ok, ik wist niet dat die onlangs was langsgekomen, ik heb dat in juni 2012 gepost volgens mij.quote:Op maandag 14 januari 2013 09:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ook met dat rare bus ding..
Ze gooien niet preventief de hele dienstregeling overhoop? Zou de kritiek van de afgelopen jaren dan toch zijn doorgedrongen in de ivoren toren?quote:Op maandag 14 januari 2013 08:36 schreef zoem het volgende:
[..]
Ze verwachten 1-5cm in het westen en met deze temperaturen zal het wel blijven liggen. Ik denk dat ik uit voorzorg maar mijn werkspul mee naar huis neem straks. NS kennende zullen er morgenochtend wel verstoringen zijn.
Wel ooit eenpoging ondernomen.quote:Op maandag 14 januari 2013 09:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Onmogelijk: de Britten hebben geen dubbeldekstreinen.
Meer hier. en hierquote:Machinisten: plan NS-ProRail is levensgevaarlijk
Machinisten noemen de plannen van de spoordirecties om de snelheden bij stations te verhogen levensgevaarlijk. Vakbond FNV Spoor vreest noodlottige gevolgen als zich met hogere snelheden een botsing voordoet
Oh, had het nog niet zien staan.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je bent pas nummer drie die het post..
Hier blazen ze gewoon door hoor. Verwacht dus weinig vertragingen in het noordenquote:Op maandag 14 januari 2013 08:40 schreef Toto69 het volgende:
Hoop dat het gaat meevallen, ik moet woensdag vanaf Overijssel naar Friesland, volgens mij blijven juist deze provincies redelijk buiten schot, ik hoop het ten minste, ik reis zo weinig met de trein en als ik dan eens ga...
Bij haltes aan de vrije baan kun je met 140 km/u doordenderen, en dan zou het op stations-emplacementen een probleem zijn als je met meer dan 40 km/u komt naderen?quote:
Bovendien werkt ATB pas boven de 40 km/h, dus een snelheidsverhoging zou alleen maar veiliger moeten zijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
Die hogere snelheden bij stations kan prima, zeker als er zoveel gesnoeid wordt in het aantal wissels dat rond de stations ligt. Als er nauwelijks kruisende bewegingen meer zijn dan is een kans op een ongeval al een stuk lager.
Je zou dan nog kunnen overwegen om treinen die potentieel elkaar tegen kunnen komen een snelheidsbeperking op te leggen.
dat werkt alleen als beide treinen sneller dan die snelheid rijden. Zie treinongeval in Barendrechtquote:Op maandag 14 januari 2013 10:15 schreef remcoP het volgende:
[..]
Bovendien werkt ATB pas boven de 40 km/h, dus een snelheidsverhoging zou alleen maar veiliger moeten zijn.
Er lag daar toch ook geen ATB-VV? Ik neem aan dat je dat nu wel zou aanleggen als een station op hogere snelheden wordt aangepast.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:20 schreef b2py het volgende:
Dat langzamer rijden raakt kant nog wal. Als de beste machinist in Amsterdam het sein niet had gemist was er helemaal niks aan de hand geweest en had niemand er naar gekraaid dat er met 60 km/h wordt genaderd. De machinisten doen af aan hun eigen beroep en dat is het aflezen van een sein.
Het stuk tussen Leiden en Woerden is zeer berucht om de slechte liggingquote:Op maandag 14 januari 2013 10:22 schreef Viezze het volgende:
Hadden jullie het hier laatst niet over slechte stukken spoor? Reed gisteren tussen Alphen en Leiden Lammeschans, we vlogen nog net de trein niet door...en het was ook nog eens een schommelboot
Dat stuk spoor is nog nooit fatsoenlijk geweest. Mochten (ooit?) ook bepaalde combinaties niet rijden, oude dubbeldekkermeuk met een 1700-loc dacht ik.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:22 schreef Viezze het volgende:
Hadden jullie het hier laatst niet over slechte stukken spoor? Reed gisteren tussen Alphen en Leiden Lammeschans, we vlogen nog net de trein niet door...en het was ook nog eens een schommelboot
Nee klopt, maar de baanvaksnelheid is daar ook 80 dus zou vv niet nodig zijn. Door stom toeval reed de trein slechts 40 en heeft de ATB niet ingegrepen.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Er lag daar toch ook geen ATB-VV? Ik neem aan dat je dat nu wel zou aanleggen als een station op hogere snelheden wordt aangepast.
klopt. Dat is omdat de 1700-loc een te hoge aslast heeft. Mag daar de bruggen, etc geloof ik maar met 30 km/h passerenquote:Op maandag 14 januari 2013 10:23 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Dat stuk spoor is nog nooit fatsoenlijk geweest. Mochten (ooit?) ook bepaalde combinaties niet rijden, oude dubbeldekkermeuk met een 1700-loc dacht ik.
Terwijl beneden zitten, met je kont zo ongeveer tussen de spoorstaven, natuurlijk net zo bijzonder is.quote:Op maandag 14 januari 2013 09:08 schreef Duvel het volgende:
Klopt. Engelse vrienden van ons wilden dan ook per se bovenin zitten toen we hier een keer met de trein gingen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |