdag 14 september 2013 @ 00:32:10 #77
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131151102
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:13 schreef Alexxxxx het volgende:
In Heilbronn rijdt de trein door de straat. ^O^

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:Y ^O^
Nou ja trein, deze komt uit Karlsruhe daar hebben ze het min- of meer uitgevonden (trein/tram), zou ook prachtig zijn voor Utrecht denk ik weleens maar ja.
In Zwickau hebben ze ook het Karlsruhe Model.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2013 @ 00:35:44 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131151188
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Je moet in dat geval er ook voor zorgen dat je verderop in de dienstregeling niet alsnog voor de rode loopt. Als je richting Amersfoort te dicht achter de sprinter komt zal je gepland voor de rode komen en dat is verboden. Sprinter versnellen is lastig, hooguit door schrappen station of sneller materieel. Lastige puzzel hoor.
de puzzel is zo lastig als je m zelf maakt. Aan de noordzijde van Zwolle zijn de minuten te winnen. Aan de westzijde creëer je wat extra rijtijdmarge
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131152076
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:32 schreef bork het volgende:

[..]

:Y ^O^
Nou ja trein, deze komt uit Karlsruhe daar hebben ze het min- of meer uitgevonden (trein/tram), zou ook prachtig zijn voor Utrecht denk ik weleens maar ja.
In Zwickau hebben ze ook het Karlsruhe Model.

[ afbeelding ]
O+

Ik ga over 4 weken wer naar Wwa *O* O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131153129
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 september 2013 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

O+

Ik ga over 4 weken wer naar Wwa *O* O+
Ik was er begin juli als even per ongeluk. Maar deze keer gaat het WEL goed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 14 september 2013 @ 02:04:36 #81
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131153205
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 september 2013 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

O+

Ik ga over 4 weken wer naar Wwa *O* O+
Oe nice, wij de 20e oktober om afscheid te nemen van Jan :7
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131153270
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 02:04 schreef bork het volgende:

[..]

Oe nice, wij de 20e oktober om afscheid te nemen van Jan :7
Ik heb nu contact met een oud-huisgenote van iemand waar ik helaas geen contact meer mee heb. Het wordt steentje springen om tenminste 1 directe link in leven te houden :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131153290
Baaso di tutti basi zou natuurlijk zijn dat ik bork min of meer toevallig ergens in PL tegenkom :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131153316
Dr Bork I presume?
Ja daar heb je gelijk in kerel, maar je moet nu even aan de kant voor een Zugdurchfahrt op Czestochowa Stradom. Okee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 14 september 2013 @ 03:24:13 #85
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131154060
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2013 02:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Baaso di tutti basi zou natuurlijk zijn dat ik bork min of meer toevallig ergens in PL tegenkom :D
Dat zou bizar zijn, jr en ik hebben the missus gemist afgelopen zomer toen wij van Ulm naar Nürnberg gingen en zij van Utrecht naar München, we hadden 3 minuten, helaas verkeerde kant opgelopen, zij had ons nog gezien wij niet, pijnlijk :{
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 14 september 2013 @ 03:25:05 #86
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131154065
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2013 02:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Dr Bork I presume?
Ja daar heb je gelijk in kerel, maar je moet nu even aan de kant voor een Zugdurchfahrt op Czestochowa Stradom. Okee.
:? nope dr. Hanneke als het goed is over 3 of 4 jaar. :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 14 september 2013 @ 04:59:22 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131154303
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
De Fyra is ook zo'n leuke trein: staat in beide richtingen 5 minuten stil op Rotterdam centraal. De schaamlapexpresse staat richting Den Haag zelfs iets van 13 minuten te bivakkeren in Roosendaal.
In het weekend is die excuus-benelux (Schaamlapexpresse) helemaal een ramp. Vanuit Antwerpen kan je met -13 in Roosendaal arriveren, en dat terwijl je daar al 10 minuten planmatig staat te bivakkeren. En de andere richting wordt je ook niet blij van, 10 minuten stof happen, en dan vanaf Ekeren kruipend verder, want je zit achter de L-trein.
Als ze de IC om .33 ipv .40 laten vertrekken, kan je de L-trein net zoals door de weeks inhalen.
  Redactie Sport zaterdag 14 september 2013 @ 05:59:37 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_131154357
Post T in Ekeren zal in het weekend wel niet bemand zijn zodat er niet ingehaald kan worden _O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_131155684
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de puzzel is zo lastig als je m zelf maakt. Aan de noordzijde van Zwolle zijn de minuten te winnen. Aan de westzijde creëer je wat extra rijtijdmarge
Extra rijtijdmarge op een stop van 6 minuten?
pi_131159808
Gisteren een motor op de overweg gevonden. Motorrijder lag in de berm. Verhaal staat op 112groningen.nl

Ik zit mobiel (nog geen internet op kamer, vandaar de grote afwezigheid). En kan de url niet kopiëren.
Zelf niet geraakt gelukkig, 2 uur bij de overweg gestaan met blauwe lampjes overal.
pi_131159851
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:55 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren een motor op de overweg gevonden. Motorrijder lag in de berm. Verhaal staat op 112groningen.nl

Ik zit mobiel (nog geen internet op kamer, vandaar de grote afwezigheid). En kan de url niet kopiëren.
Zelf niet geraakt gelukkig, 2 uur bij de overweg gestaan met blauwe lampjes overal.
Deze? http://112groningen.nl/Gr(...)govergang-video.html
pi_131159852
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:55 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren een motor op de overweg gevonden. Motorrijder lag in de berm. Verhaal staat op 112groningen.nl

Ik zit mobiel (nog geen internet op kamer, vandaar de grote afwezigheid). En kan de url niet kopiëren.
Zelf niet geraakt gelukkig, 2 uur bij de overweg gestaan met blauwe lampjes overal.
Sterkte. Gelukkig van jou uit alleen materiële schade :).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131162750
DB stapt uit Thalys en wordt een zelfstandig spoorbedrijf:
http://www.latribune.fr/e(...)a-deutsche-bahn.html

en

De Franse overheid geeft Alstom 5 jaar de tijd om een nieuwe TGV te ontwikkelen.
http://www.lefigaro.fr/so(...)-le-tgv-du-futur.php
pi_131163386
NS_online twitterde op zaterdag 14-09-2013 om 14:52:17 Van en naar Schiphol: veel minder treinen door een wisselstoring. http://t.co/axyyfHaEPO #Shl reageer retweet
Er gingen er al zoveel.
  zaterdag 14 september 2013 @ 14:57:54 #95
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_131163393
Voor de afwisseling maar weer een wisselstoring bij Schiphol.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  zaterdag 14 september 2013 @ 16:07:42 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131165838
AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 14-09-2013 om 16:07:19 Monday Ceo Manfellotto will talk to press about Fyra case. Many news arriving reageer retweet
pi_131166029
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:07 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 14-09-2013 om 16:07:19 Monday Ceo Manfellotto will talk to press about Fyra case. Many news arriving reageer retweet
laat me raden, ze gaan zeggen dat NS niet goed is omgegaan met de treinen en dat ze nog meer rechtzaken aanspannen? :P
pi_131166643
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:57 schreef Litpho het volgende:

[..]

Sterkte. Gelukkig van jou uit alleen materiële schade :).
Jep. Kleine krasjes op de assen.
pi_131166871
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:12 schreef mschol het volgende:

[..]

laat me raden, ze gaan zeggen dat NS niet goed is omgegaan met de treinen en dat ze nog meer rechtzaken aanspannen? :P
Ben toch benieuwd wat het "many news" inhoudt. Wat valt er nog te vertellen?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2013 @ 17:05:14 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131167519
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:30 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Jep. Kleine krasjes op de assen.
valt mee dus
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 september 2013 @ 17:05:34 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131167522
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:36 schreef b2py het volgende:
De Franse overheid geeft Alstom 5 jaar de tijd om een nieuwe TGV te ontwikkelen.
http://www.lefigaro.fr/so(...)-le-tgv-du-futur.php
AGV niet goed genoeg?
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')