Somda is een deurtje verderop.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er een reden dat de 800 naar Mt vaak vertraging heeft op Ehv tegenwoordig?
Afgelopen 2 weken maar 1x zonder vertraging aangekomen/vertrokken
Fijn dat je een inhoudelijk en rullevant antwoord hebt op mijn vraag.quote:
Treinenforum waar men wél in afkortingen praat. Hier dus niet. Dus dat was wel een rullevant antwoord.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Fijn dat je een inhoudelijk en rullevant antwoord hebt op mijn vraag.
Wat is somda trouwens?
Uh, oké.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Treinenforum waar men wél in afkortingen praat. Hier dus niet. Dus dat was wel een rullevant antwoord.
Kusje. Geen idee, heb je @ns_online al gevraagd?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uh, oké.
Dan nu voor jou:
Weet je waarom de intercity van station alkmaar naar station maastricht, die om .02 en .32 op Eindhoven stopt tegenwoordig standaard 5 minuten vertraging heeft?
Ik heb geen twitter, dat is voor mensen die per se hun leven met de wereld moeten delen en dat ben ik niet.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:21 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kusje. Geen idee, heb je @ns_online al gevraagd?
Heb je hem verwijderd?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb geen twitter, dat is voor mensen die per se hun leven met de wereld moeten delen en dat ben ik niet.
Bedankt.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
Ligt allemaal aan de reizigers. Als die er niet zouden zijn zou die trein prima op tijd rijden.
Nee euh, ik heb het vermoeden dat dat iets te maken heeft met de werkzaamheden tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt, waardoor er tijdelijk maar één spoor richting Eindhoven beschikbaar is en er dus meer treinen over hetzelfde spoor moeten.
Denk dat dit idd de verklaring is. Hierdoor moest er wat met de dienstregeling geschoven wordenquote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
Ligt allemaal aan de reizigers. Als die er niet zouden zijn zou die trein prima op tijd rijden.
Nee euh, ik heb het vermoeden dat dat iets te maken heeft met de werkzaamheden tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt, waardoor er tijdelijk maar één spoor richting Eindhoven beschikbaar is en er dus meer treinen over hetzelfde spoor moeten.
tot en met 4 oktober, aldus ProRailquote:Op dinsdag 17 september 2013 15:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe lang zijn ze daarmee vermoedelijk bezig?
jij hebt wel twittorquote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb geen twitter, dat is voor mensen die per se hun leven met de wereld moeten delen en dat ben ik niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lekker faxen heel de dag echt genot
Waarom?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt,
Uiteraard, maar de werklui hebben dit als achtergrondmuziek:quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
En die werkzaamheden verlopen nogal geluidloos, vanzelfsprekend?
was toch ook verzakking van de baan ofzo en dat het afwijkende deel niet goed aansloot op de rest van de baan, waardoor er een snelheidsbeperking op dat spoor gold?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:45 schreef James1988 het volgende:
Het was een proef om te kijken of het geluidsdempend zou werken. Het werkte deels: het omgevingsgeluid werd minder, maar het geluid in de trein blijkt harder te zijn geworden.
En de TSB in de spoortunnel te Best vanwege openslaande nooddeuren als de treinen met 140 km/h door de bak razen. En dat voor een tunnel die ontworpen is voor 200 km/h... (Bron reden TSB: Somda)quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
Ligt allemaal aan de reizigers. Als die er niet zouden zijn zou die trein prima op tijd rijden.
Nee euh, ik heb het vermoeden dat dat iets te maken heeft met de werkzaamheden tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt, waardoor er tijdelijk maar één spoor richting Eindhoven beschikbaar is en er dus meer treinen over hetzelfde spoor moeten.
Geen asfalt, maar ingegoten spoorstaven in een betonbaan. Onderhoud bleek achteraf vele malen duurder te zijn door complexe vervangingen. Wordt nu weer normale ballastspoor.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:45 schreef James1988 het volgende:
Het was een proef om te kijken of het geluidsdempend zou werken. Het werkte deels: het omgevingsgeluid werd minder, maar het geluid in de trein blijkt harder te zijn geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |