Blikken Truus volgt gewoon de treinenloop vanuit ProRail-systemen. Ik weet niet of die overgang naar NS al is ingezet, maar ook als dat zo is, heeft NS zich verplicht om ook voor andere vervoerders goede reisinfo te verstrekken.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:35 schreef b2py het volgende:
Ik vond het bijzonder toen ik donderdag in Zwolle liep dat de Arriva treinen door dezelfde stem werden omgeroepen als de NS trein.
Overgang is zeker al ingezet. Op de post vallen de betreffende personen onder de NS. Ze moeten inderdaad wel de informatie van andere vervoerders ook voorzien, daar was destijds ook veel commentaar op.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Blikken Truus volgt gewoon de treinenloop vanuit ProRail-systemen. Ik weet niet of die overgang naar NS al is ingezet, maar ook als dat zo is, heeft NS zich verplicht om ook voor andere vervoerders goede reisinfo te verstrekken.
Tot Bad bentheim, en dan?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:23 schreef Duvel het volgende:
Een 1700 kan 180, ik zie het probleem niet.
En met een kleine, goedkope wijziging kan er ook makkelijk 220 mee gereden worden maar hij brandt uit als je er 15KV op zet.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:23 schreef Duvel het volgende:
Een 1700 kan 180, ik zie het probleem niet.
Ja leuk maar wat schiet je daar mee op? Wat is de tijdwinst? Spoor zit zeker tussen Amsterdam en Utrecht toch al propvol dus zal het altijd aanpassen worden aan de overige treinen. En ik vraag me af hoelang dit soort getrokken nachttreinen überhaupt nog blijven rijden...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het wordt hoog tijd dat Taurus/Vectron zijn toelating in Nederland krijgt zodat die treinen zonder locwissel kunnen rijden en tussen Amsterdam en Utrecht 200km/u kunnen gaan rijden. En tussen Horst-Sevenum en Blerick 160
Waarom?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:27 schreef Zug-Chef het volgende:
En ik vraag me af hoelang dit soort getrokken nachttreinen überhaupt nog blijven rijden...
Als er over het gehele stuk tot aan Keulen 200 gereden zou kunnen worden scheelt dat al snel meer dan een uur.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:28 schreef Duvel het volgende:
't Zou een locwissel schelen. De theoretische tijdwinst van het 160 of 200 rijden kun je in Nederland niet behalen idd.
dat gaat nog heeeeel lang niet gebeurenquote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als er over het gehele stuk tot aan Keulen 200 gereden zou kunnen worden scheelt dat al snel meer dan een uur.
Euronight verbinding naar Warschau stopt er in ieder geval mee eind juni van dit jaar. Ook in Europa worden steeds meer nachttreinen opgeheven omdat er te weinig mensen mee reizen en omdat het vliegtuig nou eenmaal sneller is en vaak ook goedkoper.quote:
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 30-03-2013 om 12:37:49Utrecht-Amsterdam en Utrecht-Schiphol: tussen Breukelen en Abcoude rijden geen treinen door een brand. http://t.co/axyyfHsfHm #UtAsd reageer retweet
Maar zou het dan niet beter zijn om gewoon treinstellen te bouwen voor nachttreinen? Dat zou vast wel goedkoper zijn, alleen al omdat je niet hoeft te rangeren. Daarnaast minder zwaar, dus minder kosten?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En ik vraag me af hoelang dit soort getrokken nachttreinen überhaupt nog blijven rijden...
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso zitten er TWEE dosto's achter die loc, daar ga je al. En je maakt mij niet wijs dat er op die plaat ook maar één diagnostisch kenmerk te zien is van die loc op basis waarvan je hard kunt maken "Dit is een Poolse Tyzoveel en kan DUS geen enkele andere stoomloc ter wereld zijn".Het is zo'n geleed dosto-apparaat type Bhp: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/PKP_Bhp.phpSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
T in Ty staat voor Towarowe (goederen), y is iets van asindeling geloof ik. ik durf zelfs aan dat het een Ty51 is.
Beter kijken: de arm zit een stuk voor de balk.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wie heeft trouwens bedacht dat er daar wel 25KV isolatoren opgehangen moeten worden maar dat slechts tien centimeter afstand tussen de uithouder en de mast genoeg is om overslag te voorkomen?
De inzet van treinstellen betekent per definitie het einde van koerswagens naar bijvoorbeeld Minsk en Moskou. In sommige nachttreinen heeft iedere set van twee rijtuigen een andere bestemming en wordt er onderweg zeven keer gerangeerd. Dat is met treinstellen niet te doen tenzij je iets Deense-neuzen achtigs doet. Ik denk niet dat dat rendabel is.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:50 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Maar zou het dan niet beter zijn om gewoon treinstellen te bouwen voor nachttreinen? Dat zou vast wel goedkoper zijn, alleen al omdat je niet hoeft te rangeren. Daarnaast minder zwaar, dus minder kosten?
Zit je alleen wel met het probleem dat je verschillende veiligheidssystemen en voltages moet inbouwen...
Dat hele gerangeer midden in de nacht maakt de nachttreinen irritant sloom en je slaapt er ook niet lekkerder door. Als je al slaapt in die dwergenbedden.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De inzet van treinstellen betekent per definitie het einde van koerswagens naar bijvoorbeeld Minsk en Moskou. In sommige nachttreinen heeft iedere set van twee rijtuigen een andere bestemming en wordt er onderweg zeven keer gerangeerd. Dat is met treinstellen niet te doen tenzij je iets Deense-neuzen achtigs doet. Ik denk niet dat dat rendabel is.
Moskou rijdt sowieso al niet meer en Minsk en Warschau per juni ook niet meer.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De inzet van treinstellen betekent per definitie het einde van koerswagens naar bijvoorbeeld Minsk en Moskou. In sommige nachttreinen heeft iedere set van twee rijtuigen een andere bestemming en wordt er onderweg zeven keer gerangeerd. Dat is met treinstellen niet te doen tenzij je iets Deense-neuzen achtigs doet. Ik denk niet dat dat rendabel is.
Als een trein bizarre omwegen neemt om bij de eindbestemming aan te komen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Moskou rijdt sowieso al niet meer en Minsk en Warschau per juni ook niet meer.
Moskou rijdt niet meer naar Nederland maar de RZD zet koerswagens in nachttreinen in naar een tigtal landen. Sommigen rijden dagelijks, anderen slechts één keer per week.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Moskou rijdt sowieso al niet meer en Minsk en Warschau per juni ook niet meer.
T zal wel zo zijn. Ik ben van mening dat je zulke details niet uit zo'n plaatje kunt halen. Het is een mogelijkheid, dat wel natuurlijkquote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:51 schreef Okuliarnik het volgende:
[..]
Het is zo'n geleed dosto-apparaat type Bhp: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/PKP_Bhp.php
T in Ty staat voor Towarowe (goederen), y is iets van asindeling geloof ik. ik durf zelfs aan dat het een Ty51 is.
Goed voor de spoorkilometersquote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Als een trein bizarre omwegen neemt om bij de eindbestemming aan te komen.
Ik hoorde afgelopen woensdag van Flashie en Deadlock dat de CNL naar Kopenhagen ook bizar veel om rijdt. Eerst naar Keulen, Hannover compleet de verkeerde kant op.
Ik pak het vliegtuig welquote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed voor de spoorkilometers
Goed voor de uitslaaptijd
Goed voor de bieromzet aan boord
Ik zie alleen maar voordelen
Ik had al een hele serieuze post getypt tot ik weer besefte wat het maandag was.quote:
Er zit niet veel anders op dan het vliegtuig te nemen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:50 schreef eti het volgende:
Zug-Chef, ik heb een soort pre-booking, geheel vrijblijvend. Natuurlijk heb ik nog niet echt geboekt voor een trein die nog niet, en wellicht nooit meer, bestaat.
Wat is het überhaupt trouwens voor kul dat je treinen pas 2 of 3 maanden van tevoren kunt boeken? De keus is altijd: vliegen of trein. Als je een vliegtuig niet een half jaar van tevoren boekt, kom je er niet meer in. Maar een trein kun je dan nog niet eens boeken!
Waarom je treinen ook niet gewoon zelf kunt boeken zoals dat met vliegtuigen wel kan, daar begrijp ik ook niets van. Als ik van Indonesië naar de Filippijnen wil vliegen, boek ik dat even op internet. Maar probeer maar eens een plaats in de trein van Polen naar Rusland te bemachtigen... dat lukt je niet!
Dit is wel de YOLOvariant he. 2 minuten in Berlin Hbf.quote:
Het is tenminste ietsquote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is wel de YOLOvariant he. 2 minuten in Berlin Hbf.
Bril poetsen en nog eens kijken, het is een overstap van 12 minuten.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is wel de YOLOvariant he. 2 minuten in Berlin Hbf.
heb je flink mazzel gehadquote:Op zaterdag 30 maart 2013 00:54 schreef KomtTijd... het volgende:
Nou, alstublieft dankuwel! Het lag nog precies waar ik het had achtergelaten in het bagagerek!
Pakketje weer terecht
verbaast me niet dat juist nu dat nieuws komt. Arriva scoorde goed in de ov-barometer die vorige week bekend is gemaaktquote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:16 schreef James1988 het volgende:
En dan nu het nieuws.
Arriva: 'wij willen de Fyra best vervangen'
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)fyra-best-vervangen/
Nee hoor, gewoon een eind raak bestellen en in NL laten bezorgen. Betaling met creditcard, eins zwei Polizeiquote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:32 schreef V2 het volgende:
Hoe kan je trouwens als Nederlander aan een Bahncard komen? Als je online probeert te bestellen heb je een Duits afleveradres nodig, iets anders kun je zo te zien niet invullen. Kopen/ophalen op een Duits treinstation?
Nee, moest nog meer doen, waaronder plannen maken voor de komende 2 dagen. Dat moet ik nog steeds doen overigens. NSM is een optie. Maar ik heb ook weleens zin om eindelijk weer eens gewoon naar Leeuwarden of Groningen te gaan want daar ben ik sinds 2008 niet meer geweest. Leeuwarden dan.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
al naar het spoorwegmuseum geweest, Fles?
Ik houd me aanbevolen voor maandag, heb nog een dagkaart liggen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, moest nog meer doen, waaronder plannen maken voor de komende 2 dagen. Dat moet ik nog steeds doen overigens. NSM is een optie. Maar ik heb ook weleens zin om eindelijk weer eens gewoon naar Leeuwarden of Groningen te gaan want daar ben ik sinds 2008 niet meer geweest. Leeuwarden dan.
Zullen we dat maandag dan doen?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik houd me aanbevolen voor maandag, heb nog een dagkaart liggen.
Verder wil ik ook nog naar het NSM voor die sporen naar het front tentoonstelling!
Telt "camera in het maisveld" slingeren? Dat heb ik wel eens zien gebeuren in Engeland...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Valt me nog mee dat jullie r niet in elkaar geslagen en haar fiets in het maisveld geslingerd hebben.
Wut?!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:54 schreef greavy het volgende:
Mijn heggenschaar kwam wel goed van pas vandaag.
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:54 schreef greavy het volgende:
Mijn heggenschaar kwam wel goed van pas vandaag.
En hoge ladder.
LOOOOOOLLLLLLLquote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Ff wat struiken voor ProRail gesnoeid. Hoefde de ProRail snoeiploeg niet meer te komen
Mijn ladder maximaal uitgeschoven en over het hek heengezet. Zo, toen was de fotostek weer mogelijk.quote:
Nee klopt. Sta er ook niet meer van te kijken verderquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |