dennistd | woensdag 14 augustus 2013 @ 21:26 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
greavy | woensdag 14 augustus 2013 @ 21:27 |
Die TT ![]() | |
James1988 | woensdag 14 augustus 2013 @ 21:30 |
![]() ![]() Tevens: haat aan treinen die niet wachten op aansluitende treinen als ze zelf die vertraging hebben veroorzaakt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 14 augustus 2013 @ 21:43 |
Van dezelfde vervoerder? | |
James1988 | woensdag 14 augustus 2013 @ 21:45 |
Nog even over die capaciteit, dit komt uit de Netverklaring van ProRail:Als NS capaciteit aanvraagt die vervolgens niet gebruikt wordt, kan ProRail deze capaciteit terugnemen en herverdelen aan bijvoorbeeld Arriva. NS-sprinter veroorzaakt vertraging voor achteropkomende NS-intercity. Eenmaal in Den Haag HS rijdt de sprinter vrolijk weg terwijl de IC richting Amsterdam z'n deuren opent. Officiële overstap naar de vaantjes ![]() | |
Litpho | woensdag 14 augustus 2013 @ 21:45 |
Haat aan treinen met vertraging die nog steeds energiezuinig rijden belangrijker vinden dan aansluitingen. | |
James1988 | woensdag 14 augustus 2013 @ 21:47 |
Dat ook. Vanochtend ook wat leuks: Fyra vertrekt (op tijd) uit Breda, komt voor de fly-over richting HSL tot stilstand. "We moeten even wachten op een rood sein, want er moet nog een HST voorbij komen". 3 minuten stilgestaan... het enige dat voorbijkwam waren auto's op de A16. Geen enkele andere trein. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 14 augustus 2013 @ 21:48 |
IJzer schuiven IS nou eenmaal belangrijker dan mensen vervoeren. Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen? | |
Litpho | woensdag 14 augustus 2013 @ 21:50 |
Nou nou, dat is niet fair. Ze willen gewoon dat je langer waar van je geld hebt. | |
James1988 | woensdag 14 augustus 2013 @ 21:53 |
Het treurige is dat je gelijk hebt. Vergeet ook de pretparkpersoneelsroosters niet, waarbij er in iedere dag zoveel mogelijk afwisseling zit. Het 'rondje rond de kerk' hoeft voor mij niet, maar de huidige manier van plannen van materieel en personeel zorgt al snel voor grote problemen. | |
obolos | woensdag 14 augustus 2013 @ 21:54 |
Dat is het nadeel van die hogesnelheidstreinen. Je hebt vast even met je ogen geknipperd en toen was ie al voorbij. ![]() | |
James1988 | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:01 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:04 |
precies. De roosters minder ingewikkeld maken hoeft niets af te doen aan de verscheidenheid in de diensten die een machinist of conducteur in een week heeft. | |
Litpho | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:09 |
Leg dat de spoorbonden uit die al jaren "onderhandelen is toegeven is verliezen" als motto hebben. | |
James1988 | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:14 |
Een videootje van Alstom: hoe werkt een tractiemotor? | |
Peterselieman | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:14 |
De achterban van de bonden snapt het punt dat ik hier maak wel, zeker op winterse dagen waar een simpel rooster heel veel sores kan schelen Op die dagen is een rondje om de kerk verantwoord, terwijl op normale dagen er wel iets meer variatie mogelijk is. Het hoeft echter niet zo ingewikkeld te zijn als de roosters nu zijn. | |
Dr_Flash | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:26 |
Overigens snap ik niet hoe een baangarantie tot 2017 te rijmen is met het zo vurig gewenste "afwisselende werk", maar oke. Het is maar net wat ze uitkomt natuurlijk. | |
Litpho | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:45 |
Iedere maand stempelen bij hetzelfde UWV-kantoor zou mij ook gaan vervelen. | |
b2py | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:50 |
Woensdagavond raadplaatje: wat en waar?![]() | |
James1988 | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:51 |
ICE-TD op de boot van/naar Denemarken ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:52 |
Ja, en de NS maar blijven roepen dat de komst van meerdere vervoerders op het spoor ten koste gaat van het halen van overstappen... ![]() | |
b2py | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:53 |
Jeej ![]() | |
Peterselieman | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:53 |
precies. Die was wel erg makkelijk ![]() | |
b2py | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:01 |
Ik zal de volgende keer er eentje opzetten met een stelnummer en dan wil ik graag de volledige onderhoudshistorie. Als je dat wat moeilijker vindt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:02 |
Of gewoon een willekeurige spoorstaaf en dan welk baanvak en kilometer etc ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:02 |
alleen boeit zoiets geen reet | |
b2py | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:12 |
Dat bedoelde ik ook een beetje maar ik denk niet dat PSM dat kent ![]() | |
Peterselieman | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:14 |
nee, lees op die site slechts selectief mee ![]() | |
James1988 | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:36 |
Daar zit dus echt geen uitdaging in hè, dankzij het internet ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 14-08-2013 23:46:35 ] | |
GlenSpey | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:50 |
Uit het handboek: 1. Veiligheid 2. Punctualiteit 3. EnergieZuinigRijden | |
Peter | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:56 |
4. vasthouden aan rondje rond de kerk 5. besparend rijden: bij warmte of koude de treindienst halveren om schade tegen te gaan 6. Bonussen 7. Geld slaan uit onduidelijkheid met de OV-chipkaart 8. De zelfladende vracht ? | |
Pino112 | donderdag 15 augustus 2013 @ 00:49 |
http://nos.nl/l/540328 NS liet Fyra-bestelling doorgaan Toegevoegd: donderdag 15 aug 2013, 00:40 Een week voordat de internationale Fyra-treinen van het spoor werden gehaald, bevestigde NS nog aan fabrikant Ansaldo Breda dat alle bestelde treinen afgenomen zouden worden. Dat staat in een brief van NS aan de Italiaanse fabrikant die in bezit is van de NOS. De brief is een reactie op een schrijven van Ansaldo Breda waarin het bedrijf zegt dat niks afname van de treinen meer in de weg staat. Het Italiaanse bedrijf schrijft dat "systeemfouten" nog besproken kunnen worden in een ontmoeting later die maand, maar de Italianen willen niet garanderen dat de problemen ook verholpen worden. NS bevestigt in een brief van 11 januari dat deze zaken niet in de weg staan van definitieve afname van alle 19 bestelde Fyra-treinen voor Nederland en België. En dat de problemen in de loop van "het project" worden opgelost. De V250-treinstellen werden uiteindelijk op 17 januari van het spoor gehaald nadat er in België een onderdeel van een trein was afgevallen na hevige sneeuwval. Daarvoor waren er weken dat meer dan de helft van de treinreizen met de Fyra vertraging had of uitviel. De 19 bestelde treinen hadden in 2007 geleverd moeten worden, maar de bouw liep uiteindelijk ruim vijf jaar vertraging op. Over de Fyra-zaak voeren NS en Ansaldo Breda op dit moment een juridische procedure. | |
_serial_ | donderdag 15 augustus 2013 @ 00:53 |
Nog niet vaak gezien op Station Dordrecht - Speno slijptrein stilstaand op spoor 2A - SLT stilstaand op spoort 3A - SLT halterend op spoor 4B En dan vooral als laatste : een flinke badslipperexpress met flinke snelheid door de overloopwissel van spoor 4A naar 3B Iets zegt me dat dit een beetje vreemd is ? | |
Peterselieman | donderdag 15 augustus 2013 @ 01:27 |
is niet veel nieuws onder de zon. Betreft een brief geschreven op een moment dat de problemen beheersbaar leken te zijn, wat uiteindelijk niet het geval was. | |
GlenSpey | donderdag 15 augustus 2013 @ 01:34 |
Ok ![]() | |
b2py | donderdag 15 augustus 2013 @ 04:03 |
Alles is nog heel daar met die speno? | |
ziggyziggyziggy | donderdag 15 augustus 2013 @ 06:16 |
In de randen van de nacht gaan er wel meer dingen anders dan overdag. Niets vreemds aan. | |
Litpho | donderdag 15 augustus 2013 @ 06:49 |
Ik geloof best dat het niet zo hoort. Maar af en toe heb je een machinist die het klaarspeelt om een kilometer voor het station al stil te staan om vervolgens tergend traag het station binnen te rijden. Als je dan nog hoopt op die ene aansluiting, is dat frustratie genoeg. | |
KnightSolaire | donderdag 15 augustus 2013 @ 07:26 |
Stilstaan is nooit goed voor het energieverbruik, dus deze situatie ligt vermoedelijk eerder aan een rood sein. | |
Peter | donderdag 15 augustus 2013 @ 08:22 |
ik weet dat het rijdend personeel zijn best doet, dit is meer een beeld dankzij het management.. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 15 augustus 2013 @ 08:31 |
Als een trein te vroeg is, mag die meestal gewoon binnenkomen, mits er ruimte voor is. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 15 augustus 2013 @ 08:34 |
De vervoerder neemt niet een aansluiting over, dat doet de treindienstleider. En ik weet niet hoe collega's het doen, maar ik neem dagelijks vele aansluitingen over. | |
EddyAlbena | donderdag 15 augustus 2013 @ 08:59 |
Hoezo staat de ICE richting Amsterdam vandaag maar een keer op de ns reisplanner (alleen in de ochtend). Ik reis altijd vanaf Arnhem, maar die geeft geen ICE aan. | |
James1988 | donderdag 15 augustus 2013 @ 09:00 |
Geplande werkzaamheden in Duitsland, veel ICE's rijden om via Eindhoven - Venlo. | |
EddyAlbena | donderdag 15 augustus 2013 @ 09:08 |
Ok, las al wel iets over omleidingen, maar die zijn dus niet heel erg gestructureerd. Maandag nog wel gewoon kunnen reizen. Er stond dat ze de hele maand niet via Arnhem zouden reizen. Dank in ieder geval. | |
Dven | donderdag 15 augustus 2013 @ 09:17 |
Terugreis is honderdmaal beter dan de heenweg. Gaat voor m'n gevoel ook een stuk vlotter, al had ik gister in een overvolle trein wel even een dipje. Scheelt in ieder geval enorm dat ik nu twee nachten heb kunnen liggen in plaats van op bankjes of zelfs de grond te moeten zitten wegens gemiste treinen en derhalve geen reservering meer. Over iets meer dan een half uur de railjet naar Budapest dus dat zal ook wel vlotjes verlopen ![]() Ook een Nederlander ontmoet die onderweg is naar het filmfestival in Kosovo om daar een docu te maken. Erg tof! ![]() | |
Aardappelscheermes | donderdag 15 augustus 2013 @ 09:17 |
Knap, er staan daar namelijk geen seintjes.... ![]() | |
James1988 | donderdag 15 augustus 2013 @ 09:19 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 15 augustus 2013 @ 10:06 |
Ja, ik snap ook niet waarom dit nu ineens de voorpagina van NU.nl moet halen. Manfelotto heeft hier ook al meerdere malen op gewezen. | |
Peterselieman | donderdag 15 augustus 2013 @ 10:11 |
het enige echt nieuwe is volgens mij dat AnsaldoTilburg toen al riep dat er voor een aantal structurele problemen mogelijk helemaal geen oplossing te vinden was. | |
Dr_Flash | donderdag 15 augustus 2013 @ 10:15 |
Dat zou dan weer wel bijzonder zijn en koren op de molen van NSH. Wat dan natuurlijk weer wel slecht is, is dat NSH daar blijkbaar tot op heden geen enkele conclusie aan meende te hoeven verbinden ![]() Wat een kansloos, besluiteloos, ambitieloos en hopeloos gefaal ook daar ![]() | |
Peterselieman | donderdag 15 augustus 2013 @ 10:18 |
packaging is everything my friend | |
Peterselieman | donderdag 15 augustus 2013 @ 10:37 |
![]() | |
Litpho | donderdag 15 augustus 2013 @ 11:07 |
Briljant! | |
James1988 | donderdag 15 augustus 2013 @ 16:21 |
Leesvoer! NS wist vooraf van Fyra-problemen Reactie AnsaldoBreda Reactie NS | |
_serial_ | donderdag 15 augustus 2013 @ 16:33 |
Het is weer eens zover : (valse) brandmelding door (vermoedelijk) werkzaamheden bij/in tunnel Rijswijk, treindienst verstoord tot 18:00, omreisadvies via Gouda | |
#ANONIEM | donderdag 15 augustus 2013 @ 16:36 |
Heb laatst eens met een buitenlandse ingenieur (die niet eens van het bestaan van Fyra af wist) wat gekletst over de V250 en zijn eerste reactie nadat ik alle problemen noemde, was of NS dan helemaal geen technici bij AnsaldoBreda tijdens het bouwproces heeft gehad (zoals blijkbaar gebruikelijk is bij hogesnelheidstreinen). Dat is volgens mij ook precies wat AB nou al een paar keer heeft bekritiseerd: dat ze alleen maar contact hebben met NSFSC (die alleen verstand hebben van financiën). Ik ben benieuwd of NS daarmee nog problemen gaat krijgen in de juridische procedures... [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2013 16:38:21 ] | |
lyolyrc | donderdag 15 augustus 2013 @ 16:43 |
Volgens mij is dat in het algemeen een groot probleem geworden in Nederland. Overal zitten cententellers en managers om de boel "in goede banen te leiden", die waarschijnlijk ingenieurs maar lastig, kritisch en duur vinden. Goedkoop wordt dan duurkoop. | |
Peterselieman | donderdag 15 augustus 2013 @ 16:49 |
cententellers zijn niet het grootste probleem. Die kunnen wel op één lijn komen met ingenieurs. Marketeers die iets unieks willen en gebakken lucht verkopen zorgen in dit verhaal voor meer problemen. Er wordt iets voorgeschoteld wat niet waargemaakt kan worden. | |
Peterselieman | donderdag 15 augustus 2013 @ 17:23 |
oei, de machinisten konden vandaag in Almere Oostvaarders geen koffie krijgen: de automaat was gejat http://www.dichtbij.nl//a(...)re-oostvaarders.aspx | |
Dr_Flash | donderdag 15 augustus 2013 @ 17:58 |
Als jij ergens iets hebt zien staan wat nog niet bekend was, dan hoor ik het graag ![]() | |
James1988 | donderdag 15 augustus 2013 @ 18:38 |
Ik vond die anekdote over dode vliegen in de TL-bak wel grappig. | |
Litpho | donderdag 15 augustus 2013 @ 18:47 |
En dat is verder al zo'n jofel station ![]() Rijdend personeel, mijn oprechte sterkte. Van koffie blijft men af. | |
KnightSolaire | donderdag 15 augustus 2013 @ 19:26 |
Valt me wel op dat in de berichtgeving via de NOS nu consistent wordt gesproken over de "internationale Fyra-treinen" en over de "Fyra V250". Heeft ze een half jaartje gekost maar dan heb je ook wat ![]() | |
Peterselieman | donderdag 15 augustus 2013 @ 19:41 |
dat terwijl er een inspecteur meereed er een prio 1-storing genegeerd werd. Is wel ernstig | |
Dr_Flash | donderdag 15 augustus 2013 @ 20:16 |
Ja, dat is zo. Kan gewoon bij de lange lange lijst van allemaal dingen die elk op zich al voldoende zouden moeten zijn voor verregaande maatregelen. | |
b2py | donderdag 15 augustus 2013 @ 20:25 |
Wat voor VAL iets rijdt er op JFK Internaional? Kon het zo gauw niet ontdekken op de borden.. | |
JDude | donderdag 15 augustus 2013 @ 20:28 |
VAL iets? | |
Dr_Flash | donderdag 15 augustus 2013 @ 20:29 |
Maak een foto en vraag het iemand ![]() | |
larsico | donderdag 15 augustus 2013 @ 20:30 |
Bedoel je AirTrain? | |
JDude | donderdag 15 augustus 2013 @ 20:32 |
De laatste (en enige) keer dat ik er was moest je nog met een shuttlebusje naar een gammel metrostation trouwens. Zo'n belangrijk vliegveld onwaardig. Maar goed, dat was 16 jaar geleden. | |
JDude | donderdag 15 augustus 2013 @ 20:38 |
Inmiddels rijdt er dus een airport treintje. Je kunt het opstelterrein zien in Street View, tussen Pan Am Boulevard en de Nassau Expressway. | |
Kentekenplaat | donderdag 15 augustus 2013 @ 20:57 |
![]() | |
Ajaxfan | donderdag 15 augustus 2013 @ 21:07 |
Het klonk ook zo lekker. Machinist: Ah ik zie een foutmelding die ik niet ken >>> weg klikken! Je vraagt dan toch via de radio dinges wat die melding betekend? | |
Dr_Flash | donderdag 15 augustus 2013 @ 21:10 |
Tenzij dat ding WIndows 95 draait, wat maar zo zou kunnen natuurlijk ![]() | |
JDude | donderdag 15 augustus 2013 @ 21:13 |
Met de taalinstellingen op Italiano uiteraard. | |
Peterselieman | donderdag 15 augustus 2013 @ 21:52 |
de VIRMpjes draaien op 98 ![]() | |
Bitlord | donderdag 15 augustus 2013 @ 22:32 |
Heb daar nog eens een hele cabride van gemaakt. Pas aan het eind werd ik erop gewezen datnik niet mocht filmen. Metrocard is daar niet geldig, volgens mij moet je een apart kaartje kopen voor $5. Het is geen VAL qua voertuigen, maar de technologie lijkt er heel er op. | |
Bitlord | donderdag 15 augustus 2013 @ 22:33 |
Heb daar nog eens een hele cabride van gemaakt. Pas aan het eind werd ik erop gewezen dat ik niet mocht filmen. Metrocard is daar niet geldig, volgens mij moet je een apart kaartje kopen voor $5. Het is geen VAL qua voertuigen, maar de technologie lijkt er heel er op. | |
dennistd | donderdag 15 augustus 2013 @ 22:34 |
Je valt in herhaling, je lijkt tuffie wel ![]() | |
b2py | donderdag 15 augustus 2013 @ 22:36 |
Thanks mannen, die zocht ik inderdaad. Ik ben maar met een yellow cab gegaan ![]() | |
Peterselieman | donderdag 15 augustus 2013 @ 23:11 |
Zometeen een stukje over de V250 in Knevel & Van den Brink | |
Dr_Flash | donderdag 15 augustus 2013 @ 23:12 |
ik ging toch al kijken, maar zie het nu net idd ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 15 augustus 2013 @ 23:35 |
Gewoon lekker aan Afrika verkopen die troep. Daar hebben ze geen veiligheidsregelstjesgezeik, daar sneeuwt het nooit, iedereen blij ![]() | |
Peterselieman | donderdag 15 augustus 2013 @ 23:50 |
in de woestijn moet je 's nachts nog wel oppassen voor de vrieskou ![]() | |
bork | vrijdag 16 augustus 2013 @ 01:56 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Bitlord | vrijdag 16 augustus 2013 @ 02:34 |
Ik deel de wifi in de bus Atlanta-Orlando met 80 anderen, verbinding is derhalve wat matigjes. | |
greavy | vrijdag 16 augustus 2013 @ 06:22 |
Vanwege het defecte wissel bij Apeldoorn VAM heeft de VSM deze week en vorige week al een aantal dagen niet gereden tussen Apeldoorn en Beekbergen. VSM heeft een bus ingezet om de instappers op te halen in Apeldoorn en naar Beekbergen te brengen. Dit weekend staat reparatie gepland, er is een buitendienststelling aanwezig. Vanaf maandag is alle hinder weer voorbij, dan rijdt VSM weer normaal en Locon kan weer met de huisvuiltreinen rijden. | |
#ANONIEM | vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:51 |
Het is sowieso een nogal verouderd vliegveld, de keren dat ik er ben geweest heb ik er echt van staan kijken wat voor een oude troep het is. Bij het starten/landen lijkt het alsof de baan vol kuilen/hobbels ligt en in de terminals zelf is alles nog in jaren 60/70 stijl... [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2013 10:54:07 ] | |
Peterselieman | vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:51 |
klinkt niet goed: Enorme treinbrand in Roosendaal | |
zoem | vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:51 |
Enorme treinbrand in Roosendaal [edit] Spuit11 ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:52 |
Vals alarm: http://www.bndestem.nl/re(...)vals-alarm-1.3960095 | |
Peterselieman | vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:53 |
gelukkig maar | |
JDude | vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:53 |
Goh, is de Frontpage nou ook al overgenomen door de Telegraaf? | |
#ANONIEM | vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:57 |
Dit spul rijdt er: http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Advanced_Rapid_Transit . Rijdt wel op meer plaatsen rond volgens die pagina. | |
Peterselieman | vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:58 |
ik geloof het niet | |
JDude | vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:00 |
Lijkt aardig te kloppen met wat hier staat ja. | |
JDude | vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:01 |
Nu de rest van de dag maar even niet te veel googlen, voor ik allerlei overheidsdiensten aan de deur heb staan. | |
Peterselieman | vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:03 |
nog even een rugzak, snelkookpan en spijkers zoeken en je bent erbij ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:06 |
Media ![]() ![]() ![]() Stelletje ontzettende mongolen. | |
Ireyon | vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:04 |
Oke dus er is niks aan de hand. Waarom moet het dan nog een fucking uur duren voordat het probleem, niks dus, is opgelost? | |
Litpho | vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:47 |
Het systeem is verstoord. Waarom heeft de reiziger daar niet gewoon begrip voor? | |
Dr_Flash | vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:13 |
Betalingsbereidheid van de reiziger ontbreekt. Waarom heeft de vervoerder daar niet gewoon begrip voor? | |
_serial_ | vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:23 |
Dat was gisteren ook in de tunnel van Rijswijk...Loze brandmelding door werkzaamheden, oorzaak bekend, toch heeft treinverkeer ruim 2 uur platgelegen. | |
JDude | vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:35 |
Aantal meldingen van bermbrandjes tussen Breda en Rijen. Heeft er een vonkend treintje gereden? | |
JDude | vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:36 |
Oh, inmiddels ook al geen treinverkeer meer tot 15:30. | |
Ireyon | vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:38 |
Ik moest gewoon van Rsd naar Ehv, even een essay inleveren. Is dat nou echt teveel gevraagd ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:55 |
ja | |
Dr_Flash | vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:20 |
Scannen, mailen, eins zwei Polizei ![]() | |
greavy | vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:04 |
![]() Arriva 241 'Ger Vaders' Vandaag opweg naar mijn vader in Friesland even langs Bears gereden om een Arriva D-GTW'tje te platen. Vlak na aankomst kwam de 241, als naam Ger Vaders, voorbij stormen als stoptrein naar Leeuwarden, vlak nadat hij gekruist heeft met de tegentrein richting Sneek te Mantgum. | |
Peterselieman | vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:07 |
mooi plekje ![]() | |
dennistd | vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:27 |
Vanavond stond in Enschede nog een voormalige motorpost (Eurailscout Jules of Jim):![]() | |
Peterselieman | vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:08 |
denk dat je de eerste echte trein in het vernieuwde Enschede te pakken hebt, Dennis
| |
mschol | vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:52 |
voor de kenners hier: TRV / Tilburg <-> Den haag, tot hoe laat? lang verhaal kort: Kan ik van de NS dienstregeling uitgaan dat er morgennacht om 1:02 een trein vanuit tilburg richting Den haag vertrekt? | |
dennistd | vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:56 |
Lijkt mij wel gewoon, het is een trein uit het nachtnet Brabant, die vanaf Rotterdam verder gaat het normale nachtnet in via Den Haag HS, Schiphol, Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal. Wat overigens wel vreemd is: Plan je hem gewoon Tilburg->Den Haag HS dan zie je dat het twee verschillende treinnummers zijn, maar die ene trein wordt in Rotterdam dus die andere. Alleen kom je aan op 8 en vertrek je weer van 6 ![]() Mogelijk moet je dus in Rotterdam alsnog overstappen, maar dat wordt ongetwijfeld wel omgeroepen. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:57 |
Dat is gewoon de uurlijkse nachttrein. Als de reisplanner je die optie geeft dan zijn er dus geen geplande werkzaamheden. | |
mschol | vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:59 |
Bedankt, ik was aan het twijfelen door eerdere verhalen.. Ik zal zowiezo morgen in de loop van de dag even de reisplanner checken, om 100% zeker te weten dat ik normaal weg kan komen (en niet een uur oid moet wachten op een trein, iets waar ik op dat tijdstip geen trek in heb ![]() overstappen op rotterdam vind ik niet een ramp, als ik maar in DH kan komen ![]() | |
dennistd | vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:02 |
Hier nog even het reisadvies:![]() | |
Peterselieman | vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:09 |
Vandaag weer eens een gestrande trein tussen Grijpskerk en Buitenpost. Een politievrouw die hielp is best cute, zo aan de foto te zien ![]() http://www.112groningen.n(...)n-defecte-trein.html | |
b2py | zaterdag 17 augustus 2013 @ 03:44 |
Hij wel weer daar.. ![]() | |
greavy | zaterdag 17 augustus 2013 @ 07:08 |
Het zou een rechtstreekse trein moeten zijn, die onderweg van treinnummer verandert. En dat doet ie 2 of 3 keer. Trein gaat uiteindelijk door naar Eindhoven via Amsterdam. En spoor 6 kan niet, want spoor 6 is buiten dienst, voor zover ik weet ![]() | |
Anno1982 | zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:19 |
Plaatje werkt hier helaas niet. Het was de Jules trouwens, er waren gisteren ATB meetritten. | |
dennistd | zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:43 |
Zo wel? https://www.dropbox.com/s(...)08-16%2018.41.10.jpg Foto is wel wat brak, maar snel genomen vanaf het busstation met mijn telefoon | |
Anno1982 | zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:17 |
Ja zo wel, bedankt! | |
James1988 | zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:58 |
Spoor 6 en 7 zijn allang weer in dienst, deze maand zijn sporen 10, 11 en 12 buiten dienst. | |
James1988 | zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:12 |
Op de Rails schreef op Facebook dit:
![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:41 |
goed vooruit gedacht ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:55 |
Die 72-stellen zijn van AnsaldoBreda, ze hadden een optie op die gevallen maar wegens (verrassenderwijs) technische problemen ![]() | |
greavy | zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:29 |
![]() Arriva 242 'Samuel van Houten' Vandaag nog even op pad geweest, opnieuw richting Jellum. Omdat het licht iets beter was, werd deze stek gekozen, enkele honderden meters eerder als gister. Enkele minuten na aankomst kwam stel 242 'Samuel van Houten' voorbij als Stoptrein naar Stavoren. ![]() Arriva 234 'Fedde Schurer' Na de vorige stek is doorgereden naar een stek een paar honderd meter verder, waar na een wandeling door een weiland gearriveerd werd. Hier passeert wederom keurig optijd het GTW'tje als Stoptrein naar Sneek, en is net een spoorhuis gepasseerd die het nummer 3 heeft en staat ter hoogte van kilometer 4.0. Waar dit spoorhuis ooit voor gediend heeft, is mij een raadsel, want er is absoluut niks over te vinden. Iemand die hier een idee van heeft? ![]() Sik 320 Na de vorige foto van Sik 320 is er veel veranderd. Zo is de Sik verhuisd van de oude melkfabriek in Morra naar het gerenoveerde stationsgebouw in Marrum-Westernijkerk. De werkzaamheden aan het stationsgebouw zijn nog niet voltooid. Buitenom moet het schilderen nog voltooid worden, en binnenin het gebouw werd er ook nog werk verricht, maar vandaag even niet. Ook is er een tuinspoortje aangelegd waar met kleine treintjes gereden kan worden. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:34 |
Lul kut kont drie keer raden waar ik vanmiddag voor Joker stond ![]() ![]() Vrijwel geen info via omroep of bebording, de info DIE gegeven werd via omroep was strijdig met die op de bebording. Geen personeel te zien op het perron. Chapeau motherfuckers ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:37 |
toch knap dat er een trein naar Schiphol op de borden staat ![]() | |
b2py | zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:38 |
En dan zeggen dat het in Nederland een hindernisbaan is in het weekend... ![]() ![]() @james Lijkt mij niet te wijten aan alleen de beheerder. In Nederland is vastgelegd wat er wel en niet kan op het net dus dat lijkt mij in Noorwegen ook. | |
Frenk3nstein | zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:47 |
Veel mooier zonder bovenleidingen. Lekker groen ook ![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:47 |
Wat is er toch aan de hand rond Schiphol? Nog steeds geen fatsoenlijke dienstregeling na die brandmelding van vanmiddag. Ligt er een tunnelbuis uit ofzo? | |
b2py | zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:48 |
Deel van de storing blijven hangen? | |
Dr_Flash | zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:52 |
Nee. "eerdere verstoring". Reken er maar op dat ze misschien in de loop van de nacht al het ijzer weer op de juiste plaats krijgen, maar er zijn natuurlijk ook werkzaamheden. Enfin, niks wat je zelf nog niet wist ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:56 |
Het is ze maandag nog niet gelukt. Je bent te goed van vertrouwen, Flesje ![]() Maar ik hoop stiekem toch gewoon dat na het weekend de meeste treinen weer gewoon op lengte zijn. De vakanties zijn voor een groot deel weer afgelopen | |
JeePee83 | zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:42 |
Om 20:00 ging 'alles' via de westelijke spoorbuis. Alleen sporen 4, 5 en 6 werden gebruikt. Alles is dan wat relatief uiteraard. Naar t oosten in ieder geval geen vertraging. Alleen een extra overstap op Amserdam Zuid. | |
bork | zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:58 |
Nog 2 weken psm ![]() Morgen naar Bern, ben benieuwd. | |
Peterselieman | zondag 18 augustus 2013 @ 00:00 |
mja, kan wel nog 2 weken zijn, maar de forenzen zijn er al weer gewoon | |
Frenk3nstein | zondag 18 augustus 2013 @ 00:02 |
Ik hoop weer meer icr aan te treffen, heerlijk materieel. | |
Peterselieman | zondag 18 augustus 2013 @ 00:05 |
absoluut. Enig nadeeltje is dat het geen wifi heeft | |
KnightSolaire | zondag 18 augustus 2013 @ 00:18 |
Volgens mij wordt het ICRm alleen maar minder ingezet.. Langzaam maar zeker.. Sowieso maar op twee trajecten dat je ze planmatig kan vinden als ik het goed heb (Roosendaal - Zwolle en Den Haag CS - Venlo). | |
Peterselieman | zondag 18 augustus 2013 @ 00:21 |
moet materieel vrijgemaakt worden voor de excuus-Benelux en de binnenlandse Fyra | |
KnightSolaire | zondag 18 augustus 2013 @ 00:23 |
Plus het begint toch langzamerhand aan het einde van z'n levensduur te komen? Door de inzet op de HSL zal dat bovendien wel wat versneld worden mogelijk, niet? | |
Peterselieman | zondag 18 augustus 2013 @ 00:27 |
Denk dat je rond 2018 uitkomt voor ICRm | |
Ou-Tannu | zondag 18 augustus 2013 @ 00:55 |
wat 9/10 keer toch niet fatsoenlijk werkt ![]() | |
dcm360 | zondag 18 augustus 2013 @ 01:06 |
Tja, hadden ze het maar niet aan T-mobile moeten knopen... Overigens werkt het bij mij 9 van de 10 keer wel, en duw ik er nog een VPN tussendoor zodat mijn data wel beveiligd is. | |
b2py | zondag 18 augustus 2013 @ 04:11 |
Nooit weggeweest, anyway, op Somda slingert ergens een topic met die informatie. | |
KnightSolaire | zondag 18 augustus 2013 @ 12:06 |
Werkt bij mij nagenoeg altijd, zelfs als de actuele reisinformatie niet werkt. Volgens mij ligt het eerder aan de hardware van sommigen dat het niet werkt. O.a. Apple-apparaten (verrassend...) hebben het bovengemiddeld moeilijk volgens mij. | |
mschol | zondag 18 augustus 2013 @ 12:14 |
Het was inderdaad een rechtstreekse trein ondanks dat de reisplanner het, toen ik het checkte om ~23:30, had over overstappen op rotterdam centraal van spoor 8 naar 6 Fijn weer zo'n reisplanner die zelf niet eens precies weet welke treinen er rijden ![]() tevens stoorde ik mij eraan dat de reisinformatie schermen het gewoon niet deden (maar ik zie dit ook in stedelijk OV gebeuren bij de avond/nacht ritten (Efteling -> tilburg bus stond ook "sorry geen dienst" op terwijl hij wel reed ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 18-08-2013 12:21:51 ] | |
#ANONIEM | zondag 18 augustus 2013 @ 14:05 |
M'n iPhone ging inderdaad nooit naar de nstrein-pagina, terwijl het met m'n Android-telefoon nooit een probleem is om verbinding te krijgen. | |
KnightSolaire | zondag 18 augustus 2013 @ 14:58 |
Android werkt inderdaad het beste lijkt wel. Had hiervoor een Windows Phone (7.8), die werkte ook goed, behalve als je overstapte. Als je in een andere trein met OBIS ook weer succesvol verbinding wilde krijgen met het internet, moest je de telefoon uit- en aanzetten, anders werkte het niet. Heel raar. Met Android geen probleem. Open OS ftw ![]() | |
b2py | zondag 18 augustus 2013 @ 15:33 |
Of gewoon zelf naar nstrein.ns.nl surfen | |
#ANONIEM | zondag 18 augustus 2013 @ 15:49 |
Dat probeerde ik dus altijd met m'n iPhone, maar ook dat lukte niet ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 18 augustus 2013 @ 15:51 |
Ik heb er met mijn iPad echt zelden problemen mee... Die paar keer dat het niet werkt ligt het niet aan m'n iPad, want dan werkt m'n (android)-telefoon en m'n laptop ook niet. | |
KnightSolaire | zondag 18 augustus 2013 @ 16:01 |
Idem op Windows Phone bij een overstap, dan werkte het niet en moest je echt resetten. Android werkt tot dusver nagenoeg altijd, behalve als het systeem er echt gewoon helemaal uitligt (wat steeds minder voor lijkt te komen?). | |
Kapitein_Schavuit | zondag 18 augustus 2013 @ 16:05 |
Waarom zijn alle leeslampjes verwijderd uit de eerste klas VIRM? Viel me op vanmiddag. ![]() | |
Mr_Klaasje | zondag 18 augustus 2013 @ 16:07 |
Werden door veel reizigers als vervelend ervaren. Overigens zaten ze alleen in de laatste serie VIRM, die met de rode stoelen in de eerste klas. | |
Ireyon | zondag 18 augustus 2013 @ 16:40 |
Rara waar rijdt deze trein dan![]() | |
James1988 | zondag 18 augustus 2013 @ 16:51 |
Zuid-Korea? | |
#ANONIEM | zondag 18 augustus 2013 @ 17:00 |
Nee in Japan Edit: Deze: http://en.wikipedia.org/wiki/Keisei_AE_series_(2009) [ Bericht 86% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2013 17:03:44 ] | |
larsico | zondag 18 augustus 2013 @ 17:01 |
Ik zit hier nu met uitzicht op de Stadhoudersweg, Rotterdam in de buurt van Vroesenpark. Hier rijdt al een aantal jaar geen tram meer, maar nu zie ik ineens weer trams rijden. Iemand enig idee wat ze hier doen? | |
Peterselieman | zondag 18 augustus 2013 @ 17:09 |
omleiding vanwege City Racing? | |
larsico | zondag 18 augustus 2013 @ 17:13 |
Ik heb het al gevonden: http://m.ret.nl/omleiding(...)D%5Bdiversion%5D=614 Bedankt in ieder geval ![]() | |
greavy | zondag 18 augustus 2013 @ 18:36 |
Vandaag opweg uit Friesland naar Zwijndrecht terug even langs het voormalig stationsgebouw Aalsmeer en Uithoorn gereden voor de Sikken.![]() Sik 352 In Aalsmeer staat voor het oude stationsgebouw, die jammer genoeg niet fatsoenlijk fotografeerbaar is door de vele storende objecten rondom het gebouw, Sik 352 statisch opgesteld. Vroeger was dit station nog in gebruik voor de Haarlemmermeerspoorlijn, maar tegenwoordig vest onder andere een makelaar en fysiotherapeut zich in dit gebouw. ![]() Sik 238 In Uithoorn staat bij het oude stationsgebouw eveneens een Sik opgesteld, en dat is Sik 238. Ook deze staat slecht fotografisch opgesteld als je het prachtige stationsgebouw mee wil nemen, waar nu Café en Restaurant Het oude Spoorhuis vestigt. Ik heb even gekeken, en leek mij een erg gezellig café, zeker de moeite waard. | |
greavy | zondag 18 augustus 2013 @ 21:31 |
Vannacht gaan er diverse testtreinen intensief rijden tussen Enschede Drienerlo en Enschede. Het zou gaan om NSR-meuk (elektrisch) maar ook wat werktreintjes en dergelijke. Huidige prognose is dat het reguliere treinverkeer morgen gewoon fatsoenlijk kan starten daar. | |
Peterselieman | zondag 18 augustus 2013 @ 21:33 |
het zou me verbazen als de treindienst er morgen geheel storingsvrij zou zijn | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 18 augustus 2013 @ 21:34 |
Mij ook, maar ik zou het ook wel erg fijn vinden als het daadwerkelijk zo zou zijn! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 18 augustus 2013 @ 21:35 |
je mist vier letters ![]()
| |
Dr_Flash | zondag 18 augustus 2013 @ 22:03 |
Onbekend stammetje VIRM-VI als IC 2656 onderweg van Lelystad Centrum naar Amsterdam Centraal en verder. Op de voorgrond wat beestengrut.![]() | |
b2py | zondag 18 augustus 2013 @ 22:30 |
Praat normaal ofzo, met je nummertje ![]() | |
Dr_Flash | zondag 18 augustus 2013 @ 22:31 |
Een van die koniks had me toch een Thuinslang daar word jij gewoon bang van. | |
b2py | zondag 18 augustus 2013 @ 22:46 |
![]() ![]() | |
KnightSolaire | zondag 18 augustus 2013 @ 23:10 |
Ik durf er wel een wedje op te gooien dat Zwolle - Kampen morgen storingsvrij is ![]() | |
Dr_Flash | zondag 18 augustus 2013 @ 23:12 |
QFT | |
b2py | maandag 19 augustus 2013 @ 03:59 |
Berichten op zowel nu als NOS dat er aanslagen gepland worden op Europese IC'S, waaronder vooral de ICE. DB heeft al onzichtbare maatregelen genomen zegt het artikel. | |
greavy | maandag 19 augustus 2013 @ 07:19 |
Overweg in Helpringham Fen, Engeland: | |
Regenjas | maandag 19 augustus 2013 @ 08:33 |
De oorzaak van de storing was toen het bericht kwam dat het weer ging rijden nog niet opgelost inderdaad. De rookontwikkeling was veroorzaakt door twee defecte isolatoren. Die konden niet meegenomen worden in de geplande werkzaamheden die nacht daarop (te veel werk) en moesten direct gerepareerd worden. Daarvoor moest er nog wel een werktrein ter plaatse komen en dat kost tijd. Daarom dat een tunnelbuis langere tijd dicht is geweest en het treinverkeer via een buis werd geleid. | |
greavy | maandag 19 augustus 2013 @ 08:59 |
Op de Überwaldbahn in Duitsland kan je sinds gister met zonneceldraisines een rondje maken. Voor een fotoverslag: Drehscheibe Online | |
Dr_Flash | maandag 19 augustus 2013 @ 09:12 |
ging wat mis. ff kijken. Schraal hoe die plaatjes laden ![]() Maar goed, ziet er grappig uit die dingen. Mooi is anders maar okee. Beter dan zelf trappen iig ![]() | |
_serial_ | maandag 19 augustus 2013 @ 09:25 |
Ik zie ze toch wel trappen ? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 augustus 2013 @ 09:31 |
Misschien op die foto's die bij mij niet laden? ![]() ![]() | |
_serial_ | maandag 19 augustus 2013 @ 09:39 |
wellicht net zoals elektrische fietsen, dat er ook nog enige trapondersteuning inzit. | |
Peterselieman | maandag 19 augustus 2013 @ 11:01 |
lijkt me ook ja. Is ook best handig, omdat het zo te zien een heuvelachtig traject betreft | |
Peterselieman | maandag 19 augustus 2013 @ 11:02 |
Kennen we de Deense IC4-treinen van onze Italiaanse vrienden nog? Van alle geleverde stellen zal een deel hoogstwaarschijnlijk nooit in dienst worden genomen. http://www.treinenweb.nl/news/3437 | |
Peterselieman | maandag 19 augustus 2013 @ 11:03 |
Gaat alles goed in Enschede? Nou nee, want de TBP's op de perrons werken niet en ook staan er nog geen stempelpaaltjes http://somda.nl/forum/138(...)+dingen+19+augustus/ | |
KnightSolaire | maandag 19 augustus 2013 @ 11:13 |
Als ik het goed begrijpen waren de IC4's bedoeld om de periode tot elektrificatie te overbruggen? Dan lijkt het versnellen van die elektrificatie (en er tijdig treinen voor bestellen uiteraard) me een goede oplossing. Alle IC4's stuk voor stuk onder handen nemen lijkt me inderdaad monnikenwerk. | |
ReisT | maandag 19 augustus 2013 @ 12:00 |
Dat is nogal ouderwets, worden die nog wel geplaatst? | |
Dr_Flash | maandag 19 augustus 2013 @ 12:21 |
Kon je goed je kop tegen stoten ja. | |
dennistd | maandag 19 augustus 2013 @ 12:21 |
Zolang er nog acties bij Kruidvat e.d. zijn met papieren kaartjes blijven ze nodig (en nu ook met de spoordeelweken) | |
Dr_Flash | maandag 19 augustus 2013 @ 12:23 |
Lijkt me handig ja ![]() | |
_JdM_ | maandag 19 augustus 2013 @ 12:28 |
Er staat een stempelpaaltje bij spoor 4b ;-) | |
#ANONIEM | maandag 19 augustus 2013 @ 13:23 |
Omdat jezelf bij de NS in een of andere hoedanigheid werkt? | |
KnightSolaire | maandag 19 augustus 2013 @ 13:32 |
Infrabel geeft voor 2014 geen vergunning aan Arriva om met de LLL naar Brussel te rijden. Waarom is onbekend. http://nos.nl/artikel/541(...)den-haagbrussel.html | |
_JdM_ | maandag 19 augustus 2013 @ 13:53 |
Ik heb gisteren over het perron gelopen, vanaf de overweg Korte Hengelosestraat. Wel staan ze net om het hoekje, dus als je via het stationsgebouw komt zie je ze niet. | |
ReisT | maandag 19 augustus 2013 @ 13:55 |
Waarom is wel bekend. Arriva is nog niet als vervoerder toegelaten op het Belgische spoorwegnet. | |
b2py | maandag 19 augustus 2013 @ 13:59 |
Wat voor werktrein moet ik me daarbij voorstellen? | |
Koen66 | maandag 19 augustus 2013 @ 14:08 |
Hoeveel invloed heeft de NMBS bij Infrabel? | |
#ANONIEM | maandag 19 augustus 2013 @ 14:42 |
Het scheelt dat de terreurorganisaties zich daar op richten en niet op de stopper naar Delfzijl of Veendam ![]() Dan zit ik in ieder geval veilig ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 augustus 2013 @ 14:50 |
een opgeblazen GTW nabij Delfzijl heeft wereldwijd heel wat minder impact dan een opgeblazen ICE nabij Berlijn. Daarom is de kans dan ook klein dat Nederlandse treinen getroffen worden | |
Mr_Klaasje | maandag 19 augustus 2013 @ 15:07 |
10 bakken IRM bij Amsterdam of Utrecht willen best aardig hoor.. | |
Peterselieman | maandag 19 augustus 2013 @ 15:12 |
de impact op zowel wereldwijde schaal als op politiek niveau zal gering zijn. de NL-politiek is momenteel vooral gericht op de economie, zowel nationaal als Europees. | |
Mr_Klaasje | maandag 19 augustus 2013 @ 15:14 |
Het gaat om het treffen van mensen in hun dagelijks leven om hun angst aan te jagen. Doe het dus op een plek waar veel mensen komen. Dan kan je beter VIRM10 opblazen dan een ICE'tje waar slecht een derde aan mensen in past. | |
Dr_Flash | maandag 19 augustus 2013 @ 15:59 |
Een isolatorenvervangalisator natuurlijk. | |
Viezze | maandag 19 augustus 2013 @ 16:11 |
"Vijf dode koeien en een gewonde voorbijvliegende grijze kiekendief door terroristische aanslag op Arriva trein" Ook leuk ![]() | |
bork | maandag 19 augustus 2013 @ 16:52 |
Gisteren Bundespolizei (BEPO) in ICE 100 van Bad Basel naar Dortmund. Steekproefsgewijs werd er iemand uitgepikt, de vrouw (BEPO) sprak ze aan en de heren (BEPO) keken toe, een matroos van de marine was de sigaar, flink wat tattoos en een petje, mevrouw is stomverbaasd omdat hij zijn uniform niet aanhad. Tip voor terroristen doe een uniform aan, u zal niet lastig gevallen worden door een Duitse beamte, verder waren veel gekleurde mensen de klos. | |
Frenk3nstein | maandag 19 augustus 2013 @ 17:10 |
Als je al een bom hebt en de wil om iets aan te richten in de trein is dat (hier een Nederland in ieder geval) geen enkel probleem, in tegenstelling tot bij een vliegveld bijvoorbeeld. Tgv heeft ook veel prestige en maakt zich wellicht een doelwit, om maar eens wat te noemen... | |
Peter | maandag 19 augustus 2013 @ 20:09 |
Leuke reisgenoten/coupégenotet/personeel? | |
James1988 | maandag 19 augustus 2013 @ 20:55 |
![]() ![]() | |
Kentekenplaat | maandag 19 augustus 2013 @ 21:11 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 augustus 2013 @ 21:42 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 augustus 2013 @ 21:56 |
![]() Hij is goed ![]() | |
b2py | maandag 19 augustus 2013 @ 22:16 |
Hahaha James! ![]() | |
GlenSpey | maandag 19 augustus 2013 @ 23:04 |
He bah... | |
DriekOplopers | maandag 19 augustus 2013 @ 23:25 |
Amsterdammers die naar Belgie willen, blijven moeten overstappen in Den Haag als ze niet kiezen voor een dure Thalys. http://www.rtlnieuws.nl/n(...)bij-fyra-alternatief | |
Peterselieman | maandag 19 augustus 2013 @ 23:35 |
pff, gebrek aan ambitie is dat en dan druk ik het nog zacht uit ook | |
Ireyon | maandag 19 augustus 2013 @ 23:49 |
En dan ook nog lekker een jaartje doorkarren met die achterlijk verpauperde kutrijtuigen. | |
DriekOplopers | maandag 19 augustus 2013 @ 23:50 |
Tsja, om de reiziger de trein uit te jagen hebben we in NL echt Al Qaida niet nodig, heur... | |
Peterselieman | maandag 19 augustus 2013 @ 23:56 |
mocht de LLL doorgaan dan kan ik me best voorstellen dat de NS uiteindelijk de verbinding via Roosendaal naar Brussel laat voor wat ie is | |
#ANONIEM | maandag 19 augustus 2013 @ 23:59 |
Ik heb deze avond voor het eerst een nieuwe Eurostar gezien, wat zijn die lang zeg! Hij reed door Brussel-Noord terwijl mijn trein daar stil stond, alle stoelen zaten nog netjes in het plastic. Ik vond het een mooie trein en was bijzonder prettig verrast. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:00 |
Tsja, aan de andere kant. Amsterdammers die naar ongeveer ELKE Duitse stad (op een stuk of 10 na) willen, moeten ook overstappen. Waarom is het "niet overstapvrij gratis snel naar België kunnen" ineens WEL een Groot Drama? Wie wil er in België zijn? ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:03 |
Ik vind de overstap voor de Amsterdammers nou ook weer niet zo'n groot issue. Ze mogen (mede dankzij MVBOV als ik het me goed herinner) ook toeslagvrij met Fyra naar Rotterdam, wat de reistijd nog eens verkort ook. Belangrijk is vooral dat de frequentie opgevoerd wordt. Als dat alleen kan door 'm ingekort te houden tot Den Haag HS, moet dat maar. Er is toch simpelweg geen pasklaar materieel 1-2-3 beschikbaar om het weer 16x per dag te laten rijden tussen Amsterdam en Brussel? Dan kunnen we wel roeptoeteren maar dat zal geen enkel resultaat opleveren vrees ik. Idem voor de HSL-verbinding waarvoor geen enkele vervoerder morgen ineens een pasklare oplossing voor heeft die per december in kan gaan. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:05 |
Sowieso, lekker belangrijk, Amsterdammers. Net 5 % van de bevolking. 80 % van die andere 95 % is sowieso al slechter af "omdat die sowieso al moeten overstappen". Maar hu nee de Rechten van Amsterdammers zijn in het geding ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:12 |
Eens. | |
Ireyon | dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:16 |
Wie heeft het over Amsterdammers? Amsterdammers != reizigers tussen Amsterdam en Brussel. Als je in Rotterdam ziet wat er allemaal in- (ri. Brussel) of uit- (ri. Schiphol) stapt, dan snap je toch ook wel dat een overstap op die verbinding pure waanzin is. Lekker met grote koffers even 2 trappen en een halve tunnel door, geweldige dienstverlening is dat. not. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:18 |
Hij daar. Non-argument. De vervoerder vraagt er niet om dat jij tachtig koffers meeneemt. En als ze je echt terwille willen zijn zorgen ze voor een cross-platform overstap. En anders ga je maar met een goederentrein op vakantie ![]() | |
Ireyon | dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:31 |
Tja, de koffers.. Het schijnt dat er ergens op het traject tussen Amsterdam en Rotterdam een luchthaven ligt of iets dergelijks. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:32 |
Ja maar lieve schat. Hoeveel koffers een reiziger mee wenst te nemen is toch altijd zijn eigen keuze. En in elk geval NOOIT het probleem van de vervoerder. Of wou je daar wat tegen in brengen? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:35 |
Ik wel. De vervoerder faciliteert dat namelijk en dat creëert verwachtingen voor de toekomst. Waarmee ik niet zeg dat het niet wat minder zou komen want ik geloof dat nog geen 40% van de inhoud van een koffer gebruikt wordt tijdens een reis, maar die verwachting is er. | |
James1988 | dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:35 |
Tot 8 december was dat er wel (met dank aan de ÖBB-rijtuigen...) Om het zonder gehuurde rijtuigen te kunnen stellen zou NS een paar stammen ICRm moeten doorschuiven naar de internationale/HSL-dienst. De gaten die je daarmee slaat zouden (misschien?) kunnen worden opgevangen met het materieel dat is vrijgekomen op de trajecten waar NS sinds december niet meer rijdt En anders zou NS nog kunnen overwegen om wat ICK te heractiveren en in te zetten op Den Haag-Venlo of Zwolle-Roosendaal. Als half België besluit te vliegen vanaf Schiphol betekent dat dat je treinen hebt die uitpuilen met koffers, en reken maar dat een paar van die reizigers zo lomp zijn om de aansluitende trein vast te houden in Rotterdam totdat alle mede-migranten hun spul in de -toch al volle, want spits- Fyra hebben gedumpt. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:38 |
Daar komt de vervoerder ook tot op redelijke hoogte aan tegemoet. De ICK-rijtuigen zijn enkel en alleen om die reden nooit ingezet op de diensten naar en vanaf Schiphol. Dat was overigens voor de helft ook in eigen belang, hadden ze dat wel gedaan dan hadden ze voor elke haltering daar 10 minuten kunnen inplannen en dat doen ze ook liever niet natuurlijk. Maar het automatisme waarmee allerlei tokkies eerst 6 sleepkoffers de trein in zeulen en vervolgens de vervoerder uitschelden voor alles wat los en vast zit, als ze toevallig een keer "MET AL DIE KOFFERS ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:40 |
Ja, en daar zitten dus grenzen aan. Dat snap je zelf ook wel. Grenzen als in "Krijg de tering en probeer het over een half uur nogeens". Het is niet omdat je zwart bent en 80 koffers bij je hebt dat je de hele wereld maar naar je pijpen laat dansen. Zo werkt het gewoon niet. | |
James1988 | dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:42 |
Ik geef je helemaal gelijk, maar zo werkt het in de praktijk helaas niet altijd. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:43 |
Nou, zo zou het iig wel moeten werken ![]() Rekening houden met okee. Maar er zijn grenzen. | |
James1988 | dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:47 |
"Oprotten met die klotekoffers van je, deze trein gaat nu rijden." lijkt me een prima advies.Added awesomeness points als de koffers wél in de trein staan maar de eigenaars nog op het perron staan. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:49 |
Precies, zo zou het moeten, echt waar ![]() Maar dan krijg je natuurlijk weer boze brieven en alles en laat NS zich, slappe zakken als het zijn, meteen weer door het stof halen en alles. Tsja. Zo wordt het nooit wat. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:53 |
Echt, je mag het "makkelijk scoren" noemen ![]() Maar serieus, als mensen voor 2 of 3 dagen Brussel 2 of 3 sleepkoffers VOL met zooi meenemen, dan doen ze iets echt heel erg verkeerd. Dan komt driekwart van de kleding ongedragen mee terug naar huis. Dan had je die grasmaaier ook niet echt zo hard nodig. Of die set tuinstoelen. Dat hadden ze daar bij het hotel ook allemaal wel. Mensen moeten gewoon eens nadenken wat ze allemaal meenemen. EN bedenken dat ze daar te allen tijde zelf voor verantwoordelijk zijn. Hoe moeilijk kan het zijn, denk je dan. | |
DriekOplopers | dinsdag 20 augustus 2013 @ 06:19 |
Mansveld kan niet anders, dan het bod van NS onvoldoende vinden. Aanvullende info hier: http://www.voorbeterov.nl/130606.php | |
Litpho | dinsdag 20 augustus 2013 @ 07:05 |
Mansveld deelt gewoon weer een gouden ster uit voor danwel ijver, danwel beloofde goede bedoelingen. Ze mag tenslotte niet gemeen zijn van MinFin. | |
DriekOplopers | dinsdag 20 augustus 2013 @ 07:32 |
Klopt. Maar ik hoop dat onze gang naar de Europese mededingingsautoriteit daar een stokje voor kan steken... | |
daanski82 | dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:49 |
Wat voor al lachen is aan dit volk is dat men de koffers ook nog eens "gewoon" in het loop pad zetten. ik hoop van harte dat zo'n met koffers volle trein ontspoort. dan kun je lachen :-). deze kudde schaapjes denken echt niet na. Ze denken alleen aan zich zegt als zij maar goed zitten. ![]() ![]() | |
mschol | dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:55 |
ik ben een aantal keer met de trein naar schiphol geweest, maar dat was echt te treurig voor woorden.. opberg ruimte is er niet.., of iig bij lange na niet voldoende om de helft van de passagiers fatsoenlijk hun koffers op te bergen, dus ik snap wel dat het overal en nergens geplaatst wordt.. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:16 |
Die bagagerekjes in VIRM zijn een lachertje inderdaad ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:17 |
nee, de koffers zijn te groot ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:18 |
Het gaat om het aanzien van de hoofdstad he ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:18 |
Oh ja, in de ogen van die debiele systeemautisten die ook termen als "reizigersoverschot" geïntroduceerd hebben ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:19 |
precies ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:20 |
Overigens willen de Belgen tot wel 26 miljoen euro van AnsaldoTilburg zien vanwege het debacle met de V250 http://nos.nl/artikel/542180-miljoenenclaim-belgie-voor-fyra.html | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:22 |
Dat is toch niet zo heel erg boven bijvoorbeeld? Daar kan je best grote dingen tussen de ruggen van de multizit krijgen. | |
daanski82 | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:26 |
in de nieuwe koplopers is er genoeg ruimte, echter men "maakt" hun koffer "tezwaar" | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:27 |
Mensen zijn gewoon slapjanussen. Ik inclusief want ik dacht dat ik mijn koffer tot 25KG had ingepakt en vond het ding erg zwaar maar het bleek net aan 14KG te zijn waarvan 6KG aan stroopwafels. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:28 |
Ja, maar lang niet genoeg. Maar ik had het over die overhead bakkies waar je nauwelijks een rol pleepapier in kwijt kan ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:28 |
koffers wegen zomaar 17 kilo, maar voor enkele dagen vakantie hoef je maar tot maximaal 10 kilo te komen en dan neem je nog te veel mee ook. | |
Peterselieman | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:29 |
Maar goed, beter nieuws is dus dat de Belgen de Italianen voor de rechter slepen. Zou dit het einde kunnen zijn voor Ansaldo? | |
daanski82 | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:29 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:37 |
![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:37 |
Er is tegenwoordig een HEMA in Parijs ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:39 |
Na nu 4 jaar in een toeristenoord waarvan 1,5 jaar in de Bagageafhandeling gewerkt te hebben: Dat zal je nog verbazen... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:41 |
Daar hebben ze in Salt Lake City niet zo veel aan gok ik ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:42 |
ze nemen zakken piepers mee in hun koffer ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:42 |
Ja alles leuk en aardig, maar ga dan met de Kerreven. Niet met de trein ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:43 |
Wat mij vooral opviel is dat zodra mensen geworpen hebben, dat juist de kilos opdrijft qua voer e.d., er moet een ook vleesbak meegenomen worden e.d. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:44 |
Nee, Amsterdam ligt 100km dichterbij SLC dan Parijs ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:45 |
Maar wat is beter bereikbaar ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:46 |
dat is een recept voor nog veel meer meenemen. Die dingen zakken door het mee te slepen gewicht soms bijna door hun vering heen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:48 |
Nou en ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:48 |
Het probleem begint al bij in de winkel, waar je een kofferset kan kopen. Daarvan is de bedoeling dat je die ene koffer gebruikt naar gelang de behoefte, en niet en de grote, en de middel, en de kleine ![]() | |
KnightSolaire | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:49 |
Als ze winnen ligt het er vooral aan hoeveel euro's het moederbedrijf nog in AB wil pompen gok ik? Kan NS eigenlijk ook zo'n claim indienen ondanks het feit dat NSFC de order officieel niet heeft geannuleerd? | |
Peterselieman | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:52 |
en dan heb je ook nog de koffers die nog mee mogen als handbagage in vliegtuigen. Die dingen zijn bijkans bijna net zo groot als mijn weekendtas die wel het laadruim in moet ... | |
Peterselieman | dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:57 |
De vraag is wanneer de stekker eruit gaat ... De Italianen zijn over het algemeen wel van goede wil en doen ook hun best, maar het ontbreekt ze vaak aan een leidinggevende die ze volgens een goede structuur laat werken. Niet voor niets is bijvoorbeeld Ferrari in de laatste jaren geen wereldkampioen in de Formule 1 meer geworden: te veel Italianen in de teamleiding. goede vraag, maar als ik heel eerlijk ben denk ik het niet, juist omdat NSFSc er tussen zit en die moet aan de NS deugdelijk materieel beschikbaar stellen. Maar hoe het daadwerkelijk zit hangt van de afgesloten contracten af en laten we daar nu juist geen inzicht in hebben. | |
Frenk3nstein | dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:26 |
Wat mij betreft mag er door de mensen met giga (en veel) koffers best extra bijbetaald worden. Voor (kleine) kinderen en fietsen moet ook betaald worden. Zeker in vergelijking met fietsen is een trein vol met koffers veel irritanter en voller. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:29 |
Dan moet je daar in de trein ook ruimte voor reserveren, zoals vroeger met de bagageafdeling. En net als in het vliegtuig: daar betaal je als je veel ruimbagage (of bijv. een fiets of een set ski's) wil meenemen, maar in ruil daarvoor wordt dat ook allemaal netjes voor je afgehandeld. | |
Frenk3nstein | dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:32 |
Een stoel ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:36 |
Volgens de huidige vervoersvoorwaarden mag dat niet. Die zou je dan dus ook moeten wijzigen om het officieel toe te staan. | |
ReisT | dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:43 |
Volgens de huidige vervoersvoorwaarden hoef je ook niet te betalen voor het vervoer van koffers. Die voorwaarden moet je dus sowieso al aanpassen. ![]() Maar eh, dan hebben we dus eerst de bagageruimte opgeofferd om ruimte te maken voor meer zitplaatsen zodat we nu zitplaatsen kunnen opofferen om ruimte te maken voor extra bagageruimte? | |
#ANONIEM | dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:46 |
Om even te vloeken in de kerk: de Fyra V250 had dus wél ruimte voor grote koffers. En dat nog gratis ook. | |
Frenk3nstein | dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:49 |
En geen wifi ![]() | |
_serial_ | dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:03 |
3G heb je sowieso al niet op de helft van het traject.... | |
b2py | dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:17 |
Pak gewoon een taxi met die kutkoffers, ik ga nu ook mooi met de taxi naar huis ipv die brakke trein vanaf Schiphol. | |
Peterselieman | dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:19 |
heeft de NS eens klanten is het weer niet goed ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:23 |
Ik heb mijn koffer gekocht nadat ik met een duimstok de breedte van een SNCF poortje gemeten had, dat was mijn enige voorwaarde, dat ie daar in de breedte door moest passen ![]() De kop van die knakker toen ik daar stond te hannesen bij de poortjes ![]() (Alweer en jaar geleden geloof ik) | |
b2py | dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:26 |
Rikus, je bent op Tv bij RTL-Z! De celebrity. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:29 |
Hij staat nu toch in de file! | |
KnightSolaire | dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:36 |
Misschien kunnen we die bagagekluizen eruit slopen en in andere treinen inbouwen? Z.g.a.n. immers ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:03 |
Klopt. Ze belden vanmorgen om 6 uur een beetje beschroomd of ze een kwootje konden halen. Dat kon. ![]() Eensch met wat ik te vertellen had? | |
Peterselieman | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:06 |
ik wel, want het is beschamend dat er niet de moeite genomen wordt om de excuus-Benelux door te laten rijden naar Amsterdam. Het enige dat het nog iets kan verzachten is als de excuus-Benelux in een uursdienst zal gaan rijden, zo niet, dan hebben ze weinig klaargespeeld in al die maanden. | |
b2py | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:18 |
Geen idee, geluid stond uit in de wachtkamer van de TSA ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:26 |
Kijk. Spoorlopen is een recht. En rijd je ons dan dood, dan steken we gewoon je trein in de fik ![]() http://nos.nl/video/54209(...)-mensen-stonden.html | |
Kentekenplaat | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:35 |
Alleen was er een gerede kans dat je koffers dan vroegtijdig via de bodem gelost werden. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:40 |
Linkje? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:41 |
WTF ![]() | |
b2py | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:45 |
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)aim-fyra#node_362491 | |
Dr_Flash | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:48 |
Ohokee. Ja, eensch. Totaal brevet van onvermogen. En op deze manier heb ik ook geen enkele reden om aan te nemen dat het in 2015 wel opgelost is. Of in 2016. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:49 |
Huh? Edit: Ik bedoelde eigenlijk WÁT :| | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:50 |
RTL Z... is dat die nieuwe zender in Nederland waar ik laatst iets over hoorde? De zoveelste RTL telg? | |
Peterselieman | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:52 |
neuh. RTL Z is het economisch programma dat dagelijks op RTL 7 uitgezonden wordt. FOX is de nieuwste tv-zender in Nederland | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:52 |
RTLZ bestaat al heel lang en is geen aparte zender maar meer een redactie die dingen doen op RTL7. Voeger op RTL5 | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:52 |
Ofwel, Ouigo kapot. aankomst op MLV was te laat om nog een keer terug te rijden naar Marseille.. en alle 750 passagiers kregen dus een hotel dichtbij het station Marne la Vallee, Goh ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:53 |
Danku heren... ![]() | |
_serial_ | dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:53 |
Heeft u even ehhh 300+ kamers? ![]() |