James1988 | zondag 14 juli 2013 @ 22:04 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 14-07-2013 22:43:23 ] | |
b2py | zondag 14 juli 2013 @ 22:06 |
Zou ProRail n.a.v. het incident in Frankrijk ook extra controle's gaan uitvoeren? | |
Zug-Chef | zondag 14 juli 2013 @ 22:10 |
Hee als een van die 4 van Rondje NL in 2006 sta k nog niet in de op. Wie verzint er een leuke tekstregel bij ![]() | |
b2py | zondag 14 juli 2013 @ 22:12 |
Kopietje van de tekst van Bork? ![]() | |
icloud | zondag 14 juli 2013 @ 22:13 |
Dat moet wel lukken, wat kan een wissel maximaal aan? 250 of 300 kilometer per uur. Even iets uitwerken en tekenen. | |
b2py | zondag 14 juli 2013 @ 22:16 |
In Nederland maximaal 140. Zie onder. | |
James1988 | zondag 14 juli 2013 @ 22:17 |
De overloopwissels die op de HSL liggen zijn geschikt om met 220 km/h (dacht ik) bereden te worden. | |
icloud | zondag 14 juli 2013 @ 22:18 |
Hmm is wat traag, moet even iets berekenen. Ik zie idd max 220 | |
Ireyon | zondag 14 juli 2013 @ 22:34 |
Ik dacht dat die, net als de Utrechtboog, een 1:39 verhouding hadden (oftewel max 160 km/h), maar kan er zo snel ook niks over terugvinden. | |
James1988 | zondag 14 juli 2013 @ 22:43 |
Je staat erbij ![]() | |
icloud | zondag 14 juli 2013 @ 22:46 |
Badslipperexpress? | |
Peterselieman | zondag 14 juli 2013 @ 22:48 |
jup. Waarin worden badslippers vervoerd? Precies ![]() | |
icloud | zondag 14 juli 2013 @ 22:49 |
Ik zou het niet weten. | |
icloud | zondag 14 juli 2013 @ 22:50 |
In de schommelboot? | |
Peterselieman | zondag 14 juli 2013 @ 22:51 |
google is je vriend ![]() | |
icloud | zondag 14 juli 2013 @ 22:54 |
Een goederentrein? | |
HalfGod | zondag 14 juli 2013 @ 22:56 |
Hoi. Is dit the place to be om te vragen of er Wifi is aan boord van de NS hispeed, specifiek die van Zurich. Bedankt spotters. | |
James1988 | zondag 14 juli 2013 @ 22:56 |
Dat kun je hier inderdaad vragen ![]() Bedoel je de ICE Amsterdam - Basel? Er is wifi op een gedeelte van het traject van die trein, maar dat is niet gratis. | |
HalfGod | zondag 14 juli 2013 @ 22:58 |
Aii.. hoe duur is dat dan? En welk gedeelte? | |
Peterselieman | zondag 14 juli 2013 @ 22:58 |
jup | |
icloud | zondag 14 juli 2013 @ 22:58 |
Action vervoert zijn rommel over de weg ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 14 juli 2013 @ 22:59 |
Zie Bahn.de: WLAN in de trein | |
HalfGod | zondag 14 juli 2013 @ 23:00 |
Ik zie nergens Amsterdam - Basel - Zurich, maar ik ben nogal blind. | |
icloud | zondag 14 juli 2013 @ 23:01 |
Je moet overstappen in basel met de ice | |
Peterselieman | zondag 14 juli 2013 @ 23:02 |
Bel je toch ff naar Zwaagdijk met de mededeling dat dit veranderd moet worden | |
HalfGod | zondag 14 juli 2013 @ 23:02 |
Nope. Amsterdam, eindhalte Zurich. | |
James1988 | zondag 14 juli 2013 @ 23:02 |
Er is een kaartje Voor Basel - Zürich zul je in Basel moeten overstappen op een Zwitserse IC. | |
icloud | zondag 14 juli 2013 @ 23:02 |
Bedoel je misschien de citynightline? Die heeft geen wifi. Anders moet je overstappen. | |
HalfGod | zondag 14 juli 2013 @ 23:03 |
Deze ja. Balen ![]() | |
James1988 | zondag 14 juli 2013 @ 23:03 |
Oh, de Nachttrein? Daar is geen wifi. Excuus, je vraag om "de NS Hispeed" had me op het verkeerde pad gezet ![]() | |
HalfGod | zondag 14 juli 2013 @ 23:04 |
Sorry, mijn fout, ik ga voor het eerst alleen op reis, ook geen ervaring met die treinen verder ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 14 juli 2013 @ 23:05 |
Als je per sé onderweg wilt internetten en je klant bent bij Vodafone kun je misschien wat met Dagbundel op Reis. Anders zul je het even zonder moeten doen ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 14 juli 2013 @ 23:19 |
![]() ![]() ![]() Groetjes uit Utah, jongens! | |
Darkwing_Duck | zondag 14 juli 2013 @ 23:37 |
Mooie plaatjes uit Portugal Zug ![]() Er zijn vandaag 5 treinen (Eigenlijk 3 vertrekbewegingen, want 2 vleugeltreinen) uit Gare Austerlitz vertrokken + 1 Ellipsos. Die laatste stond niet op de kopietjes die vandaag werden uitgedeeld aldaar. Dat was het stel wat vrijdag gereed werd gemaakt voor vertrek. Mocht iemand interesse hebben dan kan ik het kopietje wel inscannen Voor morgen gaat dit het zijn http://medias.sncf.com/sn(...)c_15072013_PAORL.pdf | |
James1988 | zondag 14 juli 2013 @ 23:39 |
Heeft de crash bij Brétigny gevolgen voor jou Darkwing, bijvoorbeeld om op je werk te komen? | |
bork | zondag 14 juli 2013 @ 23:42 |
hey! | |
bork | zondag 14 juli 2013 @ 23:43 |
ok cowboy! | |
Darkwing_Duck | zondag 14 juli 2013 @ 23:43 |
Om op het werk te komen neem ik negen haltes de bus of ik loop een uurtje ![]() Verder niet echt, behalve dat ik deze maand flink wou knallen, en een bezoekje wou brengen aan een ruïne in die omgeving... Dus gevolgen voor mij, voor mn werk: nee, voor mn spoor hobby: tuurlijk, en voor de dagje weg: ach, creatief met vervoer zijn dan maar ![]() | |
James1988 | zondag 14 juli 2013 @ 23:46 |
Ah okay, gelukkig maar ![]() Prognose:
| |
bork | zondag 14 juli 2013 @ 23:51 |
Zal ik je even opvrolijken? Volgens mij vind jij de muziek bij het onderstaande clipke wel leuk ![]() Ik weet nu wie het zingt/zingt/speelt ![]() http://www.last.fm/music/(...)BA%D0%B8%D0%BD%D0%B8 | |
Darkwing_Duck | zondag 14 juli 2013 @ 23:52 |
![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 14 juli 2013 @ 23:54 |
Je kan een hoop zeggen van die vuurwerkafstekers (vandaag dan, de rest van het jaar stokbroodvreters) maar ze hebben de boel wel vlug op de rails op orde. Oorzaak, onderzoek, voorspellingen, bussen, alternatief vervoerplan, het om mogen reizen en niet moelijk doen... ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 14-07-2013 23:56:05 (Sorrie!) ] | |
Darkwing_Duck | maandag 15 juli 2013 @ 00:01 |
Het verkeer wordt morgen op RER D in de buurt van/evenwijdig aan Bretigny versterkt met extra ritten... http://maligned.transilie(...)nche-combs-la-ville/ Ten koste van een andere tak weliswaar, maar toch... | |
James1988 | maandag 15 juli 2013 @ 00:14 |
Daar moet ik je gelijk in geven. Ook de crisiscommunicatie vind ik erg goed: SNCF is transparant, geeft regelmatig updates en laat zien wat er tot nu toe gedaan is. Die opmerking zie ik op de sociale media vaker langskomen trouwens. ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 15 juli 2013 @ 00:18 |
Ja, zoals bijvoorbeeld een foto voorbij komt met de mogelijke oorzaak, daar kunnen ze hier daar* nog wat van leren Daar = In Nederland | |
James1988 | maandag 15 juli 2013 @ 00:21 |
Of België... | |
Darkwing_Duck | maandag 15 juli 2013 @ 00:24 |
![]() Teruggevonden in het linkje hieronder ..........V | |
icloud | maandag 15 juli 2013 @ 00:29 |
Weet iemand wat precies de status is van oberhausen of Duisburg? zijn dat echt belangrijke steden die een ice verbinding waard zijn of ....? Mij lijkt dusseldorf belangrijker? | |
James1988 | maandag 15 juli 2013 @ 00:31 |
Vanuit Nederland zijn die steden de sleutel tot het Ruhrgebied, vanuit Duitsland kun je vanuit die steden snel naar andere delen van het land. Dus ja, ik denk het wel. | |
icloud | maandag 15 juli 2013 @ 00:34 |
stel je zet een echte ice verbinding op en dan bedoel ik een hispeed verbinding niet die boemel van nu(die als ice word verkocht), dan lijkt mij frankfurt, keulen dusseldorf arnhem beter dan frankfurt keulen oberhausen of duisburg, arnhem? of denk je van niet? | |
James1988 | maandag 15 juli 2013 @ 00:40 |
Ik weet eigenlijk te weinig van de vervoersvraag tussen Nederland en de steden die je opnoemt om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen. ![]() | |
icloud | maandag 15 juli 2013 @ 00:41 |
ja, ik had hetzelfde probleem al vandaar dat ik dacht gooi het eens in de groep bij de spoorfreakz | |
bork | maandag 15 juli 2013 @ 07:43 |
Duisburg is een overstapmogelijkheid naar Berlijn (ICE), Oberhausen heb ik zelf ook nooit zo goed begrepen, goede vraag. | |
arkkey | maandag 15 juli 2013 @ 08:27 |
Gaat lekker vandaag, IC uit enschede (drienerlo) richting denhaag ging eerst al niet verder dan utrecht vanwege kaputte bovenleiding bij Gouda oid, is er nu ook een paal omgedonderd tussen apeldoorn en amersfoort (gebeurt daar ook nogal eens) waardoor apeldoorn nu het eindpunt is. | |
_serial_ | maandag 15 juli 2013 @ 08:31 |
De bovenleiding in de buurt van gouda gaat ook bijna wekelijks kapot zowat... | |
Q. | maandag 15 juli 2013 @ 08:37 |
... als er geen springers zijn. | |
Duvel | maandag 15 juli 2013 @ 08:42 |
Dat valt wel mee volgens mij...? Bij Woerden is het wel raak geweest de laatste tijd. | |
daanski82 | maandag 15 juli 2013 @ 09:02 |
Ach ja, zo blijf je lekker reizen door het o zo geweldige Nederlandse landschap ;-). Ik was onderweg naar Amf tot we bleven steken bij Deventer. Dus maar even om reizen via zwolliewood. Iemand nog intresse in wat foto's van een Amerikaanse dieseltje ;-) welke van die lange goederentreinen trekt? | |
Viezze | maandag 15 juli 2013 @ 09:13 |
Ben ik even blij dat die paal niet gisteravond is omgevallen. Stond rond 10 uur in Amersfoort en moest naar Zwolle maar er was iemand gesprongen tussen Amersfoort en Zwolle dus moest via Deventer. Als dit dan was gebeurt was ik niet thuis gekomen. | |
daanski82 | maandag 15 juli 2013 @ 09:35 |
Ik heb het gevoel als of er werkelijk niets gedaan word aan die springers. Laat staan dat men die vertagings tijd van 2 uur gaan verkorten (even losstaand van de nieuwe conducteur en machinist als die van ver komen) | |
Regenjas | maandag 15 juli 2013 @ 09:53 |
Zowel Duisburg als Oberhausen hebben een belangrijke overstapfunctie, al is Oberhausen wel wat minder natuurlijk. Maar met 210.000 inwoners is Oberhausen nog altijd groter dan Arnhem en het heeft een behoorlijk achterland. En vanaf Oberhausen Hbf kom je snel naar dat gigawinkelcentrum daar of naar Movie World. Voor het vliegveld van Düsseldorf wordt aangeraden over te stappen op het station van Duisburg en je kan het inderdaad gebruiken als overstapstation richting Hannover en Berlijn. | |
Peterselieman | maandag 15 juli 2013 @ 09:55 |
Betonrot hoorde ik? Ook tussen Wolvega en Steenwijk wordt er nu enkelspoor gereden, omdat de werkzaamheden aan een van de sporen nog niet afgerond zijn. Ook daar schijnen problemen met een bovenleidingportaal te zijn, maar vertraging levert het niet op. | |
Q. | maandag 15 juli 2013 @ 10:04 |
Wat wil je er tegen doen dan? Preventief 100 meter hoge hekken om het spoor? | |
Peterselieman | maandag 15 juli 2013 @ 10:06 |
precies. het is vrijwel onmogelijk. Op strategische plaatsen wat hekken neerzetten kan iets helpen, maar als iemand echt wil gaan dan is zo iemand lastig tegen te houden ... | |
daanski82 | maandag 15 juli 2013 @ 10:12 |
Laten we dan zorgen dat die vertragings tijd korter word. | |
Q. | maandag 15 juli 2013 @ 10:14 |
Mensen kweken die in minder stukjes uiteenvallen als ze voor de trein springen? | |
Viezze | maandag 15 juli 2013 @ 10:18 |
Het duurt erg lang, maar dat zal zo zijn redenen hebben. Springers kosten Prorail en NS heel veel geld en het is op niemand te verhalen, dus ik denk dat ze heus wel kijken naar de mogelijkheden om de vertragingstijd zo kort mogelijk te maken. Het zijn wel van die dingen waardoor ik het treinreizen wel zat begin te worden (ookal kan niemand hier wat aan doen). Het gaat meestal goed, maar als het een keer verkeerd gaat kost het direct zoveel tijd. Laat staan alle werkzaamheden de laatste tijd, daar word je ook niet goed van. | |
Duvel | maandag 15 juli 2013 @ 10:19 |
Dat zijn dezelfde typen portalen, zouden die nu plotseling toch aan hun einde gekomen zijn? | |
Peterselieman | maandag 15 juli 2013 @ 10:25 |
het lijkt er inderdaad op dat ze tegen het einde van hun levensduur aan zitten. Op Somda wordt gemeld dat er wel een vernieuwingsprogramma op stapel staat, maar dat het nog wel even kan duren voordat het zover is ... | |
b2py | maandag 15 juli 2013 @ 10:33 |
Mensen kweken die niet springen? | |
Q. | maandag 15 juli 2013 @ 10:38 |
Preventief alle mensen ruimen, kan er ook niemand springen. | |
Dr_Flash | maandag 15 juli 2013 @ 10:41 |
Grappig. Gisteravond ging het precies andersom. Amersfoort - Zwolle omreizen via Deventer na een springer bij Putten. | |
Duvel | maandag 15 juli 2013 @ 10:42 |
Ja, dat staat al jaren op de planning geloof ik. Alleen was de hoop dat ze het wat langer uit zouden houden. Ik dacht ook dat de betonnen portalen in Brabant er slechter aan toe waren. | |
Dr_Flash | maandag 15 juli 2013 @ 10:42 |
Ja hoi ![]() ![]() | |
Fiorano | maandag 15 juli 2013 @ 10:45 |
Zat van de week nog te kijken naar die betonnen portalen bij Amersfoort. Vroeg me al af hoe oud die wel niet waren | |
Viezze | maandag 15 juli 2013 @ 10:59 |
22.24 vertrek uit Amersfoort zo uit mijn hoofd. Ik dacht overigens dat omreizen via Deventer een half uur extra kostte, maar je moet nu een kwartier wachten in Amersfoort en een kwartier in Deventer. Was het met de oude dienstregeling dan wel "maar" een half uur extra? | |
Regenjas | maandag 15 juli 2013 @ 11:13 |
Ze zijn nog origineel, dus dan komen ze uit 1951 of 1952, zoiets. | |
Dr_Flash | maandag 15 juli 2013 @ 11:19 |
Ja klopt, die knoop in Deventer is eruit gehaald. Nu kost het je dus een uur ![]() ![]() Ik had trouwens die van 21:54 ![]() | |
b2py | maandag 15 juli 2013 @ 11:26 |
Hele film over opbouw daarvan staat op YouTube, moeilijk interessant. | |
Viezze | maandag 15 juli 2013 @ 11:26 |
Formuliertje schrijven gaat voor mij helaas niet ![]() ![]() Ik kwam uit Utrecht, weet niet precies hoe laat in Amersfoort maar iets na 10 uur. Er zat een groep Chinezen bij ons in de trein, die natuurlijk braaf bleven zitten. Ik wilde net wat gaan zeggen maar een andere alerte reiziger was me voor. Die moesten nog helemaal naar Groningen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 juli 2013 @ 11:28 |
Gewoon een uur schrijven ![]() | |
Viezze | maandag 15 juli 2013 @ 11:32 |
NS Privilegepas. Vader werkt bij het spoor maar ze mogen geen jaarkaart meer geven van de belastingdienst. Het komt er op neer dat we per reis alleen de belasting voor het kaartje hoeven te betalen, maar daardoor kan je geen geld terug krijgen bij vertraging (heb er al een keer over gemaild). | |
Peterselieman | maandag 15 juli 2013 @ 11:34 |
zou zomaar kunnen. Die betonnen onderbouw dateert nog grotendeels uit de tijd dat het spoor in zijn geheel geëlektrificeerd is. | |
Dr_Flash | maandag 15 juli 2013 @ 11:35 |
Ah zo. Ja dan heb je "pech" idd ![]() | |
Viezze | maandag 15 juli 2013 @ 11:37 |
Als ik me bedenk hoeveel geld ik bespaar door deze pas kan ik die paar keer vertraging wel voor lief nemen ![]() | |
b2py | maandag 15 juli 2013 @ 11:53 |
'Siemens biecht treinenkartel op in Brazilië' http://nu.nl/economie/352(...)tel-in-brazilie.html | |
ZwartmetSuiker | maandag 15 juli 2013 @ 11:58 |
Wel jammer, die betonnen portalen en die 'gotische' zijn toch de mooiste bovenleidingsportalen die er zijn. | |
Peterselieman | maandag 15 juli 2013 @ 12:14 |
je haalt nu twee dingen door elkaar. Dit gaat voornamelijk over de portalen die een betonnen onderbouw en een stalen bovenbouw hebben. | |
Fiorano | maandag 15 juli 2013 @ 12:44 |
Ik moet nu dus van Groningen naar Barneveld, omreizen via Duivendrecht ofzo? Of hebben we busjes? | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 15 juli 2013 @ 13:01 |
Amersfoort - Barneveld/Ede rijdt wel hoor, de kapotte paal zit verderop de Veluwe | |
icloud | maandag 15 juli 2013 @ 13:03 |
De a12 loopt nu in een rare bocht dus het zou het meest logische zijn om deze meteen recht te trekken, hierdoor krijg je vanaf utrecht een snelweg met in de middenberm een hsl die in een recht lijn loopt richting velp, eventueel kan het gedeelte in de veluwe verdiept en verkapt aangelegd worden. Vervolgens zal achter ede een aftakking zijn naar arnhem en nijmegen, de lijn loopt verder en passeert de a50 om vervolgens boven de Rosendaelsche Golfclub te lopen, uiteindelijk komen we aan op arnhem internationaal wat tussen Velp en Rheden ligt ten hoogte van de n785(bij het bestaande spoor) we gaan verder en passeeren de a348 om via latum weer gebundeld te komen met de a12. We blijven de a12 en later zijn duitse broertje de a3 volgen tot in oberhausen, hier stoppen we niet maar ligt wel een uittakspoor om oberhausen, duisburg en dusseldorf te bedienen, vanaf hier blijven we de a3 volgen tot in keulen. dienstregeling ziet er dan als volgt uit. 1 kpu amsterdam-utrecht-arnhem cs 1 kpu amsterdam-utrecht-nijmegen cs 1 kpu schiphol-utrecht-arnhem-oberhausen(einde hsl) duisburg-dusseldorf-dusseldorf airport 1 kpu amsterdam/schiphol-utrecht-arnhem-keulen 1 kpu amsterdam-utrecht-arnhem-keulen-frankfurt(basel) bestaande ice. 1 kpu amsterdam-utrecht-arnhem-duisburg-hanover-berlijn(vervanging van de berlijn express) door het schrappen van de tussengelegen stations en het verder upgrade van de lijn moet een tijd van onder de 6 uur mogelijk zijn. Ik heb hier alleen de stopstations vernoemd, waar ik arnhem gebruik, bedoel ik arnhem international . [ Bericht 1% gewijzigd door icloud op 15-07-2013 13:59:07 ] | |
Fiorano | maandag 15 juli 2013 @ 13:10 |
Edit, grapje kom over Zwollywood natuurlijk | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 15 juli 2013 @ 13:11 |
Hmm.. of ik heb wat gemist, of die storing is alweer voorbij, ik zie niks bijzonders op http://www.ns.nl/cgi-bin/spoorkaart/spoorkaart daar namelijk ![]() | |
Fiorano | maandag 15 juli 2013 @ 13:15 |
Leiding is overigens kapot getrokken waarbij het portaal is meegekomen. En een foto : | |
Duvel | maandag 15 juli 2013 @ 13:17 |
Ohw, daar gaan alle theorieën. ![]() | |
Ajaxfan | maandag 15 juli 2013 @ 13:18 |
300 meter bovenleiding naar de knoppen ook. De rest van de dag vind ik nog tamelijk krap qua schatting eigenlijk of zie ik dit verkeerd? | |
b2py | maandag 15 juli 2013 @ 13:23 |
Grootste 'probleem' is het regelen van een paal. | |
Peterselieman | maandag 15 juli 2013 @ 13:31 |
Rondvliegende kolen breken been treinspotter | |
Peterselieman | maandag 15 juli 2013 @ 13:43 |
Goed advies:
| |
Viezze | maandag 15 juli 2013 @ 13:45 |
Ach, de melding dateert van maandagochtend. Dat kan je de betreffende persoon niet kwalijk nemen | |
icloud | maandag 15 juli 2013 @ 13:52 |
Iemand commentaar op mijn briljante plan? ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 juli 2013 @ 13:55 |
ja. Nijmegen komt er in vergelijking met Arnhem karig van af | |
icloud | maandag 15 juli 2013 @ 13:57 |
Zowel arnhem cs als nijmegen cs heeft maar een trein per uur, dus hoezo? | |
Dr_Flash | maandag 15 juli 2013 @ 13:57 |
Hoere. Er gaat wel even iets teveel mis nu. Moet om half 3 in Utrecht zijn dus ik moet al omrijden over Arnhem. En ik hoor nu alweer onheilspellende berichten over de terugweg. Kan nog weleens een listig ritje gaan worden... | |
b2py | maandag 15 juli 2013 @ 13:57 |
Ik hoor net dat FairyTailRail interesse heeft. | |
icloud | maandag 15 juli 2013 @ 14:00 |
Een hsl oost is essentieel voor het uitbouwen van die regio, en voor onze relatie met duitsland. | |
Peterselieman | maandag 15 juli 2013 @ 14:00 |
weet niet of dat zo'n investering kan rechtvaardigen | |
icloud | maandag 15 juli 2013 @ 14:02 |
Precies daarom zet ik dus vooral in op de duitse treinen komend van adam en alleen stoppen op utrecht en arnhem internationaal. | |
WhiteJoker | maandag 15 juli 2013 @ 14:06 |
Wait wut Arnhem Internationaal? Net wat die stad nodig heeft. Nog een allureproject. | |
icloud | maandag 15 juli 2013 @ 14:08 |
Arnhem cs ligt erg onhandig en teveeel tussen de klagende mensen, door de hsl om arnhem heen te leide zoals beschreven in mijn plan, haal je snelheidswinst en heb je geen last van geluidsoverlast en het gezeik wat daar aan vast hangt. | |
WhiteJoker | maandag 15 juli 2013 @ 14:10 |
Dan heb je net Arnhem "Centraal" voor weet ik hoeveel miljoen verbouwd zodat de stad internationale allure krijgt, en dan kom jij met je plan voor Arnhem Internationaal. Denk niet dat het er ooit komt. Dan zullen ze eerder Arnhem helemaal overslaan. | |
Peterselieman | maandag 15 juli 2013 @ 14:11 |
de nimby's moeten niet zo miepen | |
icloud | maandag 15 juli 2013 @ 14:14 |
Arnhem cs blijft een grote functie behouden, en haar directe verbinding met arnhem internationaal versterk die alleen maar. Een stop in arnhem is noodzakelijk, al denk ik bij dit plan aan 2030 opleveren | |
Ajaxfan | maandag 15 juli 2013 @ 14:25 |
Ah moet kunnen: Zwolle > Lelystad > Kreng richting Vlissingen en dan ben je er bijna. Kost alleen een kleeein beetje extra reistijd... ![]() | |
b2py | maandag 15 juli 2013 @ 14:29 |
Ik zou beginnen met ICE frequentie op te voeren.. | |
Viezze | maandag 15 juli 2013 @ 14:30 |
Er is al een rechtstreekse trein Zwolle - Den Haag CS, maar het is sneller om via Utrecht te reizen. Je hebt dan alleen geen last van de storing, dus het is raar dat deze regel in het omreisadvies staat. | |
Ajaxfan | maandag 15 juli 2013 @ 14:31 |
Ahum goeiemorgen ik zat even niet op te letten.... Ik heb niets gezegd. | |
Peterselieman | maandag 15 juli 2013 @ 14:33 |
precies. Die rijdt nog niet eens in een frequentie van eenmaal per uur | |
James1988 | maandag 15 juli 2013 @ 14:35 |
Zou een uurverbinding Amsterdam - Duisburg of Amsterdam - Düsseldorf rendabel te krijgen zijn? | |
Peterselieman | maandag 15 juli 2013 @ 14:38 |
misschien wel als de reistijd wat verkort kan worden en de prijzen niet al te hoog liggen | |
icloud | maandag 15 juli 2013 @ 14:43 |
Zou ik eerder zeggen amsterdam keulen, in mijn plan krijgt de ic berlijn ook een flink tijdsverschil in positive zin. | |
b2py | maandag 15 juli 2013 @ 14:44 |
Het doortrekken van de RE schijnt ook rendabel te kunnen dusja.. ![]() | |
Regenjas | maandag 15 juli 2013 @ 14:49 |
De RE 5 Emmerich - Koblenz wordt juist ingekort tot Wesel - Koblenz en de RB 35 van Duisburg naar Wesel wordt juist verlengd naar Arnhem en Düsseldorf. En er worden ook maatregelen getroffen om het opheffen van die trein in de toekomst onmogelijk te maken door een station tussen Emmerich en Zevenaar te openen: Elten. | |
remcoP | maandag 15 juli 2013 @ 15:01 |
Ik zou gewoon Utrecht - Arnhem upgraden naar 200 km/h. Een volwaardige hsl is echt niet nodig. De ICE integreren in de gewone dienstregeling, zoals ook is gedaan met de IC-Berlijn. De ICE rijd dan 1x per uur, het andere half uur rijdt er een ic naar Duitsland. Deze gaat alleen een andere richting op de de ICE. Richting Dortmund - Kassel - Leipzig bijv. | |
b2py | maandag 15 juli 2013 @ 15:07 |
RB/Re, potatoe/patatoe | |
Fiorano | maandag 15 juli 2013 @ 15:37 |
Gestrande koploper bij Barneveld Noord is nu opweg richting Amersfoort. Zit achter de afsleeploc | |
Fiorano | maandag 15 juli 2013 @ 15:41 |
En de Valleilijn gtw rijdt alle overwegen al claxonerend en op erg lage snelheid aan. Iemand die weet waarom? | |
icloud | maandag 15 juli 2013 @ 15:55 |
storing. | |
greavy | maandag 15 juli 2013 @ 16:14 |
Omreisadvies is gegeven omdat de treinen op de Veluwe erg druk waren ivm alle omrijdende reizigers tussen Deventer-Amersfoort enz. | |
greavy | maandag 15 juli 2013 @ 16:52 |
Ik ben opzoek naar een route van Keulen naar Dresden met Fernverkehr. Liefst geen ICE waar je 300 km/h overal langs zoeft, maar een IC of EuroCity hoor je mij ook niet klagen. Ik zit zelf aan deze route te denken: Köln Messe/Deutz Gl.11-12 Di, 08.10.13 ab 08:24 11 ICE 1223 Intercity-Express Fulda Di, 08.10.13 an 12:26 4 Fulda Di, 08.10.13 ab 13:14 7 IC 2159 Intercity Dresden Hbf Di, 08.10.13 an 17:28 1 Route gaat dan via Soest - Warburg - Fulda - Leipzig. Evt tussen Fulda en Dresden ook met een ICE. Is dit een leuke route dat iemand weet? datum is nog fictief gekozen | |
Dr_Flash | maandag 15 juli 2013 @ 17:14 |
Kut NS. Wat is het weer een zootje. Twee formulieren schrijven straks. Konko faal bende ![]() | |
greavy | maandag 15 juli 2013 @ 17:19 |
De weg is niet veel beter ook. Ik heb de afgelopen 6 werkdagen (vorige week ma-vr en vandaag) 4 dagen op de huisreis minimaal 20 minuten vertraging gehad vanwege een ongeval met een vrachtwagen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 juli 2013 @ 17:37 |
Ellende bij Stroe komt trouwens ook door n vrachtwagen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 juli 2013 @ 18:03 |
Zo zo. Blijkbaar zijn die betonnen portalen wel aan vervanging toe ![]() ![]() ![]() | |
Peter | maandag 15 juli 2013 @ 18:07 |
De app treinvertraging niet op je telefoon? ![]() | |
greavy | maandag 15 juli 2013 @ 18:08 |
Door een bug kan je op Mijn NS geen claim indienen voor geld terug .... De in- en uitchecktijden worden 2 uur af- of bijgeteld .... | |
densmee | maandag 15 juli 2013 @ 18:19 |
was nog een krol ook die daar de draad kapot getrokken heeft | |
Dr_Flash | maandag 15 juli 2013 @ 18:23 |
Nee. Maar dat had geen fuck uitgemaakt natuurlijk. | |
Dr_Flash | maandag 15 juli 2013 @ 18:24 |
een KRaan Op Lorries? | |
densmee | maandag 15 juli 2013 @ 18:25 |
jep | |
Zyron | maandag 15 juli 2013 @ 18:48 |
'k Geraak er een beetje gestoord van. | |
Ireyon | maandag 15 juli 2013 @ 18:49 |
Hoeveel krijg je eigenlijk terug bij vertraging met Fyra met een Studenten OV? Gewoon via NS is dat ¤4,54 bij 60 minuten of meer maar bij NSH kan ik er niks over vinden.. | |
Dr_Flash | maandag 15 juli 2013 @ 19:16 |
I dont care, ik schrijf gewoon good old school papieren formulieren. Ben er wel klaar mee die onzin. | |
DeaDLocK2K | maandag 15 juli 2013 @ 19:18 |
Allemaal ProRail-dingen maar natuurlijk kut-NS ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 juli 2013 @ 19:21 |
Ja goed he ![]() ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 15 juli 2013 @ 19:23 |
Als IT'er moet je je diep schamen omdat het in ons werk ook zo belachelijk vaak voorkomt dat wij de schuld krijgen van dingen waar we totaal niets aan kunnen doen. Van "Internet doet het niet!!!" als nu.nl niet bereikbaar is t/m toch uitgerolde producten waar je je tijdenlang tegen verzet hebt omdat je de grote problemen waar ze nu last van hebben van mijlenver zag aankomen. | |
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 19:34 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 juli 2013 @ 19:38 |
Tsja. Klappen vangen hoort bij je werk he ![]() En of ik me diep moet schamen hoef jij niet te bepalen hoor ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 juli 2013 @ 19:38 |
Ewa tantoe spang man! ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 15 juli 2013 @ 19:41 |
Het is ongelofelijk interessant, vannacht heel lang bij een overweg moeten wachten op de terugweg van de enige kroeg waar je geen eten hoeft te bestellen als je een biertje wil. Er was een trein aan het rangeren, heen en weer en heen en weer, hield de hele tijd de overweg dicht (badslipperexpress met 120 wagons eah). Opeens kruipt er een of andere redneck onder de koppeling tussen twee wagons door PRECIES op het moment dat de trein begint te rijden. Het ging echt maar nét goed, hij had er geen seconde langer over moeten doen. | |
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 20:06 |
Het hele stuk Keulen - Ruhrgebied - Soest - Paderborn is i.i.g. nogal saai. Leipzig-Dresden ook. Idee van mij: Köln 7:53 ICE 1521 (via Koblenz), Nürnberg 12:24 Nürnberg 12:40 IRE 3091, Dresden Hbf 16:56 De IRE zijn diesel-kantelbaktreinen, helaas vrij lawaaiig. Of wat dacht je hiervan? ![]() Zie je nog eens wat. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2013 20:09:40 ] | |
einszweiachtung | maandag 15 juli 2013 @ 20:41 |
Even een vraag aan mijn favoriete treinfans! Hoe zit het met de treinverbinding Eindhoven-Dusseldorf waarover een tijd gelden gesproken werd? | |
Peterselieman | maandag 15 juli 2013 @ 20:47 |
Eindhoven - Aken en verder dat zijn voorlopig alleen nog maar plannen. De komende jaren hoef je er nog niets van te verwachten | |
James1988 | maandag 15 juli 2013 @ 21:31 |
SNCF heeft eigenlijk best wel humor: @Madness_ID: "Is dit de nieuwe Transilien-trein op St-Lazare?" @Freshcuppajoe_: "@Madness_ID Wie heeft die kleuren gekozen??[/url] @Madness_ID: "@Freshcuppajoe_ Vraag het aan @SNCF_Infopresse?" @Freshcuppajoe_: "@Madness_ID @SNCF_InfoPresse Waarom denkt men dat een hele hoop kleur toevoegen iets cool maakt?" @SNCF_InfoPresse: "@Freshcuppajoe_ @Madness_ID Geen idee, maar geef toe dat het beter is dan grijze treinen zonder ziel" ![]() | |
b2py | maandag 15 juli 2013 @ 21:37 |
https://www.db-internatio(...)_jv_etihad_rail.html DB stapt in treinverkeer VAE. | |
b2py | maandag 15 juli 2013 @ 21:39 |
Het opruimen van de trein in Bretigny: | |
Peterselieman | maandag 15 juli 2013 @ 21:48 |
Soms denken ze niet goed over dingen na of proberen ze geen betere oplossing te verzinnen ... http://www.ovinnederland.(...)05&start=200#p264244 | |
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 22:41 |
Over de IC Eindhoven - Aken (waaraan voorafgaand een IC Sittard - Aken met diesels moest rijden) is vandaag toevallig wel nog wat nieuws bekend geworden: @L1nws: Voorlopig geen snelle trein Heerlen-Aken http://t.co/a7AaMEaFmV | |
icloud | maandag 15 juli 2013 @ 23:08 |
Wilde ze weer dm90 naar aken laten rijden? dat is vroeger toch ook mislukt? | |
Dr_Flash | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:31 |
Oh ja nee ik kies een trein omdat ie een ziel heeft ja ![]() Zo gaat het in Zwitserland trouwens ook, die Thurbo-stellen zijn ook pimpelpaars en kakelbont tegelijk. | |
einszweiachtung | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:36 |
Dan wordt mijn stadje Weert nog een internationaal knooppunt haha, Eindhoven-Aken en Weert-Antwerpen. | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:42 |
Ik zag dat de ic berlijn anders rijd of minder. Rijd door een dijkdoorbraak, maar dat is toh al weken geleden? | |
James1988 | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:46 |
Ja, klopt. Kun je nagaan hoe lang men bezig is met herstellen... | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:46 |
Er is een peperdure brug kapot en ik weet niet hoeveel beveiliging moet heraangelegd worden. Gaat om miljarden en miljarden aan schade en het gaat nog tot minstens december duren. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:48 |
Wat? Biljoenen. We moeten Mars gaan veroveren en al die lui daar ook uitmelken om het ook maar binnen de komende 200 jaar te kunnen financieren! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:50 |
Ok. | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:51 |
Tsjonge die duitsers zijn niet echt zuinig op hun spullen. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:51 |
Miljarden doe es normaal man. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:58 |
http://www.welt.de/wirtsc(...)nbestimmte-Zeit.html Über die Höhe des Schadens wollte der Konzern mit Verweis auf die Untersuchungen ebenfalls noch keine Angaben machen. Kefer verwies auf frühere Schätzungen eines Gesamtschadens für die Bahn zwischen 200 und 500 Millionen Euro. Der Staatskonzern setzt dabei auf Unterstützung aus dem Fluthilfe-Fonds der Bundesregierung. En dat gaat volgens enkele Duitse vrienden van me oplopen tot minstens 2 miljard. Nou shoo. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 juli 2013 @ 01:01 |
nou die duitse vrienden van je streep ik gewoon door. Volgens mijn duitse vrienden is Froome ook aan de dope ![]() maar 200-500 M kan ik wel inkomen ja. Aan herstel van infrastructuur PLUS schadevergoedingen van vertraagde klanten PLUS taxi- en hotelkosten van gestrande klanten PLUS gederfde inkomsten doordat mensen de auto namen. Dat alles bij elkaar wil ik 200-500M wel geloven. Want dat het maanden gaat duren daar zijn we het wel over eens. Maar miljarden is echt "tales grow taller down the line". | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 01:03 |
Froome is ook aan de doop, zijn ze allemaal, en dat hij boos word na terechte vragen maakt dat alleen maar duidelijker. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 juli 2013 @ 01:11 |
Beetje zwakzinnig om zulke vragen te stellen trouwens. Wat denk je dat ie gaat zeggen "Ja haha was lachen he die Ventoux ![]() ![]() Onzin natuurlijk. En dezelfde onzin is dat van die miljarden. | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 01:13 |
Als professionele sporter moet jedat soort vragen gewoon beantwoorden desnoods duizend keer hoe dom het ook is, Ik zie ook altijd voetballers een samenvatting geven van de wedstrijd die ne live is uitgezonden tja dat is ook dom maar ze doet het wel. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 16 juli 2013 @ 06:05 |
Oeps. ![]() Meer hier. | |
Anno1982 | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:12 |
Apart, link werkt bij mij niet, foto wel... | |
Duvel | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:47 |
Die reacties op dat blog. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:48 |
Duurt wel tot vanmiddag 16.00 uur voordat het opgelost is ... | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:28 |
Las gisteren dat prorail hulp heeft geweigerd hierbij, weet iemand daar meer van? | |
Peterselieman | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:28 |
waar heb je dat gelezen dan? | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:31 |
Weet ik niet meer, ik dacht op hhf, hij vertelde dat hun met alles klaar stonden en de spullen op voorraad hadden of snel konden bestellen maar dat werd geweigerd. | |
b2py | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:31 |
Amai, de autisten hebben het blog ook ontdekt ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:40 |
Misschien moet ik nog even toevoegen dat er na de oorlog een tekort was aan staal. Voor de duidelijkheid. | |
Peterselieman | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:42 |
dat kan dus zowel het hollandse hits forum zijn als hemelschraapstad ![]() | |
Anno1982 | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:44 |
Klopt, en de portalen zijn zo ongeveer uit 1950. ![]() | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:45 |
Hebbes tweakers was het Quote van prorail En zijn commentaar
| |
WhiteJoker | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:51 |
iCloud ik dacht eerst dat je het over HTM had die de hulp van RET weigerde bij de RR wisselproblemen.![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:52 |
Zou dat er niet ook mee te maken hebben dat ze eerst Wormerveer moeten afmakendus tot dan nog geen mensen of materieel beschikbaar hadden om hiermee ana de gang te gaan? | |
Bitlord | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:53 |
Net nog even langs Pistoia gereden voor de fabriek van Ansaldo. Naast de losse kop ook nog een op het oog afziend V250-rijtuig kunnen spotten onder zeil. Betere plaatjes terug in Nederland, nu slechts een vaag fotootje van mijn LCD-scherm van de SLR. Zou deze ooit nog gaan rijden?![]() | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:53 |
Utrecht heeft het weer zwaar te verduren vandaag. | |
b2py | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:58 |
Andere aannemer. | |
Peterselieman | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:58 |
lijkt me niet toch? Je zou in principe zo de gids erbij kunnen pakken en een aannemer kunnen bellen, maar ik weet niet hoe het concessietechnisch vast is gelegd. Een betonnen portaal zal wel niet meer op voorraad zijn, maar een stalen portaal moet wel lukken | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:00 |
Zie mijn post, hun zijn geweigerd, prorail wil persee zich houden aan het aannemersschems en niet kijken wie het het snelst kan fixen. | |
Peterselieman | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:05 |
indien dit waar is dan is dit minachting van de reiziger Ik zie Rijkswaterstaat zoiets nog niet doen bij een snelweg waar iets mis mee is ... | |
Duvel | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:05 |
Je zet niet zomaar een stalen portaal neer. Dat ding moet gefundeerd worden, of je moet een snelle tijdelijke oplossing (duo-paal) plaatsen. Maar dan nog moet eerst dat betonnen kreng eruit, zonder daarbij alle kabels die er langs lopen te slopen. Uitdaging! | |
Peterselieman | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:07 |
dat snap ik allemaal, maar het vervangen moet in een uur of 18 wel lukken toch? Het is niet zo dat het hogeschoolwetenschap is | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:10 |
3 h palen is genoeg. | |
Ireyon | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:16 |
Jup gewoon 2 H balken rechtop en eentje dwars erboven geen probleem. Kun je zo 123 op de grond neerplempen. Trekkracht van de bovenleiding zelf is ook verwaarloosbaar, is maar een kiloNewton of 15. Zo gepiept ![]() | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:20 |
In beton, blijft alles staan of desnoods pur | |
WhiteJoker | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:24 |
Pur? Dude ben je een beunhaas of zo? Er komen elk uur weet ik hoeveel treinen met 120km/u langs gescheurd. | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:26 |
Het was een geintje, je kent de gezegde toch, als de vakman het niet meer weet dan pur je het. | |
WhiteJoker | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:35 |
Nee. Ben ik denk ik te jong voor ![]() | |
b2py | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:36 |
![]() | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:40 |
Het eerste wat mijn toenmalige stageadres heeft geleerd, als hij niet goed is spuit je er flink wat pur tussen dan is het goed. | |
b2py | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:50 |
Woningbouw? | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 12:00 |
elektrotechniek gestudeerd, mijn toemalige stageadres was een bedrijf in professional audio, deden voornamelijk av en licht installatie`s maken voor restaurants, cafe`s, grote bedrijven, gemeentes/fitnesszalen en van der valk. | |
dennistd | dinsdag 16 juli 2013 @ 12:28 |
Dat zou nu opgelost gaan worden: http://www.spoorpro.nl/sp(...)ndstadrail-vervangen | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 12:31 |
Dus niet, de ret heeft die dingen op vorraad en ervaring met de problemen, nu gaan ze veel geld geven aan siemens. | |
Duvel | dinsdag 16 juli 2013 @ 12:48 |
Het betonnen portaal bij die overweg is, zoals op de ProRail-blog te zien is, vervangen door twee enkele palen. | |
Peterselieman | dinsdag 16 juli 2013 @ 15:06 |
joepie, er rijden weer treinen tussen Amersfoort en Apeldoorn | |
Fiorano | dinsdag 16 juli 2013 @ 15:28 |
Is de Fyra nou wel of niet toeslag vrij? | |
Maegrim | dinsdag 16 juli 2013 @ 15:28 |
Niet toeslagvrij | |
Fiorano | dinsdag 16 juli 2013 @ 15:29 |
Thnx, dan maar een keer extra overstappen. Het is voor Mn werk dus dat zullen ze wel niet leuk vinden | |
greavy | dinsdag 16 juli 2013 @ 15:56 |
Hmmm, ziet er leuk uit met de Franken-Sachsen-Express. Misschien wel zo leuk ja. Die route met al die regionale meuk? Nah, dat hoeft niet ... Nog tips voor een terugreisroute? Via Berlijn bijvoorbeeld? | |
greavy | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:00 |
Vandaag heeft Van SimmereN Groningen een asbestinspectie uitgevoerd aan de resterende ICK's in Nijmegen. Deze zullen via Van SimmereN gesloopt worden. Mogelijk vervoer per spoor naar Railport Groningen in Veendam, en daar demontage en vervoer naar slooplocatie. | |
dennistd | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:07 |
Dan betalen ze die 2,30 maar, stelletje gierigaards | |
Fiorano | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:10 |
Opzich ben ik niet eerder thuis, alleen een keer extra overstappen nu. | |
greavy | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:14 |
Ha. Tour de France had even oponthoud.![]() | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:17 |
De trein werd niet tegen gehouden? Kon mij van vroeger herinneren dat als le president er langs moest complete snelwegen werden afgesloten voor een paar uur. | |
greavy | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:18 |
Nope. De trein kreeg gewoon voorrang, zoals het hoort ![]() | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:19 |
Vroeger zou dat niet gebeurd zijn. | |
b2py | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:31 |
De president is ook wel wat anders dan de tour hè.. | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:33 |
Nou voor een echte fransman staan hollande en de tour op hetzelfde niveau. | |
icloud | dinsdag 16 juli 2013 @ 17:13 |
De tour is net als de stokbroden ontzettend belangerijk, dus hou eens snel je grote snuit | |
Peterselieman | dinsdag 16 juli 2013 @ 17:42 |
Zo te zien staan in Enschede de eerste portalen al weer en is men bezig een ballastbed neer te leggen | |
dennistd | dinsdag 16 juli 2013 @ 17:51 |
Afgelopen vrijdag waren ze ook al portalen aan het plaatsen: https://www.dropbox.com/sc/8bucbudhksx1894/qqsbPjwOrt | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 16 juli 2013 @ 18:18 |
En er zijn gewoon voorzieningen in het Tourreglement voor opgenomen, hoe wordt omgegaan met voorsprongen en achterstanden en zulks. Blijft onverlet dat een beetje machinist zijn trein natuurlijk gewoon stilzet vóór de aankondiging van de overweg. | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 16 juli 2013 @ 18:21 |
Zouden die aankondigingen zelf ook een aankondiging hebben op remafstand? ![]() | |
greavy | dinsdag 16 juli 2013 @ 18:22 |
Idd, artikel 19 van het Tourreglement zegt daar iets over. Google Translate verneukt de vertaling aardig, dus in de spoiler in het Frans.
| |
ziggyziggyziggy | dinsdag 16 juli 2013 @ 18:27 |
In datzelfde reglement (tenminste in de pdf die je op de Engelse site van de Tour kan vinden) staan de regels ook in grotemensenengels. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 16 juli 2013 @ 18:27 |
![]() | |
James1988 | dinsdag 16 juli 2013 @ 18:31 |
Te Den Haag HS: "Dames en heren, de intercity naar Dordrecht van 18:14 zal vanwege een te hoog opgelopen vertraging niet verder rijden dan Rotterdam." Om 18:25 was die trein al weg van HS. Serieus, NS? +10 is een reden om een trein op te heffen? ![]() | |
greavy | dinsdag 16 juli 2013 @ 18:31 |
In Nederland wel, ja. Onze Oosterburen en Zuiderburen doen dat beter. | |
James1988 | dinsdag 16 juli 2013 @ 18:32 |
Bizar. | |
greavy | dinsdag 16 juli 2013 @ 18:34 |
Gebeurt overigens vrij vaak. Zeker met de IC Den Haag - Venlo vv, als die +10 of meer heeft richting Venlo wordt die opgeheven in Eindhoven (en soms al in Breda(!). Maar exact op tijd gaan er dan 3 V'tjes heen- en weer naar Venlo. En jij mag daar dan wachten op de volgende trein. Zal vast op meer plekken gebeuren ![]() | |
James1988 | dinsdag 16 juli 2013 @ 18:38 |
Punctualiteitsmanagement van het type "Operatie geslaagd, patiënt overleden"... daar trek je geen reizigers mee. | |
Fiorano | dinsdag 16 juli 2013 @ 18:40 |
Hoelang duurt het voordat je ov-chipkaart transacties te zien zijn in "Mijn OV-Chipkaart" ? | |
James1988 | dinsdag 16 juli 2013 @ 18:42 |
Dat kan een paar dagen duren. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 juli 2013 @ 18:43 |
Ach ik moet het doen met de "He er gaat iets fout! Weet je wat? laten we maar wat aankloten totdat de spits voorbij is en daarna hebben we de ruimte om de draad weer op te pakken" mentaliteit, wellicht iets beter, maar ook niet alles ![]() | |
James1988 | dinsdag 16 juli 2013 @ 18:46 |
"Laten we in ieder geval proberen onze reizigers op plaats van bestemming te krijgen ipv alleen maar dozen rond te schuiven" ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 juli 2013 @ 19:00 |
precies. ipv te proberen de vertraging eruit te rijden wordt soms de makkelijkste weg gekozen ![]() | |
James1988 | dinsdag 16 juli 2013 @ 19:01 |
En dan volgend jaar weer heel verbaasd zijn omdat de klanttevredenheid is gedaald ondanks de recordpunctualiteit. | |
Peterselieman | dinsdag 16 juli 2013 @ 19:03 |
uhuh. Het moet gaan om reizigerspunctualiteit, niet om punctualiteit van de treinen. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 juli 2013 @ 19:12 |
En dan zeker opnieuw met een rapport komen dat de klant een "verkeerde" klanttevredenheid opgeeft. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 juli 2013 @ 19:15 |
treintje rijden is dan ook belangrijker dan reizigers vervoeren | |
dcm360 | dinsdag 16 juli 2013 @ 19:24 |
Tja, +10 op een kwartiersdienst... De volgende trein komt dan ook al wel weer in 5 minuten, dus heel veel meer ongemak levert dat niet op voor de reizigers die die trein hadden willen hebben. Minder handig is dat als je de trein door laat rijden, andere treinen ook te laat gaan zijn. Al zou ik dan de trein opheffen op een punt dat deze niet over Rijswijk<->Rotterdam meer hoeft, aangezien dat de flessenhals is... | |
WhiteJoker | dinsdag 16 juli 2013 @ 19:29 |
Het leukst vind ik het nog als treinen worden opgeheven doordat ze te vol zitten. De volgende trein (die ongetwijfeld net zo lang is) krijgt dan twee keer zoveel reizigers te verduren. | |
greavy | dinsdag 16 juli 2013 @ 19:50 |
Afgelopen zondag ben ik bij de Betriebszentrale DB Regio NRW geweest (in hetzelfde gebouw zit ook de Betriebszentrale DB Cargo NRW en Fernferkehr NRW en oa een treindienstleiderspost). Daar zit de afdeling Betriebszentrale DB Regio NRW het treinverkeer van de afdeling Nahverkehr (RE, RB) en afdeling S-bahn continu het treinverkeer te monitoren. Wanneer een trein vertraging krijgt, wordt er al gekeken naar een oorzaak. Worden er meer treinen door deze oorzaak vertraagd, of was het een incident? Wat zijn de mogelijkheden om de trein vertraging te laten inlopen? Gaan er overstappen gemist worden? Voor de overstappen die eventueel gemist zullen worden, wordt bekeken om een spoorwijziging op het overstapstation door te voeren, om bijvoorbeeld van een niet-crossplatforme overstap naar een crossplatforme overstap te gaan. Wanneer dat niet kan (is al crossplatform, vertraging is te groot) wordt er gekeken of de aansluitende trein kan wachten op de vertraagde trein. Daarbij wordt rekening gehouden of de trein op het verdere traject vertraging kan lopen, en dat die trein zijn andere aansluitingen niet verliest. Wanneer de betreffende bediende op de Betriebszentrale beslist om een wijziging door te voeren in een bepaalde treindienst (er moet een goederentrein extra aan de kant (in overleg met Betriebszentrale DB Cargo), een spoorwijziging (in overleg met de Fahrleiter) en dergelijke) kan de betreffende bediende de Fahrleiter dwingen zijn maatregelen op te volgen. Wanneer er maatregelen genomen worden, die voor het treinpersoneel en/of reizigers belangrijk kunnen zijn (overstap wel / niet kunnen halen enz) krijgt het treinpersoneel een SMS / popup-bericht op de telefoon en/of smartphone (daar gaan ze al over op smartphones) met de genomen maatregelen. Het treinpersoneel hoeft er zelf niet achteraan te bellen. Een groot voordeel in NRW is, is dat er op veel Bahnstrecken een Fernverkehrstrecke / Schnelle RE-strecke, RE/RB-strecke, S-bah-strecke en een Guterzugstrecke ligt. Wel is een prioriteitenvolgorde samengesteld, die vrijwel altijd aangehouden moet worden. Als eerst komt het Fernverkehr. Daarna volgen de RE's, daarna de RB's, daarna de S-bahn en als laatste de goederentreinen. Wanneer je de laatste trein gaat missen door vertraging, moet het treinpersoneel een inventaris maken met bestemmingen van de reizigers bij de missende overstappen. Zij melden dan het aantal reizigers met de bestemmingen aan de betreffende bediende op de Betriebszentrale, waarna er taxi's en/of bussen komen, of een trein langer opgehouden wordt indien mogelijk. | |
Zug-Chef | dinsdag 16 juli 2013 @ 19:53 |
Leuk verhaal man, indrukwekkend om daar te gast te zijn lijkt mij. Even een aanvulling: het is niet overal zo dat de prioritering van de treinopvolging hetzelfde is. In Troisdorf moeten de RB en RE richting Koblenz vaak wachten op een goederentrein, die mag daar altijd voor. | |
greavy | dinsdag 16 juli 2013 @ 20:00 |
Oké, zij hadden het erover dat vrijwel altijd deze volgorde aangehouden wordt, maar er regionaal een afwijking kan zijn, inderdaad. En inderdaad, het is erg indrukwekkend om daar aanwezig te zijn. Het was in het Duits, uiteraard, maar was erg goed te volgen. Tijdens de rondleiding stonden wij ook bij een bediende die toevallig moest ingrijpen om vertraging te beperken + overstap nog te regelen. Met een uitgebreide uitleg van degene die ons rondleidde (hij werkte al enige jaren op de Betriebszentrale) werd het helemaal duidelijk ![]() | |
James1988 | dinsdag 16 juli 2013 @ 20:10 |
Klinkt als een erg leuk uitje ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 16 juli 2013 @ 20:22 |
Dat van die overstappen regelen he. Dat is toch in NL zo kut geregeld vanwege ARI terwijl In Duitsland alle rijwegen gewoon met de hand ingesteld moeten worden. In dat geval laat je het sein nog op rood staan van de trein die eigenlijk al weg had moeten zijn: en overstap is geregeld. Ik speel zelf al jaren stellwerksim en daar moet je ook alle rijwegen zelf instellen waardoor je dus automatisch als treindienstleider de regie kan hebben over overstappen. | |
greavy | dinsdag 16 juli 2013 @ 20:26 |
In België is het ook beter geregeld (maar nog niet optimaal, maar zijn bezig met verbeteringen). Vorig jaar bij Traffic Control van Infrabel mogen kijken. Dit jaar tevens weer, op 6 oktober 2013 zijn de: Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Antwerpen-Noord Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Brugge Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Brussel Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Denderleeuw Infrabel Logistiek Centrum Infrastructuur Hasselt Infrabel Seinhuis Antwerpen-Berchem Infrabel Seinhuis Brugge Infrabel Seinhuis Brussel-Zuid Infrabel Seinhuis Gent-Sint-Pieters Infrabel Traffic Control Infrabel Werkplaats Roeselare geopend voor bezoekers voor een rondleiding. Ik denk dat ik dan maar eens in Antwerpen Berchem ga kijken ![]() Brussel-Zuid en Traffic Control al gedaan. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 juli 2013 @ 20:30 |
Dat heeft ook te maken met het feit dat er in Duitsland op Fernverkehr heel veel met reserveringen en Zugbindung gewerkt wordt. "neem de volgende maar" is simpelweg geen optie. En daardoor wachten treinen soms best lang, op Anschlussfahrgäste. Daardoor zijn de problemen voor iedereen bij elkaar minder groot. | |
James1988 | dinsdag 16 juli 2013 @ 20:32 |
Dat gaat natuurlijk helemaal op voor een trein die 1x per 2 uur rijdt. Dan kun je een trein beter een kwartier vasthouden... | |
Zug-Chef | dinsdag 16 juli 2013 @ 20:54 |
Ja dát had ik je ook wel kunnen vertellen Fles, maar toch bedankt voor de aanvulling ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 16 juli 2013 @ 22:05 |
Zeg Greavy, jij als localo weet dat vast wel. HSL Logistik rijdt regelmatig ketelwagentreinen tussen Emmerich en de Kijfhoek met de 1832. Is het normaal dat ie tussen Dordrecht en Kijfhoek via spoor 2 rijdt te Zwijndrecht of gaat ie normaalgesproken net als alle andere cargo's gewoon via spoor 1? | |
Duvel | dinsdag 16 juli 2013 @ 22:21 |
ARI is op zich niet slecht, de manier waarop ARI gebruikt wordt, is slecht. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 16 juli 2013 @ 22:47 |
Hee, dat wilde ík net zeggen! De trdl is de baas, ARI is een hulpmiddel. Ik neem dagelijks aansluitingen over en reken maar dat het sein dan gewoon op rood blijft. | |
Anno1982 | dinsdag 16 juli 2013 @ 22:50 |
Net hoe je het ziet, het heeft misschien wel tekortkomingen, maar daar zou je ook rekening mee kunnen houden. Het is in elk geval niet dynamisch ofzo, ARI zal nooit uit zichzelf een alternatief bedenken. Je kunt je trouwens afvragen of je dat wel moet willen... | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 16 juli 2013 @ 22:51 |
ARI is in elk geval voorspelbaar, dus als trdl weet je precies wat het wanneer gaat doen. En ARI uitzetten is in een wip gebeurd. | |
Duvel | dinsdag 16 juli 2013 @ 22:51 |
Jouw collega's die Gouda bedienen, zijn een stuk luier. D.w.z.: ze laten gerust twee ic's in plaats van één vertraging oplopen omdat ze vertikken de volgorde om te draaien. [ Bericht 3% gewijzigd door Duvel op 16-07-2013 23:03:06 ] | |
Peterselieman | dinsdag 16 juli 2013 @ 22:52 |
het systeem zou wel met alternatieve voorstellen moeten kunnen komen, zeker als bijvoorbeeld door een stoptrein even tegen te houden een vertraagde IC daardoor verderop weer in zijn pad terecht kan komen. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 juli 2013 @ 22:52 |
In Duitsland hebben de moderne computergestuurde treinverkeersleidingscentra ook een soort ARI hoor. "Zuglenkung" heet dat. Werkt in principe net zo, behalve dat het volgens mij niet met planregels per afzonderlijke trein maar met regels per treinserie-nummer werkt. | |
b2py | dinsdag 16 juli 2013 @ 23:03 |
Is er trouwens nog een speciale vierdaagse dienstregeling? | |
dennistd | dinsdag 16 juli 2013 @ 23:12 |
http://www.ns.nl/reiziger(...)vierdaagse-2013.html en http://www.veolia-transpo(...)enementen/index.html | |
Straatcommando. | dinsdag 16 juli 2013 @ 23:30 |
Weet iemand wat een "lampenist" oid is? Mijn oma vertelde dat haar vader dat was. Ze liet me een hele oude foto zien, kan zo uit 1940/50 komen geloof ik. Met zo'n oude spitse trein waar ie voor stond met zijn collega's. Nostalgie ![]() | |
Straatcommando. | dinsdag 16 juli 2013 @ 23:34 |
Mat 36 of 46 als ik de foto's geloven mag. | |
GlenSpey | dinsdag 16 juli 2013 @ 23:38 |
Lampenist - Man die de front- en sluitseinen op de treinen plaatst en van de treinen haalt, en die deze lampen verzorgt, bijvult en dergelijke. (1) Bron | |
Dr_Flash | woensdag 17 juli 2013 @ 00:18 |
<whatever>ist - iemand die <whatever> bedient. Zie "Toetsenist". | |
Dr_Flash | woensdag 17 juli 2013 @ 00:35 |
Is daar een bron van? | |
greavy | woensdag 17 juli 2013 @ 04:09 |
Ik heb hem vaak over spoor 1 gezien. Maar spoor 2 is eventueel een verklaarbare reden voor: Dan is hij via middenspoor helemaal doorgewisseld naar spoor 4 om daar de Kijfhoek binnen te rijden, ipv onder de fly-over door. | |
greavy | woensdag 17 juli 2013 @ 04:11 |
http://www.openbedrijvendag.be/ | |
b2py | woensdag 17 juli 2013 @ 06:32 |
Thanks! | |
DriekOplopers | woensdag 17 juli 2013 @ 09:44 |
Voor Beter OV ziet weinig in het plan van de NS, bij problemen op de weg de atomobilisten op te pikken: http://www.voorbeterov.nl/ | |
Dr_Flash | woensdag 17 juli 2013 @ 10:23 |
Tsja. Je zag een paar maanden terug toch ook dat er nauwelijks gebruik van gemaakt wordt, toen ze een hele ochtend lang alle IC's extra in Breukelen lieten stoppen. Zijn toen 10 of 12 automobilisten geweest die de trein genomen hebben. Nou nou. | |
b2py | woensdag 17 juli 2013 @ 10:26 |
Volgens mij gaat dat op vraag van de KLPD en niet uit eigen initiatief. | |
Dr_Flash | woensdag 17 juli 2013 @ 10:31 |
kortom, mooiweerspelerij. | |
b2py | woensdag 17 juli 2013 @ 10:39 |
Wat vbov beweert is dus ook onjuist. | |
Dr_Flash | woensdag 17 juli 2013 @ 10:42 |
Kan, weet ik niet. Ik heb de bewuste aankondiging van NS niet gezien eigenlijk. | |
b2py | woensdag 17 juli 2013 @ 10:55 |
Is er ook niet geweest, is gecommuniceerd via sociale media en grote dagbladen etc. | |
Dr_Flash | woensdag 17 juli 2013 @ 10:57 |
Oh ja. Toppunt van betrouwbaar nieuws idd ![]() | |
Viezze | woensdag 17 juli 2013 @ 11:14 |
Ik hoorde het ook op de radio (NOS) dus het zal wel kloppen. Ik snap de commotie niet zo goed. Of het nu op eigen initiatief is of niet, de NS vervult ook een maatschappelijke functie en daar sluit dit goed bij aan. Dat er weinig mensen gebruik van maken is misschien omdat het relatief nieuw is. Als dit uiteindelijk vaker gebeurt zal je zien dat meer mensen er gebruik van gaan maken. | |
b2py | woensdag 17 juli 2013 @ 11:29 |
Zeiken om het zeiken dit Flessie, gaat nergens over.. | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juli 2013 @ 11:40 |
Ik begrijp dus dat de trein waarin ik zat toen het ongeluk van Bretigny gebeurde nog een hele week lang braaf zijn rondjes heen-en-weertjes moet rijden samen met 1 ander stelletje die zich ook op het deel Bretigny - Etampes bevond Aangezien het ding echt nergens anders heen kan.. | |
Sandrvich | woensdag 17 juli 2013 @ 12:08 |
Via Orléans-Tours-Le Mans-Paris? ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 17 juli 2013 @ 12:11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juli 2013 @ 12:12 |
Ja maar niet voor reizigersdiensten, en voor een onderhoudsblokje lijkt het me een beetje ver om ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 juli 2013 @ 12:15 |
ach ja, ze vinden momenteel treintje rijden belangrijker dan reizigers vervoeren. | |
Viezze | woensdag 17 juli 2013 @ 12:19 |
Laat ik mezelf verduidelijken. Treinen in het algemeen vervullen in Nederland een maatschappelijke functie. Dat houdt bv. in dat er ook op onrendabele tijdstippen treinen rijden, en bij grote stremmingen zoals dit de trein een extra stop maakt. Vanuit wie (NS, KLPD, wie dan ook) dit komt is voor mij even onbelangrijk, want er zijn uiteindelijk mensen bij gebaat. En als die extra paar mensen in de trein dan moeten staan, dan is dat zo. Beter dan uren op de A2 stilstaan. | |
icloud | woensdag 17 juli 2013 @ 12:19 |
Beetje zielig he, kritiek op je artikel afdoen met een domme smiley zonder weerwoord. | |
Dr_Flash | woensdag 17 juli 2013 @ 12:40 |
Wat? Is die aankondiging van NS er wel geweest? Ook goed, maar dan is dit Dus zeiken om het zeiken. En gewoon onwaar. | |
Viezze | woensdag 17 juli 2013 @ 13:12 |
Wel aardig betrouwbaar volgens mij ![]() | |
remcoP | woensdag 17 juli 2013 @ 13:24 |
| |
icloud | woensdag 17 juli 2013 @ 13:42 |
Word alleen maar lastiger voor de reiziger om brussel te bereiken. | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juli 2013 @ 14:13 |
Dit gaat Duckie vandaag doen ![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 17 juli 2013 @ 14:14 |
Extra treinen, maar daarmee wordt het lastiger? | |
dennistd | woensdag 17 juli 2013 @ 14:15 |
In elk geval niet 1e klas reizen zo te zien ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juli 2013 @ 14:19 |
He, ja, das wel opvallend dat die laatste (TER) ook alleen maar 2e klas is ![]() In principe kan ik die ook al vanaf Gare du nord nemen, maar de stop op Persan zit erin om mn kaartje te stempelen, want tot aan persan zit ik op mijn Zomer vrij... Ik ben benieuwd wat voor meterieel die laatste TER dan is, ter materieel zonder 1e klas ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juli 2013 @ 14:25 |
De Clienten van de RER D zijn aan het mopperen op de tijdelijk gewijzigde dienstregeling. Nu een Deel van de klanten van de RER C die door het ongeluk in Bretigny niet rijd, met de RER D naar Parijs gaat, is besloten om een aantal treinen in de ochtend en de avond spits in plaats van Eindpunt B, van Eindpunt A te laten vertrekken De kritiek is zo hevig, dat de Directie van de RER D een woordje moest schrijven. | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juli 2013 @ 14:26 |
Gisterenavond zijn alle aanwijsborden van Gare de Lyon Uitgevallen ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juli 2013 @ 14:26 |
en vol... |