abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 april 2013 @ 21:38:36 #251
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124770984
Ach. Ook op dat laatste stukje kan het als het puntje bij het paaltje komt ook wel. Nergens is de bodem erger dan in de omgeving van Woerden, daar rijdt ook nog dagelijks een trein met 140 km/h.
  Redactie Sport maandag 1 april 2013 @ 21:48:28 #252
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124771574
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 21:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dan moet je grote delen van de lijn verdubbelen en waar mogelijk de snelheid verhogen. Op het stukje Zwolle - Heino lijkt dat laatste door de slappe ondergrond niet te kunnen, tenzij je natuurlijk flink met de flappen loopt te wapperen en zettingsvrije platen aanlegt.
Een sneltrein Enschede-Zwolle kun je 1x per uur inleggen bij een spoorverdubbeling Raalte-Nijverdal. Het nadeel is alleen dat je op Wierden-Enschede in het pad van de sprinter van/naar Apeldoorn komt te zitten, waardoor de sneltrein net als de Pimpel nogal uitgebogen moet worden (4-5 minuten langzamer dan aan rijtijd nodig is). De reisduur Enschede-Zwolle zou uitkomen op precies een uur, maar wel zonder enige aansluiting in Zwolle: aankomst om .23, vertrek om .38

De tijdswinst op Enschede-Zwolle is 10 minuten

blauw=stoptrein (ingetekend tot Almelo, rijdt uiteraard gewoon verder)
rood=sneltrein
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 1 april 2013 @ 21:59:12 #253
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124772275
Je kan ook de snelheid op Zwolle-Heino verhogen en Heino-Raalte kunnen verdubbelen. Dan past het twee keer per uur mits je wel zorgt voor korte opvolgtijden op Zwolle-Heino. Dan lig je ook in de Zwolse knoop. Overigens kan jouw overkruising op Zwolle-aansluiting seintechnisch niet.
pi_124772808
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 20:52 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand toevallig wat dit voor apparaat is of waar het voor dient? Het staat te Amsterdam Centraal tussen spoortje 26 en 31 naast het Westelijk Eiland.
Is het niet toevallig een 380v aansluiting of iets dergelijks?
  maandag 1 april 2013 @ 22:08:29 #255
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124772828
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 22:08 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Is het niet toevallig een 380v aansluiting of iets dergelijks?
Depotvoeding. Dat zou kunnen ja.
pi_124773121
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 22:08 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Is het niet toevallig een 380v aansluiting of iets dergelijks?
Geen idee. Het deed me denken aan een verwarmingsinstallatie of een apparaat waarmee je zo'n netje om een kerstboom kan maken! :')
  maandag 1 april 2013 @ 22:14:40 #257
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_124773179
Syntus stel 36 is terug van revisie
pi_124773808
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:18 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ja maar dat was ook wel een klein beetje een kansloze missie volgens mij. Zwolle - Enschede is misschien nog wel wat voor Arriva. Ik gok zo dat NS er niet op gaat meebieden, misschien via Syntus.
Zwolle-Enschede moet net als de Maaslijn HRN worden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 1 april 2013 @ 22:34:22 #259
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124774208
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je kan ook de snelheid op Zwolle-Heino verhogen en Heino-Raalte kunnen verdubbelen. Dan past het twee keer per uur mits je wel zorgt voor korte opvolgtijden op Zwolle-Heino. Dan lig je ook in de Zwolse knoop. Overigens kan jouw overkruising op Zwolle-aansluiting seintechnisch niet.
Oohja.. Een stukje dubbelspoor op Nijverdal-Wierden is ook wel handig.
pi_124774316
De hele spoorlijn dubbelsporig maken. Geen gezeik. En waslijn erboven.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 1 april 2013 @ 22:42:18 #261
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124774642
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De hele spoorlijn dubbelsporig maken. Geen gezeik. En waslijn erboven.
Dat is voor de dienstregeling niet nodig. Voor robuustheid kan het handig zijn, maar dan zit de meeste winst toch echt in een kilometertje meer dubbel spoor dan strikt noodzakelijk. Ten westen van Heino of oosten van Raalte dus.

Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
pi_124774719
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is voor de dienstregeling niet nodig. Voor robuustheid kan het handig zijn, maar dan zit de meeste winst toch echt in een kilometertje meer dubbel spoor dan strikt noodzakelijk. Ten westen van Heino of oosten van Raalte dus.

Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
Alles we ipv alles om zwolle heen bouwen zwolle om alles heen bouwen. Lost dat niet heel veel problemen op?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 22:44:57 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124774756
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:

Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
en knoop Hengelo natuurlijk :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 1 april 2013 @ 22:47:08 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124774856
Foto's van de gereviseerde Lint 36 voor Oldenzaal-Zutphen, met toilet!
http://www.flickr.com/pho(...)5071/in/photostream/

Eh ja, dat wat hij zelf dus ook al postte hierboven, ben niet echt wakker volgens mij :@
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_124774963
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is voor de dienstregeling niet nodig. Voor robuustheid kan het handig zijn, maar dan zit de meeste winst toch echt in een kilometertje meer dubbel spoor dan strikt noodzakelijk. Ten westen van Heino of oosten van Raalte dus.

Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
Natuurlijk is dat wel nodig. Hoe wil je anders vanuit Enschede snel in het westen komen?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 1 april 2013 @ 22:49:18 #266
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124774983
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Alles we ipv alles om zwolle heen bouwen zwolle om alles heen bouwen. Lost dat niet heel veel problemen op?
Ga jij uitleggen dat we jarenlang verkeerd hebben geïnvesteerd en dat de aansluitingen in Zwolle, Utrecht en Groningen gesloopt worden?
  maandag 1 april 2013 @ 22:50:14 #267
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124775023
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel nodig. Hoe wil je anders vanuit Enschede snel in het westen komen?
Dat heb ik zojuist uitgelegd. Dan ben je alle knelpunten kwijt waar je een trein tegen zou kunnen komen. Dubbel spoor op plekken neerleggen waar je geen tegentrein tegen gaat komen is een beetje onzinnig als dat veel geld gaat kosten.
  maandag 1 april 2013 @ 22:50:30 #268
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_124775038
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel nodig. Hoe wil je anders vanuit Enschede snel in het westen komen?
Gewoon via Deventer, Apeldoorn, Amersfoort, Utrecht, en dan naar Rotterdam en Den Haag
pi_124775134
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat heb ik zojuist uitgelegd. Dan ben je alle knelpunten kwijt waar je een trein tegen zou kunnen komen. Dubbel spoor op plekken neerleggen waar je geen tegentrein tegen gaat komen is een beetje onzinnig als dat veel geld gaat kosten.
Oh jah, nu moeten we opeens gaan verantwoorden waar het geld vandaan komt :(
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124775158
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:50 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Gewoon via Deventer, Apeldoorn, Amersfoort, Utrecht, en dan naar Rotterdam en Den Haag
Schiphol, Amsterdam en Den Haag zijn sneller via Zwolle.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 1 april 2013 @ 22:54:23 #271
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124775238
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Oh jah, nu moeten we opeens gaan verantwoorden waar het geld vandaan komt :(
Zo werkt het in de grote mensenwereld ja. :s)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 22:54:35 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124775252
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Schiphol, Amsterdam en Den Haag zijn sneller via Zwolle.
Alleen Amsterdam is sneller via Zwolle. De rest wordt prima door de bestaande IC's van Twente naar de Randstad bediend.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 april 2013 @ 22:55:05 #273
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124775272
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 22:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Alleen Amsterdam is sneller via Zwolle. De rest wordt prima door de bestaande IC's van Twente naar de Randstad bedient.
Als je een sneltrein laat rijden slimpie! Al vind ik Den Haag dan nog wat twijfelachtig.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 22:55:43 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124775296
quote:
12s.gif Op maandag 1 april 2013 22:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als je een sneltrein laat rijden slimpie!
dan wordt het een ander verhaal, mits ook de sneltrein in de knoop Zwolle kan vallen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124775322
Okay, Den Haag is misschien twijfelachtig. Dat is nu vijf minuten langer dan de vroegere directe trein?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')