abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124750919
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 10:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

bron: http://www.volkskrant.nl/(...)eghalen-bij-NS.dhtml

Ben er zelf tegen, omdat de NS van het geld dat ze binnenharken met het uitbaten van de stations investeringen kunnen doen. Moeten ze dat alleen wel doen natuurlijk ...

Haal je dat geld weg bij de NS, dan zal de investeringsruimte in ieder geval veel minder zijn
Investeert de NS het geld wat ze verdienen aan stations ook weer volledig terug in stations, of gaat er ook een gedeelte naar NSR voor bv materieel? Dat zou in dat geval namelijk steeds oneerlijker worden. Neem bv Leeuwarden, waar meer Arriva dan NS treinen vertrekken. Ik vind het oneerlijk dat de NS wel geld kan verdienen en de Arriva niet. En door alle concessies krijg je dit natuurlijk steeds meer.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 11:11:28 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124750962
NS zal zeker een deel van dat geld ook in het materieel investeren.

Vergeet niet dat de NS zonder subsidie rijdt, terwijl Arriva voor elk lijntje dat het uitbaat overheidssteun ontvangt. Daar zit een flink verschil in.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 april 2013 @ 11:14:41 #153
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_124751023
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
NS zal zeker een deel van dat geld ook in het materieel investeren.

Vergeet niet dat de NS zonder subsidie rijdt, terwijl Arriva voor elk lijntje dat het uitbaat overheidssteun ontvangt. Daar zit een flink verschil in.
In de tijd dat de NS die onrendabele nevenlijntjes reed, kregen ze daar ook extra geld voor van de overheid.
  maandag 1 april 2013 @ 11:18:07 #154
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_124751086
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Gewoon wat van die NSH mongolen in elkaar meppen.
Ik schrijf wel even een briefje aan NS over dit gepruts. Ik houd u allen op de hoogte.
pi_124751098
Ik vind dat ook geen reden om NS maar de stations uit te laten baten.

Als we naar de toekomst kijken zal je zien dat de NS steeds meer lijntjes gaat verliezen, en in de verre toekomst misschien wel de HRN concessie. Om gezeik te voorkomen zou je de stations bij een "neutrale" partij onder kunnen brengen. Dat komt er dus op neer dat dit Prorail zou zijn.

De NS heeft dan wel minder geld, dus hoe dat opgevangen gaat worden is weer een andere vraag. Ook is de vraag of Prorail de beste partij is om commercieel (want zo kunnen we het wel noemen als je >2 euro voor een bakje slootwater betaalt) uitbater te worden van stations.

Vragen, vragen, vragen :P
pi_124751406
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 11:19 schreef Viezze het volgende:
Ik vind dat ook geen reden om NS maar de stations uit te laten baten.

Als we naar de toekomst kijken zal je zien dat de NS steeds meer lijntjes gaat verliezen, en in de verre toekomst misschien wel de HRN concessie. Om gezeik te voorkomen zou je de stations bij een "neutrale" partij onder kunnen brengen. Dat komt er dus op neer dat dit Prorail zou zijn.

De NS heeft dan wel minder geld, dus hoe dat opgevangen gaat worden is weer een andere vraag. Ook is de vraag of Prorail de beste partij is om commercieel (want zo kunnen we het wel noemen als je >2 euro voor een bakje slootwater betaalt) uitbater te worden van stations.

Vragen, vragen, vragen :P
Lijkt me de meest logische oplossing om de stations bij een neutrale derde onder te brengen(geen prorail) maar het commerciële gedeelte gewoon bij servex laten.
pi_124751460
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komen :') Is iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
pi_124751588
Tja ik werk zelf bij Arriva dus ik had van mezelf niet anders verwacht :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 11:52:06 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124751768
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 11:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komen :') Is iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
valt mee hoor. NS doet veel dingen goed, maar het kan beter. Dat is iets wat je na moet streven als bedrijf, alleen lijkt die ambitie nu wat te ontbreken bij de NS.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124752571
quote:
He dat is de Wkd, is meer een soort sneltram hoor.
  maandag 1 april 2013 @ 12:34:54 #161
67174 Dos37
Come on Twente
pi_124752754
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 11:36 schreef GlenSpey het volgende:
Zie in dit topic eigenlijk bijna alleen nog maar NS-bashing voorbij komen :') Is iedereen hier dan werkelijk zo tegen de NS of hoe zit het?
Ik vind de NS over het algemeen ook redelijk tot prima. Alleen sommige dingen zijn weer dramatisch.



:')
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_124752787
Iets wat men zich ook af moet vragen is of het allemaal wel veel beter kán.

- Ja er rijden wel eens treinen niet op tijd. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat alle treinen op tijd rijden? Het spoorwegnet is al overvol dus er zijn nou eenmaal niet altijd uitwijkmogelijkheden. Daar komt bij dat treinen worden gereden door mensen en mensen maken fouten. Als 1 machinist of conducteur een minuut te laat is dan krijg je gelijk een domino-effect. Want trein 2 moet wachten op trein 1 waardoor trein 3 niet binnen kan komen op het station en trein 4 midden in de rimboe staat te wachten etc etc.

- Ja er wordt wel eens verkeerde informatie of zelfs geen informatie getoond bij wijzigingen of verstoringen. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat dit altijd goed gaat? Deze systemen worden bediend door computers en die worden bediend door mensen. Mensen maken fouten en soms dan loopt het in het honderd. Eén fout leidt dan (helaas) al snel tot meerdere fouten.

- Ja er valt wel eens een trein uit waardoor er bijvoorbeeld bussen ingezet moeten worden. En ja dat gaat soms even duren voordat alles geregeld is en de reizigers hun weg weer kunnen vervolgen. Natuurlijk kan het allemaal zo ingericht worden dat er op ieder station standaard bussen EN chauffeurs op standby staan voor het geval er iets misgaat, maar als de ENORME kosten daarvoor vervolgens doorberekend worden aan de reiziger (aan wie anders? Het spoorbedrijf heeft immers ook geen geldbomen langs de baan) dan is het ook niet goed.

- Ja er worden wel eens oplossingen verzonnen die niet voor iedereen gunstig uitpakken. Noem een winterdienstregeling bij sneeuwval of de verwachting van. Natuurlijk kan men alles wel gewoon door laten rijden in de hoop dat het goed gaat maar de praktijk heeft al vaker laten zien dat dit gewoon niet werkt. En ja natuurlijk kan men wel meer geld investeren in betere wisselverwarmingen of ijsscheppers o.i.d. maar als de ENORME kosten daarvoor vervolgens doorberekend worden aan de reiziger ( ;) ) dan is het ook niet goed.

Natuurlijk is het mogelijk om alles lekker op te delen in concessies. Jij een stationnetje hier en jij een treinlijntje daar, maar gaat het werkelijk dingen oplossen? Als je alles opknipt krijg je weer te maken met gebrekkige communicaties, verschillende werkwijzes; de een wil dit en de ander wil dat etc. Spoorvervoerder A toont zijn informatie zus en spoorvervoerder B toont zijn informatie zo. Voordat je daar 1 lijn in hebt getrokken ben je ook weer vele jaren verder, en hey, dan kom je weer bij dezelfde problemen van het oude systeem uit ;)

Nee ik ontken niet dat er ruimte is voor verbetering, maar ik vind wel dat er hier vaak erg eenzijdig naar de situatie gekeken wordt. Als er gekozen moet worden tussen het 'duperen' van 100 reizigers of het duperen van 101 reizigers dan is het soms gewoon niet anders. Je werkt met mensen en mensen maken fouten, je werkt met materieel en materieel kan kapot gaan en je werkt met geld en geld raakt soms gewoon op.

Just my 2 cents :W
pi_124752947
Aan kritiek en meedenken in oplossingen heb je meer dan aan louter gejubel..
dag
pi_124752954
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:36 schreef GlenSpey het volgende:
Iets wat men zich ook af moet vragen is of het allemaal wel veel beter kán.

- Ja er wordt wel eens verkeerde informatie of zelfs geen informatie getoond bij wijzigingen of verstoringen. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat dit altijd goed gaat? Deze systemen worden bediend door computers en die worden bediend door mensen. Mensen maken fouten en soms dan loopt het in het honderd. Eén fout leidt dan (helaas) al snel tot meerdere fouten.
Deze trek ik er even uit. Dit is namelijk de belangrijkste van allemaal. Het maakt mij geen drol uit of mijn trein vertraging heeft, tuurlijk ik baal wel even, maar het kan voorkomen. Dat er bepaalde beslissingen genomen worden is ook prima, maar communiceer dit correct. Ga geen tegenstrijdige berichten omroepen, of zoals hierboven op Twitter al wordt aangetoond.

Het maakt dan niet uit dat de computers door mensen worden bediend. Deze mensen moeten zich ervan bewust zijn dat het gene wat zij omroepen of op de schermen zetten acties bij mensen tot gevolgen hebben. Mensen zijn aan het reizen, soms zijn ze gehaast, soms niet, maar ze willen allemaal weten waar ze aan toe zijn. Als jij dan gaat omroepen "Attentie dames en heren de intercity van 12.04 naar Roosendaal vertrekt van spoor 1" terwijl de trein aangekondigd staat op spoor 3 en op de borden van spoor 1 hele andere treinen staan, zaai je onrust. Dat moet je zien te voorkomen. Een van de dingen is bijvoorbeeld controleren of de borden op spoor 1 en spoor 3 geen tegenstrijdige informatie tonen, en als dat wel het geval is dit gewoon melden via de omroep "Attentie dames en heren, in tegenstelling tot wat op de reisinformatieschermen op de perrons staat vertrekt de intercity van 12.04 richting Roosendaal van spoor 1". Mensen gaan dan niet meer twijfelen. Je moet de twijfel zien weg te nemen. En daar faalt de NS behoorlijk hard in af en toe.

Bijvoorbeeld door de slogan: "Wij zijn klaar voor de winter". Dat was dus duidelijk niet het geval. Zo'n winterdienstregeling is niet zo'n probleem, wel de communicatie die ontbreekt, en vooral de triomfantelijke slogan.
  maandag 1 april 2013 @ 12:49:22 #165
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124753082
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 10:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

bron: http://www.volkskrant.nl/(...)eghalen-bij-NS.dhtml

Ben er zelf tegen, omdat de NS van het geld dat ze binnenharken met het uitbaten van de stations investeringen kunnen doen. Moeten ze dat alleen wel doen natuurlijk ...

Haal je dat geld weg bij de NS, dan zal de investeringsruimte in ieder geval veel minder zijn
Feitelijk zijn de stationstunnels, trappen en perrons al van Prorail. Wat je er mee wint dat de stationsgebouwen en de horeca niet meer van NS zijn is mij niet geheel duidelijk.
pi_124753379
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:36 schreef GlenSpey het volgende:

- Ja er wordt wel eens verkeerde informatie of zelfs geen informatie getoond bij wijzigingen of verstoringen. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat dit altijd goed gaat? Deze systemen worden bediend door computers en die worden bediend door mensen. Mensen maken fouten en soms dan loopt het in het honderd. Eén fout leidt dan (helaas) al snel tot meerdere fouten.
Dat maakt het niet minder begrijpelijk. Afgelopen vrijdag een ritje Schiphol - Roosendaal gemaakt, trein had 30 minuten vertraging en zou niet verder rijden dan Dordrecht. Dat weet ik dankzij de app, dat weet de trein getuige de schermen, dat weten de borden op Den Haag HS ook. Maar de conductrice roept doodleuk om dat deze trein toch verder zal rijden naar Roosendaal, Bergen op Zoom en Vlissingen. Het kan niet zo zijn dat ik tegen een conductrice moet vertellen waar haar trein heen rijdt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 13:01:28 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124753393
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Feitelijk zijn de stationstunnels, trappen en perrons al van Prorail. Wat je er mee wint dat de stationsgebouwen en de horeca niet meer van NS zijn is mij niet geheel duidelijk.
precies. Je kunt je imo beter richten op zaken die echt belangrijk voor de reiziger zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124753705
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:43 schreef Peter het volgende:
Aan kritiek en meedenken in oplossingen heb je meer dan aan louter gejubel..
Klopt. Maar wat hier vaak over het hoofd gezien wordt is dat een oplossing voor het probleem van 100 reizigers vaak betekend dat het probleem bij weer 100 andere reizigers komt te liggen. Het is nou eenmaal allemaal niet zo zwart-wit als dat het lijkt.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:44 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Deze trek ik er even uit. Dit is namelijk de belangrijkste van allemaal. Het maakt mij geen drol uit of mijn trein vertraging heeft, tuurlijk ik baal wel even, maar het kan voorkomen. Dat er bepaalde beslissingen genomen worden is ook prima, maar communiceer dit correct. Ga geen tegenstrijdige berichten omroepen, of zoals hierboven op Twitter al wordt aangetoond.

Het maakt dan niet uit dat de computers door mensen worden bediend. Deze mensen moeten zich ervan bewust zijn dat het gene wat zij omroepen of op de schermen zetten acties bij mensen tot gevolgen hebben. Mensen zijn aan het reizen, soms zijn ze gehaast, soms niet, maar ze willen allemaal weten waar ze aan toe zijn. Als jij dan gaat omroepen "Attentie dames en heren de intercity van 12.04 naar Roosendaal vertrekt van spoor 1" terwijl de trein aangekondigd staat op spoor 3 en op de borden van spoor 1 hele andere treinen staan, zaai je onrust. Dat moet je zien te voorkomen. Een van de dingen is bijvoorbeeld controleren of de borden op spoor 1 en spoor 3 geen tegenstrijdige informatie tonen, en als dat wel het geval is dit gewoon melden via de omroep "Attentie dames en heren, in tegenstelling tot wat op de reisinformatieschermen op de perrons staat vertrekt de intercity van 12.04 richting Roosendaal van spoor 1". Mensen gaan dan niet meer twijfelen. Je moet de twijfel zien weg te nemen. En daar faalt de NS behoorlijk hard in af en toe.
Heb je gelijk in en het betrekt gelijk mijn punt over waarom alles opknippen niet altijd een goede zaak is. De treindienstleider bepaald op welk spoor de trein binnen komt rijden. Iemand anders is dan weer verantwoordelijk voor het omroepen en de bediening van de schermen. Als je dit bij alles gaat doen dan krijg je alleen maar meer van dit soort problemen.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:00 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat maakt het niet minder begrijpelijk. Afgelopen vrijdag een ritje Schiphol - Roosendaal gemaakt, trein had 30 minuten vertraging en zou niet verder rijden dan Dordrecht. Dat weet ik dankzij de app, dat weet de trein getuige de schermen, dat weten de borden op Den Haag HS ook. Maar de conductrice roept doodleuk om dat deze trein toch verder zal rijden naar Roosendaal, Bergen op Zoom en Vlissingen. Het kan niet zo zijn dat ik tegen een conductrice moet vertellen waar haar trein heen rijdt.
De apps die reizigers tegenwoordig op hun mobieltje hebben werken inderdaad sneller dan de railpockets waarmee de mcn en hc nog werkt. Hiervoor is vervanging dan ook in ontwikkeling ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 13:15:05 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124753737
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:36 schreef GlenSpey het volgende:
Iets wat men zich ook af moet vragen is of het allemaal wel veel beter kán.
wel degelijk, alleen dan moet je er wel in gaan investeren.
quote:
- Ja er rijden wel eens treinen niet op tijd. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat alle treinen op tijd rijden? Het spoorwegnet is al overvol dus er zijn nou eenmaal niet altijd uitwijkmogelijkheden. Daar komt bij dat treinen worden gereden door mensen en mensen maken fouten. Als 1 machinist of conducteur een minuut te laat is dan krijg je gelijk een domino-effect. Want trein 2 moet wachten op trein 1 waardoor trein 3 niet binnen kan komen op het station en trein 4 midden in de rimboe staat te wachten etc etc.
je houdt verstoringen, maar je kunt er wel naar streven om deze zoveel mogelijk te voorkomen. Het helpt alleen niet mee dat er zoveel uitwijkmogelijkheden weggesneden worden. met iets meer flexibiliteit kun je veel problemen al oplossen.

Verder zou niet de vertrekpunctualiteit, maar de reizigerspunctualiteit leidend moeten zijn. Door soms een minuutje langer te wachten kun je veel reizigers blij maken met een gehaalde overstap.
quote:
- Ja er wordt wel eens verkeerde informatie of zelfs geen informatie getoond bij wijzigingen of verstoringen. Maar is het uberhaupt wel mogelijk dat dit altijd goed gaat? Deze systemen worden bediend door computers en die worden bediend door mensen. Mensen maken fouten en soms dan loopt het in het honderd. Eén fout leidt dan (helaas) al snel tot meerdere fouten.
Hier is nog heel veel te winnen tegen lage kosten.
quote:
- Ja er valt wel eens een trein uit waardoor er bijvoorbeeld bussen ingezet moeten worden. En ja dat gaat soms even duren voordat alles geregeld is en de reizigers hun weg weer kunnen vervolgen. Natuurlijk kan het allemaal zo ingericht worden dat er op ieder station standaard bussen EN chauffeurs op standby staan voor het geval er iets misgaat, maar als de ENORME kosten daarvoor vervolgens doorberekend worden aan de reiziger (aan wie anders? Het spoorbedrijf heeft immers ook geen geldbomen langs de baan) dan is het ook niet goed.
Het huidige systeem werkt vrij aardig
quote:
- Ja er worden wel eens oplossingen verzonnen die niet voor iedereen gunstig uitpakken. Noem een winterdienstregeling bij sneeuwval of de verwachting van. Natuurlijk kan men alles wel gewoon door laten rijden in de hoop dat het goed gaat maar de praktijk heeft al vaker laten zien dat dit gewoon niet werkt. En ja natuurlijk kan men wel meer geld investeren in betere wisselverwarmingen of ijsscheppers o.i.d. maar als de ENORME kosten daarvoor vervolgens doorberekend worden aan de reiziger ( ;) ) dan is het ook niet goed.
als je slim investeert vallen die kosten best mee. Het gaat om weinig dagen per jaar, maar op die dagen moet je wel willen werken met een maximale inzet van iedereen. Belangrijk is dat je niet met te korte treinen wilt zitten en de opstelterreinen in de spitsen niet vol staan met materieel dat gewoon inzetbaar is, maar niet ingepland is.
quote:
Natuurlijk is het mogelijk om alles lekker op te delen in concessies. Jij een stationnetje hier en jij een treinlijntje daar, maar gaat het werkelijk dingen oplossen? Als je alles opknipt krijg je weer te maken met gebrekkige communicaties, verschillende werkwijzes; de een wil dit en de ander wil dat etc. Spoorvervoerder A toont zijn informatie zus en spoorvervoerder B toont zijn informatie zo. Voordat je daar 1 lijn in hebt getrokken ben je ook weer vele jaren verder, en hey, dan kom je weer bij dezelfde problemen van het oude systeem uit ;)
je moet dan ook niet lukraak gaan knippen. Daarmee veroorzaak je meer ellende dan je oplost. Maar met vooraf vastgestelde standaarden en regels kom je een heel eind zonder dat het botst.
quote:
Nee ik ontken niet dat er ruimte is voor verbetering, maar ik vind wel dat er hier vaak erg eenzijdig naar de situatie gekeken wordt. Als er gekozen moet worden tussen het 'duperen' van 100 reizigers of het duperen van 101 reizigers dan is het soms gewoon niet anders. Je werkt met mensen en mensen maken fouten, je werkt met materieel en materieel kan kapot gaan en je werkt met geld en geld raakt soms gewoon op.

Just my 2 cents :W
binnen de beschikbare bandbreedte is nog veel mogelijk, maar dan moet je wel een prikkel hebben om te investeren. En daar ontbreekt het nu aan, getuige de NS-uitspraak dat de reiziger niet zo moet zeuren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124753782
Ze hebben geen investeringsruimte, zolang de kamer wil dat ze een enorm dividend overmaken.
  maandag 1 april 2013 @ 13:16:15 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124753787
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:34 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ik vind de NS over het algemeen ook redelijk tot prima. Alleen sommige dingen zijn weer dramatisch.

[ afbeelding ]

:')
Ja, je SOV Weekend Vrij is wel geldig vandaag maar NS-abonnement Weekend Vrij niet.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 april 2013 @ 13:20:51 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124753954
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:16 schreef icloud het volgende:
Ze hebben geen investeringsruimte, zolang de kamer wil dat ze een enorm dividend overmaken.
valt best mee. Ze hebben de ruimte wel, maar zolang de concessie t/m 2025 niet aan de NS gegund is zal er minder geïnvesteerd worden, iets wat de reiziger in de komende jaren niet ten goede komt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 april 2013 @ 13:32:44 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124754308

DBS 6513 + 6509 + 6505 + Tunneldelentrein (47525)
Bij Willemsdorp komt tijdens een korte zonwolk de fraaie combinatie van drie Vlaamse Reuzen voorbij met de Tunneldelentrein naar Terneuzen.
Vanwege werkzaamheden bij Tilburg werd de trein via Utrecht en de Kijfhoek omgeleid. Na een locwissel op de Kijfhoek gaat de trein weer verder met 3 Vlaamse Reuzen naar Terneuzen.
pi_124754421
Ken je die grap dat er treinen reden tussen Raalte-Nijverdal-Wierden? Ze reden niet!11!!
NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:33:46 Nijverdal-Wierden: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
NS_online twitterde op maandag 01-04-2013 om 12:53:24 Raalte-Nijverdal: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsfHm #nvdwdn reageer retweet
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_124754466
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:16 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, je SOV Weekend Vrij is wel geldig vandaag maar NS-abonnement Weekend Vrij niet.
Beetje tegenstrijdig met wat er op de website staat. Meen toch echt te hebben gelezen dat vandaag ns-weekend vrij geldig is.

Tevens, Nijverdal is vanaf vandaag open en ze hebben de eerste storing al meegemaakt. :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')