voorlopig is helaas geen verandering te verwachtenquote:Op zondag 13 januari 2013 15:44 schreef KnightSolaire het volgende:
Dat is misschien zo. Maar de regering blijft zich vooralsnog terughoudend opstellen. Wellicht verandert dat in de toekomst.
Dat is zeker positief. Nadeel is dat het kilometertarief bij Veolia in Limburg tot de hoogste van het land behoortquote:Overigens krijg je voor die prijsverhoging wel wat terug: nieuwe treinen en soms een uitgebreidere dienstregeling. Denk bv. aan Veolia die tussen Nijmegen en Venlo/Roermond ook 's-avonds nog één trein per half uur laat rijden, terwijl de Sprinter Nijmegen - Deurne dan echt maar 1x per uur rijdt.
Tofquote:Op zondag 13 januari 2013 15:47 schreef Stratzer het volgende:
[..]
En die heeft ze allemaal ook gereden![]()
We zijn allebei machinist sinds 1992.
Notturna is even haar tablet aan het upgraden, daarom reageer ik even voor haar.
Haha, ik kom er nu pas achter dat het dubbel opstaptarief daadwerkelijk is afgeschaft. Ik dacht dat we nog over de toekomstige situatie spraken.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voorlopig is helaas geen verandering te verwachten
[..]
Dat is zeker positief. Nadeel is dat het kilometertarief bij Veolia in Limburg tot de hoogste van het land behoort
Ja, echt welquote:Op zondag 13 januari 2013 15:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Tof
Mooie tijden. De IC van Zandvoort naar Maastricht met zo'n dikke 1200 er voor.
Al gevonden?quote:Op zondag 13 januari 2013 15:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Die worden doorgaand. Even kijken of ik de bron daarvan nog kan vinden.
Naar het schijnt is het een enorme teringherrie in de cabine van een Thalys, omdat de machinist midden voor een krachtige locomotief zit.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:57 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat ik me nou afvraag:
heeft een treinstel in de machinistencabine hetzelfde geluidsniveau als in de coupé?
En hoe is dat bij locs? Zijn die een beetje fatsoenlijk geisoleerd, qua geluid?
Zie deze tekening: http://www.spoornieuws.nl/temp/dssu.pdfquote:
Hmm, ik moet natuurlijk niet teveel naar de huidige spooropstelling en wissels kijken..quote:Op zondag 13 januari 2013 16:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zie deze tekening: http://www.spoornieuws.nl/temp/dssu.pdf
Leuke foto's J. Blijft mooi dat winterlandschap vanuit de cabinequote:Op zondag 13 januari 2013 15:54 schreef MTL het volgende:
500e topic![]()
Dat vraagt om een paar foto's, of niet?
[ afbeelding ]
Met SLT te Leiden Centraal
[ afbeelding ]
Net vertrokken vanuit Zutphen met een trek-duw-stam
het is half afgeschaft. In sommige situaties al wel, in sommige situaties nog nietquote:Op zondag 13 januari 2013 16:00 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Haha, ik kom er nu pas achter dat het dubbel opstaptarief daadwerkelijk is afgeschaft. Ik dacht dat we nog over de toekomstige situatie spraken.
Wordt ook nog niet echt gecommuniceerd... Zag het toevallig op OV-chipkaart.nl voorbijflitsen.
Even meeluisterenquote:Op zondag 13 januari 2013 16:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Naar het schijnt is het een enorme teringherrie in de cabine van een Thalys, omdat de machinist midden voor een krachtige locomotief zit.
De OV-chipkaart was toch ook bedoeld zodat je als vervoerder pas achteraf hoeft te communiceren wat het selfloading cargo je schuldig is?quote:Op zondag 13 januari 2013 16:00 schreef KnightSolaire het volgende:
Wordt ook nog niet echt gecommuniceerd... Zag het toevallig op OV-chipkaart.nl voorbijflitsen.
Eind van het filmpje goed te zien. Thalys rijdt Antwerpen Centraal binnen en op het perron richting Nederland staat het ramvol. Wat komt er aan, een klassiekje. Stoppertje naar Roosendaalquote:Op zondag 13 januari 2013 16:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Even meeluisteren
Ik vond dat zo gaaf he, vanuit de tunnel in een keer brug over Hollandsch Diep op met 300..
Zie ik wel naar uit de 26e(maar dan met 250 ofc )
Het zou natuurlijk kunnen dat al die mensen wachten op de Fyra die 7 minuten later vanaf datzelfde perron vertrekt.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Eind van het filmpje goed te zien. Thalys rijdt Antwerpen Centraal binnen en op het perron richting Nederland staat het ramvol. Wat komt er aan, een klassiekje. Stoppertje naar Roosendaal
Groningen of Leeuwarden, geloof ik?quote:Op zondag 13 januari 2013 17:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Leuk, nieuwe machinisten in het topic. Komen jullie ook wel eens in het Noorden, op mijn terrein zeg maar?
En DM'90?quote:Op zondag 13 januari 2013 16:10 schreef Monopoly het volgende:
Class'66 is pas takkeherrie. Wat ben je blij als je verderop in je dienst overstapt op een G-2000Serene stilte
Hier scheur je tenminste nog lekker door met je IC met weinig stops per kilometer. Zeker als je de IC Zl-Gn of Zl-Lw rijdt.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:56 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Groningen of Leeuwarden, geloof ik?
Ja, met enige regelmaat. Maar zou wat vaker mogen wat mij betreft.
Ik kom daarom ook regelmatig met -4 oid aan in Leeuwarden vanuit Zwolle.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:59 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hier scheur je tenminste nog lekker door met je IC met weinig stops per kilometer. Zeker als je de IC Zl-Gn of Zl-Lw rijdt.
Bij het opstarten van de diesel hoor je hem eventjes brullen. Maar in de cabine merk je dat amper. Het is meer dat je vanuit de deur even omhoog kijkt. Even kijken hoe de uitlaatgassen er uit zien.quote:
Ik doe Groningen (vanaf Onnen Noord) en Leeuwarden (vanaf de HRMK) inderdaad. En een hoop regionale lijnen, maar daar komen jullie niet zo vaak. Zeg maar hoi als je Wouter aan de lijn hebt.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:56 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Groningen of Leeuwarden, geloof ik?
Ja, met enige regelmaat. Maar zou wat vaker mogen wat mij betreft.
Het scheelt natuurlijk ook dat de motoren meer aan de kant van de bakovergang zitten. Binnen kun je wel een verschil merken of je daar zit of meer aan de cabine-kant.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:06 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Bij het opstarten van de diesel hoor je hem eventjes brullen. Maar in de cabine merk je dat amper. Het is meer dat je vanuit de deur even omhoog kijkt. Even kijken hoe de uitlaatgassen er uit zien.
Je kan niet kijken in de motor ruimte dus als je blauwe rook ziet weet je dat je olie lekkage hebt
Klopt. Ik heb het overigens nooit onprettig gevonden. Ook niet met een brullende herrie class. Ik ben van mening dat als je met diesel mat rijdt, dat je het moet voelen, maar ook moet horen.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk ook dat de motoren meer aan de kant van de bakovergang zitten. Binnen kun je wel een verschil merken of je daar zit of meer aan de cabine-kant.
Op die stopper wordt flink doorgekacheld vaak.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik kom daarom ook regelmatig met -4 oid aan in Leeuwarden vanuit Zwolle.
Kun je al relaxt ergens gaan zitten en zo.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:53 schreef greavy het volgende:
Klopt helemaal. Te vroeg binnenkomen is juist goed.
Bij de stopper Wolvega-Leeuwarden niet, want die moet dan meestal wachten tot 5a vrij is.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:48 schreef greavy het volgende:
Sommige machinisten gaan het laatste stuk dan extra langzaam rijden, sommigen karren lekker door en zijn veel te vroeg binnen. Kunnen ze eerder naar de koffie.
check. de treinen passeren elkaar zo ongeveer tussen de brug over het Van Harinxmakanaal en het Stephensonviaduct, dus vlak voordat je het emplacement oprijdt.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij de stopper Wolvega-Leeuwarden niet, want die moet dan meestal wachten tot 5a vrij is.
Kwam toch omdat de Fyra altijd achter de stopper uit Dordt kwam te zitten?quote:Op zondag 13 januari 2013 19:06 schreef James1988 het volgende:
Met de Fyra is me dat ook al een aantal keer overkomen op Rotterdam - Breda. Geplande aankomst x:07, maar de deuren gingen in Breda al open om x:03.
En een keertje gehad dat Rotterdam - Breda via Dordrecht werd gereden omdat er een zwaan op de HSL zat te trollen, dat betekent meestal zo'n 10 minuten vertraging. Aankomst in Breda was echter gewoon om x:07.
Dat boemeltje neem ik nooit, want dan moet ik eerst naar Wolvega. Ik pak de IC vanuit Rotterdam wel.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij de stopper Wolvega-Leeuwarden niet, want die moet dan meestal wachten tot 5a vrij is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen last van, want die stopper rijdt buiten de spits maar 1x per uur en zat zodoende mijn Fyra niet in de wegquote:Op zondag 13 januari 2013 19:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Kwam toch omdat de Fyra altijd achter de stopper uit Dordt kwam te zitten?
quote:Op zondag 13 januari 2013 19:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat boemeltje neem ik nooit, want dan moet ik eerst naar Wolvega. Ik pak de IC vanuit Rotterdam wel.wat dat betreft heb je het in de nieuwe dienstregeling wat minder getroffenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
Jaquote:Op zondag 13 januari 2013 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat dat betreft heb je het in de nieuwe dienstregeling wat minder getroffen
Maat van mij doet helemaal geen IRM meer, gaat rustig een uurtje wachten..quote:Op zondag 13 januari 2013 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
je bent knettergek. Een normaal iemand neemt gewoon de snelste route van A naar B
Ik mijdt IRM waar het kan. Als ik écht moet, doe ik het wel.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Maat van mij doet helemaal geen IRM meer, gaat rustig een uurtje wachten..
Ik reis liever wat langer dan dat ik mijn rug verpestquote:Op zondag 13 januari 2013 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
je bent knettergek. Een normaal iemand neemt gewoon de snelste route van A naar B
500 = Rotterdam - Groningen, 12500 = Rotterdam - Leeuwardenquote:Op 4 februari gaat wijzigingsblad 1 in. Er wordt het nodige aangepast:
*500 en 12500 worden integraal ICM
*700 en 12700 integraal IRM
*2100/2200 gaat ma-vr met 4 extra omlopen IRM ipv DDZ rijden, de omlopen beginnend met:
- 2125-2116-2235-2228-2147 etc.
- 2225-2218-2137-2128-2247 etc.
- 2110-2229-2222-2141-2132 etc.
- 2121-2112-2231-2224-2143 etc.
Zaterdag 3 IRM omlopen:
- 2125-2116-2235-2228-2147 etc.
- 2121-2112-2231-2224-2143 etc.
- 2127-2118-2237-2230-2149 etc.
Zondag weet ik niet zeker, minstens 1 DDZ wordt vervangen door IRM:
- 2228-2147-2138-2257-2250 etc.
*2000/8800 komen weer 5 omlopen ICM in (alleen doordeweeks):
- 2023-8818-8829-2024-2037-8832-8843 (vanaf 2038/2051 IRM)
- 2012-2025-8820-8831-2026 etc.
- 2014-2027-8822-8833-2028 etc.
- 8821-2016-2029-8824-2030 etc.
- (t/m 2032 IRM) 2045-8840-8851-2046 etc.
*4 omlopen DDAR worden doordeweeks DDZ in de 3400:
- 3406-3429-3416-3439-3426 etc.
- 3410-3433-3420-3443-3430 etc.
- 3425-3412-3435-3422-3445 etc.
- 3427-3414-3437-3424-3447 etc. (alleen ma-do)
Voor het weekend heb ik geen gegevens.
*4800 wordt integraal DDAR ipv SGMM
*14800 wordt door voorgaande wijzigingen een mix van DDAR en DDZ
*44/9600 integraal MDDMaarnaast 5 DDZ-omlopen in de 5600 (ma-vr):
- 5615-5622-5627-5634-5639, vrijdag verder als: 5670-5675-5682
- 5616-5621-5628-5633-5640 etc.
- 5620-5625-5632-5637-5642 etc.
- 5644-5649-5656-5661-5668 etc.
- 5672-5677-5684
Zaterdag in ieder geval in de volgende treinen: 5619/26/27/38/42/43/50/53/55/60/61/63/70/75/77/82/84
Zondag minimaal in de: 5625/41/48/55/65/72/74/77/79/84/88
*Verder 1 MDDM-omloop vervangen door DDAR in de 5600, ma-vr beginnend in de 5612, za in de 5616 en zondag in de 5622
*Meer SGM in de 4000/4700/7400/17400, doordeweeks:
- 17464-7473-7474-7483-7484
- 4027-4028-4743-4732-4049-4050-4765-7465-7466-7475-7476-7485-7486
- 4025-4026-4741-4730-4047-4048-4763-7463-7464-17471
- 14017-4018-4733-4744-4061-4062
- 17412-17421-17420-17429-17426-7435-7436-17443-17440-7449-7450-4750-4067-4068- 4085-4086
Zaterdag:
- 7417-7418-17425-17422-7431-7432-17439-17436-7445-7446-17453-17450-7459-7460-7469-7470-7479-7480-7489
- 7421-7422-17429 17440-7449-7450-17457-17454-7463-7464-7473-7474-7483-7484
*Verder nog enkele materieelwijzigingen in de 14500, 14556 (Spits IC Amsterdam C - Enkhuizen. wordt bijv. IRM
Godmondeju. De 500/12500 integraal ICM. Dat komt nou even goed uit!!!!!!quote:Op zondag 13 januari 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Gun me even de tijd om de nummertjes aan te passen, danku
Via bron
Godsamme, meer SGM in de 7400. Was net zo blij met SLT.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Gun me even de tijd om de nummertjes aan te passen, danku
Via bron
Oh, geen last van. De 3600 IC Zwolle-Roosendaal vv neem ik regelmatig in het geheelquote:Op zondag 13 januari 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
ik vind het best meevallen in een VIRM. Uiteraard moet je af en toe wel even frisse lucht happen, want van te lang treinen word je loom. Is me regelmatig overkomen met het ICRm wanneer ik de 3600 uit Breda/Tilburg naar Zwolle nam
Omruilen met Apeldoorn - Almelo (- Enschede)?quote:Op zondag 13 januari 2013 19:42 schreef KnightSolaire het volgende:
Had ergens gelezen dat de serie Tilburg Universiteit - Eindhoven (- Weert) in de loop van 2013 integraal SGMm zou worden (nu Plan V, met af en toe een verdwaalde SGMm en op zaterdag soms SLT). Da's nog niet het geval in dit wijzigingsblad, maar ik ben benieuwd waar dat materieel tegen die tijd vandaan wordt gehaald. Iemand ideeën?
Zelfs na het bestuderen van de spoorkaart is het me nog niet gelukt locaties te vindenquote:Op zondag 13 januari 2013 19:51 schreef Little_Dolls het volgende:
Heb ik jullie al verteld over de fantastische verbinding tussen de kust en de Kempen (IR Neerpelt/Hasselt) en het feit dat deze laatste trein in het weekend de loskoppeling in Mol niet maakt?
Als men in het eerste geval van de kust komt moet men overstappen in Antwerpen Berchem en tijdens de week wel 40min wachten op deze IR-trein...en in het weekend moet men zich dan verschrikkelijk haasten omdat er maar 5(!) zijn!
Echt waar, welke klojo dit systeem eigenlijk uitgevonden heeft...
In het weekend dan rijdt die IR-trein naar de Kempen enkel naar Neerpelt, dus er is geen loskoppeling in Mol. In mijn geval moet ik richting Hasselt en dan moet ik in Mol speciaal overstappen in een aparte trein naar Hasselt, terwijl ik er de volgende halte alweer uit moet en die is 2min ver van Mol of zo...![]()
Allemaal omdat ze die treinen niet met elkaar verbinden en vervolgens loskoppelen zoals ze tijdens de week vanaf de middag wel doen...
Waarom eigenlijk niet? Is het zoveel meer werk?![]()
Echt iedereen in deze regio ergert zich aan dit systeem!
He vervelend joh. Ik zou er goed vanquote:Op zondag 13 januari 2013 19:51 schreef Little_Dolls het volgende:
en dan moet ik in Mol speciaal overstappen in een aparte trein naar Hasselt, terwijl ik er de volgende halte alweer uit moet en die is 2min ver van Mol of zo...![]()
Hij rijdt vanaf ons station *KUCH*prutsperonnetje zonder loket met 1 spoor*KUCH* in het weekend maar om de 2u naar Hasselt, ja...quote:Op zondag 13 januari 2013 19:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Zelfs na het bestuderen van de spoorkaart is het me nog niet gelukt locaties te vinden
Wel vind ik 40 minuten wachten wel heel erg veel..
En rijdt die IR trein maar vijf keer per dag op zondag?
Lap, nu weten jullie al waar ik woon.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
He vervelend joh. Ik zou er goed van
[ afbeelding ]
We gaan de 26e stukje door belgië scheuren, gade gij ook mee?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:00 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Lap, nu weten jullie al waar ik woon.![]()
Spoorlijn 16-15-34 toch (Antwerpen-Luik met de IR). Oja, spoorlijn 40 en HSL4 niet vergeten.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:01 schreef b2py het volgende:
[..]
We gaan de 26e stukje door belgië scheuren, gade gij ook mee?
Haha; ikzelf ben wel van de kust afkomstig (daarom dat ik het er net over had met die overstap), maar mijn vriend komt hier vandaan.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:01 schreef b2py het volgende:
[..]
We gaan de 26e stukje door belgië scheuren, gade gij ook mee?
HSL 2 komen we niet, dat is Leuven - Luik. Meer - Antwerpen is HSL 4quote:Op zondag 13 januari 2013 20:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Spoorlijn 16-15-34 toch (Antwerpen-Luik met de IR). Oja, spoorlijn 40 en HSL2 niet vergeten.
Ik kom zelf uit het land van de harde gquote:Op zondag 13 januari 2013 20:02 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Haha; ikzelf ben wel van de kust afkomstig (daarom dat ik het er net over had met die overstap), maar mijn vriend komt hier vandaan.Leuk accent wel langs deze kanten, moet ik zeggen en ik kom geregeld Nederlanders tegen met ook een leuk accent (Brabants).
Gean wie ut hjir ek noch oer aksenten hawwe? Ik sprek gewoan een echte taal hjer.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik kom zelf uit het land van de harde g
Ik moet echt het halve land doorkruisen voordat ik bij een zachte g ben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus, ga je een stukje met ons rondje mee?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:07 schreef Little_Dolls het volgende:
Verder vind ik die IR-treinen wel best gezellig. Er zijn praktisch alleen vierzits waardoor je veel meer ruimte hebt en meestal staat de airco beter dan in die vieze IC-treinen.![]()
Tja, als ik nu eens wist wie jullie waren hé.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dus, ga je een stukje met ons rondje mee?
Wij zijn een gemengde groep. Ikzelf ben gewoon een reiziger.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:11 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Tja, als ik nu eens wist wie jullie waren hé.Soms zie ik wel eens dezelfde kaartjesknippers ja... Of ben je gewoon een reiziger?
Wij zijn geen kaartjesknippers bij de NMBS. Wij doen 26 januari een Nieuwjaarsrondje/Nieuwjaarsmeeting vanuit Nederland naar Belgenlandquote:Op zondag 13 januari 2013 20:11 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Tja, als ik nu eens wist wie jullie waren hé.Soms zie ik wel eens dezelfde kaartjesknippers ja... Of ben je gewoon een reiziger?
Dan zal ik waarschijnlijk weer de jonge kneus zijn.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wij zijn een gemengde groep. Ikzelf ben gewoon een reiziger.
Ach zo.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Wij zijn geen kaartjesknippers bij de NMBS. Wij doen 26 januari een Nieuwjaarsrondje/Nieuwjaarsmeeting vanuit Nederland naar Belgenland
Boeiend, het grootste deel van de mensen hier is jong. Ik ben 24.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:14 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dan zal ik waarschijnlijk weer de jonge kneus zijn.
Ik ben 19quote:Op zondag 13 januari 2013 20:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Boeiend, het grootste deel van de mensen hier is jong. Ik ben 24.
Ouwe zak!quote:Op zondag 13 januari 2013 20:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Boeiend, het grootste deel van de mensen hier is jong. Ik ben 24.
Wel 300% kans dat ik je zachte g ga doen, kan dat nooit latenquote:Op zondag 13 januari 2013 20:17 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ah, toch.
Dus jullie maken gewoon voor de lol een treinrit?
Moet hem eigenlijk even omwisselen, maar de goedkoopste zijn niet meer in productiequote:
Nou zegquote:Op zondag 13 januari 2013 20:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel 300% kans dat ik je zachte g ga doen, kan dat nooit laten
Je gaat mij toch niet nadoen he? Ik heb nogal een hekel aan westerlingen die denken dat ze Twents kunnen...quote:Op zondag 13 januari 2013 20:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel 300% kans dat ik je zachte g ga doen, kan dat nooit laten
Yepquote:Op zondag 13 januari 2013 20:17 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ah, toch.
Dus jullie maken gewoon voor de lol een treinrit?
Dit is de planning:quote:Op zondag 13 januari 2013 20:17 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ah, toch.
Dus jullie maken gewoon voor de lol een treinrit?
Jij ook een Vlaming?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je gaat mij toch niet nadoen he? Ik heb nogal een hekel aan westerlingen die denken dat ze Twents kunnen...
Mijn Twents is niet zo goed, wellicht kan je het me leren?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je gaat mij toch niet nadoen he? Ik heb nogal een hekel aan westerlingen die denken dat ze Twents kunnen...
Een West-Vlaming nadoen? Ik versta ze nieteens (sorry), laat staan nadoenquote:Op zondag 13 januari 2013 20:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel 300% kans dat ik je zachte g ga doen, kan dat nooit laten
[..]
Moet hem eigenlijk even omwisselen, maar de goedkoopste zijn niet meer in productie
In mijn oorspronkelijk dialect wordt er zelfs geen "ge" gebruikt.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet ge blij zijn dat ik er niet bij ben
weer wat geleerdquote:Op zondag 13 januari 2013 20:22 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
In mijn oorspronkelijk dialect wordt er zelfs geen "ge" gebruikt.
Amai!quote:Op zondag 13 januari 2013 20:22 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
In mijn oorspronkelijk dialect wordt er zelfs geen "ge" gebruikt.
West-Vlaams. Helaas geen dialect waar ik trots op ben...quote:
Kan jij überhaupt de G uitspreken? Alle West-Vlamingen die ik ken kunnen dat niet, met woorden als muhhenheheuhen (muggengeheugen) tot gevolg :pquote:Op zondag 13 januari 2013 20:22 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
In mijn oorspronkelijk dialect wordt er zelfs geen "ge" gebruikt.
Ja, hoor. Mijn Nederlands is voor een West-Vlaming best geslaagd. Een harde "g" zal het niet zijn, maar een "h" ook niet!quote:Op zondag 13 januari 2013 20:27 schreef J.B. het volgende:
[..]
Kan jij überhaupt de G uitspreken? Alle West-Vlamingen die ik ken kunnen dat niet, met woorden als muhhenheheuhen (muggengeheugen) tot gevolg :p
Nee, dat is greavy alquote:Op zondag 13 januari 2013 20:14 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dan zal ik waarschijnlijk weer de jonge kneus zijn.
Grote vriend, ik had de planning al gespammed, niet even gegluurd hoe die ging?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:26 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
West-Vlaams. Helaas geen dialect waar ik trots op ben...
Enkel als oude mannetjes op tv het praten verschijnt er nog een glimlach op m'n gezicht.
Het dialect van hier![]()
![]()
Ik heb 1968 km staan, van Alba Iulia (Midden-Roemenië) via Budapest, Wien en Würzburg naar Utrecht Centraal. 23:04 weg (na 23:00 vertrekken telt bij de volgende dag bij mijquote:Op zondag 13 januari 2013 20:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Yep
De maximumscore staat hier op 1100 km op een dag, Breda - Frankfurt via Rotterdam.
We hebben het over een vriendin als ik me niet vergisquote:Op zondag 13 januari 2013 20:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Grote vriend, ik had de planning al gespammed, niet even gegluurd hoe die ging?
Ja hoor, ik heb gezien dat jullie langs deze kanten passeren.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Grote vriend, ik had de planning al gespammed, niet even gegluurd hoe die ging?
quote:Op zondag 13 januari 2013 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We hebben het over een vriendin als ik me niet vergis
Uwe gaat een stukje meetouren?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:34 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ja hoor, ik heb gezien dat jullie langs deze kanten passeren.
Grote vriend? Zo heeft nog nooit iemand me genoemd.
Ik heb nog geen idee of het past. Plus heb ik geen treinabonnement. Ik zal de trein niet nemen als het niet nodig is, eigenlijk.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons geldt min of meer "hoe meer zielen, hoe meer vreugd"quote:
Ze zegt toch ook "de dag ervoor"?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is een zaterdag. de verzekeringsdokter werkt niet op zaterdag
Misschien is een Go Pass voor jou wel interessant? Daar heb je later in het jaar ook nog wat aan.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:37 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik heb nog geen idee of het past. Plus heb ik geen treinabonnement. Ik zal de trein niet nemen als het niet nodig is, eigenlijk.
Nee, het is de 25ste dat ik moet gaan. Het is vaak nogal vermoeiend om in de late namiddag terug te komen naar (de Kempen dus), dus kan het zijn dat ik nog eens bij m'n moeder blijf slapen.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is een zaterdag. de verzekeringsdokter werkt niet op zaterdag
[..]
Bij ons geldt min of meer "hoe meer zielen, hoe meer vreugd"
Ja, die heb ik al.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:41 schreef James1988 het volgende:
Misschien is een Go Pass voor jou wel interessant? Daar heb je later in het jaar ook nog wat aan.
Nee, maar om nou een muziekdiscussie te starten in PTAquote:Op zondag 13 januari 2013 20:53 schreef Little_Dolls het volgende:
Naar Mol ga ik ook met de bus (daar moet ik wel regelmatig heen), want het is goedkoper.
Hebben jullie dat nummer van Wim De Craene op de vorige pagina gemist?
Een discussie hoeft niet hoor.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee, maar om nou een muziekdiscussie te starten in PTA
Boot?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:58 schreef b2py het volgende:
Morgen weer om 07:14 met de boot naar Amsterdam, hopelijk blijft de sneeuw weg tot een uur of vier als ik weer terug ga. Anders wordt het waarschijnlijk weer een GtbV'tje..
Google heeft werkelijk alles gewoon!quote:Op zondag 13 januari 2013 21:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Veerboot? Of schommelboot?
--edit-- ah, schommelboot op water! Mooie foto![]()
quote:
MS86, ook wel duikbril genoemdquote:Op zondag 13 januari 2013 21:06 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
In Mol zie ik wel eens een aparte locomotief die op een duikboot lijkt met die ronde raampjes.
Jij weet welke trein locomotief ik bedoel?quote:Op zondag 13 januari 2013 21:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
MS86, ook wel duikbril genoemdZijn wel fijne treinen!
dit was de echte schommelboot:quote:Op zondag 13 januari 2013 21:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Veerboot? Of schommelboot?
--edit-- ah, schommelboot op water! Mooie foto![]()
quote:Op zondag 13 januari 2013 21:12 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Jij weet welke trein locomotief treinstel ik bedoel?
Oh, dat lijkt zo'n oude L-trein...quote:
Deze misschien?quote:Op zondag 13 januari 2013 21:16 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Oh, dat lijkt zo'n oude L-trein...
Nee, ik had het op een andere.Die staat daar altijd maar te staan op een spoor in Mol en is eerder groen en geel met ronde raampjes. Er zijn geen wagonnen achter bevestigd.
Let vooral op linnen schoudertasjes en blocnootjesquote:Op zondag 13 januari 2013 20:41 schreef Little_Dolls het volgende:
Nu ja, ik zal het nog bekijken. Als ik er dan toch ben en een stel Nederlanders hoor zeveren; zullen het vast jullie zijn.
Blocnootjes? Wat moeten jullie wel allemaal noteren misschien?quote:Op zondag 13 januari 2013 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Let vooral op linnen schoudertasjes en blocnootjes
Dat is een ander forumquote:Op zondag 13 januari 2013 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Let vooral op linnen schoudertasjes en blocnootjes
Het grote Treinentopic Nieuwjaarsrondje 2013 
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | 10:41 V Amsterdam Centraal (Fyra 9228) 12:03 A Antwerpen Centraal ----- 12:35 V Antwerpen Centraal (IR 612) 12:52 A Noorderkempen ----- 13:08 V Noorderkempen (IR 633) 13:25 A Antwerpen Centraal ----- 13:43 V Antwerpen Centraal (IR 2913, via Hasselt/Tongeren/Glons) 15:52 A Liège-Guillemins ----- 16:17 V Liège Guillemins (L 5367) 16:50 A Maastricht ----- 16:58 V Maastricht (IC 870) 19:22 A Amsterdam Centraal |
Wat zijn de kosten?
Wat zijn de voorwaarden?
Ik wil mee!
Aanmelden
Hoe zit dat met die Fyra?
Vragen/suggesties?
quote:Op zondag 13 januari 2013 21:24 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Blocnootjes? Wat moeten jullie wel allemaal noteren misschien?
Uiteraard; anders verdienen ze niet genoeg hè.quote:Reisonderbreking is in België niet toegestaan. Willen we alsnog ergens langer stilstaan dan zullen we hiermee rekening moeten houden (ook voor de treinkaartjes).
Vinden jullie dat zo interessant?quote:Op zondag 13 januari 2013 21:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Treinstellen en locomotieven natuurlijk
Nee, totaal nietquote:Op zondag 13 januari 2013 21:27 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Vinden jullie dat zo interessant?
Ja klopt ja, dat zijn echte spoorfanatici. Wij vallen best wel mee in vergelijking daarmeequote:
Mooi gedaan!quote:Op zondag 13 januari 2013 21:28 schreef CrashO het volgende:
Kwam net op wiki trouwens nog wat oogsnoep tegen![]()
[ link | afbeelding ]
Mij ook.quote:
Behalve als er gestaakt moet worden zekerquote:Op zondag 13 januari 2013 21:27 schreef Little_Dolls het volgende:
Reisonderbreking is in België niet toegestaan.
Nummertjes van een treinstel, nummertje van de trein waarmee het land rondscheurt, nummertje van de tas van die 'leuke' chick zes rijtuigen verder op. Nummertje van het rijtuig.. Wat voor nummertjes zijn er nog meer?quote:
Ja, dan waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Behalve als er gestaakt moet worden zeker
Komt van wikipedia, ik ben onschuldigquote:
Nummer van de pizzariaquote:Op zondag 13 januari 2013 21:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nummertje van de lokale psychiatrische instelling?
Ik had dan ook gewoon op die afbeelding zelf.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:31 schreef CrashO het volgende:
[..]
Komt van wikipedia, ik ben onschuldig
Poffer, ik zal eens met het boekje aan de slag.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ] Het grote Treinentopic Nieuwjaarsrondje 2013 [ afbeelding ]
Na het succes van het Nieuwjaarsrondje 2012 is het tijd voor het Nieuwjaarsrondje 2013!
Haan33?quote:Op zondag 13 januari 2013 21:36 schreef James1988 het volgende:
Van haan33 en RubenK moet ik trouwens nog info krijgen ivm hun Fyra-tickets.
Grootste troll van Fok!quote:Op zondag 13 januari 2013 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
PM ze maar ff, die haan33 weet ik soberzo niet wie dat
Van in KLB toch ja.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is geband volgens zijn profielquote:Op zondag 13 januari 2013 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah, ik zie het.
Jamesie, 1 bord minder
quote:Op zondag 13 januari 2013 21:40 schreef CrashO het volgende:
Hier zijn indrukwekkende bagger historie
Fyra is er toch vanaf 23 euro Amsterdam-Antwerpen? Dan kom ik op 34,70 samen met die 4 en 7,70.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:
De volgende tickets heb je in ieder geval nodig:
- Tickets voor vervoer binnen Nederland
- Fyra-vervoerbewijs (zie lager)
- Vervoerbewijs naar Noorderkempen, ¤ 4,-
- Vervoerbewijs naar Maastricht. Voor jongeren (tot 26 jaar) is op www.belgianrail.be de Go Pass 1 Maastricht te koop voor ¤ 7,70 waarmee we dit traject kunnen afleggen.
De vanaf-prijs is ¤ 36,70, dit is exclusief het vervoerbewijs voor Nederland.
Dat staat er toch ook?quote:Op zondag 13 januari 2013 22:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Fyra is er toch vanaf 23 euro Amsterdam-Antwerpen? Dan kom ik op 34,70 samen met die 4 en 7,70.
Net iets meer dan een dagje efteling! :-)quote:Op zondag 13 januari 2013 22:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Fyra is er toch vanaf 23 euro Amsterdam-Antwerpen? Dan kom ik op 34,70 samen met die 4 en 7,70.
Een dagje Efteling kost je 100 balle vriend. Of ga je lopend erheen en dan met de duiven en de meeuwen vechten om wat frietjes bij de vuilnisbak?quote:Op zondag 13 januari 2013 22:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Net iets meer dan een dagje efteling! :-)
Dat we de reserveringskosten samen delen lijkt me niet meer dan vanzelfsprekendquote:Op zondag 13 januari 2013 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Plus baliekosten
Plus reserveringskosten
Plus administratiekosten
Plus kosten-kosten over alle zojuist genoemde kosten
samen 265 euro voor jou DennisVoor niks gaat de zon op vriend
![]()
Zouden ze te koop zijn? lekker zelf een stichting oprichten, stichting Beneluxtrein ofzoquote:Op zondag 13 januari 2013 22:24 schreef James1988 het volgende:
Herinnert u zich deze nog... nog... nog...?
[ afbeelding ]
Foto: Bert Van Herck
Staan allemaal terzijde.
¤32,50 entree volgens efteling.nl, had het zelfs even nagekekenquote:Op zondag 13 januari 2013 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een dagje Efteling kost je 100 balle vriend. Of ga je lopend erheen en dan met de duiven en de meeuwen vechten om wat frietjes bij de vuilnisbak?
Het lijken me wel interessante locs voor een private vervoerder die een trein Brussel-Den Haag wil opzetten o.i.d.. Hoewel ik vrees dat NMBS ze liever naar de sloper stuurt (net als NS met de 1200'en destijds).quote:Op zondag 13 januari 2013 22:25 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Zouden ze te koop zijn? lekker zelf een stichting oprichten, stichting Beneluxtrein ofzo
Er is er nog 1tje toegelaten in Nederland toch? Daar zal je al met veel geld over de brug moeten komen..quote:Op zondag 13 januari 2013 22:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het lijken me wel interessante locs voor een private vervoerder die een trein Brussel-Den Haag wil opzetten o.i.d.. Hoewel ik vrees dat NMBS ze liever naar de sloper stuurt (net als NS met de 1200'en destijds).
Ja dat weet ik ook welquote:Op zondag 13 januari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Dat deze trouwens nooit is doorgevoerd..
[..]
¤32,50 entree volgens efteling.nl, had het zelfs even nagekeken
Volgens mij heeft dat vooral te maken met het feit dat er geen ATB-controlemetingen meer hebben plaatsgevonden. Dat lijkt me nou geen probleem van tonnen ofzo.quote:Op zondag 13 januari 2013 22:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Er is er nog 1tje toegelaten in Nederland toch? Daar zal je al met veel geld over de brug moeten komen..
Ik denk dat een 25.5 met wat donkerblauwe rijtuigen met tulpen erop waarschijnlijker isquote:Op zondag 13 januari 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:
Als er al een vervangende Beneluxtrein zou komen verwacht ik eerder een treinstel of iets met een Traxx of ES64F4 ervoor te zien.
Tsja ach, dat zijn van die dingen daar droom je van als je 14 bent of zoquote:
Geen lidquote:Op zondag 13 januari 2013 22:35 schreef dennistd het volgende:
Daar staat trouwens nog stuk over in de Op de Rails van deze maand, leuk om te lezen
Ik neem aan dat iedereen hier al NVBS-lid is?
Ga je schamen...quote:
Geen behoefte aan eigenlijkquote:Op zondag 13 januari 2013 22:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ga je schamen...http://nvbs.com/toon.php?pag=Lid_worden
Er moet ook nog ergens een aanbieding zijn om het eerste jaar voor 25 euro lid te worden, maar die kan ik even niet vinden op de site. Als jongere (t/m 25 jaar) betaal je zelfs maar de helft!
Natuurlijk niet. ANWB, NTFU en daar houdt het wel weer mee op qua lidmaatschappen...quote:Op zondag 13 januari 2013 22:35 schreef dennistd het volgende:
Daar staat trouwens nog stuk over in de Op de Rails van deze maand, leuk om te lezen
Ik neem aan dat iedereen hier al NVBS-lid is?
Wacht wat? Een trein gaat SNELLER rijden door werkzaamheden?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:39 schreef b2py het volgende:
Fyra naar Brussel vertrekt 26 januari 10 minuten later uit amsterdam c. Normale vertrektijd vanaf Rotterdam. Dit vanwege werkzaamheden rond Schiphol, de complete zuidtak ligt er dat weekend uit.
De Fyra naar Brussel rijdt tussen Schiphol en Rotterdam op een pad dat is gepland voor snelheden van 160 km/h (dat wordt overigens niet afgedwongen), vervolgens zit er in Rotterdam nog een behoorlijk lange stilstand in. 10 minuten marge zit er zeker wel in op Schiphol - Rotterdam.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht wat? Een trein gaat SNELLER rijden door werkzaamheden?
Wat is dit nu ook weer voor flauwekul johquote:Op zondag 13 januari 2013 23:54 schreef James1988 het volgende:
De Fyra naar Brussel rijdt tussen Schiphol en Rotterdam op een pad dat is gepland voor snelheden van 160 km/h (dat wordt overigens niet afgedwongen), vervolgens zit er in Rotterdam nog een behoorlijk lange stilstand in.
Alles passend krijgen bij Rotterdam en Hoofddorp (ivm de andere treinen) en en passant ook nog zorgen voor een mooiere spreiding (kwartierdiensten). Als alles ver-V250'd is wordt de dienstregeling van de Fyra en andere treinen aangepast zodat die trein over de hele HSL met 250 mag rijden.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit nu ook weer voor flauwekul joh
De dienstregeling van Thalys is op de noordsectie tot een jaar terug ook op 160 km/h gebaseerd, pas sinds dienstregeling 2012 rijdt die ook op de noordsectie 300. Gedurende een minuut of twee, daarna moet de trein weer in de ankers.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
En de Thalys laat gewoon een scheet in iedereen zijn gezicht en plankt lekker 300 over de HSL. Kan hem het bommen
Of om alle bijstandsgezinnen voorgoed uit de armoede te verlossen. Maar ja, prioriteiten hequote:Op maandag 14 januari 2013 00:18 schreef James1988 het volgende:
Dat ben ik geheel met je eens. Zeker de noordsectie is achteraf gezien geldverspilling geweest.
De 7,2 miljard euro die het de belastingbetaler uiteindelijk heeft gekost om dat ding aan te leggen had nuttiger gebruikt kunnen worden, bijvoorbeeld om de Noord-Oost op te waarderen naar 200 km/h, om de belangrijkste corridors te upgraden naar viersporigheid en 160/200 en nog veel meer leukigheidjes.
Met de kennis van nu was die hele HSL nooit gebouwd natuurlijk, want we zijn Frankrijk of Spanje niet waar een HSL ook echt zin heeft.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of om alle bijstandsgezinnen voorgoed uit de armoede te verlossen. Maar ja, prioriteiten he
Sorry hoor, maar was het nog zo'n opzienbarende ontdekking dan?quote:
In de periode voorafgaand aan 1999, toen de eerste spade de grond in ging, reikten de bomen tot in de hemel. In 2001 was de verwachting dat in 2011 er maarliefst 19 miljoen mensen via de HSL zouden reizen, dat werden er 2,6 miljoen (bron: treinreiziger.nl).quote:Op maandag 14 januari 2013 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar was het nog zo'n opzienbarende ontdekking dan?
Check.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik doe Groningen (vanaf Onnen Noord) en Leeuwarden (vanaf de HRMK) inderdaad. En een hoop regionale lijnen, maar daar komen jullie niet zo vaak. Zeg maar hoi als je Wouter aan de lijn hebt.
Ik vind het er Brits uitzien, meer 'nuttigs' kan ik er niet over zeggen.quote:Op maandag 14 januari 2013 01:38 schreef bork het volgende:
Mijn bijdrage voor #500.
Het kan niet anders, een raadplaatje![]()
[ afbeelding ]
Mogen we dat over een paar jaar ook roepen over de Blankenburgtunnel en die brug die ze in Rotterdam gaan bouwen? Die brug kost 1,1 miljard euro voor 1, 5 kilometer asfalt.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met de kennis van nu was die hele HSL nooit gebouwd natuurlijk, want we zijn Frankrijk of Spanje niet waar een HSL ook echt zin heeft.
quote:Op maandag 14 januari 2013 06:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind het er Brits uitzien, meer 'nuttigs' kan ik er niet over zeggen.
Edit: geen vonken trekken vanochtend..
Welke brug?quote:Op maandag 14 januari 2013 07:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Mogen we dat over een paar jaar ook roepen over de Blankenburgtunnel en die brug die ze in Rotterdam gaan bouwen? Die brug kost 1,1 miljard euro voor 1, 5 kilometer asfalt.
Dat was een Pools treintje en geen dubbeldeks-materiaal.quote:Op maandag 14 januari 2013 07:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Is het die rare bus die ik laatst langs zag komen?
Oh, spuit 11quote:Het plan van de NS en Prorail om de maximumsnelheden bij stations te verhogen is levensgevaarlijk.
Dit stelt Roel Berghuis, vakbonsbestuurder, die een groep bezorgde machinisten vertegenwoordigt. Dat meldt de Volkskrant maandag.
De aanrijdsnelheid bij Arnhem werd reeds verhoogd tot 80 kilometer per uur. Ook in Utrecht en Eindhoven wordt harder gereden. Daar ligt de maximumsnelheid nu bij 60 kilometer.
Voorheen naderden treinen met 40 kilometer per uur de meeste stations.
Ja maar dan kan er iemand naast haar komen zitten en dat is eng!quote:Op maandag 14 januari 2013 08:19 schreef Guppyfriend het volgende:
Om 08:00 uur al een mevrouw moeten uitleggen dat haar bagage gerust in het bagagerek kan en niet op de stoel hoeft
Ik ben heul engquote:Op maandag 14 januari 2013 08:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja maar dan kan er iemand naast haar komen zitten en dat is eng!
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 07:57:40Weerbureaus verwachten vanavond sneeuw, besloten is om vandaag regulier te rijden en het weer nauwlettend te monitoren http://t.co/yx4Ac3Kl reageer retweet
quote:Op maandag 14 januari 2013 08:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ben heul engze bibbert als een rietje nu. En kijkt me, als ze al haar moed weer bij elkaar geraapt heeft, af en toe nog even vuil aan. Heel eventjes, want stel dat ik het zie (huuuuuu)
Oh god, m'n nekharen gingen al even overeind staanquote:Op maandag 14 januari 2013 08:30 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 07:57:40Weerbureaus verwachten vanavond sneeuw, besloten is om vandaag regulier te rijden en het weer nauwlettend te monitoren http://t.co/yx4Ac3Kl reageer retweet
True. En vaak passen koffers niet in de rekken. Maar in de ochtendspits kun je nu eenmaal niet al je spullen om je heen draperenquote:Op maandag 14 januari 2013 08:33 schreef zoem het volgende:
[..]![]()
Al doe ik het zelf ook wel eens, maar dan wel alleen als het niet zo druk is. Soms heb ik zo'n grote koffer mee, en die past niet altijd tussen de stoelen.
Ze verwachten 1-5cm in het westen en met deze temperaturen zal het wel blijven liggen. Ik denk dat ik uit voorzorg maar mijn werkspul mee naar huis neem straks. NS kennende zullen er morgenochtend wel verstoringen zijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 08:30 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 07:57:40Weerbureaus verwachten vanavond sneeuw, besloten is om vandaag regulier te rijden en het weer nauwlettend te monitoren http://t.co/yx4Ac3Kl reageer retweet
Ik ga wel naar mn werk fietsen. Oh wacht, dat doe ik elke dag al.quote:Op maandag 14 januari 2013 08:36 schreef zoem het volgende:
[..]
Ze verwachten 1-5cm in het westen en met deze temperaturen zal het wel blijven liggen. Ik denk dat ik uit voorzorg maar mijn werkspul mee naar huis neem straks. NS kennende zullen er morgenochtend wel verstoringen zijn.
Na dinsdag wordt er voorlopig geen sneeuw verwacht.quote:Op maandag 14 januari 2013 08:40 schreef Toto69 het volgende:
Hoop dat het gaat meevallen, ik moet woensdag vanaf Overijssel naar Friesland, volgens mij blijven juist deze provincies redelijk buiten schot, ik hoop het ten minste, ik reis zo weinig met de trein en als ik dan eens ga...
Maar elke dag 2x 60km fietsen is niet te doenquote:Op maandag 14 januari 2013 08:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik ga wel naar mn werk fietsen. Oh wacht, dat doe ik elke dag al.
Laten we 't hopen, mag het van mij morgen met warme regen weer verdwijnen...quote:Op maandag 14 januari 2013 08:44 schreef zoem het volgende:
[..]
Na dinsdag wordt er voorlopig geen sneeuw verwacht.
[..]
Maar elke dag 2x 60km fietsen is niet te doen
Onmogelijk: de Britten hebben geen dubbeldekstreinen.quote:Op maandag 14 januari 2013 06:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind het er Brits uitzien, meer 'nuttigs' kan ik er niet over zeggen.
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 09:02:19Schiphol-Amsterdam Sloterdijk/Hilversum: minder treinen door een sein-en wisselstoring. http://t.co/z23egl7C #ShlHvs reageer retweet
Klopt. Engelse vrienden van ons wilden dan ook per se bovenin zitten toen we hier een keer met de trein gingen!quote:Op maandag 14 januari 2013 09:06 schreef dennistd het volgende:
Dat past ook niet in dat lage profiel van ze, tenzij je nogal lage verdiepingen maakt
Goh, dat verwacht je niet.quote:Op maandag 14 januari 2013 08:48 schreef b2py het volgende:
Voor de stats, Fyra 9201 rijdt door een defect niet verder dan Rotterdam Centraal. Mensen naar Amsterdam C moeten overstappen op lokaal vervoer naar Amsterdam.
Topic #500? Tijd om me eens aan te melden.quote:Op maandag 14 januari 2013 01:38 schreef bork het volgende:
Mijn bijdrage voor #500.
Het kan niet anders, een raadplaatje![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 14 januari 2013 09:06 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 09:02:19Schiphol-Amsterdam Sloterdijk/Hilversum: minder treinen door een sein-en wisselstoring. http://t.co/z23egl7C #ShlHvs reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 09:16:24Herstel: Schiphol-Amsterdam Sloterdijk/Amersfoort Schothorst: minder treinen door een sein-en wisselstoring. http://t.co/z23egl7C #ShlAmfs reageer retweet
quote:Op maandag 14 januari 2013 09:18 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Topic #500? Tijd om me eens aan te melden.
Aan allen die een bijdrage leveren aan topic #500 proficiat, aan allen die geen bijdrage leveren aan topic #500 ook proficiat.
Is het:
http://de.m.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_670
ok, ik wist niet dat die onlangs was langsgekomen, ik heb dat in juni 2012 gepost volgens mij.quote:Op maandag 14 januari 2013 09:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ook met dat rare bus ding..
Ze gooien niet preventief de hele dienstregeling overhoop? Zou de kritiek van de afgelopen jaren dan toch zijn doorgedrongen in de ivoren toren?quote:Op maandag 14 januari 2013 08:36 schreef zoem het volgende:
[..]
Ze verwachten 1-5cm in het westen en met deze temperaturen zal het wel blijven liggen. Ik denk dat ik uit voorzorg maar mijn werkspul mee naar huis neem straks. NS kennende zullen er morgenochtend wel verstoringen zijn.
Wel ooit eenpoging ondernomen.quote:Op maandag 14 januari 2013 09:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Onmogelijk: de Britten hebben geen dubbeldekstreinen.
Meer hier. en hierquote:Machinisten: plan NS-ProRail is levensgevaarlijk
Machinisten noemen de plannen van de spoordirecties om de snelheden bij stations te verhogen levensgevaarlijk. Vakbond FNV Spoor vreest noodlottige gevolgen als zich met hogere snelheden een botsing voordoet
Oh, had het nog niet zien staan.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je bent pas nummer drie die het post..
Hier blazen ze gewoon door hoor. Verwacht dus weinig vertragingen in het noordenquote:Op maandag 14 januari 2013 08:40 schreef Toto69 het volgende:
Hoop dat het gaat meevallen, ik moet woensdag vanaf Overijssel naar Friesland, volgens mij blijven juist deze provincies redelijk buiten schot, ik hoop het ten minste, ik reis zo weinig met de trein en als ik dan eens ga...
Bij haltes aan de vrije baan kun je met 140 km/u doordenderen, en dan zou het op stations-emplacementen een probleem zijn als je met meer dan 40 km/u komt naderen?quote:
Bovendien werkt ATB pas boven de 40 km/h, dus een snelheidsverhoging zou alleen maar veiliger moeten zijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
Die hogere snelheden bij stations kan prima, zeker als er zoveel gesnoeid wordt in het aantal wissels dat rond de stations ligt. Als er nauwelijks kruisende bewegingen meer zijn dan is een kans op een ongeval al een stuk lager.
Je zou dan nog kunnen overwegen om treinen die potentieel elkaar tegen kunnen komen een snelheidsbeperking op te leggen.
dat werkt alleen als beide treinen sneller dan die snelheid rijden. Zie treinongeval in Barendrechtquote:Op maandag 14 januari 2013 10:15 schreef remcoP het volgende:
[..]
Bovendien werkt ATB pas boven de 40 km/h, dus een snelheidsverhoging zou alleen maar veiliger moeten zijn.
Er lag daar toch ook geen ATB-VV? Ik neem aan dat je dat nu wel zou aanleggen als een station op hogere snelheden wordt aangepast.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:20 schreef b2py het volgende:
Dat langzamer rijden raakt kant nog wal. Als de beste machinist in Amsterdam het sein niet had gemist was er helemaal niks aan de hand geweest en had niemand er naar gekraaid dat er met 60 km/h wordt genaderd. De machinisten doen af aan hun eigen beroep en dat is het aflezen van een sein.
Het stuk tussen Leiden en Woerden is zeer berucht om de slechte liggingquote:Op maandag 14 januari 2013 10:22 schreef Viezze het volgende:
Hadden jullie het hier laatst niet over slechte stukken spoor? Reed gisteren tussen Alphen en Leiden Lammeschans, we vlogen nog net de trein niet door...en het was ook nog eens een schommelboot
Dat stuk spoor is nog nooit fatsoenlijk geweest. Mochten (ooit?) ook bepaalde combinaties niet rijden, oude dubbeldekkermeuk met een 1700-loc dacht ik.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:22 schreef Viezze het volgende:
Hadden jullie het hier laatst niet over slechte stukken spoor? Reed gisteren tussen Alphen en Leiden Lammeschans, we vlogen nog net de trein niet door...en het was ook nog eens een schommelboot
Nee klopt, maar de baanvaksnelheid is daar ook 80 dus zou vv niet nodig zijn. Door stom toeval reed de trein slechts 40 en heeft de ATB niet ingegrepen.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Er lag daar toch ook geen ATB-VV? Ik neem aan dat je dat nu wel zou aanleggen als een station op hogere snelheden wordt aangepast.
klopt. Dat is omdat de 1700-loc een te hoge aslast heeft. Mag daar de bruggen, etc geloof ik maar met 30 km/h passerenquote:Op maandag 14 januari 2013 10:23 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Dat stuk spoor is nog nooit fatsoenlijk geweest. Mochten (ooit?) ook bepaalde combinaties niet rijden, oude dubbeldekkermeuk met een 1700-loc dacht ik.
Terwijl beneden zitten, met je kont zo ongeveer tussen de spoorstaven, natuurlijk net zo bijzonder is.quote:Op maandag 14 januari 2013 09:08 schreef Duvel het volgende:
Klopt. Engelse vrienden van ons wilden dan ook per se bovenin zitten toen we hier een keer met de trein gingen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |