Een sneltrein Enschede-Zwolle kun je 1x per uur inleggen bij een spoorverdubbeling Raalte-Nijverdal. Het nadeel is alleen dat je op Wierden-Enschede in het pad van de sprinter van/naar Apeldoorn komt te zitten, waardoor de sneltrein net als de Pimpel nogal uitgebogen moet worden (4-5 minuten langzamer dan aan rijtijd nodig is). De reisduur Enschede-Zwolle zou uitkomen op precies een uur, maar wel zonder enige aansluiting in Zwolle: aankomst om .23, vertrek om .38quote:Op maandag 1 april 2013 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan moet je grote delen van de lijn verdubbelen en waar mogelijk de snelheid verhogen. Op het stukje Zwolle - Heino lijkt dat laatste door de slappe ondergrond niet te kunnen, tenzij je natuurlijk flink met de flappen loopt te wapperen en zettingsvrije platen aanlegt.
Is het niet toevallig een 380v aansluiting of iets dergelijks?quote:Op maandag 1 april 2013 20:52 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand toevallig wat dit voor apparaat is of waar het voor dient? Het staat te Amsterdam Centraal tussen spoortje 26 en 31 naast het Westelijk Eiland.
Depotvoeding. Dat zou kunnen ja.quote:Op maandag 1 april 2013 22:08 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Is het niet toevallig een 380v aansluiting of iets dergelijks?
Geen idee. Het deed me denken aan een verwarmingsinstallatie of een apparaat waarmee je zo'n netje om een kerstboom kan maken!quote:Op maandag 1 april 2013 22:08 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Is het niet toevallig een 380v aansluiting of iets dergelijks?
Zwolle-Enschede moet net als de Maaslijn HRN worden.quote:Op maandag 1 april 2013 17:18 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja maar dat was ook wel een klein beetje een kansloze missie volgens mij. Zwolle - Enschede is misschien nog wel wat voor Arriva. Ik gok zo dat NS er niet op gaat meebieden, misschien via Syntus.
Oohja.. Een stukje dubbelspoor op Nijverdal-Wierden is ook wel handig.quote:Op maandag 1 april 2013 21:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je kan ook de snelheid op Zwolle-Heino verhogen en Heino-Raalte kunnen verdubbelen. Dan past het twee keer per uur mits je wel zorgt voor korte opvolgtijden op Zwolle-Heino. Dan lig je ook in de Zwolse knoop. Overigens kan jouw overkruising op Zwolle-aansluiting seintechnisch niet.
Dat is voor de dienstregeling niet nodig. Voor robuustheid kan het handig zijn, maar dan zit de meeste winst toch echt in een kilometertje meer dubbel spoor dan strikt noodzakelijk. Ten westen van Heino of oosten van Raalte dus.quote:Op maandag 1 april 2013 22:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De hele spoorlijn dubbelsporig maken. Geen gezeik. En waslijn erboven.
Alles we ipv alles om zwolle heen bouwen zwolle om alles heen bouwen. Lost dat niet heel veel problemen op?quote:Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is voor de dienstregeling niet nodig. Voor robuustheid kan het handig zijn, maar dan zit de meeste winst toch echt in een kilometertje meer dubbel spoor dan strikt noodzakelijk. Ten westen van Heino of oosten van Raalte dus.
Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
en knoop Hengelo natuurlijkquote:Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
Natuurlijk is dat wel nodig. Hoe wil je anders vanuit Enschede snel in het westen komen?quote:Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is voor de dienstregeling niet nodig. Voor robuustheid kan het handig zijn, maar dan zit de meeste winst toch echt in een kilometertje meer dubbel spoor dan strikt noodzakelijk. Ten westen van Heino of oosten van Raalte dus.
Je hoeft op deze plek niet zomaar een grote dienstregelingswijziging te verwachten omdat alles om Zwolle heen is gebouwd.
Ga jij uitleggen dat we jarenlang verkeerd hebben geïnvesteerd en dat de aansluitingen in Zwolle, Utrecht en Groningen gesloopt worden?quote:Op maandag 1 april 2013 22:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Alles we ipv alles om zwolle heen bouwen zwolle om alles heen bouwen. Lost dat niet heel veel problemen op?
Dat heb ik zojuist uitgelegd. Dan ben je alle knelpunten kwijt waar je een trein tegen zou kunnen komen. Dubbel spoor op plekken neerleggen waar je geen tegentrein tegen gaat komen is een beetje onzinnig als dat veel geld gaat kosten.quote:Op maandag 1 april 2013 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel nodig. Hoe wil je anders vanuit Enschede snel in het westen komen?
Gewoon via Deventer, Apeldoorn, Amersfoort, Utrecht, en dan naar Rotterdam en Den Haagquote:Op maandag 1 april 2013 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel nodig. Hoe wil je anders vanuit Enschede snel in het westen komen?
Oh jah, nu moeten we opeens gaan verantwoorden waar het geld vandaan komtquote:Op maandag 1 april 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat heb ik zojuist uitgelegd. Dan ben je alle knelpunten kwijt waar je een trein tegen zou kunnen komen. Dubbel spoor op plekken neerleggen waar je geen tegentrein tegen gaat komen is een beetje onzinnig als dat veel geld gaat kosten.
Schiphol, Amsterdam en Den Haag zijn sneller via Zwolle.quote:Op maandag 1 april 2013 22:50 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Gewoon via Deventer, Apeldoorn, Amersfoort, Utrecht, en dan naar Rotterdam en Den Haag
Zo werkt het in de grote mensenwereld ja.quote:Op maandag 1 april 2013 22:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh jah, nu moeten we opeens gaan verantwoorden waar het geld vandaan komt
Alleen Amsterdam is sneller via Zwolle. De rest wordt prima door de bestaande IC's van Twente naar de Randstad bediend.quote:Op maandag 1 april 2013 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Schiphol, Amsterdam en Den Haag zijn sneller via Zwolle.
Als je een sneltrein laat rijden slimpie! Al vind ik Den Haag dan nog wat twijfelachtig.quote:Op maandag 1 april 2013 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen Amsterdam is sneller via Zwolle. De rest wordt prima door de bestaande IC's van Twente naar de Randstad bedient.
dan wordt het een ander verhaal, mits ook de sneltrein in de knoop Zwolle kan vallenquote:Op maandag 1 april 2013 22:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je een sneltrein laat rijden slimpie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |