Een sneltrein Enschede-Zwolle kun je 1x per uur inleggen bij een spoorverdubbeling Raalte-Nijverdal. Het nadeel is alleen dat je op Wierden-Enschede in het pad van de sprinter van/naar Apeldoorn komt te zitten, waardoor de sneltrein net als de Pimpel nogal uitgebogen moet worden (4-5 minuten langzamer dan aan rijtijd nodig is). De reisduur Enschede-Zwolle zou uitkomen op precies een uur, maar wel zonder enige aansluiting in Zwolle: aankomst om .23, vertrek om .38quote:Op maandag 1 april 2013 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan moet je grote delen van de lijn verdubbelen en waar mogelijk de snelheid verhogen. Op het stukje Zwolle - Heino lijkt dat laatste door de slappe ondergrond niet te kunnen, tenzij je natuurlijk flink met de flappen loopt te wapperen en zettingsvrije platen aanlegt.
Is het niet toevallig een 380v aansluiting of iets dergelijks?quote:Op maandag 1 april 2013 20:52 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand toevallig wat dit voor apparaat is of waar het voor dient? Het staat te Amsterdam Centraal tussen spoortje 26 en 31 naast het Westelijk Eiland.
Depotvoeding. Dat zou kunnen ja.quote:Op maandag 1 april 2013 22:08 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Is het niet toevallig een 380v aansluiting of iets dergelijks?
Geen idee. Het deed me denken aan een verwarmingsinstallatie of een apparaat waarmee je zo'n netje om een kerstboom kan maken!quote:Op maandag 1 april 2013 22:08 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Is het niet toevallig een 380v aansluiting of iets dergelijks?
Zwolle-Enschede moet net als de Maaslijn HRN worden.quote:Op maandag 1 april 2013 17:18 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja maar dat was ook wel een klein beetje een kansloze missie volgens mij. Zwolle - Enschede is misschien nog wel wat voor Arriva. Ik gok zo dat NS er niet op gaat meebieden, misschien via Syntus.
Oohja.. Een stukje dubbelspoor op Nijverdal-Wierden is ook wel handig.quote:Op maandag 1 april 2013 21:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je kan ook de snelheid op Zwolle-Heino verhogen en Heino-Raalte kunnen verdubbelen. Dan past het twee keer per uur mits je wel zorgt voor korte opvolgtijden op Zwolle-Heino. Dan lig je ook in de Zwolse knoop. Overigens kan jouw overkruising op Zwolle-aansluiting seintechnisch niet.
Dat is voor de dienstregeling niet nodig. Voor robuustheid kan het handig zijn, maar dan zit de meeste winst toch echt in een kilometertje meer dubbel spoor dan strikt noodzakelijk. Ten westen van Heino of oosten van Raalte dus.quote:Op maandag 1 april 2013 22:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De hele spoorlijn dubbelsporig maken. Geen gezeik. En waslijn erboven.
Alles we ipv alles om zwolle heen bouwen zwolle om alles heen bouwen. Lost dat niet heel veel problemen op?quote:Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is voor de dienstregeling niet nodig. Voor robuustheid kan het handig zijn, maar dan zit de meeste winst toch echt in een kilometertje meer dubbel spoor dan strikt noodzakelijk. Ten westen van Heino of oosten van Raalte dus.
Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
en knoop Hengelo natuurlijkquote:Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
Natuurlijk is dat wel nodig. Hoe wil je anders vanuit Enschede snel in het westen komen?quote:Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is voor de dienstregeling niet nodig. Voor robuustheid kan het handig zijn, maar dan zit de meeste winst toch echt in een kilometertje meer dubbel spoor dan strikt noodzakelijk. Ten westen van Heino of oosten van Raalte dus.
Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
Ga jij uitleggen dat we jarenlang verkeerd hebben geïnvesteerd en dat de aansluitingen in Zwolle, Utrecht en Groningen gesloopt worden?quote:Op maandag 1 april 2013 22:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Alles we ipv alles om zwolle heen bouwen zwolle om alles heen bouwen. Lost dat niet heel veel problemen op?
Dat heb ik zojuist uitgelegd. Dan ben je alle knelpunten kwijt waar je een trein tegen zou kunnen komen. Dubbel spoor op plekken neerleggen waar je geen tegentrein tegen gaat komen is een beetje onzinnig als dat veel geld gaat kosten.quote:Op maandag 1 april 2013 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel nodig. Hoe wil je anders vanuit Enschede snel in het westen komen?
Gewoon via Deventer, Apeldoorn, Amersfoort, Utrecht, en dan naar Rotterdam en Den Haagquote:Op maandag 1 april 2013 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel nodig. Hoe wil je anders vanuit Enschede snel in het westen komen?
Oh jah, nu moeten we opeens gaan verantwoorden waar het geld vandaan komtquote:Op maandag 1 april 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat heb ik zojuist uitgelegd. Dan ben je alle knelpunten kwijt waar je een trein tegen zou kunnen komen. Dubbel spoor op plekken neerleggen waar je geen tegentrein tegen gaat komen is een beetje onzinnig als dat veel geld gaat kosten.
Schiphol, Amsterdam en Den Haag zijn sneller via Zwolle.quote:Op maandag 1 april 2013 22:50 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Gewoon via Deventer, Apeldoorn, Amersfoort, Utrecht, en dan naar Rotterdam en Den Haag
Zo werkt het in de grote mensenwereld ja.quote:Op maandag 1 april 2013 22:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh jah, nu moeten we opeens gaan verantwoorden waar het geld vandaan komt
Alleen Amsterdam is sneller via Zwolle. De rest wordt prima door de bestaande IC's van Twente naar de Randstad bediend.quote:Op maandag 1 april 2013 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Schiphol, Amsterdam en Den Haag zijn sneller via Zwolle.
Als je een sneltrein laat rijden slimpie! Al vind ik Den Haag dan nog wat twijfelachtig.quote:Op maandag 1 april 2013 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen Amsterdam is sneller via Zwolle. De rest wordt prima door de bestaande IC's van Twente naar de Randstad bedient.
dan wordt het een ander verhaal, mits ook de sneltrein in de knoop Zwolle kan vallenquote:Op maandag 1 april 2013 22:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je een sneltrein laat rijden slimpie!
Ja.quote:Op maandag 1 april 2013 22:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ga jij uitleggen dat we jarenlang verkeerd hebben geïnvesteerd en dat de aansluitingen in Zwolle, Utrecht en Groningen gesloopt worden?
Dat kan als je de juiste investering doet dus wel. Overigens denk ik dat een sneltrein die niet in de knoop valt behoorlijke geldverspilling is. Dan belanden de doorgaande reizigers richting Flevoland en het Noorden alsnog in de stoptrein.quote:Op maandag 1 april 2013 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan wordt het een ander verhaal, mits ook de sneltrein in de knoop Zwolle kan vallen
Het is dan niet de bedoeling dat je gaat overstappen. Dubbelspoor en waslijn betekent directe treinen via Zwolle, zonder overstap dus.quote:Op maandag 1 april 2013 22:56 schreef Hr-Flip het volgende:
Als ik naar schiphol zou willen, dan ga ik vaak met een compleet gezin, inclusief koffers. Dan zit ik niet te wachten op een extra overstap in Zwolle.
Laat die bovenleiding en dat dubbelspoor maar weg.
de sneltreinen tussen Leeuwarden en Groningen vallen nu bijvoorbeeld ook niet helemaal in de knopen in beide stedenquote:Op maandag 1 april 2013 23:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat kan als je de juiste investering doet dus wel. Overigens denk ik dat een sneltrein die niet in de knoop valt behoorlijke geldverspilling is. Dan belanden de doorgaande reizigers richting Flevoland en het Noorden alsnog in de stoptrein.
Ik praat uiteraard in als'en en misschien's, maar áls dat zou gebeuren zou het misschien verstandig zijn om niet vast te houden aan die knoop zodat er ieder kwartier een trein richting het westen is in plaats van twee (of meer) per half uur.quote:Op maandag 1 april 2013 23:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat kan als je de juiste investering doet dus wel. Overigens denk ik dat een sneltrein die niet in de knoop valt behoorlijke geldverspilling is. Dan belanden de doorgaande reizigers richting Flevoland en het Noorden alsnog in de stoptrein.
Maar je gaat ook niet van Groningen via Leeuwarden naar Zwolle. Je gaat wel van Enschede via Zwolle naar Groningen.quote:Op maandag 1 april 2013 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de sneltreinen tussen Leeuwarden en Groningen vallen nu bijvoorbeeld ook niet helemaal in de knopen in beide steden
Wat staat het terzijde gesteld mat van Syntus in Arnhem eigenlijk te wachten? Staan ook nog een stuk of 15 Lintjes zand te stofferen. Dingen zijn nog modern genoeg om gewoon in Nederland te blijven rijden...quote:Op maandag 1 april 2013 22:47 schreef dennistd het volgende:
Foto's van de gereviseerde Lint 36 voor Oldenzaal-Zutphen, met toilet!
http://www.flickr.com/pho(...)5071/in/photostream/
Eh ja, dat wat hij zelf dus ook al postte hierboven, ben niet echt wakker volgens mij
Bij gebrek aan concessies voor Syntus...quote:Op maandag 1 april 2013 23:14 schreef GlenSpey het volgende:
Wat staat het terzijde gesteld mat van Syntus in Arnhem eigenlijk te wachten? Staan ook nog een stuk of 15 Lintjes zand te stofferen. Dingen zijn nog modern genoeg om gewoon in Nederland te blijven rijden...
was ook alleen maar bedoeld om aan te geven dat er regelmatig treinen buiten de knoop vallenquote:Op maandag 1 april 2013 23:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar je gaat ook niet van Groningen via Leeuwarden naar Zwolle. Je gaat wel van Enschede via Zwolle naar Groningen.
Hoe groot is de stroom enschede - meppel en hoger? Als die nihil is kan je kiezen om de sneltrein uit de knoop te laten om die reizigers sneller naar Zwolle te brengen buiten de knoop.quote:Op maandag 1 april 2013 23:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar je gaat ook niet van Groningen via Leeuwarden naar Zwolle. Je gaat wel van Enschede via Zwolle naar Groningen.
Die stroom is absoluut niet nihil. Ik ken zelf persoonlijk al tientallen mensen die heel blij zijn dat er weer een (haalbare) aansluiting is in Zwolle van Groningen naar Enschede.quote:Op maandag 1 april 2013 23:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe groot is de stroom enschede - meppel en hoger? Als die nihil is kan je kiezen om de sneltrein uit de knoop te laten om die reizigers sneller naar Zwolle te brengen buiten de knoop.
De grootste blunder is het slechts tweesporig maken van de nieuwe spoorbrug bij Zwolle. Had drie- of viersporig moeten zijn. Dan had je er wat aan gehad!quote:Op maandag 1 april 2013 23:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat kan als je de juiste investering doet dus wel. Overigens denk ik dat een sneltrein die niet in de knoop valt behoorlijke geldverspilling is. Dan belanden de doorgaande reizigers richting Flevoland en het Noorden alsnog in de stoptrein.
Dan had de IC naar Amersfoort drie minuten eerder weggekunt. Ik vind eerlijk gezegd Zwolle-Herfte een groter drama.quote:Op maandag 1 april 2013 23:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De grootste blunder is het slechts tweesporig maken van de nieuwe spoorbrug bij Zwolle. Had drie- of viersporig moeten zijn. Dan had je er wat aan gehad!
en hadden de treinen uit Lelydorp en Amersfoort tegelijk binnen kunnen komen. Verder had het de punctualiteit van de stopper Utrecht - Zwolle verbeterd.quote:Op maandag 1 april 2013 23:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan had de IC naar Amersfoort drie minuten eerder weggekunt.
absoluut. Dat moet iig driesporig worden met een gevorkte fly-over. Heb je de meeste problemen aldaar ondervangen.quote:Ik vind eerlijk gezegd Zwolle-Herfte een groter drama.
nu misschien niet, maar herontwerp van de knoop Weesp plus een snelheidsverhoging op de Hanzelijn kan mogelijk hieraan iets veranderen.quote:Op maandag 1 april 2013 23:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar de sprinter uit Amsterdam ligt vast in Weesp. Je hebt er niets aan als die later binnen kan komen.
Je moet de hele Flevolijn anders op gaan zetten om er iets mee te kunnen.quote:Op maandag 1 april 2013 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nu misschien niet, maar herontwerp van de knoop Weesp plus een snelheidsverhoging op de Hanzelijn kan mogelijk hieraan iets veranderen.
dan schiet het niet veel opquote:Op maandag 1 april 2013 23:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je moet de hele Flevolijn anders op gaan zetten om er iets mee te kunnen.
En wat staat daar gerangeerd?quote:Op maandag 1 april 2013 19:47 schreef James1988 het volgende:
Helemaal geen ICRm meer in de 3500 (Schiphol - Eindhoven)? Scheiße.
Volgende week zaterdag open dag bij AnsaldoBreda in Pistoia. Komt allen!
Is nummertje 4816 uberhaubt al hier gesignaleerd?quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:27 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
En wat staat daar gerangeerd?
http://goo.gl/maps/jwSuq
Op deze foto staat een gerangeerde Fyra en de kaartgegevens zijn uit 2013. Het zou om dezelfde trein kunnen gaan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is nummertje 4816 uberhaubt al hier gesignaleerd?
Maar er staat Fotodatum Juni 2012quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:31 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Op deze foto staat een gerangeerde Fyra en de kaartgegevens zijn uit 2013. Het zou om dezelfde trein kunnen gaan.
http://goo.gl/maps/rgszW
Misschien klaar om opgehaald te worden? Geen bovenleiding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |