Ik luister losse nummers en als die echt belachelijk slecht zijn gaat het album niet aan. En ik vind dat je best een mening kunt geven over muziek die je gehoord hebt als je niet een heel album geluisterd hebt, hoor.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:08 schreef Kerftminister het volgende:
Tja ik probeer altijd heel veel dingen uit verschillende genres, dus dan kom je vanzelf een hoop bout tegen ja. Verder luister ik elk album af, anders vind ik niet dat je een goede mening kan en mag geven.
Ik knal gewoon het album in de afspeellijst en als ik het beu ben dan gooi ik ze er net zo hard weer uit. Meeste albums luister ik wel af thoquote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:08 schreef Kerftminister het volgende:
Tja ik probeer altijd heel veel dingen uit verschillende genres, dus dan kom je vanzelf een hoop bout tegen ja. Verder luister ik elk album af, anders vind ik niet dat je een goede mening kan en mag geven.
Wait wut. 70 a 80 concerten per jaar?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:25 schreef Grobbel het volgende:
Even een zijstraat: kopen jullie eigenlijk nog wel muziek?
Ik merk dat ik voor het jagen van nieuwe dingen vooral op downloaden terug val (tot het gebruik van soundcloud/youtube-rippers toe om alles via 1 mp3-medium te kunnen blijven samplen), maar blijf toch nog wel een groot liefhebber van het hebben van een fysiek exemplaar.
Al is mijn voorkeur in hele korte tijd echt finaal omgeslagen van CD naar vinyl, ik neem aan een gebruikelijke trend. Iets wat volgens mij de platenzaken ook niet is ontgaan, want tegenwoordig kost een CD echt geen drol meer en liggen nieuwe platen ineens weer voor de hoofdprijs in de schappen.
Spotify/Deezer gebruik ik vooral om naar hele albums te luisteren overigens. Deels uit nieuwsgierigheid naar aanleiding van recensies/artikelen/tips, vaak ook om me een beetje in te luisteren op concerten en zo (nog steeds zo'n 70 a 80 per jaar). En het blijft natuurlijk praktischer in de trein om een recente aanschaf te beluisteren dan om een platenspeler in je rugzak mee te moeten nemen uiteraard.
Tsja grobbel is de Indie Central baas, maar hij werkt ook bij Doornroosjequote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wait wut. 70 a 80 concerten per jaar?
Album van Peace viel me erg tegen. Nummers die al op de EP stonden waren wel tof, de rest was niet echt wat. Dat was misschien ook wel een beetje te verwachten.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:43 schreef ranja het volgende:
Meest tegenvallend is misschien wel die van My Bloody Valentine. Ondanks dat de verwachting niet zo hoog was, ik kan er nog niet echt aan wennen aan die nieuwe. Verder luister ik heel weinig albums waarvan ik denk dat ik ze niet leuk vind of waarvan ik bij het 2e of 3e nummer al naar de skipknop ga
Tja, ik ga meestal van m'n eigen smaak uit, niet van wat 'hier' gangbaar isquote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:51 schreef debeterebob het volgende:
En MBV werd hier toch wel gewaardeerd? Ik zelf vond het ook niet zo.
James Blake, bij verre. Vorige album vond ik niks, deze gaat hoog in mijn jaarlijstjes eindigenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:49 schreef Bol_Wan het volgende:
Misschien een leukere: Grootste verrassing van het jaar? Voor mij is dat Primal Scream, had niet verwacht dat zij nog een goeie plaat zouden maken
Voor mij Suedequote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:49 schreef Bol_Wan het volgende:
Misschien een leukere: Grootste verrassing van het jaar? Voor mij is dat Primal Scream, had niet verwacht dat zij nog een goeie plaat zouden maken
Ja Peace had wel op mijn lijstje van tegenvallers gekund. Alleen al omdat je denkt oh delicious staat er gewoon op en dan blijkt het ander nummer!!!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Album van Peace viel me erg tegen. Nummers die al op de EP stonden waren wel tof, de rest was niet echt wat. Dat was misschien ook wel een beetje te verwachten.
En MBV werd hier toch wel gewaardeerd? Ik zelf vond het ook niet zo.
Portugal. The Man maakte ook wel indruk gisterenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
James Blake, bij verre. Vorige album vond ik niks, deze gaat hoog in mijn jaarlijstjes eindigen
Onbegrijpelijk om 1998 er niet om te zetten inderdaadquote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja Peace had wel op mijn lijstje van tegenvallers gekund. Alleen al omdat je denkt oh delicious staat er gewoon op en dan blijkt het ander nummer!!!
Van die 3 waren er al 2 uit en dan krijg je een album waar verder niet heel veel tofs opstaat.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:58 schreef Bol_Wan het volgende:
Ach, misschien waren het gewoon de verwachtingen van Peace, voor een debuutalbum stonden er toch hele leuke nummers op. Waste of Paint, California Daze, Wraith.. Ook wel veel fillers maar een slecht album was het zeker niet
Jullie weten wel dat dat het maar een cover was, toch?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:57 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk om 1998 er niet om te zetten inderdaad
Dit filmpje heb ik eerder gezien inderdaad.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:02 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Jullie weten wel dat dat het maar een cover was, toch?
Natuurlijk. Maakt het niet minder goedquote:Op zondag 9 juni 2013 00:02 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Jullie weten wel dat dat het maar een cover was, toch?
Die is inderdaad erg tof! Ik koop eigenlijk alleen lp's als ik wat koop, en het zijn eigenlijk altijd albums die ik al erg goed vind en daarom graag wil hebben, als student kan ik het me nou eenmaal niet veroorloven iedere maand 5 lp's aan te schaffenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:49 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik koop zeker nog muziek. Alleen maar eigenlijk. Op jaarbasis wel een CD of 100 denk ik. Downloaden doe ik zelden - zeg maar gerust: nooit - aan. Ik vind het juist leuk om ook in de winkel wat dingen te beluisteren. Dat kan daar prima.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:25 schreef Grobbel het volgende:
Het heeft ook wel iets rustgevends en bijna romantisch om het downloaden gewoon te laten voor wat het is en je muzikale netwerk enkel op de ouderwetse manier via platenzakentips en cd-boekjes te verbreiden, dus ik kan alleen maar m'n hoed voor je afnemen.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik koop zeker nog muziek. Alleen maar eigenlijk. Op jaarbasis wel een CD of 100 denk ik. Downloaden doe ik zelden - zeg maar gerust: nooit - aan. Ik vind het juist leuk om ook in de winkel wat dingen te beluisteren. Dat kan daar prima.
Verder heb ik net als jij een voorkeur voor een fysiek exemplaar. Is misschien raar, maar ik vind het ook leuk om het boekje bij een CD door te spitten en dergelijke. Levert soms ook mooie sporen op naar andere muziek die je weer kunt ontdekken.
Een nieuwe Saints? En hij valt tegen? Jammer...die vorige was geweldig.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:46 schreef Bol_Wan het volgende:
Hmm, wat tegenvallers nu ineens. When Saints Go Machine en Camera Obscura vallen me tegen..
Tja. Ik volg op twitter praktisch alleen maar mensen en blogs die de hele dag 'geweldige' ontdekkingen zitten te roeptoeteren, lees maandelijks de Uncut en Mojo, moet regelmatig plaatjes draaien bij concerten die weer nèt buiten m'n vaste comfortzone zitten (vergt weer het nodige onderzoek), en hou dan ook nog het Best New Music en video-kanaal van Pitchfork in de gaten. En dat is nog afgezien van alle nieuwe releases van bands die ik allang op m'n vizier had (en dat zijn er veelquote:Op zondag 9 juni 2013 21:54 schreef Norrage het volgende:
Ik snap uberhaupt vaak niet hoe mensen zoveel kunnen hebben liggenIk heb denk ik alles wat ik op mijn computer heb ook wel geluisterd. Niet zo'n stapel albums die nog op de to-do list staan
Maar ik luister misschien teveel...
Ik koop vinyl - heb helaas niet echt budget voor heel veel, maar ik koop toch iedere maand wel een paar platen. Bij CD's merkte ik dat ik bij gebrek aan een CD-speler ze toch niet gebruikte; die koop ik dus niet meer. Bovendien vind ik die plastic hoesjes lelijk maar dat kan aan mij liggen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:25 schreef Grobbel het volgende:
Ik luister alles online of via downloads. Ik koop daarnaast ook cd's maar praktisch alleen tweedehands van platen die ik ken, goed vind en daarom graag wil hebben (1, hooguit cd's per maand).quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:25 schreef Grobbel het volgende:
Hé MM, ik heb aandachtig de nieuwe Cocorosie beluisterd om er zo een vernietigend oordeel over te kunnen vormen. Maar ik kan er niet veel meer over zeggen dat het een beetje een saaie plaat is. Wat jij?quote:Op zondag 9 juni 2013 15:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik koop zeker nog muziek. Alleen maar eigenlijk. Op jaarbasis wel een CD of 100 denk ik. Downloaden doe ik zelden - zeg maar gerust: nooit - aan. Ik vind het juist leuk om ook in de winkel wat dingen te beluisteren. Dat kan daar prima.
Verder heb ik net als jij een voorkeur voor een fysiek exemplaar. Is misschien raar, maar ik vind het ook leuk om het boekje bij een CD door te spitten en dergelijke. Levert soms ook mooie sporen op naar andere muziek die je weer kunt ontdekken.
Herken het wel. Er is zoveel dat elke week/maand erbij komt.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:58 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Tja. Ik volg op twitter praktisch alleen maar mensen en blogs die de hele dag 'geweldige' ontdekkingen zitten te roeptoeteren, lees maandelijks de Uncut en Mojo, moet regelmatig plaatjes draaien bij concerten die weer nèt buiten m'n vaste comfortzone zitten (vergt weer het nodige onderzoek), en hou dan ook nog het Best New Music en video-kanaal van Pitchfork in de gaten. En dat is nog afgezien van alle nieuwe releases van bands die ik allang op m'n vizier had (en dat zijn er veel). Op de een of andere manier krijg ik het lek nog niet echt gedicht.
quote:Op maandag 10 juni 2013 14:30 schreef DO2 het volgende:
Ja, ik was erbij... Briljant concert was dat.
-
Oh, en The Haxan Cloak is hier nog altijd plaat van het jaar.
quote:Op maandag 10 juni 2013 14:47 schreef Felagund het volgende:
Die Haxan Cloak heb ik nog steeds niet kunnen luisteren omdat het niet op Spotify/Luisterpaal staat.
Ja, jammer dat er niets iets bestaat als sites waar je het album gewoon gratis kunt downloadenquote:Op maandag 10 juni 2013 14:47 schreef Felagund het volgende:
Die Haxan Cloak heb ik nog steeds niet kunnen luisteren omdat het niet op Spotify/Luisterpaal staat.
Goed idee, lang niet geluisterd.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:21 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Radiohead in de Ziggo Dome staat hier aan. Afspeellijst gemaakt van de setlist met live-versies.
Doe ik liever niet, hier hebben ze advocatenbureaus die platen op torrentsites gooien. Om vervolgens mensen die de torrent gebruiken een dreigbrief met hoge boete te sturen.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:50 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, jammer dat er niets iets bestaat als sites waar je het album gewoon gratis kunt downloaden
Hehe ja, geen honeypots van Piratebay downloaden is de boodschapquote:Op maandag 10 juni 2013 15:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Doe ik liever niet, hier hebben ze advocatenbureaus die platen op torrentsites gooien. Om vervolgens mensen die de torrent gebruiken een dreigbrief met hoge boete te sturen.
Al betwijfel ik of ze dat ook bij een onbekende band als Haxan Cloak doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |