Ja, punt is alleen dat ik in Duitsland woon.quote:Op zondag 27 september 2009 00:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zover ik weet is downloaden nog steeds legaal in nederland, mits voor eigen gebruik
Ja, dat heeft de provider dus gedaan, stond er ook netjes bij.quote:Op zondag 27 september 2009 00:44 schreef Jordy-B het volgende:
het probleem is doorgaans niet zozeer het downloaden, maar het uploaden.
Wel bijzonder dat die gasten aan jouw gegevens zijn gekomen. Doorgaans hebben ze alleen een ip-adres. De info achter dat ip-adres moet via je provider komen en die mogen dat niet zomaar doorspelen.
en volgens mij staat er toch echt duitsland!quote:Op zondag 27 september 2009 00:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zover ik weet is downloaden nog steeds legaal in nederland, mits voor eigen gebruik
Ja volgens mij wel, het is gewoon een advocatenkantoor.quote:Op zondag 27 september 2009 00:45 schreef mcintosh het volgende:
Weet je wel zeker dat het een legitiem kantoor is van wie je de brief kreeg?
Als jij in Nederland downloadde dan gelden de Nederlandse wetten. Als ze vanuit Duitsland een deurwaarder willen gebruiken zal er eerst een Nederlands vonnis bekrachtigd moeten worden door een Nederlandse rechter (als ik het mis heb hoor ik het graag).
Waar staat in de OP dat TS in Duitsland woont dan?quote:Op zondag 27 september 2009 00:46 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
en volgens mij staat er toch echt duitsland!!
Op een Nederlands forumquote:Op zondag 27 september 2009 00:47 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel, het is gewoon een advocatenkantoor.
Ik woon in Duitsland, heb een Duitse provider en dus gelden de Duitse wetten.
Ik weet alleen niet of er nog een maasje in zit, daar probeer ik nu achter te komen.
Ja, dat weet ik ook niet.quote:Op zondag 27 september 2009 00:46 schreef Hukkie het volgende:
Geen idee hoe ze dat in Duitsland geregeld hebben, maar hoe weten ze dat jij die cd hebt gedownload?
quote:Nieuwe Duitse wet voor downloaden
Michael Nigbur - Zondag 26 Maart 2006 - 21:28
In Duitsland is er een nieuwe wet gekomen voor downloaden. Zo staat er in als je illegaal bezig bent met het downloaden van muziek, films of games voor privé gebruik, dat je dan je 2 jaar de bak in moet. Maar nog erger is de straf als je van plan bent illegale software commercieel te gebruiken. Hiervoor zul je minimaal 5 jaar de bak in moeten. Deze wet zal ingaan vanaf 1 Januari 2007.
Waarschijnlijk is dit een van de zwaarste wetten is van Europa. Maar dat is logisch omdat Duitsland de grootste markt heeft van Europa. Na schatting wordt er echt te veel gedownload. Vooral als je kijkt hoeveel één DVD kost.
OP niet, TT wel.quote:Op zondag 27 september 2009 00:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Waar staat in de OP dat TS in Duitsland woont dan?
Ik ook.quote:Op zondag 27 september 2009 00:48 schreef Jordy-B het volgende:
Ik vraag me wel af hoe ze bij dat bedrag van ¤1200 komen, trouwens.
Ja.quote:Op zondag 27 september 2009 00:52 schreef Hukkie het volgende:
Dan kun je proberen te zeggen dat je het origineel ook al hebt, en gewoon een kopie voor op je pc wilde.
Ja, ik weet het nu.quote:Op zondag 27 september 2009 00:58 schreef mcintosh het volgende:
Aangezien je verder niet ingaat op het feit dat het illegaal is in Duitsland ga ik er vanuit dat je het wel wist danwel weet je het nu.
Als ik jou was zou ik wat rechtsbijstand inroepen of proberen een deal te maken. Ze staan in hun recht dus ik denk dat je moet proberen te voorkomen dat je naar de rechter moet...
Dank je voor de link!quote:Op zondag 27 september 2009 01:02 schreef Igen het volgende:
Volgens mij hang je. Downloaden van illegale kopieën is namelijk sinds 1 januari 2008 verboden in Duitsland (bron).
Het enige wat je nog zou kunnen proberen is om de boete naar beneden bijgesteld te krijgen. Maar de kans is aanwezig dat dat op een rechtszaak uitloopt, en dan draai jij voor de proceskosten op.
Kortom: Betaal, of schakel een advocaat in!
Nee, het is via een advocatenkantoor.quote:Op zondag 27 september 2009 01:07 schreef EchoAlpha het volgende:
Als je de brief via je provider hebt gekregen zou ik even afwachten...
Makkelijke manier om downloaders aan te pakken, mensen een brief via de provider sturen en op een sluwe manier aan de gegevens komen van de downloaders omdat ze erop gaan reageren
Direct andere provider, dat zal ze lerenquote:Op zondag 27 september 2009 01:10 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Nee, het is via een advocatenkantoor.
En die zei dat T-Online zo vriendelijk was geweest mijn gegevens door te spelen
Dit geval niet, maar wel voor mn seriesquote:Op zondag 27 september 2009 01:14 schreef APK het volgende:
Kan een provider zien wat je download als je een programma als Peerguardian 2 gebruikt om het IP te maskeren?
Niet dat je daar in dit geval nog iets nog iets aan zou hebben.
Ik zou trouwens ook weggaan bij die nazi-provider en proberen eentje te vinden die beter met privacy omgaat.
Zo werkt dat in Duitsland niet.quote:Op zondag 27 september 2009 01:07 schreef EchoAlpha het volgende:
Als je de brief via je provider hebt gekregen zou ik even afwachten...
Makkelijke manier om downloaders aan te pakken, mensen een brief via de provider sturen en op een sluwe manier aan de gegevens komen van de downloaders omdat ze erop gaan reageren
Dan zou ik gaan uitzoeken als ik jou was de volgende dingen:quote:Op zondag 27 september 2009 01:10 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Nee, het is via een advocatenkantoor.
En die zei dat T-Online zo vriendelijk was geweest mijn gegevens door te spelen
Ik weet niet of dat programma werkt in dit geval hoor, daarom stond er een vraagteken achter.quote:Op zondag 27 september 2009 01:18 schreef CarOnline het volgende:
Dit geval niet, maar wel voor mn series![]()
Ah kijk, dat wilde die Frau mij allemaal niet aan de telefoon vertellen.quote:Op zondag 27 september 2009 01:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo werkt dat in Duitsland niet.
Wat TS heeft gekregen, is een zogenaamde Abmahnung. Dat werkt zo:
Het muzieklabel ziet dat iemand een illegale kopie van zijn materiaal heeft gemaakt. In plaats van de overtreder aan te klagen, sturen ze een Abmahnung. Dat is een voorstel voor een schadevergoeding/schikking, plus de eis dat de overtreder verklaart in de toekomst braaf te zijn op straffe van blabla. Dat laatste heet de Unterlassungserklärung.
Zo'n ding is juridisch bindend. Als je een Abmahnung krijgt, heb je dus twee opties.
A. Je ondertekent de Unterlassungserklärung en betaalt de schadevergoeding.
B. Je vecht de Abmahnung aan bij de rechter. Dat is zinvol als de Abmahnung ongegrond is. Maar je moet uitkijken, want de proceskosten richten zich naar de Streitwert. Staat in de Abmahnung dus een gigantisch bedrag, en jij verliest, dan zijn de proceskosten ook gigantisch.
Nee, alleen als ik zekerheid hebquote:Op zondag 27 september 2009 01:21 schreef APK het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat programma werkt in dit geval hoor, daarom stond er een vraagteken achter.
Misschien kun je 'n paar maanden gaan zitten ipv de boete te betalen?quote:Op zondag 27 september 2009 01:23 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Vraag me alleen nog af hoe ze aan die 1200,- komen.
Das natuurlijk bizar hoog.
Een week! Hooguit!quote:Op zondag 27 september 2009 01:25 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Misschien kun je 'n paar maanden gaan zitten ipv de boete te betalen?
Ga maar lekker in de auto met een laptop op zoek naar een onbeveiligde wifi.quote:Op zondag 27 september 2009 01:25 schreef CarOnline het volgende:
Anders stuur me die dvd's maar gewoon toe, ik ben bijna klaar met Shameless
Mwa, ik werk ook in de branche en een deel van mijn secundaire arbeidsvoorwaarden is dat ik iedere week twee cds/dvds/games mag lenen en daar gewoon een kopie van mag maken. Maar dat is in Nederland.quote:Op zondag 27 september 2009 01:27 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Een week! Hooguit!
Hoewel, weet niet of mn werkgever dat zo'n goed idee vindt.
Ik verkoop namelijk... CD's
Ik werk ook in Nederland.quote:Op zondag 27 september 2009 01:34 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mwa, ik werk ook in de branche en een deel van mijn secundaire arbeidsvoorwaarden is dat ik iedere week twee cds/dvds/games mag lenen en daar gewoon een kopie van mag maken. Maar dat is in Nederland.
Schadenfreude!quote:Op zondag 27 september 2009 01:33 schreef APK het volgende:
[..]
Ga maar lekker in de auto met een laptop op zoek naar een onbeveiligde wifi.![]()
Een nachtje in de auto slapen om een aflevering van Dexter te kunnen kijken.
Ik vraag me af in hoeverre het voorgestelde bedrag een "toets der redelijkheid" zou doorstaan. Puur op basis van gezondboerenverstand zou ik zeggen dat voor deze 'schadevergoeding' iedere grond ontbreekt, je hebt tenslotte al betaald voor het recht om de fysieke CD te mogen gebruiken, dus het feit dat je nu uit illegale bron een kopie hebt gemaakt heeft de maatschappij nul komma nada gekost. Maarja, gezondboerenverstand is iets wat beleidsmakers het soms totaal aan ontbreekt, zeker als ze de MAFIAA lobby tegenover zich hebben.quote:Op zondag 27 september 2009 01:18 schreef Igen het volgende:
Edit: Een rechtszaak is dus alleen zinvol als je gelooft dat je onschuldig bent, of als je gelooft dat je de Streitwert door middel van een rechtszaak flink kunt verminderen. En zeker dat laatste kan ik niet beoordelen, daar heb je gewoon een goede advocaat voor nodig.
- Ja dat vraag ik me ook af. Maar volgens mij is het net zoiets als: Meld een misdaad.quote:Op zondag 27 september 2009 01:21 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Dan zou ik gaan uitzoeken als ik jou was de volgende dingen:
-Mag je provider zomaar je gegevens afstaan aan niet-overheidsinstanties
-Wat een "illegale kopie" in Duitsland precies inhoud (Dus zonder/met origineel etc.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |