abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106555709
Beste Allemaal,

Ik ben niet bekend met dit forum maar er werd mij aangeraden om hier op te posten.

Het zit zo, gisteren heb ik een telefoontje uit duitsland gekregen van kenissen waar ik op bezoek was. Zij hebben een boete voor het downloaden van de serie the walking dead season 2 episode 5. Zij hebben een boete/schikkingsvoorstel van 800 euro gekregen. Ik heb dit gedownload dus nu zit ik met dit probleem.
Ik heb via bittorent gedownload dus dan ben je tegelijkertijd ook aan het uploaden daarom heb ik die boete gekregen, voor piraterij en het verspreiden van die serie.

Nu heb ik ook op een ander topic (zie koppeling ander topic) op jullie forum gekeken maar daar kon ik geen goed antwoord vinden. In Duitsland zijn ze op verschillende fora ook erg huiverig voor een goed antwoord.

Wat kunnen jullie mij aanraden?
- aan mij voorbij laten gaan, aangezien het geen aangetekende brief is en er duizenden van dit soort brieven worden verstuurd.
- een advocaat een brief laten sturen?

Als jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Mvg,

Bart
pi_106555888
Wat dacht je van betalen? :')
pi_106555913
Jij hebt dat toch gedownload?
Gewoon betalen dus.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  zondag 8 januari 2012 @ 13:06:26 #4
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_106555959
Jouw vraag hoort niet hier thuis maar in Werk, Geldzaken & Recht. :Y
Vraag even een topic verplaatsing aan.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  zondag 8 januari 2012 @ 13:08:09 #5
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_106556016
Advocaat een brief laten schrijven.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  Admin zondag 8 januari 2012 @ 13:09:21 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_106556049
Schopje naar WGR.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_106556105
Ik vermoed dat die kennissen je gewoon proberen te naaien
pi_106556158
Wie heeft die boete gegeven? Vaak worden dit soort dingen in Duitsland door private bedrijven gegeven, wat niet rechterlijk is bevestigd. Het is eigenlijk een schikking. Zij hebben ontdekt dat iemand iets illegaals doet, maar geen zin om aangifte te doen en als er betaald wordt dan doen ze dat ook niet.

Ik zou het voor laten komen in de rechtbank in Duitsland. Daarnaast zijn er geruchten dat dit soort bedrijven zomaar mensen aanschrijven om geld binnen te krijgen omdat er zoveel mensen downloaden in Duitsland.

Let wel op: downloaden van illegale software is in Duitsland wel strafbara, maar moeilijk te bewijzen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_106556350
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wie heeft die boete gegeven? Vaak worden dit soort dingen in Duitsland door private bedrijven gegeven, wat niet rechterlijk is bevestigd. Het is eigenlijk een schikking. Zij hebben ontdekt dat iemand iets illegaals doet, maar geen zin om aangifte te doen en als er betaald wordt dan doen ze dat ook niet.

Ik zou het voor laten komen in de rechtbank in Duitsland. Daarnaast zijn er geruchten dat dit soort bedrijven zomaar mensen aanschrijven om geld binnen te krijgen omdat er zoveel mensen downloaden in Duitsland.

Let wel op: downloaden van illegale software is in Duitsland wel strafbara, maar moeilijk te bewijzen.
Dit dus.

Zoek eerst alles heel goed uit voordat je ook maar een cent overmaakt. Ik kan me verhalen herinneren van mensen die eveneens aangetekend werden maar keihard opgelicht zijn.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_106556423
Fuck dat en gewoon negeren
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_106556444
In duitsland zijn ze een stuk strenger. En daar wordt actief actie ondernomen.

Was niet zo slim om dit even te doen.
pi_106556490
weigeren te betalen. zie boven.
pi_106556585
het bedrijf heet sasse-partner website is sasse-partner.com of .de .
Zij hebben via Guardaley ltd dit allemaal achterhaald.
Ik heb inderdaad gelezen dat zulke bedrijven zomaar iedereen aanschrijven. Omdat ze waarschijnlijk hebben gezien toen ik aan het downloaden was dat ik het bestand ook verspreiden was.
Nu ging ik de host van die website bekijken, niet dat ik daar veel over weet, maar dat ziet er ook een beetje raar uit.
pi_106556590
Wie is verantwoordelijk? De IP-houder of de fysieke downloader zelf?
pi_106556743
quote:
5s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:26 schreef DJKoster het volgende:
Wie is verantwoordelijk? De IP-houder of de fysieke downloader zelf?
Vaak is in duitsland de persoon die het doet verantwoordelijk. Daarom is het ook zo moeilijk om dit te bewijzne, helemaal als er wlan is.
Maar of dat ook zo is bij downloaden weet ik niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 8 januari 2012 @ 13:32:14 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106556779
Hier lopen al meerdere topiques over, ik geloof dat hoe heet ze ook alweer die toen opende. Ik ben haar naam kwijt maar zoek maar even.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_106557255
Niet betalen. Waarschijnlijk sturen ze daarna nog een paar aanmaningen en daarna hoor je er nooit meer iets van.
Bovendien 800 euro voor slechts 1 aflevering is een absurd hoog bedrag.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_106557345
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:32 schreef Maanvis het volgende:
Hier lopen al meerdere topiques over, ik geloof dat hoe heet ze ook alweer die toen opende. Ik ben haar naam kwijt maar zoek maar even.
Handige info! Ja ik weet niet wie en waar en wanneer maar er is een topic over hoor! :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_106557384
vosss is de naam,
  zondag 8 januari 2012 @ 13:50:33 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106557437
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_106557466
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:26 schreef doubleb het volgende:
het bedrijf heet sasse-partner website is sasse-partner.com of .de .
Zij hebben via Guardaley ltd dit allemaal achterhaald.
Ik heb inderdaad gelezen dat zulke bedrijven zomaar iedereen aanschrijven. Omdat ze waarschijnlijk hebben gezien toen ik aan het downloaden was dat ik het bestand ook verspreiden was.
Nu ging ik de host van die website bekijken, niet dat ik daar veel over weet, maar dat ziet er ook een beetje raar uit.
wat is dat dan voor een bedrijf? een soort brein?
waarom zou je uberhaubt luisteren naar wat een bedrijf wil? volgens mij heb je je alleen te verantwoorden aan de duitse justitie..
pi_106557506
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

goedzo!
:7
vosss is de naam,
pi_106557671
Ik vind het op zich al apart dat ze toegang hebben gekregen tot privé gegevens. Die moeten dan vrijgegeven zijn door de ISP lijkt mij.
  zondag 8 januari 2012 @ 14:09:17 #24
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_106558101
Advies: Als je die kennissen te vriend wilt houden is betalen voor het gebeuren. Duitsland is inderdaad niet mals in dit soort zaken en de ISP werken er daar vrolijk aan mee door alle informatie te delen met justitie.

Je kunt proberen om een advocaat hiervoor in te schakelen, maar als je daarmee in gesprek komt over die zaak dan zal die al snel aangeven dat het in verweer gaan nutteloos is.

Sommige dingen zijn nou eenmaal in verschillende landen verschillend geregeld ook al schijnen we dan één Europa te hebben :(
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_106558257
quote:
Hier vindt je dus die uitzending van het zdf waarin bevestigd wordt dat je hooguit 100 euro moet betalen bij dit soort kleine vergrijpen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')