abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121530566
Fyra naar Brussel vertrekt 26 januari 10 minuten later uit amsterdam c. Normale vertrektijd vanaf Rotterdam. Dit vanwege werkzaamheden rond Schiphol, de complete zuidtak ligt er dat weekend uit.
  zondag 13 januari 2013 @ 23:50:24 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121531007
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 23:39 schreef b2py het volgende:
Fyra naar Brussel vertrekt 26 januari 10 minuten later uit amsterdam c. Normale vertrektijd vanaf Rotterdam. Dit vanwege werkzaamheden rond Schiphol, de complete zuidtak ligt er dat weekend uit.
Wacht wat? Een trein gaat SNELLER rijden door werkzaamheden? _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121531096
Denk dat ze hopen vol gas te kunnen rijden, en met die 10 minuten extra meer overstappers mee te kunnen nemen.
  zondag 13 januari 2013 @ 23:54:03 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121531154
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wacht wat? Een trein gaat SNELLER rijden door werkzaamheden? _O-
De Fyra naar Brussel rijdt tussen Schiphol en Rotterdam op een pad dat is gepland voor snelheden van 160 km/h (dat wordt overigens niet afgedwongen), vervolgens zit er in Rotterdam nog een behoorlijk lange stilstand in. 10 minuten marge zit er zeker wel in op Schiphol - Rotterdam. :')

Dat die trein later vertrekt uit Amsterdam is juist positief voor ons, want dan hebben we 'm al eerder met 250 km/h te pakken. :s)
  zondag 13 januari 2013 @ 23:59:29 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121531343
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 23:54 schreef James1988 het volgende:

De Fyra naar Brussel rijdt tussen Schiphol en Rotterdam op een pad dat is gepland voor snelheden van 160 km/h (dat wordt overigens niet afgedwongen), vervolgens zit er in Rotterdam nog een behoorlijk lange stilstand in.
Wat is dit nu ook weer voor flauwekul joh -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 00:01:52 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121531442
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is dit nu ook weer voor flauwekul joh -O-
Alles passend krijgen bij Rotterdam en Hoofddorp (ivm de andere treinen) en en passant ook nog zorgen voor een mooiere spreiding (kwartierdiensten). Als alles ver-V250'd is wordt de dienstregeling van de Fyra en andere treinen aangepast zodat die trein over de hele HSL met 250 mag rijden.

De vraag is wanneer dat gaat gebeuren, daarover worden inmiddels geen prognoses meer afgegeven door wie dan ook. :')
  maandag 14 januari 2013 @ 00:05:22 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121531566
En de Thalys laat gewoon een scheet in iedereen zijn gezicht en plankt lekker 300 over de HSL. Kan hem het bommen *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 00:06:39 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121531604
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
En de Thalys laat gewoon een scheet in iedereen zijn gezicht en plankt lekker 300 over de HSL. Kan hem het bommen *O*
De dienstregeling van Thalys is op de noordsectie tot een jaar terug ook op 160 km/h gebaseerd, pas sinds dienstregeling 2012 rijdt die ook op de noordsectie 300. Gedurende een minuut of twee, daarna moet de trein weer in de ankers.
  maandag 14 januari 2013 @ 00:17:09 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121531984
Ja, Nederland is te klein voor een hogesnelheidslijn. Wat ieder kind van 6 je ook had kunnen vertellen trouwens, maar okee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 00:18:18 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121532037
Dat ben ik geheel met je eens. Zeker de noordsectie is achteraf gezien geldverspilling geweest.

De 7,2 miljard euro die het de belastingbetaler uiteindelijk heeft gekost om dat ding aan te leggen had nuttiger gebruikt kunnen worden, bijvoorbeeld om de Noord-Oost op te waarderen naar 200 km/h, om de belangrijkste corridors te upgraden naar viersporigheid en 160/200 en nog veel meer leukigheidjes.
  maandag 14 januari 2013 @ 00:20:12 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121532128
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:18 schreef James1988 het volgende:
Dat ben ik geheel met je eens. Zeker de noordsectie is achteraf gezien geldverspilling geweest.

De 7,2 miljard euro die het de belastingbetaler uiteindelijk heeft gekost om dat ding aan te leggen had nuttiger gebruikt kunnen worden, bijvoorbeeld om de Noord-Oost op te waarderen naar 200 km/h, om de belangrijkste corridors te upgraden naar viersporigheid en 160/200 en nog veel meer leukigheidjes.
Of om alle bijstandsgezinnen voorgoed uit de armoede te verlossen. Maar ja, prioriteiten he :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 00:26:53 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121532323
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Of om alle bijstandsgezinnen voorgoed uit de armoede te verlossen. Maar ja, prioriteiten he :X
Met de kennis van nu was die hele HSL nooit gebouwd natuurlijk, want we zijn Frankrijk of Spanje niet waar een HSL ook echt zin heeft.
  maandag 14 januari 2013 @ 00:37:45 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121532702
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Met de kennis van nu
Sorry hoor, maar was het nog zo'n opzienbarende ontdekking dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 01:22:46 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121533752
quote:
15s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar was het nog zo'n opzienbarende ontdekking dan? :?
In de periode voorafgaand aan 1999, toen de eerste spade de grond in ging, reikten de bomen tot in de hemel. In 2001 was de verwachting dat in 2011 er maarliefst 19 miljoen mensen via de HSL zouden reizen, dat werden er 2,6 miljoen (bron: treinreiziger.nl).

Rekening houdende met de tijdsgeest van destijds is het te verklaren dat Nederland mee wilde doen met Frankrijk, Duitsland en zelfs België.
  maandag 14 januari 2013 @ 01:38:18 #240
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121533997
Mijn bijdrage voor #500.
Het kan niet anders, een raadplaatje :o

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_121534398
In april voor jullie ter beschikking: 80 tot 90 klassieke motorstellen van de NMBS, slechts een halve ton per stuk.

http://www.nmbs-technics-(...)20121203143349_1.pdf
  maandag 14 januari 2013 @ 02:52:56 #242
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121534673
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik doe Groningen (vanaf Onnen Noord) en Leeuwarden (vanaf de HRMK) inderdaad. En een hoop regionale lijnen, maar daar komen jullie niet zo vaak. Zeg maar hoi als je Wouter aan de lijn hebt. ;)
Check. ^O^
pi_121535229
quote:
5s.gif Op maandag 14 januari 2013 01:38 schreef bork het volgende:
Mijn bijdrage voor #500.
Het kan niet anders, een raadplaatje :o

[ afbeelding ]
Ik vind het er Brits uitzien, meer 'nuttigs' kan ik er niet over zeggen.

Edit: geen vonken trekken vanochtend.. :(

[ Bericht 4% gewijzigd door b2py op 14-01-2013 07:20:32 ]
pi_121535368
http://www.nu.nl/binnenla(...)evensgevaarlijk.html
Niet alleen onwil vanuit de bestuurskamer maar ook vanuit de cabine voorop de trein.

[ Bericht 30% gewijzigd door b2py op 14-01-2013 08:26:19 ]
pi_121535509
Zeg, NS, als je dan toch niet stopt in Almere Buiten, haal dat dan ook uit je standaard trein-enkele-minuten-berichten }:|.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121535537
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Met de kennis van nu was die hele HSL nooit gebouwd natuurlijk, want we zijn Frankrijk of Spanje niet waar een HSL ook echt zin heeft.
Mogen we dat over een paar jaar ook roepen over de Blankenburgtunnel en die brug die ze in Rotterdam gaan bouwen? Die brug kost 1,1 miljard euro voor 1, 5 kilometer asfalt.
  maandag 14 januari 2013 @ 07:50:34 #247
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121535545
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 06:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vind het er Brits uitzien, meer 'nuttigs' kan ik er niet over zeggen.

Edit: geen vonken trekken vanochtend.. :(
:N Niet Brits.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 14 januari 2013 @ 07:52:38 #248
141482 Q.
JurassiQ
pi_121535559
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 07:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Mogen we dat over een paar jaar ook roepen over de Blankenburgtunnel en die brug die ze in Rotterdam gaan bouwen? Die brug kost 1,1 miljard euro voor 1, 5 kilometer asfalt.
Welke brug?
For great justice!
pi_121535561
quote:
13s.gif Op maandag 14 januari 2013 07:50 schreef bork het volgende:

[..]

:N Niet Brits.
Is het die rare bus die ik laatst langs zag komen?
pi_121535569
quote:
5s.gif Op maandag 14 januari 2013 07:52 schreef Q. het volgende:

[..]

Welke brug?
bedacht me net dat dat de verlenging van de a4 is, met oa een brug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')