Zouden ze te koop zijn? lekker zelf een stichting oprichten, stichting Beneluxtrein ofzoquote:Op zondag 13 januari 2013 22:24 schreef James1988 het volgende:
Herinnert u zich deze nog... nog... nog...?
[ afbeelding ]
Foto: Bert Van Herck
Staan allemaal terzijde.
¤32,50 entree volgens efteling.nl, had het zelfs even nagekekenquote:Op zondag 13 januari 2013 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een dagje Efteling kost je 100 balle vriend. Of ga je lopend erheen en dan met de duiven en de meeuwen vechten om wat frietjes bij de vuilnisbak?
Het lijken me wel interessante locs voor een private vervoerder die een trein Brussel-Den Haag wil opzetten o.i.d.. Hoewel ik vrees dat NMBS ze liever naar de sloper stuurt (net als NS met de 1200'en destijds).quote:Op zondag 13 januari 2013 22:25 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Zouden ze te koop zijn? lekker zelf een stichting oprichten, stichting Beneluxtrein ofzo
Er is er nog 1tje toegelaten in Nederland toch? Daar zal je al met veel geld over de brug moeten komen..quote:Op zondag 13 januari 2013 22:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het lijken me wel interessante locs voor een private vervoerder die een trein Brussel-Den Haag wil opzetten o.i.d.. Hoewel ik vrees dat NMBS ze liever naar de sloper stuurt (net als NS met de 1200'en destijds).
Ja dat weet ik ook welquote:Op zondag 13 januari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Dat deze trouwens nooit is doorgevoerd..
[..]
¤32,50 entree volgens efteling.nl, had het zelfs even nagekeken
Volgens mij heeft dat vooral te maken met het feit dat er geen ATB-controlemetingen meer hebben plaatsgevonden. Dat lijkt me nou geen probleem van tonnen ofzo.quote:Op zondag 13 januari 2013 22:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Er is er nog 1tje toegelaten in Nederland toch? Daar zal je al met veel geld over de brug moeten komen..
Ik denk dat een 25.5 met wat donkerblauwe rijtuigen met tulpen erop waarschijnlijker isquote:Op zondag 13 januari 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:
Als er al een vervangende Beneluxtrein zou komen verwacht ik eerder een treinstel of iets met een Traxx of ES64F4 ervoor te zien.
Tsja ach, dat zijn van die dingen daar droom je van als je 14 bent of zoquote:
Geen lidquote:Op zondag 13 januari 2013 22:35 schreef dennistd het volgende:
Daar staat trouwens nog stuk over in de Op de Rails van deze maand, leuk om te lezen
Ik neem aan dat iedereen hier al NVBS-lid is?
Ga je schamen...quote:
Geen behoefte aan eigenlijkquote:Op zondag 13 januari 2013 22:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ga je schamen...http://nvbs.com/toon.php?pag=Lid_worden
Er moet ook nog ergens een aanbieding zijn om het eerste jaar voor 25 euro lid te worden, maar die kan ik even niet vinden op de site. Als jongere (t/m 25 jaar) betaal je zelfs maar de helft!
Natuurlijk niet. ANWB, NTFU en daar houdt het wel weer mee op qua lidmaatschappen...quote:Op zondag 13 januari 2013 22:35 schreef dennistd het volgende:
Daar staat trouwens nog stuk over in de Op de Rails van deze maand, leuk om te lezen
Ik neem aan dat iedereen hier al NVBS-lid is?
Wacht wat? Een trein gaat SNELLER rijden door werkzaamheden?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:39 schreef b2py het volgende:
Fyra naar Brussel vertrekt 26 januari 10 minuten later uit amsterdam c. Normale vertrektijd vanaf Rotterdam. Dit vanwege werkzaamheden rond Schiphol, de complete zuidtak ligt er dat weekend uit.
De Fyra naar Brussel rijdt tussen Schiphol en Rotterdam op een pad dat is gepland voor snelheden van 160 km/h (dat wordt overigens niet afgedwongen), vervolgens zit er in Rotterdam nog een behoorlijk lange stilstand in. 10 minuten marge zit er zeker wel in op Schiphol - Rotterdam.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht wat? Een trein gaat SNELLER rijden door werkzaamheden?
Wat is dit nu ook weer voor flauwekul johquote:Op zondag 13 januari 2013 23:54 schreef James1988 het volgende:
De Fyra naar Brussel rijdt tussen Schiphol en Rotterdam op een pad dat is gepland voor snelheden van 160 km/h (dat wordt overigens niet afgedwongen), vervolgens zit er in Rotterdam nog een behoorlijk lange stilstand in.
Alles passend krijgen bij Rotterdam en Hoofddorp (ivm de andere treinen) en en passant ook nog zorgen voor een mooiere spreiding (kwartierdiensten). Als alles ver-V250'd is wordt de dienstregeling van de Fyra en andere treinen aangepast zodat die trein over de hele HSL met 250 mag rijden.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit nu ook weer voor flauwekul joh
De dienstregeling van Thalys is op de noordsectie tot een jaar terug ook op 160 km/h gebaseerd, pas sinds dienstregeling 2012 rijdt die ook op de noordsectie 300. Gedurende een minuut of twee, daarna moet de trein weer in de ankers.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
En de Thalys laat gewoon een scheet in iedereen zijn gezicht en plankt lekker 300 over de HSL. Kan hem het bommen
Of om alle bijstandsgezinnen voorgoed uit de armoede te verlossen. Maar ja, prioriteiten hequote:Op maandag 14 januari 2013 00:18 schreef James1988 het volgende:
Dat ben ik geheel met je eens. Zeker de noordsectie is achteraf gezien geldverspilling geweest.
De 7,2 miljard euro die het de belastingbetaler uiteindelijk heeft gekost om dat ding aan te leggen had nuttiger gebruikt kunnen worden, bijvoorbeeld om de Noord-Oost op te waarderen naar 200 km/h, om de belangrijkste corridors te upgraden naar viersporigheid en 160/200 en nog veel meer leukigheidjes.
Met de kennis van nu was die hele HSL nooit gebouwd natuurlijk, want we zijn Frankrijk of Spanje niet waar een HSL ook echt zin heeft.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of om alle bijstandsgezinnen voorgoed uit de armoede te verlossen. Maar ja, prioriteiten he
Sorry hoor, maar was het nog zo'n opzienbarende ontdekking dan?quote:
In de periode voorafgaand aan 1999, toen de eerste spade de grond in ging, reikten de bomen tot in de hemel. In 2001 was de verwachting dat in 2011 er maarliefst 19 miljoen mensen via de HSL zouden reizen, dat werden er 2,6 miljoen (bron: treinreiziger.nl).quote:Op maandag 14 januari 2013 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar was het nog zo'n opzienbarende ontdekking dan?
Check.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik doe Groningen (vanaf Onnen Noord) en Leeuwarden (vanaf de HRMK) inderdaad. En een hoop regionale lijnen, maar daar komen jullie niet zo vaak. Zeg maar hoi als je Wouter aan de lijn hebt.
Ik vind het er Brits uitzien, meer 'nuttigs' kan ik er niet over zeggen.quote:Op maandag 14 januari 2013 01:38 schreef bork het volgende:
Mijn bijdrage voor #500.
Het kan niet anders, een raadplaatje![]()
[ afbeelding ]
Mogen we dat over een paar jaar ook roepen over de Blankenburgtunnel en die brug die ze in Rotterdam gaan bouwen? Die brug kost 1,1 miljard euro voor 1, 5 kilometer asfalt.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met de kennis van nu was die hele HSL nooit gebouwd natuurlijk, want we zijn Frankrijk of Spanje niet waar een HSL ook echt zin heeft.
quote:Op maandag 14 januari 2013 06:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind het er Brits uitzien, meer 'nuttigs' kan ik er niet over zeggen.
Edit: geen vonken trekken vanochtend..
Welke brug?quote:Op maandag 14 januari 2013 07:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Mogen we dat over een paar jaar ook roepen over de Blankenburgtunnel en die brug die ze in Rotterdam gaan bouwen? Die brug kost 1,1 miljard euro voor 1, 5 kilometer asfalt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |