Wacht wat? Een trein gaat SNELLER rijden door werkzaamheden?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:39 schreef b2py het volgende:
Fyra naar Brussel vertrekt 26 januari 10 minuten later uit amsterdam c. Normale vertrektijd vanaf Rotterdam. Dit vanwege werkzaamheden rond Schiphol, de complete zuidtak ligt er dat weekend uit.
De Fyra naar Brussel rijdt tussen Schiphol en Rotterdam op een pad dat is gepland voor snelheden van 160 km/h (dat wordt overigens niet afgedwongen), vervolgens zit er in Rotterdam nog een behoorlijk lange stilstand in. 10 minuten marge zit er zeker wel in op Schiphol - Rotterdam.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht wat? Een trein gaat SNELLER rijden door werkzaamheden?
Wat is dit nu ook weer voor flauwekul johquote:Op zondag 13 januari 2013 23:54 schreef James1988 het volgende:
De Fyra naar Brussel rijdt tussen Schiphol en Rotterdam op een pad dat is gepland voor snelheden van 160 km/h (dat wordt overigens niet afgedwongen), vervolgens zit er in Rotterdam nog een behoorlijk lange stilstand in.
Alles passend krijgen bij Rotterdam en Hoofddorp (ivm de andere treinen) en en passant ook nog zorgen voor een mooiere spreiding (kwartierdiensten). Als alles ver-V250'd is wordt de dienstregeling van de Fyra en andere treinen aangepast zodat die trein over de hele HSL met 250 mag rijden.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit nu ook weer voor flauwekul joh
De dienstregeling van Thalys is op de noordsectie tot een jaar terug ook op 160 km/h gebaseerd, pas sinds dienstregeling 2012 rijdt die ook op de noordsectie 300. Gedurende een minuut of twee, daarna moet de trein weer in de ankers.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
En de Thalys laat gewoon een scheet in iedereen zijn gezicht en plankt lekker 300 over de HSL. Kan hem het bommen
Of om alle bijstandsgezinnen voorgoed uit de armoede te verlossen. Maar ja, prioriteiten hequote:Op maandag 14 januari 2013 00:18 schreef James1988 het volgende:
Dat ben ik geheel met je eens. Zeker de noordsectie is achteraf gezien geldverspilling geweest.
De 7,2 miljard euro die het de belastingbetaler uiteindelijk heeft gekost om dat ding aan te leggen had nuttiger gebruikt kunnen worden, bijvoorbeeld om de Noord-Oost op te waarderen naar 200 km/h, om de belangrijkste corridors te upgraden naar viersporigheid en 160/200 en nog veel meer leukigheidjes.
Met de kennis van nu was die hele HSL nooit gebouwd natuurlijk, want we zijn Frankrijk of Spanje niet waar een HSL ook echt zin heeft.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of om alle bijstandsgezinnen voorgoed uit de armoede te verlossen. Maar ja, prioriteiten he
Sorry hoor, maar was het nog zo'n opzienbarende ontdekking dan?quote:
In de periode voorafgaand aan 1999, toen de eerste spade de grond in ging, reikten de bomen tot in de hemel. In 2001 was de verwachting dat in 2011 er maarliefst 19 miljoen mensen via de HSL zouden reizen, dat werden er 2,6 miljoen (bron: treinreiziger.nl).quote:Op maandag 14 januari 2013 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar was het nog zo'n opzienbarende ontdekking dan?
Check.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik doe Groningen (vanaf Onnen Noord) en Leeuwarden (vanaf de HRMK) inderdaad. En een hoop regionale lijnen, maar daar komen jullie niet zo vaak. Zeg maar hoi als je Wouter aan de lijn hebt.
Ik vind het er Brits uitzien, meer 'nuttigs' kan ik er niet over zeggen.quote:Op maandag 14 januari 2013 01:38 schreef bork het volgende:
Mijn bijdrage voor #500.
Het kan niet anders, een raadplaatje![]()
[ afbeelding ]
Mogen we dat over een paar jaar ook roepen over de Blankenburgtunnel en die brug die ze in Rotterdam gaan bouwen? Die brug kost 1,1 miljard euro voor 1, 5 kilometer asfalt.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met de kennis van nu was die hele HSL nooit gebouwd natuurlijk, want we zijn Frankrijk of Spanje niet waar een HSL ook echt zin heeft.
quote:Op maandag 14 januari 2013 06:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind het er Brits uitzien, meer 'nuttigs' kan ik er niet over zeggen.
Edit: geen vonken trekken vanochtend..
Welke brug?quote:Op maandag 14 januari 2013 07:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Mogen we dat over een paar jaar ook roepen over de Blankenburgtunnel en die brug die ze in Rotterdam gaan bouwen? Die brug kost 1,1 miljard euro voor 1, 5 kilometer asfalt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |