En terecht dat die stuk of twaalf die in Nederland staan weggehaald moeten worden. Staan maar in de weg en het is onderdeel van de strategie om geld terug te krijgenquote:Op maandag 16 september 2013 06:33 schreef b2py het volgende:
NS wil Fyra's weghebben
NS wil dat de fabrikant van de Fyra zo snel mogelijk 16 V250's komt ophalen die in de weg staan op een opstel- en werkterrein van NS in de Watergraafsmeer.
Een woordvoerder van NS zegt maandag dat er vrijdag een brief met die eis aan de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda de deur uit is gegaan. AnsaldoBreda heeft nog niet op de eis gereageerd.
NS zegt dat de Fyra's in de weg staan en dat het terrein nodig is voor andere treinen. De spoorwegen zegden eind augustus het contract voor de Fyra V250 op in verband met technische problemen.
''We hebben toen gezegd: deze treinen komen niet meer bij NS in commerciële dienst. Wat ons betreft brengt AnsaldoBreda ze terug naar de fabriek in Pistoia. Hoe eerder ze weg zijn, hoe liever.''
Bron en meer, nu.nl
Er wordt niet meer planmatig in Alkmaar gecombineerd in de ochtendspits richting Amsterdam. Alle dubbele stellen komen uit Den Helder.quote:Op maandag 16 september 2013 09:06 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dan had je mazzel denk ik. Als ze er op Alkmaar geen extra trein aan koppelen is het feest. Afgelopen week bijna elke dag dat ik reisde wel raak. Vanmorgen was het gelukkig gefixed.
Dat Beneluxding in Leuven ziet er beter uitquote:
mja, de 766 is in revisie en bak voor bak wordt deze aangepakt. De B-bak ziet er al een heel stuk beter uit en is nu weer mooi groenquote:Op maandag 16 september 2013 09:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat Beneluxding in Leuven ziet er beter uit
Omdat er een extra [/ quote] in staat. Fok! kent slechts 1-laag diepe quotes.quote:Op maandag 16 september 2013 09:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar had ik dan weer net geen foto van...
Waarom worden quotes telkens verneukt?
Dus die staat daar propvol niks te doen?quote:Op maandag 16 september 2013 09:50 schreef James1988 het volgende:
de Fyra van 8:28 was defect gegaan t.h.v. Prinsenbeek en de treindienstleider wilde het perron vrij houden.
Dat ding van 8:28 is inmiddels onderweg met +45, die van 8:58 met +30, die van 9:28 met +20 en die van 9:58 rijdt niet.quote:Op maandag 16 september 2013 10:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus die staat daar propvol niks te doen?
dat belooft wat, hier in delft ook al een kwartier geen trein te bekennen. Geen storingen though.quote:Op maandag 16 september 2013 09:56 schreef Hinder het volgende:
Sta al bijna drie kwartier op station Zwijndrecht, en er is nog geen enkele sprinter in de richting Den Haag Centraal gestopt.
quote:Op maandag 16 september 2013 10:19 schreef Peterselieman het volgende:
er moet eerst met ijzer geschoven worden voordat er reizigers vervoerd kunnen worden
En toch stapte ik vanmorgen in een lege gereedstaande VIRM, waarna het gedeelte wat uit Den Helder kwam werd aangekoppeld.quote:Op maandag 16 september 2013 09:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Er wordt niet meer planmatig in Alkmaar gecombineerd in de ochtendspits richting Amsterdam. Alle dubbele stellen komen uit Den Helder.
Meer zoquote:Op maandag 16 september 2013 11:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar dan van ijzer.
SM90quote:Op maandag 16 september 2013 11:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar dan van ijzer.
In de pits mag je maximaal 80 rijden, of 60. Ja dan schiet het niet op natuurlijk.quote:Op maandag 16 september 2013 11:30 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik ben behoorlijk pissed-off over de gebeurtenissen van vanmorgen in het zuiden. ProRail uitgelopen en NSH logistieke puinzooi.
Op onze site:
OV-bedrijven zijn van mening dat het reizen in de pits moet worden ontmoedigd. Op een dag als vandaag is de flauwe grap snel gemaakt: Doordat de werkzaamheden van ProRail zijn uitgelopen en NS HiSpeed de gebruikelijke logistieke problemen had, reden er geen treinen tussen Breda/Roosendaal en Dordrecht. Geen gewone treinen en geen Fyra’s op deze slagader van het treinsysteem. Een zondermeer beschamende vertoning.
Er is ook een meer serieuze manier om naar het spitsmijden te kijken:
http://www.voorbeterov.nl/page3.php
Daarom zeg ik dus dat eerst de samenleving moet worden aangepast. Pas daarna is spitsmijden haalbaar, eerlijk en zinvol.quote:Op maandag 16 september 2013 11:44 schreef Litpho het volgende:
OV-bedrijven willen de reiziger graag spreiden over de dag, maar de voorgestelde tariefdifferentiaties zijn gegeven de huidige realiteit alleen maar zakkenvullen ten koste van een forens die zijn tijden over het algemeen niet kan aanpassen.
Eensch.quote:Als (en dat is een grote als) de werkgevers meer ruimte gaan bieden om gespreider over de dag werkzaamheden uit te voeren, dan is het wellicht tijd om dat te stimuleren met tariefdifferentiatie. Nu is het zoals met de ProRail heffing van 2015: voor de muziek uitlopen en alvast geld innen (met een sausje van "we maken de maatschappij beter/we zorgen ervoor dat de verhoging minder groot lijkt").
doet me denken aan Den Bosch waar cargo's regelmatig stranden op de fly-over richting Oss, omdat ze geen doorgaand pad haddenquote:Op maandag 16 september 2013 11:59 schreef Maegrim het volgende:
er stond/staat wel een goederentrein gestrand in dordrecht nu
iets met een brug...
Als (en dat is ook een grote als) de werknemers massaal zin hebben om vroeger op te staan of later thuis te komen.quote:Op maandag 16 september 2013 11:44 schreef Litpho het volgende:
Als (en dat is een grote als) de werkgevers meer ruimte gaan bieden om gespreider over de dag werkzaamheden uit te voeren, dan is het wellicht tijd om dat te stimuleren met tariefdifferentiatie.
Als de regering toch weer plannen doorzet om dat als loon in natura te belasten? Gegarandeerd dat trajectkaart geldig in spits (dus niet alleen dal) met tariefdifferentiatie een hoger belastingplaatje op gaat leveren.quote:Op maandag 16 september 2013 13:17 schreef ReisT het volgende:
Een ander puntje: wat merkt de forens met een door de baas betaalde trajectkaart eigenlijk van tariefdifferentiatie?
Klopt....quote:Op maandag 16 september 2013 12:58 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Is die kop al weggeroest?
Waar is dat ding tegenwoordig, nog in Blerick?
...Maar is het dan ook daadwerkelijk een andere trein? Of is het gewoon een V250 met een andere neus.quote:
Die trein op het scherm van de presentatie is een totaal andere trein.quote:Op maandag 16 september 2013 14:29 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
...Maar is het dan ook daadwerkelijk een andere trein? Of is het gewoon een V250 met een andere neus.
...En een neerslagsensor die 'm begrenst op 100km/h zodra het regent of sneeuwt.
het is dan ook niet belangrijk nieuwsquote:Op maandag 16 september 2013 14:39 schreef GSMboy het volgende:
Echt nergens is er een fatsoenllijke liveblog over de nieuwe V250.
Costa Concordia is blijkbaar interessanter....quote:Op maandag 16 september 2013 14:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is dan ook niet belangrijk nieuws
was het maar zo eenvoudig ...quote:Op maandag 16 september 2013 15:45 schreef GSMboy het volgende:
Kijk, en met deze nieuwe V250 geeft AB toe dat ze rotzooi aan de NS hebben geleverd, waarmee de NS sterker staat in de juridische strijd. Goed werk AB, het graf ligt al open, nu nog er in liggen waarna deze gedolven mag worden.
Ik denk dat dit mogelijk in AB's nadeel zou kunnen werken. Maar goed, we wachten af.quote:Op maandag 16 september 2013 15:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was het maar zo eenvoudig ...
Niet dat het in de praktijk uitmaakt, als de NS op papier haar geld "terug krijgt", is dat het faillissement van AB en kunnen ze alsnog naar de centen fluiten.quote:Op maandag 16 september 2013 15:52 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Ik denk dat dit mogelijk in AB's nadeel zou kunnen werken. Maar goed, we wachten af.
De 186 heeft dat ook hoorquote:Op maandag 16 september 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:
Italianen: 'Neem onze trein nou gewoon'
Door Pieter van den Akker, 16 september 2013 04:32 PM
De Italianen zijn nog steeds woedend op ons, maar willen toch weer dat we hun treinen gaan gebruiken.
AnsaldoBreda presenteerde vanmiddag dé oplossing voor de kapotte Fyra-treinen. De Italianen hopen zo de NS toch nog te overtuigen dat de Italiaanse trein best nog wel een optie is. Want als de Italianen en de NS moeten wachten tot alles bij de rechter is uitgevochten, kan het nog wel even duren voordat er eindelijk een hogesnelheidstrein rijdt.
Sneeuwschuivers
Correspondent Maarten Veeger was bij de persconferentie: "Ze kwamen met een Fyra-trein aanrijden hier op het terrein van AnsaldoBreda. Die heeft als nieuwigheidje extra sneeuwschuivers onder de trein. Dat stond niet in de officiële specificaties en het is volgens de veiligheidseisen van AnsaldoBreda ook niet echt nodig. Maar als je dan toch heel hard wil rijden in de sneeuw, zeggen ze, kom je met die schuivers een stuk verder."
'Neem onze trein gewoon'
Het is de vraag of het genoeg is om de NS te overtuigen. Veeger: "De bestuursvoorzitter van AnsaldoBreda zei: "Waar wachten ze eigenlijk nog op? Wij hebben hier nu al vijf treinen die deze herfst kunnen gaan rijden. Als jullie bij een nieuwe partij een trein gaan kopen, dan zijn jullie een paar jaar verder. Dit kost niets extra's, de trein is verder gewoon goed. De 2000 problemen waarover de NS en de Belgen het hebben gehad, zijn helemaal geen 2000 problemen, maar controlemomenten. Het probleem met de sneeuw hebben we opgelost, neem die trein nou gewoon."
Bron: BNR.nl
Serieus, what the fuck... een sneeuwschuiver?
Ik denk dat het meer effect heeft dan wij denken eigenlijk. Zit hier geen locomotief ontwerper ofzo?quote:Op maandag 16 september 2013 16:52 schreef James1988 het volgende:
Maar nou snap ik wel waarom er dit keer geen livestream was, dit is toch te beschamend voor woorden?
Als het graf openligt, is het al gedolven, he.quote:Op maandag 16 september 2013 15:45 schreef GSMboy het volgende:
Kijk, en met deze nieuwe V250 geeft AB toe dat ze rotzooi aan de NS hebben geleverd, waarmee de NS sterker staat in de juridische strijd. Goed werk AB, het graf ligt al open, nu nog er in liggen waarna deze gedolven mag worden.
We kennen alleen de gebeurtenis, niet de oorzaak. Voor hetzelfde geld heeft er personeel zitten blunderen en niet de handleiding gevolgd.quote:Op maandag 16 september 2013 16:56 schreef James1988 het volgende:
De sneeuwschuiver op zich zal best wel effect hebben, maar zo te horen doet AnsaldoBreda of alle andere genoemde problemen (brakke deurbevestiging, accubranden, inferieure afwerking) niet bestaan.
Cruciale opeenstapeling van aannames..quote:Op maandag 16 september 2013 17:05 schreef James1988 het volgende:
NS-/NMBS-personeel kan heel weinig doen aan gebrekkige afwerking, of aan een accu die in brand vliegt als de door AB geleverde apparatuur en instructies gewoon gevolgd worden. Datzelfde geldt voor die brakke deur en loslatende tredes.
Treinen worden gebouwd om 30 jaar mee te gaan, dat moet wel hufterproof zijn. Als je bijvoorbeeld ziet hoe vaak mensen deuren van een trein openhouden zonder dat ze ontwricht raken, dan kan het niet zo zijn dat die deur is losgeraakt door "verkeerd gebruik".
Neuh, gewoon gezond boerenverstand. Als het normaal was dat een spiksplinternieuwe trein kampt met deuren die eraf vallen, accu's die spontaan ontbranden, bodemplaten die erafvallen en allerlei montagefouten dan had er geen trein meer gereden.quote:Op maandag 16 september 2013 17:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Cruciale opeenstapeling van aannames..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |