Ja, punt is alleen dat ik in Duitsland woon.quote:Op zondag 27 september 2009 00:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zover ik weet is downloaden nog steeds legaal in nederland, mits voor eigen gebruik
Ja, dat heeft de provider dus gedaan, stond er ook netjes bij.quote:Op zondag 27 september 2009 00:44 schreef Jordy-B het volgende:
het probleem is doorgaans niet zozeer het downloaden, maar het uploaden.
Wel bijzonder dat die gasten aan jouw gegevens zijn gekomen. Doorgaans hebben ze alleen een ip-adres. De info achter dat ip-adres moet via je provider komen en die mogen dat niet zomaar doorspelen.
en volgens mij staat er toch echt duitsland!quote:Op zondag 27 september 2009 00:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zover ik weet is downloaden nog steeds legaal in nederland, mits voor eigen gebruik
Ja volgens mij wel, het is gewoon een advocatenkantoor.quote:Op zondag 27 september 2009 00:45 schreef mcintosh het volgende:
Weet je wel zeker dat het een legitiem kantoor is van wie je de brief kreeg?
Als jij in Nederland downloadde dan gelden de Nederlandse wetten. Als ze vanuit Duitsland een deurwaarder willen gebruiken zal er eerst een Nederlands vonnis bekrachtigd moeten worden door een Nederlandse rechter (als ik het mis heb hoor ik het graag).
Waar staat in de OP dat TS in Duitsland woont dan?quote:Op zondag 27 september 2009 00:46 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
en volgens mij staat er toch echt duitsland!!
Op een Nederlands forumquote:Op zondag 27 september 2009 00:47 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel, het is gewoon een advocatenkantoor.
Ik woon in Duitsland, heb een Duitse provider en dus gelden de Duitse wetten.
Ik weet alleen niet of er nog een maasje in zit, daar probeer ik nu achter te komen.
Ja, dat weet ik ook niet.quote:Op zondag 27 september 2009 00:46 schreef Hukkie het volgende:
Geen idee hoe ze dat in Duitsland geregeld hebben, maar hoe weten ze dat jij die cd hebt gedownload?
quote:Nieuwe Duitse wet voor downloaden
Michael Nigbur - Zondag 26 Maart 2006 - 21:28
In Duitsland is er een nieuwe wet gekomen voor downloaden. Zo staat er in als je illegaal bezig bent met het downloaden van muziek, films of games voor privé gebruik, dat je dan je 2 jaar de bak in moet. Maar nog erger is de straf als je van plan bent illegale software commercieel te gebruiken. Hiervoor zul je minimaal 5 jaar de bak in moeten. Deze wet zal ingaan vanaf 1 Januari 2007.
Waarschijnlijk is dit een van de zwaarste wetten is van Europa. Maar dat is logisch omdat Duitsland de grootste markt heeft van Europa. Na schatting wordt er echt te veel gedownload. Vooral als je kijkt hoeveel één DVD kost.
OP niet, TT wel.quote:Op zondag 27 september 2009 00:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Waar staat in de OP dat TS in Duitsland woont dan?
Ik ook.quote:Op zondag 27 september 2009 00:48 schreef Jordy-B het volgende:
Ik vraag me wel af hoe ze bij dat bedrag van ¤1200 komen, trouwens.
Ja.quote:Op zondag 27 september 2009 00:52 schreef Hukkie het volgende:
Dan kun je proberen te zeggen dat je het origineel ook al hebt, en gewoon een kopie voor op je pc wilde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |