dennistd | dinsdag 16 april 2013 @ 16:00 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
dennistd | dinsdag 16 april 2013 @ 16:02 |
Zoals ik dus net al zei: De IC Enschede-Schiphol gaat bij Diemen Zuid linksaf de boog naar Amsterdam Bijlmer Arena op, staat daar twee minuten stil en rijdt dan verder als IC naar Driebergen-Zeist. Daar keert ie in 13 minuten op de IC naar Den Helder. 38 minuten later wordt daar weer vertrokken naar Driebergen-Zeist, waar in 9 minuten wordt gekeerd op de IC naar Amsterdam Bijlmer. Daar is een haltering van vijf minuten, en vervolgens gaat hij verder als IC naar Enschede (rechtsaf de boog naar Diemen Zuid op) | |
Hr-Flip | dinsdag 16 april 2013 @ 16:04 |
Ja ik zat even met mijn gedachten bij een ander station. | |
greavy | dinsdag 16 april 2013 @ 16:04 |
Gewoon met de bus naar Haarlem, met de Sprinter naar Leiden, Sprinter naar Den Haag Centraal, IC (indien ICM) naar Breda en anders Sprinter Dordrecht - Sprinter Breda. | |
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 16:05 |
ik moet al die boogjes nog. Gelukkig heb ik de verbinding Blauwkapel Zuid-Noord al eens gehad met de museumtrein | |
greavy | dinsdag 16 april 2013 @ 16:07 |
Alle boogjes al gehad. Kruis bij Haarlem met de stomer gedaan, en bij Blauwkapel met de HWE'en ![]() | |
James1988 | dinsdag 16 april 2013 @ 16:09 |
Ik wil m'n rug nog wel een beetje heel houden ![]() Ik zag dat de ICE wordt omgeleid via Eindhoven/Venlo, maar de vertrektijden daarvan lijken incompleet te zijn. Amsterdam: 07:14, 09:44, 16:44, 18:44 Er rijden normaalgesproken toch meer ICE's? | |
ReisT | dinsdag 16 april 2013 @ 16:11 |
De overige ICE's rijden meestal vanaf Utrecht. | |
greavy | dinsdag 16 april 2013 @ 16:12 |
Juist zonder IRM blijft je rug heel ![]() Vanwege de omleidingen hebben de ICE'en dit weekend andere tijden. Enkele ICE'en vertrekken en eindigen te Utrecht Centraal. 12:15 en 14:15 beginnen te Utrecht ri. Dld ipv Amsterdam. | |
dennistd | dinsdag 16 april 2013 @ 16:14 |
ICE 125:ICE 127: Opvallend hoe de tijd op Köln Hbf wisselt trouwens bij die twee treinen ![]() edit: hmm, dat is standaard voor de 125 blijkbaar, die staat normaal 16 minuten stil daar ![]() | |
James1988 | dinsdag 16 april 2013 @ 16:17 |
SLT of DD-AR vind ik niet echt bevorderlijk ![]() Aha, duidelijk. Thanks ![]() | |
greavy | dinsdag 16 april 2013 @ 16:19 |
Maar in DDAR moet je ook niet op de planken gaan zitten. Gewoon op de banken ![]() | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 16:22 |
Niet zo happen man. | |
Duvel | dinsdag 16 april 2013 @ 16:47 |
Kap eens met dat gezeik, zoek een fatsoenlijke fysio. | |
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 16:49 |
ProRail kan in ieder geval lachen om een grap: http://blog.prorail.nl/ma(...)oed-op-punctualiteit | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 17:01 |
Beetje zelfspot moet kunnen inderdaad. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 16 april 2013 @ 17:02 |
En Haren Aansluiting - Waterhuizen Aansluiting? ![]() | |
greavy | dinsdag 16 april 2013 @ 17:03 |
Ja, al meegereden met een goederentrein Onnen - Veendam van Husa tijd terug ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 16 april 2013 @ 17:03 |
Check. | |
dennistd | dinsdag 16 april 2013 @ 17:20 |
Die moet ik ook nog ja, helemaal vergeten... Bij Veolia moet nog steeds de kleur van het sein worden opgeschreven zie ik nu: | |
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 17:22 |
kun je niet de Japanse methode invoeren waarin je naar het sein moet wijzen en de kleur moet oplepelen? | |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 17:53 |
Staan de wissels nou al op zomertijd? | |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 17:53 |
En waar je om de paar minuten moet zeggen welke kant je op rijdt ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 17:55 |
een paar bij Utrecht hebben moeite met de omschakeling | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 17:55 |
Nee, vandaar de spoorwijzigingen te Utrecht. | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 17:57 |
Nu al last van de hitte, overgang denk ik.. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 17:57 |
hihi wissel <> omschakeling hihi snapjem? hihi ![]() | |
Frenk3nstein | dinsdag 16 april 2013 @ 18:01 |
Leidt dat niet gruwelijk af tijdens het rijden, of is dat alleen tijdens stilstaan ofzo? | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 16 april 2013 @ 18:12 |
Het lijkt erop dat het alleen bij vertrekprocedures is, dus seinen die je uit stilstand passeert, niet seinen onderweg. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 16 april 2013 @ 18:13 |
Dat is effectiever en handiger tijdens het rijden. | |
greavy | dinsdag 16 april 2013 @ 18:21 |
![]() DBS 6424 + Aanvoer DuPont Met 12 ketelwagens was de aanvoertrein vandaag weer eens op lengte. Met enkele minuten vertraging, wat zorgde voor vertraging van Arriva op de MerwedeLingeLijn, kwam de 6424 "Dirk" de Wantijbrug afrollen met een bonte aanvoertrein van 12 ketelwagens met diverse belading (zie onderaan de beschrijving), en nam de aftakking naar Dordrecht Industrie. Rechts ziet u de lokale zeilvereniging. Na enkele meters arriveert de trein bij de overweg die even gesleuteld moet worden. De samenstelling zie Flickr voor de geïntresseerden. ![]() DBS 6424 + Aanvoer DuPont Nadat de overweg gesleuteld was, kon verder gereden worden. Omdat het 12 wagons betroffen, mocht er een aardig stuk doorgereden worden, en werd even een dot tractie gegeven. Ondertussen stapt de rangeerder af om het wissel te bedienen, en aan te bellen bij de poort. De trein paste precies tussen deze overweg en de overweg bij de hoofdpoort. Had het niet gepast, had het wegverkeer maar even moeten wachten :-) ![]() DBS 6424 + Aanvoer DuPont Nadat de poort geopend is kan het terrein van DuPont betreden worden. Hier passeert de loc de laatste wissel, en is na enkele ogenblikken binnen de poort. Dan is het wachten op de trein terug richting de Kijfhoek. ![]() DBS 6424 + Afvoer DuPont Na een aantal minuten komt de afvoertrein weer naar buiten geduwd met 10 Ermewa Zas'n, waarvan 7 Zas'n uit één serie zijn. Deze wagenset van 10 stuks worden enkel gebruikt voor één klant, tussen DuPont en Caldic Europoort. De trein heeft Methanol bij zich. | |
greavy | dinsdag 16 april 2013 @ 18:25 |
Er is speciaal voor de kroonwissel een Thalys bestickerd. | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 18:26 |
Geinig. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 18:40 |
Zaterdag 13 april 2013. Precies 21 jaar na de aardbeving in Roermond rijdt een omgeleide Pimpel-Expres met beide stroomafnemers op station Zwolle binnen ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 18:46 |
Voortgangsrapportage 32 HSL-zuid | |
arkkey | dinsdag 16 april 2013 @ 18:54 |
Die Thalys begint me er ook een potje aftands uit te zien viel me van het weekend op! Wat is die rare zilverkleurige koepel die bovenop Thalys staat eigenlijk? Is ook te zien op de foto hierboven op het tweede rijtuig achter de locomotief | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 18:55 |
Ontvanger van 3G signalen voor Wi-Fi in de trein. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 18:55 |
Dat is de reden dat er nog Fok!kers levend uit die trein komen in Parijs ![]() | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 18:57 |
Er komt geen verbinding Den Haag - Brussel en ook geen 20e treinstel meer:
| |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 18:59 |
Hebben die kankerfrietsnijers toch hun zin. Onbetrouwbaar schijtvolk ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 19:04 |
Overigens ook wel tekenend is het onvermogen van Nederland. Iets onhaalbaars willen en dan uiteindelijk maar alles in de zee gooien voor "Belgische medewerking". Er wordt hier gefaald op een onvoorstelbare manier. Op een manier die we sinds de Concorde niet meer gezien hebben. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 april 2013 @ 19:09 |
Mag ik vragen waar die veegtreinen te vinden zijn? Of hoe jij ze gevonden hebt? ![]() | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 19:11 |
Op het spoor, classified. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 16 april 2013 @ 19:11 |
Tja Dr_Flash, je kan samenwerking nou eenmaal niet afdwingen. Of wou je bommen op Brussel gooien als ze geen 20e niet-werkende fluttrein kopen? | |
BezigAapje | dinsdag 16 april 2013 @ 19:13 |
Klopt, reiziger heeft kopstoot gegeven ![]() ![]() | |
BezigAapje | dinsdag 16 april 2013 @ 19:14 |
Interne activiteiten programma's | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 april 2013 @ 19:15 |
Dus ik kan er wel op rekenen? ![]()
| |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 19:16 |
http://www.infrastructure(...)igh_speed/index.aspx In Australië gaan ze een HSL bouwen van 1734 kilometer lang, waarvan 144 tunnel waarvan 67 kilometer rondom Sydney. Hij loopt van Melbourne, via Canberra en Sydney, naar Brisbane. Bouw begint in 2027 en zal worden afgerond in 2058. Kosten: ¤89 miljard. | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 19:17 |
Er is ongeveer permanent treinverkeer tussen 29/4 aanvang dienstregeling en 1/5 (03:00) Uitschieters naar 04:00 rondom Amsterdam. http://www.treinreiziger.(...)ond_amsterdam-145186 | |
James1988 | dinsdag 16 april 2013 @ 19:17 |
De Chinezen doen dat wel ietsjes sneller. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 19:24 |
Om te beginnen ![]() Sowieso heeft België als land al heel lang geen enkel bestaansrecht meer. Het is een soort staatsrechtelijke buitenechtelijke miskraam geworden die krampachtig in stand gehouden wordt omdat eoa gek ooit bedacht heeft dat we wat Europese Instanties in Brussel neer moesten zetten. Maar voor de rest is het de perfecte tegenpool van Albanië. Achtergebleven gebied, volstrekt incompetente politiek, maar hey, opdelen en aan de buurlanden geven wordt hem ook niet, want niemand wil het hebben. Zelfs de Fransen, ZELFS de Fransen, willen Wallonië er niet bij hebben. Nou dat zegt wat. ![]() | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 19:26 |
Kaartje: Gewenste dienstregeling: | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 19:27 |
Hangt ervan af waar je rijdt. Op koninginnenach rijdt het nachtnet ook ieder half uur en stopt vanaf Utrecht in de richting Amsterdam ook op Maarssen en Breukelen. Bijlmer Arena wordt alleen met de eerste trein bediend. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 19:29 |
in 2065 DAFUQ? Dan zijn we allemaal dood man. ![]() | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 19:31 |
Jij wel ja ouwe lul ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 april 2013 @ 19:33 |
Doe eens lief | |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 19:39 |
Ja jij ook ouwe hulk ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 april 2013 @ 19:52 |
Nou ben ik zo een beetje die extra nachtreinen aan het op zoeken he in de Hannover-Consulting-Fahrplan-Auskunfts-System. En, positief punt: Ze staan erin ![]() Minder puntje, ze staan in de HAFAS 30 april sochtends gepland ipv 1 mei ![]() ![]() Ik bedoel, WTF, of ligt het aan mij? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 19:53 |
Ik kom op 30 april terug uit Kopenhagen met de nachttrein. Weet niet of die erin staat maar ik heb tickets dus hij rijdt ![]() | |
dennistd | dinsdag 16 april 2013 @ 19:53 |
Speciaal voor greavy de treinen die dit weekend met ICM naar Den Helder rijden, zodat hij daar ook weer eens kan komen:Bron: http://somda.nl/forum/12509/p445662/Werkzaamheden+rondom+Shl/ | |
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 19:55 |
ja, zelfs in Nederland kunnen we het sneller ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 april 2013 @ 19:58 |
Ik zou toch nog maar eens navragen want.... ![]() Bij mij heeft het Hannover-Consulting-Fahrplan-Auskunfts-System nog altijd gelijk gehad met nachttreinen in Frankrijk ![]() | |
greavy | dinsdag 16 april 2013 @ 20:00 |
O, nice. Hopen dat er nog wat meer verdwaald raakt. Voordeel, de rijden op een uur achterelkaar. Alleen rijdt op zondag IC 1620 niet, en ligt Amersfoort - Apeldoorn eruit .. Benieuwd wat er dus de zondags gaat gebeuren. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 20:01 |
2 stapjes lager: CNL , IC. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 april 2013 @ 20:03 |
Ohja ![]() Wat heb je, een ligstoel of Couchette six-pack? Of een eigen wagon? ![]() | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 20:05 |
Flash, maak jij weer eens zo'n toeter filmpje met 'verboden te hebben over comfort van materieel'? Ik word net als Duuf helemaal leip.. | |
KnightSolaire | dinsdag 16 april 2013 @ 20:08 |
Ah, dit doet me terugdenken aan die avond dat ik een V'tje voor mezelf had... En dan bedoel ik geen coupé, maar het hele stel. Nou ja, niet helemaal waar. Ik mocht 'm delen met één jongedame. Geen probleem. ![]() | |
remcoP | dinsdag 16 april 2013 @ 20:08 |
Ireyon | dinsdag 16 april 2013 @ 20:09 |
Hoe spreek je jouw naam eigenlijk uit? Bee Twee Pee Ij? Bie Toe Pie Waai? | |
dennistd | dinsdag 16 april 2013 @ 20:13 |
Ik mocht zondag trouwens ook niet klagen op Amsterdam-Hengelo: een zespersoons coupé voor mijn alleen de hele reis ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 16 april 2013 @ 20:13 |
Whaha! Geweldig ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 april 2013 @ 20:14 |
In eerste instantie dacht ik aan ICK, maar je zal wel eerste klas gezeten hebben ![]() | |
Ireyon | dinsdag 16 april 2013 @ 20:16 |
Er heeft ook wel eens een verdwaald ICL rijtuig in de Pimpel gereden. Maar dan was het een vijfpersoonscoupé geweest ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 16 april 2013 @ 20:18 |
Er zit in de Pimpel sowieso een tweedeklas-rijtuig met 2 zespersoons coupé's en verder gewoon grote ruimte. Heeft aan de andere kant conducteurs-coupé | |
KnightSolaire | dinsdag 16 april 2013 @ 20:20 |
Zitten er in sommige stellen Plan V ook geen zespersoonscoupés? Ik bedoel dan de eerste klas "werkcoupés". In die werkcoupés moet je overigens stil zijn staat op het bordje. De enige Sprinter met stiltecoupé: Plan V. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 20:22 |
kun je een fijn gesprek voeren ![]() | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 20:25 |
Het is op zijn engels, de tweede dus. Oude gamertag toen ik nog jong en onbezonnen was ![]() | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 20:26 |
ICM en PRIO rijtuigen hebben het ook. ICR weet ik niet zeker. | |
greavy | dinsdag 16 april 2013 @ 20:27 |
Ja, maar da is alleen eerste klas. IC-Berlijn heb het ook tweede klas. En ICRm en ICRm-Prio zijn vrijwel hetzelfde qua indeling, dus die hebben 1e klas ook coupétjes (Prio is omgebouwd qua interieur enz) | |
KnightSolaire | dinsdag 16 april 2013 @ 20:29 |
Jij hebt nog nooit in een V'tje gezeten? | |
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 20:30 |
laatste keer is gelukkig al weer even geleden | |
dennistd | dinsdag 16 april 2013 @ 20:38 |
Klopt, dat rijtuig zit tegenwoordig tussen de 1e klas en het BordRestaurant in (2e rijtuig aan de westkant dus). | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 april 2013 @ 20:39 |
![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 april 2013 @ 20:41 |
Overigens, de nachtdienstregeling in HAFAS omtrent 30 April, daar klopt echt geen Snars van. Niks maar dan ook niks klopt met wat er op treinreiziger.nl staat qua dienstregeling. Ik weet niet waar het is misgegaan ![]() | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 20:43 |
De NS Reisplanner is vrij aardig op de hoogte ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 april 2013 @ 20:46 |
Ik weet dat HAFAS een momentopname is als ze weer een update online zetten en dat dan wellicht de tijden niet kloppen ok, maar alle extra treinen rijden dus 30 april snachts/sochtendsvroeg, en niet (effectief) 1 mei. Dr heeft daar iemand heel erg lopen slapen, ergens... | |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 20:49 |
'T is wel goed. Ik ga niemand verbieden het waar dan ook over te hebben. Straks ben ik hier ook niet meer welkom ![]() | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 20:56 |
Kan je dit topic wel afschrijven denk ik .. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 21:29 |
Wat heeft men liever? fok.nl/somda of politie.nl/fles? Kies maar hoor, maar ik heb er geen zin in. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 april 2013 @ 22:03 |
Maar goed. Glaasje ranja iemand? ![]() | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 22:03 |
Lekker, water smaakt ook zo naar niets ![]() | |
b2py | dinsdag 16 april 2013 @ 22:09 |
Plan van Aanpak structurele oplossing Fyra | |
ArnosL | dinsdag 16 april 2013 @ 22:14 |
Tering, ik las vanmiddag dat Mansveld het treintje van Den Haag naar Brussel uitstelde, maar nu pas dat het dit jaar helemaal niet meer gaat gebeuren. Is het niet een keer tijd voor mevrouw Mansveld op gaat stappen? Ze krijgt echt helemaal niks gedaan lijkt het wel. Er is iemand met daadkracht nodig die eens een keer de NS flink op de vingers durft te tikken, in plaats van een marionet. Een kleine opsomming: • Deze week zou AnsaldoBreda uitsluitsel moeten geven, wat doodleuk een paar manden uitgesteld wordt. • De trein van Den Haag naar Brussel wordt uitgesteld tot minimaal volgend jaar • De vervanger van de Fyra gaat dit jaar niet 16 keer rijden, maar blijft op 8 keer • De NS krijgt een lullig kleine boete van slechts 2,5 miljoen omdat de reiziger niet tevreden is. Op een omzet van enkele miljarden merk je daar weinig van, waardoor het niet echt een consequentie is voor de reiziger.. Een quote daaruit: Verwachtingen op verwachtingen. Reken maar op minimaal september. | |
Facepalm | dinsdag 16 april 2013 @ 22:14 |
Is dat een grap? Over 45 jaar is er vast geen HSL meer nodig omdat er al iets beters is dan. ![]() | |
Litpho | dinsdag 16 april 2013 @ 22:18 |
Ik vind dat ze Melanie feilloos vervangt anders, ik kan nauwelijks het verschil merken ![]() | |
ArnosL | dinsdag 16 april 2013 @ 22:19 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 22:32 |
het is dan ook ja meneer NS, nee meneer NS, ipv dat het ministerie zelf de regie in handen heeft. | |
James1988 | dinsdag 16 april 2013 @ 23:02 |
Wat een hoop woorden voor "Ik weet het nog niet omdat ik het onderzoek afwacht". Komende zondag zijn de 3 maanden gepasseerd. De V250 rijdt nog steeds niet met reizigers, en er is geen zicht op wanneer dit wel het geval gaat zijn. Ik ben benieuwd of we maandag een persbericht van NMBS gaan zien over het opzeggen van het contract... Dit is ook de grootste bullshit die ik de afgelopen tijd heb gelezen. ProRail en Infrabel hebben aangegeven dat 16x per dag Amsterdam - Brussel zelfs haalbaar is, indien de binnenlandse treindienst wordt aangepast. 16x per dag Den Haag - Brussel zou dan óók moeten lukken. | |
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 23:06 |
komt dat ook goed uit met die ene brug daar bij Dordrecht? | |
KnightSolaire | dinsdag 16 april 2013 @ 23:10 |
Hoe moeten we 'm eigenlijk noemen, de Fyra-vervanger? Niet de IC Brussel, Beneluxtrein of Brusselaar, want dat impliceert de oude route Amsterdam - Brussel. Ik vind de huidige benaming van NS Hispeed, 'Reguliere trein naar België', niet zo catchy. (zacht uitgedrukt ![]() | |
James1988 | dinsdag 16 april 2013 @ 23:11 |
- IC Den Haag - Antwerpen/Brussel - IC Den Haag - België - Excuus-Expresse - Schaamlapexpresse | |
KnightSolaire | dinsdag 16 april 2013 @ 23:12 |
Misschien moet je die laatste twee doorspelen aan NSH Marketing | |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 23:13 |
Quorn? Buckler? In die hoek moet je het zoeken denk ik. | |
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 23:21 |
Beneboemel Fyra light Vervangboemel | |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 23:26 |
Hedwige-Expres heb ik ook al eens geopperd. | |
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 23:27 |
Meerstadt-Descheemaecker-trein ![]() | |
Duvel | dinsdag 16 april 2013 @ 23:28 |
Ik denk toch dat een flitsende naam als "Beneluxtrein" hoge ogen gooit. | |
Peterselieman | dinsdag 16 april 2013 @ 23:29 |
Excuus-Benelux Slome zuurstok | |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 23:30 |
Ik zou daar echt woest veel geld voor vragen als ik Luxemburg was. | |
Duvel | dinsdag 16 april 2013 @ 23:33 |
Nee, het is marketing, de lux staat voor het licht die de trein brengt in de relatie tussen Nederland en België. Je moet hem niet verwarren met de trein die vroeger tussen Amsterdam en Brussel reed. Het is immers de moderne tijd. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 23:42 |
Okee ik ga morgen een auto kopen ![]() | |
KomtTijd... | dinsdag 16 april 2013 @ 23:51 |
Is die trein, of iets wat erop lijkt, ooit maar in de buurt van luxemburg geweest? | |
bork | dinsdag 16 april 2013 @ 23:54 |
bla, bla , bla gelul, scenario 5 en rap! | |
Dr_Flash | dinsdag 16 april 2013 @ 23:58 |
Iets wat er op lijkt? Ja. Zandvoort - Overveen - Haarlem - Sloterdijk - Amsterdam Centraal - Amstel - Utrecht Centraal - Den Bosch - Eindhoven - Weert - Roermond - Sittard - Maastricht - Randwijck - Eijsden - Visé - Bressoux - Liège Guillemins - Angleur - Poulseur - Rivage - Aywaille - Coo - Trois-Ponts - Vielsalm - Gouvy - Troisvierges - Clervaux - Ettelbrück - Mersch - Luxembourg ![]() | |
James1988 | woensdag 17 april 2013 @ 00:00 |
Waarom rijden dat soort leuke treinen tegenwoordig niet meer? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 april 2013 @ 00:02 |
Zal wel een geldkwestie zijn. Ooit had je ook directe treinen van Den Haag Centraal naar Bad Harzburg. Had ik ook graag eens gedaan ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 00:03 |
misschien dat er wat komt uit het ACM-onderzoek | |
arkkey | woensdag 17 april 2013 @ 00:05 |
"De structurele oplossing zal alleen toelaatbaar zijn indien deze marktconform is. " Weer zo'n lekker holle term die niks zegt en waar je alles aan kan ophangen... | |
Dr_Flash | woensdag 17 april 2013 @ 00:09 |
How about gewoon een fatsoenlijk rijdende trein. Enneh aan welke markt dacht je je te gaan conformeren? Momenteel is de "markt" dat er geen trein rijdt ![]() realiteitszin is weer ver te zoeken. Maar goed, het blijven vrouwen. | |
DriekOplopers | woensdag 17 april 2013 @ 00:10 |
Morgen komt MVBOV op die brief terug. ![]() | |
arkkey | woensdag 17 april 2013 @ 00:12 |
Eind Juni is trouwens 2 maanden te laat, maar dat schijnt ook iedereen maar normaal te vinden daar in 070... | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 00:13 |
dat komt omdat de NS het ministerie in haar zak heeft | |
Duvel | woensdag 17 april 2013 @ 00:14 |
De echte Benelux niet, de oorspronkelijke Benelux-hondekoppen bleken de Ardennen niet aan te kunnen. | |
DriekOplopers | woensdag 17 april 2013 @ 00:15 |
![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 april 2013 @ 00:15 |
En de boot-nachttreinen van Engeland via Hoek van Holland naar Rusland! | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 00:17 |
en daar gaat in de komende periode helaas geen verandering in komen ... | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 00:19 |
ministeries en politici zijn namelijk nogal vatbaar voor de lobby van machtige bedrijven. | |
James1988 | woensdag 17 april 2013 @ 00:26 |
NS zegt "Wij hebben meer tijd nodig voor ons onderzoek" en daarmee is de kous af. Veel meer pressie kan men in Den Haag niet uitoefenen. Het enige wat ze kunnen doen is ineens de concessie gaan handhaven en besluiten om over een aantal maanden de HSL-concessie in te trekken, maar daarmee zou een bom onder de HSL-HRN-deal 2015 - 2025 gelegd worden. Ook op korte termijn lost dat niks op: het opblazen van de concessie zal er hoogstens voor zorgen dat NS per direct stopt met pogingen om de V250 te herstellen, maar in plaats daarvan de treinstellen linea recta terugstuurt naar Italië. De HSL-concessie kent weliswaar een paragraaf genaamd "redelijke regeling", waarin staat gespecificeerd dat HSA het rollend materieel beschikbaar moet stellen aan een volgende exploitant, maar dan moet dat materieel er wel zijn. | |
Dr_Flash | woensdag 17 april 2013 @ 00:29 |
Heb ik nog in gezeten met mijn SOV ![]() 10:07 vertrek uit Utrecht Centraal met stop in Schiedam-Rotterdam West ( jaja ![]() ![]() Één van de bazigste bazentreinen waar je ooit met SOV in mocht. | |
Dr_Flash | woensdag 17 april 2013 @ 00:29 |
En nogal immuun voor de wil van de kiezer, bij wiens gratie ze sowieso bestaan. | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 april 2013 @ 00:39 |
Ministeries bestaan niet bij de gratie van de kiezer. | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 april 2013 @ 00:40 |
Sterker nog, de kiezer bestaat bij de gratie van de ministeries. | |
Dr_Flash | woensdag 17 april 2013 @ 00:51 |
Ga slapen joh gek, je weet heus wel wat ik bedoel. | |
arkkey | woensdag 17 april 2013 @ 07:59 |
Gaan we flink oftopic, maar wat is nou precies het verschil tussen lobby en omkoping? Volgens mij is het een beetje letterneukerij namelijk, net alsdat het koninklijk huis geen belasting ontduikt... | |
Duvel | woensdag 17 april 2013 @ 07:59 |
Lobby levert niet direct voordeel op voor de belobbyde, als het goed is. | |
Litpho | woensdag 17 april 2013 @ 08:21 |
De ene is business as usual en de andere... oh, wacht ![]() | |
b2py | woensdag 17 april 2013 @ 09:19 |
Bij omkopen wordt daadwerkelijk geld ingezet om iets voor elkaar te krijgen, dat hoeft bij een lobby niet. Ik zag toevallig zaterdagavond een aflevering van Rambam waar het over lobbyen ging. Wellicht interessant om die uitzending even te bekijken ![]() | |
Fred | woensdag 17 april 2013 @ 09:25 |
Misschien kan ik een van jullie hier blij mee maken? V&A / [TK] Rail magazine 267, 269-303 V&A / [TK] Diverse jaarboeken "Spoorwegen" en "Trams" | |
Duvel | woensdag 17 april 2013 @ 09:32 |
Damn, ik heb net besloten om vanuit ruimtelijk oogpunt geen boeken bij te kopen... | |
b2py | woensdag 17 april 2013 @ 09:46 |
Citybox? | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 09:49 |
het kan een hele dunne scheidslijn zijn. Bij omkoping heeft iemand een direct of indirect financieel belang bij een keuze, terwijl dit bij een lobby niet zo is. Wel kan de druk bij een lobby zodanig opgevoerd worden dat iemand juist wel of juist niet instemt met een bepaald voorstel. Zie bijvoorbeeld de Amerikaanse wapenlobby. | |
Anne | woensdag 17 april 2013 @ 09:55 |
![]() | |
Duvel | woensdag 17 april 2013 @ 09:59 |
Nee, dank je. | |
Bitlord | woensdag 17 april 2013 @ 11:03 |
Op de Hanzelijn op dit moment. Blijft jammer dat er maar 140 wordt gereden ipv 160 of 200. | |
Bitlord | woensdag 17 april 2013 @ 11:08 |
Weet iemand waardoor je last van je oren.krijgt in de Drontermeertunnel? Ik kan me niet herinneren er last van te hebben bij de Willemspoortunnel, Hemtunnel en het aquaduct bij Abcoude. | |
arkkey | woensdag 17 april 2013 @ 11:11 |
Druk, smalle tunnel. http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nnel-Hanzelijn.dhtml | |
b2py | woensdag 17 april 2013 @ 11:20 |
Hemtunnel heeft er ook last van maar minder omdat max snelheid 120 is ipv 140. | |
#ANONIEM | woensdag 17 april 2013 @ 11:21 |
Ik ben van plan in september en oktober een reis maken van Praag naar Sofia via Bratislava, Budapest, Belgrado en Skopje. Dat wil ik zoveel mogelijk met nachttreinen doen, mijn vragen daaromtrent zijn: 1. Is er een nachttrein tussen Belgrado en Skopje? 2. Zijn de nachttreinen daar veilig? 3. Is het goedkoopste een interrailticket (ik ben 23) aan te schaffen of zijn losse kaartjes goedkoper? Vanuit Sofia vlieg ik sowieso terug, naar Praag weet ik nog niet zeker. Overige tips zijn uiteraard ook welkom ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2013 11:21:48 ] | |
KnightSolaire | woensdag 17 april 2013 @ 11:22 |
In de spoortunnel bij Best kun je het ook wel eens aan je oren voelen, de ene keer meer dan de andere (maar meestal voel ik niets). | |
lyolyrc | woensdag 17 april 2013 @ 11:27 |
Weet je toevallig waar deze trein vandaan komt/waar die beladen is? Dat is namelijk iets wat me interesseert. | |
dennistd | woensdag 17 april 2013 @ 11:32 |
Ik had er zondag trouwens ook last van in de Pimpel die via de Hanzelijn reed, dus het ligt niet aan het materieel in elk geval. Wel zat ik een tijdje terug in de stopper Zwolle-Amsterdam (SLT), die remde voor de tunnel af tot 80km/h en toen was het bijna niet meer voelbaar op je oren. | |
ReisT | woensdag 17 april 2013 @ 12:00 |
Een aquaduct is geen tunnel. Logisch dat je daar niks van merkt. | |
Zyron | woensdag 17 april 2013 @ 12:31 |
Ik heb er een keer een stukje over geschreven: Maar liefst 45.000 mensen maakten op zaterdag 8 december een gratis ritje over de Hanzelijn. Een groot deel van hen hield aan de rit pijnlijke oren over nadat zij door de tunnel onder het Drontermeer waren gereden. Een woordvoerder van ProRail bevestigt dat dit gebruikelijk is. "Ook bij andere tunnels is dit vaak het geval. Het is wel vervelend, maar niet gevaarlijk. Ook bij het opstijgen of landen met een vliegtuig treedt dit probleem op. Reizigers kunnen dit tegengaan door bijvoorbeeld op kauwgom te kauwen of te slikken." Spooradviseur en ingenieur Arco Sierts legt uit waarom ook onze redactie last had van klapperende oren. "Dit probleem wordt veroorzaakt door een erg krap tunnelprofiel. De ruimte tussen het treinstel en het dak van de tunnel is erg klein. Bovenin een dubbeldekstrein zal de druk bovendien erger zijn dan in een enkeldekstrein." Het probleem is volgens hem relatief simpel en goedkoop op te lossen: de overgang van een open tunnelbak naar een gesloten tunnel moet wat langer duren. Dit kan door aan de bovenkant een V-vormige overgang tussen het open en gesloten gedeelte te maken. Hierdoor wordt de druk geleidelijk opgebouwd. De luchtmassa in de tunnel komt hierdoor zachter in beweging, in plaats van de harde impuls waarmee dat nu gebeurt. Dat is vrijwel zeker de hoofdoorzaak van het huidige drukprobleem. Naast klapperende oren levert de luchtdruk in de tunnel op termijn ook andere problemen op. Sierts: "Deze luchtdrukklap leidt vermoedelijk ook tot versnelde slijtage aan de deurvergrendeling van de treinen en vermoeiiingsbelasting voor de wand/ dak-constructie, waardoor de levensduur van beide afneemt. Het is dus niet alleen een reizigerskwestie, maar ook infrastructureel aan te raden om de luchtdruk aan te pakken." | |
KomtTijd... | woensdag 17 april 2013 @ 12:37 |
Het technische verhaal: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Bernoulli | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 april 2013 @ 13:07 |
Hier staat onderdruk, maar is het geen overdruk? | |
arkkey | woensdag 17 april 2013 @ 13:22 |
Van het weekend trouwens een conducteur die ons via de intercom namens de NS een prettige dag wenste, en op persoonlijke titel veel geluk en liefde. Wel vriendelijk, maar wat voor wazige hippie ben je dan als je dat over de intercom doet? ![]() | |
bork | woensdag 17 april 2013 @ 14:07 |
www.treinreiswinkel.nl | |
bork | woensdag 17 april 2013 @ 14:09 |
van treinreiziger.nl Intercity Brussel gaat in 2013 niet vaker rijden reden: Volgens de staatssecretaris is het zeer lastig om voldoende materieel te vinden dat zowel in Nederland als in België is toegelaten. NS Hispeed huurde vorig jaar extra rijtuigen van de Oostenrijkse spoorwegen. De huur van die rijtuigen is destijds vanwege de komst van de Fyra beeindigd. Daardoor zijn er nu ook onvoldoende rijtuigen | |
Facepalm | woensdag 17 april 2013 @ 14:16 |
1. Er is een nachttrein, vertrek 21:50 en aankomst 07:22. Maar reken maar op vertraging. 2. Nachttreinen zijn daar minder veilig dan in West-Europa, zo heb je bendes die 's nachts de trein leegroven. Al weet ik niet of daar daar ook zo is, ik dacht vooral Polen en Oekraïne. Reserveer wel een plek in het slaaprijtuig/couchetterijtuig (niet 100% zeker of die ook altijd aanwezig is), die coupes kan je op slot doen en bovendien zit in elk rijtuig een treinbegeleider. En je wilt gewoon niet een hele nacht zitten in een volle coupe. ![]() 3. In Oost-Europa zijn losse kaartjes meestal goedkoper. Aangezien je met het vliegtuig naar het oosten gaat vermijdt je dure landen zoals Duitsland. Wel kan een Interrailticket makkelijker zijn omdat je niet telkens tickets hoeft te kopen. Reserveren moet je meestal wel, maar soms kan dit ook in de trein. | |
Facepalm | woensdag 17 april 2013 @ 14:17 |
| |
Facepalm | woensdag 17 april 2013 @ 14:18 |
Fuck ik moet echt afleren op quote te drukken ipv edit. Kan iemand ff deze post verwijderen? ![]() | |
b2py | woensdag 17 april 2013 @ 14:18 |
Gisteren uitgebreid behandeld inderdaad. Conclusie complete lulkoek en MVBOV komt vandaag met een reactie. | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 14:19 |
mja, die sloten van die coupés zijn vaak wel open te krijgen van buitenaf. Voor sommige landen is het aan te raden om bijvoorbeeld een kettingslot mee te nemen | |
bork | woensdag 17 april 2013 @ 14:20 |
ff gemist dan, ben ik toch weer bij ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 14:23 |
en terecht, want bij het HSL-gebeuren en excuus-Benelux wordt reiziger niet met een hoofdletter R geschreven. | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 14:23 |
Gelukkig gaat ook nog genoeg goed op het Nederlandse spoor. Dat mag ook wel eens gezegd worden ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 april 2013 @ 14:42 |
Zo reed er zojuist alweer een trein naar Apeldoorn die niet meteen bij de ijsselbrug de plomp in gedoken is ![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 17 april 2013 @ 14:48 |
Zou wat zijn als de IJsselbrug hier ineens open blijkt te kunnen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 april 2013 @ 14:52 |
Dat ding bij Eefde bleek jaren lang los gelegen te hebben toch? ![]() | |
Bitlord | woensdag 17 april 2013 @ 15:19 |
Spoedvraagje: heeft iemand een officiele bron waaruit blijkt dat ik met ov-studentenkaart vrij kan reizen naar Leer (Duitsland). Er staan daar ov-chipkaartpaaltjes van Arriva en wikipedia zegt dat het kan, maar een muts van de Arriva klantenservice niet. Volgens somda moet je eigenlijk wel betalen maar wordt er toch geen geld afgeschreven [ Bericht 16% gewijzigd door Bitlord op 17-04-2013 15:27:34 ] | |
bork | woensdag 17 april 2013 @ 15:30 |
Dat laatste zal dan wel kloppen, ik kan het (nog) nergens lezen, bij ov-chip staat: Waar kan ik mijn studentenreisproduct gebruiken? Het studentenreisproduct is geldig in alle openbaar vervoer in Nederland. Behalve in de nachtbussen. http://www.studentenov-ch(...)studentenreisproduct | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 15:30 |
het zou voor studenten idd gratis moeten zijn, maar er wordt niet echt mee geadverteerd. Het komt waarschijnlijk omdat Leer door Arriva beschouwd wordt als een Nederlands tariefpunt. | |
Bitlord | woensdag 17 april 2013 @ 15:42 |
Iemand met weekendvrij kon er vrij recent zonder bijkomende kosten in- en uitchecken. Ik ga eens kijken | |
Bitlord | woensdag 17 april 2013 @ 15:58 |
Een flinke renovatie voor het stationsgebouw van Zuidbroek.![]() Bedenk me net dat ik geen paspoort mee heb, kans op Marechaussee of Bundespolizei lijkt me niet zo groot hier. | |
Viezze | woensdag 17 april 2013 @ 16:03 |
Ze waren vandaag sowieso flink aan het klussen tussen Zuidbroek en Groningen, aardig wat mensen aan het werk gezien naast het spoor. | |
Bitlord | woensdag 17 april 2013 @ 16:11 |
Staan ze hier met zn tienen te controleren, 5 man in burger de rest in uniform. Net voor de grens nog gevraagd maar ze vonden een Fuhrerschein gelukkig.ook goed. | |
ReisT | woensdag 17 april 2013 @ 16:19 |
Ik ben een keer met het stoptreintje van Trondheim (Noorwegen) naar Östersund (Zweden) gereden, ook niet direct een lijntje waar je uitgebreide controle verwacht, kwamen ze daar met 4 man plus een snuffelhond binnenzetten. | |
arkkey | woensdag 17 april 2013 @ 16:38 |
Zweden zijn ze wel wat vriendelijker mbt kopen van kaartjes in de trein (lees: dat kan daar gewoon). Hier hebben ze dat gewoon gecriminaliseerd waarbij je ook nog een betweterige preek krijgt. Kortom: SJ ![]() | |
James1988 | woensdag 17 april 2013 @ 16:39 |
Ter info:Bron: Somda | |
b2py | woensdag 17 april 2013 @ 17:40 |
We krijgen een tweede CityNightLine en de EuroNight gaat eruit? | |
b2py | woensdag 17 april 2013 @ 17:41 |
Applaus, ik had vrijdag zaterdag, gisteren en vandaag geen vertraging. Applaus. | |
DriekOplopers | woensdag 17 april 2013 @ 17:41 |
Schokkende foto onthult geplande toekomst V250: http://www.voorbeterov.nl/121213.php | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 17:44 |
ah, Amsterdam Sloterdijk ![]() | |
arkkey | woensdag 17 april 2013 @ 17:44 |
Ik zou persoonlijk dolblij zijn als die spaghettiboemels op een stoplijntje naar lelystad gaan rijden en ze fatsoenlijk materieel aanschaften voor de HSL. Het zou me overigens wel heel erg verbazen als de NS afziet van de V250, daar hebben ze de ballen niet voor. Wat ik denk: de NS kietelt WIlma nog eens en begint vanaf begin 2014 gefaseerd spaghettiboemels in te zetten, terwijl ze wachten op herkeuring voor rijdne door Belgie en moddert nog een jaartje aan totdat het geheel met +-80% punctualiteit gaat rijden. | |
Ireyon | woensdag 17 april 2013 @ 17:53 |
Ik snap het echt niet. Uitspraken dat een hogere frequentie dit jaar niet mogelijk is, is aantoonbaar en feitelijk onjuist. Hoe kan de minister dat ongestraft op zo'n positie blijven beweren? Echt, Mansveld, wat een grap. 't Is dat Nelie Kroes en Marietje Schaake nog in Brussel rondlopen, maar man man man wat is het toch een ramp; vrouwen in de politiek. | |
bork | woensdag 17 april 2013 @ 18:09 |
![]() ![]() ![]() | |
Litpho | woensdag 17 april 2013 @ 18:23 |
Niemand om verantwoording aan af te leggen. Nou ja, niemand die zich interesseert voor het OV dus. En nee, een paar in het rond roepende kamerleden die niet de steun hebben/krijgen voor een motie van wantrouwen tellen niet mee als er niemand echt luistert ![]() | |
Frenk3nstein | woensdag 17 april 2013 @ 18:47 |
Zoiets verwacht ik ook ja. Of een (schijn)boete van wat belastingcenten. | |
Dr_Flash | woensdag 17 april 2013 @ 19:01 |
Sorry hoor, maar je staat tegenover de officiële sprekbuis van de vervoerder zelf, die zegt iets wat je niet wilt horen, en dan kom je hier vragen of wij het beter weten? ![]() | |
arkkey | woensdag 17 april 2013 @ 19:03 |
Mijn ervaring is dat de spreekbuis de helft van de tijd ook niet weet wat ie uitkraamt... ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 april 2013 @ 19:03 |
Ga het dan ook niet vragen en doe alsof je neus bloedt ![]() | |
Bitlord | woensdag 17 april 2013 @ 19:07 |
Inderdaad Fles. En ze had het verkeerd, want de rit was in beide richtingen gratis! De rit aankomst in Leer rond half vijf had trouwens 2 reizigers tussen Nieuweschans en Leer, mij meegeteld. Plus 4 man grenspolitie en twee enqueteurs van de DB. In Weener stapte niemand in of uit. De spitsrit vertrek rond 17:30 in Leer had 15 reizigers, waarvan er 5 in Weener uitstapten. Met zn tienen gingen we de grens over. Ik hoop dat het vervoer de komende maanden nog wat toeneemt, anders zie ik de uurdienst van dit moment net zo snel weer verdwijnen als die gekomen is. | |
b2py | woensdag 17 april 2013 @ 19:18 |
http://somda.nl/forum/13299/p445862/Koninginnedag+2013/ [ Bericht 51% gewijzigd door b2py op 17-04-2013 19:43:10 ] | |
Bitlord | woensdag 17 april 2013 @ 19:24 |
Wat een onzin. Waar staat dat? | |
DriekOplopers | woensdag 17 april 2013 @ 19:27 |
Gaan we navraag over doen. Voorbeeld, er is ook feest in Alkmaar, dus reizigers richting Heerhugowaard en Den Helder zouden daar gewoon moeten mogen instappen. [ Bericht 26% gewijzigd door DriekOplopers op 17-04-2013 20:09:31 ] | |
b2py | woensdag 17 april 2013 @ 19:29 |
Danku. Dat was ook direct mijn reactie toen ik het vroeg. | |
Bitlord | woensdag 17 april 2013 @ 19:30 |
Is iemand wel eens bij die Riekje bij Waterhuizen Aansluiting geweest? Volgens mij knalde ik er net langs. | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 19:31 |
nope. Heb haar wel eens naar een trein zien zwaaien | |
greavy | woensdag 17 april 2013 @ 19:42 |
Ik vraag mij af wat van levenloos personeel bij Railcatering Utrecht werkt. Kennen de term HC niet, maar weten wel wat een conducteur is ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 april 2013 @ 19:49 |
Waarom zou je dat moeten weten? | |
bork | woensdag 17 april 2013 @ 19:52 |
In Duitsland hebben ze ook hun infra-project(en) die uit de klauwen lopen Der Millionen-Zug nach Nirgendwo 16 kilometer voor 434 miljoen euro, na 20 jaar moet de S13 er komen (en dan niet eens naar Bonn Hbf ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 17 april 2013 @ 20:11 |
Voor een Utrechter is HC natuurlijk Hoog Catharijne! ![]() | |
greavy | woensdag 17 april 2013 @ 20:20 |
[ Bericht 100% gewijzigd door greavy op 17-04-2013 20:52:16 ] | |
Duvel | woensdag 17 april 2013 @ 20:57 |
Ja. | |
Bitlord | woensdag 17 april 2013 @ 21:15 |
Ok. (Is het wat?) | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 21:16 |
of Houten Castellum ![]() | |
ReisT | woensdag 17 april 2013 @ 21:17 |
Het opmerkelijkste vind ik dan dat het niet eens om een nieuwe spoorlijn gaat. (Overigens lees ik elders dat er wel plannen zijn de route later te verlengen naar Hbf) | |
Bitlord | woensdag 17 april 2013 @ 21:21 |
Hoorcollege voor de studenten onder ons. | |
b2py | woensdag 17 april 2013 @ 21:23 |
Uitslapen dus! ![]() | |
greavy | woensdag 17 april 2013 @ 21:27 |
Tsja, en wat moet je daar nou weer van denken ... Kost in mijn ogen iets teveel voor zo'n stukje. Verder nog niet in verdiept. | |
MTL | woensdag 17 april 2013 @ 21:39 |
Ik heb nog niet gehoord van een V250 die op conventioneel spoor stil is komen te staan (maar ik ben natuurlijk niet van alles op de hoogte), dus zo heel gek vind ik die foto niet. Zet 'm in in de intercity Zwolle - Roosendaal, komt de naam "Schrootlijn" weer tot z'n recht ![]() | |
greavy | woensdag 17 april 2013 @ 21:42 |
Lees 't bericht nu, ik zal morgen ff checken of ik het nog ergens terug kan vinden. Als je niks hoort, DM ff ![]() | |
greavy | woensdag 17 april 2013 @ 21:42 |
![]() Tsja, ProRail-logica. | |
James1988 | woensdag 17 april 2013 @ 21:43 |
Oh, RFF/SNCF flikt hetzelfde kunstje. Wees niet bang. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 17 april 2013 @ 21:43 |
Hebben ze eigenlijk gekeken hoeveel behoefte hieraan is? In het Ruhrgebied hebben ze immers in de jaren '80 de hele boel viersporig gebouwd voor de S-Bahn, maar eigenlijk zit niemand daar op te wachten en gaat iedereen met het stadsvervoer naar het centraal station en wil dan met de sneltrein. Dus de S-Bahn rijdt stipt om de 20 minuten relatief leeg over een eigen tracé, en voor de gewenste kwartierdienst van sneltreinen is op het reguliere tracé geen capaciteit. ![]() | |
b2py | woensdag 17 april 2013 @ 21:50 |
Regelfetisjisme | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 21:53 |
fixed | |
b2py | woensdag 17 april 2013 @ 21:55 |
Gevolg van de regelfetisjisme ![]() | |
_serial_ | woensdag 17 april 2013 @ 22:05 |
Je vraagt je toch serieus af wat die hekkenzetter gedacht moet hebben ![]() | |
b2py | woensdag 17 april 2013 @ 22:10 |
We hadden laatst de 'Van B naar A' Livrei Thalys, bij het GVB hebben ze het ook geprobeerd. Ik wilde dit wel even met jullie delen dat het nog erger kan.. ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 22:13 |
ik vind m juist in tegenstelling tot de Thalys goed geslaagd | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 22:26 |
naar aanleiding van het onderwerp op OVinNL over Amsterdam-Zuid vraag ik me het volgende af: Zou het niet handig zijn om de ring rond Amsterdam compleet te maken en dan de internationale treinen vanaf Schiphol via Zuid en de Meer naar Amsterdam CS te leiden? voordelen: - de westtak kunt gebruiken voor het binnenlandse verkeer - aantrekkelijker voor de zakelijke reiziger, want een stop op Zuid - minder overstappen nadelen zijn er uiteraard ook: - infrabeperkingen - reizigers vanaf CS iets langer onderweg - keren moet op Zaanstraat gebeuren en niet op de Meer waar de werkplaats zit - de Meer minder goed bereikbaar | |
b2py | woensdag 17 april 2013 @ 22:28 |
Voorlopig is de groei van de Zuidas dermate beperkt dat het reizigerspotentiaal naar Centraal groter is dan naar Zuid waardoor je een breder maar ook groter publiek trekt voor je trein. Oplossing kan zijn om een goede overstap te bieden in beide richtingen, wat volgens mij richting Amsterdam wel gebeurd met de IC naar Utrecht naast de Fyra op Schiphol. In de andere richting nooit op gelet eigenlijk. | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 22:31 |
voorlopig wel ja, maar met het gereedkomen van de noord-zuidlijn kan het wel interessant worden | |
b2py | woensdag 17 april 2013 @ 22:33 |
De vervoersprognoses voor de Noord-Zuidlijn zijn ook al een paar keer naar beneden bijgesteld door achtergebleven groei op de Zuidas. Zuid zal nooit het station worden wat NS & ProRail ooit voor ogen hadden. | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 22:37 |
true, maar desondanks kan het CS prima ontlasten, als het maar aantrekkelijker wordt gemaakt | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 23:21 |
gniffel. Vandaag is de stopper Utrecht - Zwolle van 18.50 uur vanaf spoor 15 vertrokken. Om dan op Overvecht uit te komen moet je heel wat wissels door ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 april 2013 @ 23:21 |
Ja precies. Hier zie je tenminste wat aan ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 april 2013 @ 23:26 |
ik geloof dat er iemand nog een cursusje spoorlogica kan gebruiken ![]() http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=162391 | |
Duvel | woensdag 17 april 2013 @ 23:33 |
Tien jaar geleden was het best lollig, aan de andere kant zag je wel dat haar collectie (in elk geval wat buiten stond) behoorlijk te lijden had van de elementen. Ze heeft wel enorm veel spullen. | |
Duvel | woensdag 17 april 2013 @ 23:34 |
WTF? | |
bork | woensdag 17 april 2013 @ 23:56 |
Das heel erg knap! | |
dennistd | woensdag 17 april 2013 @ 23:56 |
Tja, het zou sneller kunnen door de IC's en Sprinters parallel naast elkaar over de brug te sturen, en dan bij Hattemerbroek een paar overloopwissels om weer op het rechterspoor te komen. Daarmee zou je voor de laatste trein (sprinter Amsterdam) een pad zes minuten eerder hebben. | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 april 2013 @ 23:57 |
T is maar wat je nachttrein noemt natuurlijk, t ding stop om de haverklap ![]() ![]() Kan je een bedje hebben of niet, als er iedere 10 minuten weer een deur dichtpleurt heb je daar niks aan... | |
Facepalm | donderdag 18 april 2013 @ 00:03 |
Oordoppen ![]() ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 18 april 2013 @ 00:35 |
Beschamende cijfers excuus-Benelux. Zelfs vertrekpunctualiteit Den Haag slechts 80%!!! http://www.voorbeterov.nl/121213.php ![]() | |
Bitlord | donderdag 18 april 2013 @ 02:29 |
Arriva 244 in het Duitse station van Weener. Er stapte, naast de grenspolitie, niemand in of uit. Dankzij de erg ruime reistijd was er tijd genoeg voor een plaatje.![]() Van maandag tot en met zaterdag wordt er tussen Groningen en Leer elk uur gereden. Hierbij staan de treinen 50 minuten stil op station Leer en het nabijgelegen emplacement. Als gevolg hiervan kruisen twee Arriva-treinen elkaar vrijwel altijd tussen de aansluiting bij en het voormalige station van Ihrhove & de enkelsporige brug over de Leda. Mijn trein moet bij de brug even wachten tot de tegentrein van Arriva de enkelsporige brug is gepasseerd. ![]() Een koppelstel van Arriva komt het station van Zuidbroek binnenlopen, op weg naar Groningen. Links in beeld het Noord-Nederlands Trein & Tram Museum in het stationsgebouw van Zuidbroek. Beiden bevinden zich in een grondige restauratie op dit moment. Een Spurt uit Veendam komt binnen op het station van Kropswolde. Op de achtergrond is station Martenshoek al te zien. Een Spurt onderweg van Weener naar Leer passeert de vrij imposante Friesenbrücke over de Ems. | |
James1988 | donderdag 18 april 2013 @ 04:38 |
Sinds 1 januari 2013 heeft Renfe Operadora, de 'Spaanse NS', de treindiensten overgenomen van FEVE, een bedrijf dat de meterspoorlijnen in noord-Spanje onderhield en exploiteerde. De infrastructuur is overgegaan naar infrastructuurbeheerder Adif. Door het opsplitsen en ontmantelen van FEVE hoopt de Spaanse regering wat te kunnen besparen op de zak met geld die jaarlijks naar de spoorwegen gaat. Veel meer foto's (ook van cabines van diverse treintypes) zijn te vinden op de Flickr-pagina van Renfe Operadora. | |
ArnosL | donderdag 18 april 2013 @ 07:01 |
Zwolle-Wierden wordt geëlektrificeerd, das wel goed om te lezen ![]() | |
b2py | donderdag 18 april 2013 @ 09:24 |
![]() ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 18 april 2013 @ 09:57 |
En de intercity naar Heerlen die normaliter rond die tijd van 15 vertrekt vertrok vanaf één van de kopspoortjes? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 april 2013 @ 10:10 |
valt niet heel erg mee nee ... | |
Peterselieman | donderdag 18 april 2013 @ 10:15 |
zal wel een gesplitste trein geweest zijn he ![]() Valt mee. Je kunt namelijk vanaf 15 nog op het hoge spoor richting Amersfoort komen en dan via het andere hoge spoor uiteindelijk zelfs nog doorwisselen naar spoor 1(!) | |
Peterselieman | donderdag 18 april 2013 @ 10:17 |
voor die laatste sprinter is het niet zo nodig, maar wat meer rijtijd voor de IC en stopper over de Veluwe is nooit verkeerd. | |
Darkwing_Duck | donderdag 18 april 2013 @ 10:19 |
Stomme vraag, is er ergens een plattegrondje bij dit verhaal, want ik zou er graag wat illustratief materiaal bij willen hebben? kom er niet dagelijks ![]() | |
b2py | donderdag 18 april 2013 @ 10:25 |
sporenplan.nl | |
Peterselieman | donderdag 18 april 2013 @ 10:26 |
uiteraard: http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/ut.gif en http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/amf-ut.gif De trein verlaat Utrecht Centraal op spoor BN naar Bkp (Blauwkapel) | |
Darkwing_Duck | donderdag 18 april 2013 @ 10:27 |
Thx die eerste had ik, maar die tweede bij je verhaal ontbrak er aan ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 april 2013 @ 10:32 |
pff, weer een lastpak in een trein ... http://www.lc.nl/frieslan(...)l-trekt-aan-noodrem- | |
Hr-Flip | donderdag 18 april 2013 @ 10:32 |
Nee dat blijf ik onzin vinden, eigenlijk is al dat draad boven het spoor, ik wil dieselen!!! In dat rtv-oost bericht vond het ik die opmerking, ach dan doen we gelijk Almelo - Marienberg erbij, want dan kan het goedkoper, helemaal het toppunt van niet nadenken. Hallo afdeling bovenleiding, hebben jullie nog wat van die mastjes en wat draad liggen,.... nee wat zegt u, nee is niet voor Zwolle - Wierden, nee,..... nee joh we doen ff Almelo - Marienberg erbij, nu we het toch bezig zijn........ Nee we komen het zelf wel even ophalen met de boedelbak, tot ziens. Bij Prorail zijn hekjesfetisjisten zijn, maar de overheid zijn een stel bovenleidingenfetisjisten. | |
#ANONIEM | donderdag 18 april 2013 @ 10:37 |
![]() Een geëlektrificeerd Zwolle - Wierden bied ook mogelijkheden voor een Intercity Sneltrein Enschede - Zwolle. En naast de voordelen voor de reguliere dienst kan je hem dan nog eens inzetten voor omleidingen. Gewoon doen dus ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2013 10:37:58 ] | |
Hr-Flip | donderdag 18 april 2013 @ 10:43 |
Moet je het wel verdubbelen anders heeft het nog geen klap zin.... Nee alle bovenleiding weg en we gaan in het hele land dieselen. Lekker walmende lok voor je getrokken trein in Nederland. Geen Nederland, maar india. Maar kijk, ga bovenleiding, geen hekjes, sterker nog als je moe bent, ga je lekker relaxen op het spoor. | |
ReisT | donderdag 18 april 2013 @ 10:47 |
Dat zie ik tussen Almelo en Mariënberg niet snel gebeuren. Tussen Zutphen en Hengelo hebben ze het wel ooit een keer gedaan, omgeleide treinen naar Berlijn met zo'n ronkende oostblok-dieselloc ervoor. En jij bent een dieselfetisjist! | |
Hr-Flip | donderdag 18 april 2013 @ 10:56 |
Ja, ben ik ook, gaat niks boven de geur en het geluid van een dieselmotor. | |
Peterselieman | donderdag 18 april 2013 @ 11:05 |
Een lange sleep met 6 V'tjes: http://www.flickr.com/photos/rob46/8657566621/
| |
Dr_Flash | donderdag 18 april 2013 @ 11:06 |
Wat is een "selfie"? ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 18 april 2013 @ 11:07 |
Een foto van jezelf. In dit geval bedoelen ze met die oranje trein op de achtergrond. | |
Doc__Zenith | donderdag 18 april 2013 @ 11:16 |
Maandag reden er nog 5 in de IC van Eindhoven naar Den Haag :> | |
Dr_Flash | donderdag 18 april 2013 @ 11:21 |
Waar hebben we dit soort mongolentermen aan verdiend in Nederland? ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 18 april 2013 @ 11:24 |
Het melden van storingen via @NS_online | |
arkkey | donderdag 18 april 2013 @ 11:28 |
Da's trouwens VIRM toch? ![]() | |
bork | donderdag 18 april 2013 @ 11:38 |
Op de website staat het in gewoon Nederlands ![]() Bijna 1.000 m2 oranje folie, 200 m2 rood-wit-blauwe vlagbestickering, 717 confetti-stippen en tien 'vanBnaarA'-logo's vormen samen de speciale 'Koningstrein'. Deze oranje blikvanger wordt vanaf donderdag 25 april ingezet in de reguliere dienstregeling. Treinreizigers die zichzelf voor het instappen op de foto zetten met deze speciale 'Koningstrein' en de foto uploaden via Facebook of ns.nl/vanBnaarA maken kans op een mooie prijs; een weekendtrip voor 6 personen met NS Hispeed naar Parijs of een Samsung Galaxy S4. http://www.vanbnaara.nl/nl/persbericht | |
Dr_Flash | donderdag 18 april 2013 @ 11:42 |
Top ![]() Nou nog even op Somda vragen naar de dienstregeling van dat ding ( ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 18 april 2013 @ 11:47 |
Ik vond de OV-chip VIRM leuker. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 april 2013 @ 11:47 |
je moet m in Leeuwarden op de foto zetten, omdat de huidige Oranjes afstammen van de Friese tak van de familie ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 april 2013 @ 11:48 |
geldig in heel Nederland en Limburg ![]() | |
MPG | donderdag 18 april 2013 @ 11:52 |
In Vriesland deed ie het zeker nog niet ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 april 2013 @ 11:53 |
je hapt wel lekker ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 april 2013 @ 11:55 |
en nee. Bij ons worden de kaartjes nog door middel van ruilhandel afgerekend ![]() Is tegenwoordig weer helemaal hip ![]() | |
b2py | donderdag 18 april 2013 @ 11:56 |
Daar gaat al een hele discussie welk nummertje het stel heeft dat bestickert gaat worden. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 18 april 2013 @ 11:56 |
2 kaartjes een bus melk 5 kaartjes een schaap Maandabo een koe | |
Pino112 | donderdag 18 april 2013 @ 11:57 |
Het is toch altijd 'Van A naar B' ipv 'Van B naar A'? | |
Dr_Flash | donderdag 18 april 2013 @ 11:59 |
Van BEEatrix naar AAlexander, snuggles ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 april 2013 @ 11:59 |
zoiets he en met de melk houden ze de Arrivastellen wit ![]() | |
b2py | donderdag 18 april 2013 @ 12:01 |
Dat is VanAnaarBeter van Rijkswaterstaat ![]() | |
Pino112 | donderdag 18 april 2013 @ 12:03 |
Hoeft niet per se, je kan toch gewoon zeggen 'Ik ga van A naar B'?
![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 april 2013 @ 12:04 |
hier reizen we van A naar A via B,C,D, etc ![]() | |
Ireyon | donderdag 18 april 2013 @ 12:08 |
Ik vind het nog steeds mooi hoe het logo van de OV Chipkaart ook zo'n omslachtige omweg uitbeeldt ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 18 april 2013 @ 12:08 |
Een redelijk puntloos bestaan eigenlijk ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 april 2013 @ 12:13 |
is juist goed, want zo zie je meer van de wereld | |
Dr_Flash | donderdag 18 april 2013 @ 12:15 |
Kan je beter overal asfalt neerleggen ![]() | |
Pino112 | donderdag 18 april 2013 @ 12:17 |
Jullie wel ja ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 april 2013 @ 12:20 |
neuh. met de trein heb je onderweg meer oog voor het landschap dan met de auto | |
Mr_Klaasje | donderdag 18 april 2013 @ 12:24 |
Van Assen naar Amsterdam via Beilen, Centrum en Diemen. | |
Peterselieman | donderdag 18 april 2013 @ 12:29 |
Moet je het wel goed doen ![]() Van Appingedam via Bedum, Capelle-Schollevaar en Dordrecht naar Arnemuiden ![]() Etten-Leur kan er helaas alleen met een omleiding bijgepropt worden ![]() | |
Anne | donderdag 18 april 2013 @ 13:37 |
Ik heb zo'n vermoeden dat een aantal van jullie deze studente wel kunnen helpen: PTA / hulp gevraagd aan mensen met technische achtergrond Kleine moeite om even in te vullen, denk ik ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 18 april 2013 @ 14:18 |
In '96 had NS in Almere advertenties voor de nieuwe sneltrein Lelystad-Amsterdam. "In 18 minuten van A naar A." Sindsdien is het alleen maar trager geworden.. | |
Peterselieman | donderdag 18 april 2013 @ 14:28 |
wat wil je ook met een knelpunt als Weesp en het erg druk bereden spoor, terwijl er geen uitbreiding van de capaciteit is geweest ... | |
Peterselieman | donderdag 18 april 2013 @ 15:14 |
het project DSSU (Doorstroomstation Utrecht) krijgt 270 miljoen euro van Mansveld. 130 van de 200 wissels worden gesaneerd en de seinafstand wordt verkort. http://www.rijksoverheid.(...)trecht-centraal.html | |
b2py | donderdag 18 april 2013 @ 15:15 |
Stormschade bijlmer arena. Geen treinen utrecht - amsterdam/schiphol. Net de aanrijding persoon tussen alkmaar en Uitgeest opgelost en nu dit. Zucht. | |
_serial_ | donderdag 18 april 2013 @ 15:18 |
Stukken dak naar beneden gevallen... | |
b2py | donderdag 18 april 2013 @ 15:24 |
Met deze wind? Lekker getest dan.. | |
spectrumanalyser | donderdag 18 april 2013 @ 15:25 |
hopelijk viel het mee bij uitgeest![]() | |
#ANONIEM | donderdag 18 april 2013 @ 15:25 |
Een nachtstoptrein dus. Bedankt voor jullie hulp in ieder geval. Dat reserveren, dient dat op het station te gebeuren? En hoelang van tevoren normaal gezien? | |
b2py | donderdag 18 april 2013 @ 15:26 |
Wat ik lees is er een stuk hekwerk op het spoor gekomen, wat me ook aannemelijker lijkt dan een stuk dak. | |
_serial_ | donderdag 18 april 2013 @ 15:31 |
Heb het ook maar van via via circuit ![]() | |
b2py | donderdag 18 april 2013 @ 15:40 |
Op amsterdam centraal is het een zootje :x | |
Peterselieman | donderdag 18 april 2013 @ 15:55 |
je kunt niet verwachten dat alles alle stormen overleeft | |
GlenSpey | donderdag 18 april 2013 @ 15:57 |
In de betreffende trein heeft een klasgenoot van mij gezeten tijdens stage. Was de eerste keer dat een van ons een springer heeft gehad ![]() | |
b2py | donderdag 18 april 2013 @ 15:58 |
Zo hard waait het niet. En zoals gezegd zijn er geen dakpannen naar beneden gekomen maar er is een hek het spoor opgewaaid waar een trein overheen is gereden. | |
_serial_ | donderdag 18 april 2013 @ 16:00 |
|