abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 juni 2013 @ 15:12:31 #101
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_127620639
Het is geen band, overigens. Het is een one man show die luistert naar de naam Bobby Krlic.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_127620863
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:56 schreef DO2 het volgende:

[..]

Zelfs de PI-liefde is verdwenen, zie ik.
15.gif

15.gif ²
  maandag 10 juni 2013 @ 15:23:04 #103
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_127621090
Die plaat van Portugal. The Man is echt heerlijk, ik heb hem afgelopen week grijs gedraaid, hij gaat zeker in mijn top 5 eindigen dit jaar. (Ik had nog niet gereageerd in dit topic, en aangezien de TT over PTM gaat, moest ik dat even ondersteunen)

Sigur Ros heeft ook een nieuwe plaat uit, doet mij denken aan het oudere werk als Von, maar ik heb hem pas 2x geluisterd, dus misschien kom ik op die uitspraak nog terug. Wel een plaat met veel potentie.
pi_127621265
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:04 schreef Felagund het volgende:

[..]

Doe ik liever niet, hier hebben ze advocatenbureaus die platen op torrentsites gooien. Om vervolgens mensen die de torrent gebruiken een dreigbrief met hoge boete te sturen.

Al betwijfel ik of ze dat ook bij een onbekende band als Haxan Cloak doen.
Haha wat? Gebeurt dat echt op grote schaal?
pi_127621405
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wel regelmatig, zijn ook een aantal topics op Fok! over:
WGR / Boete nav downloaden muziek (Duitsland)
WGR / Downloaden Duitsland boete 800 euro
WGR / Boetes n.a.v. downloaden in Duitsland
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_127621427
quote:
Oh, je woont in Duitsland? Ja, dat wist ik. In Nederland is het heel dubieus of zoiets toegestaan zou zijn.
pi_127621430
De zoon van Fela, Femi Kuti heeft ook een nieuw album, staat o.a. op luitsterpaal. ^O^
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_127621519
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oh, je woont in Duitsland? Ja, dat wist ik. In Nederland is het heel dubieus of zoiets toegestaan zou zijn.
Klopt, het is ook vrij schimmig, die bureaus die er achter zitten verdienen er volgens mij ook grof geld aan. Indiemuziek niet zo bekend en is het risico daarbij nog relatief klein. Ik luister nu toch vooral via Spotify, dus echt een probleem is het voor mij niet.
Album top 100 2024
  maandag 10 juni 2013 @ 15:37:45 #109
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_127621597
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Dat is namelijk uitlokking, volgens mij.

Edit: Maar kennelijk mag dat bij de buren
pi_127621663
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Dat is namelijk uitlokking, volgens mij.
Het gaat over Duitsland. Daar mag dat blijkbaar.

Overigens is het ook niet ondenkbaar dat het in Nederland wel toegestaan zou zijn. Er is geen sprake van uitlokking als de 'pleger' ook zonder de uitlokking al ging downloaden; alleen als je iemand aanzet tot een misdrijf of overtreding. Daar is een grote rechtszaak om geweest rond de lokfietsen (en daar werd geoordeeld dat een fiets zonder slot (!) neerzetten met een zender er in wel toegestaan is).
  maandag 10 juni 2013 @ 15:42:41 #111
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_127621780
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het gaat over Duitsland. Daar mag dat blijkbaar.

Overigens is het ook niet ondenkbaar dat het in Nederland wel toegestaan zou zijn. Er is geen sprake van uitlokking als de 'pleger' ook zonder de uitlokking al ging downloaden; alleen als je iemand aanzet tot een misdrijf of overtreding. Daar is een grote rechtszaak om geweest rond de lokfietsen (en daar werd geoordeeld dat een fiets zonder slot (!) neerzetten met een zender er in wel toegestaan is).
Dat van die lokfietsen is ook het eerste waar ik aan moet denken bij het doorscrollen van de topics die Felagund postte.

Wel kak als je zo'n brief op de mat krijgt. Dan gaat het je sowieso geld kosten (voor de boete of voor een advocaat). Hoewel het risico op indie downloaden mij vrij klein lijkt, zou ik ook dat risico niet graag lopen door te gaan downloaden daar..
pi_127622871
quote:
17s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:21 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]

Radiohead in de Ziggo Dome staat hier aan. Afspeellijst gemaakt van de setlist met live-versies. O+
Ohja dat concert wat een van de grootste teleurstellingen ooit was voor mij
:P dank je dat je me eraan herinnert ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_127623020
Over Fela gesproken, wat is het beste album van hem?
Album top 100 2024
pi_127623073
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:17 schreef Felagund het volgende:
Over Fela gesproken, wat is het beste album van hem?
Zombie, of die andere, kom niet op de naam. 1 woord :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_127623259
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:19 schreef Norrage het volgende:

[..]

Zombie, of die andere, kom niet op de naam. 1 woord :P
Afrodisiac?
Album top 100 2024
pi_127623394
Gentleman bedoelde ik denk ik :)
pi_127627603
quote:
10s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:51 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Het heeft ook wel iets rustgevends en bijna romantisch om het downloaden gewoon te laten voor wat het is en je muzikale netwerk enkel op de ouderwetse manier via platenzakentips en cd-boekjes te verbreiden, dus ik kan alleen maar m'n hoed voor je afnemen. :) Er zijn zo schandalig veel prikkels qua muziek beschikbaar op het internet dat je er eigenlijk een driedubbele dagtaak nog niet doorheen komt. Soms denk ik er aan om gewoon eens het internet een maandje figuurlijk uit te zetten in casa Grobbel en gewoon eens te luisteren wat ik zoal nog heb liggen. Niet dat ik daar nu daadwerkelijk in een maand doorheen zal komen...
Ja, maar weet je, misschien is dit ook wel gewoon iets dat groeit. 'Vroeger' wilde ik ook wel veel meer volgen, maar daar heb ik nu de tijd amper nog voor. En ergens vind ik dat ook niet zo erg. Hoor meer dan genoeg goede platen per jaar. Natuurlijk zal ik door deze manier van kopen en luisteren best wel eens iets missen, maar dat is dan maar zo.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_127627666
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:18 schreef Z het volgende:

[..]

Hé MM, ik heb aandachtig de nieuwe Cocorosie beluisterd om er zo een vernietigend oordeel over te kunnen vormen. Maar ik kan er niet veel meer over zeggen dat het een beetje een saaie plaat is. Wat jij?
Niet helemaal mee eens. Er gebeurt weliswaar minder dan op het debuut, wel zijn ze wat meer teruggekeerd naar 'liedjes'. Niet allemaal even geslaagd, maar over de hele linie staat er wat mij betreft weer genoeg interessants op. Vooral als de stemmen ouderwets om elkaar heen cirkelen.

Tja, had ik maar twee van die zusjes...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_127627761

Ik heb dus zoals aangeraden Madvillainy geluisterd. Het is wel heel erg vet - met vlagen. Maar het gaat allemaal wel heel snel voorbij en ik vind het zonde dat ze sommige dingen niet uitstrekken tot volwaardige nummers maar na amper twee minuten zonder climax wegdraaien.

Lyrics zijn wel tof; heel veel in te horen. Het is fijn dat je hoort dat er een muzikaal iemand (Madlib hier, neem ik aan) de beats heeft gemaakt. Veel te vaak is hiphop extreem gericht op de zang en niet op de muziek en op Madvillainy is dat veel meer in balans. In de beperkte hiphop die ik ken komen ook nauwelijks instrumentale nummers voorbij.

Al met al is het de chaos die het zowel goed als niet goed maakt. Noem het een verschil in smaak want het is overduidelijk expres, maar ik vind het zonde als je een heerlijk nummer als Figaro of Accordion als een nachtkaars uit laat doven. Al met al wel iets wat ik vaker aan kan en ga zetten, maar niet de genialiteit die ik had gehoopt. :P
pi_127627996
Als je Madvillain al chaos vindt, moet je eens naar het solo werk van Madlib gaan luisteren :) . Quasimoto - The unseen bijvoorbeeld.
Aldus.
pi_127628136
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2013 18:55 schreef Z het volgende:
Als je Madvillain al chaos vindt, moet je eens naar het solo werk van Madlib gaan luisteren :) . Quasimoto - The unseen bijvoorbeeld.
Wacht. Madlib = Quasimoto = Lord Quas? Dus hij is een feature op zijn eigen album? :D
pi_127628227
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 18:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wacht. Madlib = Quasimoto = Lord Quas? Dus hij is een feature op zijn eigen album? :D
:Y
Aldus.
pi_127628264
Dit is een lekke remixje:
Aldus.
pi_127628965
Fancy Clowns is de absolute topper van dat album trouwens. Duurt ook veel te kort.
pi_127632191
Is die nieuwe Mount Kimbie nou wat? ik heb het geprobeerd maar ik vind het een beetje niksig. Helpt ook niet dat ik een hekel heb aan King Krule, maar toch.. meer dan fijne achtergrondmuziek is het niet, toch?
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')