Best goed heur.quote:
Hoeveel treinrampen zijn er afgelopen jaar op Watergraafsmeer gebeurd, hm?quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En wij moeten Manfeletto geloven op zijn blauwe ogen?
Zestien.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hoeveel treinrampen zijn er afgelopen jaar op Watergraafsmeer gebeurd, hm?
Nou goed, dat een machinist 250 rijdt in de sneeuw, de trein stil valt, de trein gereset wordt en vervolgens weer 250 km/h gaat rijden kan ik me nog wel voorstellen. Maar zoals de bron tweet en een reactie daarop al laten blijken klinkt het meer als lulkoek.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En wij moeten Manfeletto geloven op zijn blauwe ogen?
twitter:_RubenEg twitterde op dinsdag 17-09-2013 om 11:57:13"Beveiliging Fyra voorkwam treinramp". Het Europese ERTMS-systeem heet dat. http://t.co/JV3KtSjtdl reageer retweet
twitter:lucrosrailway twitterde op dinsdag 17-09-2013 om 16:52:34@_RubenEg @mijvoorbeterov nee hoor, ETCS ERTMS remt niet bij slip... En bovendien heeft zelfs de fyra geen gaspedaal... reageer retweet
Okee dan:quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:19 schreef b2py het volgende:
Toch zit er in dikke klodder overdrevenheid vaak nog wel een kern van waarheid helaas.
klopt. Maar door de brakke software van de boordcomputer wist je nooit wanneer een storing nu echt was of dat het een loze melding betrof waar later nog wel eens naar gekeken kon wordenquote:Op dinsdag 17 september 2013 17:19 schreef b2py het volgende:
Toch zit er in dikke klodder overdrevenheid vaak nog wel een kern van waarheid helaas.
Mijn opmerking ging niet specifiek over dit artikel overigens, maar ik kan het niet anders met je eens zijnquote:Op dinsdag 17 september 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Maar door de brakke software van de boordcomputer wist je nooit wanneer een storing nu echt was of dat het een loze melding betrof waar later nog wel eens naar gekeken kon worden
ik weet het. Ook bij interviews pakken ze vaak de meest spraakmakende quote eruit om de titel mee te maken, terwijl dit vrijwel nooit de lading dektquote:Op dinsdag 17 september 2013 17:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Mijn opmerking ging niet specifiek over dit artikel overigens
Ik volg dit niet zo maar is dit positief of negatief?twitter:MH_ExDir_EIM twitterde op dinsdag 17-09-2013 om 17:41:46A stunning number of 2000 amendments were submitted for the 4th Railway Package. Keen to see the changes in the EC proposals ! reageer retweet
Niets voor de NS. Laat een los consortium van bouwers en ervaren hogesnelheidsexploiteurs dat maar opzetten..quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:19 schreef daanski82 het volgende:
Betonbaan --> Maglev. Hengelo --> Deventer--> Amersfoort (eindstation). Groningen --> zwolle --> Amersfoort. Dat lijkt me een mooie toekomst voor de NS. Maar helaas komt deze droom niet van de grond
Er gold inderdaad tijdenlang een snelheidsbeperking op dat spoor. Toen de maximale tijdsduur waarin een tijdelijke snelheidsbeperking aanwezig mocht zijn werd overschreden is dit later definitief gemaakt dmv borden en bijbehorende ATB-code. Ben benieuwd of dat ook verwijderd wordt.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was toch ook verzakking van de baan ofzo en dat het afwijkende deel niet goed aansloot op de rest van de baan, waardoor er een snelheidsbeperking op dat spoor gold?
Grinnikquote:Op dinsdag 17 september 2013 18:44 schreef Peter het volgende:
[..]
Niets voor de NS. Laat een los consortium van bouwers en ervaren hogesnelheidsexploiteurs dat maar opzetten..
Ja, zoiets. En de machinist die gister strandde op de brug tussen Dordrecht en Zwijndrecht strandde vandaag bij Geldermalsen rg de Betuweroute. En beide keren heeft hij de TRDL nog gebeld om te waarschuwen dat hij een zware trein mee had.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:13 schreef James1988 het volgende:
TRDL zit een krantje te lezen en laat ARI de rijwegen doen?
Als een TRDL niets doet wordt het standaardplan uitgevoerd. Als je in dat plan door de 40 km/h wissels moet vlak voor een helling dan is het gewoon een verkeerd plan. Dan is de boel op een TRDL afschuiven wel heel makkelijk. Ja, die mag er best op letten maar ik denk ook dat die er vanuit mag gaan dat het standaardplan voldoende goed is.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, zoiets. En de machinist die gister strandde op de brug tussen Dordrecht en Zwijndrecht strandde vandaag bij Geldermalsen rg de Betuweroute. En beide keren heeft hij de TRDL nog gebeld om te waarschuwen dat hij een zware trein mee had.
In Dordrecht kreeg hij gister een rijweg via een paar 40 km/h wissels, en bij Geldermalsen kreeg hij ook niet de gewenste rijweg. Daar was de TRDL druk met een LWB'er (maar wat dat mag betekenen?).
Mooie foto van een in mijn ogen prima trein (perfect voor de Sprinterdiensten die ermee worden uitgevoerd anyhoo).quote:
Is het een gekke gedachte waarom hiervoor een zesje uit de dienstregeling gehaald is? Had een viertje niet dezelfde proeven kunnen doen?quote:
Zes zesjes en vier viertjes worden er gebruikt waarvan alleen deze de drgl is uitgetrokken. En voor die twee bakken hoef je het niet te doen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:48 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Mooie foto van een in mijn ogen prima trein (perfect voor de Sprinterdiensten die ermee worden uitgevoerd anyhoo).
Maar: waarom nemen ze nu een zesje uit dienst voor de ERTMS-testritten i.p.v. een viertje? Een zesje kan in de spits her en der nog wel gebruikt worden, biedt toch net dat beetje extra capaciteit...
De viertjes en zesjes komen uit verschillende fabrieken toch? Wellicht heeft dat er mee van doen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Zes zesjes en vier viertjes worden er gebruikt waarvan alleen deze de drgl is uitgetrokken. En voor die twee bakken hoef je het niet te doen.
je moet alles testen en dat zal ook gaan gebeuren. Wel te laat als je het aan mij vraagt, want het had ook al jaren eerder gekund, maar daar had de NS geen trek in.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:13 schreef Peter het volgende:
[..]
De viertjes en zesjes komen uit verschillende fabrieken toch? Wellicht heeft dat er mee van doen.
dat was m'n mentor, klein wereldjequote:Op dinsdag 17 september 2013 22:47 schreef greavy het volgende:
Ik was er niet bij, dit was wat ik van de machinist begrepen heb.
<knip>
Geen idee.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:13 schreef Peter het volgende:
[..]
De viertjes en zesjes komen uit verschillende fabrieken toch? Wellicht heeft dat er mee van doen.
Verwachting 9:00. Wordt het niet eens tijd om "tijd om de personeelsroosters weer kloppend te krijgen" er bij op te tellen in de informatie? Iets als "We hopen dat rond de avondspits de naweeën van deze storing in het niet vallen bij recentere storingen".quote:Op woensdag 18 september 2013 07:38 schreef Ajaxfan het volgende:
Wisselstoring Zwolle <> Dronten. Gaan wij voor het record van een week geleden?
Nou, vooruit. Voor deze keer dan.quote:Op woensdag 18 september 2013 07:21 schreef wolfrolf het volgende:
Ik reis vandaag met de metro
Mag dat ook?
Vertel eens wat leuks over je reis :-)quote:Op woensdag 18 september 2013 07:21 schreef wolfrolf het volgende:
Ik reis vandaag met de metro
Mag dat ook?
Zie PTA / Treinentopic #629: Blauw en verder. Staat het uitgelegdquote:Op woensdag 18 september 2013 09:57 schreef bleiblei het volgende:
Weet hier iemand waarom ze vorige week ineens de treinen van Eindhoven naar Tilburg en weer terug midden in het seizoen ineens een paar min later laten vertrekken?
Op Eindhoven komt de trein om 30 aan en vertrekt pas om 35, terwijl de trein naar Amsterdam gewoon om 32 vertrekt.
En andersom dacht ik dat ze dat gedaan hadden vanwege de goederentrein die er altijd voor zit in de spits waardoor die altijd een paar min vertraging heeft, maar dat gebeurt nog steeds.
Is ook verder naar mijn weten geen communicatie ofzo over geweest.
Verwachting al 13:30 inmiddels. Gaat weer lekker.quote:Op woensdag 18 september 2013 07:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Verwachting 9:00. Wordt het niet eens tijd om "tijd om de personeelsroosters weer kloppend te krijgen" er bij op te tellen in de informatie? Iets als "We hopen dat rond de avondspits de naweeën van deze storing in het niet vallen bij recentere storingen".
ah! Lurk ik toch niet genoegquote:Op woensdag 18 september 2013 10:05 schreef Peter het volgende:
[..]
Zie PTA / Treinentopic #629: Blauw en verder. Staat het uitgelegd.
zal ik ook een reisverslag doen over mijn reis vandaag? 30 minuten in de trein gezeten.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Vertel eens wat leuks over je reis :-)
En gefixed.quote:Op woensdag 18 september 2013 07:38 schreef Ajaxfan het volgende:
Wisselstoring Zwolle <> Dronten. Gaan wij voor het record van een week geleden?
Dat is eerder dan gepland, nicequote:Op woensdag 18 september 2013 06:56 schreef b2py het volgende:
Vanaf vier november gaat de pimpel weer door vanaf Hannover naar Spandau en Berlijn.
Er stond in dit geval een stop te "Sgra" of "Sgrbr" op het dienstkaartje.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:05 schreef mc3347 het volgende:
Ik vind het zeer opvallend dat het OM stelt dat op onze dienstkaartjes te zien is waar we rode seinen kunnen verwachten.
Dat staat namelijk nergens aangegeven. De dienstregelingstops: Ja, de doorrijpunten: Ja, maar ze kunnen NOOIT op een dienstkaartje zetten waar ik voor de rooie loop......
Edit: Volgens dit bericht
Daar moet je ook helemaal niet lopen. Gewoon lekker met de trein gaanquote:
Ik vind het een smerige heksenjacht. Ik zal na overleg met mijn mensen ook wel even uitleggen, waarom.quote:Op woensdag 18 september 2013 14:57 schreef Peterselieman het volgende:
Het OM wil de machiniste vervolgen die vorig jaar bij Amsterdam een rood sein miste en zo de dodelijke treinbotsing veroorzaakte
http://nos.nl/artikel/552642-machinist-treinongeluk-vervolgd.html
Nou nou nou Oplopers. Dat die dame misschien niet moeders mooiste is, okee. Dat kan. Maar vind je dit nodig?quote:Op woensdag 18 september 2013 17:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik vind het een smerige heksenjacht. Ik zal na overleg met mijn mensen ook wel even uitleggen, waarom.
zo stellig wil ik het niet noemen, maar bij spoorongevallen zijn altijd veel achterliggende omstandigheden die meespelen en een machinist zal nooit met opzet een rood sein gaan negeren.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik vind het een smerige heksenjacht. Ik zal na overleg met mijn mensen ook wel even uitleggen, waarom.
Wordt iedere veroorzaker op de weg van een dodelijk ongeval dan vervolgd? Geloof ik niets van.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:58 schreef dennistd het volgende:
Maar goed, is er een reden waarom een automobilist die per ongeluk een rood stoplicht negeerde waardoor hij op het kruispunt een auto ramt waarin een dode valt niet vervolgd zou moeten worden?
In principe mag het OM iemand vervolgen zodra er letsel of erger optreed na een ongeluk. In ieder geval in autoverkeer. Dan moet het ongeluk wel verwijtbaar zijn, maar zelfs dan gebeurt dat zelden daar vrijwel niemand voor zijn of haar plezier een ander kapot rijd.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:04 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wordt iedere veroorzaker op de weg van een dodelijk ongeval dan vervolgd? Geloof ik niets van.
Nee, als die mcn nu grove opzet had gepleegd, dan lag het anders.
Sneak preview van een stukje van onze conceptreactie:
Voor wat betreft dat telefoneren merkt Voor Beter OV op, dat de machiniste bezig was, de verkeersleiding door te geven dat van een andere trein een achterlicht kapot was. Zo’n veiligheidskwestie is een heel ander gespreksonderwerp dan in een telefoontje met het thuisfront over de vraag of er morgen spruitjes of bloemkool op het menu zullen staan. In dat laatste geval (een onnodig privé-telefoontje dus) was vervolging wél op zijn plaats geweest.
Zeer mee eens. En inderdaad: ProRail blijft lekker buiten schot. Dat is ook de strekking van ons persbericht, dat je hier vindt:quote:Op woensdag 18 september 2013 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het érg makkelijk om alles maar op het conto van de mcn af te schuiven. Natuurlijk ben je eindverantwoordelijk voor de trein, maar kom op man. Alsof die vrouw het niet lastig zat heeft. Onder haar bestuur is er iemand overleden en zijn er talloze gewonden gevallen. Van opzet is geen sprake. Ik vind dit maar laf..
Maar natuurlijk. Da's gezichtsverlies voor prorail. Wie boeit die ene mcn nou? Volgens mij wordt er letterlijk zo gedachtquote:Op woensdag 18 september 2013 18:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zeer mee eens. En inderdaad: ProRail blijft lekker buiten schot. Dat is ook de strekking van ons persbericht, dat je hier vindt:
http://www.voorbeterov.nl/120421.php
Eens. Maar de schuld aan één individu geven is zo gemakkelijk.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In principe mag het OM iemand vervolgen zodra er letsel of erger optreed na een ongeluk. In ieder geval in autoverkeer. Dan moet het ongeluk wel verwijtbaar zijn, maar zelfs dan gebeurt dat zelden daar vrijwel niemand voor zijn of haar plezier een ander kapot rijd.
Ik vind het érg makkelijk om alles maar op het conto van de mcn af te schuiven. Natuurlijk ben je eindverantwoordelijk voor de trein, maar kom op man. Alsof die vrouw het niet lastig zat heeft. Onder haar bestuur is er iemand overleden en zijn er talloze gewonden gevallen. Van opzet is geen sprake. Ik vind dit maar laf..
Spanje komt bovendrijven, dát is verwijtbaar nalatig. Als de NS/Prorail dit soort problemen niet meer wil hebben moeten ze maar opschieten met ETCS
Waarom is de top nalatig als de machinist een fout maakt waarop ze zelfs extra geattendeerd is?quote:Op woensdag 18 september 2013 19:12 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens:
http://www.om.nl/actueel/(...)aakstraf-machiniste/
Extra schofterig vind ik deze passage: " Daarmee hebben beide organisaties artikel 7 van de Beheersconcessie hoofdspoorweginfrastructuur overtreden. Deze overtreding kan niet strafrechtelijk worden vervolgd. In het bestuursrechtelijk domein is overigens reeds actie ondernomen: zowel ProRail als de NS is onder verscherpt toezicht gesteld van de ILT."
Dus de top wordt niet vervolgd, maar de uitvoerende wel? Onaanvaardbaar.
Het gevolg hiervan kan trouwens zijn, dat machinisten gaan weigeren om te rijden zodra er ook maar het geringste risico op de loer ligt, qua planning etc. En dan hebben ze nog gelijk ook. met dank aan het OM. Is de reiziger weer fijn de lul.
Door het planningtechnisch overtreden van de zorgplicht in de spoorwegwet.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom is de top nalatig als de machinist een fout maakt waarop ze zelfs extra geattendeerd is?
Mja. Als je verstandelijk zwaar gehandicapt bent, kun je altijd nog bij het OM gaan werken...quote:Op woensdag 18 september 2013 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Individuen hebben een kop die kan rollen. Instanties niet. Altijd zo geweest trouwens.
quote:Op woensdag 18 september 2013 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Individuen hebben een kop die kan rollen. Instanties niet. Altijd zo geweest trouwens.
Ik moet hier om lachen, maar eigenlijk is het gewoon diep en dieptriest.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mja. Als je verstandelijk zwaar gehandicapt bent, kun je altijd nog bij het OM gaan werken...
de telefoon opnemen is een keuze ook als het je werktelefoon is.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:12 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens:
http://www.om.nl/actueel/(...)aakstraf-machiniste/
Extra schofterig vind ik deze passage: " Daarmee hebben beide organisaties artikel 7 van de Beheersconcessie hoofdspoorweginfrastructuur overtreden. Deze overtreding kan niet strafrechtelijk worden vervolgd. In het bestuursrechtelijk domein is overigens reeds actie ondernomen: zowel ProRail als de NS is onder verscherpt toezicht gesteld van de ILT."
Dus de top wordt niet vervolgd, maar de uitvoerende wel? Onaanvaardbaar.
Het gevolg hiervan kan trouwens zijn, dat machinisten gaan weigeren om te rijden zodra er ook maar het geringste risico op de loer ligt, qua planning etc. En dan hebben ze nog gelijk ook. met dank aan het OM. Is de reiziger weer fijn de lul.
Maar zoals MVBOV in het persbericht ook benadrukt: het ene telefoontje is het andere niet.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:35 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de telefoon opnemen is een keuze ook als het je werktelefoon is.
dat kan voorkomen ja. Maar we hebben het in dit geval niet over iemand die een rijbewijs heeft gehaald bij een pakje boter, maar over iemand die een gedegen opleiding heeft genoten en nooit zomaar in de fout zal gaan.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:58 schreef dennistd het volgende:
Maar goed, is er een reden waarom een automobilist die per ongeluk een rood stoplicht negeerde waardoor hij op het kruispunt een auto ramt waarin een dode valt niet vervolgd zou moeten worden?
Plus: Verschil "Kiezen te bellen" :: "gebeld worden"quote:Op woensdag 18 september 2013 19:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar zoals MVBOV in het persbericht ook benadrukt: het ene telefoontje is het andere niet.
Dan had er helemaal niets kunnen rijden. De veiligste trein is geen trein, al kun je daar bij de V250 nog vraagtekens bij zetten, omdat ze zelfs stilstaand niet veilig waren.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Then again, als ik me even van hetzelfde opportunistische huichelachtige gedrag als het OM mag bedienenAls Prorail gewoon veel eerder en veel sneller al die wissels gesaneerd had, hadden die treinen nooit op hetzelfde spoor terecht kunnen komen! How'bout THAT!
Met minder wissels hoeft er ook minder onderhoud uitgevoerd te worden, minder buitendienststellingen dus een hogere beschikbaarheid. Hé, daar had je even niet aan gedachtquote:Op woensdag 18 september 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Then again, als ik me even van hetzelfde opportunistische huichelachtige gedrag als het OM mag bedienenAls Prorail gewoon veel eerder en veel sneller al die wissels gesaneerd had, hadden die treinen nooit op hetzelfde spoor terecht kunnen komen! How'bout THAT!
Je versterkt alleen maar mijn punt. Prorail is de grote faler hier. En niet poppetje X of poppetje Y op de bok van een stuk ijzer dat veroordeeld is tot een catastrofaal falende infra-compleximadness.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Met minder wissels hoeft er ook minder onderhoud uitgevoerd te worden, minder buitendienststellingen dus een hogere beschikbaarheid. Hé, daar had je even niet aan gedacht
Er heeft geen infra gefaald. De machinist heeft gefaald doordat zij niet gestopt is voor rood.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je versterkt alleen maar mijn punt. Prorail is de grote faler hier. En niet poppetje X of poppetje Y op de bok van een stuk ijzer dat veroordeeld is tot een catastrofaal falende infra-compleximadness.
Zo kan ik het ook bolle. Die reiziger heeft gefaald. Als die gewoon door was blijven ademen was er niks aan de hand geweest.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Er heeft geen infra gefaald. De machinist heeft gefaald doordat zij niet gestopt is voor rood.
Wat is de kerncompetentie van het beroep machinist? Bij groen doorrijden, bij geel afremmen en bij rood stoppen. De rest zijn randvoorwaarden.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo kan ik het ook bolle. Die reiziger heeft gefaald. Als die gewoon door was blijven ademen was er niks aan de hand geweest.
NADENKEN
er had ATB-Vv kunnen of eigenlijk moeten liggen, aangezien het beschikbaar was en voor deze werkzaamheden haar dienst had kunnen bewijzenquote:Op woensdag 18 september 2013 20:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Er heeft geen infra gefaald. De machinist heeft gefaald doordat zij niet gestopt is voor rood.
Maar die lag er niet. Er kan dus niet gezegd worden dat de infra gefaald heeft. Verder is zo'n sein in de normale dienstregeling geen extreem risicovol sein dus logischerwijs niet meegenomen in het vv programma.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er had ATB-Vv kunnen of eigenlijk moeten liggen, aangezien het beschikbaar was en voor deze werkzaamheden haar dienst had kunnen bewijzen
Wat is de kerncompetentie van de mens? Ademhalen toch of niet?quote:Op woensdag 18 september 2013 20:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat is de kerncompetentie van het beroep machinist? Bij groen doorrijden, bij geel afremmen en bij rood stoppen. De rest zijn randvoorwaarden.
Ja, en als je de kerncompetentie niet beheerst zal je dus niet meer meedoen.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is de kerncompetentie van de mens? Ademhalen toch of niet?
Nee dat argument snijdt geen hout, en dat van jou dus ook niet
"Kerncompetentie"quote:Op woensdag 18 september 2013 20:24 schreef b2py het volgende:
NS.nl heeft een zoekfunctie!!!
http://www.ns.nl/
quote:Op woensdag 18 september 2013 20:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
"Kerncompetentie"
Er zijn geen resultaten gevonden.
Gelukkig zijn we van die k*t-Eva af die je standaard kreeg.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:24 schreef b2py het volgende:
NS.nl heeft een zoekfunctie!!!
http://www.ns.nl/
Dat zeg ik ook niet. De bestaande infra heeft zijn werk gedaan. Prorail heeft gefaald in het bijtijds "afschalen" van de infra, waardoor dit ongeval mogelijk geworden is.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar die lag er niet. Er kan dus niet gezegd worden dat de infra gefaald heeft.
Bestaat zoiets ja? Een groep "extreem risicovolle seinen"? Tof. Als je al weet dat het SEIN risicovol nee wacht EXTREEM risicovol is. Om dan een machinist maar de schuld te geven. Of, als het blijkbaar geen extreem risicovol sein is, om het maar niet van VV te voorzien.quote:Verder is zo'n sein in de normale dienstregeling geen extreem risicovol sein dus logischerwijs niet meegenomen in het vv programma.
het had vanwege de werkzaamheden wel gekund, omdat er een nieuw tijdelijk gevaarpunt gecreëerd werd. Het zegt idd niet dat de infra gefaald heeft, maar ik wijs alleen op de mogelijkheid dat het veiliger had gekundquote:Op woensdag 18 september 2013 20:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar die lag er niet. Er kan dus niet gezegd worden dat de infra gefaald heeft. Verder is zo'n sein in de normale dienstregeling geen extreem risicovol sein dus logischerwijs niet meegenomen in het vv programma.
Precies. Die reiziger moet gestraft worden. Ik stel voor dat we het lijk opgraven, verkrachten, in honderd stukken snijden, erop spugen, er op gaan springen alsof het een beeldje op de rommelmarkt is, en het dan in de brand steken en de as naar de maan schieten. Dat zal d'r leren verdomme kutwijf. Beetje stoppen met ademhalen WAT DENK JE WELquote:Op woensdag 18 september 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, en als je de kerncompetentie niet beheerst zal je dus niet meer meedoen.
Gastquote:Op woensdag 18 september 2013 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Die reiziger moet gestraft worden. Ik stel voor dat we het lijk opgraven, verkrachten, in honderd stukken snijden, erop spugen, er op gaan springen alsof het een beeldje op de rommelmarkt is, en het dan in de brand steken en de as naar de maan schieten. Dat zal d'r leren verdomme kutwijf. Beetje stoppen met ademhalen WAT DENK JE WEL
dit zijn juist vragen die je EVA had kunnen stellenquote:Op woensdag 18 september 2013 20:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we van die k*t-Eva af die je standaard kreeg.
Wanneer gaan we weer bier wegtikken?quote:Op woensdag 18 september 2013 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, klinkt dat niet erg realistisch? Toch is het niet veel minder realistisch dan wat er nu gebeurt. Okee, wel een beetje.
je draaft een beetje door, vriendquote:Op woensdag 18 september 2013 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Die reiziger moet gestraft worden. Ik stel voor dat we het lijk opgraven, verkrachten, in honderd stukken snijden, erop spugen, er op gaan springen alsof het een beeldje op de rommelmarkt is, en het dan in de brand steken en de as naar de maan schieten. Dat zal d'r leren verdomme kutwijf. Beetje stoppen met ademhalen WAT DENK JE WEL
EVA is er nog hoor! Maar ook die is vernieuwd, werkt een stuk sneller bij mij althans.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we van die k*t-Eva af die je standaard kreeg.
Je meent hetquote:Op woensdag 18 september 2013 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je draaft een beetje door, vriend
Hey, als Danny zijn infra niet afschaalt...quote:Op woensdag 18 september 2013 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je draaft een beetje door, vriend
Moeten we zeker naar dat Heerhugovaniemi van jequote:Op woensdag 18 september 2013 20:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Wanneer gaan we weer bier wegtikken?
Nee hoor, we wilden nog een FLIRT tour gaan doen, met uiteraard pimpelend terug!quote:Op woensdag 18 september 2013 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moeten we zeker naar dat Heerhugovaniemi van je
Je googlet nog steeds, zoekfunctie is geïmplementeerd aan de hand van Google Softwarequote:Op woensdag 18 september 2013 20:36 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
EVA is er nog hoor! Maar ook die is vernieuwd, werkt een stuk sneller bij mij althans.
https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent/
Maar wel top dat er een standaard zoekfunctie is, hoef ik niet meer te googelen.
Hoe stel je je dat voor precies?quote:Op woensdag 18 september 2013 20:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee hoor, we wilden nog een FLIRT tour gaan doen, met uiteraard pimpelend terug!
er is juist weer wat bijgekomen in de vorm van een nieuwe SSDquote:Op woensdag 18 september 2013 20:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hey, als Danny zijn infra niet afschaalt...
Klaasje is fan van FLIRT's, maar heeft er nog nooit ingezeten. Dus stelde onze krullenman voor om een FLIRT tour te gaan maken op een zaterdag. Venlo grens over denk ik of wellicht wat dichterbij. Altijd wat te regelen en dan wat FLIRT's rijden.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe stel je je dat voor precies?
Zie je die sterretjes naast mijn naam? Ik betaal genoeg infraheffingquote:Op woensdag 18 september 2013 20:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hey, als Danny zijn infra niet afschaalt...
Met kleine letters geldt dat ook voor mijquote:Op woensdag 18 september 2013 20:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Klaasje is fan van FLIRT's, maar heeft er nog nooit ingezeten.
quote:Op woensdag 18 september 2013 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met kleine letters geldt dat ook voor mij
quote:Op woensdag 18 september 2013 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
En KISS heb ik ook alleen maar uit de verte gezien
Zegge, mag ik ook mee?quote:Op woensdag 18 september 2013 20:42 schreef b2py het volgende:
[..]
[..]![]()
We gaan wel even zien. Doel was begin oktober, mijn dagkaart is geldig t/m de 17e. We'll see.
Ja, het goederenvervoer in het land heeft 3 dagen stil gelegen. Voor één foto. Want als iemand van het spoor het wil, dan kan ineens allesquote:
Overigens heeft ILT niet voor niets geconcludeerd dat ProRail is tekortgeschoten in zijn zorgplicht. Dus.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het had vanwege de werkzaamheden wel gekund, omdat er een nieuw tijdelijk gevaarpunt gecreëerd werd. Het zegt idd niet dat de infra gefaald heeft, maar ik wijs alleen op de mogelijkheid dat het veiliger had gekund
Ja. En dus? Aai over de bol, 10 minuten schoffeldienst en doorbroddelen maar. En vervolgens ZO'N bek dat er een Persoon Schuldig is en Vervolgd moet worden. Sterk hoorquote:Op woensdag 18 september 2013 21:41 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Overigens heeft ILT niet voor niets geconcludeerd dat ProRail is tekortgeschoten in zijn zorgplicht. Dus.
Vanuit de trein ziet het er een stuk kleiner uitquote:Op woensdag 18 september 2013 21:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zo, dat is best groot daar.
uhu. Kijfhoek heeft 43 verdeelsporen waarop geheuveld kan worden (alle 43 verdeelsporen met railremmen enz. uitgerust) en dan nog 10 vertreksporen (tijdelijke opstelsporen voor treinen die wachten op vertrek) op de Kijfhoek Zuid. Op de Kijfhoek Noord heb je vervolgens ook nog 14 aankomstsporen (ook opstelsporen, maar ze hebben daar een andere naam aan gegeven).quote:Op woensdag 18 september 2013 21:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Vanuit de trein ziet het er een stuk kleiner uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |