Haha wat? Gebeurt dat echt op grote schaal?quote:Op maandag 10 juni 2013 15:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Doe ik liever niet, hier hebben ze advocatenbureaus die platen op torrentsites gooien. Om vervolgens mensen die de torrent gebruiken een dreigbrief met hoge boete te sturen.
Al betwijfel ik of ze dat ook bij een onbekende band als Haxan Cloak doen.
Wel regelmatig, zijn ook een aantal topics op Fok! over:quote:Op maandag 10 juni 2013 15:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Haha wat? Gebeurt dat echt op grote schaal?
Oh, je woont in Duitsland? Ja, dat wist ik. In Nederland is het heel dubieus of zoiets toegestaan zou zijn.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wel regelmatig, zijn ook een aantal topics op Fok! over:
WGR / Boete nav downloaden muziek (Duitsland)
WGR / Downloaden Duitsland boete 800 euro
WGR / Boetes n.a.v. downloaden in Duitsland
Klopt, het is ook vrij schimmig, die bureaus die er achter zitten verdienen er volgens mij ook grof geld aan. Indiemuziek niet zo bekend en is het risico daarbij nog relatief klein. Ik luister nu toch vooral via Spotify, dus echt een probleem is het voor mij niet.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, je woont in Duitsland? Ja, dat wist ik. In Nederland is het heel dubieus of zoiets toegestaan zou zijn.
Lijkt me sterk. Dat is namelijk uitlokking, volgens mij.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Haha wat? Gebeurt dat echt op grote schaal?
Het gaat over Duitsland. Daar mag dat blijkbaar.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Dat is namelijk uitlokking, volgens mij.
Dat van die lokfietsen is ook het eerste waar ik aan moet denken bij het doorscrollen van de topics die Felagund postte.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het gaat over Duitsland. Daar mag dat blijkbaar.
Overigens is het ook niet ondenkbaar dat het in Nederland wel toegestaan zou zijn. Er is geen sprake van uitlokking als de 'pleger' ook zonder de uitlokking al ging downloaden; alleen als je iemand aanzet tot een misdrijf of overtreding. Daar is een grote rechtszaak om geweest rond de lokfietsen (en daar werd geoordeeld dat een fiets zonder slot (!) neerzetten met een zender er in wel toegestaan is).
Ohja dat concert wat een van de grootste teleurstellingen ooit was voor mijquote:Op maandag 10 juni 2013 14:21 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Radiohead in de Ziggo Dome staat hier aan. Afspeellijst gemaakt van de setlist met live-versies.
Zombie, of die andere, kom niet op de naam. 1 woordquote:Op maandag 10 juni 2013 16:17 schreef Felagund het volgende:
Over Fela gesproken, wat is het beste album van hem?
Afrodisiac?quote:Op maandag 10 juni 2013 16:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zombie, of die andere, kom niet op de naam. 1 woord
Ja, maar weet je, misschien is dit ook wel gewoon iets dat groeit. 'Vroeger' wilde ik ook wel veel meer volgen, maar daar heb ik nu de tijd amper nog voor. En ergens vind ik dat ook niet zo erg. Hoor meer dan genoeg goede platen per jaar. Natuurlijk zal ik door deze manier van kopen en luisteren best wel eens iets missen, maar dat is dan maar zo.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:51 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Het heeft ook wel iets rustgevends en bijna romantisch om het downloaden gewoon te laten voor wat het is en je muzikale netwerk enkel op de ouderwetse manier via platenzakentips en cd-boekjes te verbreiden, dus ik kan alleen maar m'n hoed voor je afnemen.Er zijn zo schandalig veel prikkels qua muziek beschikbaar op het internet dat je er eigenlijk een driedubbele dagtaak nog niet doorheen komt. Soms denk ik er aan om gewoon eens het internet een maandje figuurlijk uit te zetten in casa Grobbel en gewoon eens te luisteren wat ik zoal nog heb liggen. Niet dat ik daar nu daadwerkelijk in een maand doorheen zal komen...
Niet helemaal mee eens. Er gebeurt weliswaar minder dan op het debuut, wel zijn ze wat meer teruggekeerd naar 'liedjes'. Niet allemaal even geslaagd, maar over de hele linie staat er wat mij betreft weer genoeg interessants op. Vooral als de stemmen ouderwets om elkaar heen cirkelen.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:18 schreef Z het volgende:
[..]
Hé MM, ik heb aandachtig de nieuwe Cocorosie beluisterd om er zo een vernietigend oordeel over te kunnen vormen. Maar ik kan er niet veel meer over zeggen dat het een beetje een saaie plaat is. Wat jij?
Wacht. Madlib = Quasimoto = Lord Quas? Dus hij is een feature op zijn eigen album?quote:Op maandag 10 juni 2013 18:55 schreef Z het volgende:
Als je Madvillain al chaos vindt, moet je eens naar het solo werk van Madlib gaan luisteren. Quasimoto - The unseen bijvoorbeeld.
quote:Op maandag 10 juni 2013 18:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wacht. Madlib = Quasimoto = Lord Quas? Dus hij is een feature op zijn eigen album?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |