abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131283629
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
pi_131283645
Tering ik ben slecht in titels
pi_131283817
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:58 schreef Ireyon het volgende:
Tering ik ben slecht in titels
Best goed heur. ;)

Maar hup, aan de slag.

Nav de beschamende vertoning gisteren rond Moerdijk een brief op poten naar zowel ProRail, NSR als NSH.

Hun huidige beleid faalt dus. Moet anders.

http://www.voorbeterov.nl/130917.php
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 september 2013 @ 17:05:35 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131283983
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:54 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
En wij moeten Manfeletto geloven op zijn blauwe ogen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131284119
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En wij moeten Manfeletto geloven op zijn blauwe ogen?
Hoeveel treinrampen zijn er afgelopen jaar op Watergraafsmeer gebeurd, hm?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131284177
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

Hoeveel treinrampen zijn er afgelopen jaar op Watergraafsmeer gebeurd, hm?
Zestien. :Y
pi_131284278
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En wij moeten Manfeletto geloven op zijn blauwe ogen?
Nou goed, dat een machinist 250 rijdt in de sneeuw, de trein stil valt, de trein gereset wordt en vervolgens weer 250 km/h gaat rijden kan ik me nog wel voorstellen. Maar zoals de bron tweet en een reactie daarop al laten blijken klinkt het meer als lulkoek.
_RubenEg twitterde op dinsdag 17-09-2013 om 11:57:13 "Beveiliging Fyra voorkwam treinramp". Het Europese ERTMS-systeem heet dat. http://t.co/JV3KtSjtdl reageer retweet
lucrosrailway twitterde op dinsdag 17-09-2013 om 16:52:34 @_RubenEg @mijvoorbeterov nee hoor, ETCS ERTMS remt niet bij slip... En bovendien heeft zelfs de fyra geen gaspedaal... reageer retweet
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 september 2013 @ 17:18:34 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131284485
het staat dan ook in de Televaag. Daar wordt met de waarheid nog wel eens een loopje genomen, zaken worden aangedikt en de meest spectaculaire zaken worden er uitgezocht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131284531
Toch zit er in dikke klodder overdrevenheid vaak nog wel een kern van waarheid helaas.
pi_131284810
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:19 schreef b2py het volgende:
Toch zit er in dikke klodder overdrevenheid vaak nog wel een kern van waarheid helaas.
Okee dan:

Beveiliging Fyra voorkwam loslaten dakstrips, deuren en bodemplaat niet.

Fixed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 september 2013 @ 17:27:05 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131284821
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:19 schreef b2py het volgende:
Toch zit er in dikke klodder overdrevenheid vaak nog wel een kern van waarheid helaas.
klopt. Maar door de brakke software van de boordcomputer wist je nooit wanneer een storing nu echt was of dat het een loze melding betrof waar later nog wel eens naar gekeken kon worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131284867
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt. Maar door de brakke software van de boordcomputer wist je nooit wanneer een storing nu echt was of dat het een loze melding betrof waar later nog wel eens naar gekeken kon worden
Mijn opmerking ging niet specifiek over dit artikel overigens, maar ik kan het niet anders met je eens zijn ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 september 2013 @ 17:55:30 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131285802
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Mijn opmerking ging niet specifiek over dit artikel overigens
ik weet het. Ook bij interviews pakken ze vaak de meest spraakmakende quote eruit om de titel mee te maken, terwijl dit vrijwel nooit de lading dekt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131285895
MH_ExDir_EIM twitterde op dinsdag 17-09-2013 om 17:41:46 A stunning number of 2000 amendments were submitted for the 4th Railway Package. Keen to see the changes in the EC proposals ! reageer retweet
Ik volg dit niet zo maar is dit positief of negatief? :P
  dinsdag 17 september 2013 @ 18:01:32 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131286000
Dat hangt van die amendments af. Kennelijk leeft het vierde spoorwegpakket behoorlijk bij de lidstaten.

Dat is ook wel te merken, want Frankrijk wil nog snel hervormingen doorvoeren die niet meer mogelijk zijn onder het vierde spoorwegpakket, Duitsland heeft het voor elkaar gekregen dat de DB-holding mag blijven bestaan, en Nederland wil af van sommige clausules (de 'gele kaart' die is gegeven nog voordat onze volksvertegenwoordigers überhaupt hebben nagedacht over de impact van het vierde spoorwegpakket).
pi_131286182
Het is in ieder geval positief dat het allemaal goed in de gaten wordt gehouden.
pi_131286468
Betonbaan --> Maglev. Hengelo --> Deventer--> Amersfoort (eindstation). Groningen --> zwolle --> Amersfoort. Dat lijkt me een mooie toekomst voor de NS. Maar helaas komt deze droom niet van de grond
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_131287136
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:19 schreef daanski82 het volgende:
Betonbaan --> Maglev. Hengelo --> Deventer--> Amersfoort (eindstation). Groningen --> zwolle --> Amersfoort. Dat lijkt me een mooie toekomst voor de NS. Maar helaas komt deze droom niet van de grond
Niets voor de NS. Laat een los consortium van bouwers en ervaren hogesnelheidsexploiteurs dat maar opzetten..
dag
pi_131287365
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

was toch ook verzakking van de baan ofzo en dat het afwijkende deel niet goed aansloot op de rest van de baan, waardoor er een snelheidsbeperking op dat spoor gold?
Er gold inderdaad tijdenlang een snelheidsbeperking op dat spoor. Toen de maximale tijdsduur waarin een tijdelijke snelheidsbeperking aanwezig mocht zijn werd overschreden is dit later definitief gemaakt dmv borden en bijbehorende ATB-code. Ben benieuwd of dat ook verwijderd wordt.
pi_131295792
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:44 schreef Peter het volgende:

[..]

Niets voor de NS. Laat een los consortium van bouwers en ervaren hogesnelheidsexploiteurs dat maar opzetten..
Grinnik
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 17 september 2013 @ 21:54:40 #21
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131296366
Soms gaat het goed, en soms gaat het fout.

Voor de tweede dag op rij zat er weer een TRDL niet op te letten bij Dordrecht, en is er opnieuw een zware goederentrein gestrand op de brug richting Zwijndrecht.
En om het af te maken, vandaag was er ook een goederentrein gestrand bij het oprijden van de betuweroute vanaf Geldermalsen richting Emmerich. Ook omdat de TRDL niet zat op te letten qua rijwegen.
pi_131297495
Zit de TRDL dan niet op te letten of is het systeem gewoon niet goed?
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:13:08 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131297635
TRDL zit een krantje te lezen en laat ARI de rijwegen doen?
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:17:59 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131297978
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:13 schreef James1988 het volgende:
TRDL zit een krantje te lezen en laat ARI de rijwegen doen?
Ja, zoiets. En de machinist die gister strandde op de brug tussen Dordrecht en Zwijndrecht strandde vandaag bij Geldermalsen rg de Betuweroute. En beide keren heeft hij de TRDL nog gebeld om te waarschuwen dat hij een zware trein mee had.
In Dordrecht kreeg hij gister een rijweg via een paar 40 km/h wissels, en bij Geldermalsen kreeg hij ook niet de gewenste rijweg. Daar was de TRDL druk met een LWB'er (maar wat dat mag betekenen?).
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:20:12 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131298148
LWB = Leider Werkplek Beveiliging aldus Infrasite.
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:32:42 #27
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131298933
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, zoiets. En de machinist die gister strandde op de brug tussen Dordrecht en Zwijndrecht strandde vandaag bij Geldermalsen rg de Betuweroute. En beide keren heeft hij de TRDL nog gebeld om te waarschuwen dat hij een zware trein mee had.
In Dordrecht kreeg hij gister een rijweg via een paar 40 km/h wissels, en bij Geldermalsen kreeg hij ook niet de gewenste rijweg. Daar was de TRDL druk met een LWB'er (maar wat dat mag betekenen?).
Als een TRDL niets doet wordt het standaardplan uitgevoerd. Als je in dat plan door de 40 km/h wissels moet vlak voor een helling dan is het gewoon een verkeerd plan. Dan is de boel op een TRDL afschuiven wel heel makkelijk. Ja, die mag er best op letten maar ik denk ook dat die er vanuit mag gaan dat het standaardplan voldoende goed is.
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:35:27 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131299039
Normaal gaan de goederentreinen bij Dordrecht de brug op richting Zwijndrecht altijd "rechtdoor", en niet via de 40 km/h wissels.
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:42:47 #29
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131299401
Staan daar geen L/H-seinen dan? En de aanname dat hij dan wel een krantje zal zitten te lezen, is natuurlijk wel een hele makkelijke.

En ja, met een LWB kan je het knap druk hebben, dat gaat namelijk over werkzaamheden en de veiligheidsmaatregelen die daar bij horen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:47:49 #30
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131299622
Ik was er niet bij, dit was wat ik van de machinist begrepen heb.
De situatie gister bij Dordrecht: Mcn belt TRDL, meldt dat hij een zware goederentrein mee heeft, en TRDL bevestigd dit en zal hierop een juiste rijweg kiezen. Machinist gaat er dus vanuit dat hij "plankgas" de brug op kan, en komt met een dot tractie de bocht door (zoals de meeste zware goederentreinen daar doen), en ziet dan ineens een seinbeeld Geel-4 (vorig sein was groen-8). Op tijd stilstaan om weer "plankgas" via een juiste rijweg de brug op te rijden was inmiddels al te laat, en na het mogelijke eruit te halen kwam hij toch nog tot stilstand op de helling met zijn 3600 ton aan de haak. Hierdoor kreeg hij nog 2 40km/h wissels om uiteindelijk vanaf spoor 1 naar spoor 2 te gaan ...
pi_131299649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:15 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een schoonheid! :D
Mooie foto van een in mijn ogen prima trein (perfect voor de Sprinterdiensten die ermee worden uitgevoerd anyhoo).

Maar: waarom nemen ze nu een zesje uit dienst voor de ERTMS-testritten i.p.v. een viertje? Een zesje kan in de spits her en der nog wel gebruikt worden, biedt toch net dat beetje extra capaciteit...
pi_131299663
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:15 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een schoonheid! :D
Is het een gekke gedachte waarom hiervoor een zesje uit de dienstregeling gehaald is? Had een viertje niet dezelfde proeven kunnen doen?
pi_131299683
Twee zielen, een gedachte.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 september 2013 @ 22:51:48 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131299797
och één stelletje kunnen ze wel missen, er zijn meer stellen dan diensten als het goed is, dus dat moet wel lukken. Daar komt nog eens bij dat ze zowel met viertjes als zesjes moeten testen, alsmede gekoppeld om alles uit te proberen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131300022
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:48 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Mooie foto van een in mijn ogen prima trein (perfect voor de Sprinterdiensten die ermee worden uitgevoerd anyhoo).

Maar: waarom nemen ze nu een zesje uit dienst voor de ERTMS-testritten i.p.v. een viertje? Een zesje kan in de spits her en der nog wel gebruikt worden, biedt toch net dat beetje extra capaciteit...
Zes zesjes en vier viertjes worden er gebruikt waarvan alleen deze de drgl is uitgetrokken. En voor die twee bakken hoef je het niet te doen.
pi_131300592
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Zes zesjes en vier viertjes worden er gebruikt waarvan alleen deze de drgl is uitgetrokken. En voor die twee bakken hoef je het niet te doen.
De viertjes en zesjes komen uit verschillende fabrieken toch? Wellicht heeft dat er mee van doen.
dag
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 september 2013 @ 23:15:02 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131300675
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:13 schreef Peter het volgende:

[..]

De viertjes en zesjes komen uit verschillende fabrieken toch? Wellicht heeft dat er mee van doen.
je moet alles testen en dat zal ook gaan gebeuren. Wel te laat als je het aan mij vraagt, want het had ook al jaren eerder gekund, maar daar had de NS geen trek in.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 september 2013 @ 23:16:36 #38
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131300763
Grappig, zo heb je opeens Monopoly weer op de gsm-r.

Kwam ik jou nou ook net nog tegen bij het hek?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 17 september 2013 @ 23:16:51 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131300770
Ik meen me te herinneren dat ERTMS eerst voorzien was, maar dat Bombardier dit nog niet goed voor elkaar kreeg i.c.m. ATB en dat daarom maar is besloten om ze zonder ERTMS te leveren.
pi_131302965
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:47 schreef greavy het volgende:
Ik was er niet bij, dit was wat ik van de machinist begrepen heb.
<knip>
dat was m'n mentor, klein wereldje :+
pi_131304442
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:13 schreef Peter het volgende:

[..]

De viertjes en zesjes komen uit verschillende fabrieken toch? Wellicht heeft dat er mee van doen.
Geen idee.
pi_131304532
Vanaf vier november gaat de pimpel weer door vanaf Hannover naar Spandau en Berlijn.
pi_131304650
Ik reis vandaag met de metro

Mag dat ook? :@
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 18 september 2013 @ 07:38:54 #44
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_131304722
Wisselstoring Zwolle <> Dronten. Gaan wij voor het record van een week geleden?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_131304790
quote:
6s.gif Op woensdag 18 september 2013 07:38 schreef Ajaxfan het volgende:
Wisselstoring Zwolle <> Dronten. Gaan wij voor het record van een week geleden?
Verwachting 9:00. Wordt het niet eens tijd om "tijd om de personeelsroosters weer kloppend te krijgen" er bij op te tellen in de informatie? Iets als "We hopen dat rond de avondspits de naweeën van deze storing in het niet vallen bij recentere storingen".
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 18 september 2013 @ 08:22:24 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131305030
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2013 07:21 schreef wolfrolf het volgende:
Ik reis vandaag met de metro

Mag dat ook? :@
Nou, vooruit. Voor deze keer dan.
pi_131305094
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2013 07:21 schreef wolfrolf het volgende:
Ik reis vandaag met de metro

Mag dat ook? :@
Vertel eens wat leuks over je reis :-)
  woensdag 18 september 2013 @ 09:57:17 #48
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_131306609
Weet hier iemand waarom ze vorige week ineens de treinen van Eindhoven naar Tilburg en weer terug midden in het seizoen ineens een paar min later laten vertrekken?
Op Eindhoven komt de trein om 30 aan en vertrekt pas om 35, terwijl de trein naar Amsterdam gewoon om 32 vertrekt.
En andersom dacht ik dat ze dat gedaan hadden vanwege de goederentrein die er altijd voor zit in de spits waardoor die altijd een paar min vertraging heeft, maar dat gebeurt nog steeds.
Is ook verder naar mijn weten geen communicatie ofzo over geweest.
pi_131306823
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:57 schreef bleiblei het volgende:
Weet hier iemand waarom ze vorige week ineens de treinen van Eindhoven naar Tilburg en weer terug midden in het seizoen ineens een paar min later laten vertrekken?
Op Eindhoven komt de trein om 30 aan en vertrekt pas om 35, terwijl de trein naar Amsterdam gewoon om 32 vertrekt.
En andersom dacht ik dat ze dat gedaan hadden vanwege de goederentrein die er altijd voor zit in de spits waardoor die altijd een paar min vertraging heeft, maar dat gebeurt nog steeds.
Is ook verder naar mijn weten geen communicatie ofzo over geweest.
Zie PTA / Treinentopic #629: Blauw en verder. Staat het uitgelegd :Y.
dag
  woensdag 18 september 2013 @ 10:27:39 #50
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_131307288
quote:
6s.gif Op woensdag 18 september 2013 07:52 schreef Litpho het volgende:

[..]

Verwachting 9:00. Wordt het niet eens tijd om "tijd om de personeelsroosters weer kloppend te krijgen" er bij op te tellen in de informatie? Iets als "We hopen dat rond de avondspits de naweeën van deze storing in het niet vallen bij recentere storingen".
Verwachting al 13:30 inmiddels. Gaat weer lekker.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 18 september 2013 @ 10:37:48 #51
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_131307487
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:05 schreef Peter het volgende:

[..]

Zie PTA / Treinentopic #629: Blauw en verder. Staat het uitgelegd :Y.
ah! Lurk ik toch niet genoeg :P .
Thanks!
pi_131308095
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 08:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Vertel eens wat leuks over je reis :-)
zal ik ook een reisverslag doen over mijn reis vandaag? 30 minuten in de trein gezeten.

en weer 5 minuten vertraging, bijna 10 zelfs.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 18 september 2013 @ 12:07:47 #53
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131309761
quote:
6s.gif Op woensdag 18 september 2013 07:38 schreef Ajaxfan het volgende:
Wisselstoring Zwolle <> Dronten. Gaan wij voor het record van een week geleden?
En gefixed.
  woensdag 18 september 2013 @ 12:28:38 #54
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131310340
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 06:56 schreef b2py het volgende:
Vanaf vier november gaat de pimpel weer door vanaf Hannover naar Spandau en Berlijn.
Dat is eerder dan gepland, nice ^O^ .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131310621
Komt goed uit ja! :)
pi_131310634
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:28 schreef bork het volgende:

[..]

Dat is eerder dan gepland, nice ^O^ .
Dat is net een maand nadat ik naar Berlijn ga helaas...
  woensdag 18 september 2013 @ 13:54:17 #57
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131312667
Rondwandelen op Tilburgs station van de toekomst tijdens startbijeenkomst verbouwing

In Tilburg werd woensdagochtend het startsein gegeven voor de bouw van de reizigerspassage op het centraal station in die stad. Het moet een brede doorgang met winkels worden van de kant van het centrum naar de kant van de Spoorzone. Beide stationskanten krijgen een entree. Mensen konden woensdag zelfs al rondwandelen op een virtueel station van de toekomst.
bron: omroepbrabant
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2013 @ 14:57:52 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131314412
Het OM wil de machiniste vervolgen die vorig jaar bij Amsterdam een rood sein miste en zo de dodelijke treinbotsing veroorzaakte
http://nos.nl/artikel/552642-machinist-treinongeluk-vervolgd.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 september 2013 @ 15:02:56 #59
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131314558
Ik vind het ergens wel goed dat NS voor het eigen personeel opkomt maar tegelijkertijd moet je erg uitkijken met communicatie hiervan omdat je zomaar het beeld naar buiten kunt creëren dat veiligheid niet belangrijk is. Dat is ook weer niet erg handig als je het met het Hattemerbroekincident combineert waar NS zelf de veiligheid beter voor elkaar had kunnen hebben door ETCS in de trein te hebben.
pi_131314613
Ik vind het zeer opvallend dat het OM stelt dat op onze dienstkaartjes te zien is waar we rode seinen kunnen verwachten.
Dat staat namelijk nergens aangegeven. De dienstregelingstops: Ja, de doorrijpunten: Ja, maar ze kunnen NOOIT op een dienstkaartje zetten waar ik voor de rooie loop......

Edit: Volgens dit bericht
  woensdag 18 september 2013 @ 15:11:18 #61
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131314746
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:05 schreef mc3347 het volgende:
Ik vind het zeer opvallend dat het OM stelt dat op onze dienstkaartjes te zien is waar we rode seinen kunnen verwachten.
Dat staat namelijk nergens aangegeven. De dienstregelingstops: Ja, de doorrijpunten: Ja, maar ze kunnen NOOIT op een dienstkaartje zetten waar ik voor de rooie loop......

Edit: Volgens dit bericht
Er stond in dit geval een stop te "Sgra" of "Sgrbr" op het dienstkaartje.
pi_131319087
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:05 schreef mc3347 het volgende:

waar ik voor de rooie loop......
Daar moet je ook helemaal niet lopen. Gewoon lekker met de trein gaan :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131319587
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:57 schreef Peterselieman het volgende:
Het OM wil de machiniste vervolgen die vorig jaar bij Amsterdam een rood sein miste en zo de dodelijke treinbotsing veroorzaakte
http://nos.nl/artikel/552642-machinist-treinongeluk-vervolgd.html
Ik vind het een smerige heksenjacht. Ik zal na overleg met mijn mensen ook wel even uitleggen, waarom.
pi_131319664
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:43 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik vind het een smerige heksenjacht. Ik zal na overleg met mijn mensen ook wel even uitleggen, waarom.
Nou nou nou Oplopers. Dat die dame misschien niet moeders mooiste is, okee. Dat kan. Maar vind je dit nodig? :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2013 @ 17:49:48 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131319747
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:43 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik vind het een smerige heksenjacht. Ik zal na overleg met mijn mensen ook wel even uitleggen, waarom.
zo stellig wil ik het niet noemen, maar bij spoorongevallen zijn altijd veel achterliggende omstandigheden die meespelen en een machinist zal nooit met opzet een rood sein gaan negeren.

De gevolgen waren ditmaal zeer ernstig, maar een vervolging gaat net weer een brug te ver, ondanks dat er een dodelijk slachtoffer te betreuren was en er meer dan 100 gewonden waren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 18 september 2013 @ 17:58:42 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_131319982
Maar goed, is er een reden waarom een automobilist die per ongeluk een rood stoplicht negeerde waardoor hij op het kruispunt een auto ramt waarin een dode valt niet vervolgd zou moeten worden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_131320179
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:58 schreef dennistd het volgende:
Maar goed, is er een reden waarom een automobilist die per ongeluk een rood stoplicht negeerde waardoor hij op het kruispunt een auto ramt waarin een dode valt niet vervolgd zou moeten worden?
Wordt iedere veroorzaker op de weg van een dodelijk ongeval dan vervolgd? Geloof ik niets van.

Nee, als die mcn nu grove opzet had gepleegd, dan lag het anders.

Sneak preview van een stukje van onze conceptreactie:

Voor wat betreft dat telefoneren merkt Voor Beter OV op, dat de machiniste bezig was, de verkeersleiding door te geven dat van een andere trein een achterlicht kapot was. Zo’n veiligheidskwestie is een heel ander gespreksonderwerp dan in een telefoontje met het thuisfront over de vraag of er morgen spruitjes of bloemkool op het menu zullen staan. In dat laatste geval (een onnodig privé-telefoontje dus) was vervolging wél op zijn plaats geweest.
pi_131320854
Nja, dat is "verwijtbaar nalatig" dan. Al is er natuurlijk nog een verschil tussen vervolgen en veroordelen. OM kan, als ze denken een zaak te hebben, best gaan vervolgen. Als de rechter vervolgens (hihi vervolgens :'( ) vindt dat er niks aan de hand is, dan is er niks aan de hand :) Toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131321030
Sowieso, mag er onderscheid gemaakt worden tussen twee dezelfde overtredingen waarbij de overtreding de ene keer leidt tot een botsing met doden en gewonden en de andere keer niet?

Waarbij ik niet wil zeggen dat elke door rood rijdende mcn maar een taakstraf van 120 uur moet krijgen
  Forum Admin woensdag 18 september 2013 @ 18:47:52 #70
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_131321455
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:04 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wordt iedere veroorzaker op de weg van een dodelijk ongeval dan vervolgd? Geloof ik niets van.

Nee, als die mcn nu grove opzet had gepleegd, dan lag het anders.

Sneak preview van een stukje van onze conceptreactie:

Voor wat betreft dat telefoneren merkt Voor Beter OV op, dat de machiniste bezig was, de verkeersleiding door te geven dat van een andere trein een achterlicht kapot was. Zo’n veiligheidskwestie is een heel ander gespreksonderwerp dan in een telefoontje met het thuisfront over de vraag of er morgen spruitjes of bloemkool op het menu zullen staan. In dat laatste geval (een onnodig privé-telefoontje dus) was vervolging wél op zijn plaats geweest.
In principe mag het OM iemand vervolgen zodra er letsel of erger optreed na een ongeluk. In ieder geval in autoverkeer. Dan moet het ongeluk wel verwijtbaar zijn, maar zelfs dan gebeurt dat zelden daar vrijwel niemand voor zijn of haar plezier een ander kapot rijd.

Ik vind het érg makkelijk om alles maar op het conto van de mcn af te schuiven. Natuurlijk ben je eindverantwoordelijk voor de trein, maar kom op man. Alsof die vrouw het niet lastig zat heeft. Onder haar bestuur is er iemand overleden en zijn er talloze gewonden gevallen. Van opzet is geen sprake. Ik vind dit maar laf..

Spanje komt bovendrijven, dát is verwijtbaar nalatig. Als de NS/Prorail dit soort problemen niet meer wil hebben moeten ze maar opschieten met ETCS
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_131321716
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik vind het érg makkelijk om alles maar op het conto van de mcn af te schuiven. Natuurlijk ben je eindverantwoordelijk voor de trein, maar kom op man. Alsof die vrouw het niet lastig zat heeft. Onder haar bestuur is er iemand overleden en zijn er talloze gewonden gevallen. Van opzet is geen sprake. Ik vind dit maar laf..

Zeer mee eens. En inderdaad: ProRail blijft lekker buiten schot. Dat is ook de strekking van ons persbericht, dat je hier vindt:

http://www.voorbeterov.nl/120421.php
  Forum Admin woensdag 18 september 2013 @ 19:06:29 #72
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_131322015
quote:
4s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:58 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zeer mee eens. En inderdaad: ProRail blijft lekker buiten schot. Dat is ook de strekking van ons persbericht, dat je hier vindt:

http://www.voorbeterov.nl/120421.php
Maar natuurlijk. Da's gezichtsverlies voor prorail. Wie boeit die ene mcn nou? Volgens mij wordt er letterlijk zo gedacht :'(
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_131322051
Sowieso, een taakstraf, welk doel is daarmee gediend? Brengt het de overledene terug? Heelt het de gewonden? Heeft die machiniste een taakstraf nodig om ervan doordrongen te raken "Volgende keer kan ik beter niet een SLT aan knoesten rijden. Bedankt voor deze taakstraf, zonder taakstraf was ik er volgende week weer bovenop gerost!!"

Of is het primaal oog-om-oog-tand-om-tand-gedrag? Is vergelding het enige doel? Verbind daar dan maar eens een conclusie aan, OM. :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131322152
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

In principe mag het OM iemand vervolgen zodra er letsel of erger optreed na een ongeluk. In ieder geval in autoverkeer. Dan moet het ongeluk wel verwijtbaar zijn, maar zelfs dan gebeurt dat zelden daar vrijwel niemand voor zijn of haar plezier een ander kapot rijd.

Ik vind het érg makkelijk om alles maar op het conto van de mcn af te schuiven. Natuurlijk ben je eindverantwoordelijk voor de trein, maar kom op man. Alsof die vrouw het niet lastig zat heeft. Onder haar bestuur is er iemand overleden en zijn er talloze gewonden gevallen. Van opzet is geen sprake. Ik vind dit maar laf..

Spanje komt bovendrijven, dát is verwijtbaar nalatig. Als de NS/Prorail dit soort problemen niet meer wil hebben moeten ze maar opschieten met ETCS
Eens. Maar de schuld aan één individu geven is zo gemakkelijk.
pi_131322236
Overigens:

http://www.om.nl/actueel/(...)aakstraf-machiniste/

Extra schofterig vind ik deze passage: " Daarmee hebben beide organisaties artikel 7 van de Beheersconcessie hoofdspoorweginfrastructuur overtreden. Deze overtreding kan niet strafrechtelijk worden vervolgd. In het bestuursrechtelijk domein is overigens reeds actie ondernomen: zowel ProRail als de NS is onder verscherpt toezicht gesteld van de ILT."

Dus de top wordt niet vervolgd, maar de uitvoerende wel? Onaanvaardbaar.

Het gevolg hiervan kan trouwens zijn, dat machinisten gaan weigeren om te rijden zodra er ook maar het geringste risico op de loer ligt, qua planning etc. En dan hebben ze nog gelijk ook. met dank aan het OM. Is de reiziger weer fijn de lul.
pi_131322270
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:12 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens:

http://www.om.nl/actueel/(...)aakstraf-machiniste/

Extra schofterig vind ik deze passage: " Daarmee hebben beide organisaties artikel 7 van de Beheersconcessie hoofdspoorweginfrastructuur overtreden. Deze overtreding kan niet strafrechtelijk worden vervolgd. In het bestuursrechtelijk domein is overigens reeds actie ondernomen: zowel ProRail als de NS is onder verscherpt toezicht gesteld van de ILT."

Dus de top wordt niet vervolgd, maar de uitvoerende wel? Onaanvaardbaar.

Het gevolg hiervan kan trouwens zijn, dat machinisten gaan weigeren om te rijden zodra er ook maar het geringste risico op de loer ligt, qua planning etc. En dan hebben ze nog gelijk ook. met dank aan het OM. Is de reiziger weer fijn de lul.
Waarom is de top nalatig als de machinist een fout maakt waarop ze zelfs extra geattendeerd is?
pi_131322310
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom is de top nalatig als de machinist een fout maakt waarop ze zelfs extra geattendeerd is?
Door het planningtechnisch overtreden van de zorgplicht in de spoorwegwet.

Ik zeg niet dat de machinist geen fout heeft gemaakt, ik vind het wel verwerpelijk dat zij als enige wordt gestraft.
pi_131322394
Individuen hebben een kop die kan rollen. Instanties niet. Altijd zo geweest trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131322472
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Individuen hebben een kop die kan rollen. Instanties niet. Altijd zo geweest trouwens.
Mja. Als je verstandelijk zwaar gehandicapt bent, kun je altijd nog bij het OM gaan werken...
  Forum Admin woensdag 18 september 2013 @ 19:21:52 #80
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_131322584
quote:
15s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Individuen hebben een kop die kan rollen. Instanties niet. Altijd zo geweest trouwens.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:19 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Mja. Als je verstandelijk zwaar gehandicapt bent, kun je altijd nog bij het OM gaan werken...
Ik moet hier om lachen, maar eigenlijk is het gewoon diep en dieptriest.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_131322609
Individuen hebben trouwens ook een kop die kan NADENKEN.

Instanties, vult u zelf maar in.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 september 2013 @ 19:30:50 #82
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131322898
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 18 september 2013 @ 19:33:15 #83
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131322979
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131323040
quote:
Hele voorkant van de bus is ook gewoon vernietigd.. :/
pi_131323065
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:12 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens:

http://www.om.nl/actueel/(...)aakstraf-machiniste/

Extra schofterig vind ik deze passage: " Daarmee hebben beide organisaties artikel 7 van de Beheersconcessie hoofdspoorweginfrastructuur overtreden. Deze overtreding kan niet strafrechtelijk worden vervolgd. In het bestuursrechtelijk domein is overigens reeds actie ondernomen: zowel ProRail als de NS is onder verscherpt toezicht gesteld van de ILT."

Dus de top wordt niet vervolgd, maar de uitvoerende wel? Onaanvaardbaar.

Het gevolg hiervan kan trouwens zijn, dat machinisten gaan weigeren om te rijden zodra er ook maar het geringste risico op de loer ligt, qua planning etc. En dan hebben ze nog gelijk ook. met dank aan het OM. Is de reiziger weer fijn de lul.
de telefoon opnemen is een keuze ook als het je werktelefoon is.
pi_131323375
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:35 schreef Salatrel het volgende:

[..]

de telefoon opnemen is een keuze ook als het je werktelefoon is.
Maar zoals MVBOV in het persbericht ook benadrukt: het ene telefoontje is het andere niet.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2013 @ 19:43:19 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131323424
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:58 schreef dennistd het volgende:
Maar goed, is er een reden waarom een automobilist die per ongeluk een rood stoplicht negeerde waardoor hij op het kruispunt een auto ramt waarin een dode valt niet vervolgd zou moeten worden?
dat kan voorkomen ja. Maar we hebben het in dit geval niet over iemand die een rijbewijs heeft gehaald bij een pakje boter, maar over iemand die een gedegen opleiding heeft genoten en nooit zomaar in de fout zal gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131323979
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:42 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar zoals MVBOV in het persbericht ook benadrukt: het ene telefoontje is het andere niet.
Plus: Verschil "Kiezen te bellen" :: "gebeld worden"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131324056
Then again, als ik me even van hetzelfde opportunistische huichelachtige gedrag als het OM mag bedienen :7 Als Prorail gewoon veel eerder en veel sneller al die wissels gesaneerd had, hadden die treinen nooit op hetzelfde spoor terecht kunnen komen! How'bout THAT!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2013 @ 20:02:57 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131324173
quote:
17s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Then again, als ik me even van hetzelfde opportunistische huichelachtige gedrag als het OM mag bedienen :7 Als Prorail gewoon veel eerder en veel sneller al die wissels gesaneerd had, hadden die treinen nooit op hetzelfde spoor terecht kunnen komen! How'bout THAT!
Dan had er helemaal niets kunnen rijden. De veiligste trein is geen trein, al kun je daar bij de V250 nog vraagtekens bij zetten, omdat ze zelfs stilstaand niet veilig waren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131324236
quote:
17s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Then again, als ik me even van hetzelfde opportunistische huichelachtige gedrag als het OM mag bedienen :7 Als Prorail gewoon veel eerder en veel sneller al die wissels gesaneerd had, hadden die treinen nooit op hetzelfde spoor terecht kunnen komen! How'bout THAT!
Met minder wissels hoeft er ook minder onderhoud uitgevoerd te worden, minder buitendienststellingen dus een hogere beschikbaarheid. Hé, daar had je even niet aan gedacht ;)
pi_131324466
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Met minder wissels hoeft er ook minder onderhoud uitgevoerd te worden, minder buitendienststellingen dus een hogere beschikbaarheid. Hé, daar had je even niet aan gedacht ;)
Je versterkt alleen maar mijn punt. Prorail is de grote faler hier. En niet poppetje X of poppetje Y op de bok van een stuk ijzer dat veroordeeld is tot een catastrofaal falende infra-compleximadness.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131324638
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je versterkt alleen maar mijn punt. Prorail is de grote faler hier. En niet poppetje X of poppetje Y op de bok van een stuk ijzer dat veroordeeld is tot een catastrofaal falende infra-compleximadness.
Er heeft geen infra gefaald. De machinist heeft gefaald doordat zij niet gestopt is voor rood.
pi_131324707
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Er heeft geen infra gefaald. De machinist heeft gefaald doordat zij niet gestopt is voor rood.
Zo kan ik het ook bolle. Die reiziger heeft gefaald. Als die gewoon door was blijven ademen was er niks aan de hand geweest.

NADENKEN :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131324755
quote:
10s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo kan ik het ook bolle. Die reiziger heeft gefaald. Als die gewoon door was blijven ademen was er niks aan de hand geweest.

NADENKEN :6
Wat is de kerncompetentie van het beroep machinist? Bij groen doorrijden, bij geel afremmen en bij rood stoppen. De rest zijn randvoorwaarden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2013 @ 20:18:32 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131324780
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Er heeft geen infra gefaald. De machinist heeft gefaald doordat zij niet gestopt is voor rood.
er had ATB-Vv kunnen of eigenlijk moeten liggen, aangezien het beschikbaar was en voor deze werkzaamheden haar dienst had kunnen bewijzen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131324895
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er had ATB-Vv kunnen of eigenlijk moeten liggen, aangezien het beschikbaar was en voor deze werkzaamheden haar dienst had kunnen bewijzen
Maar die lag er niet. Er kan dus niet gezegd worden dat de infra gefaald heeft. Verder is zo'n sein in de normale dienstregeling geen extreem risicovol sein dus logischerwijs niet meegenomen in het vv programma.
pi_131324973
Niemand zegt dat die Mcn geen fout heeft gemaakt.

Alleen: zij wordt (naar mijn mening) buitensporig hard en als enige van de verantwoordelijken aangepakt door het OM.
pi_131325036
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat is de kerncompetentie van het beroep machinist? Bij groen doorrijden, bij geel afremmen en bij rood stoppen. De rest zijn randvoorwaarden.
Wat is de kerncompetentie van de mens? Ademhalen toch of niet?

Nee dat argument snijdt geen hout, en dat van jou dus ook niet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131325084
NS.nl heeft een zoekfunctie!!!
http://www.ns.nl/
pi_131325117
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is de kerncompetentie van de mens? Ademhalen toch of niet?

Nee dat argument snijdt geen hout, en dat van jou dus ook niet :)
Ja, en als je de kerncompetentie niet beheerst zal je dus niet meer meedoen.
pi_131325151
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:24 schreef b2py het volgende:
NS.nl heeft een zoekfunctie!!!
http://www.ns.nl/
"Kerncompetentie"

Er zijn geen resultaten gevonden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131325192
quote:
6s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:26 schreef Litpho het volgende:

[..]

"Kerncompetentie"

Er zijn geen resultaten gevonden.
_O-
  woensdag 18 september 2013 @ 20:29:18 #104
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131325281
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:24 schreef b2py het volgende:
NS.nl heeft een zoekfunctie!!!
http://www.ns.nl/
Gelukkig zijn we van die k*t-Eva af die je standaard kreeg.
pi_131325292
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Maar die lag er niet. Er kan dus niet gezegd worden dat de infra gefaald heeft.
Dat zeg ik ook niet. De bestaande infra heeft zijn werk gedaan. Prorail heeft gefaald in het bijtijds "afschalen" van de infra, waardoor dit ongeval mogelijk geworden is.

quote:
Verder is zo'n sein in de normale dienstregeling geen extreem risicovol sein dus logischerwijs niet meegenomen in het vv programma.
Bestaat zoiets ja? Een groep "extreem risicovolle seinen"? Tof. Als je al weet dat het SEIN risicovol nee wacht EXTREEM risicovol is. Om dan een machinist maar de schuld te geven. Of, als het blijkbaar geen extreem risicovol sein is, om het maar niet van VV te voorzien.

Wat kost "het van VV voorzien van een sein"? Wie bepaalt wat er onder "extreem risicovol" verstaan moet worden? Een risico is volgens mij, ALS je het kunt kwantificeren, "de kans dat er iets mis gaat" maal "de impact als er iets mis gaat". Op basis van alleen al die laatste term is elk sein in de wijde Randstad extreem risicovol te noemen. Maar uitgerekend op Amsterdam Centraal weet jij een sein te vinden waar dat niet voor geldt? Kortom, wat is dat verhaal waard? Niks.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131325323
Wellicht was het weglaten van het woord extreem beter geweest.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2013 @ 20:31:42 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131325377
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Maar die lag er niet. Er kan dus niet gezegd worden dat de infra gefaald heeft. Verder is zo'n sein in de normale dienstregeling geen extreem risicovol sein dus logischerwijs niet meegenomen in het vv programma.
het had vanwege de werkzaamheden wel gekund, omdat er een nieuw tijdelijk gevaarpunt gecreëerd werd. Het zegt idd niet dat de infra gefaald heeft, maar ik wijs alleen op de mogelijkheid dat het veiliger had gekund
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131325389
Ik ben overigens een voorstander van het volledig automatiseren van de treindienst. Zonder machinist dus.
pi_131325394
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja, en als je de kerncompetentie niet beheerst zal je dus niet meer meedoen.
Precies. Die reiziger moet gestraft worden. Ik stel voor dat we het lijk opgraven, verkrachten, in honderd stukken snijden, erop spugen, er op gaan springen alsof het een beeldje op de rommelmarkt is, en het dan in de brand steken en de as naar de maan schieten. Dat zal d'r leren verdomme kutwijf. Beetje stoppen met ademhalen WAT DENK JE WEL :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131325414
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. Die reiziger moet gestraft worden. Ik stel voor dat we het lijk opgraven, verkrachten, in honderd stukken snijden, erop spugen, er op gaan springen alsof het een beeldje op de rommelmarkt is, en het dan in de brand steken en de as naar de maan schieten. Dat zal d'r leren verdomme kutwijf. Beetje stoppen met ademhalen WAT DENK JE WEL :(
Gast :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2013 @ 20:32:30 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131325421
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Gelukkig zijn we van die k*t-Eva af die je standaard kreeg.
dit zijn juist vragen die je EVA had kunnen stellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131325439
Oh, klinkt dat niet erg realistisch? Toch is het niet veel minder realistisch dan wat er nu gebeurt. Okee, wel een beetje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131325460
quote:
3s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, klinkt dat niet erg realistisch? Toch is het niet veel minder realistisch dan wat er nu gebeurt. Okee, wel een beetje.
Wanneer gaan we weer bier wegtikken?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2013 @ 20:33:49 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131325477
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. Die reiziger moet gestraft worden. Ik stel voor dat we het lijk opgraven, verkrachten, in honderd stukken snijden, erop spugen, er op gaan springen alsof het een beeldje op de rommelmarkt is, en het dan in de brand steken en de as naar de maan schieten. Dat zal d'r leren verdomme kutwijf. Beetje stoppen met ademhalen WAT DENK JE WEL :(
je draaft een beetje door, vriend
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131325601
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Gelukkig zijn we van die k*t-Eva af die je standaard kreeg.
EVA is er nog hoor! Maar ook die is vernieuwd, werkt een stuk sneller bij mij althans.

https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent/

Maar wel top dat er een standaard zoekfunctie is, hoef ik niet meer te googelen :').
pi_131325606
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je draaft een beetje door, vriend
Je meent het ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131325653
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je draaft een beetje door, vriend
Hey, als Danny zijn infra niet afschaalt...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131325659
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Wanneer gaan we weer bier wegtikken?
Moeten we zeker naar dat Heerhugovaniemi van je :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131325684
quote:
10s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Moeten we zeker naar dat Heerhugovaniemi van je :{w
Nee hoor, we wilden nog een FLIRT tour gaan doen, met uiteraard pimpelend terug! ;)
pi_131325723
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:36 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

EVA is er nog hoor! Maar ook die is vernieuwd, werkt een stuk sneller bij mij althans.

https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent/

Maar wel top dat er een standaard zoekfunctie is, hoef ik niet meer te googelen :').
Je googlet nog steeds, zoekfunctie is geïmplementeerd aan de hand van Google Software :P
pi_131325762
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:38 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee hoor, we wilden nog een FLIRT tour gaan doen, met uiteraard pimpelend terug! ;)
Hoe stel je je dat voor precies?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2013 @ 20:39:38 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131325763
quote:
6s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:37 schreef Litpho het volgende:

[..]

Hey, als Danny zijn infra niet afschaalt...
er is juist weer wat bijgekomen in de vorm van een nieuwe SSD
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131325817
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe stel je je dat voor precies?
Klaasje is fan van FLIRT's, maar heeft er nog nooit ingezeten. Dus stelde onze krullenman voor om een FLIRT tour te gaan maken op een zaterdag. Venlo grens over denk ik of wellicht wat dichterbij. Altijd wat te regelen en dan wat FLIRT's rijden.
Zoiets :P
pi_131325822
quote:
6s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:37 schreef Litpho het volgende:

[..]

Hey, als Danny zijn infra niet afschaalt...
Zie je die sterretjes naast mijn naam? Ik betaal genoeg infraheffing *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131325862
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Klaasje is fan van FLIRT's, maar heeft er nog nooit ingezeten.
Met kleine letters geldt dat ook voor mij :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131325900
En KISS heb ik ook alleen maar uit de verte gezien :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131325937
quote:
11s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Met kleine letters geldt dat ook voor mij :+
quote:
9s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
En KISS heb ik ook alleen maar uit de verte gezien :@
_O-
We gaan wel even zien. Doel was begin oktober, mijn dagkaart is geldig t/m de 17e. We'll see.
pi_131326066
Ik heb wel weer eens zin in een rondje hoor. Momenteel mag ik niet eens klagen met 3 slagjes Deventer - Ruurlo per week. En misschien dat er eens ooit iets mis gaat dat collega uit Ruurlo met de auto zonder mij naar Varsseveld gaat en ik over Winterswijk mag omrijden. Maar voorlopig is het allemaal best punctueel :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 september 2013 @ 20:45:34 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131326087
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:42 schreef b2py het volgende:

[..]


[..]

_O-
We gaan wel even zien. Doel was begin oktober, mijn dagkaart is geldig t/m de 17e. We'll see.
Zegge, mag ik ook mee? :s)
pi_131326186
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zegge, mag ik ook mee? :s)
Fine by me, zullen eerst even rondje gaan plannen. Let you know!
pi_131326210
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zegge, mag ik ook mee? :s)
Jawel jij wel :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 september 2013 @ 20:51:40 #132
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131326382


[ Bericht 51% gewijzigd door greavy op 18-09-2013 20:52:02 ]
  Forum Admin woensdag 18 september 2013 @ 20:58:17 #133
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_131326725
Vanavond voor het eerst sinds tijden weer een kleine vertraging op Arnhem - Doetinchem. Machinist gooit meteen gas op de lolly om het in te halen. Even de wissels schoonrijden :+
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 18 september 2013 @ 21:11:19 #134
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131327467
Vroegah:

Foto's: Peter de Waard
pi_131327675
Kijkhoek! O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 september 2013 @ 21:20:42 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131328039
in de loop der jaren is alles erom heen behoorlijk veranderd :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 september 2013 @ 21:25:54 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131328361
Gave lineup :Y
pi_131328415
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:25 schreef James1988 het volgende:
Gave lineup :Y
Ja, het goederenvervoer in het land heeft 3 dagen stil gelegen. Voor één foto. Want als iemand van het spoor het wil, dan kan ineens alles :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 september 2013 @ 21:30:00 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131328584
Mja, wat maakt het uit als die zes miljard badslippers een dag later aankomen in de winkels. :')
pi_131328759
Niet veel. De mentaliteit is wel laakbaar :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 september 2013 @ 21:35:10 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131328916
In die tijd kon dat allemaal nog. De klant had toch geen keuze, want NS Cargo was toch de enige goederenboer. Als NS Cargo zei "Dit vrachtje van Groningen naar Rotterdam brengen kost 5 dagen" dan moest je het daar maar mee doen.
pi_131328989
Oh ik weet nog wel dat die mentaliteit in 2006 geen spat veranderd was hoor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131329331
quote:
14s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het had vanwege de werkzaamheden wel gekund, omdat er een nieuw tijdelijk gevaarpunt gecreëerd werd. Het zegt idd niet dat de infra gefaald heeft, maar ik wijs alleen op de mogelijkheid dat het veiliger had gekund
Overigens heeft ILT niet voor niets geconcludeerd dat ProRail is tekortgeschoten in zijn zorgplicht. Dus.
  PR/Manusje van alles woensdag 18 september 2013 @ 21:43:42 #144
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_131329454
Zo, dat is best groot daar.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 18 september 2013 @ 21:45:06 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131329556
Maar inmiddels kan je je was daar ook ophangen :o
pi_131329743
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:41 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Overigens heeft ILT niet voor niets geconcludeerd dat ProRail is tekortgeschoten in zijn zorgplicht. Dus.
Ja. En dus? Aai over de bol, 10 minuten schoffeldienst en doorbroddelen maar. En vervolgens ZO'N bek dat er een Persoon Schuldig is en Vervolgd moet worden. Sterk hoor :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131329812
Waarschijnlijk heeft een stagiair op de juridische afdeling van Prorail eens een boertje gelaten en was dat genoeg om het OM af te schrikken. Dan pak maar een weerloos huisvrouwtje dat ook maar van vlees en bloed is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131329855
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zo, dat is best groot daar.
Vanuit de trein ziet het er een stuk kleiner uit :X
  woensdag 18 september 2013 @ 21:54:14 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131330097
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Vanuit de trein ziet het er een stuk kleiner uit :X
uhu. Kijfhoek heeft 43 verdeelsporen waarop geheuveld kan worden (alle 43 verdeelsporen met railremmen enz. uitgerust) en dan nog 10 vertreksporen (tijdelijke opstelsporen voor treinen die wachten op vertrek) op de Kijfhoek Zuid. Op de Kijfhoek Noord heb je vervolgens ook nog 14 aankomstsporen (ook opstelsporen, maar ze hebben daar een andere naam aan gegeven).
pi_131330638
Antwerpen-Haven is ook niet echt te doen op de fiets :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 september 2013 @ 22:07:39 #151
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131330918
Lees ik bier?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')