quote:Op zondag 13 januari 2013 19:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat boemeltje neem ik nooit, want dan moet ik eerst naar Wolvega. Ik pak de IC vanuit Rotterdam wel.wat dat betreft heb je het in de nieuwe dienstregeling wat minder getroffenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
Jaquote:Op zondag 13 januari 2013 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat dat betreft heb je het in de nieuwe dienstregeling wat minder getroffen
Maat van mij doet helemaal geen IRM meer, gaat rustig een uurtje wachten..quote:Op zondag 13 januari 2013 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
je bent knettergek. Een normaal iemand neemt gewoon de snelste route van A naar B
Ik mijdt IRM waar het kan. Als ik écht moet, doe ik het wel.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Maat van mij doet helemaal geen IRM meer, gaat rustig een uurtje wachten..
Ik reis liever wat langer dan dat ik mijn rug verpestquote:Op zondag 13 januari 2013 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
je bent knettergek. Een normaal iemand neemt gewoon de snelste route van A naar B
500 = Rotterdam - Groningen, 12500 = Rotterdam - Leeuwardenquote:Op 4 februari gaat wijzigingsblad 1 in. Er wordt het nodige aangepast:
*500 en 12500 worden integraal ICM
*700 en 12700 integraal IRM
*2100/2200 gaat ma-vr met 4 extra omlopen IRM ipv DDZ rijden, de omlopen beginnend met:
- 2125-2116-2235-2228-2147 etc.
- 2225-2218-2137-2128-2247 etc.
- 2110-2229-2222-2141-2132 etc.
- 2121-2112-2231-2224-2143 etc.
Zaterdag 3 IRM omlopen:
- 2125-2116-2235-2228-2147 etc.
- 2121-2112-2231-2224-2143 etc.
- 2127-2118-2237-2230-2149 etc.
Zondag weet ik niet zeker, minstens 1 DDZ wordt vervangen door IRM:
- 2228-2147-2138-2257-2250 etc.
*2000/8800 komen weer 5 omlopen ICM in (alleen doordeweeks):
- 2023-8818-8829-2024-2037-8832-8843 (vanaf 2038/2051 IRM)
- 2012-2025-8820-8831-2026 etc.
- 2014-2027-8822-8833-2028 etc.
- 8821-2016-2029-8824-2030 etc.
- (t/m 2032 IRM) 2045-8840-8851-2046 etc.
*4 omlopen DDAR worden doordeweeks DDZ in de 3400:
- 3406-3429-3416-3439-3426 etc.
- 3410-3433-3420-3443-3430 etc.
- 3425-3412-3435-3422-3445 etc.
- 3427-3414-3437-3424-3447 etc. (alleen ma-do)
Voor het weekend heb ik geen gegevens.
*4800 wordt integraal DDAR ipv SGMM
*14800 wordt door voorgaande wijzigingen een mix van DDAR en DDZ
*44/9600 integraal MDDMaarnaast 5 DDZ-omlopen in de 5600 (ma-vr):
- 5615-5622-5627-5634-5639, vrijdag verder als: 5670-5675-5682
- 5616-5621-5628-5633-5640 etc.
- 5620-5625-5632-5637-5642 etc.
- 5644-5649-5656-5661-5668 etc.
- 5672-5677-5684
Zaterdag in ieder geval in de volgende treinen: 5619/26/27/38/42/43/50/53/55/60/61/63/70/75/77/82/84
Zondag minimaal in de: 5625/41/48/55/65/72/74/77/79/84/88
*Verder 1 MDDM-omloop vervangen door DDAR in de 5600, ma-vr beginnend in de 5612, za in de 5616 en zondag in de 5622
*Meer SGM in de 4000/4700/7400/17400, doordeweeks:
- 17464-7473-7474-7483-7484
- 4027-4028-4743-4732-4049-4050-4765-7465-7466-7475-7476-7485-7486
- 4025-4026-4741-4730-4047-4048-4763-7463-7464-17471
- 14017-4018-4733-4744-4061-4062
- 17412-17421-17420-17429-17426-7435-7436-17443-17440-7449-7450-4750-4067-4068- 4085-4086
Zaterdag:
- 7417-7418-17425-17422-7431-7432-17439-17436-7445-7446-17453-17450-7459-7460-7469-7470-7479-7480-7489
- 7421-7422-17429 17440-7449-7450-17457-17454-7463-7464-7473-7474-7483-7484
*Verder nog enkele materieelwijzigingen in de 14500, 14556 (Spits IC Amsterdam C - Enkhuizen. wordt bijv. IRM
Godmondeju. De 500/12500 integraal ICM. Dat komt nou even goed uit!!!!!!quote:Op zondag 13 januari 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Gun me even de tijd om de nummertjes aan te passen, danku
Via bron
Godsamme, meer SGM in de 7400. Was net zo blij met SLT.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Gun me even de tijd om de nummertjes aan te passen, danku
Via bron
Oh, geen last van. De 3600 IC Zwolle-Roosendaal vv neem ik regelmatig in het geheelquote:Op zondag 13 januari 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
ik vind het best meevallen in een VIRM. Uiteraard moet je af en toe wel even frisse lucht happen, want van te lang treinen word je loom. Is me regelmatig overkomen met het ICRm wanneer ik de 3600 uit Breda/Tilburg naar Zwolle nam
Omruilen met Apeldoorn - Almelo (- Enschede)?quote:Op zondag 13 januari 2013 19:42 schreef KnightSolaire het volgende:
Had ergens gelezen dat de serie Tilburg Universiteit - Eindhoven (- Weert) in de loop van 2013 integraal SGMm zou worden (nu Plan V, met af en toe een verdwaalde SGMm en op zaterdag soms SLT). Da's nog niet het geval in dit wijzigingsblad, maar ik ben benieuwd waar dat materieel tegen die tijd vandaan wordt gehaald. Iemand ideeën?
Zelfs na het bestuderen van de spoorkaart is het me nog niet gelukt locaties te vindenquote:Op zondag 13 januari 2013 19:51 schreef Little_Dolls het volgende:
Heb ik jullie al verteld over de fantastische verbinding tussen de kust en de Kempen (IR Neerpelt/Hasselt) en het feit dat deze laatste trein in het weekend de loskoppeling in Mol niet maakt?
Als men in het eerste geval van de kust komt moet men overstappen in Antwerpen Berchem en tijdens de week wel 40min wachten op deze IR-trein...en in het weekend moet men zich dan verschrikkelijk haasten omdat er maar 5(!) zijn!
Echt waar, welke klojo dit systeem eigenlijk uitgevonden heeft...
In het weekend dan rijdt die IR-trein naar de Kempen enkel naar Neerpelt, dus er is geen loskoppeling in Mol. In mijn geval moet ik richting Hasselt en dan moet ik in Mol speciaal overstappen in een aparte trein naar Hasselt, terwijl ik er de volgende halte alweer uit moet en die is 2min ver van Mol of zo...![]()
Allemaal omdat ze die treinen niet met elkaar verbinden en vervolgens loskoppelen zoals ze tijdens de week vanaf de middag wel doen...
Waarom eigenlijk niet? Is het zoveel meer werk?![]()
Echt iedereen in deze regio ergert zich aan dit systeem!
He vervelend joh. Ik zou er goed vanquote:Op zondag 13 januari 2013 19:51 schreef Little_Dolls het volgende:
en dan moet ik in Mol speciaal overstappen in een aparte trein naar Hasselt, terwijl ik er de volgende halte alweer uit moet en die is 2min ver van Mol of zo...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |