abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121536709
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 09:25 schreef bork het volgende:

[..]

_O_ _O_ :Y *O* *O*
Ik bedoelde dat ook met dat rare bus ding.. :Y
  maandag 14 januari 2013 @ 09:29:31 #277
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121536737
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 09:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ook met dat rare bus ding.. :Y
ok, ik wist niet dat die onlangs was langsgekomen, ik heb dat in juni 2012 gepost volgens mij.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_121537362
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 08:36 schreef zoem het volgende:

[..]

Ze verwachten 1-5cm in het westen en met deze temperaturen zal het wel blijven liggen. Ik denk dat ik uit voorzorg maar mijn werkspul mee naar huis neem straks. NS kennende zullen er morgenochtend wel verstoringen zijn.
Ze gooien niet preventief de hele dienstregeling overhoop? Zou de kritiek van de afgelopen jaren dan toch zijn doorgedrongen in de ivoren toren? :o
pi_121537395
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 09:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Onmogelijk: de Britten hebben geen dubbeldekstreinen.
Wel ooit eenpoging ondernomen.

http://en.wikipedia.org/wiki/SR_Class_4DD
  maandag 14 januari 2013 @ 09:57:52 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121537422
Dat neemt niet weg dat de Britten het wel hebben geprobeerd. Zonder al te veel succes overigens.
pi_121537428
quote:
Machinisten: plan NS-ProRail is levensgevaarlijk

Machinisten noemen de plannen van de spoordirecties om de snelheden bij stations te verhogen levensgevaarlijk. Vakbond FNV Spoor vreest noodlottige gevolgen als zich met hogere snelheden een botsing voordoet
Meer hier. en hier

[ Bericht 15% gewijzigd door remcoP op 14-01-2013 10:05:25 ]
  maandag 14 januari 2013 @ 10:01:02 #282
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121537500
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 09:58 schreef remcoP het volgende:

[..]

Meer hier.
Je bent pas nummer drie die het post..
pi_121537535
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Je bent pas nummer drie die het post..
Oh, had het nog niet zien staan. :@
pi_121537586
Dan is het in ieder geval genoeg aangekaart B-)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 10:07:29 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121537643
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 08:40 schreef Toto69 het volgende:
Hoop dat het gaat meevallen, ik moet woensdag vanaf Overijssel naar Friesland, volgens mij blijven juist deze provincies redelijk buiten schot, ik hoop het ten minste, ik reis zo weinig met de trein en als ik dan eens ga... :(
Hier blazen ze gewoon door hoor. Verwacht dus weinig vertragingen in het noorden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121537759
quote:
Bij haltes aan de vrije baan kun je met 140 km/u doordenderen, en dan zou het op stations-emplacementen een probleem zijn als je met meer dan 40 km/u komt naderen? :?

O wacht, het gaat om trein-trein-botsingen. Maar als er maar ATB-VV wordt aangelegd is er dan toch geen enkel probleem?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2013 10:15:35 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 10:13:16 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121537768
Die hogere snelheden bij stations kan prima, zeker als er zoveel gesnoeid wordt in het aantal wissels dat rond de stations ligt. Als er nauwelijks kruisende bewegingen meer zijn dan is een kans op een ongeval al een stuk lager.

Je zou dan nog kunnen overwegen om treinen die potentieel elkaar tegen kunnen komen een snelheidsbeperking op te leggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121537819
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
Die hogere snelheden bij stations kan prima, zeker als er zoveel gesnoeid wordt in het aantal wissels dat rond de stations ligt. Als er nauwelijks kruisende bewegingen meer zijn dan is een kans op een ongeval al een stuk lager.

Je zou dan nog kunnen overwegen om treinen die potentieel elkaar tegen kunnen komen een snelheidsbeperking op te leggen.
Bovendien werkt ATB pas boven de 40 km/h, dus een snelheidsverhoging zou alleen maar veiliger moeten zijn.
pi_121537887
Ook al verwijder je veel wissels, de meeste treinen op bijv Utrecht kunnen een andere trein dan vast nog steeds potentieel tegenkomen. Minder treinen, maar ze blijven.

Die 60 op Utrecht, is dat alleen naar 18/19 en vanaf de oostkant?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 10:18:44 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121537892
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:15 schreef remcoP het volgende:

[..]

Bovendien werkt ATB pas boven de 40 km/h, dus een snelheidsverhoging zou alleen maar veiliger moeten zijn.
dat werkt alleen als beide treinen sneller dan die snelheid rijden. Zie treinongeval in Barendrecht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121537935
Dat langzamer rijden raakt kant nog wal. Als de beste machinist in Amsterdam het sein niet had gemist was er helemaal niks aan de hand geweest en had niemand er naar gekraaid dat er met 60 km/h wordt genaderd. De machinisten doen af aan hun eigen beroep en dat is het aflezen van een sein.
pi_121537955
Hadden jullie het hier laatst niet over slechte stukken spoor? Reed gisteren tussen Alphen en Leiden Lammeschans, we vlogen nog net de trein niet door...en het was ook nog eens een schommelboot ;(
pi_121537973
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:20 schreef b2py het volgende:
Dat langzamer rijden raakt kant nog wal. Als de beste machinist in Amsterdam het sein niet had gemist was er helemaal niks aan de hand geweest en had niemand er naar gekraaid dat er met 60 km/h wordt genaderd. De machinisten doen af aan hun eigen beroep en dat is het aflezen van een sein.
Er lag daar toch ook geen ATB-VV? Ik neem aan dat je dat nu wel zou aanleggen als een station op hogere snelheden wordt aangepast.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 10:23:02 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121537990
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:22 schreef Viezze het volgende:
Hadden jullie het hier laatst niet over slechte stukken spoor? Reed gisteren tussen Alphen en Leiden Lammeschans, we vlogen nog net de trein niet door...en het was ook nog eens een schommelboot ;(
Het stuk tussen Leiden en Woerden is zeer berucht om de slechte ligging
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 14 januari 2013 @ 10:23:36 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121538002
Komt door de slechte ondergrond. Een zettingsvrije plaats zou daar uitkomst bieden, maar dat is stervensduur.
pi_121538008
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:22 schreef Viezze het volgende:
Hadden jullie het hier laatst niet over slechte stukken spoor? Reed gisteren tussen Alphen en Leiden Lammeschans, we vlogen nog net de trein niet door...en het was ook nog eens een schommelboot ;(
Dat stuk spoor is nog nooit fatsoenlijk geweest. Mochten (ooit?) ook bepaalde combinaties niet rijden, oude dubbeldekkermeuk met een 1700-loc dacht ik.
pi_121538023
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Er lag daar toch ook geen ATB-VV? Ik neem aan dat je dat nu wel zou aanleggen als een station op hogere snelheden wordt aangepast.
Nee klopt, maar de baanvaksnelheid is daar ook 80 dus zou vv niet nodig zijn. Door stom toeval reed de trein slechts 40 en heeft de ATB niet ingegrepen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 10:25:33 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121538048
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:23 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Dat stuk spoor is nog nooit fatsoenlijk geweest. Mochten (ooit?) ook bepaalde combinaties niet rijden, oude dubbeldekkermeuk met een 1700-loc dacht ik.
klopt. Dat is omdat de 1700-loc een te hoge aslast heeft. Mag daar de bruggen, etc geloof ik maar met 30 km/h passeren :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 14 januari 2013 @ 10:27:41 #299
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_121538089
quote:
7s.gif Op maandag 14 januari 2013 09:08 schreef Duvel het volgende:

Klopt. Engelse vrienden van ons wilden dan ook per se bovenin zitten toen we hier een keer met de trein gingen!
Terwijl beneden zitten, met je kont zo ongeveer tussen de spoorstaven, natuurlijk net zo bijzonder is.
  maandag 14 januari 2013 @ 10:28:23 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121538109
En de trein is daar ook wat stabieler dan bovenin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')