En jij denkt dat wij Hollanders dat ook zonder slag of stoot laten gebeuren? Verkiezingen zijn al een hele opgave voor de overheid, laat staan een referendum.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je stem van één ding af laten hangen is sowieso dom.
Eigenlijk moeten we in Nederland wat overnemen van de Zwitsers: referenda.
jammer dat er niet in het belang van de reiziger wordt gedacht ...quote:Op zondag 31 maart 2013 19:42 schreef greavy het volgende:
[..]
En dan op de 5100 Roosendaal-Den Haag overstappen? Die zit iets van 18 minuten achter de 5000 Breda - Dordrecht (- Den Haag, enkel op werkdagen tot 20:00). Dat ga je niet redden. Momenteel heb je van de IC naar de 1x/u sprinter 13 minuten overstap.
De IC keert wel in Lage Zwaluwe aan het perron... Maar trappen iedereen er wel uit in Breda. Gaan geen HC's mee naar Lage Zwaluwe.
Ik denk ook niet dat het ¤¤ scheelt in de portemonnee van NSR..quote:Op zondag 31 maart 2013 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer dat er niet in het belang van de reiziger wordt gedacht ...
quote:dion_b schreef op zondag 31 maart 2013 @ 23:49:
Zucht... informatieuitwisseling tussen NS en Prorail is al lastig genoeg, als daar DB en CNL bij komt is het helemaal feest
Heb hier nu m'n schoonouders over de vloer. Zij zouden vannacht met CNL naar Zuid-Duitsland gereden zijn. Bij boeken (via DB) van kaartjes werd aangegeven dat een afwijkende vertrektijd zou gelden vanaf Amsterdam, vertrek 40 minuten eerder ivm werkzaamheden in DE. Paar dagen later hebben ze reservering gedaan voor fietsen. Toen werd de reguliere tijd aangegeven.
Dus vanavond op Amsterdam CS op de borden gekeken: reguliere vertrekspoor- en tijd. Voor de zekerheid op perron gekeken: ook daar reguliere vertrekspoor en -tijd. Met een klein uur te gaan zijn ze wat gaan eten. Om vervolgens op een leeg perron te staan. De trein was wel degelijk 40 minuten eerder vertrokken - en van een ander perron - maar niets was aangegeven of omgeroepen. Met hen tientallen anderen die wel degelijk op tijd voor de aangepaste vertrektijd aanwezig waren, maar simpelweg de nergens aangegeven trein niet hadden kunnen vinden
NS Internationaal heeft de fouten toegegeven en een bus ingezet voor gedupeerden. Verre van zo comfortabel als een nachttrein, maar beter dan niets. Tenzij je fietsen bij je hebt, dan is het inderdaad niets. Uiteindelijk zijn ze op de eerstvolgende trein die kant op waar wel fietsen mee kunnen overgeboekt, volgens NS-I personeel dezelfde trein de volgende avond. Vandaar dat ze nu hier bij ons logeren.
Epiloog: ook met dat laatste blijkt maar weer hoezeer NS-I prutst. Heb voor de zekerheid nagekeken en jawel, er zijn twee verbindingen morgenochtend vroeg waarmee ze 12u eerder aan kunnen komen dan met volgende nachttrein (slechts 12u te laat ipv 24u te laat) en toch fiets mee kunnen nemen, eentje zelfs ideale aansluiting met enkele overstap. Is trouwens tweede keer in twee jaar tijd dat ik meemaak dat NS-I spontaan vergeet dat er naast Thalys en CNL ook een IC naar Berlin is waar je Duitsland in kunt. Vorige keer was dat juist handig - tijdens uitbarsting van Eyjafjallajokul was vlucht naar Kopenhagen van vriendin van me geannuleerd en was er volgens NS-I totaal geen plek in welke trein dan ook. Treinreiswinkel heeft toen doodleuk alles op de eerstvolgende trein gereserveerd en die vriendin is vertrokken vanuit A'dam terwijl NS-I mensen in A'dam aanraadde om naar Utrecht te gaan omdat er helemaal geen treinen meer vanuit A'dam redenDeze keer helaas 12u onnodige extra vertraging voor m'n schoonouders bovenop de 12u vertraging door onjuiste inlichtingen.
Had ik al gezegd dat ik geen al te hoge dunk van NS-Internationaal had?
Tja, zeker met tegengestelde informatie zou ik het persoonlijk nog even vragen aan medewerkers. Deze wijziging staat namelijk wel gewoon op de NS site (en ik neem aan dus ook in de railpocket): vertrek CNL, 19:41 van spoor 7b.quote:
Die Tim Biels volg ik niet meer.quote:Op maandag 1 april 2013 09:21 schreef b2py het volgende:
Staat toch in de op? En anders heeft Tim biels het ook nog 5 keer getweet afgelopen week..
Tim Biels heeft naar mijn idee best regelmatig nuttige tweets waar NS faalt.quote:Op maandag 1 april 2013 09:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Die Tim Biels volg ik niet meer.
Enne, ik meldt het voor de zekerheid maar, want het SOV Weekend Vrij is weer wel geldig, en daar gingen mensen mee de mist in.
Mooie plaatjes weer !quote:
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)eghalen-bij-NS.dhtmlquote:D66 wil stations weghalen bij NS en verantwoordelijkheid bij ProRail leggen
De stations zouden niet langer de verantwoordelijkheid van de Nederlandse Spoorwegen moeten zijn. Dat vindt D66-Kamerlid Stientje van Veldhoven. De NS kan zich beter alleen op het vervoer van reizigers richten, aldus Van Veldhoven.
die is knettergekquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |