In de tijd dat de NS die onrendabele nevenlijntjes reed, kregen ze daar ook extra geld voor van de overheid.quote:Op maandag 1 april 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
NS zal zeker een deel van dat geld ook in het materieel investeren.
Vergeet niet dat de NS zonder subsidie rijdt, terwijl Arriva voor elk lijntje dat het uitbaat overheidssteun ontvangt. Daar zit een flink verschil in.
Ik schrijf wel even een briefje aan NS over dit gepruts. Ik houd u allen op de hoogte.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Gewoon wat van die NSH mongolen in elkaar meppen.
Lijkt me de meest logische oplossing om de stations bij een neutrale derde onder te brengen(geen prorail) maar het commerciële gedeelte gewoon bij servex laten.quote:Op maandag 1 april 2013 11:19 schreef Viezze het volgende:
Ik vind dat ook geen reden om NS maar de stations uit te laten baten.
Als we naar de toekomst kijken zal je zien dat de NS steeds meer lijntjes gaat verliezen, en in de verre toekomst misschien wel de HRN concessie. Om gezeik te voorkomen zou je de stations bij een "neutrale" partij onder kunnen brengen. Dat komt er dus op neer dat dit Prorail zou zijn.
De NS heeft dan wel minder geld, dus hoe dat opgevangen gaat worden is weer een andere vraag. Ook is de vraag of Prorail de beste partij is om commercieel (want zo kunnen we het wel noemen als je >2 euro voor een bakje slootwater betaalt) uitbater te worden van stations.
Vragen, vragen, vragen
valt mee hoor. NS doet veel dingen goed, maar het kan beter. Dat is iets wat je na moet streven als bedrijf, alleen lijkt die ambitie nu wat te ontbreken bij de NS.quote:Op maandag 1 april 2013 11:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komenIs iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
He dat is de Wkd, is meer een soort sneltram hoor.quote:
Ik vind de NS over het algemeen ook redelijk tot prima. Alleen sommige dingen zijn weer dramatisch.quote:Op maandag 1 april 2013 11:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komenIs iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
Deze trek ik er even uit. Dit is namelijk de belangrijkste van allemaal. Het maakt mij geen drol uit of mijn trein vertraging heeft, tuurlijk ik baal wel even, maar het kan voorkomen. Dat er bepaalde beslissingen genomen worden is ook prima, maar communiceer dit correct. Ga geen tegenstrijdige berichten omroepen, of zoals hierboven op Twitter al wordt aangetoond.quote:Op maandag 1 april 2013 12:36 schreef GlenSpey het volgende:
Iets wat men zich ook af moet vragen is of het allemaal wel veel beter kán.
- Ja er wordt wel eens verkeerde informatie of zelfs geen informatie getoond bij wijzigingen of verstoringen. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat dit altijd goed gaat? Deze systemen worden bediend door computers en die worden bediend door mensen. Mensen maken fouten en soms dan loopt het in het honderd. Eén fout leidt dan (helaas) al snel tot meerdere fouten.
Feitelijk zijn de stationstunnels, trappen en perrons al van Prorail. Wat je er mee wint dat de stationsgebouwen en de horeca niet meer van NS zijn is mij niet geheel duidelijk.quote:Op maandag 1 april 2013 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)eghalen-bij-NS.dhtml
Ben er zelf tegen, omdat de NS van het geld dat ze binnenharken met het uitbaten van de stations investeringen kunnen doen. Moeten ze dat alleen wel doen natuurlijk ...
Haal je dat geld weg bij de NS, dan zal de investeringsruimte in ieder geval veel minder zijn
Dat maakt het niet minder begrijpelijk. Afgelopen vrijdag een ritje Schiphol - Roosendaal gemaakt, trein had 30 minuten vertraging en zou niet verder rijden dan Dordrecht. Dat weet ik dankzij de app, dat weet de trein getuige de schermen, dat weten de borden op Den Haag HS ook. Maar de conductrice roept doodleuk om dat deze trein toch verder zal rijden naar Roosendaal, Bergen op Zoom en Vlissingen. Het kan niet zo zijn dat ik tegen een conductrice moet vertellen waar haar trein heen rijdt.quote:Op maandag 1 april 2013 12:36 schreef GlenSpey het volgende:
- Ja er wordt wel eens verkeerde informatie of zelfs geen informatie getoond bij wijzigingen of verstoringen. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat dit altijd goed gaat? Deze systemen worden bediend door computers en die worden bediend door mensen. Mensen maken fouten en soms dan loopt het in het honderd. Eén fout leidt dan (helaas) al snel tot meerdere fouten.
precies. Je kunt je imo beter richten op zaken die echt belangrijk voor de reiziger zijnquote:Op maandag 1 april 2013 12:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Feitelijk zijn de stationstunnels, trappen en perrons al van Prorail. Wat je er mee wint dat de stationsgebouwen en de horeca niet meer van NS zijn is mij niet geheel duidelijk.
Klopt. Maar wat hier vaak over het hoofd gezien wordt is dat een oplossing voor het probleem van 100 reizigers vaak betekend dat het probleem bij weer 100 andere reizigers komt te liggen. Het is nou eenmaal allemaal niet zo zwart-wit als dat het lijkt.quote:Op maandag 1 april 2013 12:43 schreef Peter het volgende:
Aan kritiek en meedenken in oplossingen heb je meer dan aan louter gejubel..
Heb je gelijk in en het betrekt gelijk mijn punt over waarom alles opknippen niet altijd een goede zaak is. De treindienstleider bepaald op welk spoor de trein binnen komt rijden. Iemand anders is dan weer verantwoordelijk voor het omroepen en de bediening van de schermen. Als je dit bij alles gaat doen dan krijg je alleen maar meer van dit soort problemen.quote:Op maandag 1 april 2013 12:44 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Deze trek ik er even uit. Dit is namelijk de belangrijkste van allemaal. Het maakt mij geen drol uit of mijn trein vertraging heeft, tuurlijk ik baal wel even, maar het kan voorkomen. Dat er bepaalde beslissingen genomen worden is ook prima, maar communiceer dit correct. Ga geen tegenstrijdige berichten omroepen, of zoals hierboven op Twitter al wordt aangetoond.
Het maakt dan niet uit dat de computers door mensen worden bediend. Deze mensen moeten zich ervan bewust zijn dat het gene wat zij omroepen of op de schermen zetten acties bij mensen tot gevolgen hebben. Mensen zijn aan het reizen, soms zijn ze gehaast, soms niet, maar ze willen allemaal weten waar ze aan toe zijn. Als jij dan gaat omroepen "Attentie dames en heren de intercity van 12.04 naar Roosendaal vertrekt van spoor 1" terwijl de trein aangekondigd staat op spoor 3 en op de borden van spoor 1 hele andere treinen staan, zaai je onrust. Dat moet je zien te voorkomen. Een van de dingen is bijvoorbeeld controleren of de borden op spoor 1 en spoor 3 geen tegenstrijdige informatie tonen, en als dat wel het geval is dit gewoon melden via de omroep "Attentie dames en heren, in tegenstelling tot wat op de reisinformatieschermen op de perrons staat vertrekt de intercity van 12.04 richting Roosendaal van spoor 1". Mensen gaan dan niet meer twijfelen. Je moet de twijfel zien weg te nemen. En daar faalt de NS behoorlijk hard in af en toe.
De apps die reizigers tegenwoordig op hun mobieltje hebben werken inderdaad sneller dan de railpockets waarmee de mcn en hc nog werkt. Hiervoor is vervanging dan ook in ontwikkelingquote:Op maandag 1 april 2013 13:00 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat maakt het niet minder begrijpelijk. Afgelopen vrijdag een ritje Schiphol - Roosendaal gemaakt, trein had 30 minuten vertraging en zou niet verder rijden dan Dordrecht. Dat weet ik dankzij de app, dat weet de trein getuige de schermen, dat weten de borden op Den Haag HS ook. Maar de conductrice roept doodleuk om dat deze trein toch verder zal rijden naar Roosendaal, Bergen op Zoom en Vlissingen. Het kan niet zo zijn dat ik tegen een conductrice moet vertellen waar haar trein heen rijdt.
wel degelijk, alleen dan moet je er wel in gaan investeren.quote:Op maandag 1 april 2013 12:36 schreef GlenSpey het volgende:
Iets wat men zich ook af moet vragen is of het allemaal wel veel beter kán.
je houdt verstoringen, maar je kunt er wel naar streven om deze zoveel mogelijk te voorkomen. Het helpt alleen niet mee dat er zoveel uitwijkmogelijkheden weggesneden worden. met iets meer flexibiliteit kun je veel problemen al oplossen.quote:- Ja er rijden wel eens treinen niet op tijd. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat alle treinen op tijd rijden? Het spoorwegnet is al overvol dus er zijn nou eenmaal niet altijd uitwijkmogelijkheden. Daar komt bij dat treinen worden gereden door mensen en mensen maken fouten. Als 1 machinist of conducteur een minuut te laat is dan krijg je gelijk een domino-effect. Want trein 2 moet wachten op trein 1 waardoor trein 3 niet binnen kan komen op het station en trein 4 midden in de rimboe staat te wachten etc etc.
Hier is nog heel veel te winnen tegen lage kosten.quote:- Ja er wordt wel eens verkeerde informatie of zelfs geen informatie getoond bij wijzigingen of verstoringen. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat dit altijd goed gaat? Deze systemen worden bediend door computers en die worden bediend door mensen. Mensen maken fouten en soms dan loopt het in het honderd. Eén fout leidt dan (helaas) al snel tot meerdere fouten.
Het huidige systeem werkt vrij aardigquote:- Ja er valt wel eens een trein uit waardoor er bijvoorbeeld bussen ingezet moeten worden. En ja dat gaat soms even duren voordat alles geregeld is en de reizigers hun weg weer kunnen vervolgen. Natuurlijk kan het allemaal zo ingericht worden dat er op ieder station standaard bussen EN chauffeurs op standby staan voor het geval er iets misgaat, maar als de ENORME kosten daarvoor vervolgens doorberekend worden aan de reiziger (aan wie anders? Het spoorbedrijf heeft immers ook geen geldbomen langs de baan) dan is het ook niet goed.
als je slim investeert vallen die kosten best mee. Het gaat om weinig dagen per jaar, maar op die dagen moet je wel willen werken met een maximale inzet van iedereen. Belangrijk is dat je niet met te korte treinen wilt zitten en de opstelterreinen in de spitsen niet vol staan met materieel dat gewoon inzetbaar is, maar niet ingepland is.quote:- Ja er worden wel eens oplossingen verzonnen die niet voor iedereen gunstig uitpakken. Noem een winterdienstregeling bij sneeuwval of de verwachting van. Natuurlijk kan men alles wel gewoon door laten rijden in de hoop dat het goed gaat maar de praktijk heeft al vaker laten zien dat dit gewoon niet werkt. En ja natuurlijk kan men wel meer geld investeren in betere wisselverwarmingen of ijsscheppers o.i.d. maar als de ENORME kosten daarvoor vervolgens doorberekend worden aan de reiziger () dan is het ook niet goed.
je moet dan ook niet lukraak gaan knippen. Daarmee veroorzaak je meer ellende dan je oplost. Maar met vooraf vastgestelde standaarden en regels kom je een heel eind zonder dat het botst.quote:Natuurlijk is het mogelijk om alles lekker op te delen in concessies. Jij een stationnetje hier en jij een treinlijntje daar, maar gaat het werkelijk dingen oplossen? Als je alles opknipt krijg je weer te maken met gebrekkige communicaties, verschillende werkwijzes; de een wil dit en de ander wil dat etc. Spoorvervoerder A toont zijn informatie zus en spoorvervoerder B toont zijn informatie zo. Voordat je daar 1 lijn in hebt getrokken ben je ook weer vele jaren verder, en hey, dan kom je weer bij dezelfde problemen van het oude systeem uit![]()
binnen de beschikbare bandbreedte is nog veel mogelijk, maar dan moet je wel een prikkel hebben om te investeren. En daar ontbreekt het nu aan, getuige de NS-uitspraak dat de reiziger niet zo moet zeuren.quote:Nee ik ontken niet dat er ruimte is voor verbetering, maar ik vind wel dat er hier vaak erg eenzijdig naar de situatie gekeken wordt. Als er gekozen moet worden tussen het 'duperen' van 100 reizigers of het duperen van 101 reizigers dan is het soms gewoon niet anders. Je werkt met mensen en mensen maken fouten, je werkt met materieel en materieel kan kapot gaan en je werkt met geld en geld raakt soms gewoon op.
Just my 2 cents
Ja, je SOV Weekend Vrij is wel geldig vandaag maar NS-abonnement Weekend Vrij niet.quote:Op maandag 1 april 2013 12:34 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ik vind de NS over het algemeen ook redelijk tot prima. Alleen sommige dingen zijn weer dramatisch.
[ afbeelding ]
valt best mee. Ze hebben de ruimte wel, maar zolang de concessie t/m 2025 niet aan de NS gegund is zal er minder geïnvesteerd worden, iets wat de reiziger in de komende jaren niet ten goede komt.quote:Op maandag 1 april 2013 13:16 schreef icloud het volgende:
Ze hebben geen investeringsruimte, zolang de kamer wil dat ze een enorm dividend overmaken.
twitter:NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:33:46Nijverdal-Wierden: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:53:24Raalte-Nijverdal: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
Beetje tegenstrijdig met wat er op de website staat. Meen toch echt te hebben gelezen dat vandaag ns-weekend vrij geldig is.quote:Op maandag 1 april 2013 13:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, je SOV Weekend Vrij is wel geldig vandaag maar NS-abonnement Weekend Vrij niet.
NS op Facebook zei ook dat het NS Weekend Vrij geldig is, maar ik heb de proef op de som genomen. Je checkt in met 40% korting.quote:Op maandag 1 april 2013 13:38 schreef Crientj het volgende:
[..]
Beetje tegenstrijdig met wat er op de website staat. Meen toch echt te hebben gelezen dat vandaag ns-weekend vrij geldig is.
Tevens, Nijverdal is vanaf vandaag open en ze hebben de eerste storing al meegemaakt..
Lekker dan.quote:Op maandag 1 april 2013 13:42 schreef greavy het volgende:
[..]
NS op Facebook zei ook dat het NS Weekend Vrij geldig is, maar ik heb de proef op de som genomen. Je checkt in met 40% korting.
De kamer heeft geen eis over dividend. De NS hebben in diverse periodes geen dividend uitgekeerd omdat het financieel erg slecht met ze ging.quote:Op maandag 1 april 2013 13:16 schreef icloud het volgende:
Ze hebben geen investeringsruimte, zolang de kamer wil dat ze een enorm dividend overmaken.
Toch geen treinen in tunnel Nijverdal door storingquote:Op maandag 1 april 2013 13:36 schreef _JdM_ het volgende:
Ken je die grap dat er treinen reden tussen Raalte-Nijverdal-Wierden? Ze reden niet!11!!twitter:NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:33:46Nijverdal-Wierden: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:53:24Raalte-Nijverdal: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
Een beursgenoteerd bedrijf kan in meer of mindere maten zelf bepalen of en hoeveel dividend er word uitgekeerd.quote:Op maandag 1 april 2013 13:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De kamer heeft geen eis over dividend. De NS hebben in diverse periodes geen dividend uitgekeerd omdat het financieel erg slecht met ze ging.
Trouwens, ook een beursgenoteerd bedrijf waarvan de aandelen 'op de markt' liggen keert dividend uit als ze het kunnen betalen.
quote:Op maandag 1 april 2013 13:36 schreef _JdM_ het volgende:
Ken je die grap dat er treinen reden tussen Raalte-Nijverdal-Wierden? Ze reden niet!11!!twitter:NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:33:46Nijverdal-Wierden: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:53:24Raalte-Nijverdal: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
Ik vind NS als het op treinen rijden aankomt een goede vervoerder. Natuurlijk, het kan altijd beter, maar in vergelijking met andere vervoerders leveren ze meestal een goede prestatie.quote:Op maandag 1 april 2013 11:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komenIs iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
precies. het is niet voor niets dat een aantal gebieden structureel hoog scoort in die ov-klantenbarometerquote:Op maandag 1 april 2013 15:03 schreef James1988 het volgende:
Een grote rol ligt bij de opdrachtgever, de regionale overheden zijn daar een stuk beter in dan de landelijke.
De verbinding Zwolle-Kampen scoort het hoogst en daar zitten ook niet van dat soort eisen op. De overheid zou veel eerder consequenties moeten verbinden aan de fouten die er gemaakt worden. Direct reageren.quote:Op maandag 1 april 2013 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. het is niet voor niets dat een aantal gebieden structureel hoog scoort in die ov-klantenbarometer
Zwolle-Kampen is nu net weer een uitzondering binnen de NS, omdat het een heel simpel lijntje is dat compleet los ligt van de rest van het net en een behoorlijk vaste materieelomloop kentquote:Op maandag 1 april 2013 15:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De verbinding Zwolle-Kampen scoort het hoogst en daar zitten ook niet van dat soort eisen op. De overheid zou veel eerder consequenties moeten verbinden aan de fouten die er gemaakt worden. Direct reageren.
het is vervoerstechnisch handiger om dat als twee eilandjes te rijden. Rij je in ieder geval niet dwars door de knoop Zwolle heen en heb je geen problemen met aftrappen en bijplaatsenquote:Op maandag 1 april 2013 15:46 schreef Peter het volgende:
Waarom wordt Zwolle - Kampen niet aan Enschede gekoppeld en 'lokaal aanbesteed' ?
dat gaan er weer drie worden. Denk wel dat dit nodig zal zijnquote:Op maandag 1 april 2013 15:57 schreef greavy het volgende:
In de spits rijdt Zwolle-Kampen met dubbele stellen, en Zwolle-Nijverdal-Enschede ook, of zijn dat drie stellen soms?
Maak er een regiotram van en rijd voor het station langs?quote:Op maandag 1 april 2013 15:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat zou een mooi conflict opleveren in de dienstregeling zonder dat er een fly-over gebouwd wordt
Ja, en Kampen-Zwolle valt ook onder de provincie Overijssel en daarvan is de aanbesteding mislukt...quote:Op maandag 1 april 2013 16:14 schreef Viezze het volgende:
Zwolle - Enschede wordt toch aanbesteed? Of is dat nog niet zeker?
Waar is dat arriva-logo op de neus?quote:Op maandag 1 april 2013 16:32 schreef Hr-Flip het volgende:
van www.nicospilt.com
[ afbeelding ]
Ziet er eigenlijk best wel mooi uit.
Ja maar dat was ook wel een klein beetje een kansloze missie volgens mij. Zwolle - Enschede is misschien nog wel wat voor Arriva. Ik gok zo dat NS er niet op gaat meebieden, misschien via Syntus.quote:Op maandag 1 april 2013 17:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Ja, en Kampen-Zwolle valt ook onder de provincie Overijssel en daarvan is de aanbesteding mislukt...
quote:Op maandag 1 april 2013 17:06 schreef Pino112 het volgende:
Goede uitleg wel van de woordvoerster over de storing in de tunnel: Het is net als je een nieuwe fiets koopt en de band meteen lek is.
De meeste regionale lijnen zijn ook relatief "simpel". Die klanttevredenheidscore kun je daarom niet altijd gebruiken om te beoordelen hoe goed of slecht een bepaalde vervoerder is.quote:Op maandag 1 april 2013 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zwolle-Kampen is nu net weer een uitzondering binnen de NS, omdat het een heel simpel lijntje is dat compleet los ligt van de rest van het net en een behoorlijk vaste materieelomloop kent
Maar dat was kansloos, want dat was voor 3 jaar. Althans, dat wilden ze, vanwege de vertramming.quote:Op maandag 1 april 2013 17:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Ja, en Kampen-Zwolle valt ook onder de provincie Overijssel en daarvan is de aanbesteding mislukt...
Uiteindelijk is het bij een tweede poging anders aangepakt toch? Volgens mij was het toen de concessie voor een regiotram, met weer geen resultaat.quote:Op maandag 1 april 2013 17:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat was kansloos, want dat was voor 3 jaar. Althans, dat wilden ze, vanwege de vertramming.
Als ik dagelijks moet melden dat mijn trein op tijd reed word ik na 2 dagen ook vriendelijk verzocht hier mee op te houden... Maar goed, al mijn treinen reden vandaag op tijd. Naar utrecht, naar Maliebaan, naar Utrecht, naar Rotterdam waar we een vertraagde trein hadden waardoor we er eerder waren dan gepland. Fyra was op tijd en in Amsterdam was ik ook op tijd vertrokken naar huis.quote:Op maandag 1 april 2013 11:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komenIs iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
Dan de NS nog maar even door laten rijden...het is nog best een drukke lijn volgens mij. Ben benieuwd of het ooit nog wat wordt met die vertramming of dat het er uiteindelijk op neer komt dat er niks gaat gebeuren of misschien (ivm Kampen-Zuid) het Kamperlijntje stopt.quote:Op maandag 1 april 2013 17:33 schreef greavy het volgende:
De aanbesteding voor de regiotram was inderdaad ook mislukt. Alstom had een aanbieding gedaan voor levering en onderhoud van de trams zonder vervoer, en Arriva had weer voorwaarden verbonden als zij het tramvervoer kregen.
Juridisch gezien konden ze geen van beide kiezen, en is dus ook mislukt.
Kampen zuid is alleen interessant voor mensen die naast het station wonen. Voor 80% is station kampen nog altijd dichterbij.quote:Op maandag 1 april 2013 17:37 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dan de NS nog maar even door laten rijden...het is nog best een drukke lijn volgens mij. Ben benieuwd of het ooit nog wat wordt met die vertramming of dat het er uiteindelijk op neer komt dat er niks gaat gebeuren of misschien (ivm Kampen-Zuid) het Kamperlijntje stopt.
Zijn er eigenlijk al cijfers over het aantal in-/uitstappers in Kampen-Zuid en Dronten? Ik zag een maand terug een sprinter in Zwolle staan (richting Lelystad) met wel 1 passagier erinBen benieuwd of het er al meer worden.
Nee hoor, volgens de plannen zou op dit moment hard gebouwd moeten worden tussen Zwolle en Kampen.quote:Op maandag 1 april 2013 17:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat was kansloos, want dat was voor 3 jaar. Althans, dat wilden ze, vanwege de vertramming.
Zwolle-Enschede is misschien nog wel een van de meest interessante regionale treinverbindingen. Reken maar op interesse van Syntus, Arriva, Veolia, Connexxion en NS doet vast ook wel op een bepaalde manier mee. Overigens is Syntus tegenwoordig niet meer van NS.quote:Op maandag 1 april 2013 17:18 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja maar dat was ook wel een klein beetje een kansloze missie volgens mij. Zwolle - Enschede is misschien nog wel wat voor Arriva. Ik gok zo dat NS er niet op gaat meebieden, misschien via Syntus.
Valt ook wel mee, Kampen ligt tegen IJsselmuiden aan dus ook niet heel centraal. Het is natuurlijk een beetje overdreven dat Kampen twee stations heeft, dus waarom nog een lijntje er naast die alleen Zwolle en Kampen aandoet? Met een goed busnetwerken vanaf Kampen-Zuid moet je er ook wel komen.quote:Op maandag 1 april 2013 17:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Kampen zuid is alleen interessant voor mensen die naast het station wonen. Voor 80% is station kampen nog altijd dichterbij.
Natuurlijk, alleen waar moet dit geld vandaan komen? Van de reiziger? Van de belastingbetaler? Daar zitten geen van beide partijen natuurlijk op te wachtenquote:Op maandag 1 april 2013 13:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel degelijk, alleen dan moet je er wel in gaan investeren.
Er zijn helaas niet zoveel uitwijkmogelijkheden meer. Als je trein A een minuut langer laat wachten dan kan trein B niet op het station binnenkomen. Gevolg is blije reizigers in trein A, maar boze reizigers in trein B, want dan missen zij hun overstap en zo krijg je dat domino-effect weer. Op sommige plaatsen, met name knooppunten, valt daar weinig tot niets in te schuiven.quote:[..]
je houdt verstoringen, maar je kunt er wel naar streven om deze zoveel mogelijk te voorkomen. Het helpt alleen niet mee dat er zoveel uitwijkmogelijkheden weggesneden worden. met iets meer flexibiliteit kun je veel problemen al oplossen.
Verder zou niet de vertrekpunctualiteit, maar de reizigerspunctualiteit leidend moeten zijn. Door soms een minuutje langer te wachten kun je veel reizigers blij maken met een gehaalde overstap.
Hoe dan? Weet jij een 100% accuraat systeem tegen lage kosten te vinden? Bij mijn weet is zo'n systeem er niet en dus blijft het tot die tijd deels computer- en deels mensenwerk. En helaas is dat nou eenmaal erg vatbaar voor fouten.quote:[..]
Hier is nog heel veel te winnen tegen lage kosten.
Vind ik ook, maar toch wordt er altijd vrij veel over geklaagd. Voor niet alles is een oplossing te bedenken en soms mag de reiziger ook wel eens wat geduld hebben.quote:[..]
Het huidige systeem werkt vrij aardig
Op dat soort dagen is het voor personeel vaak ook een zootje. Alles loopt net even anders wat het vaak alleen maar lastiger maakt. Het belangrijkste is echter dat het wel werkt. Men kan de kans nemen om alles door te laten rijden en als er dan 2 of 3 wissels op een knooppunt vast komen te zitten dan is het helemaal afgelopen, of men kan kiezen om de preventieve winterdienstregeling in te stellen. Natuurlijk is dat voor sommigen heel vervelend, maar als men onnodig risico neemt en het gaat mis dan is dat voor veel meer mensen nóg veel vervelender.quote:[..]
als je slim investeert vallen die kosten best mee. Het gaat om weinig dagen per jaar, maar op die dagen moet je wel willen werken met een maximale inzet van iedereen. Belangrijk is dat je niet met te korte treinen wilt zitten en de opstelterreinen in de spitsen niet vol staan met materieel dat gewoon inzetbaar is, maar niet ingepland is.
Dat is echter wel wat hier vaak wordt geroepen. Concessie dit concessie dat. 'Laat de regionale vervoerders het maar overnemen'. Met alle bureaucratie en vele veranderingen die dat soort plannen met zich meebrengen wordt geen rekening gehouden. Goede standaarden en regels zijn een nobel doel maar in de praktijk zal het, zeker in de beginperiode, eerst slechter worden voordat het beter wordt, ALS het uberhaupt al beter wordt dan het huidige systeem.quote:[..]
je moet dan ook niet lukraak gaan knippen. Daarmee veroorzaak je meer ellende dan je oplost. Maar met vooraf vastgestelde standaarden en regels kom je een heel eind zonder dat het botst.
Hoewel het niet handig was om te zeggen snap ik eigenlijk wel waar die uitspraak vandaan komt. Mensen zijn heel erg kort door de bocht tegenwoordig. Kijk maar eens op de facebookpagina van de NS, dr gaat geen post voorbij zonder een aantal mensen die klagen over alles wat er verkeerd is. Daarbij houden ze vaak 0,0 rekening met hoe moeilijk veranderingen in deze wereld te realiseren zijn. Het spoor is een superdynamisch en ingewikkeld pakket waarbij iedere verstoring, hoe klein ook, gelijk enorme invloeden kan uitoefenen. Het is en blijft mensenwerkquote:[..]
binnen de beschikbare bandbreedte is nog veel mogelijk, maar dan moet je wel een prikkel hebben om te investeren. En daar ontbreekt het nu aan, getuige de NS-uitspraak dat de reiziger niet zo moet zeuren.
En daarmee duizenden mensen personeel duperen? Nee goeie oplossingquote:Op maandag 1 april 2013 18:22 schreef b2py het volgende:
Zonder alles te citeren, gaat lastig mobiel. Je laatste zin is 'het blijft mensenwerk'. Tijd om die bende te automatiseren dan, kunnen opvolgtijden ook naar beneden.
Vervelend ja. Maar overkomt dit je dagelijks? Wat zou volgens jou een goede (haalbare) oplossing zijn zodat het nooit meer voor kan komen?quote:Op maandag 1 april 2013 18:22 schreef Viezze het volgende:
NS aandelen?
Ik ben het met je eens dat er een hoop dingen zijn waar de NS niks aan kan doen en dat er mensen zijn die zeer onredelijk zijn tegenover de NS. Echter, er gebeuren dingen die gewoon echt niet kunnen. Ook al werken er mensen etc, neem bijvoorbeeld mijn voorbeeld tijdens de winter:
Trein richting Leiden staat aangekondigd (weet station even niet meer) vanaf spoor 2, zowel op de schermen als op de NS app. Op het vertrektijdstip een omroep: De trein naar Leiden vertrekt vanaf spoor 4. OkDenkt iedereen. Tot ze de trein 5 seconden later ook weg zien rijden en er dus niemand mee kon.
De NS kan veel maken bij mij, maar dit soort fratsen kan je gewoon niet maken en dat is een typisch voorbeeld want een gigantische faalactie...
En het is niet dat dit soort dingen een keer per maand voor komen, ook buiten winterdienstregelingen rammelt de informatievoorziening regelmatig.
Waarom is die zo interessant? Omdat er vier steden bij zitten en er niet ingehaald wordt?quote:Op maandag 1 april 2013 17:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zwolle-Enschede is misschien nog wel een van de meest interessante regionale treinverbindingen. Reken maar op interesse van Syntus, Arriva, Veolia, Connexxion en NS doet vast ook wel op een bepaalde manier mee. Overigens is Syntus tegenwoordig niet meer van NS.
Zoals ik al zei is dat communicatie. Iets wat ontzettend belangrijk is als je klanten, of in dit geval reizigers, centraal stelt. Iemand haalde hier al het voorbeeld van Coolblue aan. Deze webwinkel reageert proactief als er dingen mis gaan. Als er vertraging is in de zending, dan sturen ze een e-mail of bellen ze op. Gaat er iets mis bij PostNL sturen ze een nieuw pakketje. Alles om de klant tevreden te houden. Zo zijn er meer organisaties, maar NS hoort daar niet bij.quote:Op maandag 1 april 2013 18:29 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Vervelend ja. Maar overkomt dit je dagelijks? Wat zou volgens jou een goede (haalbare) oplossing zijn zodat het nooit meer voor kan komen?
Ik werk zelf ook in dit wereldje..quote:Op maandag 1 april 2013 18:25 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
En daarmee duizenden mensen personeel duperen? Nee goeie oplossingben benieuwd wat je ervan vindt als ze het voor jou beroepsgroep allemaal automagisch zouden maken. Om over de enorme kostenpot (daar is ie weer) die erbij komt kijken maar weer niet te spreken.
En daarnaast is het voor mij ook de ontzettend arrogante houding die NS momenteel uitstraalt en communiceert. Rond 2000 ging het op het spoor ook niet al te best, maar toen zag je als reiziger wel dat er iets aan gedaan werd, er werden treinen uit Duitsland en België gehaald en Plan-W werd nota bene uit het spoorwegmuseum teruggehaald. Tegenwoordig is de communicatie "Wij zetten al het beschikbare materieel in. Zoek het verder maar uit en dikke lul drie bier".quote:Op maandag 1 april 2013 18:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is dat communicatie. Iets wat ontzettend belangrijk is als je klanten, of in dit geval reizigers, centraal stelt. Iemand haalde hier al het voorbeeld van Coolblue aan. Deze webwinkel reageert proactief als er dingen mis gaan. Als er vertraging is in de zending, dan sturen ze een e-mail of bellen ze op. Gaat er iets mis bij PostNL sturen ze een nieuw pakketje. Alles om de klant tevreden te houden. Zo zijn er meer organisaties, maar NS hoort daar niet bij.
Ze zouden moeten beginnen met de reiziger centraal te zetten. Daar draait de reisinformatie omheen. Omroepers en andere mensen die in contact staan met reizigers (ook al is het nog zo klein) moeten zich hiervan bewust zijn. Dat is een relatief makkelijke stap die je kan nemen. In het voorbeeld hierboven had degene die de reisinformatie voorziet dubbel kunnen checken of het gewijzigde vertrekspoor echt klopt. Ik weet niet precies hoe die informatie zich in de keten verspreid, maar degene die het er oorspronkelijk in had gezet, had ook goed moeten kijken of die informatie ook echt klopt. En dan kan je zeggen: het blijft mensenwerk. Ja soms gaat dat wel eens mis, maar als je nooit een poging onderneemt om dat te veranderen, kun je net zo goed een aap laten omroepen. Mensen kunnen leren van hun fouten, organisaties ook.
Yay! Binnenkort dan maar weer eens naar Heerlen (en door naar Aachen) afzakken, is ook al weer een jaar of 5 geleden volgens mij.quote:Op maandag 1 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
Vanaf 8 April op ma-vr en zondag 2 omlopen ICM(rest IRM) tussen Schiphol en Heerlen, zeker t/m het wijzigingsblad ergens in juni.
Heb enkele topics geleden de hele dienstregeling van die ICM al uiteen gezet, misschien wel handig die er even bij te vermelden?quote:Op maandag 1 april 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
Vanaf 8 April op ma-vr en zondag 2 omlopen ICM(rest IRM) tussen Schiphol en Heerlen, zeker t/m het wijzigingsblad ergens in juni.
Ik weet niet zo alle treinen waar het ICM in komt, en geen zin om het terug te zoeken / uit te zoeken. Op zondag is er één omloop ICM actief, maandag-vrijdag zijn het er 2.quote:Op maandag 1 april 2013 19:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb enkele topics geleden de hele dienstregeling van die ICM al uiteen gezet, misschien wel handig die er even bij te vermelden?
Maar dat is al langer einde, al sinds 8 december dacht ik. Nu gaat de 3500 na Eindhoven door naar Heerlen, en gaat de IC Alkmaar-Maastricht niet meer een deel naar Heerlen.quote:Op maandag 1 april 2013 19:47 schreef James1988 het volgende:
Helemaal geen ICRm meer in de 3500 (Schiphol - Eindhoven)? Scheiße
Even een uitgebreid overzicht voor doordeweeks:quote:Op maandag 1 april 2013 19:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet niet zo alle treinen waar het ICM in komt, en geen zin om het terug te zoeken / uit te zoeken. Op zondag is er één omloop ICM actief, maandag-vrijdag zijn het er 2.
Voor een deel uit de winst die de NS behaalt met de exploitatie van de stations.quote:Op maandag 1 april 2013 18:13 schreef GlenSpey het volgende:
Natuurlijk, alleen waar moet dit geld vandaan komen? Van de reiziger? Van de belastingbetaler? Daar zitten geen van beide partijen natuurlijk op te wachten
Meestal is de rijtijd tussen knooppunten zodanig dat er een kleine marge is. Die kun je voor dit soort gevallen gebruiken. Verder behaal je winst door te investeren in de treinopvolging. Dat kan een stuk sneller dan nu nog het geval is.quote:Er zijn helaas niet zoveel uitwijkmogelijkheden meer. Als je trein A een minuut langer laat wachten dan kan trein B niet op het station binnenkomen. Gevolg is blije reizigers in trein A, maar boze reizigers in trein B, want dan missen zij hun overstap en zo krijg je dat domino-effect weer. Op sommige plaatsen, met name knooppunten, valt daar weinig tot niets in te schuiven.
Als het verstand een keer wordt gebruikt kan al veel leed worden voorkomen. Het is nu op een aantal niveaus te veel houtje touwtje en er wordt regelmatig langs elkaar heen gewerkt. Betere communicatie tussen mensen onderling kan al helpen.quote:Hoe dan? Weet jij een 100% accuraat systeem tegen lage kosten te vinden? Bij mijn weet is zo'n systeem er niet en dus blijft het tot die tijd deels computer- en deels mensenwerk. En helaas is dat nou eenmaal erg vatbaar voor fouten.
met een aantal investeringen hoeft de winterdienstregeling minder vaak ingezet te worden. Groot probleem is dat het in het spoor gaan dat nog in dienst is behoorlijk beperkt wordt door de veiligheidsregels. Daardoor is het lastiger om een aantal cruciale wissels schoon te houden, iets wat wel kan helpen.quote:Op dat soort dagen is het voor personeel vaak ook een zootje. Alles loopt net even anders wat het vaak alleen maar lastiger maakt. Het belangrijkste is echter dat het wel werkt. Men kan de kans nemen om alles door te laten rijden en als er dan 2 of 3 wissels op een knooppunt vast komen te zitten dan is het helemaal afgelopen, of men kan kiezen om de preventieve winterdienstregeling in te stellen. Natuurlijk is dat voor sommigen heel vervelend, maar als men onnodig risico neemt en het gaat mis dan is dat voor veel meer mensen nóg veel vervelender.
Dat is een kwestie van beter plannen.quote:Wat betreft treinen die te kort zijn dat is natuurlijk wel heel vervelend voor iedereen. Het probleem is echter dat treinstellen aan een 'omloop' vastzitten. Daar wijzigingen in brengen is vaak heel lastig omdat het dan kan gebeuren dat een trein niet aan de periodieke 24/48 uurs controle komt. Deze controle is bij wet verplicht.
daarom is het van belang dat de deskundigen een belangrijke stem hebben in het geheel en dat niet alleen de communicatiemedewerkers, marketingmensen of financieel onderlegden aan het roer staan.quote:Dat is echter wel wat hier vaak wordt geroepen. Concessie dit concessie dat. 'Laat de regionale vervoerders het maar overnemen'. Met alle bureaucratie en vele veranderingen die dat soort plannen met zich meebrengen wordt geen rekening gehouden. Goede standaarden en regels zijn een nobel doel maar in de praktijk zal het, zeker in de beginperiode, eerst slechter worden voordat het beter wordt, ALS het uberhaupt al beter wordt dan het huidige systeem.
true, maar dat betekent niet dat er niet de ambitie moet zijn om het beter te doen, hoe klein die verbeteringen ook zijn.quote:Hoewel het niet handig was om te zeggen snap ik eigenlijk wel waar die uitspraak vandaan komt. Mensen zijn heel erg kort door de bocht tegenwoordig. Kijk maar eens op de facebookpagina van de NS, dr gaat geen post voorbij zonder een aantal mensen die klagen over alles wat er verkeerd is. Daarbij houden ze vaak 0,0 rekening met hoe moeilijk veranderingen in deze wereld te realiseren zijn. Het spoor is een superdynamisch en ingewikkeld pakket waarbij iedere verstoring, hoe klein ook, gelijk enorme invloeden kan uitoefenen. Het is en blijft mensenwerk
Het is onderdeel van de snelste route van Twente naar zowel Zwolle als de Noordelijke steden. Doorgaande reizigers zijn altijd goed voor de kostendekkingsgraad.quote:Op maandag 1 april 2013 18:39 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Waarom is die zo interessant? Omdat er vier steden bij zitten en er niet ingehaald wordt?
Ah, dat is 'm. Danku.quote:Op maandag 1 april 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Even een uitgebreid overzicht voor doordeweeks:
Richting Schiphol; eerste vertrekstation:
Eindhoven: v 06.18
Heerlen: v 09.44
Heerlen: v 11.14
Heerlen: v 15.44
Heerlen: v 17.14
Utrecht: v 21.13
Utrecht: v 23.13
Richting Heerlen, vanaf Schiphol
v 06.46
v 08.16
v 12:46
v 14:16
v 18:46 (Tot Eindhoven)
v 20:16 (Tot Utrecht)
v 22:16 (Tot Utrecht)
een groot deel van de dag is het ook nog voor Twente - Amsterdam de snelste routequote:Op maandag 1 april 2013 20:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is onderdeel van de snelste route van Twente naar zowel Zwolle als de Noordelijke steden. Doorgaande reizigers zijn altijd goed voor de kostendekkingsgraad.
Even simpel gezegd is de conducteur die een vertrekprocedure doet bij sprinters verschrikkelijke tijd- en geldverspilling. Het zorgt voor onnodig trage sprinters en als je twee sprinters achter elkaar hebt voor onnodig lange opvolgtijden. Je hebt substantieel minder infra nodig voor dezelfde dienstregeling wanneer de conducteur lekker binnen kan blijven of ander werk zou doen.quote:Op maandag 1 april 2013 18:25 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
En daarmee duizenden mensen personeel duperen? Nee goeie oplossingben benieuwd wat je ervan vindt als ze het voor jou beroepsgroep allemaal automagisch zouden maken. Om over de enorme kostenpot (daar is ie weer) die erbij komt kijken maar weer niet te spreken.
Sinds 8 december in de steentijd ofzo. Ik kan me niet herinneren dat ik in de afgelopen jaren wel eens ICRm heb gehad tussen Eindhoven en Utrecht. Wel een keer ICMm als bijsturing toen er een groot pak sneeuw lag met de kerst een paar jaar geleden.quote:Op maandag 1 april 2013 19:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat is al langer einde, al sinds 8 december dacht ik. Nu gaat de 3500 na Eindhoven door naar Heerlen, en gaat de IC Alkmaar-Maastricht niet meer een deel naar Heerlen.
tsja, dat was een zogenaamde onderhoudsslag van/naar Maastricht. Die treinen stonden overdag opgesteld op de Binckhorst in Den Haagquote:Op maandag 1 april 2013 20:38 schreef Sandrvich het volgende:
Tot in de herfst reed er 2 keer per dag nog een ICRm vanuit Schiphol naar Maastricht en andersom in de ochtendspits.
Omdat het een best drukke verbinding is en de provincie waarschijnlijk ook nog wil elektrificeren...quote:Op maandag 1 april 2013 18:39 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Waarom is die zo interessant? Omdat er vier steden bij zitten en er niet ingehaald wordt?
Ah ok, helderquote:Op maandag 1 april 2013 20:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is onderdeel van de snelste route van Twente naar zowel Zwolle als de Noordelijke steden. Doorgaande reizigers zijn altijd goed voor de kostendekkingsgraad.
In mijn ogen (samen met wat capaciteitsverbeteringen) best een goede investering. Nu gaan er nog wat reizigers richting Deventer omdat het voor je gevoel zo lang duurt, zou richting het uur (Zwolle - Enschede) moeten kunnen toch?quote:Op maandag 1 april 2013 20:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Omdat het een best drukke verbinding is en de provincie waarschijnlijk ook nog wil elektrificeren...
mja, dan moet je grote delen van de lijn verdubbelen en waar mogelijk de snelheid verhogen. Op het stukje Zwolle - Heino lijkt dat laatste door de slappe ondergrond niet te kunnen, tenzij je natuurlijk flink met de flappen loopt te wapperen en zettingsvrije platen aanlegt.quote:Op maandag 1 april 2013 21:05 schreef Viezze het volgende:
[..]
In mijn ogen (samen met wat capaciteitsverbeteringen) best een goede investering. Nu gaan er nog wat reizigers richting Deventer omdat het voor je gevoel zo lang duurt, zou richting het uur (Zwolle - Enschede) moeten kunnen toch?
Een sneltrein Enschede-Zwolle kun je 1x per uur inleggen bij een spoorverdubbeling Raalte-Nijverdal. Het nadeel is alleen dat je op Wierden-Enschede in het pad van de sprinter van/naar Apeldoorn komt te zitten, waardoor de sneltrein net als de Pimpel nogal uitgebogen moet worden (4-5 minuten langzamer dan aan rijtijd nodig is). De reisduur Enschede-Zwolle zou uitkomen op precies een uur, maar wel zonder enige aansluiting in Zwolle: aankomst om .23, vertrek om .38quote:Op maandag 1 april 2013 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan moet je grote delen van de lijn verdubbelen en waar mogelijk de snelheid verhogen. Op het stukje Zwolle - Heino lijkt dat laatste door de slappe ondergrond niet te kunnen, tenzij je natuurlijk flink met de flappen loopt te wapperen en zettingsvrije platen aanlegt.
Is het niet toevallig een 380v aansluiting of iets dergelijks?quote:Op maandag 1 april 2013 20:52 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand toevallig wat dit voor apparaat is of waar het voor dient? Het staat te Amsterdam Centraal tussen spoortje 26 en 31 naast het Westelijk Eiland.
Depotvoeding. Dat zou kunnen ja.quote:Op maandag 1 april 2013 22:08 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Is het niet toevallig een 380v aansluiting of iets dergelijks?
Geen idee. Het deed me denken aan een verwarmingsinstallatie of een apparaat waarmee je zo'n netje om een kerstboom kan maken!quote:Op maandag 1 april 2013 22:08 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Is het niet toevallig een 380v aansluiting of iets dergelijks?
Zwolle-Enschede moet net als de Maaslijn HRN worden.quote:Op maandag 1 april 2013 17:18 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja maar dat was ook wel een klein beetje een kansloze missie volgens mij. Zwolle - Enschede is misschien nog wel wat voor Arriva. Ik gok zo dat NS er niet op gaat meebieden, misschien via Syntus.
Oohja.. Een stukje dubbelspoor op Nijverdal-Wierden is ook wel handig.quote:Op maandag 1 april 2013 21:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je kan ook de snelheid op Zwolle-Heino verhogen en Heino-Raalte kunnen verdubbelen. Dan past het twee keer per uur mits je wel zorgt voor korte opvolgtijden op Zwolle-Heino. Dan lig je ook in de Zwolse knoop. Overigens kan jouw overkruising op Zwolle-aansluiting seintechnisch niet.
Dat is voor de dienstregeling niet nodig. Voor robuustheid kan het handig zijn, maar dan zit de meeste winst toch echt in een kilometertje meer dubbel spoor dan strikt noodzakelijk. Ten westen van Heino of oosten van Raalte dus.quote:Op maandag 1 april 2013 22:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De hele spoorlijn dubbelsporig maken. Geen gezeik. En waslijn erboven.
Alles we ipv alles om zwolle heen bouwen zwolle om alles heen bouwen. Lost dat niet heel veel problemen op?quote:Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is voor de dienstregeling niet nodig. Voor robuustheid kan het handig zijn, maar dan zit de meeste winst toch echt in een kilometertje meer dubbel spoor dan strikt noodzakelijk. Ten westen van Heino of oosten van Raalte dus.
Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
en knoop Hengelo natuurlijkquote:Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
Natuurlijk is dat wel nodig. Hoe wil je anders vanuit Enschede snel in het westen komen?quote:Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is voor de dienstregeling niet nodig. Voor robuustheid kan het handig zijn, maar dan zit de meeste winst toch echt in een kilometertje meer dubbel spoor dan strikt noodzakelijk. Ten westen van Heino of oosten van Raalte dus.
Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
Ga jij uitleggen dat we jarenlang verkeerd hebben geïnvesteerd en dat de aansluitingen in Zwolle, Utrecht en Groningen gesloopt worden?quote:Op maandag 1 april 2013 22:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Alles we ipv alles om zwolle heen bouwen zwolle om alles heen bouwen. Lost dat niet heel veel problemen op?
Dat heb ik zojuist uitgelegd. Dan ben je alle knelpunten kwijt waar je een trein tegen zou kunnen komen. Dubbel spoor op plekken neerleggen waar je geen tegentrein tegen gaat komen is een beetje onzinnig als dat veel geld gaat kosten.quote:Op maandag 1 april 2013 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel nodig. Hoe wil je anders vanuit Enschede snel in het westen komen?
Gewoon via Deventer, Apeldoorn, Amersfoort, Utrecht, en dan naar Rotterdam en Den Haagquote:Op maandag 1 april 2013 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel nodig. Hoe wil je anders vanuit Enschede snel in het westen komen?
Oh jah, nu moeten we opeens gaan verantwoorden waar het geld vandaan komtquote:Op maandag 1 april 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat heb ik zojuist uitgelegd. Dan ben je alle knelpunten kwijt waar je een trein tegen zou kunnen komen. Dubbel spoor op plekken neerleggen waar je geen tegentrein tegen gaat komen is een beetje onzinnig als dat veel geld gaat kosten.
Schiphol, Amsterdam en Den Haag zijn sneller via Zwolle.quote:Op maandag 1 april 2013 22:50 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Gewoon via Deventer, Apeldoorn, Amersfoort, Utrecht, en dan naar Rotterdam en Den Haag
Zo werkt het in de grote mensenwereld ja.quote:Op maandag 1 april 2013 22:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh jah, nu moeten we opeens gaan verantwoorden waar het geld vandaan komt
Alleen Amsterdam is sneller via Zwolle. De rest wordt prima door de bestaande IC's van Twente naar de Randstad bediend.quote:Op maandag 1 april 2013 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Schiphol, Amsterdam en Den Haag zijn sneller via Zwolle.
Als je een sneltrein laat rijden slimpie! Al vind ik Den Haag dan nog wat twijfelachtig.quote:Op maandag 1 april 2013 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen Amsterdam is sneller via Zwolle. De rest wordt prima door de bestaande IC's van Twente naar de Randstad bedient.
dan wordt het een ander verhaal, mits ook de sneltrein in de knoop Zwolle kan vallenquote:Op maandag 1 april 2013 22:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je een sneltrein laat rijden slimpie!
Ja.quote:Op maandag 1 april 2013 22:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ga jij uitleggen dat we jarenlang verkeerd hebben geïnvesteerd en dat de aansluitingen in Zwolle, Utrecht en Groningen gesloopt worden?
Dat kan als je de juiste investering doet dus wel. Overigens denk ik dat een sneltrein die niet in de knoop valt behoorlijke geldverspilling is. Dan belanden de doorgaande reizigers richting Flevoland en het Noorden alsnog in de stoptrein.quote:Op maandag 1 april 2013 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan wordt het een ander verhaal, mits ook de sneltrein in de knoop Zwolle kan vallen
Het is dan niet de bedoeling dat je gaat overstappen. Dubbelspoor en waslijn betekent directe treinen via Zwolle, zonder overstap dus.quote:Op maandag 1 april 2013 22:56 schreef Hr-Flip het volgende:
Als ik naar schiphol zou willen, dan ga ik vaak met een compleet gezin, inclusief koffers. Dan zit ik niet te wachten op een extra overstap in Zwolle.
Laat die bovenleiding en dat dubbelspoor maar weg.
de sneltreinen tussen Leeuwarden en Groningen vallen nu bijvoorbeeld ook niet helemaal in de knopen in beide stedenquote:Op maandag 1 april 2013 23:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat kan als je de juiste investering doet dus wel. Overigens denk ik dat een sneltrein die niet in de knoop valt behoorlijke geldverspilling is. Dan belanden de doorgaande reizigers richting Flevoland en het Noorden alsnog in de stoptrein.
Ik praat uiteraard in als'en en misschien's, maar áls dat zou gebeuren zou het misschien verstandig zijn om niet vast te houden aan die knoop zodat er ieder kwartier een trein richting het westen is in plaats van twee (of meer) per half uur.quote:Op maandag 1 april 2013 23:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat kan als je de juiste investering doet dus wel. Overigens denk ik dat een sneltrein die niet in de knoop valt behoorlijke geldverspilling is. Dan belanden de doorgaande reizigers richting Flevoland en het Noorden alsnog in de stoptrein.
Maar je gaat ook niet van Groningen via Leeuwarden naar Zwolle. Je gaat wel van Enschede via Zwolle naar Groningen.quote:Op maandag 1 april 2013 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de sneltreinen tussen Leeuwarden en Groningen vallen nu bijvoorbeeld ook niet helemaal in de knopen in beide steden
Wat staat het terzijde gesteld mat van Syntus in Arnhem eigenlijk te wachten? Staan ook nog een stuk of 15 Lintjes zand te stofferen. Dingen zijn nog modern genoeg om gewoon in Nederland te blijven rijden...quote:Op maandag 1 april 2013 22:47 schreef dennistd het volgende:
Foto's van de gereviseerde Lint 36 voor Oldenzaal-Zutphen, met toilet!
http://www.flickr.com/pho(...)5071/in/photostream/
Eh ja, dat wat hij zelf dus ook al postte hierboven, ben niet echt wakker volgens mij
Bij gebrek aan concessies voor Syntus...quote:Op maandag 1 april 2013 23:14 schreef GlenSpey het volgende:
Wat staat het terzijde gesteld mat van Syntus in Arnhem eigenlijk te wachten? Staan ook nog een stuk of 15 Lintjes zand te stofferen. Dingen zijn nog modern genoeg om gewoon in Nederland te blijven rijden...
was ook alleen maar bedoeld om aan te geven dat er regelmatig treinen buiten de knoop vallenquote:Op maandag 1 april 2013 23:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar je gaat ook niet van Groningen via Leeuwarden naar Zwolle. Je gaat wel van Enschede via Zwolle naar Groningen.
Hoe groot is de stroom enschede - meppel en hoger? Als die nihil is kan je kiezen om de sneltrein uit de knoop te laten om die reizigers sneller naar Zwolle te brengen buiten de knoop.quote:Op maandag 1 april 2013 23:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar je gaat ook niet van Groningen via Leeuwarden naar Zwolle. Je gaat wel van Enschede via Zwolle naar Groningen.
Die stroom is absoluut niet nihil. Ik ken zelf persoonlijk al tientallen mensen die heel blij zijn dat er weer een (haalbare) aansluiting is in Zwolle van Groningen naar Enschede.quote:Op maandag 1 april 2013 23:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe groot is de stroom enschede - meppel en hoger? Als die nihil is kan je kiezen om de sneltrein uit de knoop te laten om die reizigers sneller naar Zwolle te brengen buiten de knoop.
De grootste blunder is het slechts tweesporig maken van de nieuwe spoorbrug bij Zwolle. Had drie- of viersporig moeten zijn. Dan had je er wat aan gehad!quote:Op maandag 1 april 2013 23:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat kan als je de juiste investering doet dus wel. Overigens denk ik dat een sneltrein die niet in de knoop valt behoorlijke geldverspilling is. Dan belanden de doorgaande reizigers richting Flevoland en het Noorden alsnog in de stoptrein.
Dan had de IC naar Amersfoort drie minuten eerder weggekunt. Ik vind eerlijk gezegd Zwolle-Herfte een groter drama.quote:Op maandag 1 april 2013 23:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De grootste blunder is het slechts tweesporig maken van de nieuwe spoorbrug bij Zwolle. Had drie- of viersporig moeten zijn. Dan had je er wat aan gehad!
en hadden de treinen uit Lelydorp en Amersfoort tegelijk binnen kunnen komen. Verder had het de punctualiteit van de stopper Utrecht - Zwolle verbeterd.quote:Op maandag 1 april 2013 23:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan had de IC naar Amersfoort drie minuten eerder weggekunt.
absoluut. Dat moet iig driesporig worden met een gevorkte fly-over. Heb je de meeste problemen aldaar ondervangen.quote:Ik vind eerlijk gezegd Zwolle-Herfte een groter drama.
nu misschien niet, maar herontwerp van de knoop Weesp plus een snelheidsverhoging op de Hanzelijn kan mogelijk hieraan iets veranderen.quote:Op maandag 1 april 2013 23:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar de sprinter uit Amsterdam ligt vast in Weesp. Je hebt er niets aan als die later binnen kan komen.
Je moet de hele Flevolijn anders op gaan zetten om er iets mee te kunnen.quote:Op maandag 1 april 2013 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nu misschien niet, maar herontwerp van de knoop Weesp plus een snelheidsverhoging op de Hanzelijn kan mogelijk hieraan iets veranderen.
dan schiet het niet veel opquote:Op maandag 1 april 2013 23:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je moet de hele Flevolijn anders op gaan zetten om er iets mee te kunnen.
En wat staat daar gerangeerd?quote:Op maandag 1 april 2013 19:47 schreef James1988 het volgende:
Helemaal geen ICRm meer in de 3500 (Schiphol - Eindhoven)? Scheiße.
Volgende week zaterdag open dag bij AnsaldoBreda in Pistoia. Komt allen!
Is nummertje 4816 uberhaubt al hier gesignaleerd?quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:27 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
En wat staat daar gerangeerd?
http://goo.gl/maps/jwSuq
Op deze foto staat een gerangeerde Fyra en de kaartgegevens zijn uit 2013. Het zou om dezelfde trein kunnen gaan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is nummertje 4816 uberhaubt al hier gesignaleerd?
Maar er staat Fotodatum Juni 2012quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:31 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Op deze foto staat een gerangeerde Fyra en de kaartgegevens zijn uit 2013. Het zou om dezelfde trein kunnen gaan.
http://goo.gl/maps/rgszW
Misschien klaar om opgehaald te worden? Geen bovenleiding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |