quote:Nieuwe Duitse wet voor downloaden
Michael Nigbur - Zondag 26 Maart 2006 - 21:28
In Duitsland is er een nieuwe wet gekomen voor downloaden. Zo staat er in als je illegaal bezig bent met het downloaden van muziek, films of games voor privé gebruik, dat je dan je 2 jaar de bak in moet. Maar nog erger is de straf als je van plan bent illegale software commercieel te gebruiken. Hiervoor zul je minimaal 5 jaar de bak in moeten. Deze wet zal ingaan vanaf 1 Januari 2007.
Waarschijnlijk is dit een van de zwaarste wetten is van Europa. Maar dat is logisch omdat Duitsland de grootste markt heeft van Europa. Na schatting wordt er echt te veel gedownload. Vooral als je kijkt hoeveel één DVD kost.
OP niet, TT wel.quote:Op zondag 27 september 2009 00:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Waar staat in de OP dat TS in Duitsland woont dan?
Ik ook.quote:Op zondag 27 september 2009 00:48 schreef Jordy-B het volgende:
Ik vraag me wel af hoe ze bij dat bedrag van ¤1200 komen, trouwens.
Ja.quote:Op zondag 27 september 2009 00:52 schreef Hukkie het volgende:
Dan kun je proberen te zeggen dat je het origineel ook al hebt, en gewoon een kopie voor op je pc wilde.
Ja, ik weet het nu.quote:Op zondag 27 september 2009 00:58 schreef mcintosh het volgende:
Aangezien je verder niet ingaat op het feit dat het illegaal is in Duitsland ga ik er vanuit dat je het wel wist danwel weet je het nu.
Als ik jou was zou ik wat rechtsbijstand inroepen of proberen een deal te maken. Ze staan in hun recht dus ik denk dat je moet proberen te voorkomen dat je naar de rechter moet...
Dank je voor de link!quote:Op zondag 27 september 2009 01:02 schreef Igen het volgende:
Volgens mij hang je. Downloaden van illegale kopieën is namelijk sinds 1 januari 2008 verboden in Duitsland (bron).
Het enige wat je nog zou kunnen proberen is om de boete naar beneden bijgesteld te krijgen. Maar de kans is aanwezig dat dat op een rechtszaak uitloopt, en dan draai jij voor de proceskosten op.
Kortom: Betaal, of schakel een advocaat in!
Nee, het is via een advocatenkantoor.quote:Op zondag 27 september 2009 01:07 schreef EchoAlpha het volgende:
Als je de brief via je provider hebt gekregen zou ik even afwachten...
Makkelijke manier om downloaders aan te pakken, mensen een brief via de provider sturen en op een sluwe manier aan de gegevens komen van de downloaders omdat ze erop gaan reageren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |