abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124680140
Er wordt in West-Europa juist een belangrijke nichefunctie mee vervuld. Ik denk dat het zeker rendabel kan zijn om dergelijke treinen te laten rijden. Het schrappen van dit soort verbindingen in Zuid- en Oost-Europa is sowieso schering en inslag.

Als InfraBel niet zulke belachelijke bedragen voor treinpaden had gevraagd was er ook nog steeds een nachttrein in België geweest.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124680327

NS_online twitterde op zaterdag 30-03-2013 om 12:37:49 Utrecht-Amsterdam en Utrecht-Schiphol: tussen Breukelen en Abcoude rijden geen treinen door een brand. http://t.co/axyyfHsfHm #UtAsd reageer retweet
pi_124680448
De 01 *kwijl*

Wie heeft trouwens bedacht dat er daar wel 25KV isolatoren opgehangen moeten worden maar dat slechts tien centimeter afstand tussen de uithouder en de mast genoeg is om overslag te voorkomen?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124680453
Krrrrruising :P Tja dan moet je ook niet op Houten gaan staan... Overigens die brand heeft volgens mij niets te doen met de SSN stomert omdat die al voorbij Amsterdam is momenteel.
pi_124680502
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:27 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]
En ik vraag me af hoelang dit soort getrokken nachttreinen überhaupt nog blijven rijden...
Maar zou het dan niet beter zijn om gewoon treinstellen te bouwen voor nachttreinen? Dat zou vast wel goedkoper zijn, alleen al omdat je niet hoeft te rangeren. Daarnaast minder zwaar, dus minder kosten?

Zit je alleen wel met het probleem dat je verschillende veiligheidssystemen en voltages moet inbouwen...
pi_124680511
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sowieso zitten er TWEE dosto's achter die loc, daar ga je al. En je maakt mij niet wijs dat er op die plaat ook maar één diagnostisch kenmerk te zien is van die loc op basis waarvan je hard kunt maken "Dit is een Poolse Tyzoveel en kan DUS geen enkele andere stoomloc ter wereld zijn".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is zo'n geleed dosto-apparaat type Bhp: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/PKP_Bhp.php
T in Ty staat voor Towarowe (goederen), y is iets van asindeling geloof ik. ik durf zelfs aan dat het een Ty51 is.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:52:25 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124680541
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

Wie heeft trouwens bedacht dat er daar wel 25KV isolatoren opgehangen moeten worden maar dat slechts tien centimeter afstand tussen de uithouder en de mast genoeg is om overslag te voorkomen?
Beter kijken: de arm zit een stuk voor de balk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_124680556
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:50 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Maar zou het dan niet beter zijn om gewoon treinstellen te bouwen voor nachttreinen? Dat zou vast wel goedkoper zijn, alleen al omdat je niet hoeft te rangeren. Daarnaast minder zwaar, dus minder kosten?

Zit je alleen wel met het probleem dat je verschillende veiligheidssystemen en voltages moet inbouwen...
De inzet van treinstellen betekent per definitie het einde van koerswagens naar bijvoorbeeld Minsk en Moskou. In sommige nachttreinen heeft iedere set van twee rijtuigen een andere bestemming en wordt er onderweg zeven keer gerangeerd. Dat is met treinstellen niet te doen tenzij je iets Deense-neuzen achtigs doet. Ik denk niet dat dat rendabel is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:54:02 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124680590
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De inzet van treinstellen betekent per definitie het einde van koerswagens naar bijvoorbeeld Minsk en Moskou. In sommige nachttreinen heeft iedere set van twee rijtuigen een andere bestemming en wordt er onderweg zeven keer gerangeerd. Dat is met treinstellen niet te doen tenzij je iets Deense-neuzen achtigs doet. Ik denk niet dat dat rendabel is.
Dat hele gerangeer midden in de nacht maakt de nachttreinen irritant sloom en je slaapt er ook niet lekkerder door. Als je al slaapt in die dwergenbedden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_124680627
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De inzet van treinstellen betekent per definitie het einde van koerswagens naar bijvoorbeeld Minsk en Moskou. In sommige nachttreinen heeft iedere set van twee rijtuigen een andere bestemming en wordt er onderweg zeven keer gerangeerd. Dat is met treinstellen niet te doen tenzij je iets Deense-neuzen achtigs doet. Ik denk niet dat dat rendabel is.
Moskou rijdt sowieso al niet meer en Minsk en Warschau per juni ook niet meer.
pi_124680642
Ik breng de nacht in nachttreinen meestal zuipend en feestend door dus ik zou niet weten of je er ook in kan slapen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124680661
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:55 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Moskou rijdt sowieso al niet meer en Minsk en Warschau per juni ook niet meer.
Als een trein bizarre omwegen neemt om bij de eindbestemming aan te komen.
Ik hoorde afgelopen woensdag van Flashie en Deadlock dat de CNL naar Kopenhagen ook bizar veel om rijdt. Eerst naar Keulen, Hannover compleet de verkeerde kant op.
pi_124680662
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:55 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Moskou rijdt sowieso al niet meer en Minsk en Warschau per juni ook niet meer.
Moskou rijdt niet meer naar Nederland maar de RZD zet koerswagens in nachttreinen in naar een tigtal landen. Sommigen rijden dagelijks, anderen slechts één keer per week.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_124680692
Klopt maarja dat is de afweging die je moet maken he. Je kan wel rechtstreeks naar Kopenhagen gaan maar dan doe je veel minder steden aan onderweg en dus minder instappers. Plus je bent er ook nog eens te vroeg.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:58:19 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124680694
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:51 schreef Okuliarnik het volgende:

[..]

Het is zo'n geleed dosto-apparaat type Bhp: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/PKP_Bhp.php
T in Ty staat voor Towarowe (goederen), y is iets van asindeling geloof ik. ik durf zelfs aan dat het een Ty51 is.
T zal wel zo zijn. Ik ben van mening dat je zulke details niet uit zo'n plaatje kunt halen. Het is een mogelijkheid, dat wel natuurlijk :Y
Maar is het nou in Dobieszyn of wat? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:59:19 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124680720
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Als een trein bizarre omwegen neemt om bij de eindbestemming aan te komen.
Ik hoorde afgelopen woensdag van Flashie en Deadlock dat de CNL naar Kopenhagen ook bizar veel om rijdt. Eerst naar Keulen, Hannover compleet de verkeerde kant op.
Goed voor de spoorkilometers
Goed voor de uitslaaptijd
Goed voor de bieromzet aan boord

Ik zie alleen maar voordelen *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124680804
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Goed voor de spoorkilometers
Goed voor de uitslaaptijd
Goed voor de bieromzet aan boord

Ik zie alleen maar voordelen *O*
Ik pak het vliegtuig wel :P
pi_124681205
ProRail gaat een nieuwe verkeersleidingpost bouwen in Utrecht in Cartesiusdriehoek. Daarbij moet een langzaamverkeer verbinding worden gerealiseerd met de post van Utrecht Zuilen. Hiervoor wordt een volledig afgesloten fiets- en voetgangersverbinding gemaakt die je alleen kan betreden met een pasje of met toestemming vanuit de post zelf. Zelfde idee als in Amsterdam op spoor 15.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:18:35 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124681281
Opening overmorgen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_124681456
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:18 schreef Duvel het volgende:
Opening overmorgen?
Ik had al een hele serieuze post getypt tot ik weer besefte wat het maandag was.
http://www.aanbesteden.pr(...).m?opdrachtid=535676
en
http://www.aanbesteden.pr(...).m?opdrachtid=535795
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:47:16 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124682103
Geinig! Kunnen ze eindelijk die verschroeide meuk naast CS afbreken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 30 maart 2013 @ 14:16:47 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124682897
En dan nu het nieuws.

Arriva: 'wij willen de Fyra best vervangen'
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)fyra-best-vervangen/

DB: eind 2014 alle ICE's uitgerust met wifi en on-train entertainment
http://www.express.de/rei(...)n,2482,22245708.html
pi_124684649
Waar halen jullie de wetenschap vandaan dat de nachttrein naar Warschau geschrapt wordt??

Ik heb tickets besteld voor die trein, de Treinreiswinkel gaat ervan uit dat die trein nog gewoon zal rijden. Zo niet, dan zullen ze het me wel melden... Maar waar hebben jullie die wijsheid vandaan?
pi_124685421
Het stond in een Poolse krant. Voor de rest is het nog nergens bevestigd, maar iedereen gaat er inmiddels wel van uit. Die krant schreef over "met ingang van juli".
pi_124685776
De DB planner Hafas kent de trein niet meer vanaf 1 juli 2013. De CNL 457 (die altijd gecombineerd met de trein naar Warschau rijdt) rijdt nog wel en komt net als nu om 4:30 aan in Berlijn. Om Warschau te kunnen bereiken mag je dan 2 uur wachten op de eerste EC naar Warschau.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')