abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 11:11:28 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124750962
NS zal zeker een deel van dat geld ook in het materieel investeren.

Vergeet niet dat de NS zonder subsidie rijdt, terwijl Arriva voor elk lijntje dat het uitbaat overheidssteun ontvangt. Daar zit een flink verschil in.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 april 2013 @ 11:14:41 #153
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_124751023
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
NS zal zeker een deel van dat geld ook in het materieel investeren.

Vergeet niet dat de NS zonder subsidie rijdt, terwijl Arriva voor elk lijntje dat het uitbaat overheidssteun ontvangt. Daar zit een flink verschil in.
In de tijd dat de NS die onrendabele nevenlijntjes reed, kregen ze daar ook extra geld voor van de overheid.
  maandag 1 april 2013 @ 11:18:07 #154
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_124751086
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Gewoon wat van die NSH mongolen in elkaar meppen.
Ik schrijf wel even een briefje aan NS over dit gepruts. Ik houd u allen op de hoogte.
pi_124751098
Ik vind dat ook geen reden om NS maar de stations uit te laten baten.

Als we naar de toekomst kijken zal je zien dat de NS steeds meer lijntjes gaat verliezen, en in de verre toekomst misschien wel de HRN concessie. Om gezeik te voorkomen zou je de stations bij een "neutrale" partij onder kunnen brengen. Dat komt er dus op neer dat dit Prorail zou zijn.

De NS heeft dan wel minder geld, dus hoe dat opgevangen gaat worden is weer een andere vraag. Ook is de vraag of Prorail de beste partij is om commercieel (want zo kunnen we het wel noemen als je >2 euro voor een bakje slootwater betaalt) uitbater te worden van stations.

Vragen, vragen, vragen :P
pi_124751406
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 11:19 schreef Viezze het volgende:
Ik vind dat ook geen reden om NS maar de stations uit te laten baten.

Als we naar de toekomst kijken zal je zien dat de NS steeds meer lijntjes gaat verliezen, en in de verre toekomst misschien wel de HRN concessie. Om gezeik te voorkomen zou je de stations bij een "neutrale" partij onder kunnen brengen. Dat komt er dus op neer dat dit Prorail zou zijn.

De NS heeft dan wel minder geld, dus hoe dat opgevangen gaat worden is weer een andere vraag. Ook is de vraag of Prorail de beste partij is om commercieel (want zo kunnen we het wel noemen als je >2 euro voor een bakje slootwater betaalt) uitbater te worden van stations.

Vragen, vragen, vragen :P
Lijkt me de meest logische oplossing om de stations bij een neutrale derde onder te brengen(geen prorail) maar het commerciële gedeelte gewoon bij servex laten.
pi_124751460
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komen :') Is iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
pi_124751588
Tja ik werk zelf bij Arriva dus ik had van mezelf niet anders verwacht :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 11:52:06 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124751768
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 11:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komen :') Is iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
valt mee hoor. NS doet veel dingen goed, maar het kan beter. Dat is iets wat je na moet streven als bedrijf, alleen lijkt die ambitie nu wat te ontbreken bij de NS.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124752571
quote:
He dat is de Wkd, is meer een soort sneltram hoor.
  maandag 1 april 2013 @ 12:34:54 #161
67174 Dos37
Come on Twente
pi_124752754
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 11:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komen :') Is iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
Ik vind de NS over het algemeen ook redelijk tot prima. Alleen sommige dingen zijn weer dramatisch.



:')
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_124752787
Iets wat men zich ook af moet vragen is of het allemaal wel veel beter kán.

- Ja er rijden wel eens treinen niet op tijd. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat alle treinen op tijd rijden? Het spoorwegnet is al overvol dus er zijn nou eenmaal niet altijd uitwijkmogelijkheden. Daar komt bij dat treinen worden gereden door mensen en mensen maken fouten. Als 1 machinist of conducteur een minuut te laat is dan krijg je gelijk een domino-effect. Want trein 2 moet wachten op trein 1 waardoor trein 3 niet binnen kan komen op het station en trein 4 midden in de rimboe staat te wachten etc etc.

- Ja er wordt wel eens verkeerde informatie of zelfs geen informatie getoond bij wijzigingen of verstoringen. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat dit altijd goed gaat? Deze systemen worden bediend door computers en die worden bediend door mensen. Mensen maken fouten en soms dan loopt het in het honderd. Eén fout leidt dan (helaas) al snel tot meerdere fouten.

- Ja er valt wel eens een trein uit waardoor er bijvoorbeeld bussen ingezet moeten worden. En ja dat gaat soms even duren voordat alles geregeld is en de reizigers hun weg weer kunnen vervolgen. Natuurlijk kan het allemaal zo ingericht worden dat er op ieder station standaard bussen EN chauffeurs op standby staan voor het geval er iets misgaat, maar als de ENORME kosten daarvoor vervolgens doorberekend worden aan de reiziger (aan wie anders? Het spoorbedrijf heeft immers ook geen geldbomen langs de baan) dan is het ook niet goed.

- Ja er worden wel eens oplossingen verzonnen die niet voor iedereen gunstig uitpakken. Noem een winterdienstregeling bij sneeuwval of de verwachting van. Natuurlijk kan men alles wel gewoon door laten rijden in de hoop dat het goed gaat maar de praktijk heeft al vaker laten zien dat dit gewoon niet werkt. En ja natuurlijk kan men wel meer geld investeren in betere wisselverwarmingen of ijsscheppers o.i.d. maar als de ENORME kosten daarvoor vervolgens doorberekend worden aan de reiziger ( ;) ) dan is het ook niet goed.

Natuurlijk is het mogelijk om alles lekker op te delen in concessies. Jij een stationnetje hier en jij een treinlijntje daar, maar gaat het werkelijk dingen oplossen? Als je alles opknipt krijg je weer te maken met gebrekkige communicaties, verschillende werkwijzes; de een wil dit en de ander wil dat etc. Spoorvervoerder A toont zijn informatie zus en spoorvervoerder B toont zijn informatie zo. Voordat je daar 1 lijn in hebt getrokken ben je ook weer vele jaren verder, en hey, dan kom je weer bij dezelfde problemen van het oude systeem uit ;)

Nee ik ontken niet dat er ruimte is voor verbetering, maar ik vind wel dat er hier vaak erg eenzijdig naar de situatie gekeken wordt. Als er gekozen moet worden tussen het 'duperen' van 100 reizigers of het duperen van 101 reizigers dan is het soms gewoon niet anders. Je werkt met mensen en mensen maken fouten, je werkt met materieel en materieel kan kapot gaan en je werkt met geld en geld raakt soms gewoon op.

Just my 2 cents :W
pi_124752947
Aan kritiek en meedenken in oplossingen heb je meer dan aan louter gejubel..
dag
pi_124752954
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:36 schreef GlenSpey het volgende:
Iets wat men zich ook af moet vragen is of het allemaal wel veel beter kán.

- Ja er wordt wel eens verkeerde informatie of zelfs geen informatie getoond bij wijzigingen of verstoringen. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat dit altijd goed gaat? Deze systemen worden bediend door computers en die worden bediend door mensen. Mensen maken fouten en soms dan loopt het in het honderd. Eén fout leidt dan (helaas) al snel tot meerdere fouten.
Deze trek ik er even uit. Dit is namelijk de belangrijkste van allemaal. Het maakt mij geen drol uit of mijn trein vertraging heeft, tuurlijk ik baal wel even, maar het kan voorkomen. Dat er bepaalde beslissingen genomen worden is ook prima, maar communiceer dit correct. Ga geen tegenstrijdige berichten omroepen, of zoals hierboven op Twitter al wordt aangetoond.

Het maakt dan niet uit dat de computers door mensen worden bediend. Deze mensen moeten zich ervan bewust zijn dat het gene wat zij omroepen of op de schermen zetten acties bij mensen tot gevolgen hebben. Mensen zijn aan het reizen, soms zijn ze gehaast, soms niet, maar ze willen allemaal weten waar ze aan toe zijn. Als jij dan gaat omroepen "Attentie dames en heren de intercity van 12.04 naar Roosendaal vertrekt van spoor 1" terwijl de trein aangekondigd staat op spoor 3 en op de borden van spoor 1 hele andere treinen staan, zaai je onrust. Dat moet je zien te voorkomen. Een van de dingen is bijvoorbeeld controleren of de borden op spoor 1 en spoor 3 geen tegenstrijdige informatie tonen, en als dat wel het geval is dit gewoon melden via de omroep "Attentie dames en heren, in tegenstelling tot wat op de reisinformatieschermen op de perrons staat vertrekt de intercity van 12.04 richting Roosendaal van spoor 1". Mensen gaan dan niet meer twijfelen. Je moet de twijfel zien weg te nemen. En daar faalt de NS behoorlijk hard in af en toe.

Bijvoorbeeld door de slogan: "Wij zijn klaar voor de winter". Dat was dus duidelijk niet het geval. Zo'n winterdienstregeling is niet zo'n probleem, wel de communicatie die ontbreekt, en vooral de triomfantelijke slogan.
  maandag 1 april 2013 @ 12:49:22 #165
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124753082
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 10:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

bron: http://www.volkskrant.nl/(...)eghalen-bij-NS.dhtml

Ben er zelf tegen, omdat de NS van het geld dat ze binnenharken met het uitbaten van de stations investeringen kunnen doen. Moeten ze dat alleen wel doen natuurlijk ...

Haal je dat geld weg bij de NS, dan zal de investeringsruimte in ieder geval veel minder zijn
Feitelijk zijn de stationstunnels, trappen en perrons al van Prorail. Wat je er mee wint dat de stationsgebouwen en de horeca niet meer van NS zijn is mij niet geheel duidelijk.
pi_124753379
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:36 schreef GlenSpey het volgende:

- Ja er wordt wel eens verkeerde informatie of zelfs geen informatie getoond bij wijzigingen of verstoringen. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat dit altijd goed gaat? Deze systemen worden bediend door computers en die worden bediend door mensen. Mensen maken fouten en soms dan loopt het in het honderd. Eén fout leidt dan (helaas) al snel tot meerdere fouten.
Dat maakt het niet minder begrijpelijk. Afgelopen vrijdag een ritje Schiphol - Roosendaal gemaakt, trein had 30 minuten vertraging en zou niet verder rijden dan Dordrecht. Dat weet ik dankzij de app, dat weet de trein getuige de schermen, dat weten de borden op Den Haag HS ook. Maar de conductrice roept doodleuk om dat deze trein toch verder zal rijden naar Roosendaal, Bergen op Zoom en Vlissingen. Het kan niet zo zijn dat ik tegen een conductrice moet vertellen waar haar trein heen rijdt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 13:01:28 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124753393
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Feitelijk zijn de stationstunnels, trappen en perrons al van Prorail. Wat je er mee wint dat de stationsgebouwen en de horeca niet meer van NS zijn is mij niet geheel duidelijk.
precies. Je kunt je imo beter richten op zaken die echt belangrijk voor de reiziger zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124753705
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:43 schreef Peter het volgende:
Aan kritiek en meedenken in oplossingen heb je meer dan aan louter gejubel..
Klopt. Maar wat hier vaak over het hoofd gezien wordt is dat een oplossing voor het probleem van 100 reizigers vaak betekend dat het probleem bij weer 100 andere reizigers komt te liggen. Het is nou eenmaal allemaal niet zo zwart-wit als dat het lijkt.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:44 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Deze trek ik er even uit. Dit is namelijk de belangrijkste van allemaal. Het maakt mij geen drol uit of mijn trein vertraging heeft, tuurlijk ik baal wel even, maar het kan voorkomen. Dat er bepaalde beslissingen genomen worden is ook prima, maar communiceer dit correct. Ga geen tegenstrijdige berichten omroepen, of zoals hierboven op Twitter al wordt aangetoond.

Het maakt dan niet uit dat de computers door mensen worden bediend. Deze mensen moeten zich ervan bewust zijn dat het gene wat zij omroepen of op de schermen zetten acties bij mensen tot gevolgen hebben. Mensen zijn aan het reizen, soms zijn ze gehaast, soms niet, maar ze willen allemaal weten waar ze aan toe zijn. Als jij dan gaat omroepen "Attentie dames en heren de intercity van 12.04 naar Roosendaal vertrekt van spoor 1" terwijl de trein aangekondigd staat op spoor 3 en op de borden van spoor 1 hele andere treinen staan, zaai je onrust. Dat moet je zien te voorkomen. Een van de dingen is bijvoorbeeld controleren of de borden op spoor 1 en spoor 3 geen tegenstrijdige informatie tonen, en als dat wel het geval is dit gewoon melden via de omroep "Attentie dames en heren, in tegenstelling tot wat op de reisinformatieschermen op de perrons staat vertrekt de intercity van 12.04 richting Roosendaal van spoor 1". Mensen gaan dan niet meer twijfelen. Je moet de twijfel zien weg te nemen. En daar faalt de NS behoorlijk hard in af en toe.
Heb je gelijk in en het betrekt gelijk mijn punt over waarom alles opknippen niet altijd een goede zaak is. De treindienstleider bepaald op welk spoor de trein binnen komt rijden. Iemand anders is dan weer verantwoordelijk voor het omroepen en de bediening van de schermen. Als je dit bij alles gaat doen dan krijg je alleen maar meer van dit soort problemen.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:00 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat maakt het niet minder begrijpelijk. Afgelopen vrijdag een ritje Schiphol - Roosendaal gemaakt, trein had 30 minuten vertraging en zou niet verder rijden dan Dordrecht. Dat weet ik dankzij de app, dat weet de trein getuige de schermen, dat weten de borden op Den Haag HS ook. Maar de conductrice roept doodleuk om dat deze trein toch verder zal rijden naar Roosendaal, Bergen op Zoom en Vlissingen. Het kan niet zo zijn dat ik tegen een conductrice moet vertellen waar haar trein heen rijdt.
De apps die reizigers tegenwoordig op hun mobieltje hebben werken inderdaad sneller dan de railpockets waarmee de mcn en hc nog werkt. Hiervoor is vervanging dan ook in ontwikkeling ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 13:15:05 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124753737
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:36 schreef GlenSpey het volgende:
Iets wat men zich ook af moet vragen is of het allemaal wel veel beter kán.
wel degelijk, alleen dan moet je er wel in gaan investeren.
quote:
- Ja er rijden wel eens treinen niet op tijd. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat alle treinen op tijd rijden? Het spoorwegnet is al overvol dus er zijn nou eenmaal niet altijd uitwijkmogelijkheden. Daar komt bij dat treinen worden gereden door mensen en mensen maken fouten. Als 1 machinist of conducteur een minuut te laat is dan krijg je gelijk een domino-effect. Want trein 2 moet wachten op trein 1 waardoor trein 3 niet binnen kan komen op het station en trein 4 midden in de rimboe staat te wachten etc etc.
je houdt verstoringen, maar je kunt er wel naar streven om deze zoveel mogelijk te voorkomen. Het helpt alleen niet mee dat er zoveel uitwijkmogelijkheden weggesneden worden. met iets meer flexibiliteit kun je veel problemen al oplossen.

Verder zou niet de vertrekpunctualiteit, maar de reizigerspunctualiteit leidend moeten zijn. Door soms een minuutje langer te wachten kun je veel reizigers blij maken met een gehaalde overstap.
quote:
- Ja er wordt wel eens verkeerde informatie of zelfs geen informatie getoond bij wijzigingen of verstoringen. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat dit altijd goed gaat? Deze systemen worden bediend door computers en die worden bediend door mensen. Mensen maken fouten en soms dan loopt het in het honderd. Eén fout leidt dan (helaas) al snel tot meerdere fouten.
Hier is nog heel veel te winnen tegen lage kosten.
quote:
- Ja er valt wel eens een trein uit waardoor er bijvoorbeeld bussen ingezet moeten worden. En ja dat gaat soms even duren voordat alles geregeld is en de reizigers hun weg weer kunnen vervolgen. Natuurlijk kan het allemaal zo ingericht worden dat er op ieder station standaard bussen EN chauffeurs op standby staan voor het geval er iets misgaat, maar als de ENORME kosten daarvoor vervolgens doorberekend worden aan de reiziger (aan wie anders? Het spoorbedrijf heeft immers ook geen geldbomen langs de baan) dan is het ook niet goed.
Het huidige systeem werkt vrij aardig
quote:
- Ja er worden wel eens oplossingen verzonnen die niet voor iedereen gunstig uitpakken. Noem een winterdienstregeling bij sneeuwval of de verwachting van. Natuurlijk kan men alles wel gewoon door laten rijden in de hoop dat het goed gaat maar de praktijk heeft al vaker laten zien dat dit gewoon niet werkt. En ja natuurlijk kan men wel meer geld investeren in betere wisselverwarmingen of ijsscheppers o.i.d. maar als de ENORME kosten daarvoor vervolgens doorberekend worden aan de reiziger ( ;) ) dan is het ook niet goed.
als je slim investeert vallen die kosten best mee. Het gaat om weinig dagen per jaar, maar op die dagen moet je wel willen werken met een maximale inzet van iedereen. Belangrijk is dat je niet met te korte treinen wilt zitten en de opstelterreinen in de spitsen niet vol staan met materieel dat gewoon inzetbaar is, maar niet ingepland is.
quote:
Natuurlijk is het mogelijk om alles lekker op te delen in concessies. Jij een stationnetje hier en jij een treinlijntje daar, maar gaat het werkelijk dingen oplossen? Als je alles opknipt krijg je weer te maken met gebrekkige communicaties, verschillende werkwijzes; de een wil dit en de ander wil dat etc. Spoorvervoerder A toont zijn informatie zus en spoorvervoerder B toont zijn informatie zo. Voordat je daar 1 lijn in hebt getrokken ben je ook weer vele jaren verder, en hey, dan kom je weer bij dezelfde problemen van het oude systeem uit ;)
je moet dan ook niet lukraak gaan knippen. Daarmee veroorzaak je meer ellende dan je oplost. Maar met vooraf vastgestelde standaarden en regels kom je een heel eind zonder dat het botst.
quote:
Nee ik ontken niet dat er ruimte is voor verbetering, maar ik vind wel dat er hier vaak erg eenzijdig naar de situatie gekeken wordt. Als er gekozen moet worden tussen het 'duperen' van 100 reizigers of het duperen van 101 reizigers dan is het soms gewoon niet anders. Je werkt met mensen en mensen maken fouten, je werkt met materieel en materieel kan kapot gaan en je werkt met geld en geld raakt soms gewoon op.

Just my 2 cents :W
binnen de beschikbare bandbreedte is nog veel mogelijk, maar dan moet je wel een prikkel hebben om te investeren. En daar ontbreekt het nu aan, getuige de NS-uitspraak dat de reiziger niet zo moet zeuren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124753782
Ze hebben geen investeringsruimte, zolang de kamer wil dat ze een enorm dividend overmaken.
  maandag 1 april 2013 @ 13:16:15 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124753787
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:34 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ik vind de NS over het algemeen ook redelijk tot prima. Alleen sommige dingen zijn weer dramatisch.

[ afbeelding ]

:')
Ja, je SOV Weekend Vrij is wel geldig vandaag maar NS-abonnement Weekend Vrij niet.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 13:20:51 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124753954
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:16 schreef icloud het volgende:
Ze hebben geen investeringsruimte, zolang de kamer wil dat ze een enorm dividend overmaken.
valt best mee. Ze hebben de ruimte wel, maar zolang de concessie t/m 2025 niet aan de NS gegund is zal er minder geïnvesteerd worden, iets wat de reiziger in de komende jaren niet ten goede komt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 april 2013 @ 13:32:44 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124754308

DBS 6513 + 6509 + 6505 + Tunneldelentrein (47525)
Bij Willemsdorp komt tijdens een korte zonwolk de fraaie combinatie van drie Vlaamse Reuzen voorbij met de Tunneldelentrein naar Terneuzen.
Vanwege werkzaamheden bij Tilburg werd de trein via Utrecht en de Kijfhoek omgeleid. Na een locwissel op de Kijfhoek gaat de trein weer verder met 3 Vlaamse Reuzen naar Terneuzen.
pi_124754421
Ken je die grap dat er treinen reden tussen Raalte-Nijverdal-Wierden? Ze reden niet!11!!
NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:33:46 Nijverdal-Wierden: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:53:24 Raalte-Nijverdal: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_124754466
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:16 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, je SOV Weekend Vrij is wel geldig vandaag maar NS-abonnement Weekend Vrij niet.
Beetje tegenstrijdig met wat er op de website staat. Meen toch echt te hebben gelezen dat vandaag ns-weekend vrij geldig is.

Tevens, Nijverdal is vanaf vandaag open en ze hebben de eerste storing al meegemaakt. :').
  maandag 1 april 2013 @ 13:40:55 #176
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124754522
Kan je nu weer een beetje fatsoenlijk op reis als de storing voorbij is? :)
  maandag 1 april 2013 @ 13:42:44 #177
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124754561
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 13:38 schreef Crientj het volgende:

[..]

Beetje tegenstrijdig met wat er op de website staat. Meen toch echt te hebben gelezen dat vandaag ns-weekend vrij geldig is.

Tevens, Nijverdal is vanaf vandaag open en ze hebben de eerste storing al meegemaakt. :').
NS op Facebook zei ook dat het NS Weekend Vrij geldig is, maar ik heb de proef op de som genomen. Je checkt in met 40% korting.
pi_124754640
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:42 schreef greavy het volgende:

[..]

NS op Facebook zei ook dat het NS Weekend Vrij geldig is, maar ik heb de proef op de som genomen. Je checkt in met 40% korting.
Lekker dan. :').
pi_124754647
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:16 schreef icloud het volgende:
Ze hebben geen investeringsruimte, zolang de kamer wil dat ze een enorm dividend overmaken.
De kamer heeft geen eis over dividend. De NS hebben in diverse periodes geen dividend uitgekeerd omdat het financieel erg slecht met ze ging.

Trouwens, ook een beursgenoteerd bedrijf waarvan de aandelen 'op de markt' liggen keert dividend uit als ze het kunnen betalen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 1 april 2013 @ 13:47:43 #180
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_124754689
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:36 schreef _JdM_ het volgende:
Ken je die grap dat er treinen reden tussen Raalte-Nijverdal-Wierden? Ze reden niet!11!!
NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:33:46 Nijverdal-Wierden: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:53:24 Raalte-Nijverdal: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
Toch geen treinen in tunnel Nijverdal door storing

:')

Vriendin vanavond maar met de auto naar Zwolle brengen.
pi_124754759
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De kamer heeft geen eis over dividend. De NS hebben in diverse periodes geen dividend uitgekeerd omdat het financieel erg slecht met ze ging.

Trouwens, ook een beursgenoteerd bedrijf waarvan de aandelen 'op de markt' liggen keert dividend uit als ze het kunnen betalen.
Een beursgenoteerd bedrijf kan in meer of mindere maten zelf bepalen of en hoeveel dividend er word uitgekeerd.

De ns kan dat niet omdat het kabinet voor de komende periode jaarlijks 250 miljoen dividend heeft begroot, oftewel de ns kan simpelweg niet aankomen met het verhaal wij keren niks of minder uit want dan ligt de rijksbegroting op zijn gat.
pi_124754822
Begrotingen zijn ook maar een soort van indicatie. Wij hadden op m'n werk ook 29 miljoen aan inkomsten van de overheid begroot en dat werden re 28 miljoen. Wat uiteindelijk telt is de jaarrekening.

En je moet voorzichtig zijn met het verwarren van het kabinet met de kamer want dat ziin twee zeer verschillende dingen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 1 april 2013 @ 14:13:29 #183
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124755410
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:36 schreef _JdM_ het volgende:
Ken je die grap dat er treinen reden tussen Raalte-Nijverdal-Wierden? Ze reden niet!11!!
NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:33:46 Nijverdal-Wierden: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:53:24 Raalte-Nijverdal: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
:D Wel goede 1 aprilgrap _O_
  maandag 1 april 2013 @ 14:55:07 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124756688
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 11:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komen :') Is iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
Ik vind NS als het op treinen rijden aankomt een goede vervoerder. Natuurlijk, het kan altijd beter, maar in vergelijking met andere vervoerders leveren ze meestal een goede prestatie.

Wat mij vooral stoort bij NS zijn de volgende punten:
- Het onevenredig vaak inzetten van een dienstregeling 'voor extreem weer', zonder dat hiertoe aanleiding is. Treinen en spoor horen bestand te zijn tegen 5 centimeter sneeuw en de bijsturing hoort dat te kunnen opvangen.
- Het voortdurend de plank misslaan bij persmomentjes. Meerstadt die zegt dat reizigersorganisaties 'piepen', NS die het klantoordeel minder zwaar wil laten wegen, de ophef en onduidelijkheid over de plaszak, de totale minachting van reizigers door Marjon Kaper toen de Beneluxtrein werd afgeschaft, enzovoorts.
- Monopoliemisbruik: NS doet de reisinformatie, de stations, gaat als enige over landelijke vervoerbewijzen en het bijbehorende tariefstelsel (zie afschaffing papieren kaartjes) en nog veel andere zaken.

NS gedraagt zich als een monopolist en daar ondervinden de reizigers iedere dag opnieuw nadeel van.
pi_124756841
Arriva en Veolia gedragen zich niet anders.

Wat er bij de NS moet veranderen is dat dat de NS de klant centraal moet stellen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 1 april 2013 @ 15:03:28 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124757017
Een grote rol ligt bij de opdrachtgever, de regionale overheden zijn daar een stuk beter in dan de landelijke.
pi_124757028
Laat ze een voorbeeld nemen aan coolblue. Klant is koning.
dag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 15:10:32 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124757232
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 15:03 schreef James1988 het volgende:
Een grote rol ligt bij de opdrachtgever, de regionale overheden zijn daar een stuk beter in dan de landelijke.
precies. het is niet voor niets dat een aantal gebieden structureel hoog scoort in die ov-klantenbarometer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124757646
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 15:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. het is niet voor niets dat een aantal gebieden structureel hoog scoort in die ov-klantenbarometer
De verbinding Zwolle-Kampen scoort het hoogst en daar zitten ook niet van dat soort eisen op. De overheid zou veel eerder consequenties moeten verbinden aan de fouten die er gemaakt worden. Direct reageren.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 1 april 2013 @ 15:30:09 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124757759
Zwolle - Kampen is nou niet echt een moeilijk lijntje. Twee stations (Zwolle en Kampen), vrije baan, geen hindernissen onderweg... Je moet wel een ontzettende prutser zijn als je voor die specifieke verbinding geen hoge klantwaardering weet te halen. :s)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 15:30:14 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124757762
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De verbinding Zwolle-Kampen scoort het hoogst en daar zitten ook niet van dat soort eisen op. De overheid zou veel eerder consequenties moeten verbinden aan de fouten die er gemaakt worden. Direct reageren.
Zwolle-Kampen is nu net weer een uitzondering binnen de NS, omdat het een heel simpel lijntje is dat compleet los ligt van de rest van het net en een behoorlijk vaste materieelomloop kent
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124758192
Waarom wordt Zwolle - Kampen niet aan Enschede gekoppeld en 'lokaal aanbesteed' ?
dag
pi_124758251
Dat zou een mooi conflict opleveren in de dienstregeling zonder dat er een fly-over gebouwd wordt :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 15:53:48 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124758371
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:46 schreef Peter het volgende:
Waarom wordt Zwolle - Kampen niet aan Enschede gekoppeld en 'lokaal aanbesteed' ?
het is vervoerstechnisch handiger om dat als twee eilandjes te rijden. Rij je in ieder geval niet dwars door de knoop Zwolle heen en heb je geen problemen met aftrappen en bijplaatsen
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 april 2013 @ 15:57:29 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124758464
In de spits rijdt Zwolle-Kampen met dubbele stellen, en Zwolle-Nijverdal-Enschede ook, of zijn dat drie stellen soms?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 15:58:38 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124758500
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:57 schreef greavy het volgende:
In de spits rijdt Zwolle-Kampen met dubbele stellen, en Zwolle-Nijverdal-Enschede ook, of zijn dat drie stellen soms?
dat gaan er weer drie worden. Denk wel dat dit nodig zal zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124758875
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat zou een mooi conflict opleveren in de dienstregeling zonder dat er een fly-over gebouwd wordt :D
Maak er een regiotram van en rijd voor het station langs? :+
dag
pi_124758939
Zwolle - Enschede wordt toch aanbesteed? Of is dat nog niet zeker?
  maandag 1 april 2013 @ 16:32:07 #199
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_124759445
van www.nicospilt.com



Ziet er eigenlijk best wel mooi uit.
  maandag 1 april 2013 @ 16:33:34 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124759490
De Fyra tube tandpasta.
pi_124760401
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:14 schreef Viezze het volgende:
Zwolle - Enschede wordt toch aanbesteed? Of is dat nog niet zeker?
Ja, en Kampen-Zwolle valt ook onder de provincie Overijssel en daarvan is de aanbesteding mislukt...
dag
pi_124760410
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:32 schreef Hr-Flip het volgende:
van www.nicospilt.com

[ afbeelding ]

Ziet er eigenlijk best wel mooi uit.
Waar is dat arriva-logo op de neus? O-)
dag
  Redactie Sport / Supervogel maandag 1 april 2013 @ 17:06:26 #203
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124760561
Goede uitleg wel van de woordvoerster over de storing in de tunnel: Het is net als je een nieuwe fiets koopt en de band meteen lek is.
pi_124760924
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:01 schreef Peter het volgende:

[..]

Ja, en Kampen-Zwolle valt ook onder de provincie Overijssel en daarvan is de aanbesteding mislukt...
Ja maar dat was ook wel een klein beetje een kansloze missie volgens mij. Zwolle - Enschede is misschien nog wel wat voor Arriva. Ik gok zo dat NS er niet op gaat meebieden, misschien via Syntus.

quote:
10s.gif Op maandag 1 april 2013 17:06 schreef Pino112 het volgende:
Goede uitleg wel van de woordvoerster over de storing in de tunnel: Het is net als je een nieuwe fiets koopt en de band meteen lek is.
:')
Het is meer dat je je fiets al lang heb gekocht, je er al weken op kon fietsen en vandaag de Tour de France ging fietsen maar dat ze waren vergeten je fietsband voldoende op te pompen.
  maandag 1 april 2013 @ 17:24:41 #205
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_124761055
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 15:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zwolle-Kampen is nu net weer een uitzondering binnen de NS, omdat het een heel simpel lijntje is dat compleet los ligt van de rest van het net en een behoorlijk vaste materieelomloop kent
De meeste regionale lijnen zijn ook relatief "simpel". Die klanttevredenheidscore kun je daarom niet altijd gebruiken om te beoordelen hoe goed of slecht een bepaalde vervoerder is.
  maandag 1 april 2013 @ 17:30:13 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124761227
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:01 schreef Peter het volgende:

[..]

Ja, en Kampen-Zwolle valt ook onder de provincie Overijssel en daarvan is de aanbesteding mislukt...
Maar dat was kansloos, want dat was voor 3 jaar. Althans, dat wilden ze, vanwege de vertramming.
pi_124761270
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar dat was kansloos, want dat was voor 3 jaar. Althans, dat wilden ze, vanwege de vertramming.
Uiteindelijk is het bij een tweede poging anders aangepakt toch? Volgens mij was het toen de concessie voor een regiotram, met weer geen resultaat.
  maandag 1 april 2013 @ 17:33:34 #208
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124761350
De aanbesteding voor de regiotram was inderdaad ook mislukt. Alstom had een aanbieding gedaan voor levering en onderhoud van de trams zonder vervoer, en Arriva had weer voorwaarden verbonden als zij het tramvervoer kregen.
Juridisch gezien konden ze geen van beide kiezen, en is dus ook mislukt.
pi_124761383
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 11:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komen :') Is iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
Als ik dagelijks moet melden dat mijn trein op tijd reed word ik na 2 dagen ook vriendelijk verzocht hier mee op te houden... Maar goed, al mijn treinen reden vandaag op tijd. Naar utrecht, naar Maliebaan, naar Utrecht, naar Rotterdam waar we een vertraagde trein hadden waardoor we er eerder waren dan gepland. Fyra was op tijd en in Amsterdam was ik ook op tijd vertrokken naar huis.
pi_124761477
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:33 schreef greavy het volgende:
De aanbesteding voor de regiotram was inderdaad ook mislukt. Alstom had een aanbieding gedaan voor levering en onderhoud van de trams zonder vervoer, en Arriva had weer voorwaarden verbonden als zij het tramvervoer kregen.
Juridisch gezien konden ze geen van beide kiezen, en is dus ook mislukt.
Dan de NS nog maar even door laten rijden...het is nog best een drukke lijn volgens mij. Ben benieuwd of het ooit nog wat wordt met die vertramming of dat het er uiteindelijk op neer komt dat er niks gaat gebeuren of misschien (ivm Kampen-Zuid) het Kamperlijntje stopt.

Zijn er eigenlijk al cijfers over het aantal in-/uitstappers in Kampen-Zuid en Dronten? Ik zag een maand terug een sprinter in Zwolle staan (richting Lelystad) met wel 1 passagier erin :P Ben benieuwd of het er al meer worden.
  maandag 1 april 2013 @ 17:39:24 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124761526
In 2009 liep iedereen te roepen bij de gemeentes / provincie dat zeker in 2012 de trams gingen rijden. Nu weten ze het voorlopig nog niet wanneer wel.
Eerst wilden ze de tram samen met de bussen doen, maar dat slaagde helemaal niet. Toen is het maar opgesplitst, en de bussen zijn wel geregeld, maar de trams niet. Laat de DM90 maar blijven hoor ...
pi_124761845
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:37 schreef Viezze het volgende:

[..]

Dan de NS nog maar even door laten rijden...het is nog best een drukke lijn volgens mij. Ben benieuwd of het ooit nog wat wordt met die vertramming of dat het er uiteindelijk op neer komt dat er niks gaat gebeuren of misschien (ivm Kampen-Zuid) het Kamperlijntje stopt.

Zijn er eigenlijk al cijfers over het aantal in-/uitstappers in Kampen-Zuid en Dronten? Ik zag een maand terug een sprinter in Zwolle staan (richting Lelystad) met wel 1 passagier erin :P Ben benieuwd of het er al meer worden.
Kampen zuid is alleen interessant voor mensen die naast het station wonen. Voor 80% is station kampen nog altijd dichterbij.
  maandag 1 april 2013 @ 17:54:37 #213
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124762010
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar dat was kansloos, want dat was voor 3 jaar. Althans, dat wilden ze, vanwege de vertramming.
Nee hoor, volgens de plannen zou op dit moment hard gebouwd moeten worden tussen Zwolle en Kampen.
  maandag 1 april 2013 @ 17:55:54 #214
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124762048
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:18 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ja maar dat was ook wel een klein beetje een kansloze missie volgens mij. Zwolle - Enschede is misschien nog wel wat voor Arriva. Ik gok zo dat NS er niet op gaat meebieden, misschien via Syntus.
Zwolle-Enschede is misschien nog wel een van de meest interessante regionale treinverbindingen. Reken maar op interesse van Syntus, Arriva, Veolia, Connexxion en NS doet vast ook wel op een bepaalde manier mee. Overigens is Syntus tegenwoordig niet meer van NS.
pi_124762060
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 17:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Kampen zuid is alleen interessant voor mensen die naast het station wonen. Voor 80% is station kampen nog altijd dichterbij.
Valt ook wel mee, Kampen ligt tegen IJsselmuiden aan dus ook niet heel centraal. Het is natuurlijk een beetje overdreven dat Kampen twee stations heeft, dus waarom nog een lijntje er naast die alleen Zwolle en Kampen aandoet? Met een goed busnetwerken vanaf Kampen-Zuid moet je er ook wel komen.

Een tram is wel een goed alternatief omdat er dan onderweg nog wel aardig wat plekken zijn (o.a. Stadshagen in Zwolle) die aardig wat reizigers kan aantrekken.
pi_124762652
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2013 13:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wel degelijk, alleen dan moet je er wel in gaan investeren.
Natuurlijk, alleen waar moet dit geld vandaan komen? Van de reiziger? Van de belastingbetaler? Daar zitten geen van beide partijen natuurlijk op te wachten ;)

quote:
[..]

je houdt verstoringen, maar je kunt er wel naar streven om deze zoveel mogelijk te voorkomen. Het helpt alleen niet mee dat er zoveel uitwijkmogelijkheden weggesneden worden. met iets meer flexibiliteit kun je veel problemen al oplossen.

Verder zou niet de vertrekpunctualiteit, maar de reizigerspunctualiteit leidend moeten zijn. Door soms een minuutje langer te wachten kun je veel reizigers blij maken met een gehaalde overstap.
Er zijn helaas niet zoveel uitwijkmogelijkheden meer. Als je trein A een minuut langer laat wachten dan kan trein B niet op het station binnenkomen. Gevolg is blije reizigers in trein A, maar boze reizigers in trein B, want dan missen zij hun overstap en zo krijg je dat domino-effect weer. Op sommige plaatsen, met name knooppunten, valt daar weinig tot niets in te schuiven.

quote:
[..]

Hier is nog heel veel te winnen tegen lage kosten.
Hoe dan? Weet jij een 100% accuraat systeem tegen lage kosten te vinden? Bij mijn weet is zo'n systeem er niet en dus blijft het tot die tijd deels computer- en deels mensenwerk. En helaas is dat nou eenmaal erg vatbaar voor fouten.

quote:
[..]

Het huidige systeem werkt vrij aardig
Vind ik ook, maar toch wordt er altijd vrij veel over geklaagd. Voor niet alles is een oplossing te bedenken en soms mag de reiziger ook wel eens wat geduld hebben.

quote:
[..]

als je slim investeert vallen die kosten best mee. Het gaat om weinig dagen per jaar, maar op die dagen moet je wel willen werken met een maximale inzet van iedereen. Belangrijk is dat je niet met te korte treinen wilt zitten en de opstelterreinen in de spitsen niet vol staan met materieel dat gewoon inzetbaar is, maar niet ingepland is.
Op dat soort dagen is het voor personeel vaak ook een zootje. Alles loopt net even anders wat het vaak alleen maar lastiger maakt. Het belangrijkste is echter dat het wel werkt. Men kan de kans nemen om alles door te laten rijden en als er dan 2 of 3 wissels op een knooppunt vast komen te zitten dan is het helemaal afgelopen, of men kan kiezen om de preventieve winterdienstregeling in te stellen. Natuurlijk is dat voor sommigen heel vervelend, maar als men onnodig risico neemt en het gaat mis dan is dat voor veel meer mensen nóg veel vervelender.

Wat betreft treinen die te kort zijn dat is natuurlijk wel heel vervelend voor iedereen. Het probleem is echter dat treinstellen aan een 'omloop' vastzitten. Daar wijzigingen in brengen is vaak heel lastig omdat het dan kan gebeuren dat een trein niet aan de periodieke 24/48 uurs controle komt. Deze controle is bij wet verplicht.

quote:
[..]

je moet dan ook niet lukraak gaan knippen. Daarmee veroorzaak je meer ellende dan je oplost. Maar met vooraf vastgestelde standaarden en regels kom je een heel eind zonder dat het botst.
Dat is echter wel wat hier vaak wordt geroepen. Concessie dit concessie dat. 'Laat de regionale vervoerders het maar overnemen'. Met alle bureaucratie en vele veranderingen die dat soort plannen met zich meebrengen wordt geen rekening gehouden. Goede standaarden en regels zijn een nobel doel maar in de praktijk zal het, zeker in de beginperiode, eerst slechter worden voordat het beter wordt, ALS het uberhaupt al beter wordt dan het huidige systeem.

quote:
[..]

binnen de beschikbare bandbreedte is nog veel mogelijk, maar dan moet je wel een prikkel hebben om te investeren. En daar ontbreekt het nu aan, getuige de NS-uitspraak dat de reiziger niet zo moet zeuren.
Hoewel het niet handig was om te zeggen snap ik eigenlijk wel waar die uitspraak vandaan komt. Mensen zijn heel erg kort door de bocht tegenwoordig. Kijk maar eens op de facebookpagina van de NS, dr gaat geen post voorbij zonder een aantal mensen die klagen over alles wat er verkeerd is. Daarbij houden ze vaak 0,0 rekening met hoe moeilijk veranderingen in deze wereld te realiseren zijn. Het spoor is een superdynamisch en ingewikkeld pakket waarbij iedere verstoring, hoe klein ook, gelijk enorme invloeden kan uitoefenen. Het is en blijft mensenwerk ;)
pi_124762947
Zonder alles te citeren, gaat lastig mobiel. Je laatste zin is 'het blijft mensenwerk'. Tijd om die bende te automatiseren dan, kunnen opvolgtijden ook naar beneden.
pi_124762957
NS aandelen? ;)

Ik ben het met je eens dat er een hoop dingen zijn waar de NS niks aan kan doen en dat er mensen zijn die zeer onredelijk zijn tegenover de NS. Echter, er gebeuren dingen die gewoon echt niet kunnen. Ook al werken er mensen etc, neem bijvoorbeeld mijn voorbeeld tijdens de winter:

Trein richting Leiden staat aangekondigd (weet station even niet meer) vanaf spoor 2, zowel op de schermen als op de NS app. Op het vertrektijdstip een omroep: De trein naar Leiden vertrekt vanaf spoor 4. Ok ^O^ Denkt iedereen. Tot ze de trein 5 seconden later ook weg zien rijden en er dus niemand mee kon.

De NS kan veel maken bij mij, maar dit soort fratsen kan je gewoon niet maken en dat is een typisch voorbeeld want een gigantische faalactie...
En het is niet dat dit soort dingen een keer per maand voor komen, ook buiten winterdienstregelingen rammelt de informatievoorziening regelmatig.
pi_124763055
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:22 schreef b2py het volgende:
Zonder alles te citeren, gaat lastig mobiel. Je laatste zin is 'het blijft mensenwerk'. Tijd om die bende te automatiseren dan, kunnen opvolgtijden ook naar beneden.
En daarmee duizenden mensen personeel duperen? Nee goeie oplossing :') ben benieuwd wat je ervan vindt als ze het voor jou beroepsgroep allemaal automagisch zouden maken. Om over de enorme kostenpot (daar is ie weer) die erbij komt kijken maar weer niet te spreken.
pi_124763164
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:22 schreef Viezze het volgende:
NS aandelen? ;)

Ik ben het met je eens dat er een hoop dingen zijn waar de NS niks aan kan doen en dat er mensen zijn die zeer onredelijk zijn tegenover de NS. Echter, er gebeuren dingen die gewoon echt niet kunnen. Ook al werken er mensen etc, neem bijvoorbeeld mijn voorbeeld tijdens de winter:

Trein richting Leiden staat aangekondigd (weet station even niet meer) vanaf spoor 2, zowel op de schermen als op de NS app. Op het vertrektijdstip een omroep: De trein naar Leiden vertrekt vanaf spoor 4. Ok ^O^ Denkt iedereen. Tot ze de trein 5 seconden later ook weg zien rijden en er dus niemand mee kon.

De NS kan veel maken bij mij, maar dit soort fratsen kan je gewoon niet maken en dat is een typisch voorbeeld want een gigantische faalactie...
En het is niet dat dit soort dingen een keer per maand voor komen, ook buiten winterdienstregelingen rammelt de informatievoorziening regelmatig.
Vervelend ja. Maar overkomt dit je dagelijks? Wat zou volgens jou een goede (haalbare) oplossing zijn zodat het nooit meer voor kan komen? ;)
pi_124763352
Nee maar ik reis dan ook niet dagelijks met de trein. Maar ik vind dat je dit soort dingen (grote fouten) uit moet kunnen sluiten.

Als ik de oplossing hier voor wist zou ik niet zitten waar ik nu zit :P Het is ook niet zo zwart-wit als ik het zeg, dat weet ik ook wel. Maar de NS wilde zo graag de informatievoorziening, maar om nou te zeggen dat het veel beter gaat?

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat de NS dingen doet die je als normaal bedrijf niet zou kunnen doen zonder afgestraft te worden (en in extreme gevallen te bekopen met faillissement).
pi_124763458
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zwolle-Enschede is misschien nog wel een van de meest interessante regionale treinverbindingen. Reken maar op interesse van Syntus, Arriva, Veolia, Connexxion en NS doet vast ook wel op een bepaalde manier mee. Overigens is Syntus tegenwoordig niet meer van NS.
Waarom is die zo interessant? Omdat er vier steden bij zitten en er niet ingehaald wordt?
  maandag 1 april 2013 @ 18:42:38 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124763549
Vanaf 8 April op ma-vr en zondag 2 omlopen ICM(rest IRM) tussen Schiphol en Heerlen, zeker t/m het wijzigingsblad ergens in juni.
pi_124764092
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:29 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Vervelend ja. Maar overkomt dit je dagelijks? Wat zou volgens jou een goede (haalbare) oplossing zijn zodat het nooit meer voor kan komen? ;)
Zoals ik al zei is dat communicatie. Iets wat ontzettend belangrijk is als je klanten, of in dit geval reizigers, centraal stelt. Iemand haalde hier al het voorbeeld van Coolblue aan. Deze webwinkel reageert proactief als er dingen mis gaan. Als er vertraging is in de zending, dan sturen ze een e-mail of bellen ze op. Gaat er iets mis bij PostNL sturen ze een nieuw pakketje. Alles om de klant tevreden te houden. Zo zijn er meer organisaties, maar NS hoort daar niet bij.

Ze zouden moeten beginnen met de reiziger centraal te zetten. Daar draait de reisinformatie omheen. Omroepers en andere mensen die in contact staan met reizigers (ook al is het nog zo klein) moeten zich hiervan bewust zijn. Dat is een relatief makkelijke stap die je kan nemen. In het voorbeeld hierboven had degene die de reisinformatie voorziet dubbel kunnen checken of het gewijzigde vertrekspoor echt klopt. Ik weet niet precies hoe die informatie zich in de keten verspreid, maar degene die het er oorspronkelijk in had gezet, had ook goed moeten kijken of die informatie ook echt klopt. En dan kan je zeggen: het blijft mensenwerk. Ja soms gaat dat wel eens mis, maar als je nooit een poging onderneemt om dat te veranderen, kun je net zo goed een aap laten omroepen. Mensen kunnen leren van hun fouten, organisaties ook.
  maandag 1 april 2013 @ 19:16:48 #225
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_124764612
Over D66 en de stations: http://www.voorbeterov.nl/page9.php
pi_124765005
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:25 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

En daarmee duizenden mensen personeel duperen? Nee goeie oplossing :') ben benieuwd wat je ervan vindt als ze het voor jou beroepsgroep allemaal automagisch zouden maken. Om over de enorme kostenpot (daar is ie weer) die erbij komt kijken maar weer niet te spreken.
Ik werk zelf ook in dit wereldje.. ;)

En volgens mij kost personeel ook heel veel geld. Veel metro bedrijven onderzoek of implementeren momenteel al automatische metro's.
pi_124765049
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:59 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Zoals ik al zei is dat communicatie. Iets wat ontzettend belangrijk is als je klanten, of in dit geval reizigers, centraal stelt. Iemand haalde hier al het voorbeeld van Coolblue aan. Deze webwinkel reageert proactief als er dingen mis gaan. Als er vertraging is in de zending, dan sturen ze een e-mail of bellen ze op. Gaat er iets mis bij PostNL sturen ze een nieuw pakketje. Alles om de klant tevreden te houden. Zo zijn er meer organisaties, maar NS hoort daar niet bij.

Ze zouden moeten beginnen met de reiziger centraal te zetten. Daar draait de reisinformatie omheen. Omroepers en andere mensen die in contact staan met reizigers (ook al is het nog zo klein) moeten zich hiervan bewust zijn. Dat is een relatief makkelijke stap die je kan nemen. In het voorbeeld hierboven had degene die de reisinformatie voorziet dubbel kunnen checken of het gewijzigde vertrekspoor echt klopt. Ik weet niet precies hoe die informatie zich in de keten verspreid, maar degene die het er oorspronkelijk in had gezet, had ook goed moeten kijken of die informatie ook echt klopt. En dan kan je zeggen: het blijft mensenwerk. Ja soms gaat dat wel eens mis, maar als je nooit een poging onderneemt om dat te veranderen, kun je net zo goed een aap laten omroepen. Mensen kunnen leren van hun fouten, organisaties ook.
En daarnaast is het voor mij ook de ontzettend arrogante houding die NS momenteel uitstraalt en communiceert. Rond 2000 ging het op het spoor ook niet al te best, maar toen zag je als reiziger wel dat er iets aan gedaan werd, er werden treinen uit Duitsland en België gehaald en Plan-W werd nota bene uit het spoorwegmuseum teruggehaald. Tegenwoordig is de communicatie "Wij zetten al het beschikbare materieel in. Zoek het verder maar uit en dikke lul drie bier".

Daarnaast maken het gedram met de OVCP en niet meer bij naam noemen van vertraging ("De trein komt over 5 minuten") mijn perceptie van de NS niet beter. Je voelt je als klant gewoon niet serieus genomen.

Verder is de verbeterde punctualiteit ook voor een deel toe te schrijven aan het optimaliseren van de treinenloop op het meetprincipe, niet op het daadwerkelijk verbeteren van de punctualiteit. Er is voornamelijk geschoven met rijtijden waardoor treinen op de meetpunten vaker op tijd komen, op andere stations is vaak het tegenover gestelde het geval. Treinen richting Amsterdam Centraal komen bijvoorbeeld structureel te laat in Amstel aan. Er zijn simpelweg 3 minuten in de rijtijd tussen Utrecht en Amstel 'weggeknipt' en tussen Amstel en CS bijgeplakt. Doordat de trein te laat is moet deze in Amstel direct weer vertrekken maar heeft tegelijktijd weer 1 of 2 minuten extra naar Amsterdam CS waar de punctialiteit wordt gemeten. In de omgekeerde richting is het zelfs niet mogelijk om op tijd op Amstel aan te komen, wanneer je je aan de baanvaksnelheid houdt. Hetzelfde is het geval van Utrecht naar Schiphol: Intercities komen structureel te laat aan op Bijlmer om vervolgens te vroeg in Zuid en Schiphol aan te komen (waar de punctualiteit wordt gemeten).

Kortom, het voldoen aan de contractueel vastgelegde prestatie-eisen staat voorop, het voldoen aan de behoefden van de klant reiziger is geen prioriteit.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_124765199
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
Vanaf 8 April op ma-vr en zondag 2 omlopen ICM(rest IRM) tussen Schiphol en Heerlen, zeker t/m het wijzigingsblad ergens in juni.
Yay! Binnenkort dan maar weer eens naar Heerlen (en door naar Aachen) afzakken, is ook al weer een jaar of 5 geleden volgens mij. :')
pi_124765257
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
Vanaf 8 April op ma-vr en zondag 2 omlopen ICM(rest IRM) tussen Schiphol en Heerlen, zeker t/m het wijzigingsblad ergens in juni.
Heb enkele topics geleden de hele dienstregeling van die ICM al uiteen gezet, misschien wel handig die er even bij te vermelden? ;)
  maandag 1 april 2013 @ 19:47:05 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124765735
Helemaal geen ICRm meer in de 3500 (Schiphol - Eindhoven)? Scheiße.

Volgende week zaterdag open dag bij AnsaldoBreda in Pistoia. Komt allen!
  maandag 1 april 2013 @ 19:47:58 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124765768
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Heb enkele topics geleden de hele dienstregeling van die ICM al uiteen gezet, misschien wel handig die er even bij te vermelden? ;)
Ik weet niet zo alle treinen waar het ICM in komt, en geen zin om het terug te zoeken / uit te zoeken. Op zondag is er één omloop ICM actief, maandag-vrijdag zijn het er 2.
  maandag 1 april 2013 @ 19:48:49 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124765793
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 19:47 schreef James1988 het volgende:
Helemaal geen ICRm meer in de 3500 (Schiphol - Eindhoven)? Scheiße
Maar dat is al langer einde, al sinds 8 december dacht ik. Nu gaat de 3500 na Eindhoven door naar Heerlen, en gaat de IC Alkmaar-Maastricht niet meer een deel naar Heerlen.
pi_124765926
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:47 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik weet niet zo alle treinen waar het ICM in komt, en geen zin om het terug te zoeken / uit te zoeken. Op zondag is er één omloop ICM actief, maandag-vrijdag zijn het er 2.
Even een uitgebreid overzicht voor doordeweeks:
Richting Schiphol; eerste vertrekstation:
Eindhoven: v 06.18
Heerlen: v 09.44
Heerlen: v 11.14
Heerlen: v 15.44
Heerlen: v 17.14
Utrecht: v 21.13
Utrecht: v 23.13

Richting Eindhoven, vanaf Schiphol
v 06.46
v 08.16
v 12:46
v 14:16
v 18:46 (Tot Eindhoven)
v 20:16 (Tot Utrecht)
v 22:16 (Tot Utrecht)
  maandag 1 april 2013 @ 19:55:37 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124766017
Station Nijverdal. Voor de reizigers naar station Nijverdal, deze trein rijdt vandaag niet.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 19:57:15 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124766071
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:13 schreef GlenSpey het volgende:

Natuurlijk, alleen waar moet dit geld vandaan komen? Van de reiziger? Van de belastingbetaler? Daar zitten geen van beide partijen natuurlijk op te wachten ;)
Voor een deel uit de winst die de NS behaalt met de exploitatie van de stations.
quote:
Er zijn helaas niet zoveel uitwijkmogelijkheden meer. Als je trein A een minuut langer laat wachten dan kan trein B niet op het station binnenkomen. Gevolg is blije reizigers in trein A, maar boze reizigers in trein B, want dan missen zij hun overstap en zo krijg je dat domino-effect weer. Op sommige plaatsen, met name knooppunten, valt daar weinig tot niets in te schuiven.
Meestal is de rijtijd tussen knooppunten zodanig dat er een kleine marge is. Die kun je voor dit soort gevallen gebruiken. Verder behaal je winst door te investeren in de treinopvolging. Dat kan een stuk sneller dan nu nog het geval is.
quote:
Hoe dan? Weet jij een 100% accuraat systeem tegen lage kosten te vinden? Bij mijn weet is zo'n systeem er niet en dus blijft het tot die tijd deels computer- en deels mensenwerk. En helaas is dat nou eenmaal erg vatbaar voor fouten.
Als het verstand een keer wordt gebruikt kan al veel leed worden voorkomen. Het is nu op een aantal niveaus te veel houtje touwtje en er wordt regelmatig langs elkaar heen gewerkt. Betere communicatie tussen mensen onderling kan al helpen.
quote:
Op dat soort dagen is het voor personeel vaak ook een zootje. Alles loopt net even anders wat het vaak alleen maar lastiger maakt. Het belangrijkste is echter dat het wel werkt. Men kan de kans nemen om alles door te laten rijden en als er dan 2 of 3 wissels op een knooppunt vast komen te zitten dan is het helemaal afgelopen, of men kan kiezen om de preventieve winterdienstregeling in te stellen. Natuurlijk is dat voor sommigen heel vervelend, maar als men onnodig risico neemt en het gaat mis dan is dat voor veel meer mensen nóg veel vervelender.
met een aantal investeringen hoeft de winterdienstregeling minder vaak ingezet te worden. Groot probleem is dat het in het spoor gaan dat nog in dienst is behoorlijk beperkt wordt door de veiligheidsregels. Daardoor is het lastiger om een aantal cruciale wissels schoon te houden, iets wat wel kan helpen.
quote:
Wat betreft treinen die te kort zijn dat is natuurlijk wel heel vervelend voor iedereen. Het probleem is echter dat treinstellen aan een 'omloop' vastzitten. Daar wijzigingen in brengen is vaak heel lastig omdat het dan kan gebeuren dat een trein niet aan de periodieke 24/48 uurs controle komt. Deze controle is bij wet verplicht.
Dat is een kwestie van beter plannen.
quote:
Dat is echter wel wat hier vaak wordt geroepen. Concessie dit concessie dat. 'Laat de regionale vervoerders het maar overnemen'. Met alle bureaucratie en vele veranderingen die dat soort plannen met zich meebrengen wordt geen rekening gehouden. Goede standaarden en regels zijn een nobel doel maar in de praktijk zal het, zeker in de beginperiode, eerst slechter worden voordat het beter wordt, ALS het uberhaupt al beter wordt dan het huidige systeem.
daarom is het van belang dat de deskundigen een belangrijke stem hebben in het geheel en dat niet alleen de communicatiemedewerkers, marketingmensen of financieel onderlegden aan het roer staan.
quote:
Hoewel het niet handig was om te zeggen snap ik eigenlijk wel waar die uitspraak vandaan komt. Mensen zijn heel erg kort door de bocht tegenwoordig. Kijk maar eens op de facebookpagina van de NS, dr gaat geen post voorbij zonder een aantal mensen die klagen over alles wat er verkeerd is. Daarbij houden ze vaak 0,0 rekening met hoe moeilijk veranderingen in deze wereld te realiseren zijn. Het spoor is een superdynamisch en ingewikkeld pakket waarbij iedere verstoring, hoe klein ook, gelijk enorme invloeden kan uitoefenen. Het is en blijft mensenwerk ;)
true, maar dat betekent niet dat er niet de ambitie moet zijn om het beter te doen, hoe klein die verbeteringen ook zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124766520
Goed, ik heb mijn punten duidelijk gemaakt en jullie ook. Ik ga er verder niet meer inhoudelijk op in :)
pi_124766624

Bron: Wallorail.be
SNCF is ook weer lekker aan het hobbyen met samenstellingen. :D
pi_124767012
Ach ja, Bert en consorten hebben natuurlijk al een keer bewezen dat de winterdienstregeling alleen nodig is als je het kan zien aankomen. Toen het plotseling slecht weer werd, was er geen tijd voor paniekvoetbal en ging er ook vrij weinig fout. Waar de NS gewoon niet mee overweg kan (oa met dank aan de bonden en hopeloos inflexibele personeelsroosters) zijn calamiteiten. De winterdienstregeling is gewoon een calamiteit van eigen bodem.

Dat gezegd hebbende, politici die weigeren toezicht te houden en Prorail wat nog geen wissel tegengekomen is die ze niet zouden willen wegsaneren zijn absoluut medeschuldig, maar de aanname dat Meerstadt en zijn vriendjes werkelijk waar het beste voor hebben met de reiziger lijkt me toch al lang geleden ontkracht.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 1 april 2013 @ 20:24:53 #239
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124767290
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 18:39 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Waarom is die zo interessant? Omdat er vier steden bij zitten en er niet ingehaald wordt?
Het is onderdeel van de snelste route van Twente naar zowel Zwolle als de Noordelijke steden. Doorgaande reizigers zijn altijd goed voor de kostendekkingsgraad.
  maandag 1 april 2013 @ 20:28:28 #240
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124767477
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Even een uitgebreid overzicht voor doordeweeks:
Richting Schiphol; eerste vertrekstation:
Eindhoven: v 06.18
Heerlen: v 09.44
Heerlen: v 11.14
Heerlen: v 15.44
Heerlen: v 17.14
Utrecht: v 21.13
Utrecht: v 23.13

Richting Heerlen, vanaf Schiphol
v 06.46
v 08.16
v 12:46
v 14:16
v 18:46 (Tot Eindhoven)
v 20:16 (Tot Utrecht)
v 22:16 (Tot Utrecht)
Ah, dat is 'm. Danku.

Zondag:

Eindhoven v. 8:16 (tr. 3521)
Heerlen v. 9:44 (tr. 3536)
Schiphol v. 12:46 (tr. 3545)
Heerlen v. 15:44 (tr. 3560)
En meer rijdt er op zondag niet (althans, maar tot Eindhoven en dat wordt IRM)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 20:29:03 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124767510
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 20:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het is onderdeel van de snelste route van Twente naar zowel Zwolle als de Noordelijke steden. Doorgaande reizigers zijn altijd goed voor de kostendekkingsgraad.
een groot deel van de dag is het ook nog voor Twente - Amsterdam de snelste route
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 april 2013 @ 20:32:58 #242
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124767713
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:25 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

En daarmee duizenden mensen personeel duperen? Nee goeie oplossing :') ben benieuwd wat je ervan vindt als ze het voor jou beroepsgroep allemaal automagisch zouden maken. Om over de enorme kostenpot (daar is ie weer) die erbij komt kijken maar weer niet te spreken.
Even simpel gezegd is de conducteur die een vertrekprocedure doet bij sprinters verschrikkelijke tijd- en geldverspilling. Het zorgt voor onnodig trage sprinters en als je twee sprinters achter elkaar hebt voor onnodig lange opvolgtijden. Je hebt substantieel minder infra nodig voor dezelfde dienstregeling wanneer de conducteur lekker binnen kan blijven of ander werk zou doen.
pi_124767849
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar dat is al langer einde, al sinds 8 december dacht ik. Nu gaat de 3500 na Eindhoven door naar Heerlen, en gaat de IC Alkmaar-Maastricht niet meer een deel naar Heerlen.
Sinds 8 december in de steentijd ofzo. Ik kan me niet herinneren dat ik in de afgelopen jaren wel eens ICRm heb gehad tussen Eindhoven en Utrecht. Wel een keer ICMm als bijsturing toen er een groot pak sneeuw lag met de kerst een paar jaar geleden.

Ik ben daarom wel blij dat er eens iets anders gaat rijden dan alleen maar VIRM. Hopelijk zien we DDZ hier over een tijd ook nog eens.
pi_124767974
Tot in de herfst reed er 2 keer per dag nog een ICRm vanuit Schiphol naar Maastricht en andersom in de ochtendspits. ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 20:41:40 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124768178
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 20:38 schreef Sandrvich het volgende:
Tot in de herfst reed er 2 keer per dag nog een ICRm vanuit Schiphol naar Maastricht en andersom in de ochtendspits. ;)
tsja, dat was een zogenaamde onderhoudsslag van/naar Maastricht. Die treinen stonden overdag opgesteld op de Binckhorst in Den Haag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124768741

Weet iemand toevallig wat dit voor apparaat is of waar het voor dient? Het staat te Amsterdam Centraal tussen spoortje 26 en 31 naast het Westelijk Eiland.
pi_124768764
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 18:39 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Waarom is die zo interessant? Omdat er vier steden bij zitten en er niet ingehaald wordt?
Omdat het een best drukke verbinding is en de provincie waarschijnlijk ook nog wil elektrificeren...
dag
pi_124768852
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 20:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het is onderdeel van de snelste route van Twente naar zowel Zwolle als de Noordelijke steden. Doorgaande reizigers zijn altijd goed voor de kostendekkingsgraad.
Ah ok, helder :)
pi_124769379
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 20:52 schreef Peter het volgende:

[..]

Omdat het een best drukke verbinding is en de provincie waarschijnlijk ook nog wil elektrificeren...
In mijn ogen (samen met wat capaciteitsverbeteringen) best een goede investering. Nu gaan er nog wat reizigers richting Deventer omdat het voor je gevoel zo lang duurt, zou richting het uur (Zwolle - Enschede) moeten kunnen toch?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 21:09:44 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124769524
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 21:05 schreef Viezze het volgende:

[..]

In mijn ogen (samen met wat capaciteitsverbeteringen) best een goede investering. Nu gaan er nog wat reizigers richting Deventer omdat het voor je gevoel zo lang duurt, zou richting het uur (Zwolle - Enschede) moeten kunnen toch?
mja, dan moet je grote delen van de lijn verdubbelen en waar mogelijk de snelheid verhogen. Op het stukje Zwolle - Heino lijkt dat laatste door de slappe ondergrond niet te kunnen, tenzij je natuurlijk flink met de flappen loopt te wapperen en zettingsvrije platen aanlegt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 april 2013 @ 21:38:36 #251
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124770984
Ach. Ook op dat laatste stukje kan het als het puntje bij het paaltje komt ook wel. Nergens is de bodem erger dan in de omgeving van Woerden, daar rijdt ook nog dagelijks een trein met 140 km/h.
  Redactie Sport maandag 1 april 2013 @ 21:48:28 #252
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124771574
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 21:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dan moet je grote delen van de lijn verdubbelen en waar mogelijk de snelheid verhogen. Op het stukje Zwolle - Heino lijkt dat laatste door de slappe ondergrond niet te kunnen, tenzij je natuurlijk flink met de flappen loopt te wapperen en zettingsvrije platen aanlegt.
Een sneltrein Enschede-Zwolle kun je 1x per uur inleggen bij een spoorverdubbeling Raalte-Nijverdal. Het nadeel is alleen dat je op Wierden-Enschede in het pad van de sprinter van/naar Apeldoorn komt te zitten, waardoor de sneltrein net als de Pimpel nogal uitgebogen moet worden (4-5 minuten langzamer dan aan rijtijd nodig is). De reisduur Enschede-Zwolle zou uitkomen op precies een uur, maar wel zonder enige aansluiting in Zwolle: aankomst om .23, vertrek om .38

De tijdswinst op Enschede-Zwolle is 10 minuten

blauw=stoptrein (ingetekend tot Almelo, rijdt uiteraard gewoon verder)
rood=sneltrein
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 1 april 2013 @ 21:59:12 #253
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124772275
Je kan ook de snelheid op Zwolle-Heino verhogen en Heino-Raalte kunnen verdubbelen. Dan past het twee keer per uur mits je wel zorgt voor korte opvolgtijden op Zwolle-Heino. Dan lig je ook in de Zwolse knoop. Overigens kan jouw overkruising op Zwolle-aansluiting seintechnisch niet.
pi_124772808
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 20:52 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand toevallig wat dit voor apparaat is of waar het voor dient? Het staat te Amsterdam Centraal tussen spoortje 26 en 31 naast het Westelijk Eiland.
Is het niet toevallig een 380v aansluiting of iets dergelijks?
  maandag 1 april 2013 @ 22:08:29 #255
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124772828
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 22:08 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Is het niet toevallig een 380v aansluiting of iets dergelijks?
Depotvoeding. Dat zou kunnen ja.
pi_124773121
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 22:08 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Is het niet toevallig een 380v aansluiting of iets dergelijks?
Geen idee. Het deed me denken aan een verwarmingsinstallatie of een apparaat waarmee je zo'n netje om een kerstboom kan maken! :')
  maandag 1 april 2013 @ 22:14:40 #257
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_124773179
Syntus stel 36 is terug van revisie
pi_124773808
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:18 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ja maar dat was ook wel een klein beetje een kansloze missie volgens mij. Zwolle - Enschede is misschien nog wel wat voor Arriva. Ik gok zo dat NS er niet op gaat meebieden, misschien via Syntus.
Zwolle-Enschede moet net als de Maaslijn HRN worden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 1 april 2013 @ 22:34:22 #259
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124774208
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je kan ook de snelheid op Zwolle-Heino verhogen en Heino-Raalte kunnen verdubbelen. Dan past het twee keer per uur mits je wel zorgt voor korte opvolgtijden op Zwolle-Heino. Dan lig je ook in de Zwolse knoop. Overigens kan jouw overkruising op Zwolle-aansluiting seintechnisch niet.
Oohja.. Een stukje dubbelspoor op Nijverdal-Wierden is ook wel handig.
pi_124774316
De hele spoorlijn dubbelsporig maken. Geen gezeik. En waslijn erboven.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 1 april 2013 @ 22:42:18 #261
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124774642
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De hele spoorlijn dubbelsporig maken. Geen gezeik. En waslijn erboven.
Dat is voor de dienstregeling niet nodig. Voor robuustheid kan het handig zijn, maar dan zit de meeste winst toch echt in een kilometertje meer dubbel spoor dan strikt noodzakelijk. Ten westen van Heino of oosten van Raalte dus.

Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
pi_124774719
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is voor de dienstregeling niet nodig. Voor robuustheid kan het handig zijn, maar dan zit de meeste winst toch echt in een kilometertje meer dubbel spoor dan strikt noodzakelijk. Ten westen van Heino of oosten van Raalte dus.

Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
Alles we ipv alles om zwolle heen bouwen zwolle om alles heen bouwen. Lost dat niet heel veel problemen op?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 22:44:57 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124774756
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:

Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
en knoop Hengelo natuurlijk :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 1 april 2013 @ 22:47:08 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124774856
Foto's van de gereviseerde Lint 36 voor Oldenzaal-Zutphen, met toilet!
http://www.flickr.com/pho(...)5071/in/photostream/

Eh ja, dat wat hij zelf dus ook al postte hierboven, ben niet echt wakker volgens mij :@
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_124774963
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is voor de dienstregeling niet nodig. Voor robuustheid kan het handig zijn, maar dan zit de meeste winst toch echt in een kilometertje meer dubbel spoor dan strikt noodzakelijk. Ten westen van Heino of oosten van Raalte dus.

Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
Natuurlijk is dat wel nodig. Hoe wil je anders vanuit Enschede snel in het westen komen?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 1 april 2013 @ 22:49:18 #266
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124774983
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Alles we ipv alles om zwolle heen bouwen zwolle om alles heen bouwen. Lost dat niet heel veel problemen op?
Ga jij uitleggen dat we jarenlang verkeerd hebben geïnvesteerd en dat de aansluitingen in Zwolle, Utrecht en Groningen gesloopt worden?
  maandag 1 april 2013 @ 22:50:14 #267
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124775023
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel nodig. Hoe wil je anders vanuit Enschede snel in het westen komen?
Dat heb ik zojuist uitgelegd. Dan ben je alle knelpunten kwijt waar je een trein tegen zou kunnen komen. Dubbel spoor op plekken neerleggen waar je geen tegentrein tegen gaat komen is een beetje onzinnig als dat veel geld gaat kosten.
  maandag 1 april 2013 @ 22:50:30 #268
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_124775038
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel nodig. Hoe wil je anders vanuit Enschede snel in het westen komen?
Gewoon via Deventer, Apeldoorn, Amersfoort, Utrecht, en dan naar Rotterdam en Den Haag
pi_124775134
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat heb ik zojuist uitgelegd. Dan ben je alle knelpunten kwijt waar je een trein tegen zou kunnen komen. Dubbel spoor op plekken neerleggen waar je geen tegentrein tegen gaat komen is een beetje onzinnig als dat veel geld gaat kosten.
Oh jah, nu moeten we opeens gaan verantwoorden waar het geld vandaan komt :(
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124775158
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:50 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Gewoon via Deventer, Apeldoorn, Amersfoort, Utrecht, en dan naar Rotterdam en Den Haag
Schiphol, Amsterdam en Den Haag zijn sneller via Zwolle.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 1 april 2013 @ 22:54:23 #271
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124775238
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Oh jah, nu moeten we opeens gaan verantwoorden waar het geld vandaan komt :(
Zo werkt het in de grote mensenwereld ja. :s)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 22:54:35 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124775252
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Schiphol, Amsterdam en Den Haag zijn sneller via Zwolle.
Alleen Amsterdam is sneller via Zwolle. De rest wordt prima door de bestaande IC's van Twente naar de Randstad bediend.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 april 2013 @ 22:55:05 #273
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124775272
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 22:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Alleen Amsterdam is sneller via Zwolle. De rest wordt prima door de bestaande IC's van Twente naar de Randstad bedient.
Als je een sneltrein laat rijden slimpie! Al vind ik Den Haag dan nog wat twijfelachtig.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 22:55:43 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124775296
quote:
12s.gif Op maandag 1 april 2013 22:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als je een sneltrein laat rijden slimpie!
dan wordt het een ander verhaal, mits ook de sneltrein in de knoop Zwolle kan vallen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124775322
Okay, Den Haag is misschien twijfelachtig. Dat is nu vijf minuten langer dan de vroegere directe trein?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 1 april 2013 @ 22:56:50 #276
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_124775346
Als ik naar schiphol zou willen, dan ga ik vaak met een compleet gezin, inclusief koffers. Dan zit ik niet te wachten op een extra overstap in Zwolle.

Laat die bovenleiding en dat dubbelspoor maar weg.
pi_124775365
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ga jij uitleggen dat we jarenlang verkeerd hebben geïnvesteerd en dat de aansluitingen in Zwolle, Utrecht en Groningen gesloopt worden?
Ja.
  maandag 1 april 2013 @ 23:00:51 #278
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124775547
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 22:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dan wordt het een ander verhaal, mits ook de sneltrein in de knoop Zwolle kan vallen
Dat kan als je de juiste investering doet dus wel. Overigens denk ik dat een sneltrein die niet in de knoop valt behoorlijke geldverspilling is. Dan belanden de doorgaande reizigers richting Flevoland en het Noorden alsnog in de stoptrein.
pi_124775586
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:56 schreef Hr-Flip het volgende:
Als ik naar schiphol zou willen, dan ga ik vaak met een compleet gezin, inclusief koffers. Dan zit ik niet te wachten op een extra overstap in Zwolle.

Laat die bovenleiding en dat dubbelspoor maar weg.
Het is dan niet de bedoeling dat je gaat overstappen. Dubbelspoor en waslijn betekent directe treinen via Zwolle, zonder overstap dus.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 23:02:35 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124775643
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat kan als je de juiste investering doet dus wel. Overigens denk ik dat een sneltrein die niet in de knoop valt behoorlijke geldverspilling is. Dan belanden de doorgaande reizigers richting Flevoland en het Noorden alsnog in de stoptrein.
de sneltreinen tussen Leeuwarden en Groningen vallen nu bijvoorbeeld ook niet helemaal in de knopen in beide steden :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124775687
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat kan als je de juiste investering doet dus wel. Overigens denk ik dat een sneltrein die niet in de knoop valt behoorlijke geldverspilling is. Dan belanden de doorgaande reizigers richting Flevoland en het Noorden alsnog in de stoptrein.
Ik praat uiteraard in als'en en misschien's, maar áls dat zou gebeuren zou het misschien verstandig zijn om niet vast te houden aan die knoop zodat er ieder kwartier een trein richting het westen is in plaats van twee (of meer) per half uur.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 1 april 2013 @ 23:13:47 #282
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124776185
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2013 23:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de sneltreinen tussen Leeuwarden en Groningen vallen nu bijvoorbeeld ook niet helemaal in de knopen in beide steden :')
Maar je gaat ook niet van Groningen via Leeuwarden naar Zwolle. Je gaat wel van Enschede via Zwolle naar Groningen.
pi_124776208
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:47 schreef dennistd het volgende:
Foto's van de gereviseerde Lint 36 voor Oldenzaal-Zutphen, met toilet!
http://www.flickr.com/pho(...)5071/in/photostream/

Eh ja, dat wat hij zelf dus ook al postte hierboven, ben niet echt wakker volgens mij :@
Wat staat het terzijde gesteld mat van Syntus in Arnhem eigenlijk te wachten? Staan ook nog een stuk of 15 Lintjes zand te stofferen. Dingen zijn nog modern genoeg om gewoon in Nederland te blijven rijden...
pi_124776422
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2013 23:14 schreef GlenSpey het volgende:
Wat staat het terzijde gesteld mat van Syntus in Arnhem eigenlijk te wachten? Staan ook nog een stuk of 15 Lintjes zand te stofferen. Dingen zijn nog modern genoeg om gewoon in Nederland te blijven rijden...
Bij gebrek aan concessies voor Syntus...

Ik denk dat er momenteel zelfs een overschot is aan dieselmaterieel in Nederland. Er staan ook een heel wat stellen DM '90 stof te vangen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 23:24:08 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124776675
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 23:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maar je gaat ook niet van Groningen via Leeuwarden naar Zwolle. Je gaat wel van Enschede via Zwolle naar Groningen.
was ook alleen maar bedoeld om aan te geven dat er regelmatig treinen buiten de knoop vallen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124776708
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 23:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maar je gaat ook niet van Groningen via Leeuwarden naar Zwolle. Je gaat wel van Enschede via Zwolle naar Groningen.
Hoe groot is de stroom enschede - meppel en hoger? Als die nihil is kan je kiezen om de sneltrein uit de knoop te laten om die reizigers sneller naar Zwolle te brengen buiten de knoop.
pi_124776793
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 23:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe groot is de stroom enschede - meppel en hoger? Als die nihil is kan je kiezen om de sneltrein uit de knoop te laten om die reizigers sneller naar Zwolle te brengen buiten de knoop.
Die stroom is absoluut niet nihil. Ik ken zelf persoonlijk al tientallen mensen die heel blij zijn dat er weer een (haalbare) aansluiting is in Zwolle van Groningen naar Enschede.
  maandag 1 april 2013 @ 23:35:15 #288
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_124777216
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat kan als je de juiste investering doet dus wel. Overigens denk ik dat een sneltrein die niet in de knoop valt behoorlijke geldverspilling is. Dan belanden de doorgaande reizigers richting Flevoland en het Noorden alsnog in de stoptrein.
De grootste blunder is het slechts tweesporig maken van de nieuwe spoorbrug bij Zwolle. Had drie- of viersporig moeten zijn. Dan had je er wat aan gehad!
  maandag 1 april 2013 @ 23:39:02 #289
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124777384
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:35 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

De grootste blunder is het slechts tweesporig maken van de nieuwe spoorbrug bij Zwolle. Had drie- of viersporig moeten zijn. Dan had je er wat aan gehad!
Dan had de IC naar Amersfoort drie minuten eerder weggekunt. Ik vind eerlijk gezegd Zwolle-Herfte een groter drama.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 23:42:26 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124777539
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 23:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dan had de IC naar Amersfoort drie minuten eerder weggekunt.
en hadden de treinen uit Lelydorp en Amersfoort tegelijk binnen kunnen komen. Verder had het de punctualiteit van de stopper Utrecht - Zwolle verbeterd.
quote:
Ik vind eerlijk gezegd Zwolle-Herfte een groter drama.
absoluut. Dat moet iig driesporig worden met een gevorkte fly-over. Heb je de meeste problemen aldaar ondervangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 april 2013 @ 23:44:54 #291
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124777646
Maar de sprinter uit Amsterdam ligt vast in Weesp. Je hebt er niets aan als die later binnen kan komen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 23:50:43 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124777887
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar de sprinter uit Amsterdam ligt vast in Weesp. Je hebt er niets aan als die later binnen kan komen.
nu misschien niet, maar herontwerp van de knoop Weesp plus een snelheidsverhoging op de Hanzelijn kan mogelijk hieraan iets veranderen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 april 2013 @ 23:56:43 #293
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124778103
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 23:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nu misschien niet, maar herontwerp van de knoop Weesp plus een snelheidsverhoging op de Hanzelijn kan mogelijk hieraan iets veranderen.
Je moet de hele Flevolijn anders op gaan zetten om er iets mee te kunnen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 april 2013 @ 00:11:16 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124778759
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 23:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Je moet de hele Flevolijn anders op gaan zetten om er iets mee te kunnen.
dan schiet het niet veel op :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124778840
Kom op zeg, gewoon heel Flevoland weer terug geven aan de Zuiderzee... Kutpolder! :7
  dinsdag 2 april 2013 @ 00:27:23 #296
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_124779540
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 19:47 schreef James1988 het volgende:
Helemaal geen ICRm meer in de 3500 (Schiphol - Eindhoven)? Scheiße.

Volgende week zaterdag open dag bij AnsaldoBreda in Pistoia. Komt allen!
En wat staat daar gerangeerd?

http://goo.gl/maps/jwSuq

Afgelopen zomer daar geweest en kom er nu pas achter dat AnsoldoBreda in Pistoia zit. Ben volgens mij zelfs op de racefiets langs de fabriek gekomen, maar die fabriek is mij niet echt opgevallen. Zo ontdek je nog eens wat...
  dinsdag 2 april 2013 @ 00:28:12 #297
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124779575
Even een stom iets he

Maar wat Arriva is van Deutsche Bahn, is zoals Abellio van NS? Die situatie kan je met elkaar vergelijken?
  dinsdag 2 april 2013 @ 00:29:27 #298
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124779626
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 00:27 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

En wat staat daar gerangeerd?

http://goo.gl/maps/jwSuq

Is nummertje 4816 uberhaubt al hier gesignaleerd?
  dinsdag 2 april 2013 @ 00:31:46 #299
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_124779733
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 april 2013 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Is nummertje 4816 uberhaubt al hier gesignaleerd?
Op deze foto staat een gerangeerde Fyra en de kaartgegevens zijn uit 2013. Het zou om dezelfde trein kunnen gaan.

http://goo.gl/maps/rgszW

Misschien klaar om opgehaald te worden? Geen bovenleiding.
  dinsdag 2 april 2013 @ 00:36:51 #300
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124779924
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 00:31 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Op deze foto staat een gerangeerde Fyra en de kaartgegevens zijn uit 2013. Het zou om dezelfde trein kunnen gaan.

http://goo.gl/maps/rgszW

Misschien klaar om opgehaald te worden? Geen bovenleiding.
Maar er staat Fotodatum Juni 2012 :)
  dinsdag 2 april 2013 @ 00:37:02 #301
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124779932
en vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')