Het lijken me wel interessante locs voor een private vervoerder die een trein Brussel-Den Haag wil opzetten o.i.d.. Hoewel ik vrees dat NMBS ze liever naar de sloper stuurt (net als NS met de 1200'en destijds).quote:Op zondag 13 januari 2013 22:25 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Zouden ze te koop zijn? lekker zelf een stichting oprichten, stichting Beneluxtrein ofzo
Er is er nog 1tje toegelaten in Nederland toch? Daar zal je al met veel geld over de brug moeten komen..quote:Op zondag 13 januari 2013 22:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het lijken me wel interessante locs voor een private vervoerder die een trein Brussel-Den Haag wil opzetten o.i.d.. Hoewel ik vrees dat NMBS ze liever naar de sloper stuurt (net als NS met de 1200'en destijds).
Ja dat weet ik ook welquote:Op zondag 13 januari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Dat deze trouwens nooit is doorgevoerd..
[..]
¤32,50 entree volgens efteling.nl, had het zelfs even nagekeken
Volgens mij heeft dat vooral te maken met het feit dat er geen ATB-controlemetingen meer hebben plaatsgevonden. Dat lijkt me nou geen probleem van tonnen ofzo.quote:Op zondag 13 januari 2013 22:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Er is er nog 1tje toegelaten in Nederland toch? Daar zal je al met veel geld over de brug moeten komen..
Ik denk dat een 25.5 met wat donkerblauwe rijtuigen met tulpen erop waarschijnlijker isquote:Op zondag 13 januari 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:
Als er al een vervangende Beneluxtrein zou komen verwacht ik eerder een treinstel of iets met een Traxx of ES64F4 ervoor te zien.
Tsja ach, dat zijn van die dingen daar droom je van als je 14 bent of zoquote:
Geen lidquote:Op zondag 13 januari 2013 22:35 schreef dennistd het volgende:
Daar staat trouwens nog stuk over in de Op de Rails van deze maand, leuk om te lezen
Ik neem aan dat iedereen hier al NVBS-lid is?
Ga je schamen...quote:
Geen behoefte aan eigenlijkquote:Op zondag 13 januari 2013 22:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ga je schamen...http://nvbs.com/toon.php?pag=Lid_worden
Er moet ook nog ergens een aanbieding zijn om het eerste jaar voor 25 euro lid te worden, maar die kan ik even niet vinden op de site. Als jongere (t/m 25 jaar) betaal je zelfs maar de helft!
Natuurlijk niet. ANWB, NTFU en daar houdt het wel weer mee op qua lidmaatschappen...quote:Op zondag 13 januari 2013 22:35 schreef dennistd het volgende:
Daar staat trouwens nog stuk over in de Op de Rails van deze maand, leuk om te lezen
Ik neem aan dat iedereen hier al NVBS-lid is?
Wacht wat? Een trein gaat SNELLER rijden door werkzaamheden?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:39 schreef b2py het volgende:
Fyra naar Brussel vertrekt 26 januari 10 minuten later uit amsterdam c. Normale vertrektijd vanaf Rotterdam. Dit vanwege werkzaamheden rond Schiphol, de complete zuidtak ligt er dat weekend uit.
De Fyra naar Brussel rijdt tussen Schiphol en Rotterdam op een pad dat is gepland voor snelheden van 160 km/h (dat wordt overigens niet afgedwongen), vervolgens zit er in Rotterdam nog een behoorlijk lange stilstand in. 10 minuten marge zit er zeker wel in op Schiphol - Rotterdam.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht wat? Een trein gaat SNELLER rijden door werkzaamheden?
Wat is dit nu ook weer voor flauwekul johquote:Op zondag 13 januari 2013 23:54 schreef James1988 het volgende:
De Fyra naar Brussel rijdt tussen Schiphol en Rotterdam op een pad dat is gepland voor snelheden van 160 km/h (dat wordt overigens niet afgedwongen), vervolgens zit er in Rotterdam nog een behoorlijk lange stilstand in.
Alles passend krijgen bij Rotterdam en Hoofddorp (ivm de andere treinen) en en passant ook nog zorgen voor een mooiere spreiding (kwartierdiensten). Als alles ver-V250'd is wordt de dienstregeling van de Fyra en andere treinen aangepast zodat die trein over de hele HSL met 250 mag rijden.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit nu ook weer voor flauwekul joh
De dienstregeling van Thalys is op de noordsectie tot een jaar terug ook op 160 km/h gebaseerd, pas sinds dienstregeling 2012 rijdt die ook op de noordsectie 300. Gedurende een minuut of twee, daarna moet de trein weer in de ankers.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
En de Thalys laat gewoon een scheet in iedereen zijn gezicht en plankt lekker 300 over de HSL. Kan hem het bommen
Of om alle bijstandsgezinnen voorgoed uit de armoede te verlossen. Maar ja, prioriteiten hequote:Op maandag 14 januari 2013 00:18 schreef James1988 het volgende:
Dat ben ik geheel met je eens. Zeker de noordsectie is achteraf gezien geldverspilling geweest.
De 7,2 miljard euro die het de belastingbetaler uiteindelijk heeft gekost om dat ding aan te leggen had nuttiger gebruikt kunnen worden, bijvoorbeeld om de Noord-Oost op te waarderen naar 200 km/h, om de belangrijkste corridors te upgraden naar viersporigheid en 160/200 en nog veel meer leukigheidjes.
Met de kennis van nu was die hele HSL nooit gebouwd natuurlijk, want we zijn Frankrijk of Spanje niet waar een HSL ook echt zin heeft.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of om alle bijstandsgezinnen voorgoed uit de armoede te verlossen. Maar ja, prioriteiten he
Sorry hoor, maar was het nog zo'n opzienbarende ontdekking dan?quote:
In de periode voorafgaand aan 1999, toen de eerste spade de grond in ging, reikten de bomen tot in de hemel. In 2001 was de verwachting dat in 2011 er maarliefst 19 miljoen mensen via de HSL zouden reizen, dat werden er 2,6 miljoen (bron: treinreiziger.nl).quote:Op maandag 14 januari 2013 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar was het nog zo'n opzienbarende ontdekking dan?
Check.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik doe Groningen (vanaf Onnen Noord) en Leeuwarden (vanaf de HRMK) inderdaad. En een hoop regionale lijnen, maar daar komen jullie niet zo vaak. Zeg maar hoi als je Wouter aan de lijn hebt.
Ik vind het er Brits uitzien, meer 'nuttigs' kan ik er niet over zeggen.quote:Op maandag 14 januari 2013 01:38 schreef bork het volgende:
Mijn bijdrage voor #500.
Het kan niet anders, een raadplaatje![]()
[ afbeelding ]
Mogen we dat over een paar jaar ook roepen over de Blankenburgtunnel en die brug die ze in Rotterdam gaan bouwen? Die brug kost 1,1 miljard euro voor 1, 5 kilometer asfalt.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met de kennis van nu was die hele HSL nooit gebouwd natuurlijk, want we zijn Frankrijk of Spanje niet waar een HSL ook echt zin heeft.
quote:Op maandag 14 januari 2013 06:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind het er Brits uitzien, meer 'nuttigs' kan ik er niet over zeggen.
Edit: geen vonken trekken vanochtend..
Welke brug?quote:Op maandag 14 januari 2013 07:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Mogen we dat over een paar jaar ook roepen over de Blankenburgtunnel en die brug die ze in Rotterdam gaan bouwen? Die brug kost 1,1 miljard euro voor 1, 5 kilometer asfalt.
Dat was een Pools treintje en geen dubbeldeks-materiaal.quote:Op maandag 14 januari 2013 07:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Is het die rare bus die ik laatst langs zag komen?
Oh, spuit 11quote:Het plan van de NS en Prorail om de maximumsnelheden bij stations te verhogen is levensgevaarlijk.
Dit stelt Roel Berghuis, vakbonsbestuurder, die een groep bezorgde machinisten vertegenwoordigt. Dat meldt de Volkskrant maandag.
De aanrijdsnelheid bij Arnhem werd reeds verhoogd tot 80 kilometer per uur. Ook in Utrecht en Eindhoven wordt harder gereden. Daar ligt de maximumsnelheid nu bij 60 kilometer.
Voorheen naderden treinen met 40 kilometer per uur de meeste stations.
Ja maar dan kan er iemand naast haar komen zitten en dat is eng!quote:Op maandag 14 januari 2013 08:19 schreef Guppyfriend het volgende:
Om 08:00 uur al een mevrouw moeten uitleggen dat haar bagage gerust in het bagagerek kan en niet op de stoel hoeft
Ik ben heul engquote:Op maandag 14 januari 2013 08:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja maar dan kan er iemand naast haar komen zitten en dat is eng!
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 07:57:40Weerbureaus verwachten vanavond sneeuw, besloten is om vandaag regulier te rijden en het weer nauwlettend te monitoren http://t.co/yx4Ac3Kl reageer retweet
quote:Op maandag 14 januari 2013 08:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ben heul engze bibbert als een rietje nu. En kijkt me, als ze al haar moed weer bij elkaar geraapt heeft, af en toe nog even vuil aan. Heel eventjes, want stel dat ik het zie (huuuuuu)
Oh god, m'n nekharen gingen al even overeind staanquote:Op maandag 14 januari 2013 08:30 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 07:57:40Weerbureaus verwachten vanavond sneeuw, besloten is om vandaag regulier te rijden en het weer nauwlettend te monitoren http://t.co/yx4Ac3Kl reageer retweet
True. En vaak passen koffers niet in de rekken. Maar in de ochtendspits kun je nu eenmaal niet al je spullen om je heen draperenquote:Op maandag 14 januari 2013 08:33 schreef zoem het volgende:
[..]![]()
Al doe ik het zelf ook wel eens, maar dan wel alleen als het niet zo druk is. Soms heb ik zo'n grote koffer mee, en die past niet altijd tussen de stoelen.
Ze verwachten 1-5cm in het westen en met deze temperaturen zal het wel blijven liggen. Ik denk dat ik uit voorzorg maar mijn werkspul mee naar huis neem straks. NS kennende zullen er morgenochtend wel verstoringen zijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 08:30 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 07:57:40Weerbureaus verwachten vanavond sneeuw, besloten is om vandaag regulier te rijden en het weer nauwlettend te monitoren http://t.co/yx4Ac3Kl reageer retweet
Ik ga wel naar mn werk fietsen. Oh wacht, dat doe ik elke dag al.quote:Op maandag 14 januari 2013 08:36 schreef zoem het volgende:
[..]
Ze verwachten 1-5cm in het westen en met deze temperaturen zal het wel blijven liggen. Ik denk dat ik uit voorzorg maar mijn werkspul mee naar huis neem straks. NS kennende zullen er morgenochtend wel verstoringen zijn.
Na dinsdag wordt er voorlopig geen sneeuw verwacht.quote:Op maandag 14 januari 2013 08:40 schreef Toto69 het volgende:
Hoop dat het gaat meevallen, ik moet woensdag vanaf Overijssel naar Friesland, volgens mij blijven juist deze provincies redelijk buiten schot, ik hoop het ten minste, ik reis zo weinig met de trein en als ik dan eens ga...
Maar elke dag 2x 60km fietsen is niet te doenquote:Op maandag 14 januari 2013 08:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik ga wel naar mn werk fietsen. Oh wacht, dat doe ik elke dag al.
Laten we 't hopen, mag het van mij morgen met warme regen weer verdwijnen...quote:Op maandag 14 januari 2013 08:44 schreef zoem het volgende:
[..]
Na dinsdag wordt er voorlopig geen sneeuw verwacht.
[..]
Maar elke dag 2x 60km fietsen is niet te doen
Onmogelijk: de Britten hebben geen dubbeldekstreinen.quote:Op maandag 14 januari 2013 06:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind het er Brits uitzien, meer 'nuttigs' kan ik er niet over zeggen.
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 09:02:19Schiphol-Amsterdam Sloterdijk/Hilversum: minder treinen door een sein-en wisselstoring. http://t.co/z23egl7C #ShlHvs reageer retweet
Klopt. Engelse vrienden van ons wilden dan ook per se bovenin zitten toen we hier een keer met de trein gingen!quote:Op maandag 14 januari 2013 09:06 schreef dennistd het volgende:
Dat past ook niet in dat lage profiel van ze, tenzij je nogal lage verdiepingen maakt
Goh, dat verwacht je niet.quote:Op maandag 14 januari 2013 08:48 schreef b2py het volgende:
Voor de stats, Fyra 9201 rijdt door een defect niet verder dan Rotterdam Centraal. Mensen naar Amsterdam C moeten overstappen op lokaal vervoer naar Amsterdam.
Topic #500? Tijd om me eens aan te melden.quote:Op maandag 14 januari 2013 01:38 schreef bork het volgende:
Mijn bijdrage voor #500.
Het kan niet anders, een raadplaatje![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 14 januari 2013 09:06 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 09:02:19Schiphol-Amsterdam Sloterdijk/Hilversum: minder treinen door een sein-en wisselstoring. http://t.co/z23egl7C #ShlHvs reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 09:16:24Herstel: Schiphol-Amsterdam Sloterdijk/Amersfoort Schothorst: minder treinen door een sein-en wisselstoring. http://t.co/z23egl7C #ShlAmfs reageer retweet
quote:Op maandag 14 januari 2013 09:18 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Topic #500? Tijd om me eens aan te melden.
Aan allen die een bijdrage leveren aan topic #500 proficiat, aan allen die geen bijdrage leveren aan topic #500 ook proficiat.
Is het:
http://de.m.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_670
ok, ik wist niet dat die onlangs was langsgekomen, ik heb dat in juni 2012 gepost volgens mij.quote:Op maandag 14 januari 2013 09:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ook met dat rare bus ding..
Ze gooien niet preventief de hele dienstregeling overhoop? Zou de kritiek van de afgelopen jaren dan toch zijn doorgedrongen in de ivoren toren?quote:Op maandag 14 januari 2013 08:36 schreef zoem het volgende:
[..]
Ze verwachten 1-5cm in het westen en met deze temperaturen zal het wel blijven liggen. Ik denk dat ik uit voorzorg maar mijn werkspul mee naar huis neem straks. NS kennende zullen er morgenochtend wel verstoringen zijn.
Wel ooit eenpoging ondernomen.quote:Op maandag 14 januari 2013 09:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Onmogelijk: de Britten hebben geen dubbeldekstreinen.
Meer hier. en hierquote:Machinisten: plan NS-ProRail is levensgevaarlijk
Machinisten noemen de plannen van de spoordirecties om de snelheden bij stations te verhogen levensgevaarlijk. Vakbond FNV Spoor vreest noodlottige gevolgen als zich met hogere snelheden een botsing voordoet
Oh, had het nog niet zien staan.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je bent pas nummer drie die het post..
Hier blazen ze gewoon door hoor. Verwacht dus weinig vertragingen in het noordenquote:Op maandag 14 januari 2013 08:40 schreef Toto69 het volgende:
Hoop dat het gaat meevallen, ik moet woensdag vanaf Overijssel naar Friesland, volgens mij blijven juist deze provincies redelijk buiten schot, ik hoop het ten minste, ik reis zo weinig met de trein en als ik dan eens ga...
Bij haltes aan de vrije baan kun je met 140 km/u doordenderen, en dan zou het op stations-emplacementen een probleem zijn als je met meer dan 40 km/u komt naderen?quote:
Bovendien werkt ATB pas boven de 40 km/h, dus een snelheidsverhoging zou alleen maar veiliger moeten zijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
Die hogere snelheden bij stations kan prima, zeker als er zoveel gesnoeid wordt in het aantal wissels dat rond de stations ligt. Als er nauwelijks kruisende bewegingen meer zijn dan is een kans op een ongeval al een stuk lager.
Je zou dan nog kunnen overwegen om treinen die potentieel elkaar tegen kunnen komen een snelheidsbeperking op te leggen.
dat werkt alleen als beide treinen sneller dan die snelheid rijden. Zie treinongeval in Barendrechtquote:Op maandag 14 januari 2013 10:15 schreef remcoP het volgende:
[..]
Bovendien werkt ATB pas boven de 40 km/h, dus een snelheidsverhoging zou alleen maar veiliger moeten zijn.
Er lag daar toch ook geen ATB-VV? Ik neem aan dat je dat nu wel zou aanleggen als een station op hogere snelheden wordt aangepast.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:20 schreef b2py het volgende:
Dat langzamer rijden raakt kant nog wal. Als de beste machinist in Amsterdam het sein niet had gemist was er helemaal niks aan de hand geweest en had niemand er naar gekraaid dat er met 60 km/h wordt genaderd. De machinisten doen af aan hun eigen beroep en dat is het aflezen van een sein.
Het stuk tussen Leiden en Woerden is zeer berucht om de slechte liggingquote:Op maandag 14 januari 2013 10:22 schreef Viezze het volgende:
Hadden jullie het hier laatst niet over slechte stukken spoor? Reed gisteren tussen Alphen en Leiden Lammeschans, we vlogen nog net de trein niet door...en het was ook nog eens een schommelboot
Dat stuk spoor is nog nooit fatsoenlijk geweest. Mochten (ooit?) ook bepaalde combinaties niet rijden, oude dubbeldekkermeuk met een 1700-loc dacht ik.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:22 schreef Viezze het volgende:
Hadden jullie het hier laatst niet over slechte stukken spoor? Reed gisteren tussen Alphen en Leiden Lammeschans, we vlogen nog net de trein niet door...en het was ook nog eens een schommelboot
Nee klopt, maar de baanvaksnelheid is daar ook 80 dus zou vv niet nodig zijn. Door stom toeval reed de trein slechts 40 en heeft de ATB niet ingegrepen.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Er lag daar toch ook geen ATB-VV? Ik neem aan dat je dat nu wel zou aanleggen als een station op hogere snelheden wordt aangepast.
klopt. Dat is omdat de 1700-loc een te hoge aslast heeft. Mag daar de bruggen, etc geloof ik maar met 30 km/h passerenquote:Op maandag 14 januari 2013 10:23 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Dat stuk spoor is nog nooit fatsoenlijk geweest. Mochten (ooit?) ook bepaalde combinaties niet rijden, oude dubbeldekkermeuk met een 1700-loc dacht ik.
Terwijl beneden zitten, met je kont zo ongeveer tussen de spoorstaven, natuurlijk net zo bijzonder is.quote:Op maandag 14 januari 2013 09:08 schreef Duvel het volgende:
Klopt. Engelse vrienden van ons wilden dan ook per se bovenin zitten toen we hier een keer met de trein gingen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |