Naked Kids?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:51 schreef Kerftminister het volgende:
Wie de reference raadt krijg een koekje.
Mja June Madness is begonnen hoor, J. Cole is de eerste leak. Ben benieuwd.
Hmmm interessantquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:53 schreef Kerftminister het volgende:
Nope, het is heel recent en ik denk dat Norrage er wel blij mee zal zijn.
Nope, zit echt in de laatste weken. Je raadt het sws alleen als je het album gehoord hebt want het is (nog) geen single.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:57 schreef Norrage het volgende:
Oooh we gaan nu ook ineens songtitels in de TT gooienDat doen we best vaak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zegt me niks.quote:
Nee da's niet origineel.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:57 schreef Felagund het volgende:
Ah, het is een nummer, ik zat ook al na te denken, had bij Portugal. The Man Evil Indie o.i.d. verwacht.
Hmm die zal ik ook eens gaan doen, hierna eerst Winne, Sticks en Jiggy Djé. Damn, daar keek ik naar uit.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:01 schreef debeterebob het volgende:
Camera Obscura is trouwens wel een leuk albumLuistert lekker weg.
Boards of Canadaquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:59 schreef debeterebob het volgende:
Deze week niet zo veel geluisterd en gelijk weer veel in te halen
Portugal, Alice in Chains, Black Sabbath, Laura Marling en wat mis ik nu nog meer?
John Hopkins, These New Puritans, Baths?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:59 schreef debeterebob het volgende:
Deze week niet zo veel geluisterd en gelijk weer veel in te halen
Portugal, Alice in Chains, Black Sabbath, Laura Marling en wat mis ik nu nog meer?
Vond BoC niet zo veel aan eigenlijk, maar heb ook niet het hele album geluisterd...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Boards of Canada
En Eleanor Friedberger is ook goed. Verder niet heel veel geluisterd ook.
Dank u. Eerste stond al wel op de to-do list en die andere twee ken ik ook totaal niet.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
John Hopkins, These New Puritans, Baths?
JA!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:05 schreef Felagund het volgende:
Queens of the Stone Age al wel geluisterd?
Editors is toch ook alleen nog maar een single van uit toch? (Desire x100)quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:25 schreef Kerftminister het volgende:
Kutste album so far is een leuke. Volgens mijn lijst, wat ik so far gehoord heb (nog te weinig vind ik) is het:
1. Emmelie de Forest - Only Teardrops
2. Device - Device
3. Editors - The Weight of Your Love
Dat zijn de enigen die ik echt kut vond, verder nog wat spul dat ik saai vond (Vampire Weekend, Yeah Yeah Yeahs)
Mja moet even wat meer nog gaan luisteren van dit jaar.
Nee album is ook uit, echt slaapverwekkend.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:30 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Editors is toch ook alleen nog maar een single van uit toch? (Desire x100)
Eigenlijk vergeet ik slechte muziek snel weerquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:33 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nee album is ook uit, echt slaapverwekkend.
J. Cole valt ook tegen zeg, die kerel vertoont echt totaal geen vooruitgang.
Ja ik ook hoor, en terecht.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Eigenlijk vergeet ik slechte muziek snel weer
Zo mee eens dit.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:40 schreef Norrage het volgende:
Leuk leuk. De kutste of vooral meest tegenvallende albums van het jaar (tenminste, van de albums die ik geluisterd heb en nog net enigszins te pruimen zijn):
1. Anouk
2. Woodkid
3. The National
4. Noah And The Whale.
Ja, The National is vooral tegenvallend, zeker niet slecht. Of misschien toch welquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:42 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zo mee eens dit.
Ik kom tot:
1. Anouk
2. OneRepublic
3. The National (meer tegenvallend dan slecht)
Ook zoveel albums die wel oke zijn, die je vervolgens een keer afluistert en daarna nooit meer opzoektquote:
Zo herkenbaar.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:03 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ook zoveel albums die wel oke zijn, die je vervolgens een keer afluistert en daarna nooit meer opzoekt
Wat is er mis met Woodkid?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:40 schreef Norrage het volgende:
Leuk leuk. De kutste of vooral meest tegenvallende albums van het jaar (tenminste, van de albums die ik geluisterd heb en nog net enigszins te pruimen zijn):
1. Anouk
2. Woodkid
3. The National
Dat zeg ik dan dus ook niet. Album waar meer ingezeten hadquote:Op zaterdag 8 juni 2013 01:27 schreef BoerBert het volgende:
Woodkid was wel prima. Niet fantastisch, maar zeker niet kut.
Ik luister losse nummers en als die echt belachelijk slecht zijn gaat het album niet aan. En ik vind dat je best een mening kunt geven over muziek die je gehoord hebt als je niet een heel album geluisterd hebt, hoor.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:08 schreef Kerftminister het volgende:
Tja ik probeer altijd heel veel dingen uit verschillende genres, dus dan kom je vanzelf een hoop bout tegen ja. Verder luister ik elk album af, anders vind ik niet dat je een goede mening kan en mag geven.
Ik knal gewoon het album in de afspeellijst en als ik het beu ben dan gooi ik ze er net zo hard weer uit. Meeste albums luister ik wel af thoquote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:08 schreef Kerftminister het volgende:
Tja ik probeer altijd heel veel dingen uit verschillende genres, dus dan kom je vanzelf een hoop bout tegen ja. Verder luister ik elk album af, anders vind ik niet dat je een goede mening kan en mag geven.
Wait wut. 70 a 80 concerten per jaar?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:25 schreef Grobbel het volgende:
Even een zijstraat: kopen jullie eigenlijk nog wel muziek?
Ik merk dat ik voor het jagen van nieuwe dingen vooral op downloaden terug val (tot het gebruik van soundcloud/youtube-rippers toe om alles via 1 mp3-medium te kunnen blijven samplen), maar blijf toch nog wel een groot liefhebber van het hebben van een fysiek exemplaar.
Al is mijn voorkeur in hele korte tijd echt finaal omgeslagen van CD naar vinyl, ik neem aan een gebruikelijke trend. Iets wat volgens mij de platenzaken ook niet is ontgaan, want tegenwoordig kost een CD echt geen drol meer en liggen nieuwe platen ineens weer voor de hoofdprijs in de schappen.
Spotify/Deezer gebruik ik vooral om naar hele albums te luisteren overigens. Deels uit nieuwsgierigheid naar aanleiding van recensies/artikelen/tips, vaak ook om me een beetje in te luisteren op concerten en zo (nog steeds zo'n 70 a 80 per jaar). En het blijft natuurlijk praktischer in de trein om een recente aanschaf te beluisteren dan om een platenspeler in je rugzak mee te moeten nemen uiteraard.
Tsja grobbel is de Indie Central baas, maar hij werkt ook bij Doornroosjequote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wait wut. 70 a 80 concerten per jaar?
Album van Peace viel me erg tegen. Nummers die al op de EP stonden waren wel tof, de rest was niet echt wat. Dat was misschien ook wel een beetje te verwachten.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:43 schreef ranja het volgende:
Meest tegenvallend is misschien wel die van My Bloody Valentine. Ondanks dat de verwachting niet zo hoog was, ik kan er nog niet echt aan wennen aan die nieuwe. Verder luister ik heel weinig albums waarvan ik denk dat ik ze niet leuk vind of waarvan ik bij het 2e of 3e nummer al naar de skipknop ga
Tja, ik ga meestal van m'n eigen smaak uit, niet van wat 'hier' gangbaar isquote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:51 schreef debeterebob het volgende:
En MBV werd hier toch wel gewaardeerd? Ik zelf vond het ook niet zo.
James Blake, bij verre. Vorige album vond ik niks, deze gaat hoog in mijn jaarlijstjes eindigenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:49 schreef Bol_Wan het volgende:
Misschien een leukere: Grootste verrassing van het jaar? Voor mij is dat Primal Scream, had niet verwacht dat zij nog een goeie plaat zouden maken
Voor mij Suedequote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:49 schreef Bol_Wan het volgende:
Misschien een leukere: Grootste verrassing van het jaar? Voor mij is dat Primal Scream, had niet verwacht dat zij nog een goeie plaat zouden maken
Ja Peace had wel op mijn lijstje van tegenvallers gekund. Alleen al omdat je denkt oh delicious staat er gewoon op en dan blijkt het ander nummer!!!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Album van Peace viel me erg tegen. Nummers die al op de EP stonden waren wel tof, de rest was niet echt wat. Dat was misschien ook wel een beetje te verwachten.
En MBV werd hier toch wel gewaardeerd? Ik zelf vond het ook niet zo.
Portugal. The Man maakte ook wel indruk gisterenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
James Blake, bij verre. Vorige album vond ik niks, deze gaat hoog in mijn jaarlijstjes eindigen
Onbegrijpelijk om 1998 er niet om te zetten inderdaadquote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja Peace had wel op mijn lijstje van tegenvallers gekund. Alleen al omdat je denkt oh delicious staat er gewoon op en dan blijkt het ander nummer!!!
Van die 3 waren er al 2 uit en dan krijg je een album waar verder niet heel veel tofs opstaat.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:58 schreef Bol_Wan het volgende:
Ach, misschien waren het gewoon de verwachtingen van Peace, voor een debuutalbum stonden er toch hele leuke nummers op. Waste of Paint, California Daze, Wraith.. Ook wel veel fillers maar een slecht album was het zeker niet
Jullie weten wel dat dat het maar een cover was, toch?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:57 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk om 1998 er niet om te zetten inderdaad
Dit filmpje heb ik eerder gezien inderdaad.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:02 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Jullie weten wel dat dat het maar een cover was, toch?
Natuurlijk. Maakt het niet minder goedquote:Op zondag 9 juni 2013 00:02 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Jullie weten wel dat dat het maar een cover was, toch?
Die is inderdaad erg tof! Ik koop eigenlijk alleen lp's als ik wat koop, en het zijn eigenlijk altijd albums die ik al erg goed vind en daarom graag wil hebben, als student kan ik het me nou eenmaal niet veroorloven iedere maand 5 lp's aan te schaffenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:49 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik koop zeker nog muziek. Alleen maar eigenlijk. Op jaarbasis wel een CD of 100 denk ik. Downloaden doe ik zelden - zeg maar gerust: nooit - aan. Ik vind het juist leuk om ook in de winkel wat dingen te beluisteren. Dat kan daar prima.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:25 schreef Grobbel het volgende:
Het heeft ook wel iets rustgevends en bijna romantisch om het downloaden gewoon te laten voor wat het is en je muzikale netwerk enkel op de ouderwetse manier via platenzakentips en cd-boekjes te verbreiden, dus ik kan alleen maar m'n hoed voor je afnemen.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik koop zeker nog muziek. Alleen maar eigenlijk. Op jaarbasis wel een CD of 100 denk ik. Downloaden doe ik zelden - zeg maar gerust: nooit - aan. Ik vind het juist leuk om ook in de winkel wat dingen te beluisteren. Dat kan daar prima.
Verder heb ik net als jij een voorkeur voor een fysiek exemplaar. Is misschien raar, maar ik vind het ook leuk om het boekje bij een CD door te spitten en dergelijke. Levert soms ook mooie sporen op naar andere muziek die je weer kunt ontdekken.
Een nieuwe Saints? En hij valt tegen? Jammer...die vorige was geweldig.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:46 schreef Bol_Wan het volgende:
Hmm, wat tegenvallers nu ineens. When Saints Go Machine en Camera Obscura vallen me tegen..
Tja. Ik volg op twitter praktisch alleen maar mensen en blogs die de hele dag 'geweldige' ontdekkingen zitten te roeptoeteren, lees maandelijks de Uncut en Mojo, moet regelmatig plaatjes draaien bij concerten die weer nèt buiten m'n vaste comfortzone zitten (vergt weer het nodige onderzoek), en hou dan ook nog het Best New Music en video-kanaal van Pitchfork in de gaten. En dat is nog afgezien van alle nieuwe releases van bands die ik allang op m'n vizier had (en dat zijn er veelquote:Op zondag 9 juni 2013 21:54 schreef Norrage het volgende:
Ik snap uberhaupt vaak niet hoe mensen zoveel kunnen hebben liggenIk heb denk ik alles wat ik op mijn computer heb ook wel geluisterd. Niet zo'n stapel albums die nog op de to-do list staan
Maar ik luister misschien teveel...
Ik koop vinyl - heb helaas niet echt budget voor heel veel, maar ik koop toch iedere maand wel een paar platen. Bij CD's merkte ik dat ik bij gebrek aan een CD-speler ze toch niet gebruikte; die koop ik dus niet meer. Bovendien vind ik die plastic hoesjes lelijk maar dat kan aan mij liggen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:25 schreef Grobbel het volgende:
Ik luister alles online of via downloads. Ik koop daarnaast ook cd's maar praktisch alleen tweedehands van platen die ik ken, goed vind en daarom graag wil hebben (1, hooguit cd's per maand).quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:25 schreef Grobbel het volgende:
Hé MM, ik heb aandachtig de nieuwe Cocorosie beluisterd om er zo een vernietigend oordeel over te kunnen vormen. Maar ik kan er niet veel meer over zeggen dat het een beetje een saaie plaat is. Wat jij?quote:Op zondag 9 juni 2013 15:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik koop zeker nog muziek. Alleen maar eigenlijk. Op jaarbasis wel een CD of 100 denk ik. Downloaden doe ik zelden - zeg maar gerust: nooit - aan. Ik vind het juist leuk om ook in de winkel wat dingen te beluisteren. Dat kan daar prima.
Verder heb ik net als jij een voorkeur voor een fysiek exemplaar. Is misschien raar, maar ik vind het ook leuk om het boekje bij een CD door te spitten en dergelijke. Levert soms ook mooie sporen op naar andere muziek die je weer kunt ontdekken.
Herken het wel. Er is zoveel dat elke week/maand erbij komt.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:58 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Tja. Ik volg op twitter praktisch alleen maar mensen en blogs die de hele dag 'geweldige' ontdekkingen zitten te roeptoeteren, lees maandelijks de Uncut en Mojo, moet regelmatig plaatjes draaien bij concerten die weer nèt buiten m'n vaste comfortzone zitten (vergt weer het nodige onderzoek), en hou dan ook nog het Best New Music en video-kanaal van Pitchfork in de gaten. En dat is nog afgezien van alle nieuwe releases van bands die ik allang op m'n vizier had (en dat zijn er veel). Op de een of andere manier krijg ik het lek nog niet echt gedicht.
quote:Op maandag 10 juni 2013 14:30 schreef DO2 het volgende:
Ja, ik was erbij... Briljant concert was dat.
-
Oh, en The Haxan Cloak is hier nog altijd plaat van het jaar.
quote:Op maandag 10 juni 2013 14:47 schreef Felagund het volgende:
Die Haxan Cloak heb ik nog steeds niet kunnen luisteren omdat het niet op Spotify/Luisterpaal staat.
Ja, jammer dat er niets iets bestaat als sites waar je het album gewoon gratis kunt downloadenquote:Op maandag 10 juni 2013 14:47 schreef Felagund het volgende:
Die Haxan Cloak heb ik nog steeds niet kunnen luisteren omdat het niet op Spotify/Luisterpaal staat.
Goed idee, lang niet geluisterd.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:21 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Radiohead in de Ziggo Dome staat hier aan. Afspeellijst gemaakt van de setlist met live-versies.
Doe ik liever niet, hier hebben ze advocatenbureaus die platen op torrentsites gooien. Om vervolgens mensen die de torrent gebruiken een dreigbrief met hoge boete te sturen.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:50 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, jammer dat er niets iets bestaat als sites waar je het album gewoon gratis kunt downloaden
Hehe ja, geen honeypots van Piratebay downloaden is de boodschapquote:Op maandag 10 juni 2013 15:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Doe ik liever niet, hier hebben ze advocatenbureaus die platen op torrentsites gooien. Om vervolgens mensen die de torrent gebruiken een dreigbrief met hoge boete te sturen.
Al betwijfel ik of ze dat ook bij een onbekende band als Haxan Cloak doen.
Haha wat? Gebeurt dat echt op grote schaal?quote:Op maandag 10 juni 2013 15:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Doe ik liever niet, hier hebben ze advocatenbureaus die platen op torrentsites gooien. Om vervolgens mensen die de torrent gebruiken een dreigbrief met hoge boete te sturen.
Al betwijfel ik of ze dat ook bij een onbekende band als Haxan Cloak doen.
Wel regelmatig, zijn ook een aantal topics op Fok! over:quote:Op maandag 10 juni 2013 15:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Haha wat? Gebeurt dat echt op grote schaal?
Oh, je woont in Duitsland? Ja, dat wist ik. In Nederland is het heel dubieus of zoiets toegestaan zou zijn.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wel regelmatig, zijn ook een aantal topics op Fok! over:
WGR / Boete nav downloaden muziek (Duitsland)
WGR / Downloaden Duitsland boete 800 euro
WGR / Boetes n.a.v. downloaden in Duitsland
Klopt, het is ook vrij schimmig, die bureaus die er achter zitten verdienen er volgens mij ook grof geld aan. Indiemuziek niet zo bekend en is het risico daarbij nog relatief klein. Ik luister nu toch vooral via Spotify, dus echt een probleem is het voor mij niet.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, je woont in Duitsland? Ja, dat wist ik. In Nederland is het heel dubieus of zoiets toegestaan zou zijn.
Lijkt me sterk. Dat is namelijk uitlokking, volgens mij.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Haha wat? Gebeurt dat echt op grote schaal?
Het gaat over Duitsland. Daar mag dat blijkbaar.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Dat is namelijk uitlokking, volgens mij.
Dat van die lokfietsen is ook het eerste waar ik aan moet denken bij het doorscrollen van de topics die Felagund postte.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het gaat over Duitsland. Daar mag dat blijkbaar.
Overigens is het ook niet ondenkbaar dat het in Nederland wel toegestaan zou zijn. Er is geen sprake van uitlokking als de 'pleger' ook zonder de uitlokking al ging downloaden; alleen als je iemand aanzet tot een misdrijf of overtreding. Daar is een grote rechtszaak om geweest rond de lokfietsen (en daar werd geoordeeld dat een fiets zonder slot (!) neerzetten met een zender er in wel toegestaan is).
Ohja dat concert wat een van de grootste teleurstellingen ooit was voor mijquote:Op maandag 10 juni 2013 14:21 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Radiohead in de Ziggo Dome staat hier aan. Afspeellijst gemaakt van de setlist met live-versies.
Zombie, of die andere, kom niet op de naam. 1 woordquote:Op maandag 10 juni 2013 16:17 schreef Felagund het volgende:
Over Fela gesproken, wat is het beste album van hem?
Afrodisiac?quote:Op maandag 10 juni 2013 16:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zombie, of die andere, kom niet op de naam. 1 woord
Ja, maar weet je, misschien is dit ook wel gewoon iets dat groeit. 'Vroeger' wilde ik ook wel veel meer volgen, maar daar heb ik nu de tijd amper nog voor. En ergens vind ik dat ook niet zo erg. Hoor meer dan genoeg goede platen per jaar. Natuurlijk zal ik door deze manier van kopen en luisteren best wel eens iets missen, maar dat is dan maar zo.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:51 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Het heeft ook wel iets rustgevends en bijna romantisch om het downloaden gewoon te laten voor wat het is en je muzikale netwerk enkel op de ouderwetse manier via platenzakentips en cd-boekjes te verbreiden, dus ik kan alleen maar m'n hoed voor je afnemen.Er zijn zo schandalig veel prikkels qua muziek beschikbaar op het internet dat je er eigenlijk een driedubbele dagtaak nog niet doorheen komt. Soms denk ik er aan om gewoon eens het internet een maandje figuurlijk uit te zetten in casa Grobbel en gewoon eens te luisteren wat ik zoal nog heb liggen. Niet dat ik daar nu daadwerkelijk in een maand doorheen zal komen...
Niet helemaal mee eens. Er gebeurt weliswaar minder dan op het debuut, wel zijn ze wat meer teruggekeerd naar 'liedjes'. Niet allemaal even geslaagd, maar over de hele linie staat er wat mij betreft weer genoeg interessants op. Vooral als de stemmen ouderwets om elkaar heen cirkelen.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:18 schreef Z het volgende:
[..]
Hé MM, ik heb aandachtig de nieuwe Cocorosie beluisterd om er zo een vernietigend oordeel over te kunnen vormen. Maar ik kan er niet veel meer over zeggen dat het een beetje een saaie plaat is. Wat jij?
Wacht. Madlib = Quasimoto = Lord Quas? Dus hij is een feature op zijn eigen album?quote:Op maandag 10 juni 2013 18:55 schreef Z het volgende:
Als je Madvillain al chaos vindt, moet je eens naar het solo werk van Madlib gaan luisteren. Quasimoto - The unseen bijvoorbeeld.
quote:Op maandag 10 juni 2013 18:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wacht. Madlib = Quasimoto = Lord Quas? Dus hij is een feature op zijn eigen album?
Oeh, zeker eens luisteren.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:32 schreef Felagund het volgende:
De zoon van Fela, Femi Kuti heeft ook een nieuw album, staat o.a. op luitsterpaal.
Metal wordt altijd hoog gerate op RYM, vind het in het lijstje van dit jaar nog wel meevallen.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:58 schreef Kerftminister het volgende:
Geniaal
Wat is dat trouwens toch met al die black en death metal shitzooi in de 2013 overall lijst op RYM, hoe wordt dat in hemelsnaam allemaal zo hoog gerate?
Nja gebruik die lijst altijd om te kijken of ik nog wat leuke releases gemist heb, maar bijna de helft is van die gekke metal en dat is 9 vd 10 keer dus helemaal niks he. Want de metal die wel te doen is vinden al die critici weer helemaal niks.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Metal wordt altijd hoog gerate op RYM, vind het in het lijstje van dit jaar nog wel meevallen.
Leuk gedaanquote:
Waar kan je die lijst vinden?quote:Op maandag 10 juni 2013 21:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Metal wordt altijd hoog gerate op RYM, vind het in het lijstje van dit jaar nog wel meevallen.
Vond ik juist gelijk een tof album, terwijl ik normaliter helemaal niets heb met hip-hop/rap/wat het ook precies isquote:Op maandag 10 juni 2013 20:38 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Oeh, zeker eens luisteren.
En Madvillainy is, je raadt het nooit, een groeiplaat.
Het korte van de nummers zorgt er bij mij juist voor dat ik ze opnieuw en opnieuw wil luisteren.
Inderdaad, haar strak naar achteren en baard wasquote:Op maandag 10 juni 2013 21:59 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Leuk gedaanVindt het origineel nog wel leuker
Wat is Josh trouwens een lelijke fatso gewordenMet haar was sowieso beter.
Wat vond je van Valtari dan?quote:Op maandag 10 juni 2013 22:07 schreef Trollscience het volgende:
heb sigur ros echt al 17 keer geprobeerd te luisteren ofzo maar het doet me helemaal niks
http://rateyourmusic.com/charts/top/album/2013quote:
dillinger op 10quote:Op maandag 10 juni 2013 22:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
http://rateyourmusic.com/charts/top/album/2013
En voor andere jaren kun je het jaartal veranderen.
Die top 10 brrrrrrquote:Op maandag 10 juni 2013 22:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
http://rateyourmusic.com/charts/top/album/2013
En voor andere jaren kun je het jaartal veranderen.
Ook The National zo hoogquote:Op maandag 10 juni 2013 22:11 schreef Trollscience het volgende:
[..]
dillinger op 10
my bloppy valentine op 3
wat een community
ja inderdaad, vind het een beetje standaard catchy indiepop met wat aparte maatsoorten maar over het algemeen mèhquote:
Nick Cave en Vampire Weekend enigen die te rechtvaardigen zijn m.i..quote:Op maandag 10 juni 2013 22:14 schreef Trollscience het volgende:
[..]
ja inderdaad, vind het een beetje standaard catchy indiepop met wat aparte maatsoorten maar over het algemeen mèh
Met de community is verder niks mis, maar het ratingsysteem is daar redelijk wazig. De mening van iemand die heel actief platen rate telt zwaarder mee dan iemand die dat bijna nooit doet.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:11 schreef Trollscience het volgende:
[..]
dillinger op 10
my bloppy valentine op 3
wat een community
Vampire Weekendquote:Op maandag 10 juni 2013 22:16 schreef Felagund het volgende:
Een positief liedje voor jullie humeur.
Even serieus, wat is jullie top 5 dan van dit jaar?
En above all.....het overgrote deel is Amerikaans en die schijnen nogal niet zo van enge buitenlandse muziek te houden al is het Engelstalig.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:17 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Met de community is verder niks mis, maar het ratingsysteem is daar redelijk wazig. De mening van iemand die heel actief platen rate telt zwaarder mee dan iemand die dat bijna nooit doet.
En verder heeft het gewoon een hoog grote gemene deler gehalte. Dit zijn geen critici die in 1 hoekje opereren maar muziekliefhebbers met allerlei achtergronden.
Vampire Weekend ook veel te hoog en QOTSA lopen ze massaal af te kraken.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:11 schreef Trollscience het volgende:
[..]
dillinger op 10
my bloppy valentine op 3
wat een community
QOTSA is voor mij gewoon zo'n groot broodje hamburger,* niet culinair/muzikaal erg vernieuwend maar wel lekker.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:22 schreef Moody het volgende:
Wat is dat dingetje met de Qotsa? Ik hoor al jaren weinig spannends, gewoon de standaard gladde pop/rock die vele andere bands maken. Of heb ik jarenlang valse leaks geluisterd?
My God Is The Sun is toch wel episch nummerquote:Op maandag 10 juni 2013 22:22 schreef Moody het volgende:
Wat is dat dingetje met de Qotsa? Ik hoor al jaren weinig spannends, gewoon de standaard gladde pop/rock die vele andere bands maken. Of heb ik jarenlang valse leaks geluisterd?
Die van La Place is wel te etenquote:Op maandag 10 juni 2013 22:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
QOTSA is voor mij gewoon zo'n groot broodje hamburger,* niet culinair/muzikaal erg vernieuwend maar wel lekker.
*En niet de hamburger van MacDonalds en/of Burger king.
En het is een handige plek om een beeld te krijgen van wat de betere platen van een artiest zijn (altijd handig als je met iets onbekends in je handen zit te twijfelen in een platenzaak), plus hou ik er al jaren met grote tevredenheid m'n collectie in bij (zie linkje in m'n signature).quote:Op maandag 10 juni 2013 22:19 schreef Felagund het volgende:
Wat Grobbel zegt, je kan ook genre-charts maken voor een bepaald jaar. Ik vind RYM nog steeds erg handig, ondanks dat de charts misschien soms wat onduidelijk en niet mijn smaak zijn.
Klopt, daar gebruik ik het ook vaak voor. Ik moet mijn ratings eens wat beter gaan bijhouden, nu heb ik een paar honderd albums (semi-)willekeurig gerate.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:32 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En het is een handige plek om een beeld te krijgen van wat de betere platen van een artiest zijn (altijd handig als je met iets onbekends in je handen zit te twijfelen in een platenzaak), plus hou ik er al jaren met grote tevredenheid m'n collectie in bij (zie linkje in m'n signature).
Het is toch haast ook niet te doen. Je zou er een half verhaal moeten bijschrijven. En als dat verandert weer aanpassen of zoquote:Op maandag 10 juni 2013 22:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt, daar gebruik ik het ook vaak voor. Ik moet mijn ratings eens wat beter gaan bijhouden, nu heb ik een paar honderd albums (semi-)willekeurig gerate.
Alleen albums raten is op zich nog wel bij te houden, maar ik wil een album toch minimaal 2-3 keer geluisterd hebben, dan vergeet ik meestal alsnog om er een cijfer voor te geven.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Het is toch haast ook niet te doen. Je zou er een half verhaal moeten bijschrijven. En als dat verandert weer aanpassen of zo
...Terwijl ze met Is This It weer wel vierde staan in de jaarlijst van 2001. Die lage positie van de nieuwe plaat zal echt niet alleen maar aan de vermeende kutsmaak van het stemvolk liggen.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:35 schreef debeterebob het volgende:
The Strokes staan zo laag dat ze tussen alle kutmuziek staan
Beter dan er thuis achter komen dat je exemplaar van Bob Dylan's Desire letterlijk is grijsgedraaid, tot je nagenoeg enkel ruis te horen krijgt bij het opzetten ervan.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:52 schreef neohu het volgende:
Ik heb zo'n tweedehands versie van Wish You Were Here, en ik kan nu concluderen dat die niet van een liefhebber is geweest. Hoe dichter ik de binnenkant van de plaat nader, hoe beter de kwaliteit wordt... Hahaha
Ben nu Cloud Cult aan het luisteren, was toch ook een tip van jou? Voorlopig vrij aardig, maar vermoedelijk geen top 10/20 eindlijst materiaal.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:53 schreef Moody het volgende:
Ik probeer Fossil Collective weer onder de aandacht te brengen. Heerlijk nieuw album!
Vind dit maar dertien in een dozijn...maar klinkt wel aardig.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:53 schreef Moody het volgende:
Ik probeer Fossil Collective weer onder de aandacht te brengen. Heerlijk nieuw album!
Die was ook van Moody; vond het wel een aardige tip.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ben nu Cloud Cult aan het luisteren, was toch ook een tip van jou? Voorlopig vrij aardig, maar vermoedelijk geen top 10/20 eindlijst materiaal.
Je moet er van houden idd. Ken voldoende mensen die het afschuwelijk vindenquote:Op maandag 10 juni 2013 22:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ben nu Cloud Cult aan het luisteren, was toch ook een tip van jou? Voorlopig vrij aardig, maar vermoedelijk geen top 10/20 eindlijst materiaal.
Ben er zelf ook nog niet helemaal uit. Een volledig album is misschien wat veel, maar ik vind Wolves toch wel een erg sterk nummer in dit genre. Beetje Midlaky.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nieuwe album neigt wat naar prog rock. Wel aardig album, maar een beetje ver gezocht allemaal.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:04 schreef Felagund het volgende:
Hmm, zie in Grobbels lijstje dat Motorpsycho ook een nieuw album heeft. Toch één van de betere hardrock bands.
Die Laura is echt veeeels te lang inderdaad. Echt jammer.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:11 schreef kciR het volgende:
Wat een duister lijstje, die RYM link van de vorige pagina.
Ik zie wel dat Eluvium een nieuwe plaat heeft, die ga ik morgen even opsnorren.
Die plaat van Laura Marling vind ik echt veel te lang, daardoor wil ik hem eigenlijk niet graag luisteren, hoewel ik hem wel vaak langs zie komen als favoriet. Misschien toch nog maar een paar keer proberen..
Primal Scream, die is mij ook ontgaan. Is die goed ja? Kunnen ze het nog steeds?quote:Op maandag 10 juni 2013 23:12 schreef debeterebob het volgende:
Top 3 van afgelopen week ontdekt:
Portugal. The Man.
Primal Scream
Camera Obscura
quote:Op maandag 10 juni 2013 23:13 schreef kciR het volgende:
[..]
Primal Scream, die is mij ook ontgaan. Is die goed ja?
Ze hebben 16 jaar geen plaat uitgebracht?quote:Op maandag 10 juni 2013 23:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Beste album in 15 jaar van Primal Scream. De moeite waard
Vanishing Point was vrij geniaal.
Sja, de hand van Danger Mouse ligt er aardig overheen inderdaad. Maar daardoor luistert het wel wat fijner af, een wat makkelijker in het oor liggend geluid dan voorheen zeg maar.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:15 schreef Norrage het volgende:
Van PTM weet ik nog niet of het in mijn top 5 gaat komen. Ik vind dat ze teveel afwijken van hun normale stijl, en teveel als een standaard bandje overkomen nu.
Ik vind het niet zo erg dat ze een keer wat anders proberen, de overige 7/8 albums waren redelijk inwisselbaar.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:17 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Sja, de hand van Danger Mouse ligt er aardig overheen inderdaad. Maar daardoor luistert het wel wat fijner af, een wat makkelijker in het oor liggend geluid dan voorheen zeg maar.
Zekers. Is tof.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:13 schreef kciR het volgende:
[..]
Primal Scream, die is mij ook ontgaan. Is die goed ja? Kunnen ze het nog steeds?
Ja, het hele probleem dus...Ik vond ze sowieso altijd al makkelijk in het gehoor liggen, maar wel rauw. Nu is ook nog eens geliktquote:Op maandag 10 juni 2013 23:17 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Sja, de hand van Danger Mouse ligt er aardig overheen inderdaad. Maar daardoor luistert het wel wat fijner af, een wat makkelijker in het oor liggend geluid dan voorheen zeg maar.
Zeker waar, maar ik verbeter je post even zodat ie wel klopt.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo erg dat ze een keer wat anders proberen, de overige 3 albums waren redelijk inwisselbaar.
Ik vind de verandering ook niet storend, elke album hetzelfde is ook weer niet goed..quote:Op maandag 10 juni 2013 23:17 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Top 10 bands?quote:Op maandag 10 juni 2013 23:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, het hele probleem dus...Ik vond ze sowieso altijd al makkelijk in het gehoor liggen, maar wel rauw. Nu is ook nog eens gelikt![]()
Maar zeker wel een goed album hoor. Ik heb alleen een hele hele hele hoge pet op van deze band. In mijn top 10 bands toch wel.
Dit is toch hun 9e studio album? Of kan ik niet tellen?quote:Op maandag 10 juni 2013 23:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zeker waar, maar ik verbeter je post even zodat ie wel klopt.
De vorige plaat was toch een heel stuk gladder als deze joh. Dat was haast pure poprockquote:Op maandag 10 juni 2013 23:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, het hele probleem dus...Ik vond ze sowieso altijd al makkelijk in het gehoor liggen, maar wel rauw. Nu is ook nog eens gelikt![]()
Maar zeker wel een goed album hoor. Ik heb alleen een hele hele hele hoge pet op van deze band. In mijn top 10 bands toch wel.
Denk het wel. Censored Colors zou eigenlijk in mijn top 5 albums ooit moeten staan, en ook Satanic Satanist en de eerste 3 albums zijn fenomenaal. Wat zouden jullie top 10 bands zijn?quote:
Ja. maar ik vind de eerste 4 albums echt volstrekt anders dan die 3 erna.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit is toch hun 9e studio album? Of kan ik niet tellen?
Ja en nee. Maar hier zitten veel meer poppy geluiden in, van die pianotjes en zo. Niks mis mee, maar het irriteert me een beetjequote:Op maandag 10 juni 2013 23:21 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
De vorige plaat was toch een heel stuk gladder als deze joh. Dat was haast pure poprock
Dat Screamadelica is best leukquote:Op maandag 10 juni 2013 23:22 schreef Felagund het volgende:
ZIe nu dat Primal Scream de band is met het album met de slechte paint op het album Screamadelica. Is dat ook het beste album om mee te beginnen, volgens mij wel een favoriet van liefhebbers?
Satanic Satanist klinkt niet echt als een vriendelijk bandjequote:Op maandag 10 juni 2013 23:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Denk het wel. Censored Colors zou eigenlijk in mijn top 5 albums ooit moeten staan, en ook Satanic Satanist en de eerste 3 albums zijn fenomenaal. Wat zouden jullie top 10 bands zijn?
Wel anders dan wat ze nu doen, ik denk haast dat deze beter is om mee te beginnen. Screamadelica is voor een groot deel bijna te 90's om nu nog te kunnen, moet je wel eerst even op voorbereiden denk ikquote:Op maandag 10 juni 2013 23:22 schreef Felagund het volgende:
ZIe nu dat Primal Scream de band is met het album met de slechte paint op het album Screamadelica. Is dat ook het beste album om mee te beginnen, volgens mij wel een favoriet van liefhebbers?
Qotsa, The Roots, Santana, Blur, Bloc Party, Isley Brothers, Jimi Hendrix Experience, Kyuss in elk geval wel erin.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Denk het wel. Censored Colors zou eigenlijk in mijn top 5 albums ooit moeten staan, en ook Satanic Satanist en de eerste 3 albums zijn fenomenaal. Wat zouden jullie top 10 bands zijn?
Ik kan er denk ik ook niet aan beginnenquote:Op maandag 10 juni 2013 23:24 schreef Moody het volgende:
[..]
Doe dat nou niet!
Een top-10 per genre zou eenvoudiger zijn
Arcade Fire, Depeche Mode, Vampire Weekend, Qotsa, Sigur Ros, Bruce Springsteen, The Who, Muse, The Shins, Grizzly Bear. Stop.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Pink Floyd, Radiohead, The Doors, Joy Division, The Rolling Stones, Pavement, Morphine, Neil Young, Iggy Pop en Can. Dat zijn ongeveer de eerste 10 die me te binnen zitten.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Simultaan luisteren, ik ben nu ook bij het tweede album aanbeland.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:28 schreef Norrage het volgende:
Ik heb nu Primal SCream, die nieuwe, op staan. En wow...dat is best goed. Dat 2e nummer(River of Pain) is vrij geniaal.
Ik heb jazz even achterwege gelatenquote:Op maandag 10 juni 2013 23:28 schreef Felagund het volgende:
Geen Jazz in je lijstje Norrage? Ik had Miles Davis of Keith Jarett nog wel erin verwacht.
Is mij niet goed opgevallen, maar ik was ook na de eerste 4 albums al bijna PTM verzadigd.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja. maar ik vind de eerste 4 albums echt volstrekt anders dan die 3 erna.
Still Life With Eggplant is wel een fijn plaatje inderdaad.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:04 schreef Felagund het volgende:
Hmm, zie in Grobbels lijstje dat Motorpsycho ook een nieuw album heeft. Toch één van de betere hardrock bands.
Er is wat overlap.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik kan er denk ik ook niet aan beginnen
Maar mijn favoriete artiesten in willekeurige volgorde:
Bruce Springsteen, Pink Floyd, Wilco, Van Morrison, Tom Waits, Radiohead, Portugal. The Man, Pavement, Yo La Tengo, Okkervil River.
En dan ben ik eigenlijk wel rond. Best makkelijkHad alleen wellicht Neil Young, Modest Mouse of Flaming Lips er nog in willen gooien.
Bowie natuurlijk. Dan flikker ik Morphine eruit.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:31 schreef Moody het volgende:
[..]
Er is wat overlap.
Ik denk zoiets al dit:
- Bowie
- Pink Floyd
- Beatles (ondanks dat ik ze niet meer kan luisteren)
- Hendrix
- Madrugada
- Radiohead
- Nina Simone / Nat King Cole
Ohja, Oasis had er ook bij in moeten staanquote:Op maandag 10 juni 2013 23:33 schreef Bol_Wan het volgende:
Poeh, favoriete bands, dan komt er veel non-indie in te staan. Waarschijnlijk iets als Frank Turner, Muse, Oasis, Arctic Monkeys, Pearl Jam, Maximo Park, Tallest Man on Earth, Keane, Absynthe Minded, R.E.M.?
Ha, maar wel meteen beginnen met afkraken voordat je em gehoord had hé. Negativoquote:Op maandag 10 juni 2013 23:32 schreef Norrage het volgende:
Die Primal Scream is
Ik was even vergeten dat dit muziek is die mij wel ligt
Deed ik dat? Waar?quote:Op maandag 10 juni 2013 23:34 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ha, maar wel meteen beginnen met afkraken voordat je em gehoord had hé. Negativo
Dit klonk als een sneerquote:Op maandag 10 juni 2013 23:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ze hebben 16 jaar geen plaat uitgebracht?
quote:Op maandag 10 juni 2013 23:35 schreef Kerftminister het volgende:
Nou RYM jaarlijstje is af:
http://rateyourmusic.com/(...)t_and_worst_of_2013/
Iemand nog aanvullingen hierop? Ja Primal Scream staat in mijn wachtlijst.
quote:This list has been deleted or made private by its owner
Was het niet. Ik dacht serieus dat ze al sinds Screamadelica niks hadden uitgebrachtquote:
Idd, dan flikker ik Iggy eruit. Wel lekkere veilige keuzes heb ik gemaakt eigenlijkquote:Op maandag 10 juni 2013 23:34 schreef Moody het volgende:
[..]
Nick Drake mag er ook wel bij. Het is niet veel wat de man gemaakt heeft, maar wel vrij geniaal.
XTRMNTR (oid) kreeg ook waanzinnige reviews, staat volgens mij nog boven de 90 op metacriticquote:Op maandag 10 juni 2013 23:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Was het niet. Ik dacht serieus dat ze al sinds Screamadelica niks hadden uitgebrachtsinds dat het enige album is dat ik heb, en die trouwens heel goed vind.
Gvd vergeten, mja fixedquote:
Top-10 slaat sowieso nergens op. Elk jaar noem ik een andere top-10. De afgelopen 15 jaar heb ik wel 50 bands genoemdquote:Op maandag 10 juni 2013 23:36 schreef neohu het volgende:
Nick Drake mag er ook wel bij. Het is niet veel wat de man gemaakt heeft, maar wel vrij geniaal.
Morphine.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:32 schreef neohu het volgende:
[..]
Bowie natuurlijk. Dan flikker ik Morphine eruit.
Bedoelde mijn eigen lijstjequote:Op maandag 10 juni 2013 23:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Morphine.Maar die staan helemaal niet in het lijstje.
Bruce mag ook wel in mijn lijst. Andrew Bird is een lastige. 6-7x gezien, geniaal, maar ik wil 'm nu een keer iets anders zien doen dan fluitenquote:Op maandag 10 juni 2013 23:39 schreef Norrage het volgende:
Dit is mijn top 15 op last.fm, komt best overeen. En Supertrampstaat er nog tussen
[ afbeelding ]
Ohja je had Knopfler gezien...tsja...ik vond het destijds heel erg goed...maar het is natuurlijk wel een beetje rare muziek. Mag eigenlijk ook niet meer in mijn top op last.fm staanquote:Op maandag 10 juni 2013 23:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Bruce mag ook wel in mijn lijst. Andrew Bird is een lastige. 6-7x gezien, geniaal, maar ik wil 'm nu een keer iets anders zien doen dan fluiten
Dire Straits hetzelfde. Knopfler dan. Eergisteren nog gezien, voor het eerst. Minder dan ik hoopte.....
Alweer een birdlover! Dacht dat ik de enige gek hier wasquote:Op maandag 10 juni 2013 23:44 schreef Felagund het volgende:
Top 15 Last.FM
1 Bruce Springsteen 1,526
2 Andrew Bird 1,143
3 Tom Waits 1,012
4 Pink Floyd 1,005
5 Editors 926
6 The Gaslight Anthem 903
7 Joe Bonamassa 841
8 Elbow 807
9 Eels 770
10 Marike Jager 740
11 Charles Mingus 722
12 Calexico 697
13 Bob Dylan 686
14 Wilco 670
15 Modest Mouse 599
Vooral oude-lullen-muziek, Norrage influences en indierock en Marike Jager.
Pino moet maar oppassenquote:Alweer een birdlover! Dacht dat ik de enige gek hier was
Als set was het erg goed hoor. Geweldig gitaarspel, geweldige band. Enkele klassiekers. Maar hij kwam wat ongeïnteresseerd over. Beetje setje spelen, douchen en verder.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ohja je had Knopfler gezien...tsja...ik vond het destijds heel erg goed...maar het is natuurlijk wel een beetje rare muziek. Mag eigenlijk ook niet meer in mijn top op last.fm staanAl zijn 900 van 1200 plays van Alchemy denk ik. En die mag wel
11-15 zijn zo erg dat je ze niet laat zien?quote:Op maandag 10 juni 2013 23:43 schreef Bol_Wan het volgende:
[ afbeelding ]
niet heel trots op mijn Last.Fm top 15. O, hoe smaken veranderen
Nee, groot fan, vooral van zijn eerdere werk, The mysterious production of Eggs en Weather Systems zijn denk ik mijn favoriete albums. Ook zijn eerdere werk met band vind ik leuk.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:45 schreef Moody het volgende:
[..]
Alweer een birdlover! Dacht dat ik de enige gek hier was
Volgens mij zijn wij 101% compatiblequote:Op maandag 10 juni 2013 23:44 schreef Felagund het volgende:
Top 15 Last.FM
1 Bruce Springsteen 1,526
2 Andrew Bird 1,143
3 Tom Waits 1,012
4 Pink Floyd 1,005
5 Editors 926
6 The Gaslight Anthem 903
7 Joe Bonamassa 841
8 Elbow 807
9 Eels 770
10 Marike Jager 740
11 Charles Mingus 722
12 Calexico 697
13 Bob Dylan 686
14 Wilco 670
15 Modest Mouse 599
Vooral oude-lullen-muziek, Norrage influences en indierock en Marike Jager.
Ha, foutje. Franz Ferdinand, Foo Fighters, Editors, Daughtry, Pearl Jam.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
11-15 zijn zo erg dat je ze niet laat zien?
[..]
Nee, groot fan, vooral van zijn eerdere werk, The mysterious production of Eggs en Weather Systems zijn denk ik mijn favoriete albums. Ook zijn eerdere werk met band vind ik leuk.
The Mysterious Production of Eggsquote:
Vind hem fantastischquote:Op maandag 10 juni 2013 23:45 schreef Moody het volgende:
[..]
Alweer een birdlover! Dacht dat ik de enige gek hier was
Nou zegquote:Op maandag 10 juni 2013 23:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Voor iemand die op het punt staat zijn bed in te rollen, klinkt dat enigszins gay toch?
Nofi if you are. I like gay!!!!
Mijn favo is toch swimming hour voor het ruigere werk en Noble Beast voor het rustigequote:Op maandag 10 juni 2013 23:50 schreef Moody het volgende:
[..]
The Mysterious Production of Eggs
Helemaal wit gedraaid.
Was je er ook bij op Crossing Border in Enschede? Geniaal concert. Bijna 1,5 uur langer dan geprogrammeerd
Nee, moet hem nog altijd zien. Geen andere Bird-fans hier.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:50 schreef Moody het volgende:
[..]
The Mysterious Production of Eggs
Helemaal wit gedraaid.
Was je er ook bij op Crossing Border in Enschede? Geniaal concert. Bijna 1,5 uur langer dan geprogrammeerd
Wilde net zeggenquote:Op maandag 10 juni 2013 23:54 schreef neohu het volgende:
Haha dit topic heeft soms echt de meest bizarre korte dwalingen
WFT!!quote:Op maandag 10 juni 2013 23:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, moet hem nog altijd zien. Geen andere Bird-fans hier.
Hij blijft geniaal.
Whyquote:
quote:
Andrew Bird (en Springsteen ook) staan toch wel bekend als goed live-artiesten.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:55 schreef Norrage het volgende:
Dat was de reden dat ie niet in mijn top 10 stond net. Live een van de slechtste concerten die ik heb meegemaakt, samen met Radiohead en Springsteen...mijn favos doen het niet goed bij me live...
Ik had bij beide, en ook bij Radiohead, ook een beetje pech geloof ik. Dus dat speelt meequote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Andrew Bird (en Springsteen ook) staan toch wel bekend als goed live-artiesten.
Die is ook geniaal iddquote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Één van mijn favorieten blijft nog altijd 'nervous tick motion of the head to the left'.
Zeg, ga eens slapenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik had bij beide, en ook bij Radiohead, ook een beetje pech geloof ik. Dus dat speelt meemaar ze staan met zijn 3tjes wel redelijk onderaan het live lijstje als ik dat zou maken....wel apart
Ik lig al in bed hoor. Dit is slaap-fokken.quote:
Is er hier iemand die Thom Yorke live heeft gezien? Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik had bij beide, en ook bij Radiohead, ook een beetje pech geloof ik. Dus dat speelt meemaar ze staan met zijn 3tjes wel redelijk onderaan het live lijstje als ik dat zou maken....wel apart
quote:
Als dat niet zo was snap ik wel waarom Norrage Radiohead live vond tegenvallenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Is er hier iemand die Thom Yorke live heeft gezien? Ben benieuwd.
De americana-Bird heb ik nog niet gehoord, de Gypsy Bird kan ik wel goed waarderen. Met Bowl of Fire heeft hij ook enkele leuke albums gemaakt, wel heel anders dan de rest van zijn werk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Die is ook geniaal idd
Van zijn nieuwe EP kan ik deze ook wel hebben:
Maar hij moet niet weer te Americana gaan worden, dan haak ik af
Toch geen verkeerd lijstje? Of klopt het totaal niet met je smaak?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:01 schreef neohu het volgende:
Arcade Fire
Kurt Vile
Primus
Nick Cave and the Bad Seeds
Radiohead
The Brian Jonestown Massacre
The National
Nick Drake
Pavement
The Doors
Mark Lanegan
Morphine
Iggy Pop
ZZ Top
Talking Heads
Klopt alleen geen *** van, hebt het ooit heel kort gebruikt en nu sinds een maand of twee weer en alleen spotify scrobbelt.
Dit is kryptisch leg uitquote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:06 schreef neohu het volgende:
[..]
Als dat niet zo was snap ik wel waarom Norrage Radiohead live vond tegenvallen
Nouja, als je Radiohead live ziet zie je meestal Tom Yorke ook "live" lijkt mequote:
Nah nee dat wel hoor op zich, maar het klopt niet met wat ik het afgelopen paar jaar dat ik "serieus" naar muziek ben gaan luisteren heb geluisterdquote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Toch geen verkeerd lijstje? Of klopt het totaal niet met je smaak?
Hipster.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:16 schreef Moody het volgende:
Niemand heeft Yorke gezien dus?
Ik heb 'm ook gemist in de '90. Nu Radiohead/Yorke kijken is niet meer lollig, dan moet dan in de Ziggo Dome ofzo
Stond daar eerst Pablo Honey?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:18 schreef Moody het volgende:
[..]
Nix hipster.
Radiohead in Paradiso vlak na The Bends is niet hetzelfde als Radiohead in Ziggo Dome.
Ja, die laatste show had echt niet in Paradiso gepast. Sportpaleis concert was prima, zolang je niet in de tweede ring zat. Grote venues zijn niet per definitie slecht of zo.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:19 schreef Bol_Wan het volgende:
Ziggo Dome heeft toch veel meer mogelijkheden voor een band als Radiohead man. Qua lichtshow zeker
Jaquote:
Ik vond het al vreemd, Pablo Honey wordt vaak als het minste album/EP van Radiohead gezien. The Bends is inderdaad begrijpbaarder, al heeft die mij nooit helemaal weten te pakken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:21 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja
Zat ff verkeerd met het jaartal
Wist dat er in '95/'96 concerten waren. Ik was zelfs gevraagd door vrienden, maar ik ging niet. Weet ik veel waarom niet. Fucking onbekend bandje ofzo, helemaal naar A'dam met de trein. Pff.
Qua show? absoluut. Die bandjes waren een geweldige vondst, zag er heel gaaf uit. Muzikaal heeft zowel oud als nieuw me nooit echt getrokkenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:19 schreef Moody het volgende:
[..]
Jij vind de Coldplay-make-over ook beter dan het origineel zeker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |