quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:54 schreef greavy het volgende:
Mijn heggenschaar kwam wel goed van pas vandaag.
En hoge ladder.
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
Die treinfotografen zijn knettergek
Moeten we de outfit ook nog doen?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:22 schreef James1988 het volgende:
Je vergeet het blocnootje, potloodje en linnen tasje.
Klopt ja.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dat is toch kansloos... Ladders meebrengen en de heg knippen voor een foto.komoooop.
Wel zorgen dat je bergschoenen voor grote wandelingen of laarzen voor drassige weilanden/akkers hebtquote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Moeten we de outfit ook nog doen?
Sokken in sandelen etc
Dat laatste is wel handig jaquote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Wel zorgen dat je bergschoenen voor grote wandelingen of laarzen voor drassige weilanden/akkers hebt
Statief alleen als ik het doel heb ook te gaan filmen of fotograferen in het donker, en ladder (een keukentrapje in dit geval) alleen als ik met de auto onderweg ben (en dat is niet heel vaak).quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:21 schreef b2py het volgende:
Survivalpakket voor de treinfotograaf:
- Fotocamera
- Statief
- Ladder (Liefst uitschuifbaar)
- Heggenschaar
- Afvalbak voor resten heg
- Fatsoenlijk grote auto
- Handboek regels 'waar mag ik wel en niet fotograferen
- Banaan
- Broodjes kaas en ham
- Voldoende water
- Wicky pakje
- Blocnootje
- Potloot
- Linnen tasje
quote:Nadat de SMMR 2225 met de trein naar Hoorn vertrokken is, kon de SMMRSSN driehoeken via de Houtrakpolder en Amsterdam Westhaven. Hier komt de trein de Westhaven weer binnenrijden, en heeft van de TRDL toestemming gekregen na een belletje en een sleutelkastje bedienen om het emplacement te betreden.
Die optie valt sowieso af via Wit-Rusland. Die zijn heel strikt in hun visumvoorwaarden en voor dit soort grappen weigeren ze ook een transitvisum uit te geven. Terespol moet daarentegen wel lukken! Het kan zijn dat je toch een reservering moet nemen tot Brest, omdat anders het computersysteem weigert, maar daar weet TreinReisWinkel meer over.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:00 schreef eti het volgende:
Ik heb die trein Parijs-Moskou gevonden. Die wordt misschien interessant voor mij als ik hem kan boeken tot Terespol... link
Fascinerend dat Terespol-Brest 3 uur duurt, weet je hoe ver dat is? Iets zegt me dat ik niet met de hele familie twee keer achter elkaar door de Witrussische douane wil als ik alleen maar in Brest mag uitstappen...
Ja en dus kom je er dan niet in zonder transitvisum. Lijkt me het risico niet waard.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 20:09 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Overigens wordt bij het opstappen ook gelijk om een Wit-Russisch (transit)visum gevraagd, dus dat moet je dan heel goed uitleggen.
Goh twee vrienden van mij hebben het БЧ/BCh-rijtuig ook eens genomen op Amsterdam-Warszawa en hebben gewoon uitgelegd aan de provodnietsa dat ze tot Warszawa reisden.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 20:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja en dus kom je er dan niet in zonder transitvisum. Lijkt me het risico niet waard.
Foto's maken op een station vind ik sowieso niet echt een succes. Veel te veel afleidende objecten (zoals "Verboden toegang"-bordjes), te veel drukte, en te weinig ruimte om echt iets met een foto te kunnen doen. De foto zegt dan iets als "hier heb je een trein," maar niet meer. Foto's maken in een weiland of vanaf een brug (waar mogelijk) vind ik een heel stuk leuker om te doen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:38 schreef Frenk3nstein het volgende:
Met een trap en heggenschaar treinen fotograferen, weer eens wat anders dan op het eind van het perron haha![]()
Waar heb je het over?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 21:57 schreef icloud het volgende:
Pinokkio is weer bezog hoor, de ns de schuld geven van de slechte cijfers, maar vervolgens volledig vergeten dat de kamer/kabinet een flink divident eist.
Hoe moeten ze de dienstverlening verbeteren als ze geen geld hebben? Elk dubbeltje wint gaat naar de bv nederlanden maardaar weigeren onze autistische vrienden naar te kijken, lekker goedkoop roeptoeteren zonder de feiten te bekijken!!!!
http://www.voorbeterov.nl/page3.phpquote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Foto's maken op een station vind ik sowieso niet echt een succes. Veel te veel afleidende objecten (zoals "Verboden toegang"-bordjes), te veel drukte, en te weinig ruimte om echt iets met een foto te kunnen doen. De foto zegt dan iets als "hier heb je een trein," maar niet meer. Foto's maken in een weiland of vanaf een brug (waar mogelijk) vind ik een heel stuk leuker om te doen.
Nederland vind ik dodelijk saai (afgezien van de bijzondere ritjes dan).
[..]
Waar heb je het over?
Toen ik Wit-Rusland geen normaal land noemde, bedoelde ik eigenlijk dat het een dictatuur was waar je toch niet zo heel makkelijk in of uit komt. Maar nee, het is geen bananenrepubliek weer je zo een mitrailleur in je nek hebt, natuurlijk niet... Het is wel een land waar je toch maar even niet 10 km. doorheen reist omdat dat korter is.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 21:09 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Wit-Rusland is zeer stabiel en bovenal brandschoon in vergelijking tot alle Centraal/Oost-Europees EU-lidstaten toen ik er vorige zomer was. Dat visum-probleem ligt aan beide kanten; als Wit-Russen Europa in willen, is het nog tien keer zo lastig voor hun om een visum voor fort-Europa te krijgen. Maar goed, dat is een hele andere discussie
Helmond-Brandevoort bedoel je? Zo te zien nietquote:Op zaterdag 30 maart 2013 23:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraag, is Station Helmond-Brandhout bemand?![]()
Is voor komend nl tripje.
thx, ik krijg alleen maar de mobiele site te zien op mn gsmquote:Op zaterdag 30 maart 2013 23:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Helmond-Brandevoort bedoel je? Zo te zien niet
EN je heggeschaar ook zekerquote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:52 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
NSM Blokkendoos
Ook even bij Hillegom de Blokkendoos opgewacht die voor het Spoorwegmuseum op pad was voor de Stichting Mat'54.
Links in beeld de kerk van Vogelenzang.
(Hier ook mijn ladder gebruikt, de weg loopt op hoogte van de akker)
http://www.flickr.com/photos/mochilla/401209415/quote:Op zondag 31 maart 2013 00:59 schreef Bitlord het volgende:
De kop van Sm90 2106 zou bewaard zijn. Iemand foto?
is dat laatste deel niet officieel onderdeel van Moldavie, maar officieus een apart stuk?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 21:21 schreef Sandrvich het volgende:
Zo wordt het nog wel eens genoemd inderdaad. Maar ik zou zeggen; neem zelf een kijkje in Wit-Rusland, de realiteit is héél anders als dat Westerse media doen geloven!(...Terwijl de zwaarste dictatuur niet eens gekend is bij de meeste media, laat staan EU-burgers; Transnistrië
)
vaag gebied lees ik idd, geen dictatuur, maar eerder een wetteloos stukkie landquote:Op zondag 31 maart 2013 01:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Transnistrië is geen serieus te nemen land. Er woont niemand, er wil niemand wonen, het is volstrekt onverdedigbaar met een oppervalkte van 0 en een omtrek van 100.
Welkom terugquote:Op zondag 31 maart 2013 08:48 schreef trainfreak het volgende:
Even een post om te melden dat ik nog leef.
Niet dat men mij hier mist denk ik maar toch.
Wegens tijdsgebrek en traag internet heb ik dit topic een hele tijd niet kunnen volgen.
Ik hoop daar nu verandering in te kunnen brengen!
Station Deventerquote:Op zondag 31 maart 2013 10:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Sterker nog: het is een extra speciale trein!
[ link | afbeelding ]
Deventer de gekste!quote:
Lolquote:Op zondag 31 maart 2013 10:44 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Deventer de gekste!
De conducteur heeft trouwens letterlijk alle mogelijke overstappen in Zwolle omgeroepen
Ik ga morgen Zwolle - Enschede wel uitproberen! Maar toch verwacht ik dat het gewoon een enorme 1-aprilgrap is... Ik geloof er niks van...quote:Op zondag 31 maart 2013 10:47 schreef Toto69 het volgende:
[..]
LolBlij dat ik vanaf morgen gewoon Almelo - Zwolle kan nemen i.p.v. Almelo - Deventer - Zwolle
En de IC uit Roosendaal gaat maar tot Tilburg, want er zijn werkzaamheden tussen Tilburg en Den Bosch. Maar Speciale Trein doet zijn naam wel eer aan, zolang het ICMm of ICRm isquote:Op zondag 31 maart 2013 10:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm.. De trein nar Zwolle van 10:17 is een 'extra trein', die van 10:47 een 'speciale trein'
Een kijkje naar de trein de andere kant op leert waarom: hij komt niet vanuit Roosendaal, maar vanuit Boxtel! Bijzonder begin/eindpunt
jaja ik snap het: werkzaamheden
Heyquote:Op zondag 31 maart 2013 08:48 schreef trainfreak het volgende:
Even een post om te melden dat ik nog leef.
Niet dat men mij hier mist denk ik maar toch.
Wegens tijdsgebrek en traag internet heb ik dit topic een hele tijd niet kunnen volgen.
Ik hoop daar nu verandering in te kunnen brengen!
In Wit-Rusland zie je hier en daar wel reclameposters hangen (met name in Minsk), maar het zijn er niet veel. Je ziet meer van die propagandaposters zoals deze:quote:Op zondag 31 maart 2013 01:14 schreef Koen66 het volgende:
[..]
is dat laatste deel niet officieel onderdeel van Moldavie, maar officieus een apart stuk?
Wit Rusland, Noord Korea en Cuba zijn volgens mij zo ongeveer de enige landen ter wereld waar vrijwel geen reclame voorkomt op straat
In Zwolle zelf leek het ook een aardige rotzooi op de borden. Trein naar Groningen reed niet, met direct eronder een extra trein naar Groningen (zelfde spoor zelfde tijd). Volgens mij was dat dan weer geen speciale treinquote:Op zondag 31 maart 2013 10:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm.. De trein nar Zwolle van 10:17 is een 'extra trein', die van 10:47 een 'speciale trein'
Een kijkje naar de trein de andere kant op leert waarom: hij komt niet vanuit Roosendaal, maar vanuit Boxtel! Bijzonder begin/eindpunt
jaja ik snap het: werkzaamheden
Ik was woensdag in Deventer!quote:Op zondag 31 maart 2013 10:44 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Deventer de gekste!
De conducteur heeft trouwens letterlijk alle mogelijke overstappen in Zwolle omgeroepen
Kijk die reacties bij die fotoquote:Op zondag 31 maart 2013 01:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
na één tel zoeken al gevonden
Als dat degene is wie ik denk dat het is dan is het niet eens een troll...quote:Laat mij maar even het denkwerk overnemen en laat mij mijn handen uit de mouwen steken en jullie mannen zullen allemaal versteld staan hoe de SM'90 en ik samen zullen schijnen en niemand zal er hieraan denken maar wie lelijk denkt over de SM'90 denkt lelijk over mij en ik voel mij bijzonder aangesproken en ik heb wat recht te zetten! Dus of maak een coole simulator van deze kop, of laat de SM'90 een nieuwe kans krijgen als verbeterde treinen weer terug op het spoor of bouw de rest van de trein aan deze kop zodat iedereen een kijkje in de hemel kan nemen als iemand daar behoefte aan heeft of geef mij de originele DM'90 deurrubbers en dan is het ook goed!
Ik weet niet wie jij denkt dat het is maar ik denk ook niet dat het een troll isquote:Op zondag 31 maart 2013 11:50 schreef GlenSpey het volgende:
Als dat degene is wie ik denk dat het is dan is het niet eens een troll...
komt ook door werkzaamheden. Trein kwam niet uit de Flevopolder maar was omgeleid via Amersfoortquote:Op zondag 31 maart 2013 11:37 schreef Viezze het volgende:
[..]
In Zwolle zelf leek het ook een aardige rotzooi op de borden. Trein naar Groningen reed niet, met direct eronder een extra trein naar Groningen (zelfde spoor zelfde tijd). Volgens mij was dat dan weer geen speciale trein
dan moet je je als passagier extra speciaal voelenquote:Op zondag 31 maart 2013 10:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Sterker nog: het is een extra speciale trein!
[ link | afbeelding ]
Inderdaad de nachttrein van Basel naar Moskou rijdt ook niet meer vanaf 30 juni! Daar zat nog een mooi ritje Frankfurt (ab 22:19) Warschau (an 10.55) in, er is dus niks meer overquote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Je kan proberen de nachttrein Parijs-Mannheim-Hannover-Berlijn-Warschau-Moskou ergens te pakken. Anders wordt t wel wat lastiger want verder rijden er geen nachttreinen meer tussen West-Europa en Polen.
Hele land zit vol met gigantische blunders. OVinNL staat er al vol mee en mijn twitterfeed explodeert ook.. Echt KANSLOOS..quote:
quote:Op zondag 31 maart 2013 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Allemaal Bepac bugjes, is zo opgelost. Denk een paar dagen
Dit was denk ik de 1 aprilgrap die ze morgen wilden uitvoeren. Ze faalden.quote:Op zondag 31 maart 2013 13:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Hele land zit vol met gigantische blunders. OVinNL staat er al vol mee en mijn twitterfeed explodeert ook.. Echt KANSLOOS..
Het is ook zo moeilijk he, fatsoenlijke treininformatie geven, terwijl het nu juist makkelijker zou moeten zijn ...quote:Op zondag 31 maart 2013 13:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Hele land zit vol met gigantische blunders. OVinNL staat er al vol mee en mijn twitterfeed explodeert ook.. Echt KANSLOOS..
Ook niet nieuw. Remember wissels op zomertijd?quote:Op zondag 31 maart 2013 14:09 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dit was denk ik de 1 aprilgrap die ze morgen wilden uitvoeren. Ze faalden.
met bijbehorende wisselstoring in Amersfoortquote:Op zondag 31 maart 2013 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook niet nieuw. Remember wissels op zomertijd?
Ik ga denk ik ook. Na 3,5 jaarquote:Op zondag 31 maart 2013 10:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik ga morgen Zwolle - Enschede wel uitproberen! Maar toch verwacht ik dat het gewoon een enorme 1-aprilgrap is... Ik geloof er niks van...
8 april pas hoorquote:Op zondag 31 maart 2013 16:24 schreef KnightSolaire het volgende:
Hé, vanaf morgen zou de Fyra Breda - Antwerpen gaan rijden. Wat gaat de tijd snel.
quote:Op zondag 31 maart 2013 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
met bijbehorende wisselstoring in Amersfoort
Nouquote:Op zondag 31 maart 2013 18:02 schreef Ireyon het volgende:
Ik vind de huidige situatie prima hoor. Jullie lachten me uit toen ik zei dat de Beneluxtrein nooit zal verdwijnen en kijk wat er gebeurd is.
Roosendaal prevaleert.
het is een superverbinding geworden met fantastische overstappen en een uitmuntend goede frequentie.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nouje had gelijk hoor!
![]()
WAT een GE WEL DI GE verbinding is dat geworden![]()
Ja. En alle reizigers willen het en zijn er laaiend enthousiast overquote:Op zondag 31 maart 2013 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is een superverbinding geworden met fantastische overstappen en een uitmuntend goede frequentie.
voor de extra service die nu geleverd wordt mag best betaald wordenquote:Op zondag 31 maart 2013 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies. Waarom gaan we geen toeslag heffen?
Men klungelt maar wat raak, en één ding is altijd hetzelfde: De reiziger is de lul.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:56 schreef greavy het volgende:
En wel als reisadvies de Fyra melden, en er dan bij vermelden "U dient wel een toeslag te kopen aan het loket of de kaartautomaat."
In Breda was het ook niet beter geregeld, ook daar sprak iedereen elkaar tegen. Pas in de loop van de dag werd de omroep aangepast en kwam een bericht in de Railpocket dat de toeslag niet nodig was ...
het systeem is belangrijker dan wat je er uiteindelijk mee kunt.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:04 schreef greavy het volgende:
Ja, want waarom zouden we moeite doen voor de reiziger? Zij zijn alleen maar lastig.
De opdrachtgever is de staat, dus in theorie zou je er wat aan kunnen doen door je stem aan een andere partij te gunnen.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:10 schreef James1988 het volgende:
En het mooie is, de reiziger kan er niks aan doen
Jawel: voortaan met de auto gaan.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:10 schreef James1988 het volgende:
En het mooie is, de reiziger kan er niks aan doen
Ik heb op de VVD gestemd in de hoop dat er zou worden afgezien van de onderhandse gunning.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:22 schreef b2py het volgende:
[..]
De opdrachtgever is de staat, dus in theorie zou je er wat aan kunnen doen door je stem aan een andere partij te gunnen.
Maar dit is bijna normaal hoor. Als Delft ofzo eruit ligt, en de 1900 IC Den Haag - Venlo vv geknipt moet worden, gebeurd dat in Breda. En geen pendel naar Dordrecht ofzo. Want NS wil niet met de IC in Dordrecht keren, want ze hebben daar maar 6 minuten en is vertragingsgevoelig en meer van zulk geneuzel.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
als er niks anders rijdt dan is 2x per uur Breda - Dordrecht wel het minimum
Ik stem om hele andere redenen dan als achtergrond het spoor eigenlijk..quote:Op zondag 31 maart 2013 19:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb op de VVD gestemd in de hoop dat er zou worden afgezien van de onderhandse gunning.
Natuurlijk wel om meerdere redenen.![]()
Je stem van één ding af laten hangen is sowieso dom.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik stem om hele andere redenen dan als achtergrond het spoor eigenlijk..
quote:Op zondag 31 maart 2013 19:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je stem van één ding af laten hangenVVD stemmen is sowieso dom.
jammer dat er geen stoppendeltje Breda - Lage Zwaluwe ingelegd wordt. Is nog altijd beter dan niets.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dit is bijna normaal hoor. Als Delft ofzo eruit ligt, en de 1900 IC Den Haag - Venlo vv geknipt moet worden, gebeurd dat in Breda. En geen pendel naar Dordrecht ofzo. Want NS wil niet met de IC in Dordrecht keren, want ze hebben daar maar 6 minuten en is vertragingsgevoelig en meer van zulk geneuzel.
Nu staat de Sprinter 56 minuten in Dordrecht stof te happen![]()
![]()
x.39 vertrek naar Breda, x.43 aankomst uit Breda.
Even ter vergelijking: Dordrecht - Breda met de Sprinter, rechtstreeks: 23 minuten
Dordrecht - Breda via Rotterdam: 53 minuten
Dordrecht - Breda via Roosendaal: 43 minuten
Nee, de reiziger schiet er geen donder mee op.
Door de Sprinter te nemen had ik +30 tov normaal reisplan. Via Rotterdam zou dat ca +50 worden, en via Roosendaal zou je +65
Jij hier ook nogquote:
En dan op de 5100 Roosendaal-Den Haag overstappen? Die zit iets van 18 minuten achter de 5000 Breda - Dordrecht (- Den Haag, enkel op werkdagen tot 20:00). Dat ga je niet redden. Momenteel heb je van de IC naar de 1x/u sprinter 13 minuten overstap.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer dat er geen stoppendeltje Breda - Lage Zwaluwe ingelegd wordt. Is nog altijd beter dan niets.
Tuurlijk wel. Gewoon wat van die NSH mongolen in elkaar meppen.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:10 schreef James1988 het volgende:
En het mooie is, de reiziger kan er niks aan doen
Oh jammer zegquote:Op zondag 31 maart 2013 19:41 schreef trainfreak het volgende:
een huisje voor ons alleen(nee, niet voor mij en Fles
)
En jij denkt dat wij Hollanders dat ook zonder slag of stoot laten gebeuren? Verkiezingen zijn al een hele opgave voor de overheid, laat staan een referendum.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je stem van één ding af laten hangen is sowieso dom.
Eigenlijk moeten we in Nederland wat overnemen van de Zwitsers: referenda.
jammer dat er niet in het belang van de reiziger wordt gedacht ...quote:Op zondag 31 maart 2013 19:42 schreef greavy het volgende:
[..]
En dan op de 5100 Roosendaal-Den Haag overstappen? Die zit iets van 18 minuten achter de 5000 Breda - Dordrecht (- Den Haag, enkel op werkdagen tot 20:00). Dat ga je niet redden. Momenteel heb je van de IC naar de 1x/u sprinter 13 minuten overstap.
De IC keert wel in Lage Zwaluwe aan het perron... Maar trappen iedereen er wel uit in Breda. Gaan geen HC's mee naar Lage Zwaluwe.
Ik denk ook niet dat het ¤¤ scheelt in de portemonnee van NSR..quote:Op zondag 31 maart 2013 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer dat er niet in het belang van de reiziger wordt gedacht ...
quote:dion_b schreef op zondag 31 maart 2013 @ 23:49:
Zucht... informatieuitwisseling tussen NS en Prorail is al lastig genoeg, als daar DB en CNL bij komt is het helemaal feest
Heb hier nu m'n schoonouders over de vloer. Zij zouden vannacht met CNL naar Zuid-Duitsland gereden zijn. Bij boeken (via DB) van kaartjes werd aangegeven dat een afwijkende vertrektijd zou gelden vanaf Amsterdam, vertrek 40 minuten eerder ivm werkzaamheden in DE. Paar dagen later hebben ze reservering gedaan voor fietsen. Toen werd de reguliere tijd aangegeven.
Dus vanavond op Amsterdam CS op de borden gekeken: reguliere vertrekspoor- en tijd. Voor de zekerheid op perron gekeken: ook daar reguliere vertrekspoor en -tijd. Met een klein uur te gaan zijn ze wat gaan eten. Om vervolgens op een leeg perron te staan. De trein was wel degelijk 40 minuten eerder vertrokken - en van een ander perron - maar niets was aangegeven of omgeroepen. Met hen tientallen anderen die wel degelijk op tijd voor de aangepaste vertrektijd aanwezig waren, maar simpelweg de nergens aangegeven trein niet hadden kunnen vinden
NS Internationaal heeft de fouten toegegeven en een bus ingezet voor gedupeerden. Verre van zo comfortabel als een nachttrein, maar beter dan niets. Tenzij je fietsen bij je hebt, dan is het inderdaad niets. Uiteindelijk zijn ze op de eerstvolgende trein die kant op waar wel fietsen mee kunnen overgeboekt, volgens NS-I personeel dezelfde trein de volgende avond. Vandaar dat ze nu hier bij ons logeren.
Epiloog: ook met dat laatste blijkt maar weer hoezeer NS-I prutst. Heb voor de zekerheid nagekeken en jawel, er zijn twee verbindingen morgenochtend vroeg waarmee ze 12u eerder aan kunnen komen dan met volgende nachttrein (slechts 12u te laat ipv 24u te laat) en toch fiets mee kunnen nemen, eentje zelfs ideale aansluiting met enkele overstap. Is trouwens tweede keer in twee jaar tijd dat ik meemaak dat NS-I spontaan vergeet dat er naast Thalys en CNL ook een IC naar Berlin is waar je Duitsland in kunt. Vorige keer was dat juist handig - tijdens uitbarsting van Eyjafjallajokul was vlucht naar Kopenhagen van vriendin van me geannuleerd en was er volgens NS-I totaal geen plek in welke trein dan ook. Treinreiswinkel heeft toen doodleuk alles op de eerstvolgende trein gereserveerd en die vriendin is vertrokken vanuit A'dam terwijl NS-I mensen in A'dam aanraadde om naar Utrecht te gaan omdat er helemaal geen treinen meer vanuit A'dam redenDeze keer helaas 12u onnodige extra vertraging voor m'n schoonouders bovenop de 12u vertraging door onjuiste inlichtingen.
Had ik al gezegd dat ik geen al te hoge dunk van NS-Internationaal had?
Tja, zeker met tegengestelde informatie zou ik het persoonlijk nog even vragen aan medewerkers. Deze wijziging staat namelijk wel gewoon op de NS site (en ik neem aan dus ook in de railpocket): vertrek CNL, 19:41 van spoor 7b.quote:
Die Tim Biels volg ik niet meer.quote:Op maandag 1 april 2013 09:21 schreef b2py het volgende:
Staat toch in de op? En anders heeft Tim biels het ook nog 5 keer getweet afgelopen week..
Tim Biels heeft naar mijn idee best regelmatig nuttige tweets waar NS faalt.quote:Op maandag 1 april 2013 09:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Die Tim Biels volg ik niet meer.
Enne, ik meldt het voor de zekerheid maar, want het SOV Weekend Vrij is weer wel geldig, en daar gingen mensen mee de mist in.
Mooie plaatjes weer !quote:
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)eghalen-bij-NS.dhtmlquote:D66 wil stations weghalen bij NS en verantwoordelijkheid bij ProRail leggen
De stations zouden niet langer de verantwoordelijkheid van de Nederlandse Spoorwegen moeten zijn. Dat vindt D66-Kamerlid Stientje van Veldhoven. De NS kan zich beter alleen op het vervoer van reizigers richten, aldus Van Veldhoven.
die is knettergekquote:
Investeert de NS het geld wat ze verdienen aan stations ook weer volledig terug in stations, of gaat er ook een gedeelte naar NSR voor bv materieel? Dat zou in dat geval namelijk steeds oneerlijker worden. Neem bv Leeuwarden, waar meer Arriva dan NS treinen vertrekken. Ik vind het oneerlijk dat de NS wel geld kan verdienen en de Arriva niet. En door alle concessies krijg je dit natuurlijk steeds meer.quote:Op maandag 1 april 2013 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)eghalen-bij-NS.dhtml
Ben er zelf tegen, omdat de NS van het geld dat ze binnenharken met het uitbaten van de stations investeringen kunnen doen. Moeten ze dat alleen wel doen natuurlijk ...
Haal je dat geld weg bij de NS, dan zal de investeringsruimte in ieder geval veel minder zijn
In de tijd dat de NS die onrendabele nevenlijntjes reed, kregen ze daar ook extra geld voor van de overheid.quote:Op maandag 1 april 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
NS zal zeker een deel van dat geld ook in het materieel investeren.
Vergeet niet dat de NS zonder subsidie rijdt, terwijl Arriva voor elk lijntje dat het uitbaat overheidssteun ontvangt. Daar zit een flink verschil in.
Ik schrijf wel even een briefje aan NS over dit gepruts. Ik houd u allen op de hoogte.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Gewoon wat van die NSH mongolen in elkaar meppen.
Lijkt me de meest logische oplossing om de stations bij een neutrale derde onder te brengen(geen prorail) maar het commerciële gedeelte gewoon bij servex laten.quote:Op maandag 1 april 2013 11:19 schreef Viezze het volgende:
Ik vind dat ook geen reden om NS maar de stations uit te laten baten.
Als we naar de toekomst kijken zal je zien dat de NS steeds meer lijntjes gaat verliezen, en in de verre toekomst misschien wel de HRN concessie. Om gezeik te voorkomen zou je de stations bij een "neutrale" partij onder kunnen brengen. Dat komt er dus op neer dat dit Prorail zou zijn.
De NS heeft dan wel minder geld, dus hoe dat opgevangen gaat worden is weer een andere vraag. Ook is de vraag of Prorail de beste partij is om commercieel (want zo kunnen we het wel noemen als je >2 euro voor een bakje slootwater betaalt) uitbater te worden van stations.
Vragen, vragen, vragen
valt mee hoor. NS doet veel dingen goed, maar het kan beter. Dat is iets wat je na moet streven als bedrijf, alleen lijkt die ambitie nu wat te ontbreken bij de NS.quote:Op maandag 1 april 2013 11:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komenIs iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
He dat is de Wkd, is meer een soort sneltram hoor.quote:
Ik vind de NS over het algemeen ook redelijk tot prima. Alleen sommige dingen zijn weer dramatisch.quote:Op maandag 1 april 2013 11:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komenIs iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
Deze trek ik er even uit. Dit is namelijk de belangrijkste van allemaal. Het maakt mij geen drol uit of mijn trein vertraging heeft, tuurlijk ik baal wel even, maar het kan voorkomen. Dat er bepaalde beslissingen genomen worden is ook prima, maar communiceer dit correct. Ga geen tegenstrijdige berichten omroepen, of zoals hierboven op Twitter al wordt aangetoond.quote:Op maandag 1 april 2013 12:36 schreef GlenSpey het volgende:
Iets wat men zich ook af moet vragen is of het allemaal wel veel beter kán.
- Ja er wordt wel eens verkeerde informatie of zelfs geen informatie getoond bij wijzigingen of verstoringen. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat dit altijd goed gaat? Deze systemen worden bediend door computers en die worden bediend door mensen. Mensen maken fouten en soms dan loopt het in het honderd. Eén fout leidt dan (helaas) al snel tot meerdere fouten.
Feitelijk zijn de stationstunnels, trappen en perrons al van Prorail. Wat je er mee wint dat de stationsgebouwen en de horeca niet meer van NS zijn is mij niet geheel duidelijk.quote:Op maandag 1 april 2013 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)eghalen-bij-NS.dhtml
Ben er zelf tegen, omdat de NS van het geld dat ze binnenharken met het uitbaten van de stations investeringen kunnen doen. Moeten ze dat alleen wel doen natuurlijk ...
Haal je dat geld weg bij de NS, dan zal de investeringsruimte in ieder geval veel minder zijn
Dat maakt het niet minder begrijpelijk. Afgelopen vrijdag een ritje Schiphol - Roosendaal gemaakt, trein had 30 minuten vertraging en zou niet verder rijden dan Dordrecht. Dat weet ik dankzij de app, dat weet de trein getuige de schermen, dat weten de borden op Den Haag HS ook. Maar de conductrice roept doodleuk om dat deze trein toch verder zal rijden naar Roosendaal, Bergen op Zoom en Vlissingen. Het kan niet zo zijn dat ik tegen een conductrice moet vertellen waar haar trein heen rijdt.quote:Op maandag 1 april 2013 12:36 schreef GlenSpey het volgende:
- Ja er wordt wel eens verkeerde informatie of zelfs geen informatie getoond bij wijzigingen of verstoringen. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat dit altijd goed gaat? Deze systemen worden bediend door computers en die worden bediend door mensen. Mensen maken fouten en soms dan loopt het in het honderd. Eén fout leidt dan (helaas) al snel tot meerdere fouten.
precies. Je kunt je imo beter richten op zaken die echt belangrijk voor de reiziger zijnquote:Op maandag 1 april 2013 12:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Feitelijk zijn de stationstunnels, trappen en perrons al van Prorail. Wat je er mee wint dat de stationsgebouwen en de horeca niet meer van NS zijn is mij niet geheel duidelijk.
Klopt. Maar wat hier vaak over het hoofd gezien wordt is dat een oplossing voor het probleem van 100 reizigers vaak betekend dat het probleem bij weer 100 andere reizigers komt te liggen. Het is nou eenmaal allemaal niet zo zwart-wit als dat het lijkt.quote:Op maandag 1 april 2013 12:43 schreef Peter het volgende:
Aan kritiek en meedenken in oplossingen heb je meer dan aan louter gejubel..
Heb je gelijk in en het betrekt gelijk mijn punt over waarom alles opknippen niet altijd een goede zaak is. De treindienstleider bepaald op welk spoor de trein binnen komt rijden. Iemand anders is dan weer verantwoordelijk voor het omroepen en de bediening van de schermen. Als je dit bij alles gaat doen dan krijg je alleen maar meer van dit soort problemen.quote:Op maandag 1 april 2013 12:44 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Deze trek ik er even uit. Dit is namelijk de belangrijkste van allemaal. Het maakt mij geen drol uit of mijn trein vertraging heeft, tuurlijk ik baal wel even, maar het kan voorkomen. Dat er bepaalde beslissingen genomen worden is ook prima, maar communiceer dit correct. Ga geen tegenstrijdige berichten omroepen, of zoals hierboven op Twitter al wordt aangetoond.
Het maakt dan niet uit dat de computers door mensen worden bediend. Deze mensen moeten zich ervan bewust zijn dat het gene wat zij omroepen of op de schermen zetten acties bij mensen tot gevolgen hebben. Mensen zijn aan het reizen, soms zijn ze gehaast, soms niet, maar ze willen allemaal weten waar ze aan toe zijn. Als jij dan gaat omroepen "Attentie dames en heren de intercity van 12.04 naar Roosendaal vertrekt van spoor 1" terwijl de trein aangekondigd staat op spoor 3 en op de borden van spoor 1 hele andere treinen staan, zaai je onrust. Dat moet je zien te voorkomen. Een van de dingen is bijvoorbeeld controleren of de borden op spoor 1 en spoor 3 geen tegenstrijdige informatie tonen, en als dat wel het geval is dit gewoon melden via de omroep "Attentie dames en heren, in tegenstelling tot wat op de reisinformatieschermen op de perrons staat vertrekt de intercity van 12.04 richting Roosendaal van spoor 1". Mensen gaan dan niet meer twijfelen. Je moet de twijfel zien weg te nemen. En daar faalt de NS behoorlijk hard in af en toe.
De apps die reizigers tegenwoordig op hun mobieltje hebben werken inderdaad sneller dan de railpockets waarmee de mcn en hc nog werkt. Hiervoor is vervanging dan ook in ontwikkelingquote:Op maandag 1 april 2013 13:00 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat maakt het niet minder begrijpelijk. Afgelopen vrijdag een ritje Schiphol - Roosendaal gemaakt, trein had 30 minuten vertraging en zou niet verder rijden dan Dordrecht. Dat weet ik dankzij de app, dat weet de trein getuige de schermen, dat weten de borden op Den Haag HS ook. Maar de conductrice roept doodleuk om dat deze trein toch verder zal rijden naar Roosendaal, Bergen op Zoom en Vlissingen. Het kan niet zo zijn dat ik tegen een conductrice moet vertellen waar haar trein heen rijdt.
wel degelijk, alleen dan moet je er wel in gaan investeren.quote:Op maandag 1 april 2013 12:36 schreef GlenSpey het volgende:
Iets wat men zich ook af moet vragen is of het allemaal wel veel beter kán.
je houdt verstoringen, maar je kunt er wel naar streven om deze zoveel mogelijk te voorkomen. Het helpt alleen niet mee dat er zoveel uitwijkmogelijkheden weggesneden worden. met iets meer flexibiliteit kun je veel problemen al oplossen.quote:- Ja er rijden wel eens treinen niet op tijd. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat alle treinen op tijd rijden? Het spoorwegnet is al overvol dus er zijn nou eenmaal niet altijd uitwijkmogelijkheden. Daar komt bij dat treinen worden gereden door mensen en mensen maken fouten. Als 1 machinist of conducteur een minuut te laat is dan krijg je gelijk een domino-effect. Want trein 2 moet wachten op trein 1 waardoor trein 3 niet binnen kan komen op het station en trein 4 midden in de rimboe staat te wachten etc etc.
Hier is nog heel veel te winnen tegen lage kosten.quote:- Ja er wordt wel eens verkeerde informatie of zelfs geen informatie getoond bij wijzigingen of verstoringen. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat dit altijd goed gaat? Deze systemen worden bediend door computers en die worden bediend door mensen. Mensen maken fouten en soms dan loopt het in het honderd. Eén fout leidt dan (helaas) al snel tot meerdere fouten.
Het huidige systeem werkt vrij aardigquote:- Ja er valt wel eens een trein uit waardoor er bijvoorbeeld bussen ingezet moeten worden. En ja dat gaat soms even duren voordat alles geregeld is en de reizigers hun weg weer kunnen vervolgen. Natuurlijk kan het allemaal zo ingericht worden dat er op ieder station standaard bussen EN chauffeurs op standby staan voor het geval er iets misgaat, maar als de ENORME kosten daarvoor vervolgens doorberekend worden aan de reiziger (aan wie anders? Het spoorbedrijf heeft immers ook geen geldbomen langs de baan) dan is het ook niet goed.
als je slim investeert vallen die kosten best mee. Het gaat om weinig dagen per jaar, maar op die dagen moet je wel willen werken met een maximale inzet van iedereen. Belangrijk is dat je niet met te korte treinen wilt zitten en de opstelterreinen in de spitsen niet vol staan met materieel dat gewoon inzetbaar is, maar niet ingepland is.quote:- Ja er worden wel eens oplossingen verzonnen die niet voor iedereen gunstig uitpakken. Noem een winterdienstregeling bij sneeuwval of de verwachting van. Natuurlijk kan men alles wel gewoon door laten rijden in de hoop dat het goed gaat maar de praktijk heeft al vaker laten zien dat dit gewoon niet werkt. En ja natuurlijk kan men wel meer geld investeren in betere wisselverwarmingen of ijsscheppers o.i.d. maar als de ENORME kosten daarvoor vervolgens doorberekend worden aan de reiziger () dan is het ook niet goed.
je moet dan ook niet lukraak gaan knippen. Daarmee veroorzaak je meer ellende dan je oplost. Maar met vooraf vastgestelde standaarden en regels kom je een heel eind zonder dat het botst.quote:Natuurlijk is het mogelijk om alles lekker op te delen in concessies. Jij een stationnetje hier en jij een treinlijntje daar, maar gaat het werkelijk dingen oplossen? Als je alles opknipt krijg je weer te maken met gebrekkige communicaties, verschillende werkwijzes; de een wil dit en de ander wil dat etc. Spoorvervoerder A toont zijn informatie zus en spoorvervoerder B toont zijn informatie zo. Voordat je daar 1 lijn in hebt getrokken ben je ook weer vele jaren verder, en hey, dan kom je weer bij dezelfde problemen van het oude systeem uit![]()
binnen de beschikbare bandbreedte is nog veel mogelijk, maar dan moet je wel een prikkel hebben om te investeren. En daar ontbreekt het nu aan, getuige de NS-uitspraak dat de reiziger niet zo moet zeuren.quote:Nee ik ontken niet dat er ruimte is voor verbetering, maar ik vind wel dat er hier vaak erg eenzijdig naar de situatie gekeken wordt. Als er gekozen moet worden tussen het 'duperen' van 100 reizigers of het duperen van 101 reizigers dan is het soms gewoon niet anders. Je werkt met mensen en mensen maken fouten, je werkt met materieel en materieel kan kapot gaan en je werkt met geld en geld raakt soms gewoon op.
Just my 2 cents
Ja, je SOV Weekend Vrij is wel geldig vandaag maar NS-abonnement Weekend Vrij niet.quote:Op maandag 1 april 2013 12:34 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ik vind de NS over het algemeen ook redelijk tot prima. Alleen sommige dingen zijn weer dramatisch.
[ afbeelding ]
valt best mee. Ze hebben de ruimte wel, maar zolang de concessie t/m 2025 niet aan de NS gegund is zal er minder geïnvesteerd worden, iets wat de reiziger in de komende jaren niet ten goede komt.quote:Op maandag 1 april 2013 13:16 schreef icloud het volgende:
Ze hebben geen investeringsruimte, zolang de kamer wil dat ze een enorm dividend overmaken.
twitter:NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:33:46Nijverdal-Wierden: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:53:24Raalte-Nijverdal: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
Beetje tegenstrijdig met wat er op de website staat. Meen toch echt te hebben gelezen dat vandaag ns-weekend vrij geldig is.quote:Op maandag 1 april 2013 13:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, je SOV Weekend Vrij is wel geldig vandaag maar NS-abonnement Weekend Vrij niet.
NS op Facebook zei ook dat het NS Weekend Vrij geldig is, maar ik heb de proef op de som genomen. Je checkt in met 40% korting.quote:Op maandag 1 april 2013 13:38 schreef Crientj het volgende:
[..]
Beetje tegenstrijdig met wat er op de website staat. Meen toch echt te hebben gelezen dat vandaag ns-weekend vrij geldig is.
Tevens, Nijverdal is vanaf vandaag open en ze hebben de eerste storing al meegemaakt..
Lekker dan.quote:Op maandag 1 april 2013 13:42 schreef greavy het volgende:
[..]
NS op Facebook zei ook dat het NS Weekend Vrij geldig is, maar ik heb de proef op de som genomen. Je checkt in met 40% korting.
De kamer heeft geen eis over dividend. De NS hebben in diverse periodes geen dividend uitgekeerd omdat het financieel erg slecht met ze ging.quote:Op maandag 1 april 2013 13:16 schreef icloud het volgende:
Ze hebben geen investeringsruimte, zolang de kamer wil dat ze een enorm dividend overmaken.
Toch geen treinen in tunnel Nijverdal door storingquote:Op maandag 1 april 2013 13:36 schreef _JdM_ het volgende:
Ken je die grap dat er treinen reden tussen Raalte-Nijverdal-Wierden? Ze reden niet!11!!twitter:NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:33:46Nijverdal-Wierden: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:53:24Raalte-Nijverdal: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
Een beursgenoteerd bedrijf kan in meer of mindere maten zelf bepalen of en hoeveel dividend er word uitgekeerd.quote:Op maandag 1 april 2013 13:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De kamer heeft geen eis over dividend. De NS hebben in diverse periodes geen dividend uitgekeerd omdat het financieel erg slecht met ze ging.
Trouwens, ook een beursgenoteerd bedrijf waarvan de aandelen 'op de markt' liggen keert dividend uit als ze het kunnen betalen.
quote:Op maandag 1 april 2013 13:36 schreef _JdM_ het volgende:
Ken je die grap dat er treinen reden tussen Raalte-Nijverdal-Wierden? Ze reden niet!11!!twitter:NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:33:46Nijverdal-Wierden: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:53:24Raalte-Nijverdal: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
Ik vind NS als het op treinen rijden aankomt een goede vervoerder. Natuurlijk, het kan altijd beter, maar in vergelijking met andere vervoerders leveren ze meestal een goede prestatie.quote:Op maandag 1 april 2013 11:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komenIs iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
precies. het is niet voor niets dat een aantal gebieden structureel hoog scoort in die ov-klantenbarometerquote:Op maandag 1 april 2013 15:03 schreef James1988 het volgende:
Een grote rol ligt bij de opdrachtgever, de regionale overheden zijn daar een stuk beter in dan de landelijke.
De verbinding Zwolle-Kampen scoort het hoogst en daar zitten ook niet van dat soort eisen op. De overheid zou veel eerder consequenties moeten verbinden aan de fouten die er gemaakt worden. Direct reageren.quote:Op maandag 1 april 2013 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. het is niet voor niets dat een aantal gebieden structureel hoog scoort in die ov-klantenbarometer
Zwolle-Kampen is nu net weer een uitzondering binnen de NS, omdat het een heel simpel lijntje is dat compleet los ligt van de rest van het net en een behoorlijk vaste materieelomloop kentquote:Op maandag 1 april 2013 15:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De verbinding Zwolle-Kampen scoort het hoogst en daar zitten ook niet van dat soort eisen op. De overheid zou veel eerder consequenties moeten verbinden aan de fouten die er gemaakt worden. Direct reageren.
het is vervoerstechnisch handiger om dat als twee eilandjes te rijden. Rij je in ieder geval niet dwars door de knoop Zwolle heen en heb je geen problemen met aftrappen en bijplaatsenquote:Op maandag 1 april 2013 15:46 schreef Peter het volgende:
Waarom wordt Zwolle - Kampen niet aan Enschede gekoppeld en 'lokaal aanbesteed' ?
dat gaan er weer drie worden. Denk wel dat dit nodig zal zijnquote:Op maandag 1 april 2013 15:57 schreef greavy het volgende:
In de spits rijdt Zwolle-Kampen met dubbele stellen, en Zwolle-Nijverdal-Enschede ook, of zijn dat drie stellen soms?
Maak er een regiotram van en rijd voor het station langs?quote:Op maandag 1 april 2013 15:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat zou een mooi conflict opleveren in de dienstregeling zonder dat er een fly-over gebouwd wordt
Ja, en Kampen-Zwolle valt ook onder de provincie Overijssel en daarvan is de aanbesteding mislukt...quote:Op maandag 1 april 2013 16:14 schreef Viezze het volgende:
Zwolle - Enschede wordt toch aanbesteed? Of is dat nog niet zeker?
Waar is dat arriva-logo op de neus?quote:Op maandag 1 april 2013 16:32 schreef Hr-Flip het volgende:
van www.nicospilt.com
[ afbeelding ]
Ziet er eigenlijk best wel mooi uit.
Ja maar dat was ook wel een klein beetje een kansloze missie volgens mij. Zwolle - Enschede is misschien nog wel wat voor Arriva. Ik gok zo dat NS er niet op gaat meebieden, misschien via Syntus.quote:Op maandag 1 april 2013 17:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Ja, en Kampen-Zwolle valt ook onder de provincie Overijssel en daarvan is de aanbesteding mislukt...
quote:Op maandag 1 april 2013 17:06 schreef Pino112 het volgende:
Goede uitleg wel van de woordvoerster over de storing in de tunnel: Het is net als je een nieuwe fiets koopt en de band meteen lek is.
De meeste regionale lijnen zijn ook relatief "simpel". Die klanttevredenheidscore kun je daarom niet altijd gebruiken om te beoordelen hoe goed of slecht een bepaalde vervoerder is.quote:Op maandag 1 april 2013 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zwolle-Kampen is nu net weer een uitzondering binnen de NS, omdat het een heel simpel lijntje is dat compleet los ligt van de rest van het net en een behoorlijk vaste materieelomloop kent
Maar dat was kansloos, want dat was voor 3 jaar. Althans, dat wilden ze, vanwege de vertramming.quote:Op maandag 1 april 2013 17:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Ja, en Kampen-Zwolle valt ook onder de provincie Overijssel en daarvan is de aanbesteding mislukt...
Uiteindelijk is het bij een tweede poging anders aangepakt toch? Volgens mij was het toen de concessie voor een regiotram, met weer geen resultaat.quote:Op maandag 1 april 2013 17:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat was kansloos, want dat was voor 3 jaar. Althans, dat wilden ze, vanwege de vertramming.
Als ik dagelijks moet melden dat mijn trein op tijd reed word ik na 2 dagen ook vriendelijk verzocht hier mee op te houden... Maar goed, al mijn treinen reden vandaag op tijd. Naar utrecht, naar Maliebaan, naar Utrecht, naar Rotterdam waar we een vertraagde trein hadden waardoor we er eerder waren dan gepland. Fyra was op tijd en in Amsterdam was ik ook op tijd vertrokken naar huis.quote:Op maandag 1 april 2013 11:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komenIs iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
Dan de NS nog maar even door laten rijden...het is nog best een drukke lijn volgens mij. Ben benieuwd of het ooit nog wat wordt met die vertramming of dat het er uiteindelijk op neer komt dat er niks gaat gebeuren of misschien (ivm Kampen-Zuid) het Kamperlijntje stopt.quote:Op maandag 1 april 2013 17:33 schreef greavy het volgende:
De aanbesteding voor de regiotram was inderdaad ook mislukt. Alstom had een aanbieding gedaan voor levering en onderhoud van de trams zonder vervoer, en Arriva had weer voorwaarden verbonden als zij het tramvervoer kregen.
Juridisch gezien konden ze geen van beide kiezen, en is dus ook mislukt.
Kampen zuid is alleen interessant voor mensen die naast het station wonen. Voor 80% is station kampen nog altijd dichterbij.quote:Op maandag 1 april 2013 17:37 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dan de NS nog maar even door laten rijden...het is nog best een drukke lijn volgens mij. Ben benieuwd of het ooit nog wat wordt met die vertramming of dat het er uiteindelijk op neer komt dat er niks gaat gebeuren of misschien (ivm Kampen-Zuid) het Kamperlijntje stopt.
Zijn er eigenlijk al cijfers over het aantal in-/uitstappers in Kampen-Zuid en Dronten? Ik zag een maand terug een sprinter in Zwolle staan (richting Lelystad) met wel 1 passagier erinBen benieuwd of het er al meer worden.
Nee hoor, volgens de plannen zou op dit moment hard gebouwd moeten worden tussen Zwolle en Kampen.quote:Op maandag 1 april 2013 17:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat was kansloos, want dat was voor 3 jaar. Althans, dat wilden ze, vanwege de vertramming.
Zwolle-Enschede is misschien nog wel een van de meest interessante regionale treinverbindingen. Reken maar op interesse van Syntus, Arriva, Veolia, Connexxion en NS doet vast ook wel op een bepaalde manier mee. Overigens is Syntus tegenwoordig niet meer van NS.quote:Op maandag 1 april 2013 17:18 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja maar dat was ook wel een klein beetje een kansloze missie volgens mij. Zwolle - Enschede is misschien nog wel wat voor Arriva. Ik gok zo dat NS er niet op gaat meebieden, misschien via Syntus.
Valt ook wel mee, Kampen ligt tegen IJsselmuiden aan dus ook niet heel centraal. Het is natuurlijk een beetje overdreven dat Kampen twee stations heeft, dus waarom nog een lijntje er naast die alleen Zwolle en Kampen aandoet? Met een goed busnetwerken vanaf Kampen-Zuid moet je er ook wel komen.quote:Op maandag 1 april 2013 17:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Kampen zuid is alleen interessant voor mensen die naast het station wonen. Voor 80% is station kampen nog altijd dichterbij.
Natuurlijk, alleen waar moet dit geld vandaan komen? Van de reiziger? Van de belastingbetaler? Daar zitten geen van beide partijen natuurlijk op te wachtenquote:Op maandag 1 april 2013 13:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel degelijk, alleen dan moet je er wel in gaan investeren.
Er zijn helaas niet zoveel uitwijkmogelijkheden meer. Als je trein A een minuut langer laat wachten dan kan trein B niet op het station binnenkomen. Gevolg is blije reizigers in trein A, maar boze reizigers in trein B, want dan missen zij hun overstap en zo krijg je dat domino-effect weer. Op sommige plaatsen, met name knooppunten, valt daar weinig tot niets in te schuiven.quote:[..]
je houdt verstoringen, maar je kunt er wel naar streven om deze zoveel mogelijk te voorkomen. Het helpt alleen niet mee dat er zoveel uitwijkmogelijkheden weggesneden worden. met iets meer flexibiliteit kun je veel problemen al oplossen.
Verder zou niet de vertrekpunctualiteit, maar de reizigerspunctualiteit leidend moeten zijn. Door soms een minuutje langer te wachten kun je veel reizigers blij maken met een gehaalde overstap.
Hoe dan? Weet jij een 100% accuraat systeem tegen lage kosten te vinden? Bij mijn weet is zo'n systeem er niet en dus blijft het tot die tijd deels computer- en deels mensenwerk. En helaas is dat nou eenmaal erg vatbaar voor fouten.quote:[..]
Hier is nog heel veel te winnen tegen lage kosten.
Vind ik ook, maar toch wordt er altijd vrij veel over geklaagd. Voor niet alles is een oplossing te bedenken en soms mag de reiziger ook wel eens wat geduld hebben.quote:[..]
Het huidige systeem werkt vrij aardig
Op dat soort dagen is het voor personeel vaak ook een zootje. Alles loopt net even anders wat het vaak alleen maar lastiger maakt. Het belangrijkste is echter dat het wel werkt. Men kan de kans nemen om alles door te laten rijden en als er dan 2 of 3 wissels op een knooppunt vast komen te zitten dan is het helemaal afgelopen, of men kan kiezen om de preventieve winterdienstregeling in te stellen. Natuurlijk is dat voor sommigen heel vervelend, maar als men onnodig risico neemt en het gaat mis dan is dat voor veel meer mensen nóg veel vervelender.quote:[..]
als je slim investeert vallen die kosten best mee. Het gaat om weinig dagen per jaar, maar op die dagen moet je wel willen werken met een maximale inzet van iedereen. Belangrijk is dat je niet met te korte treinen wilt zitten en de opstelterreinen in de spitsen niet vol staan met materieel dat gewoon inzetbaar is, maar niet ingepland is.
Dat is echter wel wat hier vaak wordt geroepen. Concessie dit concessie dat. 'Laat de regionale vervoerders het maar overnemen'. Met alle bureaucratie en vele veranderingen die dat soort plannen met zich meebrengen wordt geen rekening gehouden. Goede standaarden en regels zijn een nobel doel maar in de praktijk zal het, zeker in de beginperiode, eerst slechter worden voordat het beter wordt, ALS het uberhaupt al beter wordt dan het huidige systeem.quote:[..]
je moet dan ook niet lukraak gaan knippen. Daarmee veroorzaak je meer ellende dan je oplost. Maar met vooraf vastgestelde standaarden en regels kom je een heel eind zonder dat het botst.
Hoewel het niet handig was om te zeggen snap ik eigenlijk wel waar die uitspraak vandaan komt. Mensen zijn heel erg kort door de bocht tegenwoordig. Kijk maar eens op de facebookpagina van de NS, dr gaat geen post voorbij zonder een aantal mensen die klagen over alles wat er verkeerd is. Daarbij houden ze vaak 0,0 rekening met hoe moeilijk veranderingen in deze wereld te realiseren zijn. Het spoor is een superdynamisch en ingewikkeld pakket waarbij iedere verstoring, hoe klein ook, gelijk enorme invloeden kan uitoefenen. Het is en blijft mensenwerkquote:[..]
binnen de beschikbare bandbreedte is nog veel mogelijk, maar dan moet je wel een prikkel hebben om te investeren. En daar ontbreekt het nu aan, getuige de NS-uitspraak dat de reiziger niet zo moet zeuren.
En daarmee duizenden mensen personeel duperen? Nee goeie oplossingquote:Op maandag 1 april 2013 18:22 schreef b2py het volgende:
Zonder alles te citeren, gaat lastig mobiel. Je laatste zin is 'het blijft mensenwerk'. Tijd om die bende te automatiseren dan, kunnen opvolgtijden ook naar beneden.
Vervelend ja. Maar overkomt dit je dagelijks? Wat zou volgens jou een goede (haalbare) oplossing zijn zodat het nooit meer voor kan komen?quote:Op maandag 1 april 2013 18:22 schreef Viezze het volgende:
NS aandelen?
Ik ben het met je eens dat er een hoop dingen zijn waar de NS niks aan kan doen en dat er mensen zijn die zeer onredelijk zijn tegenover de NS. Echter, er gebeuren dingen die gewoon echt niet kunnen. Ook al werken er mensen etc, neem bijvoorbeeld mijn voorbeeld tijdens de winter:
Trein richting Leiden staat aangekondigd (weet station even niet meer) vanaf spoor 2, zowel op de schermen als op de NS app. Op het vertrektijdstip een omroep: De trein naar Leiden vertrekt vanaf spoor 4. OkDenkt iedereen. Tot ze de trein 5 seconden later ook weg zien rijden en er dus niemand mee kon.
De NS kan veel maken bij mij, maar dit soort fratsen kan je gewoon niet maken en dat is een typisch voorbeeld want een gigantische faalactie...
En het is niet dat dit soort dingen een keer per maand voor komen, ook buiten winterdienstregelingen rammelt de informatievoorziening regelmatig.
Waarom is die zo interessant? Omdat er vier steden bij zitten en er niet ingehaald wordt?quote:Op maandag 1 april 2013 17:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zwolle-Enschede is misschien nog wel een van de meest interessante regionale treinverbindingen. Reken maar op interesse van Syntus, Arriva, Veolia, Connexxion en NS doet vast ook wel op een bepaalde manier mee. Overigens is Syntus tegenwoordig niet meer van NS.
Zoals ik al zei is dat communicatie. Iets wat ontzettend belangrijk is als je klanten, of in dit geval reizigers, centraal stelt. Iemand haalde hier al het voorbeeld van Coolblue aan. Deze webwinkel reageert proactief als er dingen mis gaan. Als er vertraging is in de zending, dan sturen ze een e-mail of bellen ze op. Gaat er iets mis bij PostNL sturen ze een nieuw pakketje. Alles om de klant tevreden te houden. Zo zijn er meer organisaties, maar NS hoort daar niet bij.quote:Op maandag 1 april 2013 18:29 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Vervelend ja. Maar overkomt dit je dagelijks? Wat zou volgens jou een goede (haalbare) oplossing zijn zodat het nooit meer voor kan komen?
Ik werk zelf ook in dit wereldje..quote:Op maandag 1 april 2013 18:25 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
En daarmee duizenden mensen personeel duperen? Nee goeie oplossingben benieuwd wat je ervan vindt als ze het voor jou beroepsgroep allemaal automagisch zouden maken. Om over de enorme kostenpot (daar is ie weer) die erbij komt kijken maar weer niet te spreken.
En daarnaast is het voor mij ook de ontzettend arrogante houding die NS momenteel uitstraalt en communiceert. Rond 2000 ging het op het spoor ook niet al te best, maar toen zag je als reiziger wel dat er iets aan gedaan werd, er werden treinen uit Duitsland en België gehaald en Plan-W werd nota bene uit het spoorwegmuseum teruggehaald. Tegenwoordig is de communicatie "Wij zetten al het beschikbare materieel in. Zoek het verder maar uit en dikke lul drie bier".quote:Op maandag 1 april 2013 18:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is dat communicatie. Iets wat ontzettend belangrijk is als je klanten, of in dit geval reizigers, centraal stelt. Iemand haalde hier al het voorbeeld van Coolblue aan. Deze webwinkel reageert proactief als er dingen mis gaan. Als er vertraging is in de zending, dan sturen ze een e-mail of bellen ze op. Gaat er iets mis bij PostNL sturen ze een nieuw pakketje. Alles om de klant tevreden te houden. Zo zijn er meer organisaties, maar NS hoort daar niet bij.
Ze zouden moeten beginnen met de reiziger centraal te zetten. Daar draait de reisinformatie omheen. Omroepers en andere mensen die in contact staan met reizigers (ook al is het nog zo klein) moeten zich hiervan bewust zijn. Dat is een relatief makkelijke stap die je kan nemen. In het voorbeeld hierboven had degene die de reisinformatie voorziet dubbel kunnen checken of het gewijzigde vertrekspoor echt klopt. Ik weet niet precies hoe die informatie zich in de keten verspreid, maar degene die het er oorspronkelijk in had gezet, had ook goed moeten kijken of die informatie ook echt klopt. En dan kan je zeggen: het blijft mensenwerk. Ja soms gaat dat wel eens mis, maar als je nooit een poging onderneemt om dat te veranderen, kun je net zo goed een aap laten omroepen. Mensen kunnen leren van hun fouten, organisaties ook.
Yay! Binnenkort dan maar weer eens naar Heerlen (en door naar Aachen) afzakken, is ook al weer een jaar of 5 geleden volgens mij.quote:Op maandag 1 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
Vanaf 8 April op ma-vr en zondag 2 omlopen ICM(rest IRM) tussen Schiphol en Heerlen, zeker t/m het wijzigingsblad ergens in juni.
Heb enkele topics geleden de hele dienstregeling van die ICM al uiteen gezet, misschien wel handig die er even bij te vermelden?quote:Op maandag 1 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
Vanaf 8 April op ma-vr en zondag 2 omlopen ICM(rest IRM) tussen Schiphol en Heerlen, zeker t/m het wijzigingsblad ergens in juni.
Ik weet niet zo alle treinen waar het ICM in komt, en geen zin om het terug te zoeken / uit te zoeken. Op zondag is er één omloop ICM actief, maandag-vrijdag zijn het er 2.quote:Op maandag 1 april 2013 19:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb enkele topics geleden de hele dienstregeling van die ICM al uiteen gezet, misschien wel handig die er even bij te vermelden?
Maar dat is al langer einde, al sinds 8 december dacht ik. Nu gaat de 3500 na Eindhoven door naar Heerlen, en gaat de IC Alkmaar-Maastricht niet meer een deel naar Heerlen.quote:Op maandag 1 april 2013 19:47 schreef James1988 het volgende:
Helemaal geen ICRm meer in de 3500 (Schiphol - Eindhoven)? Scheiße
Even een uitgebreid overzicht voor doordeweeks:quote:Op maandag 1 april 2013 19:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet niet zo alle treinen waar het ICM in komt, en geen zin om het terug te zoeken / uit te zoeken. Op zondag is er één omloop ICM actief, maandag-vrijdag zijn het er 2.
Voor een deel uit de winst die de NS behaalt met de exploitatie van de stations.quote:Op maandag 1 april 2013 18:13 schreef GlenSpey het volgende:
Natuurlijk, alleen waar moet dit geld vandaan komen? Van de reiziger? Van de belastingbetaler? Daar zitten geen van beide partijen natuurlijk op te wachten
Meestal is de rijtijd tussen knooppunten zodanig dat er een kleine marge is. Die kun je voor dit soort gevallen gebruiken. Verder behaal je winst door te investeren in de treinopvolging. Dat kan een stuk sneller dan nu nog het geval is.quote:Er zijn helaas niet zoveel uitwijkmogelijkheden meer. Als je trein A een minuut langer laat wachten dan kan trein B niet op het station binnenkomen. Gevolg is blije reizigers in trein A, maar boze reizigers in trein B, want dan missen zij hun overstap en zo krijg je dat domino-effect weer. Op sommige plaatsen, met name knooppunten, valt daar weinig tot niets in te schuiven.
Als het verstand een keer wordt gebruikt kan al veel leed worden voorkomen. Het is nu op een aantal niveaus te veel houtje touwtje en er wordt regelmatig langs elkaar heen gewerkt. Betere communicatie tussen mensen onderling kan al helpen.quote:Hoe dan? Weet jij een 100% accuraat systeem tegen lage kosten te vinden? Bij mijn weet is zo'n systeem er niet en dus blijft het tot die tijd deels computer- en deels mensenwerk. En helaas is dat nou eenmaal erg vatbaar voor fouten.
met een aantal investeringen hoeft de winterdienstregeling minder vaak ingezet te worden. Groot probleem is dat het in het spoor gaan dat nog in dienst is behoorlijk beperkt wordt door de veiligheidsregels. Daardoor is het lastiger om een aantal cruciale wissels schoon te houden, iets wat wel kan helpen.quote:Op dat soort dagen is het voor personeel vaak ook een zootje. Alles loopt net even anders wat het vaak alleen maar lastiger maakt. Het belangrijkste is echter dat het wel werkt. Men kan de kans nemen om alles door te laten rijden en als er dan 2 of 3 wissels op een knooppunt vast komen te zitten dan is het helemaal afgelopen, of men kan kiezen om de preventieve winterdienstregeling in te stellen. Natuurlijk is dat voor sommigen heel vervelend, maar als men onnodig risico neemt en het gaat mis dan is dat voor veel meer mensen nóg veel vervelender.
Dat is een kwestie van beter plannen.quote:Wat betreft treinen die te kort zijn dat is natuurlijk wel heel vervelend voor iedereen. Het probleem is echter dat treinstellen aan een 'omloop' vastzitten. Daar wijzigingen in brengen is vaak heel lastig omdat het dan kan gebeuren dat een trein niet aan de periodieke 24/48 uurs controle komt. Deze controle is bij wet verplicht.
daarom is het van belang dat de deskundigen een belangrijke stem hebben in het geheel en dat niet alleen de communicatiemedewerkers, marketingmensen of financieel onderlegden aan het roer staan.quote:Dat is echter wel wat hier vaak wordt geroepen. Concessie dit concessie dat. 'Laat de regionale vervoerders het maar overnemen'. Met alle bureaucratie en vele veranderingen die dat soort plannen met zich meebrengen wordt geen rekening gehouden. Goede standaarden en regels zijn een nobel doel maar in de praktijk zal het, zeker in de beginperiode, eerst slechter worden voordat het beter wordt, ALS het uberhaupt al beter wordt dan het huidige systeem.
true, maar dat betekent niet dat er niet de ambitie moet zijn om het beter te doen, hoe klein die verbeteringen ook zijn.quote:Hoewel het niet handig was om te zeggen snap ik eigenlijk wel waar die uitspraak vandaan komt. Mensen zijn heel erg kort door de bocht tegenwoordig. Kijk maar eens op de facebookpagina van de NS, dr gaat geen post voorbij zonder een aantal mensen die klagen over alles wat er verkeerd is. Daarbij houden ze vaak 0,0 rekening met hoe moeilijk veranderingen in deze wereld te realiseren zijn. Het spoor is een superdynamisch en ingewikkeld pakket waarbij iedere verstoring, hoe klein ook, gelijk enorme invloeden kan uitoefenen. Het is en blijft mensenwerk
Het is onderdeel van de snelste route van Twente naar zowel Zwolle als de Noordelijke steden. Doorgaande reizigers zijn altijd goed voor de kostendekkingsgraad.quote:Op maandag 1 april 2013 18:39 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Waarom is die zo interessant? Omdat er vier steden bij zitten en er niet ingehaald wordt?
Ah, dat is 'm. Danku.quote:Op maandag 1 april 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Even een uitgebreid overzicht voor doordeweeks:
Richting Schiphol; eerste vertrekstation:
Eindhoven: v 06.18
Heerlen: v 09.44
Heerlen: v 11.14
Heerlen: v 15.44
Heerlen: v 17.14
Utrecht: v 21.13
Utrecht: v 23.13
Richting Heerlen, vanaf Schiphol
v 06.46
v 08.16
v 12:46
v 14:16
v 18:46 (Tot Eindhoven)
v 20:16 (Tot Utrecht)
v 22:16 (Tot Utrecht)
een groot deel van de dag is het ook nog voor Twente - Amsterdam de snelste routequote:Op maandag 1 april 2013 20:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is onderdeel van de snelste route van Twente naar zowel Zwolle als de Noordelijke steden. Doorgaande reizigers zijn altijd goed voor de kostendekkingsgraad.
Even simpel gezegd is de conducteur die een vertrekprocedure doet bij sprinters verschrikkelijke tijd- en geldverspilling. Het zorgt voor onnodig trage sprinters en als je twee sprinters achter elkaar hebt voor onnodig lange opvolgtijden. Je hebt substantieel minder infra nodig voor dezelfde dienstregeling wanneer de conducteur lekker binnen kan blijven of ander werk zou doen.quote:Op maandag 1 april 2013 18:25 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
En daarmee duizenden mensen personeel duperen? Nee goeie oplossingben benieuwd wat je ervan vindt als ze het voor jou beroepsgroep allemaal automagisch zouden maken. Om over de enorme kostenpot (daar is ie weer) die erbij komt kijken maar weer niet te spreken.
Sinds 8 december in de steentijd ofzo. Ik kan me niet herinneren dat ik in de afgelopen jaren wel eens ICRm heb gehad tussen Eindhoven en Utrecht. Wel een keer ICMm als bijsturing toen er een groot pak sneeuw lag met de kerst een paar jaar geleden.quote:Op maandag 1 april 2013 19:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat is al langer einde, al sinds 8 december dacht ik. Nu gaat de 3500 na Eindhoven door naar Heerlen, en gaat de IC Alkmaar-Maastricht niet meer een deel naar Heerlen.
tsja, dat was een zogenaamde onderhoudsslag van/naar Maastricht. Die treinen stonden overdag opgesteld op de Binckhorst in Den Haagquote:Op maandag 1 april 2013 20:38 schreef Sandrvich het volgende:
Tot in de herfst reed er 2 keer per dag nog een ICRm vanuit Schiphol naar Maastricht en andersom in de ochtendspits.
Omdat het een best drukke verbinding is en de provincie waarschijnlijk ook nog wil elektrificeren...quote:Op maandag 1 april 2013 18:39 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Waarom is die zo interessant? Omdat er vier steden bij zitten en er niet ingehaald wordt?
Ah ok, helderquote:Op maandag 1 april 2013 20:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is onderdeel van de snelste route van Twente naar zowel Zwolle als de Noordelijke steden. Doorgaande reizigers zijn altijd goed voor de kostendekkingsgraad.
In mijn ogen (samen met wat capaciteitsverbeteringen) best een goede investering. Nu gaan er nog wat reizigers richting Deventer omdat het voor je gevoel zo lang duurt, zou richting het uur (Zwolle - Enschede) moeten kunnen toch?quote:Op maandag 1 april 2013 20:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Omdat het een best drukke verbinding is en de provincie waarschijnlijk ook nog wil elektrificeren...
mja, dan moet je grote delen van de lijn verdubbelen en waar mogelijk de snelheid verhogen. Op het stukje Zwolle - Heino lijkt dat laatste door de slappe ondergrond niet te kunnen, tenzij je natuurlijk flink met de flappen loopt te wapperen en zettingsvrije platen aanlegt.quote:Op maandag 1 april 2013 21:05 schreef Viezze het volgende:
[..]
In mijn ogen (samen met wat capaciteitsverbeteringen) best een goede investering. Nu gaan er nog wat reizigers richting Deventer omdat het voor je gevoel zo lang duurt, zou richting het uur (Zwolle - Enschede) moeten kunnen toch?
Een sneltrein Enschede-Zwolle kun je 1x per uur inleggen bij een spoorverdubbeling Raalte-Nijverdal. Het nadeel is alleen dat je op Wierden-Enschede in het pad van de sprinter van/naar Apeldoorn komt te zitten, waardoor de sneltrein net als de Pimpel nogal uitgebogen moet worden (4-5 minuten langzamer dan aan rijtijd nodig is). De reisduur Enschede-Zwolle zou uitkomen op precies een uur, maar wel zonder enige aansluiting in Zwolle: aankomst om .23, vertrek om .38quote:Op maandag 1 april 2013 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan moet je grote delen van de lijn verdubbelen en waar mogelijk de snelheid verhogen. Op het stukje Zwolle - Heino lijkt dat laatste door de slappe ondergrond niet te kunnen, tenzij je natuurlijk flink met de flappen loopt te wapperen en zettingsvrije platen aanlegt.
Is het niet toevallig een 380v aansluiting of iets dergelijks?quote:Op maandag 1 april 2013 20:52 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand toevallig wat dit voor apparaat is of waar het voor dient? Het staat te Amsterdam Centraal tussen spoortje 26 en 31 naast het Westelijk Eiland.
Depotvoeding. Dat zou kunnen ja.quote:Op maandag 1 april 2013 22:08 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Is het niet toevallig een 380v aansluiting of iets dergelijks?
Geen idee. Het deed me denken aan een verwarmingsinstallatie of een apparaat waarmee je zo'n netje om een kerstboom kan maken!quote:Op maandag 1 april 2013 22:08 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Is het niet toevallig een 380v aansluiting of iets dergelijks?
Zwolle-Enschede moet net als de Maaslijn HRN worden.quote:Op maandag 1 april 2013 17:18 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja maar dat was ook wel een klein beetje een kansloze missie volgens mij. Zwolle - Enschede is misschien nog wel wat voor Arriva. Ik gok zo dat NS er niet op gaat meebieden, misschien via Syntus.
Oohja.. Een stukje dubbelspoor op Nijverdal-Wierden is ook wel handig.quote:Op maandag 1 april 2013 21:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je kan ook de snelheid op Zwolle-Heino verhogen en Heino-Raalte kunnen verdubbelen. Dan past het twee keer per uur mits je wel zorgt voor korte opvolgtijden op Zwolle-Heino. Dan lig je ook in de Zwolse knoop. Overigens kan jouw overkruising op Zwolle-aansluiting seintechnisch niet.
Dat is voor de dienstregeling niet nodig. Voor robuustheid kan het handig zijn, maar dan zit de meeste winst toch echt in een kilometertje meer dubbel spoor dan strikt noodzakelijk. Ten westen van Heino of oosten van Raalte dus.quote:Op maandag 1 april 2013 22:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De hele spoorlijn dubbelsporig maken. Geen gezeik. En waslijn erboven.
Alles we ipv alles om zwolle heen bouwen zwolle om alles heen bouwen. Lost dat niet heel veel problemen op?quote:Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is voor de dienstregeling niet nodig. Voor robuustheid kan het handig zijn, maar dan zit de meeste winst toch echt in een kilometertje meer dubbel spoor dan strikt noodzakelijk. Ten westen van Heino of oosten van Raalte dus.
Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
en knoop Hengelo natuurlijkquote:Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
Natuurlijk is dat wel nodig. Hoe wil je anders vanuit Enschede snel in het westen komen?quote:Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is voor de dienstregeling niet nodig. Voor robuustheid kan het handig zijn, maar dan zit de meeste winst toch echt in een kilometertje meer dubbel spoor dan strikt noodzakelijk. Ten westen van Heino of oosten van Raalte dus.
Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
Ga jij uitleggen dat we jarenlang verkeerd hebben geïnvesteerd en dat de aansluitingen in Zwolle, Utrecht en Groningen gesloopt worden?quote:Op maandag 1 april 2013 22:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Alles we ipv alles om zwolle heen bouwen zwolle om alles heen bouwen. Lost dat niet heel veel problemen op?
Dat heb ik zojuist uitgelegd. Dan ben je alle knelpunten kwijt waar je een trein tegen zou kunnen komen. Dubbel spoor op plekken neerleggen waar je geen tegentrein tegen gaat komen is een beetje onzinnig als dat veel geld gaat kosten.quote:Op maandag 1 april 2013 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel nodig. Hoe wil je anders vanuit Enschede snel in het westen komen?
Gewoon via Deventer, Apeldoorn, Amersfoort, Utrecht, en dan naar Rotterdam en Den Haagquote:Op maandag 1 april 2013 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel nodig. Hoe wil je anders vanuit Enschede snel in het westen komen?
Oh jah, nu moeten we opeens gaan verantwoorden waar het geld vandaan komtquote:Op maandag 1 april 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat heb ik zojuist uitgelegd. Dan ben je alle knelpunten kwijt waar je een trein tegen zou kunnen komen. Dubbel spoor op plekken neerleggen waar je geen tegentrein tegen gaat komen is een beetje onzinnig als dat veel geld gaat kosten.
Schiphol, Amsterdam en Den Haag zijn sneller via Zwolle.quote:Op maandag 1 april 2013 22:50 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Gewoon via Deventer, Apeldoorn, Amersfoort, Utrecht, en dan naar Rotterdam en Den Haag
Zo werkt het in de grote mensenwereld ja.quote:Op maandag 1 april 2013 22:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh jah, nu moeten we opeens gaan verantwoorden waar het geld vandaan komt
Alleen Amsterdam is sneller via Zwolle. De rest wordt prima door de bestaande IC's van Twente naar de Randstad bediend.quote:Op maandag 1 april 2013 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Schiphol, Amsterdam en Den Haag zijn sneller via Zwolle.
Als je een sneltrein laat rijden slimpie! Al vind ik Den Haag dan nog wat twijfelachtig.quote:Op maandag 1 april 2013 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen Amsterdam is sneller via Zwolle. De rest wordt prima door de bestaande IC's van Twente naar de Randstad bedient.
dan wordt het een ander verhaal, mits ook de sneltrein in de knoop Zwolle kan vallenquote:Op maandag 1 april 2013 22:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je een sneltrein laat rijden slimpie!
Ja.quote:Op maandag 1 april 2013 22:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ga jij uitleggen dat we jarenlang verkeerd hebben geïnvesteerd en dat de aansluitingen in Zwolle, Utrecht en Groningen gesloopt worden?
Dat kan als je de juiste investering doet dus wel. Overigens denk ik dat een sneltrein die niet in de knoop valt behoorlijke geldverspilling is. Dan belanden de doorgaande reizigers richting Flevoland en het Noorden alsnog in de stoptrein.quote:Op maandag 1 april 2013 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan wordt het een ander verhaal, mits ook de sneltrein in de knoop Zwolle kan vallen
Het is dan niet de bedoeling dat je gaat overstappen. Dubbelspoor en waslijn betekent directe treinen via Zwolle, zonder overstap dus.quote:Op maandag 1 april 2013 22:56 schreef Hr-Flip het volgende:
Als ik naar schiphol zou willen, dan ga ik vaak met een compleet gezin, inclusief koffers. Dan zit ik niet te wachten op een extra overstap in Zwolle.
Laat die bovenleiding en dat dubbelspoor maar weg.
de sneltreinen tussen Leeuwarden en Groningen vallen nu bijvoorbeeld ook niet helemaal in de knopen in beide stedenquote:Op maandag 1 april 2013 23:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat kan als je de juiste investering doet dus wel. Overigens denk ik dat een sneltrein die niet in de knoop valt behoorlijke geldverspilling is. Dan belanden de doorgaande reizigers richting Flevoland en het Noorden alsnog in de stoptrein.
Ik praat uiteraard in als'en en misschien's, maar áls dat zou gebeuren zou het misschien verstandig zijn om niet vast te houden aan die knoop zodat er ieder kwartier een trein richting het westen is in plaats van twee (of meer) per half uur.quote:Op maandag 1 april 2013 23:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat kan als je de juiste investering doet dus wel. Overigens denk ik dat een sneltrein die niet in de knoop valt behoorlijke geldverspilling is. Dan belanden de doorgaande reizigers richting Flevoland en het Noorden alsnog in de stoptrein.
Maar je gaat ook niet van Groningen via Leeuwarden naar Zwolle. Je gaat wel van Enschede via Zwolle naar Groningen.quote:Op maandag 1 april 2013 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de sneltreinen tussen Leeuwarden en Groningen vallen nu bijvoorbeeld ook niet helemaal in de knopen in beide steden
Wat staat het terzijde gesteld mat van Syntus in Arnhem eigenlijk te wachten? Staan ook nog een stuk of 15 Lintjes zand te stofferen. Dingen zijn nog modern genoeg om gewoon in Nederland te blijven rijden...quote:Op maandag 1 april 2013 22:47 schreef dennistd het volgende:
Foto's van de gereviseerde Lint 36 voor Oldenzaal-Zutphen, met toilet!
http://www.flickr.com/pho(...)5071/in/photostream/
Eh ja, dat wat hij zelf dus ook al postte hierboven, ben niet echt wakker volgens mij
Bij gebrek aan concessies voor Syntus...quote:Op maandag 1 april 2013 23:14 schreef GlenSpey het volgende:
Wat staat het terzijde gesteld mat van Syntus in Arnhem eigenlijk te wachten? Staan ook nog een stuk of 15 Lintjes zand te stofferen. Dingen zijn nog modern genoeg om gewoon in Nederland te blijven rijden...
was ook alleen maar bedoeld om aan te geven dat er regelmatig treinen buiten de knoop vallenquote:Op maandag 1 april 2013 23:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar je gaat ook niet van Groningen via Leeuwarden naar Zwolle. Je gaat wel van Enschede via Zwolle naar Groningen.
Hoe groot is de stroom enschede - meppel en hoger? Als die nihil is kan je kiezen om de sneltrein uit de knoop te laten om die reizigers sneller naar Zwolle te brengen buiten de knoop.quote:Op maandag 1 april 2013 23:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar je gaat ook niet van Groningen via Leeuwarden naar Zwolle. Je gaat wel van Enschede via Zwolle naar Groningen.
Die stroom is absoluut niet nihil. Ik ken zelf persoonlijk al tientallen mensen die heel blij zijn dat er weer een (haalbare) aansluiting is in Zwolle van Groningen naar Enschede.quote:Op maandag 1 april 2013 23:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe groot is de stroom enschede - meppel en hoger? Als die nihil is kan je kiezen om de sneltrein uit de knoop te laten om die reizigers sneller naar Zwolle te brengen buiten de knoop.
De grootste blunder is het slechts tweesporig maken van de nieuwe spoorbrug bij Zwolle. Had drie- of viersporig moeten zijn. Dan had je er wat aan gehad!quote:Op maandag 1 april 2013 23:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat kan als je de juiste investering doet dus wel. Overigens denk ik dat een sneltrein die niet in de knoop valt behoorlijke geldverspilling is. Dan belanden de doorgaande reizigers richting Flevoland en het Noorden alsnog in de stoptrein.
Dan had de IC naar Amersfoort drie minuten eerder weggekunt. Ik vind eerlijk gezegd Zwolle-Herfte een groter drama.quote:Op maandag 1 april 2013 23:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De grootste blunder is het slechts tweesporig maken van de nieuwe spoorbrug bij Zwolle. Had drie- of viersporig moeten zijn. Dan had je er wat aan gehad!
en hadden de treinen uit Lelydorp en Amersfoort tegelijk binnen kunnen komen. Verder had het de punctualiteit van de stopper Utrecht - Zwolle verbeterd.quote:Op maandag 1 april 2013 23:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan had de IC naar Amersfoort drie minuten eerder weggekunt.
absoluut. Dat moet iig driesporig worden met een gevorkte fly-over. Heb je de meeste problemen aldaar ondervangen.quote:Ik vind eerlijk gezegd Zwolle-Herfte een groter drama.
nu misschien niet, maar herontwerp van de knoop Weesp plus een snelheidsverhoging op de Hanzelijn kan mogelijk hieraan iets veranderen.quote:Op maandag 1 april 2013 23:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar de sprinter uit Amsterdam ligt vast in Weesp. Je hebt er niets aan als die later binnen kan komen.
Je moet de hele Flevolijn anders op gaan zetten om er iets mee te kunnen.quote:Op maandag 1 april 2013 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nu misschien niet, maar herontwerp van de knoop Weesp plus een snelheidsverhoging op de Hanzelijn kan mogelijk hieraan iets veranderen.
dan schiet het niet veel opquote:Op maandag 1 april 2013 23:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je moet de hele Flevolijn anders op gaan zetten om er iets mee te kunnen.
En wat staat daar gerangeerd?quote:Op maandag 1 april 2013 19:47 schreef James1988 het volgende:
Helemaal geen ICRm meer in de 3500 (Schiphol - Eindhoven)? Scheiße.
Volgende week zaterdag open dag bij AnsaldoBreda in Pistoia. Komt allen!
Is nummertje 4816 uberhaubt al hier gesignaleerd?quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:27 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
En wat staat daar gerangeerd?
http://goo.gl/maps/jwSuq
Op deze foto staat een gerangeerde Fyra en de kaartgegevens zijn uit 2013. Het zou om dezelfde trein kunnen gaan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is nummertje 4816 uberhaubt al hier gesignaleerd?
Maar er staat Fotodatum Juni 2012quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:31 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Op deze foto staat een gerangeerde Fyra en de kaartgegevens zijn uit 2013. Het zou om dezelfde trein kunnen gaan.
http://goo.gl/maps/rgszW
Misschien klaar om opgehaald te worden? Geen bovenleiding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |