Dit dus.quote:Op zondag 8 januari 2012 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wie heeft die boete gegeven? Vaak worden dit soort dingen in Duitsland door private bedrijven gegeven, wat niet rechterlijk is bevestigd. Het is eigenlijk een schikking. Zij hebben ontdekt dat iemand iets illegaals doet, maar geen zin om aangifte te doen en als er betaald wordt dan doen ze dat ook niet.
Ik zou het voor laten komen in de rechtbank in Duitsland. Daarnaast zijn er geruchten dat dit soort bedrijven zomaar mensen aanschrijven om geld binnen te krijgen omdat er zoveel mensen downloaden in Duitsland.
Let wel op: downloaden van illegale software is in Duitsland wel strafbara, maar moeilijk te bewijzen.
Vaak is in duitsland de persoon die het doet verantwoordelijk. Daarom is het ook zo moeilijk om dit te bewijzne, helemaal als er wlan is.quote:Op zondag 8 januari 2012 13:26 schreef DJKoster het volgende:
Wie is verantwoordelijk? De IP-houder of de fysieke downloader zelf?
Handige info! Ja ik weet niet wie en waar en wanneer maar er is een topic over hoor!quote:Op zondag 8 januari 2012 13:32 schreef Maanvis het volgende:
Hier lopen al meerdere topiques over, ik geloof dat hoe heet ze ook alweer die toen opende. Ik ben haar naam kwijt maar zoek maar even.
goedzo!quote:Op zondag 8 januari 2012 13:49 schreef vosss het volgende:
Boete nav downloaden muziek (Duitsland)
Boete n.a.v. downloaden muziek/film in Duitsland #2
Zo dan
wat is dat dan voor een bedrijf? een soort brein?quote:Op zondag 8 januari 2012 13:26 schreef doubleb het volgende:
het bedrijf heet sasse-partner website is sasse-partner.com of .de .
Zij hebben via Guardaley ltd dit allemaal achterhaald.
Ik heb inderdaad gelezen dat zulke bedrijven zomaar iedereen aanschrijven. Omdat ze waarschijnlijk hebben gezien toen ik aan het downloaden was dat ik het bestand ook verspreiden was.
Nu ging ik de host van die website bekijken, niet dat ik daar veel over weet, maar dat ziet er ook een beetje raar uit.
Hier vindt je dus die uitzending van het zdf waarin bevestigd wordt dat je hooguit 100 euro moet betalen bij dit soort kleine vergrijpen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |