Doen ze wel vaker. Ik hoop dat ze definitief de conducteurs de deur wijzen en dan overgaan op steekproeven.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:27 schreef Beardslasher het volgende:
Huh sinds wanneer controleert de NS in burger op vervoersbewijzen?
Want?quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Doen ze wel vaker. Ik hoop dat ze definitief de conducteurs de deur wijzen en dan overgaan op steekproeven.
ja en van die omhooggevallen bavianen die als parkeerwacht overtollig zijn daarvoor inzetten. Met je geweldige ideeënquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Doen ze wel vaker. Ik hoop dat ze definitief de conducteurs de deur wijzen en dan overgaan op steekproeven.
Versnelt de vertrekprocedure, is goedkoper. Kunnen de treinkaartjes ook goedkoper en wordt de capaciteit op het spoor flink vergroot. (Ik schat meer dan 10%)quote:
Versnelt de vertrekprocedure.........als ik dat zelf moet gaan doen wordt het er echt niet sneller op hoor, vooral met SLT.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Versnelt de vertrekprocedure, is goedkoper. Kunnen de treinkaartjes ook goedkoper en wordt de capaciteit op het spoor flink vergroot. (Ik schat meer dan 10%)
En dan gezellig met twaalf bakken over op eenmansbediening? Daar wordt het een stuk veiliger op...quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Versnelt de vertrekprocedure, is goedkoper. Kunnen de treinkaartjes ook goedkoper en wordt de capaciteit op het spoor flink vergroot. (Ik schat meer dan 10%)
Hogere capaciteit is vooral het gevolg van de kortere vertrekprocedure. Gewoon vanuit de cabine deuren sluiten net als de regionale vervoerders doen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:55 schreef mc3347 het volgende:
[..]
Versnelt de vertrekprocedure.........als ik dat zelf moet gaan doen wordt het er echt niet sneller op hoor, vooral met SLT.
De gebruikersvergoeding wordt echt niet minder als we alle HC's eruit schoppen, het aantal zwartrijders wordt waarschijnlijk wel hoger -->hogere kostenpost -->duurdere treinkaartjes
Capaciteit op het spoor wordt vergroot...okee, dus als we alle HC's wegwerken, kunnen er op miraculeuze wijze meer treinen op het NL spoor rijden?
Zie boven, de regionalo's kunnen en mogen het ook.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En dan gezellig met twaalf bakken over op eenmansbediening? Daar wordt het een stuk veiliger op...
Dat probleem is allang opgelost hoor. Lekker vol stomen door de regen. Is het ook wat rustiger langs de lijn en niet/nauwelijks last van lastgevingenquote:Op vrijdag 13 september 2013 20:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het voldoende heeft geregend om de bermbrandjes tegen te gaan..
De regionalo's rijden niet met 12 bakken VIRM op bochtige perrons.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Hogere capaciteit is vooral het gevolg van de kortere vertrekprocedure. Gewoon vanuit de cabine deuren sluiten net als de regionale vervoerders doen.
Daar zou ik niet zomaar van uit gaan, zie onderstaand plaatje:quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat probleem is allang opgelost hoor. Lekker vol stomen door de regen. Is het ook wat rustiger langs de lijn en niet/nauwelijks last van lastgevingen
Als je door de verhoging van de capaciteit meer treinen kan laten rijden zonder miljard kostende infrastructuurprojecten te hoeven lanceren is je winstmaximalisatie een stuk groter.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:01 schreef mc3347 het volgende:
[..]
De regionalo's rijden niet met 12 bakken VIRM op bochtige perrons.
Ik heb ooit in de spits met 7 bakken ICM in Gouda mogen vertrekken zonder HC, heeft behoorlijk lang geduurd voor ik kon zien of de deuren dicht konden.
Goeie ideeën heb je
Ja, zo kan ik er ook wel van alles bij halen. De neerslagcijfers van april tot en met juli hebben ongeveer NUL invloed op de grondwaterstand en de droogte NU.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar zou ik niet zomaar van uit gaan, zie onderstaand plaatje:
[ afbeelding ]
Uh-huh. En hoe precies zie jij de vertrekprocedure versnellen door minder personeel? Of roep je eigenlijk gewoon maar wat? Want daar lijkt het wel op namelijk.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Zie boven, de regionalo's kunnen en mogen het ook.
Het moest niet meer regenen om die bermbrandjes te voorkomen, kwam niet alleen door de droogte.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar zou ik niet zomaar van uit gaan, zie onderstaand plaatje:
[ afbeelding ]
Momenteel worden de deuren pas gesloten als iedereen er in zit, moet de conducteur de deuren sluiten, controleren of alles dicht is en vervolgens zijn eigen deur nog sluiten. Al met al een tijdrovende procedure waarbij ik ongetwijfeld nog wel enkele acties ben vergeten.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Uh-huh. En hoe precies zie jij de vertrekprocedure versnellen door minder personeel? Of roep je eigenlijk gewoon maar wat? Want daar lijkt het wel op namelijk.
Beginnen ze soms rustig 20-30 sec voor vertrek mee, idd om op tijd weg te kunnen rijdenquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:25 schreef Ajaxfan het volgende:
Hoort de conducteur die controle + afsluiten van deuren eigenlijk pas exact bij vertrektijd te doen of moet dit vlak voor de vertrektijd in worden gezet? Vooral in de spits duurt dat soms echt een eeuwigheid.
Regelgeving zegt: sleutelen op moment dat er op vertrektijd vertrokken kan worden. Mocht de trein om 12:30:00 moeten vertrekken, de procedure 20 seconden gaat duren dan zal de HC dus om 12:29:40 moeten beginnen met sleutelen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:25 schreef Ajaxfan het volgende:
Hoort de conducteur die controle + afsluiten van deuren eigenlijk pas exact bij vertrektijd te doen of moet dit vlak voor de vertrektijd in worden gezet? Vooral in de spits duurt dat soms echt een eeuwigheid.
Inderdaad, wat niet alle reizigers begrijpen en dan klagen dat de trein te vroeg is vertrokken. Wat niet zo is.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Regelgeving zegt: sleutelen op moment dat er op vertrektijd vertrokken kan worden. Mocht de trein om 12:30:00 moeten vertrekken, de procedure 20 seconden gaat duren dan zal de HC dus om 12:29:40 moeten beginnen met sleutelen.
Het is in weze ook een beetje banaal. Als alle HC's om 12:30:00 beginnen met de procedure zou het theoretisch niet uit mogen maken.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:30 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Inderdaad, wat niet alle reizigers begrijpen en dan klagen dat de trein te vroeg is vertrokken. Wat niet zo is.
kan weleens -.30 worden in bijv Zutphen waar je als HC heel ver het perron op moet lopen om te zien of alles vrij is. bochten zijn niet het toppunt van handigheid wat dat betreftquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Regelgeving zegt: sleutelen op moment dat er op vertrektijd vertrokken kan worden. Mocht de trein om 12:30:00 moeten vertrekken, de procedure 20 seconden gaat duren dan zal de HC dus om 12:29:40 moeten beginnen met sleutelen.
quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:32 schreef dennistd het volgende:
Goede service voor de liefhebber (tevens blauw bord waarop een blauwe loc aangekondigd wordt):
https://www.facebook.com/(...)24518&type=1&theater
Dat zei ik ja.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:38 schreef KnightSolaire het volgende:
Ja maar dat komt door de wisselkabouters las ik laatst ergens, dus dat weten we ook pas de laatste vijf seconden.
Tsja. Is het in Glanerbrug of de Eschmarke veel anders?quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Net een stukje over station Eygelshoven Markt in Kanniewaarzijn. OV-chip? Nooit van gehoord. Nederlandse kaartautomaat? Staat er pas anderhalf jaar, etc
Nou, tiswat.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Al die stations hebben net als Eijsden geen paaltje
quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ach ja, sommigen zijn verknocht aan het plastic kaartje
Flikker op gek daar komen 500 man per jaar of zo. Nobody cares.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Succes op station Eygelshoven Markt
de mensen die met het onzingeval willen reizen welquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Flikker op gek daar komen 500 man per jaar of zo. Nobody cares.
Langer open geweest dan Ter Apel Rijksgrens. En ik heb het bordje al. Dus wat mij betreft: Kruis erover.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de mensen die met het onzingeval willen reizen wel
Maar goed, het belangrijkste onderwerp over Eygelshoven Markt was eigenlijk dat sluiting al weer dreigt voor het in 2007 geopende station omdat er een IC Eindhoven - Aken moet komen. De bouw van het station heeft toch even 1,5 miljoen euro gekost
gewoon in Übach-Palenberg uitstappen en de bus pakken, stelletje Limburgersquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de mensen die met het onzingeval willen reizen wel
Maar goed, het belangrijkste onderwerp over Eygelshoven Markt was eigenlijk dat sluiting al weer dreigt voor het in 2007 geopende station omdat er een IC Eindhoven - Aken moet komen. De bouw van het station heeft toch even 1,5 miljoen euro gekost
Precies. En wandelwagens in tweeën knippen met je SLT-deuren is natuurlijk een meegenomen bonus. Want reizigers zijn helemaal niet waar het om gaat, die zijn maar lastig. SECONDEN is waar het om gaat. IJZER schuiven voor de winstquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Adrie072 het volgende:
Momenteel worden de deuren pas gesloten als iedereen er in zit, moet de conducteur de deuren sluiten, controleren of alles dicht is en vervolgens zijn eigen deur nog sluiten. Al met al een tijdrovende procedure waarbij ik ongetwijfeld nog wel enkele acties ben vergeten.
Als je net zoals de regionalen als machinist de deur dichtzet kan dit zo per stop een seconde of 20 schelen. Dan heb je vanaf Oostvaarders tot aan Poort toch al gauw een minuut te pakken. En minuten zijn in de spoorwereld nou eenmaal enorm dure zaken die je liever kan winnen door relatief simpele en goedkope oplossingen dan enorm dure zoals viersporigheid of fly-overs.
Als jij op een verbinding Eindhoven - Amsterdam zo 3-4 minuten kan pakken is dat zeker wel een aantrekkelijker product.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Adrie072 het volgende:
Momenteel worden de deuren pas gesloten als iedereen er in zit, moet de conducteur de deuren sluiten, controleren of alles dicht is en vervolgens zijn eigen deur nog sluiten. Al met al een tijdrovende procedure waarbij ik ongetwijfeld nog wel enkele acties ben vergeten.
Als je net zoals de regionalen als machinist de deur dichtzet kan dit zo per stop een seconde of 20 schelen. Dan heb je vanaf Oostvaarders tot aan Poort toch al gauw een minuut te pakken. En minuten zijn in de spoorwereld nou eenmaal enorm dure zaken die je liever kan winnen door relatief simpele en goedkope oplossingen dan enorm dure zoals viersporigheid of fly-overs.
Meer reizigers hierdoor aantrekken is moeilijk aannemelijk te maken. En dat het eventueel voor het goederenvervoer winst kan opleveren, is een mogelijkheid, maar daarin zijn grotere en betere efficiencyslagen te maken. Die los staan van het sluiten van de deuren.
Als jij op de verbinding Assen - Amsterdam NIET 12 minuten stilstaat in Zwolle is dat een op zn minst 3 keer zo aantrekkelijk product. Maar ja, "het past niet" volgens Mr klaasje. Zijn we toch weer aan het ijzer schuivenquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Als jij op een verbinding Eindhoven - Amsterdam zo 3-4 minuten kan pakken is dat zeker wel een aantrekkelijker product.
Dat doe je ook niet, doet alleen de Leeuwarder tak als die naar Rotterdam gaat en v.v.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij op de verbinding Assen - Amsterdam NIET 12 minuten stilstaat in Zwolle is dat een op zn minst 3 keer zo aantrekkelijk product. Maar ja, "het past niet" volgens Mr klaasje. Zijn we toch weer aan het ijzer schuiven
ik moet er nog heen. Is een van de weinige stukjes Nederlands spoor die ik nog moetquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Langer open geweest dan Ter Apel Rijksgrens. En ik heb het bordje al. Dus wat mij betreft: Kruis erover.
"SECONDEN"? Bij een traject zoals pakweg de stoptrein Rotterdam - Woerden - Breukelen - Amsterdam kan het volgens mij minuten schelen als je de vertrekprocedure kan inkorten. En je beeld van "wandelwagens in tweeën knippen" is natuurlijk onzin. Moeten we ook alle spoorwegovergangen weer bemannen om te voorkomen dat de slagbomen auto's in tweeën hakken? Elke lift weer van een liftboy voorzien? Enz.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. En wandelwagens in tweeën knippen met je SLT-deuren is natuurlijk een meegenomen bonus. Want reizigers zijn helemaal niet waar het om gaat, die zijn maar lastig. SECONDEN is waar het om gaat. IJZER schuiven voor de winst
En wie weet krijg je de badslipperlobby dan ook wel mee, altijd leuk
Yeah whatever. Die ene.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat doe je ook niet, doet alleen de Leeuwarder tak als die naar Rotterdam gaat en v.v.
Hihi
Perronopvolging, 3 minuten regel enzo. Daar is weinig omlooptechnisch aan.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo is opvolging geen omlooptechnische zaak dan
Stel je voor dat het een aantrekkelijke optie wordt. Dat kan natuurlijk nietquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
De Fyra is ook zo'n leuke trein: staat in beide richtingen 5 minuten stil op Rotterdam centraal. De schaamlapexpresse staat richting Den Haag zelfs iets van 13 minuten te bivakkeren in Roosendaal.
De 1900 (Den Haag - Venlo) staat op de grote stations (buiten de spits) ook wel een paar minuten te niksen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stel je voor dat het een aantrekkelijke optie wordt. Dat kan natuurlijk niet
"De reiziger is gebaat bij eenduiding, dus geen wisselende tijden in spits en dal."quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
De 1900 (Den Haag - Venlo) staat op de grote stations (buiten de spits) ook wel een paar minuten te niksen.
Komt in Breda binnen om :36, vertrekt om :40. :56 in Dordrecht, vertrek :58. Om :11 in Rotterdam om er vervolgens om :14 te vertrekken. Lalala, lekker doorrijden, om :33 in Den Haag HS en daar om :36 weer vertrekken om om :38 in Den Haag Centraal aan te komen.
Tijdens de spits zijn die lange stationnementen wel nodig: de smalle trage deuren en gangen in het ICRm zijn niet bevorderlijk voor het in- en uitstappen. Buiten de spits zijn die lange hanteringen gewoon bezopen, je kunt zo 10 minuten winnen op het hele traject door die stationnementen te verkorten.
Nja, en daar is ook nog best wat voor te zeggen ook. Al laten de regionalo's zich daaraan niks gelegen liggen. In vliegende ochtendspits wordt de overstap Deventer - Zutphen - Winterswijk gewoon geknipt van 8 naar 4 minuten omdat dat ze kennelijk beter uitkomt. buiten de spits heb je 8 minuten, wat wel zo relaxt is. In de spits is het tik tak boem power play en anders doeieloei en een onclaimbaar half uur aan je broek.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:48 schreef b2py het volgende:
[..]
"De reiziger is gebaat bij eenduiding, dus geen wisselende tijden in spits en dal."
ja, 2,3,4 okee. En in Apeldoorn wil het weleens 8 worden omdat eoa MONGOOL bedacht heeft dat het sprintertje naar Klarenfuckingbeek voorlangs moet kruisenquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:48 schreef KnightSolaire het volgende:
Ach, er zijn zoveel treinen die geregeld een aantal minuten stilstaan op een station, maar die marges zijn er niet voor niks.
Zolang je regionaal bent kan je alles flikken. Zodra je NS heet is het fout. De spoorwegen hebben sinds de splitsing geleden aan imagoschade, zowel intern als extern.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja, en daar is ook nog best wat voor te zeggen ook. Al laten de regionalo's zich daaraan niks gelegen liggen. In vliegende ochtendspits wordt de overstap Deventer - Zutphen - Winterswijk gewoon geknipt van 8 naar 4 minuten omdat dat ze kennelijk beter uitkomt. buiten de spits heb je 8 minuten, wat wel zo relaxt is. In de spits is het tik tak boem power play en anders doeieloei en een onclaimbaar half uur aan je broek.
Je kan je ook afvragen wat een kortere stop oplevert. Het gros van de reizigers zal in Zwolle, uit beide richtingen, uit- of overstappen en niet naar Amersfoort gaan. Ik denk dat het percentage reizigers dat vanuit de richting Leeuwarden verder gaat naar Amersfoort minder is dan 2%. Diezelfde situatie geldt ook in de viçe versa richting.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, 2,3,4 okee. En in Apeldoorn wil het weleens 8 worden omdat eoa MONGOOL bedacht heeft dat het sprintertje naar Klarenfuckingbeek voorlangs moet kruisen![]()
Dat is dus ook al debiel. Maar TWAALF minuten? Denk eens na of zo.
Ik denk dat je daar verschil moet maken tussen spits en dal. In de dalperiodes zijn er relatief gezien veel meer doorgaande reizigers dan in de spitsen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan je ook afvragen wat een kortere stop oplevert. Het gros van de reizigers zal in Zwolle, uit beide richtingen, uit- of overstappen en niet naar Amersfoort gaan. Ik denk dat het percentage reizigers dat vanuit de richting Leeuwarden verder gaat naar Amersfoort minder is dan 2%. Diezelfde situatie geldt ook in de viçe versa richting.
Dan ga je hetzelfde verhaal als hierboven krijgen. In het dal lange stilstanden omdat je gelijkheid gedurende de dag wilt, en in de spits lange stops om de reizigers de tijd te gunnen in te stappen. Overigens is een lang stationnement in het dal ook niet onwenselijk, al die dagjesmensen zijn onwennig in de trein en hebben meer tijd nodig om zich over een station te verplaatsen. Wat zeker wel belangrijk is bij een knoop als Zwolle.quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar verschil moet maken tussen spits en dal. In de dalperiodes zijn er relatief gezien veel meer doorgaande reizigers dan in de spitsen.
Als dat een overweging isquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan je ook afvragen wat een kortere stop oplevert. Het gros van de reizigers zal in Zwolle, uit beide richtingen, uit- of overstappen en niet naar Amersfoort gaan. Ik denk dat het percentage reizigers dat vanuit de richting Leeuwarden verder gaat naar Amersfoort minder is dan 2%. Diezelfde situatie geldt ook in de viçe versa richting.
ja leuk, maar 5 minuten is echt wel ZAT hoor. 12 is niet DAARVOOR nodig, en zorgt er later bijvoorbeeld wel voor dat mensen hun aansluiting richting Noordelijke Nevenlijnen missen. Maar hey dat zijn andere vervoerders DUS is niet claimbaar DUS val maar lekker doodquote:Op zaterdag 14 september 2013 00:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan ga je hetzelfde verhaal als hierboven krijgen. In het dal lange stilstanden omdat je gelijkheid gedurende de dag wilt, en in de spits lange stops om de reizigers de tijd te gunnen in te stappen.
ietsje inkorten mag wel. Als je er voor de Leeuwarder vier minuten af kunt halen kom je al op een veel acceptabeler niveauquote:Op zaterdag 14 september 2013 00:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan ga je hetzelfde verhaal als hierboven krijgen. In het dal lange stilstanden omdat je gelijkheid gedurende de dag wilt, en in de spits lange stops om de reizigers de tijd te gunnen in te stappen. Overigens is een lang stationnement in het dal ook niet onwenselijk, al die dagjesmensen zijn onwennig in de trein en hebben meer tijd nodig om zich over een station te verplaatsen. Wat zeker wel belangrijk is bij een knoop als Zwolle.
En op dit moment komt de omloop wel ter sprake, want sommige treinen krijg je niet keerbaar in twee minuten. Plus ik spreek nergens uit dat de treinen losgetrokken van elkaar moeten worden hèquote:Op zaterdag 14 september 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als dat een overweging is![]()
Ga dan gewoon alleen Leeuwarden - Zwolle en Groningen - Zwolle rijden, en laat "die paar katten en een kraai" overstappen. Veel robuuster, en waarschijnlijk voor iedereen sneler![]()
Dus nee.
Je moet in dat geval er ook voor zorgen dat je verderop in de dienstregeling niet alsnog voor de rode loopt. Als je richting Amersfoort te dicht achter de sprinter komt zal je gepland voor de rode komen en dat is verboden. Sprinter versnellen is lastig, hooguit door schrappen station of sneller materieel. Lastige puzzel hoor.quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ietsje inkorten mag wel. Als je er voor de Leeuwarder vier minuten af kunt halen kom je al op een veel acceptabeler niveau
Nee maar wel dat er geen markt voor doorrijden isquote:Op zaterdag 14 september 2013 00:15 schreef b2py het volgende:
[..]
En op dit moment komt de omloop wel ter sprake, want sommige treinen krijg je niet keerbaar in twee minuten. Plus ik spreek nergens uit dat de treinen losgetrokken van elkaar moeten worden hè
quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:13 schreef Alexxxxx het volgende:
In Heilbronn rijdt de trein door de straat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de puzzel is zo lastig als je m zelf maakt. Aan de noordzijde van Zwolle zijn de minuten te winnen. Aan de westzijde creëer je wat extra rijtijdmargequote:Op zaterdag 14 september 2013 00:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Je moet in dat geval er ook voor zorgen dat je verderop in de dienstregeling niet alsnog voor de rode loopt. Als je richting Amersfoort te dicht achter de sprinter komt zal je gepland voor de rode komen en dat is verboden. Sprinter versnellen is lastig, hooguit door schrappen station of sneller materieel. Lastige puzzel hoor.
quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:32 schreef bork het volgende:
[..]![]()
![]()
Nou ja trein, deze komt uit Karlsruhe daar hebben ze het min- of meer uitgevonden (trein/tram), zou ook prachtig zijn voor Utrecht denk ik weleens maar ja.
In Zwickau hebben ze ook het Karlsruhe Model.
[ afbeelding ]
Ik was er begin juli als even per ongeluk. Maar deze keer gaat het WEL goed.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga over 4 weken wer naar Wwa![]()
Oe nice, wij de 20e oktober om afscheid te nemen van Janquote:Op zaterdag 14 september 2013 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga over 4 weken wer naar Wwa![]()
Ik heb nu contact met een oud-huisgenote van iemand waar ik helaas geen contact meer mee heb. Het wordt steentje springen om tenminste 1 directe link in leven te houdenquote:Op zaterdag 14 september 2013 02:04 schreef bork het volgende:
[..]
Oe nice, wij de 20e oktober om afscheid te nemen van Jan
Dat zou bizar zijn, jr en ik hebben the missus gemist afgelopen zomer toen wij van Ulm naar Nürnberg gingen en zij van Utrecht naar München, we hadden 3 minuten, helaas verkeerde kant opgelopen, zij had ons nog gezien wij niet, pijnlijkquote:Op zaterdag 14 september 2013 02:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Baaso di tutti basi zou natuurlijk zijn dat ik bork min of meer toevallig ergens in PL tegenkom
quote:Op zaterdag 14 september 2013 02:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Dr Bork I presume?
Ja daar heb je gelijk in kerel, maar je moet nu even aan de kant voor een Zugdurchfahrt op Czestochowa Stradom. Okee.
In het weekend is die excuus-benelux (Schaamlapexpresse) helemaal een ramp. Vanuit Antwerpen kan je met -13 in Roosendaal arriveren, en dat terwijl je daar al 10 minuten planmatig staat te bivakkeren. En de andere richting wordt je ook niet blij van, 10 minuten stof happen, en dan vanaf Ekeren kruipend verder, want je zit achter de L-trein.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
De Fyra is ook zo'n leuke trein: staat in beide richtingen 5 minuten stil op Rotterdam centraal. De schaamlapexpresse staat richting Den Haag zelfs iets van 13 minuten te bivakkeren in Roosendaal.
Extra rijtijdmarge op een stop van 6 minuten?quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de puzzel is zo lastig als je m zelf maakt. Aan de noordzijde van Zwolle zijn de minuten te winnen. Aan de westzijde creëer je wat extra rijtijdmarge
Deze? http://112groningen.nl/Gr(...)govergang-video.htmlquote:Op zaterdag 14 september 2013 12:55 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren een motor op de overweg gevonden. Motorrijder lag in de berm. Verhaal staat op 112groningen.nl
Ik zit mobiel (nog geen internet op kamer, vandaar de grote afwezigheid). En kan de url niet kopiëren.
Zelf niet geraakt gelukkig, 2 uur bij de overweg gestaan met blauwe lampjes overal.
Sterkte. Gelukkig van jou uit alleen materiële schadequote:Op zaterdag 14 september 2013 12:55 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren een motor op de overweg gevonden. Motorrijder lag in de berm. Verhaal staat op 112groningen.nl
Ik zit mobiel (nog geen internet op kamer, vandaar de grote afwezigheid). En kan de url niet kopiëren.
Zelf niet geraakt gelukkig, 2 uur bij de overweg gestaan met blauwe lampjes overal.
Er gingen er al zoveel.twitter:NS_online twitterde op zaterdag 14-09-2013 om 14:52:17Van en naar Schiphol: veel minder treinen door een wisselstoring. http://t.co/axyyfHaEPO #Shl reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 14-09-2013 om 16:07:19Monday Ceo Manfellotto will talk to press about Fyra case. Many news arriving reageer retweet
laat me raden, ze gaan zeggen dat NS niet goed is omgegaan met de treinen en dat ze nog meer rechtzaken aanspannen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:07 schreef James1988 het volgende:
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op zaterdag 14-09-2013 om 16:07:19Monday Ceo Manfellotto will talk to press about Fyra case. Many news arriving reageer retweet
Jep. Kleine krasjes op de assen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
Sterkte. Gelukkig van jou uit alleen materiële schade.
Ben toch benieuwd wat het "many news" inhoudt. Wat valt er nog te vertellen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:12 schreef mschol het volgende:
[..]
laat me raden, ze gaan zeggen dat NS niet goed is omgegaan met de treinen en dat ze nog meer rechtzaken aanspannen?
valt mee dusquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Jep. Kleine krasjes op de assen.
AGV niet goed genoeg?quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:36 schreef b2py het volgende:
De Franse overheid geeft Alstom 5 jaar de tijd om een nieuwe TGV te ontwikkelen.
http://www.lefigaro.fr/so(...)-le-tgv-du-futur.php
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |