abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 april 2013 @ 13:40:55 #176
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124754522
Kan je nu weer een beetje fatsoenlijk op reis als de storing voorbij is? :)
  maandag 1 april 2013 @ 13:42:44 #177
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124754561
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 13:38 schreef Crientj het volgende:

[..]

Beetje tegenstrijdig met wat er op de website staat. Meen toch echt te hebben gelezen dat vandaag ns-weekend vrij geldig is.

Tevens, Nijverdal is vanaf vandaag open en ze hebben de eerste storing al meegemaakt. :').
NS op Facebook zei ook dat het NS Weekend Vrij geldig is, maar ik heb de proef op de som genomen. Je checkt in met 40% korting.
pi_124754640
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:42 schreef greavy het volgende:

[..]

NS op Facebook zei ook dat het NS Weekend Vrij geldig is, maar ik heb de proef op de som genomen. Je checkt in met 40% korting.
Lekker dan. :').
pi_124754647
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:16 schreef icloud het volgende:
Ze hebben geen investeringsruimte, zolang de kamer wil dat ze een enorm dividend overmaken.
De kamer heeft geen eis over dividend. De NS hebben in diverse periodes geen dividend uitgekeerd omdat het financieel erg slecht met ze ging.

Trouwens, ook een beursgenoteerd bedrijf waarvan de aandelen 'op de markt' liggen keert dividend uit als ze het kunnen betalen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 1 april 2013 @ 13:47:43 #180
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_124754689
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:36 schreef _JdM_ het volgende:
Ken je die grap dat er treinen reden tussen Raalte-Nijverdal-Wierden? Ze reden niet!11!!
NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:33:46 Nijverdal-Wierden: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:53:24 Raalte-Nijverdal: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
Toch geen treinen in tunnel Nijverdal door storing

:')

Vriendin vanavond maar met de auto naar Zwolle brengen.
pi_124754759
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De kamer heeft geen eis over dividend. De NS hebben in diverse periodes geen dividend uitgekeerd omdat het financieel erg slecht met ze ging.

Trouwens, ook een beursgenoteerd bedrijf waarvan de aandelen 'op de markt' liggen keert dividend uit als ze het kunnen betalen.
Een beursgenoteerd bedrijf kan in meer of mindere maten zelf bepalen of en hoeveel dividend er word uitgekeerd.

De ns kan dat niet omdat het kabinet voor de komende periode jaarlijks 250 miljoen dividend heeft begroot, oftewel de ns kan simpelweg niet aankomen met het verhaal wij keren niks of minder uit want dan ligt de rijksbegroting op zijn gat.
pi_124754822
Begrotingen zijn ook maar een soort van indicatie. Wij hadden op m'n werk ook 29 miljoen aan inkomsten van de overheid begroot en dat werden re 28 miljoen. Wat uiteindelijk telt is de jaarrekening.

En je moet voorzichtig zijn met het verwarren van het kabinet met de kamer want dat ziin twee zeer verschillende dingen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 1 april 2013 @ 14:13:29 #183
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124755410
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:36 schreef _JdM_ het volgende:
Ken je die grap dat er treinen reden tussen Raalte-Nijverdal-Wierden? Ze reden niet!11!!
NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:33:46 Nijverdal-Wierden: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:53:24 Raalte-Nijverdal: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
:D Wel goede 1 aprilgrap _O_
  maandag 1 april 2013 @ 14:55:07 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124756688
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 11:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komen :') Is iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
Ik vind NS als het op treinen rijden aankomt een goede vervoerder. Natuurlijk, het kan altijd beter, maar in vergelijking met andere vervoerders leveren ze meestal een goede prestatie.

Wat mij vooral stoort bij NS zijn de volgende punten:
- Het onevenredig vaak inzetten van een dienstregeling 'voor extreem weer', zonder dat hiertoe aanleiding is. Treinen en spoor horen bestand te zijn tegen 5 centimeter sneeuw en de bijsturing hoort dat te kunnen opvangen.
- Het voortdurend de plank misslaan bij persmomentjes. Meerstadt die zegt dat reizigersorganisaties 'piepen', NS die het klantoordeel minder zwaar wil laten wegen, de ophef en onduidelijkheid over de plaszak, de totale minachting van reizigers door Marjon Kaper toen de Beneluxtrein werd afgeschaft, enzovoorts.
- Monopoliemisbruik: NS doet de reisinformatie, de stations, gaat als enige over landelijke vervoerbewijzen en het bijbehorende tariefstelsel (zie afschaffing papieren kaartjes) en nog veel andere zaken.

NS gedraagt zich als een monopolist en daar ondervinden de reizigers iedere dag opnieuw nadeel van.
pi_124756841
Arriva en Veolia gedragen zich niet anders.

Wat er bij de NS moet veranderen is dat dat de NS de klant centraal moet stellen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 1 april 2013 @ 15:03:28 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124757017
Een grote rol ligt bij de opdrachtgever, de regionale overheden zijn daar een stuk beter in dan de landelijke.
pi_124757028
Laat ze een voorbeeld nemen aan coolblue. Klant is koning.
dag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 15:10:32 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124757232
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 15:03 schreef James1988 het volgende:
Een grote rol ligt bij de opdrachtgever, de regionale overheden zijn daar een stuk beter in dan de landelijke.
precies. het is niet voor niets dat een aantal gebieden structureel hoog scoort in die ov-klantenbarometer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124757646
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 15:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. het is niet voor niets dat een aantal gebieden structureel hoog scoort in die ov-klantenbarometer
De verbinding Zwolle-Kampen scoort het hoogst en daar zitten ook niet van dat soort eisen op. De overheid zou veel eerder consequenties moeten verbinden aan de fouten die er gemaakt worden. Direct reageren.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 1 april 2013 @ 15:30:09 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124757759
Zwolle - Kampen is nou niet echt een moeilijk lijntje. Twee stations (Zwolle en Kampen), vrije baan, geen hindernissen onderweg... Je moet wel een ontzettende prutser zijn als je voor die specifieke verbinding geen hoge klantwaardering weet te halen. :s)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 15:30:14 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124757762
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De verbinding Zwolle-Kampen scoort het hoogst en daar zitten ook niet van dat soort eisen op. De overheid zou veel eerder consequenties moeten verbinden aan de fouten die er gemaakt worden. Direct reageren.
Zwolle-Kampen is nu net weer een uitzondering binnen de NS, omdat het een heel simpel lijntje is dat compleet los ligt van de rest van het net en een behoorlijk vaste materieelomloop kent
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124758192
Waarom wordt Zwolle - Kampen niet aan Enschede gekoppeld en 'lokaal aanbesteed' ?
dag
pi_124758251
Dat zou een mooi conflict opleveren in de dienstregeling zonder dat er een fly-over gebouwd wordt :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 15:53:48 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124758371
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:46 schreef Peter het volgende:
Waarom wordt Zwolle - Kampen niet aan Enschede gekoppeld en 'lokaal aanbesteed' ?
het is vervoerstechnisch handiger om dat als twee eilandjes te rijden. Rij je in ieder geval niet dwars door de knoop Zwolle heen en heb je geen problemen met aftrappen en bijplaatsen
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 april 2013 @ 15:57:29 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124758464
In de spits rijdt Zwolle-Kampen met dubbele stellen, en Zwolle-Nijverdal-Enschede ook, of zijn dat drie stellen soms?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 15:58:38 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124758500
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:57 schreef greavy het volgende:
In de spits rijdt Zwolle-Kampen met dubbele stellen, en Zwolle-Nijverdal-Enschede ook, of zijn dat drie stellen soms?
dat gaan er weer drie worden. Denk wel dat dit nodig zal zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124758875
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat zou een mooi conflict opleveren in de dienstregeling zonder dat er een fly-over gebouwd wordt :D
Maak er een regiotram van en rijd voor het station langs? :+
dag
pi_124758939
Zwolle - Enschede wordt toch aanbesteed? Of is dat nog niet zeker?
  maandag 1 april 2013 @ 16:32:07 #199
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_124759445
van www.nicospilt.com



Ziet er eigenlijk best wel mooi uit.
  maandag 1 april 2013 @ 16:33:34 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124759490
De Fyra tube tandpasta.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')